* Officiell tråd - Logitech Harmony *
4552 svar till detta ämne
Postad 29 november 2006 - 14:54
khaan
-
khaan
-
Forumräv
-
-
928 inlägg
Är det någon som har koll på om man kan använda någon/några av harmonykontrollerna för att styra en HTPC? Och i så fall, vad behöver man?
<{POST_SNAPBACK}>
Jag använder min Harmony för att styra min HTPC. Jag köpte ett kitt från iMon med ir-mottagare och fjärr. Sedan letade jag upp iMon i Logitechs databas. En del knappar fungerade andra inte. De som inte fungerade läste jag själv in i databasen med orginalfjärren. Nemas problemas 
<{POST_SNAPBACK}>
Perfekt! Precis det svar jag ville höra  Fungerar detta med alla harmony-fjärrar, eller bara med de dyrare varianterna?
Postad 29 november 2006 - 15:00
Spiken
-
Spiken
-
Forumräv
-
-
543 inlägg
Är det någon som har koll på om man kan använda någon/några av harmonykontrollerna för att styra en HTPC? Och i så fall, vad behöver man?
<{POST_SNAPBACK}>
Jag använder min Harmony för att styra min HTPC. Jag köpte ett kitt från iMon med ir-mottagare och fjärr. Sedan letade jag upp iMon i Logitechs databas. En del knappar fungerade andra inte. De som inte fungerade läste jag själv in i databasen med orginalfjärren. Nemas problemas 
<{POST_SNAPBACK}>
Perfekt! Precis det svar jag ville höra  Fungerar detta med alla harmony-fjärrar, eller bara med de dyrare varianterna?
<{POST_SNAPBACK}>
Då du med alla Harmony fjärrar (tror jag iaf) kan programmera in egna koder, så ska det ju räcka med att man har orginal fjärren. Tror iaf att det går även med 525 att programmera själv.
Postad 29 november 2006 - 20:44
Unregistered1032
-
Unregistered1032
-
Lärjunge
-
-
388 inlägg
Jaha, då har man läst igenom hela tråden (29 sidor är ingen lek!!!). Många frågor har besvarats (vissa allt för många gånger) men några åtestår.
1 UPC
Ni med UPC, hur har ni löst det med kanalval? Går det att fixa så att ett tryck på ettan på fjärren ställer in SVT1 (dvs kanal 101) på boxen? Eller måste man gå via specialknappar på displayen?
2 Datorstyrning via RF
Finns det någon lösning till att kunna styra datorn via RF, dvs med en RF-mottagare och 895:an? I tråden diskuteras styrning via IR, men inte RF. Förstår att det går att använda RF -> IR omvandlaren som följer med, men finns det en smidigare lösning? Någon som fått tag på Wireless PC Control ännu?
3 Inte Power Off
Går det att fixa så att fjärren INTE stänger av och sätter på alla maskiner vid aktivitetsbyte? Jag använder powerknappen på mina enheter och startar därför dessa manuellt. Jag skulle vilja ha Power off till min DVD-recorder men inte till någon annan enhet. Har förstått att det går att välja bort funktionen helt, men går det att välja vilka enheter som ska ha Power On/Off vid aktivitetsbyte och systemavstägning med fjärrens powerknapp.
Blir en 895 om RF till datorn funkar bra, annars får det bli en 885.
/Ash
Postad 30 november 2006 - 00:14
Unregistered832ce377
-
Unregistered832ce377
-
Användare
-
-
211 inlägg
Jaha, då har man läst igenom hela tråden (29 sidor är ingen lek!!!). Många frågor har besvarats (vissa allt för många gånger) men några åtestår.
3 Inte Power Off Går det att fixa så att fjärren INTE stänger av och sätter på alla maskiner vid aktivitetsbyte? Jag använder powerknappen på mina enheter och startar därför dessa manuellt. Jag skulle vilja ha Power off till min DVD-recorder men inte till någon annan enhet. Har förstått att det går att välja bort funktionen helt, men går det att välja vilka enheter som ska ha Power On/Off vid aktivitetsbyte och systemavstägning med fjärrens powerknapp.
Blir en 895 om RF till datorn funkar bra, annars får det bli en 885.
/Ash
<{POST_SNAPBACK}>
Du kan ju välja på varje enhet; "Låt alltid denna enhet vara påslagen". Borde ju funka så som du vill ha det? EDIT: Ingen som har en SONY KDF-50E2010? Får det fortfarande inte att funka riktigt..
Redigerat av Unregistered832ce377, 30 november 2006 - 00:33.
Postad 30 november 2006 - 15:09
torvaldur
-
torvaldur
-
Forumräv
-
-
907 inlägg
Vad är skillnaden mellan 525 och 555 mer än utseendet och priset? Är det lika många knappar?
Postad 30 november 2006 - 15:42
Unregistered1032
-
Unregistered1032
-
Lärjunge
-
-
388 inlägg
Vad är skillnaden mellan 525 och 555 mer än utseendet och priset? Är det lika många knappar?
<{POST_SNAPBACK}>
Enligt HemmaBio är skillnaden att 555 har "fyra extraknappar. Dels är det två (A och B) som används primärt för kabel-TV, och dels är det Sound- och Pictureknappar för ljud respektive bild. Man får också en annan färgsättning samt orange display istället för blå". Skillnaden mellan 885 och 785 är att den senare endast har sex knappar kopplade till displayen, och att den saknar mediaknapp. /Ash Edit: Tog bort en autogenererad smiley.
Redigerat av Unregistered1032, 30 november 2006 - 15:44.
Postad 30 november 2006 - 19:43
Unregistered1ca7c3a4
-
Unregistered1ca7c3a4
-
Lärjunge
-
-
414 inlägg
Jag har en liten fråga. Går det att styra NEXA-brytare med en Harmony 895/1000 om man använder sig av denna produkt:
Logitech® Harmony® RF Wireless Extender
eller är inte fjärren tillräckligt programmerbar?
Jag vet att den egentligen är till för större räckvidd till fjärren men den sänder ju ut RF så...
...om inte:
Finns det någon multifjärr på marknaden där jag kan sköta både min hemelektronik (DVD, TV, förstärkare m.m.) och mina RF-enheter (NEXA-brytare, golvstativ m.m.) på ett enkelt sätt utan att behöva vara djupt insatt i programmering?
Tack på förhand!
<{POST_SNAPBACK}>
895:an ska ju fixa FM-koder, men är tydligen begränsad till ett visst protokoll (frekvens). Jag köpte en LIght-manager till min 885:a och det funkar kanon. Gå in på jbmedia.de och läs på.
Postad 02 december 2006 - 12:23
Unregistered1032
-
Unregistered1032
-
Lärjunge
-
-
388 inlägg
Ingen som kan hjälpa mig genom att svara på dessa två frågor?
1 UPC
Ni med UPC, hur har ni löst det med kanalval? Går det att fixa så att ett tryck på ettan på fjärren ställer in SVT1 (dvs kanal 101) på boxen? Eller måste man gå via specialknappar på displayen?
2 Datorstyrning via RF
Finns det någon lösning till att kunna styra datorn via RF, dvs med en RF-mottagare och 895:an? I tråden diskuteras styrning via IR, men inte RF. Förstår att det går att använda RF -> IR omvandlaren som följer med, men finns det en smidigare lösning? Någon som fått tag på Wireless PC Control ännu?
/Ash
Postad 02 december 2006 - 18:19
gator
-
gator
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Hej är de någon som lyckats styra muspekaren på ett någorlunda bra vis med sin 525:a
min blr väldigt okänslig den rör sig typ i steg om 5cm vilket gör de lite svårt att använda
Postad 03 december 2006 - 15:10
clatten
-
clatten
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
har köpt en harmony 525 och kämpar för tillfället med att få allt som jag vill. Inte helt självklart men det allra mest irriterande är att programmet inte sparar de gjorda inställningar. Jag måste varje gång programmet startas skriva in dels användarnamn och lösenord dels lägga in alla devicer på nytt och köra alla wizards och försöka komma ihåg vilka inställningr som var bra och vilka jag vill ändra på.
Sanslöst irriterande är bara förnamnet.
Fler som har samma bekymmer?
Misstänker att det beror på att jag kör som begränsad användare och att det försöker skriva i registret utan att få access. Men då det inte ges några felmeddelande är det bara en gissning.
Postad 04 december 2006 - 14:39
PsychoCheF
-
PsychoCheF
-
Beroende
-
-
1 353 inlägg
har köpt en harmony 525 och kämpar för tillfället med att få allt som jag vill. Inte helt självklart men det allra mest irriterande är att programmet inte sparar de gjorda inställningar. Jag måste varje gång programmet startas skriva in dels användarnamn och lösenord dels lägga in alla devicer på nytt och köra alla wizards och försöka komma ihåg vilka inställningr som var bra och vilka jag vill ändra på. Sanslöst irriterande är bara förnamnet.
Fler som har samma bekymmer? Misstänker att det beror på att jag kör som begränsad användare och att det försöker skriva i registret utan att få access. Men då det inte ges några felmeddelande är det bara en gissning.
<{POST_SNAPBACK}>
Aldrig varit med om nåt sånt... Prova att strunta i programmet och logga in på logitechs hemsida istället... om det nu är registret som är problemet så borde det fungera.
Postad 04 december 2006 - 23:17
Unregistered5f2ff720
-
Unregistered5f2ff720
-
Användare
-
-
176 inlägg
Jag har en One For All 6 Kameleon som jag tycker är trög att knäppa över med.
Nu tänkte jag kanske köpa en fjärrkontroll i julklapp till min bror och huvudsaken är att den är stabil, snabb och funkar till mer än 4 enheter...
Är någon av dessa ett bättre alternativ?
Postad 05 december 2006 - 10:28
PsychoCheF
-
PsychoCheF
-
Beroende
-
-
1 353 inlägg
Jag har en One For All 6 Kameleon som jag tycker är trög att knäppa över med. Nu tänkte jag kanske köpa en fjärrkontroll i julklapp till min bror och huvudsaken är att den är stabil, snabb och funkar till mer än 4 enheter... Är någon av dessa ett bättre alternativ?
<{POST_SNAPBACK}>
Kan varmt rekomendera dessa fjärrar, antingen 525 eller 885 t.ex beroende på hur mycket du hade tänkt att lägga på julklappen.
Postad 06 december 2006 - 21:52
ericdvd
-
ericdvd
-
Forumräv
-
-
792 inlägg
Ingen som kan hjälpa mig genom att svara på dessa två frågor?
1 UPC Ni med UPC, hur har ni löst det med kanalval? Går det att fixa så att ett tryck på ettan på fjärren ställer in SVT1 (dvs kanal 101) på boxen? Eller måste man gå via specialknappar på displayen?
2 Datorstyrning via RF Finns det någon lösning till att kunna styra datorn via RF, dvs med en RF-mottagare och 895:an? I tråden diskuteras styrning via IR, men inte RF. Förstår att det går att använda RF -> IR omvandlaren som följer med, men finns det en smidigare lösning? Någon som fått tag på Wireless PC Control ännu?
/Ash
<{POST_SNAPBACK}>
hej jag har också upc och en htpc och vill också veta vad svaren till de ställda frågorna. Någon som kan hjälpa? /Eric
Postad 09 december 2006 - 13:04
mippen2
-
mippen2
-
Rookie
-
9 inlägg
Har använt min 555:a i ca en månad nu men kan inte säga att jag är direkt nöjd.
Visst, det är en trevlig fjärrkontroll. Bra räckvidd och enkel installation men...
När man inte vill använda Logitechs egna "activities" så blir fjärrkontrollen väldigt begränsad.
Är det någon som har hittat möjlighet att skapa en "egen" activity?
Jag skulle vilja skapa en Custom meny där jag själv kan välja hur jag använder fjärrkontrollen.
Skulle vilja i displayen ha On/off för 3 olika apparater.
Kanalväljaren skall alltid vara decoderns väljare.
Volymen skall alltid vara TV'n.
När man väljer sin egna activitet så vill jag inte att fjärrkontrollen gör massa "on-off" "channel select" osv.
Tycker även det är verkligt märkligt att logitech ej presenterar vad de nya versionerna utav deras config program har uppdaterats med.
Någon som har hittat sådan info?
Postad 09 december 2006 - 13:17
Unregistered832ce377
-
Unregistered832ce377
-
Användare
-
-
211 inlägg
Har använt min 555:a i ca en månad nu men kan inte säga att jag är direkt nöjd.
Visst, det är en trevlig fjärrkontroll. Bra räckvidd och enkel installation men...
När man inte vill använda Logitechs egna "activities" så blir fjärrkontrollen väldigt begränsad. Är det någon som har hittat möjlighet att skapa en "egen" activity? Jag skulle vilja skapa en Custom meny där jag själv kan välja hur jag använder fjärrkontrollen.
Skulle vilja i displayen ha On/off för 3 olika apparater. Kanalväljaren skall alltid vara decoderns väljare. Volymen skall alltid vara TV'n.
När man väljer sin egna activitet så vill jag inte att fjärrkontrollen gör massa "on-off" "channel select" osv.
Tycker även det är verkligt märkligt att logitech ej presenterar vad de nya versionerna utav deras config program har uppdaterats med. Någon som har hittat sådan info?
<{POST_SNAPBACK}>
Du kan ju välja vad du vill ha i menyn för varje activity, jag har t.ex alla on/off knappar i menyn på alla activites, timer på alla devices. Och för att snabbt ändra ingång på förstärkaren om man vill lyssna på musik från datorn t.ex samtidigt som har tv-activityn igång. Men kanske missförstår hur du menar? Nåt jag dock inte kommit underfund med är hur man gör egna activities och får välja vilka devices man vill ha i den. Man kan ju bara välja de förbestämda, och anser den att en device inte funkar i activitien så går det inte.. hade jäkla problem att hitta nåt som den ansåg kunde spela musik när jag ville ha en "lyssna på musik från datorn"-activity t.ex.
Redigerat av Unregistered832ce377, 09 december 2006 - 13:18.
Postad 12 december 2006 - 20:06
Gladiator999
-
Gladiator999
-
Rookie
-
8 inlägg
Har en 525 sedan någon vecka, jag håller delvis med de tidigare kommentarerna om användargränsnittet för att konfigurera fjärren - det kunde vara bättre, kunde man slippa en del wizards så vore det enklare.
Hur som helst jag har problem med en av enheterna och det är Tv'n FSC MYRICA PLASMA-TV 42# PQ42-1. Kan inte få den att fungera alls, har provat med de olika modeller av Fujitsu-Siemens Myrica modeller men ingen funkar alls (överhuvudtaget ingen av funktionerna).
Har även provat att hämta signaler från orginalfjärren men det hjälper inte alls, har från enhets menyn -> överför infraröda kommandon, överfört signalen från fjärren men det hjälper inte, finns någon annan felsöknings wizard för att hämta signaler också men där får jag bara ett meddelande om att det inte gick att överföra signalen.
Har mailat supporten men inte fått svar, får väl ringa men tänkte fråga här om det är någon annan som har fått ovan nämnda tv att funka ? eller något annat tips ?
<{POST_SNAPBACK}>  Ville bara säga att jag har exakt samma problem med min Harmony 525 och en ny FS Myrica VQ32-1T, inga funktioner alls... Har mailat supporten även jag, utan att få svar... Har du fått fram mer info om detta månne?
Postad 12 december 2006 - 23:04
Unregistered7126f11a
-
Unregistered7126f11a
-
Forumräv
-
-
557 inlägg
RF på en 895 är en ir förlängare alltså om du har en apparat i en skåp och inte kan nå den med ir signal kan du använda en ir mottagare som går på RF och styra apparaten i skåpet, den har ingetting att göra med vanliga RF signaler som att styra lampor, den används bara till att hjälpa sin egen ir att bli bättre (starkare) via en extra motagare
Det är fel uppfattning att den kan styra Rf signaler eller kopiera dessa från andra dosor.
MrDTS
Postad 13 december 2006 - 09:05
Unregistered1032
-
Unregistered1032
-
Lärjunge
-
-
388 inlägg
"Fjärrstyr hemunderhållningssystem, belysning och hushållsmaskiner i olika rum. Med stöd för både radiosignaler och infraröda signaler." "Med Harmony 895 kontrollerar du enkelt avancerade belysningssystem och flerzoniga hemunderhållningsanläggningar." Båda dessa rader kopierade rakt av från Logitech's sida om 895. Dessutom har jag sett en "Harmony 895 Wireless PC Controller" i vissa internetbutiker, även om ingen tycks ha varken info eller leveransbesked om denna produkt. T.ex. härDärav förfrågningarna om detta. /Ash
Postad 13 december 2006 - 15:57
PsychoCheF
-
PsychoCheF
-
Beroende
-
-
1 353 inlägg
"Fjärrstyr hemunderhållningssystem, belysning och hushållsmaskiner i olika rum. Med stöd för både radiosignaler och infraröda signaler."
"Med Harmony 895 kontrollerar du enkelt avancerade belysningssystem och flerzoniga hemunderhållningsanläggningar."
Båda dessa rader kopierade rakt av från Logitech's sida om 895. Dessutom har jag sett en "Harmony 895 Wireless PC Controller" i vissa internetbutiker, även om ingen tycks ha varken info eller leveransbesked om denna produkt.
T.ex. här
Därav förfrågningarna om detta.
/Ash
<{POST_SNAPBACK}>
En liten analys av produktbilden i din länk visar en "Connect" knapp som brukar användas vid "parning" av RF produkter, och så syns texten "RF" över en diod, så mao är det en rf mottagare till datorn.
Postad 15 december 2006 - 11:26
Unregistered1032
-
Unregistered1032
-
Lärjunge
-
-
388 inlägg
"Fjärrstyr hemunderhållningssystem, belysning och hushållsmaskiner i olika rum. Med stöd för både radiosignaler och infraröda signaler."
"Med Harmony 895 kontrollerar du enkelt avancerade belysningssystem och flerzoniga hemunderhållningsanläggningar."
Båda dessa rader kopierade rakt av från Logitech's sida om 895. Dessutom har jag sett en "Harmony 895 Wireless PC Controller" i vissa internetbutiker, även om ingen tycks ha varken info eller leveransbesked om denna produkt.
T.ex. här
/Ash
<{POST_SNAPBACK}>
En liten analys av produktbilden i din länk visar en "Connect" knapp som brukar användas vid "parning" av RF produkter, och så syns texten "RF" över en diod, så mao är det en rf mottagare till datorn.
<{POST_SNAPBACK}>
Precis det jag säger. Alltså går RF-sändaren i 895:an att använda till annat än medföljande IR-förlängare. /Ash
Postad 15 december 2006 - 18:16
ericdvd
-
ericdvd
-
Forumräv
-
-
792 inlägg
Är det någon som vet hur man löser detta? Jag använder min Harmony för att styra min HTPC. Jag köpte ett kitt från iMon med ir-mottagare och fjärr. Sedan letade jag upp iMon i Logitechs databas. En del knappar fungerade andra inte. De som inte fungerade läste jag själv in i databasen med orginalfjärren. Nemas problemas.
vilket kit från imon var det som du köpte? mvh Eric
Redigerat av ericdvd, 15 december 2006 - 18:24.
Postad 16 december 2006 - 11:07
Spiken
-
Spiken
-
Forumräv
-
-
543 inlägg
Jag använder min Harmony för att styra min HTPC. Jag köpte ett kitt från iMon med ir-mottagare och fjärr. Sedan letade jag upp iMon i Logitechs databas. En del knappar fungerade andra inte. De som inte fungerade läste jag själv in i databasen med orginalfjärren. Nemas problemas.
vilket kit från imon var det som du köpte?
mvh
Eric
<{POST_SNAPBACK}>
Jag köpte ett kitt som heter Imon Inside utan display. Sedan skruvade jag loss allt från den stora plattan och moterade in det i min HTPC. Ångrar lite att jag inte köpte en med en VFD-display, då displayen i min Ahanix-låda är ganska dålig.
Redigerat av Spiken, 16 december 2006 - 11:17.
Postad 18 december 2006 - 07:10
suttonhoo
-
suttonhoo
-
Rookie
-
8 inlägg
T.ex. här
/Ash
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
Precis det jag säger. Alltså går RF-sändaren i 895:an att använda till annat än medföljande IR-förlängare.
/Ash
<{POST_SNAPBACK}>
Den medföljande RF extendern går INTE att använda till att styra belysning och annat, du MÅSTE ha styrenheter som arbetar med Z-Wave teknik, det går alltså INTE att använda tex NEXA.I den senaste programvaran 7.2.0 finns en flik för Z-vågsenheter där man lägger upp sina RF enheter, funkar kanon. men som sagt DU MÅSTE HA Z-WAVE styrenheter!!!!
Postad 18 december 2006 - 23:18
torvaldur
-
torvaldur
-
Forumräv
-
-
907 inlägg
Jag har gjort några specialaktiviteter men när man väljer aktivitet så går den ju genom att alla enheter är på och inte. Detta ger för mig väldigt varierande resultat då den ibland (ja ibland) stänger av vissa enheter när man väljer den aktiviteten. Går det att göra en aktivitet som inte gör denna "koll" om enheterna är på men ändå använda dessa enheter i aktiviteten?
Postad 19 december 2006 - 06:20
absolut_mod
-
absolut_mod
-
Amatör
-
-
71 inlägg
Jag har gjort några specialaktiviteter men när man väljer aktivitet så går den ju genom att alla enheter är på och inte. Detta ger för mig väldigt varierande resultat då den ibland (ja ibland) stänger av vissa enheter när man väljer den aktiviteten. Går det att göra en aktivitet som inte gör denna "koll" om enheterna är på men ändå använda dessa enheter i aktiviteten?
<{POST_SNAPBACK}>
Enda sättet jag kommit på är att lämna apparaterna i ett väl definierat läge när man avslutar aktiviteter. Se mitt långa inlägg tidigare i denna tråd beträffande Panasonic PV60 och dess ingångar.
Postad 19 december 2006 - 11:26
Unregistered11bf6fd0
-
Unregistered11bf6fd0
-
Forumräv
-
-
848 inlägg
Har haft min 525 i en månad nu och från början var jag riktigt nöjd. Nu har jag märkt vilken usel kvalité det är på dosan och knapparna. Dosan knakar närman byter kanal, sen är vol+ och channel+ knapparna mer upphöjda än minus så det blir en kant om man ska flytta tummen från minus till plus. Sen lyser den upp sig själv ibland, typ om jag går och hämtar en kopp kaffe och ska sätta mig så börjar dosan lysa ska den göra det? Tror detta får bli en julklapp till en bekant som funderat på multi-fjärr i ett par månader, då denna dosa inte håller samma kvalité som vanliga dosor.
Postad 24 december 2006 - 13:07
Barsk
-
Barsk
-
Lärjunge
-
-
493 inlägg
Jag har en Harmony 885 som jag är rätt nöjd med trots en hel del tweaking innan jag fick det att lira som jag ville. Ett problem kvarstår dock och det är att när man anpassar knappar för en aktivitet. Då slår det igenom på alla aktiviteter. Det vill jag ju inte alltid. Gör jag en aktivitet för "Titta på DVD på projektor" så vill jag ju mappa extra mycket funktioner för att styra DVD-menyer o annat. Då kan jag hoppa till deviceläge för att detaljstyra projjen oom det är nåt. Kör jag "Titta på mediadator på projektor" så styr jag allt för datorn via trådlöst tangentbord o mus och jag vill då kunna mappa menystyrningetc mot projjen. Detta går inte, för mappar jag menystyrning på projjen i aktiviteten titta på mediadator på proj så kommer de också med i titta på dvd på proj och krockar därmed... Finns det nåt sätt att komma runt detta? Jag antar att det finns nåt sånt omtalat i forumet, men 30 sidor är lite mastigt att gå genom... Bäst vore om man kunde aktivera enskilda mappningar/aktivitet och inte som nu globala för samtliga aktiviteter.
Postad 25 december 2006 - 12:01
Erm
-
Erm
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Har en 525 sedan någon vecka, jag håller delvis med de tidigare kommentarerna om användargränsnittet för att konfigurera fjärren - det kunde vara bättre, kunde man slippa en del wizards så vore det enklare.
Hur som helst jag har problem med en av enheterna och det är Tv'n FSC MYRICA PLASMA-TV 42# PQ42-1. Kan inte få den att fungera alls, har provat med de olika modeller av Fujitsu-Siemens Myrica modeller men ingen funkar alls (överhuvudtaget ingen av funktionerna).
Har även provat att hämta signaler från orginalfjärren men det hjälper inte alls, har från enhets menyn -> överför infraröda kommandon, överfört signalen från fjärren men det hjälper inte, finns någon annan felsöknings wizard för att hämta signaler också men där får jag bara ett meddelande om att det inte gick att överföra signalen.
Har mailat supporten men inte fått svar, får väl ringa men tänkte fråga här om det är någon annan som har fått ovan nämnda tv att funka ? eller något annat tips ?
<{POST_SNAPBACK}>
Ville bara säga att jag har exakt samma problem med min Harmony 525 och en ny FS Myrica VQ32-1T, inga funktioner alls... Har mailat supporten även jag, utan att få svar... Har du fått fram mer info om detta månne?
<{POST_SNAPBACK}>
Har börjat fått en del svar från supporten och faktiskt fått funktionen att byta "source" att fungera med aktivitetsbytet, vill också komma åt funktionen "format" då man använder den ganska ofta, försökte spela in men det gick inte, provade raw inspelningen men då fick konfigurationsprogramet tokspel och jag kom inte vidare kontaktade supporten igen och dom tog bort inspelningen - sa att den var felaktig och dom ville jag skulle göra en ny inspelning så där är jag väl just nu, känns som jag har lagt mer tid än vad som är rimligt och undrar om det verkligen är värt besväret men kanske fortsätter jag en litet tag innan jag slänger den, att source bytet nu funkar ger ju lite hopp. //Micke
Postad 25 december 2006 - 17:39
_FredriK_
-
_FredriK_
-
Beroende
-
-
1 377 inlägg
Har en lite fråga angående dessa fjärrar
Jag har en Cottex fläkt med en infraröd fjärr till. Rent teoretiskt borde man väl kunna få multi fjärren att skicka sån signal med. Infra som infra?
Postad 26 december 2006 - 16:11
Unregisteredbcf42efe
-
Unregisteredbcf42efe
-
Forumräv
-
-
878 inlägg
Någon som har en LG42PC1R plasma och lyckats få den att byta till rätt ingång utan att gå via input-menyn?
När jag först la till denna tv i min setup blev jag jätteglad att det i databasen fanns koder för direktval av ingångar (direktval finns ej på originalfjärren). Fick det att funka hyfsat även om benämningarna på fjärrkoderna var sisådär. Exempelvis kunde koden för "S-video" bli "AV3" på min tv. Men när jag väl luskat ut vilken kod som styrde rätt ingång så funkade det bra.
Problemet är att nu har jag konfigurerat om fjärren lite och nu verkar inte längre koderna för direktval finnas i databasen? Några finns fortfarande men HDMI1 och HDMI2 hittar jag inte längre.
Går förmodligen att programmera fjärren den "långa" vägen att gå via input-menyn och stega fram till rätt ingång men direktval funkar ju så mycket smidigare!
Någon som har en LG42PC1R som fått detta att fungera?
Postad 26 december 2006 - 16:30
Unregisteredbcf42efe
-
Unregisteredbcf42efe
-
Forumräv
-
-
878 inlägg
Har ett skumt problem med min 885 som snart gör mig tokig och som inte ens supporten klarar av att lösa.
För längesedan när jag gjorde min första setup av fjärren gjorde jag en "Titta på TV"-activity och la till några egna knappar i displayen. En av dessa knappar döpte jag till "TEXT" och denna startade Text-tv. Så långt inga problem.
Sedan dess har jag programmerat om min fjärr ett antal gånger och nu raderat knappen "TEXT". Trots det finns den kvar i displayen!
Jag har raderat ALLA mina egna knappar och ändå finns "TEXT" kvar i displayen!
Jag har programmerat nya knappar men knappen "TEXT" ligger hela tiden med i displayen trots att den inte finns i konfigurationen. Låt säga att jag i konfigurationen har gjort 4 egna knappar så finns det alltså 5 i displayen.
Jag har tagit bort aktiviteten "Titta på tv" helt och hållet, uppdaterat fjärren och sedan gjort en ny "Titta på tv". Blev väldigt förvånad då "TEXT" likt förbannat fanns kvar i displayen!
Hur är det möjligt att en knapp som är raderad ändå finns kvar? På något sätt ligger ju denna knapp kvar i "minnet" eftersom den dyker upp även efter att hela aktiviteten raderats. Så fort jag skapar en ny "Titta på TV" kommer denna knapp tillbaka! Otroligt irriterande!
Har pratat länge med Svenska telefonsupporten men de kunde inte lösa problemet. De bad mig uppdatera fjärrens firmware och det har jag gjort ett antal gånger. Har provat att programmera både via websidan och Harmony-programmet version 7.2.0. Knappjäveln försvinner inte!!!
Postad 26 december 2006 - 22:55
Unregistered88042daf
-
Unregistered88042daf
-
Användare
-
-
159 inlägg
Har ett skumt problem med min 885 som snart gör mig tokig och som inte ens supporten klarar av att lösa.
För längesedan när jag gjorde min första setup av fjärren gjorde jag en "Titta på TV"-activity och la till några egna knappar i displayen. En av dessa knappar döpte jag till "TEXT" och denna startade Text-tv. Så långt inga problem.
Sedan dess har jag programmerat om min fjärr ett antal gånger och nu raderat knappen "TEXT". Trots det finns den kvar i displayen!
Jag har raderat ALLA mina egna knappar och ändå finns "TEXT" kvar i displayen!
Jag har programmerat nya knappar men knappen "TEXT" ligger hela tiden med i displayen trots att den inte finns i konfigurationen. Låt säga att jag i konfigurationen har gjort 4 egna knappar så finns det alltså 5 i displayen.
Jag har tagit bort aktiviteten "Titta på tv" helt och hållet, uppdaterat fjärren och sedan gjort en ny "Titta på tv". Blev väldigt förvånad då "TEXT" likt förbannat fanns kvar i displayen!
Hur är det möjligt att en knapp som är raderad ändå finns kvar? På något sätt ligger ju denna knapp kvar i "minnet" eftersom den dyker upp även efter att hela aktiviteten raderats. Så fort jag skapar en ny "Titta på TV" kommer denna knapp tillbaka! Otroligt irriterande!
Har pratat länge med Svenska telefonsupporten men de kunde inte lösa problemet. De bad mig uppdatera fjärrens firmware och det har jag gjort ett antal gånger. Har provat att programmera både via websidan och Harmony-programmet version 7.2.0. Knappjäveln försvinner inte!!! 
<{POST_SNAPBACK}>
det är inte så att den knappen finns insatt i enhetsläget ? alltså under enhet "TV"... då hamnar den väl per automatik i aktivitesläget för tv... just a thought....skumt annars... annars äre bara ringa o be dom koppla dig till level 2 support eller högre..... /H
Postad 27 december 2006 - 13:52
Unregisteredbcf42efe
-
Unregisteredbcf42efe
-
Forumräv
-
-
878 inlägg
Har även provat att ta bort både activityn "titta på tv" och enheten "TV" men knappen finns fortfarande kvar när jag lägger till ny activity.
Postad 29 december 2006 - 13:50
Nahaz
-
Nahaz
-
Beroende
-
-
1 349 inlägg
Jag köpte min 895 enbart för att kunna tända och släcka lampor med samma fjärr som jag gjorde allt annat med. Tyvärr märkte jag inte att detta inte går förrän det var för sent. Jag hade lika gärna kunnat ta en av dom mycket billigare modellerna om jag vetat att RF funktionen i 895 enbart stödjer Z-Wave produkter (som för övrigt är svindyra och svåra att få tag). Nu har jag redan Nexa grejer hemma så att byta är inte aktuellt. Jag tänkte i vilket fall bara påminna alla om att inte köpa 895:an för Radio funktionerna då dom är helt bortkastade om ni inte tänkt köpa Z-wave produkter. Köp hellre en billigare modell, t.ex. 885 eller 525 och spara tusenlappar.
Postad 29 december 2006 - 18:38
Unregisteredbcf42efe
-
Unregisteredbcf42efe
-
Forumräv
-
-
878 inlägg
Jag tänkte i vilket fall bara påminna alla om att inte köpa 895:an för Radio funktionerna då dom är helt bortkastade om ni inte tänkt köpa Z-wave produkter.
<{POST_SNAPBACK}>
RF-funktionen är väl inte främst tänkt till att styra lampor utan för att exempelvis kunna styra sin anläggning även om den är dold i ett skåp eller liknande. Och det finns sätt att styra NEXA-produkter med Harmonyn även om det krävs lite omvägar via annan mottagare och programvara som nämnts tidigare i tråden.
Redigerat av Unregisteredbcf42efe, 29 december 2006 - 20:36.
Postad 29 december 2006 - 21:27
supermulle
-
supermulle
-
Rookie
-
5 inlägg
Hej har funderingar på att köpa Logitech Harmony 525, hade då bara några frågor till någon som har den i sina ägor. Har den alla funktioner så man kan lägga undan de andra kontrollerna tex. jag hittar ingen kontroll under 1000:- som har en snabbknapp till "subs" när man ser på film eller "audio"?
Postad 30 december 2006 - 09:09
suttonhoo
-
suttonhoo
-
Rookie
-
8 inlägg
Någon som har en LG42PC1R plasma och lyckats få den att byta till rätt ingång utan att gå via input-menyn?
När jag först la till denna tv i min setup blev jag jätteglad att det i databasen fanns koder för direktval av ingångar (direktval finns ej på originalfjärren). Fick det att funka hyfsat även om benämningarna på fjärrkoderna var sisådär. Exempelvis kunde koden för "S-video" bli "AV3" på min tv. Men när jag väl luskat ut vilken kod som styrde rätt ingång så funkade det bra.
Problemet är att nu har jag konfigurerat om fjärren lite och nu verkar inte längre koderna för direktval finnas i databasen? Några finns fortfarande men HDMI1 och HDMI2 hittar jag inte längre.
Går förmodligen att programmera fjärren den "långa" vägen att gå via input-menyn och stega fram till rätt ingång men direktval funkar ju så mycket smidigare!
<{POST_SNAPBACK}>
Har en LG50PC1R med samma problem som du. löste detta mad att gå den långa vägen som du nämner i ditt inlägg. valde alternativ 3 i menyn för kanalinställningar och drog ner på fördröjningstiderna till 100ms funkar helt ok.
Postad 30 december 2006 - 14:11
Unregisteredbcf42efe
-
Unregisteredbcf42efe
-
Forumräv
-
-
878 inlägg
Hej har funderingar på att köpa Logitech Harmony 525, hade då bara några frågor till någon som har den i sina ägor. Har den alla funktioner så man kan lägga undan de andra kontrollerna tex. jag hittar ingen kontroll under 1000:- som har en snabbknapp till "subs" när man ser på film eller "audio"?
<{POST_SNAPBACK}>
Om du på din originalfjärr har knappar för detta är det inga problem att lägga in dem även i Harmony-fjärren.
Postad 30 december 2006 - 14:14
Unregisteredbcf42efe
-
Unregisteredbcf42efe
-
Forumräv
-
-
878 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Har en LG50PC1R med samma problem som du. löste detta mad att gå den långa vägen som du nämner i ditt inlägg. valde alternativ 3 i menyn för kanalinställningar och drog ner på fördröjningstiderna till 100ms funkar helt ok.
<{POST_SNAPBACK}>
Ska prova detta när jag kommer hem. Problemet var att när jag sist försökte funkade inte det heller. Harmony-programmet ville inte ta emot kommandon från originalfjärren. Först stod det typ "kod identifierad", (minns inte exakt), men sedan kom det upp en ny sida "försök igen" så koden blev aldrig registrerad.
Postad 31 december 2006 - 13:46
RonnieL
-
RonnieL
-
Rookie
-
9 inlägg
Hej,
Någon här som använder denna kontroll (Harmony 525) till en Force 530T.
Jag har problem med att den inte reagerar ordentligt på vissa knappar (Ok-knappen, Meny-knappen, mfl). Har provat ändrat i tider mm, men det blir inget vidare. Ibland tar boxen komandot, ibland blir det som om man tryckt flera gånger, ibland tar det inte alls. Blir galen snart!
Någon som har inställningar som fungerar?
Tror inte det är fel på fjärren då övriga produkter fungerar.
Tack för hjälp.
/Ronnie
Redigerat av RonnieL, 31 december 2006 - 13:52.
Postad 02 januari 2007 - 00:14
Unregisteredbcf42efe
-
Unregisteredbcf42efe
-
Forumräv
-
-
878 inlägg
Ska prova detta när jag kommer hem. Problemet var att när jag sist försökte funkade inte det heller. Harmony-programmet ville inte ta emot kommandon från originalfjärren. Först stod det typ "kod identifierad", (minns inte exakt), men sedan kom det upp en ny sida "försök igen" så koden blev aldrig registrerad. 
<{POST_SNAPBACK}>
Bara jag som svarar på mina egna inlägg här.... Måste vara en bugg i programmet för om man går in på någon enhet, ex TV och väljer Korrigera ingångarna och sedan alternativ 3 uppifrån så blir det bara fel. När man väljer alternativet Jag har originalfjärrkontrollen och vet vilken knapp jag ska trycka på så uppmanas man att lära in koderna från originalfjärren och det fungerar inte i detta läget. Jag har provat med flera olika enheter och flera fjärrkontroller och det blir samma fel. Man får upp texten Knapp identifierad men sedan står det Det går inte att överföra kommandot , Försök igen Under menyn Överför infraröda kommandon går det däremot utmärkt att lära koder från originalfjärren. Måste vara nåt fel i programmet?
Postad 04 januari 2007 - 14:02
siebert
-
siebert
-
Amatör
-
-
51 inlägg
Hej,
Är det någon som kan hjälpa att välja fjärr mellan harmony785 och harmony885 och vad är det som skiljer dom åt? På logitecs hemsida finns inte 885 med i pruduktmenyn. jag ska köra en sony w2000+ sagem pvr160gb+ lg dvd+ pioneer hembio.
Mvh/ Siebert
Postad 04 januari 2007 - 14:15
HkanW
-
HkanW
-
Veteran
-
-
2 153 inlägg
Här hittar du den: Alla!885
Postad 05 januari 2007 - 16:11
Effoc
-
Effoc
-
Användare
-
-
176 inlägg
Tja köpte mig en 885 idag och har nu en fråga. Kan man byta ikonerna på knapparna och kan man lägga in nya teman finns ju 4 original men jag gillar inte dom 3 som finns och jag hatar fotboll  Hittade detta men inga nya knappar http://squareworld.com/harmony/såg denna idag me mkt snyggare bild på spelet än det gamecube som finns på min nu
Redigerat av Effoc, 07 januari 2007 - 03:14.
Postad 06 januari 2007 - 23:43
robert_06_
-
robert_06_
-
Amatör
-
-
75 inlägg
Har ett problem med min 895:a!
Köpte den i våras men startade den bara och testade lite då jag visste att jag skulle flytta och samtidigt köpa nya grejjer.
Nu när jag skulle börja leka med den så får jag den inte att börja ladda. Står bara ett frågetecken över batteriindikatorn eller så är batteriet helt rött däruppe i hörnet.
Nån som varit med om liknande?
Får den heller inte att uppdatera RF-extendern när den är inkopplad till datorn.
Postad 07 januari 2007 - 23:05
m1cke
-
m1cke
-
Lärjunge
-
-
317 inlägg
Hej, Någon här som använder denna kontroll (Harmony 525) till en Force 530T. Jag har problem med att den inte reagerar ordentligt på vissa knappar (Ok-knappen, Meny-knappen, mfl). Har provat ändrat i tider mm, men det blir inget vidare. Ibland tar boxen komandot, ibland blir det som om man tryckt flera gånger, ibland tar det inte alls. Blir galen snart!
Någon som har inställningar som fungerar?
Tror inte det är fel på fjärren då övriga produkter fungerar.
Tack för hjälp.
/Ronnie
<{POST_SNAPBACK}>
Det blir bättre av att lära fjärren med din orginalfjärr, min funkar ganska bra nu, direction-funktionerna är inte klockrena men det funkar bättre än med det som fanns orginal.
Postad 07 januari 2007 - 23:36
tollen88
-
tollen88
-
Forumräv
-
-
824 inlägg
Vad är det för skillnad på Harmony 525 och Harmony 555?
Postad 08 januari 2007 - 10:57
erito
-
erito
-
Forumräv
-
-
636 inlägg
Tänkte bara berätta att ingen multifjärr fungerar med äldre Bang & Olufsen apparater. Försökte förgäves med en Beovision LX2802N men tillslut svarade Logitech att B&O använder högfrekvent IR så man inte kan lära Harmony dessa kommandon. Några få finns i deras databas dock.
Postad 08 januari 2007 - 12:29
suttonhoo
-
suttonhoo
-
Rookie
-
8 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
först får du ändra ingångarna så dom stämmer med tv:n gå till KORRIGERA INGÅNGAR, välj "Jag trycker på en knapp för att öppna en meny över ingångar på skärmen, en annan knapp för att bläddra igenom och en för att välja önskad ingång" Lägg till ingångarna. Ingångsnamn: TV AV1 AV2 S Video 2 AV3 AV4 Component RGB HDMI1 HDMI2 välj sedan NEJ markera sedan "Jag saknar originalfjärrkontrollen, men jag vet vilka kommandon som ska användas" Ange "Nextinput" i nästa bild anger du oxå "Nextinput" i nästa bild anger du "Enter(OK)" i nästa bild "Samma signal som när enheten slogs av" så borde det funka. sen kan du finjustera fördröjningarna har satt mina till: Fördröjning vid påslagning: 1500 ms Knappintervall: 100 ms Ingångsintervall: 100 ms Enhetsintervall: 100 ms hoppas att du får det att funka
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Tillbehör
-
→
Fjärrkontroller
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|