Samsungs SlimFit 32" CRT HDTV
1156 svar till detta ämne
Postad 21 september 2005 - 21:12
Unregisteredb26577e2
-
Unregisteredb26577e2
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Jag köpte tv'n mycket på grund av att den diskuteras flitigt här i forumet och trots rapporterna om geometrifelen.
Jag fick givetvis problem med min tv (som alla andra verkar det som), men felen var inte lika grova som vissa andra har visat. Kanterna ser ut som ett svagt "s"...
Jag läste tidigare i tråden att om man anmälde felet inom 7 dagar såg de det som att det var fel vid leverans och skickade inte ens ut en tekniker utan vill att man skickar tillbaka tv'n och får en ny. Detta känns som väldigt jobbigt eftersom jag som student inte har tillgång till bil och det är en bit till poscentret...
Betyder det att om man väntar sju dagar så kommer de och hämtar den istället?
En annan sak jag klurar på.. Jag upplever inte bilden som speciellt skarp... Jag har ännu inte kunnat prova att ansluta DVD eller liknande utan har bara sett tv från comhems kabeltv-nät. Jag har en 10m lång koaxial-kabel köpt på Biltema =)
jag har läst om de kablar som kallas 100Hz-kablar.
Kommer ett byte till en sån kabel ge en mycket bättre bild eller spelar inte kabeln så stor roll om det kabeltv utan mer om man tar in signalen i luften? Ungefär hur mycket ska man lägga på kabeln? Ger en lång kabel mer störningar än en kortare?
Ledsen om det blev långt och om mina frågor är för enkla, men jag känner mig lite lost... :/
Postad 22 september 2005 - 05:23
Redfaction
-
Redfaction
-
Lärjunge
-
-
340 inlägg
Jag tog mig friheten att maila en fråga till Fyndbörsen ang. geometriproblem:
Hejsan
Jag är mycket intreserad av Samsungs 32" CRT WS-32Z308PA. Dock känner jag mig osäker på kvaliten då den modellen diskuteras frekvent i olika forum på webben och "många" verkar uppleva geometriproblem som kräver service. Har ni någon känsla för att just denna modellen är sämre kvalitetsmässigt än andra jämförbara modeller?
Jag fick följande svar:
Hej!
Det har jag inte hört. Vi har sålt mängder av just denna modell och har inte haft något problem med det fenomenet.
Mvh Tobias -------------------------------------------- FYNDBÖRSEN - Allt inom hemelektronik. Etablerad på internet sedan 1997.
Man undrar om det kanske är en överrepresentation av de som haft problem i detta forum.... brukar ju kunna vara så att om man är nöjd så sitter man tyst.
<{POST_SNAPBACK}>
Underligt då jag har mailat dem och frågat om de kunde fixa en deal med Samsung då de tär Samsung som har fuckat upp tvn. Tror de inte vågar säga nåt alls jag.
Postad 22 september 2005 - 10:57
andreas_sat
-
andreas_sat
-
Användare
-
-
110 inlägg
Jag fick beskedet tidigare att man skulle skicka ut en tekniker för att kika på min TV (läs tidigare inlägg om alla problem), men nu ringde dom och sa att dom skulle hämta upp den och mecka med den på något serviceställe i Örebro istället.
Den hämtas upp idag, sen får vi se hur länge den blir borta och om de kan fixa till problemen.
Återkommer med rapport senare om de lyckas göra något åt felen eller om de tror att jag kommer att acceptera en halvtaskig bild med små fel, vilket jag absolut inte kommer att göra. Jag kommer att vara på Samsung och klaga så länge TVn inte är 100%.
Postad 22 september 2005 - 11:13
mikeett
-
mikeett
-
Veteran
-
-
1 825 inlägg
Jag läste tidigare i tråden att om man anmälde felet inom 7 dagar såg de det som att det var fel vid leverans och skickade inte ens ut en tekniker utan vill att man skickar tillbaka tv'n och får en ny. Detta känns som väldigt jobbigt eftersom jag som student inte har tillgång till bil och det är en bit till poscentret... Betyder det att om man väntar sju dagar så kommer de och hämtar den istället?
En annan sak jag klurar på.. Jag upplever inte bilden som speciellt skarp... Jag har ännu inte kunnat prova att ansluta DVD eller liknande utan har bara sett tv från comhems kabeltv-nät. Jag har en 10m lång koaxial-kabel köpt på Biltema =) jag har läst om de kablar som kallas 100Hz-kablar. Kommer ett byte till en sån kabel ge en mycket bättre bild eller spelar inte kabeln så stor roll om det kabeltv utan mer om man tar in signalen i luften? Ungefär hur mycket ska man lägga på kabeln? Ger en lång kabel mer störningar än en kortare?
Ledsen om det blev långt och om mina frågor är för enkla, men jag känner mig lite lost... :/
<{POST_SNAPBACK}>
Om du väntar mer än 7 dagar så räknar 'dom' antagligen det som garantifel, dvs antingen skickar dom ut en servicetekniker i mån av tid, eller så får du skicka in den för service och därmed vara utan TV under tiden. Har du vanlig analogt comhem-utbud så kan du inte räkna med skarp högupplöst bild då den inte är mycket bättre än marksänd TV, dessutom är inte koaxialkabel det bästa att ha om du vill ha bra bild. SVHS, scart, komponent är att föredra och helst digitala sändningar. Första gången jag hört nämna 100Hz kabel... sändningarna är analoga med en bilduppdatering i 50Hz.
Postad 22 september 2005 - 11:14
brorsan
-
brorsan
-
Lärjunge
-
-
297 inlägg
Jag fick beskedet tidigare att man skulle skicka ut en tekniker för att kika på min TV (läs tidigare inlägg om alla problem), men nu ringde dom och sa att dom skulle hämta upp den och mecka med den på något serviceställe i Örebro istället.
Den hämtas upp idag, sen får vi se hur länge den blir borta och om de kan fixa till problemen.
Återkommer med rapport senare om de lyckas göra något åt felen eller om de tror att jag kommer att acceptera en halvtaskig bild med små fel, vilket jag absolut inte kommer att göra. Jag kommer att vara på Samsung och klaga så länge TVn inte är 100%.
<{POST_SNAPBACK}>
En vanlig CRT-TV blir aldrig 100% i geometrin. Den går säkert att få riktigt bra, men aldrig 100%.
Postad 22 september 2005 - 11:38
andreas_sat
-
andreas_sat
-
Användare
-
-
110 inlägg
En vanlig CRT-TV blir aldrig 100% i geometrin. Den går säkert att få riktigt bra, men aldrig 100%.
<{POST_SNAPBACK}>
Som det är nu är bilden på alla mina gamla 4:3 TVn otroligt mycket bättre än den nya Samsungen, och så länge det är så kommer jag klaga. Så ska vi säga 99% geometrifelfri då. I dagsläget känns den 1% felfri.
Postad 22 september 2005 - 14:45
Unregistered959
-
Unregistered959
-
Guru
-
-
5 007 inlägg
Det finns några trådar på forumet som handlar om "100Hz-antennkabel". Sök så kommer du att hitta dom.
100Hz-kablar handlar egentligen om antenn-kablar med viss förmåga att minska brister i bildkvaliten som syns tydligare på 100Hz tv-apparater, så det har inget med bilduppdaterings-frekvenser att göra...
Postad 23 september 2005 - 07:06
jontebs
-
jontebs
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
I dag kommer min slim undrar om jag blir besviken eller glad
Håll tummarna för mig att jag inte fått ettmåndags exemplar
Kan antenn trådara minska geometrifelen ? den har väl bara med bilden och bruset att göra
Postad 23 september 2005 - 07:26
mikeett
-
mikeett
-
Veteran
-
-
1 825 inlägg
I dag kommer min slim undrar om jag blir besviken eller glad Håll tummarna för mig att jag inte fått ettmåndags exemplar
Kan antenn trådara minska geometrifelen ? den har väl bara med bilden och bruset att göra
<{POST_SNAPBACK}>
Precis, man kan inte förvänta sig en superbild genom en koaxialkabel, Geometriproblemen är helt och hållet tv-apparatens oförtjänst. Självklart håller jag tummarna. Vill se fler som får bra exemplar då jag själv överväger att skaffa den här TV:n, måste ha en ny inom 2 månader...
Postad 24 september 2005 - 07:36
jontebs
-
jontebs
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
so far bra bild super bild med komponent kablarna dvd
ännu inte sett något gemoetrifel nöjd so far inga konstiga ljud eller dyligt vill gärna ha en testbild för att kolal var hittra jag en test bild någonstans ?
Postad 24 september 2005 - 11:38
k_k
-
k_k
-
Användare
-
-
159 inlägg
Är HDMI en annan slags anslutning än HD? Har försökt söka mig till svar men inte hittat..
Säg att man skulle köpa en samsung HD - 950 som har HDMI utgång, kan man då koppla den vi HDMI till tevens HD utgång?
Försök att inte idiotförklara mig
Redigerat av k_k, 24 september 2005 - 11:38.
Postad 24 september 2005 - 13:48
mikeett
-
mikeett
-
Veteran
-
-
1 825 inlägg
HD = Heigh Definition = Någon sorts mediastandard med upplösning på 720p/1080i/1080p eller kanske mer.
HDMI = High-Definition Media Interface = kontaktstandard för överföring av HD media (bild och ljud), samt vanlig standardmedia (480i/p, 576i/p)
DVI = Digital Video Interface = som HDMI fast ingen ljudöverföring och annan kontakt.
Så HDMI och DVI är kapabla att överföra HD-material, har bara spelaren och TV:n kompitabla ingångar/utgångar samt spelar rätt upplösningar så går allt bra (enkelt beskrivet).
Postad 25 september 2005 - 17:11
localhero
-
localhero
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Hej alla glada samsung slimfit ägare!
Har själv haft en sådan i 2 veckor nu och de grövsta geometrifelen fårn man när man kör från datorn i desktop mode. Märker dock inte av nå större probs så fort man kör fullscreen läge med tvtool. Är dock fel från dvd (ett svagt si kanterna)
Är det någon som fått tillbaks sin tv från reparation?
Hur ska jag sedan koppla min dator från vga till komponent? Några tips?
Vore skönt att höra om nån fått nån förbättring innan man låter dem komma å hämta TVn till samsungs karantän.
Postad 25 september 2005 - 17:32
DeeSnider
-
DeeSnider
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Har inte fått tillbaka min tv än. Dem har snart haft dem i två veckor. Börjar bli riktigt less.
Sen återstår det att se om de fått bukt problemen.
Postad 25 september 2005 - 19:02
Redfaction
-
Redfaction
-
Lärjunge
-
-
340 inlägg
De hämtar våran tv imorgon måndag. Hoppas de är snabbare än dina service tekniker. Annars lär HDD i DVD inspelaren ta slut...
Postad 25 september 2005 - 22:31
localhero
-
localhero
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Du har inte hört nått från dem eller?hur det går å så?
Postad 26 september 2005 - 04:53
DeeSnider
-
DeeSnider
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
I torsdags då de hade haft den i en dryg vecka så sa de att reparation pågår och att teknikerna väntade på support från tillverkaren.
Det är ju Strax som sköter servicen tydligen.
Postad 26 september 2005 - 08:12
Blistok
-
Blistok
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
I torsdags då de hade haft den i en dryg vecka så sa de att reparation pågår och att teknikerna väntade på support från tillverkaren.
Det är ju Strax som sköter servicen tydligen.
<{POST_SNAPBACK}>
reparation pågår = alla apparater står orörda tills Samsung kommer med en lösning (tydligen så håller Samsung på och kollar om det är fel på alla apparater eller på en viss serie).
Postad 26 september 2005 - 13:26
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19 825 inlägg
Strax alltså, brukar vara där när jag jobbar ibland, får ta och räkna alla drivor med Samsung tvs om jag kan ta mig dit i veckan
Postad 26 september 2005 - 15:25
Redfaction
-
Redfaction
-
Lärjunge
-
-
340 inlägg
Skulle köpt denna tv istället. 37" Bara 49000 dollar http://www.brightsid...ducts/dr37p.php
Postad 26 september 2005 - 18:01
jontebs
-
jontebs
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
Marginella geometrifel på 4:3 bilden
annars hellllllllt ok och vilken bild med komponentkablarna på videon
Nöjd so far
Postad 26 september 2005 - 18:44
verbal
-
verbal
-
Användare
-
-
168 inlägg
Skulle köpt denna tv istället. 37"
Bara 49000 dollar http://www.brightsid...ducts/dr37p.php
Jaha? Förstår inte riktigt hur du menar nu, finns väl absolut inga likheter mellan den TV:n och slimfiten? Eller hur menar du?
Postad 26 september 2005 - 19:50
Unregistereded802403
-
Unregistereded802403
-
Användare
-
-
116 inlägg
Bara 49000 dollar http://www.brightsid...ducts/dr37p.php Jaha? Förstår inte riktigt hur du menar nu, finns väl absolut inga likheter mellan den TV:n och slimfiten? Eller hur menar du?
<{POST_SNAPBACK}>
det var nog menat som ett skämt om den tvn
Postad 26 september 2005 - 21:08
localhero
-
localhero
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Har du kollat linjen tillvänster när du kör från dvd Jontebs. Ser ju ut som ett svagt s. Dessutom borde du titta på raka linjer i bakgrunden på t.ex. tv-program. De är inte det minsta raka!!!  Sluttexten i filmer ser ut som vågor.
Postad 26 september 2005 - 21:15
Redfaction
-
Redfaction
-
Lärjunge
-
-
340 inlägg
Bara 49000 dollar http://www.brightsid...ducts/dr37p.php Jaha? Förstår inte riktigt hur du menar nu, finns väl absolut inga likheter mellan den TV:n och slimfiten? Eller hur menar du?
<{POST_SNAPBACK}>
Nej men jag börjar bli less på hur Samsung beteer sig mot konsumenter. Och då la jag in en tv som är allt som inte slim fit är i mina ögon just nu..  min slim blev sämre och sämre och den startade inte varje gång jag tröck på start knappen heller.
Postad 27 september 2005 - 16:27
DeeSnider
-
DeeSnider
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Första svaret från strax:Hej Reparation pågår, Tekniker väntar på support från leverantör. Med Vänliga Hälsningar Åsa Ohlson [email protected]Andra svaret ca 1 vecka senare:Hej, Den finns hos våra tekniker för utredning. Med vänliga hälsningar, Anna Leiding StraxService Kundservice Tel:020-111 33 44 Låter inte lovande....
Postad 27 september 2005 - 20:39
Blistok
-
Blistok
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Första svaret från strax:
Hej Reparation pågår, Tekniker väntar på support från leverantör. Med Vänliga Hälsningar Åsa Ohlson [email protected]
Andra svaret ca 1 vecka senare:
Hej, Den finns hos våra tekniker för utredning. Med vänliga hälsningar, Anna Leiding StraxService Kundservice Tel:020-111 33 44
Låter inte lovande....
<{POST_SNAPBACK}>
Jag sa ju att Strax väntar på Samsung. Det skulle kunna ta upp till 2 veckor till. Kanske mera, vem vet. Min TV ville Strax inte ens ta med sig eftersom de hade en hel hög på servicen,
Postad 28 september 2005 - 05:31
DeeSnider
-
DeeSnider
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Ja men det är ju helt sjukt värdelöst.
Undrar om man inte ska ta och ringa till samsung och härja lite. De kunde ju ha gett mig en ny tv och lekt med den defekta bäst dom ville.
HATAR SLIMFITEN FÖR TILLFÄLLET!!!!
Postad 28 september 2005 - 06:24
Redfaction
-
Redfaction
-
Lärjunge
-
-
340 inlägg
Undrar om man inte ska ta och ringa till samsung och härja lite. De kunde ju ha gett mig en ny tv och lekt med den defekta bäst dom ville.
<{POST_SNAPBACK}>
Den hade nog haft samma fel då de undersöker om det är alla det är fel på eller bara en viss serie.
Postad 28 september 2005 - 16:36
jontebs
-
jontebs
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
Postad 28 september 2005 - 19:43
DeeSnider
-
DeeSnider
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Den hade nog haft samma fel då de undersöker om det är alla det är fel på eller bara en viss serie.
<{POST_SNAPBACK}>
Men det verkar ju finnas slimfits som är ok ju.....hur som helst...har de ingen kontroll av grejerna innan de lämnar fabriken?
Postad 30 september 2005 - 09:19
ifk_micke
-
ifk_micke
-
Rookie
-
4 inlägg
Va är det för skit TVs ni har köpt? Min SlimFit funkar helt perfekt. Måste haft en väldig tur.
Postad 30 september 2005 - 09:49
kribban
-
kribban
-
Mästare
-
-
3 037 inlägg
Va är det för skit TVs ni har köpt? Min SlimFit funkar helt perfekt. Måste haft en väldig tur.
<{POST_SNAPBACK}>
Kan du inte slänga upp lite bilder på din slimfit så man kan få se hur bra den är?? MVH Kribban
Postad 30 september 2005 - 20:09
Unregistered2ce48e19
-
Unregistered2ce48e19
-
Forumräv
-
-
615 inlägg
Verkar ju som att det stora flertalet har små geometriproblem, men då kommer ju definitionen av dessa in i bilden.
Jag definierar mina som små, medan andra som sett bilden jag lagt in i galleriet ser ENORMA GEOMETRIPROBLEM.
Hursomhelst verkar det ju som att Samsung släppt en halvfärdig produkt som borde har fått en längre inkörningstid innan släpp till massorna.
Jag har riktigt dålig mottagning på min (fortfarande analoga) kabeltv, varför bilden blir ordentligt lidande.
Testbilden på samsungen ser förskräcklig ut!
Jag har tänkt att rigga upp min parabol och testa mot den.
Ser testbilden lika illa ut, gå jag från måttliga till MYCKET GRAVA GEOMETRIPROBLEM !!!!!
Testbilden är nog det värsta jag sett hitills!!!!
I så fall får Samsung ännu en TV att försöka ordna till.
Är testbilden korekt enligt det ser från det anaologa nätet får man nog ta till en magnet från Berns rymdfyslab för att ordna till den, även om jag har svårt att tro att det skulle hjälpa..........
Jag ska försöka få in en bild på den.
Ruskigt!!
Postad 01 oktober 2005 - 12:35
Unregistereda2499477
-
Unregistereda2499477
-
Beroende
-
-
1 053 inlägg
Jag har också fått min Slimfitt(a) nu, och kan konstatera följande : - TV'n är HELT oduglig att användas i det "analoga nätet". Bilden är riktigt usel, brusig, och min centrum-tv presterade grymt bra jämfört med Samsungen. - Geometriproblemen är så allvarliga, att man börjar fundera på om man verkligen testat TV-apparaterna innan de skickas ut. Jag har inte bara ett böjt hörne, utan båda hörnen är böjda (bild kommer), samt mitten. Det ser helt enkelt fördjävligt ut. Detta är INGET, ingen service i hela världen kan åtgärda. - TV'n presterar OK, men bara OK när man kopplar exempelvis en källa (dvd, comhembox) via scart RGB. Men även här återfinns ett brus som inte är acceptabelt. - Kopplar man TV'n via component (progressive scan), så får jag en bild som påminner filmen "the fog", där det är KONSTANT dimmigt. Detta är det värsta jag sett! Den här ingången skall ändå vara det bästa att koppla in. - S-video-ingången, den är däremot riktigt vass. Bra bild, ok färger, och ingen dimma. [edit] Lägger till flera fel som återfinns på TV'n : - Halo-effekter runt kanal-loggor (på samtliga kanaler som kör logga). - Dubbla uppsättningar med manualer, som inte ens är till denna TV'n  (riktiga finns iof som pdf på nätet) [edit] Jag kommer att få tillbaka mina pengar på måndag, och jag rekomenderar INGEN, att ens fundera på att köpa den, totalt värdelösa TV. Lägger upp lite bilder. Först HALO-Effekter runt kanalloggor
Redigerat av Unregistereda2499477, 01 oktober 2005 - 13:33.
Postad 01 oktober 2005 - 16:36
Redfaction
-
Redfaction
-
Lärjunge
-
-
340 inlägg
Jag har också fått min Slimfitt(a) nu, och kan konstatera följande :
- TV'n är HELT oduglig att användas i det "analoga nätet". Bilden är riktigt usel, brusig, och min centrum-tv presterade grymt bra jämfört med Samsungen.
- Geometriproblemen är så allvarliga, att man börjar fundera på om man verkligen testat TV-apparaterna innan de skickas ut. Jag har inte bara ett böjt hörne, utan båda hörnen är böjda (bild kommer), samt mitten. Det ser helt enkelt fördjävligt ut. Detta är INGET, ingen service i hela världen kan åtgärda.
- TV'n presterar OK, men bara OK när man kopplar exempelvis en källa (dvd, comhembox) via scart RGB. Men även här återfinns ett brus som inte är acceptabelt.
- Kopplar man TV'n via component (progressive scan), så får jag en bild som påminner filmen "the fog", där det är KONSTANT dimmigt. Detta är det värsta jag sett! Den här ingången skall ändå vara det bästa att koppla in.
- S-video-ingången, den är däremot riktigt vass. Bra bild, ok färger, och ingen dimma.
[edit]
Lägger till flera fel som återfinns på TV'n :
- Halo-effekter runt kanal-loggor (på samtliga kanaler som kör logga). - Dubbla uppsättningar med manualer, som inte ens är till denna TV'n (riktiga finns iof som pdf på nätet)
[edit]
Jag kommer att få tillbaka mina pengar på måndag, och jag rekomenderar INGEN, att ens fundera på att köpa den, totalt värdelösa TV.
Lägger upp lite bilder.
Först HALO-Effekter runt kanalloggor
<{POST_SNAPBACK}>
Lite underligt vilken ojämn kvalité de har. Min hade ju skitbra bild som spöade alla andra tv apparater jag sett både via komponent, scart och analoga, men hade geometri fel endast.
Postad 01 oktober 2005 - 16:49
Unregistereda2499477
-
Unregistereda2499477
-
Beroende
-
-
1 053 inlägg
Lite underligt vilken ojämn kvalité de har. Min hade ju skitbra bild som spöade alla andra tv apparater jag sett både via komponent, scart och analoga, men hade geometri fel endast.
<{POST_SNAPBACK}>
Först, quota inte så illa  Det faktum att man inte kan slå av DNIe eller 100hz, gör att TV'n, alldeles ovasett om den är OK eller inte, kommer att prestera JÄTTEMYCKET sämre än en 50hz dito, eller en TV där man kan växla mellan de 2. Så är det bara. Jag har ändå en otroligt bra signal IN i mitt hus, och en bra signal från comhem (mellan 45-65 i kvalité är helt OK, där ett högre värde kan vara för stark signal IN och ge sämre bild.)
Postad 02 oktober 2005 - 14:33
Redfaction
-
Redfaction
-
Lärjunge
-
-
340 inlägg
Först, quota inte så illa 
Det faktum att man inte kan slå av DNIe eller 100hz, gör att TV'n, alldeles ovasett om den är OK eller inte, kommer att prestera JÄTTEMYCKET sämre än en 50hz dito, eller en TV där man kan växla mellan de 2. Så är det bara.
Jag har ändå en otroligt bra signal IN i mitt hus, och en bra signal från comhem (mellan 45-65 i kvalité är helt OK, där ett högre värde kan vara för stark signal IN och ge sämre bild.)
<{POST_SNAPBACK}>
Spelar ingen roll då jag hade bättre bild än på polaren Bang Olufsen och en annan polares Philips för 20000kr samt en annan polares Sony somkostade 14000 när han köpte den. Lite underligt att du säger som du gör. Teknikern som var här sa också att den bara använder DNI fullt ut vid antenn signal och via komposit signal, in, via komponent som jag bara använder samt rgb scart så används detta väldigt lite eller inget alls.
Postad 02 oktober 2005 - 17:50
ejorris
-
ejorris
-
Amatör
-
-
50 inlägg
Man kan lätt säga att man kastas mellan hopp och förtvivlan efter varanat inlägg i denna tråd. Jag följer tråden dagligen och försöker utröna tendenser om att geometriproblemen blir mindre och mindre i och med att tiden går... Idag har vi en skrutt-Grundig på 28" med grönaktiga fläckar i bilden. Sen har vi rutten analog signal in via antenn. Nu skall vi snart få bredbands TV och jag hoppas mycket på denna TV, men hoppas jag för mycket?
Jag har också sett att bla. Phillips och nåt annat märke är på gång med "slimfit" men dä verkar det rätt dött.
Postad 02 oktober 2005 - 18:25
Redfaction
-
Redfaction
-
Lärjunge
-
-
340 inlägg
LG och Philips samarbetar med att utveckla slimfit.
Postad 02 oktober 2005 - 18:36
k_k
-
k_k
-
Användare
-
-
159 inlägg
Skall jag köpa den rackare trots att det regnar klagomål över denna teven? Den verkar ju så bra, men en kedja är inte bättre än den svagaste länken..
Har kollat på följande bortsett från samsugen:
Sony KV-32CS71
Panasonic TX-32PM11
Sony gör en aldrig besviken, samsugen har dock en fördel att dom blir lite mindre..
Hur skulle ni göra?
Postad 02 oktober 2005 - 19:05
Redfaction
-
Redfaction
-
Lärjunge
-
-
340 inlägg
Jag hade köpt en Philips då jag tycker de alltid har gjort bättre tv apparater än Sony. Många Sony surrar..
Postad 02 oktober 2005 - 19:31
Redfaction
-
Redfaction
-
Lärjunge
-
-
340 inlägg
Kom på en sak om halos min tv hade bara lite halo effekt, sen kom jag på att även min Samsung monitor har lite halo men det syns bara när bakgrunden är kolsvart och en logga eller liknande finns med.
Postad 02 oktober 2005 - 21:19
Unregistereded802403
-
Unregistereded802403
-
Användare
-
-
116 inlägg
någon som har fått tillbaka sin sammy efter reparation än?eller har ni fått pengarna tillbaka.det verkar som man aldrig ska köpa en samsung skärm någonsin igen efter detta.jäkla skit tv till o med centrum tv har bättre bild detta e skandal
Postad 03 oktober 2005 - 06:17
Redfaction
-
Redfaction
-
Lärjunge
-
-
340 inlägg
någon som har fått tillbaka sin sammy efter reparation än?eller har ni fått pengarna tillbaka.det verkar som man aldrig ska köpa en samsung skärm någonsin igen efter detta.jäkla skit tv till o med centrum tv har bättre bild detta e skandal
<{POST_SNAPBACK}>
Men herregud, ett felsteg kan alla göra, om de nu fixar felet så är de tju lugnt. Bildkvalitén har ju 95% sagt att är helt fantastisk dessutom och jag lovar dig att en Centrum tv spöar inte den i allmänhet utan detta är bara hans exemplar som det är nåt sånt fel på. Min hade som sagt bättre bild än någon annan crt tv jag sett och bättre än både Plasma och LCD.
Postad 03 oktober 2005 - 07:34
Puttekock
-
Puttekock
-
Rookie
-
1 inlägg
Jag hade köpt en Philips då jag tycker de alltid har gjort bättre tv apparater än Sony. Många Sony surrar..
<{POST_SNAPBACK}>
Så du tycker inte jag skall köpa en samsung då? För det är den jag vill ja. men det blir lite som att köpa på vinst eller förlust.. PS: Kan inte du ta en bild på teven bakifrån då man ser hela baksidan`.
Postad 03 oktober 2005 - 08:40
DeeSnider
-
DeeSnider
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Nope...har inte fått tillbaka min tv efter tre veckors tid.
DET är värdelöst om ngt.
Postad 03 oktober 2005 - 12:25
Unregistered8e6a8e46
-
Unregistered8e6a8e46
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Tjenare!
Jag har följt denna tråd med stort intresse och stort hopp om att dessa geometriproblem inte e så farliga. Nu har jag haft möjligheten ett leka med samsungen och jag måste säga att denna TV inte är något annat än en liten djävul.
TVn har väldigt bra bild med boxer och helt okej med analog, lite grynig dock... Jag bad om att få se en DVD så vi kopplade in en Samsung DVD-HD850 med komponent och drog igång filmen CORE. Första intrycket var inte helt övertygande, bleka färger och kantiga objekt. Ställde sedan in 1080i i DVD-spelaren och drog upp färgen något och ama gaad vilken bild! Plötsligt spöade den alla TVn i butiken, man blev nästan tårögd
Sedan har vi ju dom där geometriproblemen som helt enkel inte går att bortse ifrån. Om det ändå bara gällde 4:3 TV-sändningarna vore det inte så illa, men det e ju helt åt f_n hela tiden. Man vänjer sig med tiden sa försäljaren... Vänjer sig! my ass! Jag förstår inte hur Samsung kan vara så grymma. Det är ju som om man skulle köpa en Mercedes-Benz med super skön komfort men man måste ha växelspaken i röven för att bilen ska starta... Inte den bästa liknelsen kanske
Jag blir bara så ledsen och lite spyfärdig...
Jag hoppas verkligen att Samsung får ordning på denna TV då det verkligen finns prestanda att hämta. TVn är ju dessutom fruktansvärt snygg!
Mitt inlägg kanske inte bidrar så mycket till diskussionen men jag kände bara att jag måste få dela med mig av min frustration.
Postad 03 oktober 2005 - 13:11
ejorris
-
ejorris
-
Amatör
-
-
50 inlägg
Låter som om du Cerebellum följt denna tråd på samma sätt som jag. Jag kommer att vänta ett par månader och fortsätta försöka hålla koll på denna och eventuellt på någon annan slim modell.
En ytterligare en fundering till en rookie som jag är när du skriver "Ställde sedan in 1080i i DVD-spelaren.....". Vad menar man då? Jag tänkte köpa mig en Pioneer 530 HDD inspelare, men jag kan inte direkt i specen se att den har denna feature.
Postad 03 oktober 2005 - 13:29
Unregistered8e6a8e46
-
Unregistered8e6a8e46
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Sorry!
Jag uttyckte mig kanske lite klantigt. Samsung DVD-HD850 har en linjedubblerare som skalar upp den vanliga DVD-signalen till HD-TV signalerna 576p, 720p, 738p eller 1080i. I inställnings menyn kan man välja att man vill köra på HMDI/komponent och i vilken upplösning.
Jag vet dock inte om Pioneer 530 HDD har denna funktion.
Redigerat av Unregistered8e6a8e46, 03 oktober 2005 - 13:29.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|