Ny generation Samsung plasma till kanonpris!
2163 svar till detta ämne
Postad 15 augusti 2005 - 15:25
kmzbe
-
kmzbe
-
Användare
-
-
107 inlägg
Även jag har fått lite luriga problem men inte alls för fatala.
Ringen blinkar ett par gånger per dag.
Ibland när man tar text tv så blir det svart och jag är tvungen att starta om TV:n.
Även upptäckt att färgövergångarna är lite 16 bitars warning på, lite gradiant sådär på vissa färger, främst när nåt är ofokuserat i bakrunden samt svärtan är oroväckande knasigt på vissa dvd filmer.
Kör fortfarande factory default inställningar. Har en Kalibrerings dvd fast inte kört den än.
Stör mig inte för mycket på Text tv samt ringen probset, men bör jag höra av mig till samsungs support?
Redigerat av kmzbe, 15 augusti 2005 - 15:26.
Postad 15 augusti 2005 - 15:53
Trhuster
-
Trhuster
-
Lärjunge
-
-
311 inlägg
Även jag har fått lite luriga problem men inte alls för fatala.
Ringen blinkar ett par gånger per dag. Ibland när man tar text tv så blir det svart och jag är tvungen att starta om TV:n. Även upptäckt att färgövergångarna är lite 16 bitars warning på, lite gradiant sådär på vissa färger, främst när nåt är ofokuserat i bakrunden samt svärtan är oroväckande knasigt på vissa dvd filmer.
Kör fortfarande factory default inställningar. Har en Kalibrerings dvd fast inte kört den än.
Stör mig inte för mycket på Text tv samt ringen probset, men bör jag höra av mig till samsungs support?
<{POST_SNAPBACK}>
Klart du ska höra av dig till supporten, du har ju betalt en hel del för din tv så att den ska vara helt fungerande är ju självklart! /Rikard
Postad 15 augusti 2005 - 17:58
Lorryquai
-
Lorryquai
-
Veteran
-
-
1 928 inlägg
Fråga: Blir eran plasma väldigt varm? Det sitter ju ingen fläkt i denna plasma. Knäpper till som f..n när plasten och glaset expanderar.
Knäpper det till? Blir din så pass varm? Har du på max kontrast eller? Min är inte jättevarm längre, var mest det de första dagarna. Jag får hem en samsungtekniker i morgon som ska kika på lampan. Ska bli intressant att se vad han säger. Måste tillägga att jag också har drabbats av 16-bitars feelingen, men då har jag räknat ut att det uppspelta materialet har varit skit. Star Wars ep 2 brändversion, svärtan var skit. Som tur är så är det ingen 16-bitars feeling i HD-filmerna. Detta kanske är en tv som presterar bra vid HD sändnngar, eller? Mvh Lorryquai
Postad 15 augusti 2005 - 18:00
Unregisteredba341f94
-
Unregisteredba341f94
-
Användare
-
-
135 inlägg
Har kommit fram till nått liknande, denna tv verkar kräva bra källa och material för att prestera
Postad 15 augusti 2005 - 18:06
DanneH
-
DanneH
-
Användare
-
-
133 inlägg
Man kan ju dock tycka att L.O.T.R. extended version, köpesfilm alltså, överfört via HDMI bör kunna räknas som bra källa å material..............
Eller ska den vara skit på allt utom just HD-sändningar, som endast kan se från datorn nedladdat.................
Postad 15 augusti 2005 - 18:19
Lorryquai
-
Lorryquai
-
Veteran
-
-
1 928 inlägg
Njae...jag fick hyfsad bild på L.O.T.R ex, från datorn.
Postad 15 augusti 2005 - 19:24
kmzbe
-
kmzbe
-
Användare
-
-
107 inlägg
Tebax till det där med att mata från datorn...då blir det helt plötsligt fler faktorer som avgör Bild Kvaliten, DVD decoder, Grafikkort m.m.
Eftersom min vanliga dvd bara har scart och jag är insnöad på att post processa och resiza Dvd materialet så har jag inte kollat ifall 16 bitars feeling finns där också.
Snabb kollade Ice Age på skräp dvdn och det såg riktigt bra ut, väldigt detaljerat.
Någon som kör med Samsung HD 945 eller 950? Är sugen på att skaffa en sådan och köra via komponent eventuellt hdmi om det duger att köra datorn via VGA.
Någon som kör Comhem digital tv med digital box? Hur blir bilden?
Postad 15 augusti 2005 - 19:37
Unregisteredba341f94
-
Unregisteredba341f94
-
Användare
-
-
135 inlägg
Har beställt en samsung 950 till min plasma, dock kommer den inte för än tidigast den 30:e  , men så fort jag fått den ska jag ge en kommentar.
Postad 15 augusti 2005 - 20:02
Unregisteredd6b26766
-
Unregisteredd6b26766
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
Fråga: Blir eran plasma väldigt varm? Det sitter ju ingen fläkt i denna plasma. Knäpper till som f..n när plasten och glaset expanderar.
Knäpper det till? Blir din så pass varm? Har du på max kontrast eller? Min är inte jättevarm längre, var mest det de första dagarna.
Jag får hem en samsungtekniker i morgon som ska kika på lampan. Ska bli intressant att se vad han säger.
Måste tillägga att jag också har drabbats av 16-bitars feelingen, men då har jag räknat ut att det uppspelta materialet har varit skit. Star Wars ep 2 brändversion, svärtan var skit. Som tur är så är det ingen 16-bitars feeling i HD-filmerna.
Detta kanske är en tv som presterar bra vid HD sändnngar, eller?
Mvh Lorryquai
<{POST_SNAPBACK}>
Jag har sänkt ner nästan allt tills plasman är inbränd. Min kanske "lugnar" ner sig efter ytterligare timmar av surfande och filmtittande  TV kommer att matcha HD Tv perfekt! Min sköter sig helt ok på analog TV sändning. men HDMI det sitter fint! Sitter bara 2,5m ifrån.
Postad 16 augusti 2005 - 02:07
Lorryquai
-
Lorryquai
-
Veteran
-
-
1 928 inlägg
Har beställt en samsung 950 till min plasma, dock kommer den inte för än tidigast den 30:e , men så fort jag fått den ska jag ge en kommentar.
2 veckor kvar....det blir en låååång väntan(lika jobbigt varje gång).
Postad 16 augusti 2005 - 06:09
Motin
-
Motin
-
Beroende
-
-
1 021 inlägg
Jag kör Comhem digitaltv och analogt.
Den digitala sändningen tycker jag blir bra på Samsungen, klar skillnad på vissa kanaler.. Tv1000 tycker jag har en av de sämre bilderna..
Det man kan klaga på är väl att färgerna inte stämmer "out of the box" så man får pilla och ställa in en del för att bli nöjd. Nur har jag inte fått till det 100% ännu men min tv är 1 vecka gammal än sp länge.
Analogt så tycker jag helt klart TV4 har bäst bild och Eurosport har sämst.
Resten av analoga kanalerna är helt godkända via Samsungen.
Nästa grej att prova blir VGA ingången samt skaka fram pengar för en HDMI DVD  .
Postad 16 augusti 2005 - 13:47
trollett
-
trollett
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
För övrigt så fick jag ner femte elementet HD version, på rekordtiden 12min. Gick i princip i 13mb/s.
OT, förlåt, men måste bara fråga vad du har för uppkoppling!
Postad 16 augusti 2005 - 14:21
Tobbe Hansson
-
Tobbe Hansson
-
Lärjunge
-
-
373 inlägg
Låter som en 100Mbit fiber eller nåt???
Postad 16 augusti 2005 - 15:04
sprak
-
sprak
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Det här med DNIe Demo vad är egentligen det bra för? DNIe är väl alltid på?
Postad 16 augusti 2005 - 15:32
Unregistered2a9ba54e
-
Unregistered2a9ba54e
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Det här med DNIe Demo vad är egentligen det bra för? DNIe är väl alltid på?
<{POST_SNAPBACK}>
Troligen tänkt för butiker/mässor i demonstrationssyfte och visar endast hur det skulle sett ut utan. //MAGNUS
Postad 16 augusti 2005 - 15:40
Unregisteredeb2b50da
-
Unregisteredeb2b50da
-
Forumräv
-
-
668 inlägg
För övrigt så fick jag ner femte elementet HD version, på rekordtiden 12min. Gick i princip i 13mb/s.
<{POST_SNAPBACK}>
Kan meddela att jag med mina 10Mbit från BBB har laddat ner med 26 mb/s som bäst...Dock inte nu längre sen det blev olagligt...
Postad 16 augusti 2005 - 16:05
adhoc76
-
adhoc76
-
Wannabe
-
-
49 inlägg
Känns ju betryggande att den röda färgen går bort genom diverse inställningar... För i övrigt tycker jag det är en väldigt snygg plasma och priset är ju väldigt bra jmf m många konkurrenter... Frågan kvarstår dock hur avancerat det är att göra intsällningar som man blir nöjd med?
//adhoc
Postad 16 augusti 2005 - 18:11
Lorryquai
-
Lorryquai
-
Veteran
-
-
1 928 inlägg
Jag har ingen aning vad jag har för uppkoppling. Har wlan i min bärbara och jag har en databutik under mig som ej spärrar nätverket, dvs öppen ankomst. Eftersom det är fullt lagligt, än så länge, att använda internet genom det så är jag lucky. Man är en riktig pirat  .
Men det kan väl vara stadsnätet som vi ha här. 100/10mb/s.
Nu till saken. Fick hem samsungteknikern idag och han kikade på tv:n. Visade problemen med ringen och med text-tv. Krypen såg han också. Din tv ska bli utbytt. Så jag sa få en ny.
Sen så visade jag honom "16-bitars feelingen" i svärtan. Han tyckte att den sög, han hänvisade till pioneer som han tyckte hade klart bättre svärta. Sedan fick han se DanneH:s foton, "legoblocken". Där blev han fundersam då han hade sett samma tendens på en viss Hitachiplasma-serie som kom ut för ca 2 år sen. Han minns inte vad den hette, nåt med 10. Hur som helst så visste inte hitachi vad dom skulle göra så dom fick skrota hela serien  . Ser inte så ljust ut för samsungs nya generation om dom har samma problem som hitachi hade.
Mvh Lorryquai
Postad 16 augusti 2005 - 18:32
DanneH
-
DanneH
-
Användare
-
-
133 inlägg
Jag har ingen aning vad jag har för uppkoppling. Har wlan i min bärbara och jag har en databutik under mig som ej spärrar nätverket, dvs öppen ankomst. Eftersom det är fullt lagligt, än så länge, att använda internet genom det så är jag lucky. Man är en riktig pirat .
Men det kan väl vara stadsnätet som vi ha här. 100/10mb/s.
Nu till saken. Fick hem samsungteknikern idag och han kikade på tv:n. Visade problemen med ringen och med text-tv. Krypen såg han också. Din tv ska bli utbytt. Så jag sa få en ny. Sen så visade jag honom "16-bitars feelingen" i svärtan. Han tyckte att den sög, han hänvisade till pioneer som han tyckte hade klart bättre svärta. Sedan fick han se DanneH:s foton, "legoblocken". Där blev han fundersam då han hade sett samma tendens på en viss Hitachiplasma-serie som kom ut för ca 2 år sen. Han minns inte vad den hette, nåt med 10. Hur som helst så visste inte hitachi vad dom skulle göra så dom fick skrota hela serien . Ser inte så ljust ut för samsungs nya generation om dom har samma problem som hitachi hade.
Mvh Lorryquai
<{POST_SNAPBACK}>
Låter ju lite småtrist sådär. Men visst finns det väl Samsungägare som har jättebra bild? Alltså bör det ju inte vara omöjligt att få den fixad eller utbytt mot en fungerande........ Men hade du dålig svärta på din? I så fall vid vilken signal då?
Postad 16 augusti 2005 - 18:45
Lorryquai
-
Lorryquai
-
Veteran
-
-
1 928 inlägg
Via vga. Men jag finner den acceptabel.
//Lorryquai
Postad 16 augusti 2005 - 18:46
Danhill
-
Danhill
-
Beroende
-
-
1 326 inlägg
Hej
Har läst samtliga inlägg i dena tråden. Fortfarande lite osäkert om det blir denna samsung eller inte, förvisso verkar denna modellen vara mest tv för pengarna eller vad tycker ni som har den??
En fråga, vilka kablar är det som medföljer med tv;n??
Postad 16 augusti 2005 - 18:49
Danhill
-
Danhill
-
Beroende
-
-
1 326 inlägg
Sen så visade jag honom "16-bitars feelingen" i svärtan. Han tyckte att den sög, han hänvisade till pioneer som han tyckte hade klart bättre svärta. Sedan fick han se DanneH:s foton, "legoblocken".
Jag är lite rookie på detta, vad menar du med 16-bitars feeling, jag funderar starkt på denna TV;n, byter upp mig från en Wega 32 tummar från Sony med plant bildskärm (högsta modet 1999)
Postad 16 augusti 2005 - 18:53
Lorryquai
-
Lorryquai
-
Veteran
-
-
1 928 inlägg
Jag är lite rookie på detta, vad menar du med 16-bitars feeling, jag funderar starkt på denna TV;n, byter upp mig från en Wega 32 tummar från Sony med plant bildskärm (högsta modet 1999)
Om du provar att byta bild på skrivbordet i windows, ta en med många färger. När du har valt en gå in i fliken inställningar, där kan du ställa i färgdjupet. 32 är standard, byt till 16 -> verställ och kolla nu på din skrivbordsbild. Mvh Lorryquai
Postad 16 augusti 2005 - 19:02
Danhill
-
Danhill
-
Beroende
-
-
1 326 inlägg
Om du provar att byta bild på skrivbordet i windows, ta en med många färger. När du har valt en gå in i fliken inställningar, där kan du ställa i färgdjupet. 32 är standard, byt till 16 -> verställ och kolla nu på din skrivbordsbild.
Mvh Lorryquai
<{POST_SNAPBACK}>
Ohh herregud, nu såg jag det, så du menar att det är så pass dålig kvalité på Samsungen??
Postad 16 augusti 2005 - 19:20
Lorryquai
-
Lorryquai
-
Veteran
-
-
1 928 inlägg
I vissa partier då svärtan visas fort. Men det beror helt och hållet på vad den matas med.
Tex, bra kvalite på material, inga probs. Destå sämmre kvalite destå sämre svärta. Men det verkar som om det bara blir så på vissa av tv-appareterna. Men det är inget jag kan fastställa.
//Lorryquai
Postad 16 augusti 2005 - 19:23
Danhill
-
Danhill
-
Beroende
-
-
1 326 inlägg
I vissa partier då svärtan visas fort. Men det beror helt och hållet på vad den matas med. Tex, bra kvalite på material, inga probs. Destå sämmre kvalite destå sämre svärta. Men det verkar som om det bara blir så på vissa av tv-appareterna. Men det är inget jag kan fastställa.
//Lorryquai
<{POST_SNAPBACK}>
Ok tack för ditt svar, förresten vet du vilka kablar som medföljer när man köper denna tv;n?? Och vad hade du gjort, väntat eller slagit till nu med denna Samsungen??
Postad 16 augusti 2005 - 19:27
Lorryquai
-
Lorryquai
-
Veteran
-
-
1 928 inlägg
Om du inte är superpetig så är det faktiskt en kanon-tv som du väl blir nöjd med. Men om du byter upp dig från en crt så måste du veta att svärtan är sämmre på plasmor.
//Lorryquai
Inga kablar medföljer,
Postad 16 augusti 2005 - 19:32
Unregisteredba341f94
-
Unregisteredba341f94
-
Användare
-
-
135 inlägg
jo, en strömkabel medföljer faktiskt
Postad 16 augusti 2005 - 19:40
Dan.k
-
Dan.k
-
Lärjunge
-
-
397 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Kan meddela att jag med mina 10Mbit från BBB har laddat ner med 26 mb/s som bäst...Dock inte nu längre sen det blev olagligt... 
<{POST_SNAPBACK}>
Tekniskt sett omöjligt om nu det har gått i 100Mbit så får du max upp hastigheten i 12-13 MB/s . Dock om du laddat ner en korrupt fil så kan den sticka i väg men du laddar inte ner någonting så snabbt det blir bara nå fel i fil har hänt flera ggr
Redigerat av Dan.k, 16 augusti 2005 - 19:42.
Postad 16 augusti 2005 - 19:52
Danhill
-
Danhill
-
Beroende
-
-
1 326 inlägg
Om du inte är superpetig så är det faktiskt en kanon-tv som du väl blir nöjd med. Men om du byter upp dig från en crt så måste du veta att svärtan är sämmre på plasmor.
//Lorryquai
Inga kablar medföljer,
<{POST_SNAPBACK}>
Ok, tack för ditt svar, förmodligen blir det denna plasma, men jag har oxå sneglat på denna 40 tums LCD från Samsung, visserligen 5000:- dyrare. http://www.samsung.c...tv/le40r51b.aspVad är för och nackdelar, och vilken kan tänkas ha bäst bild??
Postad 16 augusti 2005 - 20:17
Magnus79
-
Magnus79
-
Amatör
-
-
76 inlägg
Någon som har problem med oljud?? Började höra för ett tag sen men nu låter det nog tydligare för t.o.m. min sambo klagade idag. Låter nästan som en fläkt (vilket känns högst otroligt)... Ljudet ändrar frekvens och styrka beroende på ljuset i bilden, är det svart så hörs det inte, är det vitt låter det som högst.
Bra för dig Lorryquai att dom byter din skärm, hoppas den nya blir bättre och att du inte får en med LEGOblock.... Hemska tanke.
Förövrigt och OT så skickade jag min FORCE-box till rep. idag. Har ju klagat på min dåliga TV-bild ett tag. Efter lite mailande med FORCE sa dom att jag fick skicka den på impedansanpassning, så nåt knas med RGB-signalen känner dom nog till, hoppas det blir bra nu.
Men med tanke på att skärmen har börjat väsnas så kanske det är time att börja bråka med SAMSUNG istället så man får ett hembesök......
Postad 16 augusti 2005 - 22:04
Lorryquai
-
Lorryquai
-
Veteran
-
-
1 928 inlägg
Tekniskt sett omöjligt om nu det har gått i 100Mbit så får du max upp hastigheten i 12-13 MB/s . Dock om du laddat ner en korrupt fil så kan den sticka i väg men du laddar inte ner någonting så snabbt det blir bara nå fel i fil har hänt flera ggr
Du får usäkta, men vad är det du menar? Kan ej läsa syftet med ditt inlägg. Aningen otydligt kanske  . Ok tack för ditt svar, förresten vet du vilka kablar som medföljer när man köper denna tv;n??
Nja, tänkte inte på den. Den är en del av tv-n. Hade mest signalkablar i tanke. Någon som har problem med oljud?? Började höra för ett tag sen men nu låter det nog tydligare för t.o.m. min sambo klagade idag. Låter nästan som en fläkt (vilket känns högst otroligt)... Ljudet ändrar frekvens och styrka beroende på ljuset i bilden, är det svart så hörs det inte, är det vitt låter det som högst.
Bra för dig Lorryquai att dom byter din skärm, hoppas den nya blir bättre och att du inte får en med LEGOblock.... Hemska tanke.
Förövrigt och OT så skickade jag min FORCE-box till rep. idag. Har ju klagat på min dåliga TV-bild ett tag. Efter lite mailande med FORCE sa dom att jag fick skicka den på impedansanpassning, så nåt knas med RGB-signalen känner dom nog till, hoppas det blir bra nu.
Men med tanke på att skärmen har börjat väsnas så kanske det är time att börja bråka med SAMSUNG istället så man får ett hembesök......
Prova att dra ner kontrasten eller ljusheten, funkar det inte så ring supporten. Stå på dig så skickar dom hem nån till dig, risken finns att dom bara ber dig att skicka tillbaks den om du inte gör det. Mvh Lorryquai
Postad 16 augusti 2005 - 22:55
wesslan
-
wesslan
-
Beroende
-
-
1 438 inlägg
Har själv kört massa hd material och allt är perfekt UTOM svärtan. samma problem finns kvar där i mörka färger. blockar sig helt klart.
Tycker inte man ska acceptera detta på en så pass ny och dyr skärm.
Lorryquai: Vad sa teknikern exakt om svärtan och pixligheten i den, att det troligen var så den skulle se ut eller?
Redigerat av wesslan, 16 augusti 2005 - 23:50.
Postad 17 augusti 2005 - 00:08
Lorryquai
-
Lorryquai
-
Veteran
-
-
1 928 inlägg
Han sa: "Nej, håller med dig att den inte är bra. Kolla på pioneers 4:a serie, där snackar vi svärta".
Antagligen så är det så det kommer att se ut... medger att denna tvs svaga sida är just svärtan. Allt annat är superbt, om den röda färgen ger sig med tiden.
Mao så har man en perfekt sovrumstv om 4-5 år.
Mvh Lorryquai
Postad 17 augusti 2005 - 09:34
Danhill
-
Danhill
-
Beroende
-
-
1 326 inlägg
Vad tycker ni som kan detta här ordentligt, ska man gå på denna 40 tums LCD från Samsung, visserligen 5000:- dyrare eller ta 42:an?? http://www.samsung.c...tv/le40r51b.aspVad är för och nackdelar, och vilken kan tänkas ha bäst bild??
Postad 17 augusti 2005 - 09:36
Lorryquai
-
Lorryquai
-
Veteran
-
-
1 928 inlägg
Jag har inte sett LDC:n men jag skulle tippa på plasman då jag inte pallar att titta på LCD överlag, finns för mycket att störa sig på helt enkelt.
//Lorryquai
Postad 17 augusti 2005 - 10:00
Danhill
-
Danhill
-
Beroende
-
-
1 326 inlägg
Jag har inte sett LDC:n men jag skulle tippa på plasman då jag inte pallar att titta på LCD överlag, finns för mycket att störa sig på helt enkelt.
//Lorryquai
<{POST_SNAPBACK}>
Okey tack, förmodligen blir det plasman, jag kommer mest att ha denna som TV och inte till PC:n (har en 20 tums LCD till PC;n)
Postad 17 augusti 2005 - 11:57
Unregistered2a9ba54e
-
Unregistered2a9ba54e
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Bör jag vara försiktig med att använda 4:3 läget för mycket pga. inbränningsrisken eller klarar det inbyggda flytta-pixel av det utan problem?
//MAGNUS
Postad 17 augusti 2005 - 12:00
Motin
-
Motin
-
Beroende
-
-
1 021 inlägg
Wide och Wide Auto e ju bra annars  !
inbränningsskyddet inbillar jag mig bör skydda rätt ok annars, har du ställt in det optimalt enligt manualen ?
Postad 17 augusti 2005 - 12:18
Unregistered386ee6fe
-
Unregistered386ee6fe
-
Amatör
-
-
78 inlägg
står i valet o kvalet mellan denna o LG RZ-42PX4RV... ska ja lägga 4000:- till? blir skillnade så stor så det e värt det tro. kommer o mata den med DENON DVD-1910 via dvi och antagligen BBB tv via komponent (kanske scart eller?)
därför ja börjar tvivla är ju att en del verkar ha problem med dom här skärmarna mens alla LG användare e så väldigt possitiva och att den vart bästa köp i tidningen hemabio (o LGn är ju snyggare oxå:-)
mvh //Lion
Postad 17 augusti 2005 - 12:33
Unregistered2816a16e
-
Unregistered2816a16e
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Så där ja, nu har jag också beställt denna TV. Hoppas bara man blir nöjd och inte får en massa strul.
Någon som kan rekomendera nått bra väggfäste för denna fina pjäs?
Skall ju inte kosta skjortan då man lagt det mesta på TV´n.
Postad 17 augusti 2005 - 12:49
[Esc]
-
[Esc]
-
Lärjunge
-
-
449 inlägg
Wide och Wide Auto e ju bra annars !
inbränningsskyddet inbillar jag mig bör skydda rätt ok annars, har du ställt in det optimalt enligt manualen ?
<{POST_SNAPBACK}>
Wide på en 4:3-sändning? Urk möjligtvis "zoom" Wide på en anamorfisk 16:9 sändning eller DVD är helt ok
Postad 17 augusti 2005 - 12:50
stbi00
-
stbi00
-
Amatör
-
-
76 inlägg
I vissa partier då svärtan visas fort. Men det beror helt och hållet på vad den matas med. Tex, bra kvalite på material, inga probs. Destå sämmre kvalite destå sämre svärta. Men det verkar som om det bara blir så på vissa av tv-appareterna. Men det är inget jag kan fastställa.
//Lorryquai
<{POST_SNAPBACK}>
Ok tack för ditt svar, förresten vet du vilka kablar som medföljer när man köper denna tv;n??
Och vad hade du gjort, väntat eller slagit till nu med denna Samsungen??
<{POST_SNAPBACK}>
Jag har inte stött på detta fenomen. Min bild är skit bra och jag kör component från dvd samt rgbscart från min digitalbox, dock så är bilden dålig vid analog signal. //Stefan
Redigerat av stbi00, 17 augusti 2005 - 12:53.
Postad 17 augusti 2005 - 12:56
stbi00
-
stbi00
-
Amatör
-
-
76 inlägg
Jag tycker att mina färger har lagt sig nu efter ett par timmars tittande. :-) Jag ångrar inte att jag köpt denna tv för den är helt klart värd sitt pris. Fan jag skulle bli skit förbannad om man skulle få ett måndags ex hem. :-(
//Stefan
Postad 17 augusti 2005 - 14:24
Karl-Johan
-
Karl-Johan
-
Forumräv
-
-
872 inlägg
Någon som kan rekomendera nått bra väggfäste för denna fina pjäs? Skall ju inte kosta skjortan då man lagt det mesta på TV´n.
<{POST_SNAPBACK}>
Jag har köpt ett Vogel från Netonnet: http://www.netonnet....x.asp?iid=59739Dom har även en del billigare modeller.
Postad 17 augusti 2005 - 14:27
Tobbe Hansson
-
Tobbe Hansson
-
Lärjunge
-
-
373 inlägg
Jag har inte stött på detta fenomen. Min bild är skit bra och jag kör component från dvd samt rgbscart från min digitalbox, dock så är bilden dålig vid analog signal. //Stefan <{POST_SNAPBACK}> [/quote] Ok är det bättre med component än HDMI om man har en sån dvd-spelare?
Postad 17 augusti 2005 - 15:31
wesslan
-
wesslan
-
Beroende
-
-
1 438 inlägg
Har ställt in servicen nu för tycker min bild blir bättre och bättre för var dag. Har ju inga problem över detta med svärtan så det är bara och vänja sig att det inte är crt svärta. Försöker köra dvd uppskalat och hd på det mesta och det ser riktigt bra ut nu. Med hd är bilden helt otrolig med tanke på priset på 24k för denna. Tror den är lite kinkig på signaler som fler sagt. Tänkte ha denna i ca 2 år iaf sen titta på native 1080i skärmar för då har dom nog mognat lite och detta duger bra tills vidare.
Som teknikern sa, visst kan man lägga till 10k till och få mycket bättre svärta men är det värt det? Långt ifrån alla filmer är så pass mörka att man får problem.
Mitt material och svärta gör sig bäst på ganska höga siffror, kör VGA och har 80 på kontrast i dynamicläget och 49 på brightness. De andra går ju inte att ändra i detta läge. Har även jag ställt ner röda färgen från 50 till 35.
Det suveräna med htpc är just att man kan ändra så mycket inställningar beroende på vilken film och hur den ser ut.
Tycker även att auto wide är bland det bästa va gäller hanteringen av 4:3 material på tv sändningar. Tycker inte de blir för tjocka och all text får jämt plats bra.
Nu är det bara och vänta på lite mer avancerade servicemeny inställningar och finputsa sen då. IFC calibration eller va det heter som de nya pioneerskärmarna har inbyggt verkar vara det bästa men inte hittat några som utför sånt i sverige. Snackas mycket om det i bla avsforum och det gör tydligen mycket för bilden. Vi snackar proffs kalibrering med instrument om jag uttryckt mig oklart.
Köra några dar till sen kanske man ska testa kalibrera med DVE och se om man kan få det lite bättre.
Vad gäller overscan enligt serviceteknikern så är det bara en allmän över alla signaler, alltså ska inte gå och ändra den och ha olika för varje ingång vilket hade varit det bästa.
Postad 17 augusti 2005 - 16:17
Danhill
-
Danhill
-
Beroende
-
-
1 326 inlägg
Har ställt in servicen nu för tycker min bild blir bättre och bättre för var dag. Har ju inga problem över detta med svärtan så det är bara och vänja sig att det inte är crt svärta. Försöker köra dvd uppskalat och hd på det mesta och det ser riktigt bra ut nu. Med hd är bilden helt otrolig med tanke på priset på 24k för denna. Tror den är lite kinkig på signaler som fler sagt. Tänkte ha denna i ca 2 år iaf sen titta på native 1080i skärmar för då har dom nog mognat lite och detta duger bra tills vidare.
Som teknikern sa, visst kan man lägga till 10k till och få mycket bättre svärta men är det värt det? Långt ifrån alla filmer är så pass mörka att man får problem.
Mitt material och svärta gör sig bäst på ganska höga siffror, kör VGA och har 80 på kontrast i dynamicläget och 49 på brightness. De andra går ju inte att ändra i detta läge. Har även jag ställt ner röda färgen från 50 till 35.
Det suveräna med htpc är just att man kan ändra så mycket inställningar beroende på vilken film och hur den ser ut.
Tycker även att auto wide är bland det bästa va gäller hanteringen av 4:3 material på tv sändningar. Tycker inte de blir för tjocka och all text får jämt plats bra.
Nu är det bara och vänta på lite mer avancerade servicemeny inställningar och finputsa sen då. IFC calibration eller va det heter som de nya pioneerskärmarna har inbyggt verkar vara det bästa men inte hittat några som utför sånt i sverige. Snackas mycket om det i bla avsforum och det gör tydligen mycket för bilden. Vi snackar proffs kalibrering med instrument om jag uttryckt mig oklart.
Köra några dar till sen kanske man ska testa kalibrera med DVE och se om man kan få det lite bättre.
Vad gäller overscan enligt serviceteknikern så är det bara en allmän över alla signaler, alltså ska inte gå och ändra den och ha olika för varje ingång vilket hade varit det bästa.
<{POST_SNAPBACK}>
Tack för infon, nu ska jag definitivt beställa denna. Någon som har tips på kablar som man bör ha eller räcker det med att man tar vilken kabel märke som helst på siba eller dylikt??
Postad 17 augusti 2005 - 17:26
Karl-Johan
-
Karl-Johan
-
Forumräv
-
-
872 inlägg
.....
Redigerat av Karl-Johan, 11 december 2005 - 01:28.
Postad 17 augusti 2005 - 20:00
Lorryquai
-
Lorryquai
-
Veteran
-
-
1 928 inlägg
Surt, dubbelsurt. Vad har du matat den med?
//Lorryquai
5 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 5 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|