Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Xbox One

10195 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 13 January 2015 - 08:37

Unregistered8cb13de7
  • Unregistered8cb13de7
  • Lärjunge

• 487 inlägg
  • 0

Tycker att appar till X1 ligger långt efter. Viaplay och Netflix finns men varför är det så svårt att få till HBO (fanns på 360) SVT, TV4 etc.
X1 har funnits i snart ett år och förstår inte vad problemet är? Det är ju trots allt "bara" en dator......

OT: Varför ä det såegt tt skriva oc bokstäver hoppas över???

HBO Nordic verkar ju vara extremt sega och långsamma med det mesta? Däri ligger nog förklaringen, är nog inget som är unikt för just Xbox One... HBO Nordic verkar vara en blek kopia företags- och kompetensmässigt jämfört med "riktiga" HBO, som har släpt en riktigt trevlig app i USA. Varför man har olika tekniska plattformar för olika marknader är dock totalt obegripligt och går emot allt man har lärt sig som systemutvecklare och arkitekt. Merkostnader borde det också generera...

Sen detta med seghet, verkar endast gälla IE för där har jag samma problem, nu skriver jag i Chrome och där är det inga bekymmer alls.

Postad 13 January 2015 - 10:09

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0

Det är klart, men tjusningen är att kunna navigera helt med boxen. Inte ha andra hjälpmedel vid sidan, Det faller lite då hela konceptet tycker jag.

Går väl inte söka endast HD på tubens hemsida? Så varför skulle det finnas i appen?

Postad 13 January 2015 - 10:18

Chrester
  • Chrester
  • Forumräv

• 737 inlägg
  • 0

Går väl inte söka endast HD på tubens hemsida? Så varför skulle det finnas i appen?

Det går, finns massor av sökinställningar man kan göra.

Postad 13 January 2015 - 10:36

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0

Det går, finns massor av sökinställningar man kan göra.

Det finns en enkel filter funktion till 360 tydligen som klarar HD, kanal eller playlists, så det kanske ger hopp om en uppdatering framöver till One-appen.

Postad 13 January 2015 - 11:02

Chrester
  • Chrester
  • Forumräv

• 737 inlägg
  • 0
Vi får hoppas.

Postad 14 January 2015 - 06:45

Charl3s
  • Charl3s
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0
Februari updateringen för Xbox Preview har släppts
Happy New Year! We hope you had the chance to spend time with family and catch up on your gaming backlogs last month.

It’s now time to get the Preview train rolling again! Starting today, all Preview users can download the initial update preview for the February (1502) update. This update comes bearing some cool new features, including the below:
◾Game hubs– Game hubs are the go-to centers for all sorts of interesting content around your favorite games. Every Xbox One game will have a game hub where you can see which of your friends are playing the game, compete with your friends in game leaderboards, dive into the coolest game clips and game broadcasts, and follow the game’s VIPs and top players ◾To get to the game hub for your favorite game, find a game in your pins, recently played list, or My games and apps, then press the Menu button and select View game hub.

◾Custom backgrounds and tile transparency – We listened to your feedback and added additional tile transparency to the Home tiles to make your background images more visible. As a reminder, to set a custom background, go to Settings > My Xbox > My background. Note: some items can’t be made transparent due to usage rights/restrictions for certain images.

◾TV updates – We’re releasing a lot of updates to the live TV experience and features are being released to additional countries in preview this month: ◾OneGuide for the Netherlands– Support for OneGuide will continue in preview for the Netherlands, the missing channels for the Netherlands OneGuide listings will become available over the next few weeks.
◾TV trending in OneGuide – As you scan the detailed OneGuide TV listings, you can see which shows are trending by a “Trending on Xbox” note and associated icon. Xbox – live TV trending is based on the number of Xbox One owners currently watching that show in each country, pulled from anonymous data collected at a national level. Currently, Xbox TV trending is available to all members in US, UK and Canada.
◾Live TV trending (new countries) – France, Germany, Brazil and Mexico will begin seeing live TV trending data in Xbox OneGuide.
◾Improved control of TVs, set-top boxes and audio/video receivers – This month’s preview release contains updates to the IR blasting database for new models and addresses issues reported by our fan community.
◾“Trick play” with Xbox One Digital TV Tuner – Preview members with the Xbox One Digital TV Tuner in supported countries (UK, France, Germany, Italy and Spain) will now be able to see video frames when fast-forwarding or rewinding paused TV on your Xbox One consoles.
◾Live TV streaming on Windows Phone and Android – We are continuing the preview of live TV streaming on Windows Phone and Android devices for Xbox One Digital TV Tuner owners in the UK, France, Germany, Italy and Spain.

As always, please check the “Current Version” widget on the main forums page for the OS Version number that is current. Don’t forget to check the Preview Dashboard app for Quests and Surveys that you can take to increase your Preview Points, and start climbing those leaderboards! More will be added throughout the wave, so check back often!

Thanks for your participation in the Xbox Preview Program, and thanks for your feedback!

Postad 14 January 2015 - 08:13

Chrester
  • Chrester
  • Forumräv

• 737 inlägg
  • 0
Hoppas oneguiden fungerar bättre då :)

Postad 14 January 2015 - 10:55

Unregistered8cb13de7
  • Unregistered8cb13de7
  • Lärjunge

• 487 inlägg
  • 0

Hoppas oneguiden fungerar bättre då :)

Verkar inte finnas några direkta nya features till oneguide. Tydligen går det inte att editera kanallistan som man kan göra å vilken skit-box som helst, samt även i windows media center (som gossarna i Redmond verkar ha glömt att de har utvecklat).

Kan ju vara intressant att se när vi i Norden får tv-tunern, hade hoppats på att den skulle släppas nu med tanke på att man gör reklam för den på xbox hemsida (med länk till cdon). När man kopplar in den och gör en kanalsökning blir det ju inte så många kanaler som visas i listan, är ju totalt oacceptabelt om jag inte kan ta bort eventuella oönskade kanaler (om man nu skulle råka få in danska gratiskanaler, vilket händer ibland här i söder).

Mycket nyheter för TV, inga nyheter för oss i Sverige samt lite nyheter om övriga features och spel (mer än gamehubben).

Får väl vänta till Mars för lite mer uppdateringar som gäller oss i Sverige.

/S

Postad 14 January 2015 - 11:10

Chrester
  • Chrester
  • Forumräv

• 737 inlägg
  • 0
Ska strax prova uppdateringen. Men det är riktigt synd att de inte lägger mer krut på oneguiden för oss här i norden. Den har verkligen potential att bli riktigt bra. Men vi är väl inte högprio precis antar jag.

Postad 15 January 2015 - 07:14

Fredamn76
  • Fredamn76
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Någon som kan bjuda in mig till Xbox Preview? Tack på förhand. Gamertag: fredamn76

Redigerat av Fredamn76, 15 January 2015 - 07:15.

Postad 15 January 2015 - 11:47

BuTTuS
  • BuTTuS
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 0
Inget nytt om svenska röstkommandon, eller ännu hellre möjligheten att välja engelska som språk?

Postad 15 January 2015 - 13:02

Unregistered8cb13de7
  • Unregistered8cb13de7
  • Lärjunge

• 487 inlägg
  • 0

Inget nytt om svenska röstkommandon, eller ännu hellre möjligheten att välja engelska som språk?

Svenska röstkommandon kan vi nog glömma i första taget, eller tills MS bygger in realtidsöversättning på riktigt, då kan man ju stödja ETT språk och sen nyttja realtidsöversättningarna för allt annat. Smidigt, men där är vi väl inte än... har sett en del demos i Skype, men om några år kommer förhoppningsvis Cortana att förstå alla språk utan någon större ansträngning från MS sida...

I nuläget verkar ju många ha valt EU som region och engelska som språk (då väljer den väl UK som land) och då fungerar röstommandon och liknande fast på engelska givetvis. En helt okej workaround, men jag har aldrig blivit på det klara vad som oneguiden triggas på, är det postnummer och land som man väljer i oneguide setup, eller är det systemets valda land/region?

/S

Postad 15 January 2015 - 20:00

Unregistered7eaa9096
  • Unregistered7eaa9096
  • Forumräv

• 569 inlägg
  • 0
Tycker XB är väldigt buggig eller om det bara är gränssnittet som är dåligt. Vi hade inloggning via kinecten först, det var riktigt illa. Rätt som det var ville den inte ansluta till live eftersom dottern på 6 som inte har live guld gick förbi när jag bytte spel till tex BF4. "Hej Emilia" "Går inte att spela, du är inte ansluten till Live"........
det stängde vi av ganska snabbt. Tycker spelen ofta hänger sig eller inte vill logga in på live när en profil har spelat något emellan och när jag byter profil och laddar nytt eller samma spel fattar den inte att ny profil bytt utan man måste avsluta spelen helt eller stänga av boxen.
Sen att den inte är anpassad för sverige (funktioner tillbehör etc.) när den släpps så långt efter release i just Sverige

Mycket gnäll men microsoft är ju inget minibolag direkt som inte har resurser eller kunnande.

Postad 15 January 2015 - 23:47

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5774 inlägg
  • 0
Vad tror ni om Windows 10 och Xbox One då ?
Vore trist om man kan spela Xbox One spel på PC och att vissa då kommer kunna köra med mus och tangentbord när man möts online.

Postad 15 January 2015 - 23:52

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0

Vad tror ni om Windows 10 och Xbox One då ?
Vore trist om man kan spela Xbox One spel på PC och att vissa då kommer kunna köra med mus och tangentbord när man möts online.

Kommer aldrig ske, det har gjorts en handfull multiplayer spel där man kan möta andra platformar, iofs dåliga spel.

Men konsolspel jobbar med aim-assist och har mycket lägre reaktion än en mus. Kommer aldrig bli rättvist, därdör kommer det inte att hända för fps spel och liknande. Men finns ju adra typer av spel dock.

Tycker XB är väldigt buggig eller om det bara är gränssnittet som är dåligt. Vi hade inloggning via kinecten först, det var riktigt illa. Rätt som det var ville den inte ansluta till live eftersom dottern på 6 som inte har live guld gick förbi när jag bytte spel till tex BF4. "Hej Emilia" "Går inte att spela, du är inte ansluten till Live"........
det stängde vi av ganska snabbt. Tycker spelen ofta hänger sig eller inte vill logga in på live när en profil har spelat något emellan och när jag byter profil och laddar nytt eller samma spel fattar den inte att ny profil bytt utan man måste avsluta spelen helt eller stänga av boxen.
Sen att den inte är anpassad för sverige (funktioner tillbehör etc.) när den släpps så långt efter release i just Sverige

Mycket gnäll men microsoft är ju inget minibolag direkt som inte har resurser eller kunnande.

Tror man kan dela live på sin xbox. Men det är ju ett pris man betalar med ansikts inloggning, kinecten kan ju inte veta att den just då inte ska logga in din dotter.

Postad 16 January 2015 - 04:54

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0
Verkar ju snarare som att ansiktsigenkänningen fungerar (alltför) bra.

Postad 16 January 2015 - 08:07

htiawe
  • htiawe
  • Lärjunge

• 455 inlägg
  • 0
Såg att man nu kan ladda ner Evolve Beta, någon som kört igång det än?

Postad 16 January 2015 - 09:17

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0

Såg att man nu kan ladda ner Evolve Beta, någon som kört igång det än?

Kunde man det, jag tolka mailet jag fick att man måste förboka det för att få access till beta. Får kolla upp det igen helt enkelt.

Postad 16 January 2015 - 09:28

htiawe
  • htiawe
  • Lärjunge

• 455 inlägg
  • 0
Jag laddade den inatt, 20gb. Blir intressant att testa ikväll. :)

Postad 16 January 2015 - 12:30

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 0
Tyckte Alphan inte var så mycket att hänga i granen. Allt hänger ju lite på hur bra personen som spelar monster är. Spelade nån match där monstret var den flygande jäveln och satt gömd uppe på något en hel match ungefär. Jättekul. Han förlorade ju iofs men att springa runt runt på en bana utan att se något var värdelöst trist.

Postad 16 January 2015 - 12:54

htiawe
  • htiawe
  • Lärjunge

• 455 inlägg
  • 0
Såg även att Battlefield Hardline kommer som beta till alla plattformar, inklusive Xbox One.

Postad 16 January 2015 - 13:47

BuTTuS
  • BuTTuS
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 0

Såg även att Battlefield Hardline kommer som beta till alla plattformar, inklusive Xbox One.

Undrar om det är utan krav på förhandsbokning?
"we're dropping the first details about the Battlefield™ Hardline beta today. First things first: It's open to everyone and on all platforms - PC, Xbox One, Xbox 360®, PS4™ and PS3™"
I så fall kanske man kan passa på att damma av PS4an och ladda ner till den också för att jämföra...

Postad 16 January 2015 - 13:53

htiawe
  • htiawe
  • Lärjunge

• 455 inlägg
  • 0

Undrar om det är utan krav på förhandsbokning?
"we're dropping the first details about the Battlefield™ Hardline beta today. First things first: It's open to everyone and on all platforms - PC, Xbox One, Xbox 360®, PS4™ and PS3™"
I så fall kanske man kan passa på att damma av PS4an och ladda ner till den också för att jämföra...

Bra fråga!

Är det något som egentligen hindrar en från att förhandsboka, ladda ner betan och efter att man spelat en stund ta bort sin förhandsbokning? :ph34r:

Postad 16 January 2015 - 13:58

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0

Bra fråga!

Är det något som egentligen hindrar en från att förhandsboka, ladda ner betan och efter att man spelat en stund ta bort sin förhandsbokning? :ph34r:

Du förköper ju det digitalt. Boka=man betalar direkt.

Postad 16 January 2015 - 16:40

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 0

Du förköper ju det digitalt. Boka=man betalar direkt.

Om du inte kan få betakod genom t.ex webhallen som är ganska vanligt. Då är det bara att boka, håva in kod, avboka om man så vill.

Postad 17 January 2015 - 11:15

Chrester
  • Chrester
  • Forumräv

• 737 inlägg
  • 0
Provat oneguide lite nu och det är väl ingen större skillnad mot förut. Den har en fantastisk potential men det är dåligt synkad mot Boxer i mitt fall. Då tänker jag på kanalutbudet.
Har en gammal digitalbox (sagem) kopplat med hdmi in i xboxen samt med tillhörande boxer tvillingkort och det funkar väldigt bra förutom att baskanlerna listas inte??? Typ tv4 eller tv3 dyker inte upp. Ettan och tvåan listats men ska jag välja dem kommer det helt andra kanaler upp.
Dåligt synkat eller om det är något knas med infon från boxer till xbox oneguide. Jag vet inte.
Hoppas de löser det.
Sedan så får jag inte ut surround ljud typ Dolby pro logic II trots att jag ställt om som det ska enligt konstens alla regler. 5.1 ljud kan jag förstå att jag inte får ut men åtminstone surround. Det finns ju en sådan inställning i inställningarna på xboxen under tv.

Redigerat av Chrester, 17 January 2015 - 11:25.

Postad 17 January 2015 - 12:18

Chrester
  • Chrester
  • Forumräv

• 737 inlägg
  • 0
Googlat lite nu på problemet. Sätter man xboxen på "2CH uncompressed" i bild och ljudinställnigar så kan jag åtminstone aktivera Dolby prologic II ljud på förstärkaren. Så det är helt klart buggat.

Redigerat av Chrester, 17 January 2015 - 12:18.

Postad 18 January 2015 - 09:54

Unregistered8cb13de7
  • Unregistered8cb13de7
  • Lärjunge

• 487 inlägg
  • 0

Googlat lite nu på problemet. Sätter man xboxen på "2CH uncompressed" i bild och ljudinställnigar så kan jag åtminstone aktivera Dolby prologic II ljud på förstärkaren. Så det är helt klart buggat.

Tråkigt att det fortfarande finns buggar. Det är väl bara att felanmäla till MS så får vi hoppas att de får till det. Oneguide i Sverige är ju officiellt släppt i höstas, så det SKA bara fungera. Lite ironiskt att guidedata till deras produkt windows media center fungerar så gott som perfekt. Ibland är MS bara för märkliga.

Igår kom det en uppdatering till Smartglass som lade till stöd för att streama tv från xbox till telefon/surfplatta. Förhoppningsvis en indikation om att tv-tunern är på väg, tillsammans med att MS själva har lagt upp länk till att köpa en tv-tuner hos cdon (släpps 02-15 eller nåt sånt).

Förutsätter att man får 5.1 ljud från SVT1 och SVT2 när väl tv tunern är släppt, det är sådant som också "bara ska fungera"...

Likt många här är man dock lite orolig för att grejorna är så pass buggiga som de är. tv-guiden i WMC har i stort sett aldrig buggat för mig, trots att jag och familjen använder WMC varje dag och har gjort så sen 2006. Och då har ju även WMC betydligt mer funktionalitet än xbox one... sååååå märkligt.

/S

Postad 18 January 2015 - 10:15

htiawe
  • htiawe
  • Lärjunge

• 455 inlägg
  • 0
Jag körade några matcher i Evolve igår och det var verkligen... tråkigt. De flesta matcherna så sprang jag och mina team mates runt och jagade monstret utan att riktigt träffa på det och de gånger då vi fick fightas lite så upplevde jag som att man inte riktigt fick någon feedback på vad som hände.

Det fanns liksom ingen "punch" i vapnen och jag som körde Medic kände att mina ingripanden verkligen inte gav nånting. Jag är glad att betan fanns tillgänglig för det här är ett spel jag definitivt inte kommer att köpa.

Postad 18 January 2015 - 10:37

Chrester
  • Chrester
  • Forumräv

• 737 inlägg
  • 0

Tråkigt att det fortfarande finns buggar. Det är väl bara att felanmäla till MS så får vi hoppas att de får till det. Oneguide i Sverige är ju officiellt släppt i höstas, så det SKA bara fungera. Lite ironiskt att guidedata till deras produkt windows media center fungerar så gott som perfekt. Ibland är MS bara för märkliga.

Igår kom det en uppdatering till Smartglass som lade till stöd för att streama tv från xbox till telefon/surfplatta. Förhoppningsvis en indikation om att tv-tunern är på väg, tillsammans med att MS själva har lagt upp länk till att köpa en tv-tuner hos cdon (släpps 02-15 eller nåt sånt).

Förutsätter att man får 5.1 ljud från SVT1 och SVT2 när väl tv tunern är släppt, det är sådant som också "bara ska fungera"...

Likt många här är man dock lite orolig för att grejorna är så pass buggiga som de är. tv-guiden i WMC har i stort sett aldrig buggat för mig, trots att jag och familjen använder WMC varje dag och har gjort så sen 2006. Och då har ju även WMC betydligt mer funktionalitet än xbox one... sååååå märkligt.

/S

5.1 ljud på SVT, finns det på SD kanalerna också eller är det bara SVT HD som har det?

Postad 18 January 2015 - 10:38

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0

5.1 ljud på SVT, finns det på SD kanalerna också eller är det bara SVT HD som har det?

5.1 på sd sändningar togs bort årsskiftet 13/14 endast HD sen dess

Varför vill man köra gratiskanalerna via deras tvtuner i xboxen? Epg i tven via camodul eller digitalbox lär ju vara överlägsna då e endast har det som uppgift,medans One ska vara bra på lite allt möjligt.

Redigerat av SKIBBE, 18 January 2015 - 10:41.

Postad 18 January 2015 - 14:42

Chrester
  • Chrester
  • Forumräv

• 737 inlägg
  • 0
Har kollat lite mer nu på kanalutbudet. Har provat alla leverantörer man kan välja mellan (tele2, telia, via acces, boxer osv.) och om jag väljer "boxer national lineup" så stämmer kanalerna rätt så bra faktiskt. Det enda som klickar är när man väljer att se "info" om ett program. Det fungerar oftast inte. Något enstaka har fungerat, typ "det stora äventyret" på tv4. Den kunde man även betygsätta.
Återstår ljudbuggen med att få Dolby Proligic II att funka. Man får ju som sagt gå in och ändra från Bitstream DTS/Dolby Digital 5.1 till 2CH Uncompressed för att få det. Det lustiga är att det kan göras "on the fly" utan att boota om xboxen och sedan kan jag välja Dolby Prologic II på förstärkaren. Så det tyder på någon liten bugg.
Har startat en tråd borta på feedback forumet. Det fanns liknande trådar så förhoppningsvis kommer det en lösning.

Postad 18 January 2015 - 16:55

danli560
  • danli560
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0

Jag körade några matcher i Evolve igår och det var verkligen... tråkigt. De flesta matcherna så sprang jag och mina team mates runt och jagade monstret utan att riktigt träffa på det och de gånger då vi fick fightas lite så upplevde jag som att man inte riktigt fick någon feedback på vad som hände.

Det fanns liksom ingen "punch" i vapnen och jag som körde Medic kände att mina ingripanden verkligen inte gav nånting. Jag är glad att betan fanns tillgänglig för det här är ett spel jag definitivt inte kommer att köpa.

Håller med till 100%. Kommer inte ens köpa det för 100kr.

Postad 19 January 2015 - 12:39

Unregistered8cb13de7
  • Unregistered8cb13de7
  • Lärjunge

• 487 inlägg
  • 0

Varför vill man köra gratiskanalerna via deras tvtuner i xboxen? Epg i tven via camodul eller digitalbox lär ju vara överlägsna då e endast har det som uppgift,medans One ska vara bra på lite allt möjligt.

Det är mycket enkelt. För att ta vårat scenario här hemma, vi kollar bara på boxers gratiskanaler, och har i dagsläget en xbox 360 för spel och en gammal boxer-box som alla är jättetrötta på och en drös med fjärrkontroller på bordet. När man nu har släppt en tv-tuner för gratiskanalerna är det egentligen allt som behövs för att göra oss av med 360n, boxer-boxen och endast köra en burk i vardagsrummet, och få allting integrerat. Och dessutom kan man om så önskar automatisera det ytterligare med kinect.

Om man kollar på betalkanaler så faller lite av konceptet med xbox one som tv-central om de inte tar ett kliv och släpper en CI+-certifierad tv-modul. Borde förvisso inte vara något problem, men marknade för xbox och tv verkar vara de länder där det finns mängder med freeview, Sverige är väl ingen höjdare i det avseendet, därav den försenade releasen...

Sen finns det ju en del surdegar som MS måste få till, och även en del önskemål i horisonten, att t.ex. kunna schemalägga inspelningar. Xbox One har långt kvar till dess anfader inom området PVR, Windows Media Center....

/S

Postad 21 January 2015 - 13:02

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0
@XboxP3Kanske kvällens pk om win 10 ger några hintar om hur det kommer se ut och funka på xone?
Nuvarande känns lagom genomtänkt och ofullständigt, slår mig för pannan en gång i veckan :(

Nu senast var det för att min ocd ville går runt strict-buggen under nätverksinställningar.
Efter mp-testet så var det ok sånär som på att alla live funktioner inte funkade upplyste en text mig om.
Det presenterades tom en länk för närmare detaljer.

Vad ska jag göra med den?
Skriva av den?
Hur i **** kan man inte gör det till en klickbar länk så explorer öppnas?

EDIT

Phil Spencer@XboxP3 6m6 minutes ago

Great to have Xbox/Gaming in a Windows event today. Make sure you stay watching until the end of show, cool stuff there. #Windows10

https://twitter.com/...928395380502530

Redigerat av Topper Harley 77, 21 January 2015 - 16:58.

Postad 21 January 2015 - 21:05

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0
Intressanta saker att komma, crossplatform med dx12(utvalda titlar) samt streama spel till pc/tablets med win10

http://www.totalxbox...and-vice-versa/

Redigerat av SKIBBE, 21 January 2015 - 21:07.

Postad 21 January 2015 - 21:14

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

• 1715 inlägg
  • 0

Intressanta saker att komma, crossplatform med dx12(utvalda titlar) samt streama spel till pc/tablets med win10

http://www.totalxbox...and-vice-versa/

Och inte förglömma detta. Microsoft HoloLens - Transform your world with ho…: http://youtu.be/aThCr0PsyuA

Postad 21 January 2015 - 21:17

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0
De där kändes mer som önsketänkade än produkt. Men coolt ja ;-)

Postad 21 January 2015 - 21:22

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

• 1715 inlägg
  • 0

De där kändes mer som önsketänkade än produkt. Men coolt ja ;-)

Ja, får väl se prislappen på det där. ;)

Lägger ut en länk till det xbox relaterade från pkn.

http://news.xbox.com..._medium=twitter

Postad 21 January 2015 - 21:27

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0
Ni som är med i beta för one, finns det någon ticket för slowmotion i clip-editorn det är något som jag saknar, spela upp långsamt, samt spara i den hastigheten. Plus vanlig hastighet i samma klipp

Redigerat av SKIBBE, 21 January 2015 - 21:28.

Postad 27 January 2015 - 14:02

Unregistered8cb13de7
  • Unregistered8cb13de7
  • Lärjunge

• 487 inlägg
  • 0
Tyvärr inget nytt om media, oneguide, tv etc... lite tråkig presentation i det avseendet. Hade hoppats på mer info kring vad som kommer att hända med win10 på xbox one hårdvara, kommer det en speciell win10 for xbox? Verkar som om just xboxone verkar släpa efter i tänktet kring "shared runtime"... där fokus verkar ligga på phone och desktop/tablet.

Vi får väl se... känns dock som om xbox one har mycket att vinna på en win10-stack istället för dagens extremt begränsade mjukvara, t.ex. oneguide, media etc som är på gränsen till värdelösa...

/S

Postad 27 January 2015 - 14:12

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0
Apparna suger mest för att dom är seeeeega och kraschar men det beror väl på att att dom fördelat om pulvret?
En tråd och mer minne till övrigt istf os.
Eller?

Postad 27 January 2015 - 14:13

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0
Universal apps skulle ju fungera på One också enligt deras presentationer.

Jag tog givet redan från release att tvdelen ej skulle fungera i Sverige pga att vi är en så liten marknad, så är inte ett dugg besviken och har full förståelse för att dom ej sattsar på "oss" det är en spelkonsol för mig och skulle deras tvdel fungera som är fokuserad på hemlandet usa så är det bara en bonus inget jag blir besviken på.

Postad 27 January 2015 - 16:18

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0
Om Sverige är en obetydlig marknad för ms så kan man undra varför dom sett till att deras dekoderdongle inte funkar här?

Postad 29 January 2015 - 11:43

Unregistered8cb13de7
  • Unregistered8cb13de7
  • Lärjunge

• 487 inlägg
  • 0

Universal apps skulle ju fungera på One också enligt deras presentationer.

Jag tog givet redan från release att tvdelen ej skulle fungera i Sverige pga att vi är en så liten marknad, så är inte ett dugg besviken och har full förståelse för att dom ej sattsar på "oss" det är en spelkonsol för mig och skulle deras tvdel fungera som är fokuserad på hemlandet usa så är det bara en bonus inget jag blir besviken på.

Helt klart finns det olika typer av användare av xbox one. Dels finns det gamers som tycker tv-mediadelen är skit
och dels finns det oss som t.ex. har kört WMC sedan urminnes tider och nu med stor entusiasm ser om xbox one kan bli
det nästa WMC från Microsoft. Deras vision är som de har sagt att One står för att det är EN pryl du ska ha i ditt vardagsrum
oavsett vad du har som fokus, spel eller annan typ av underhållning.

Förstår inte alls vad du menar med att "deras tvdel som är fokuserad på hemlandet usa"? Menar du oneguide så verkar det finnas
vissa fördelar med att köra som USA, men de skillnaderna verkar försvinna i rask takt då MS rullar ut flera stora förbättringar
för oneguide i andra länder, även i europa. Menar du UBS-tunern så bygger den ju på olika typer av standards, DVB-T2 t.ex. Dessa
har ju ingenting alls med "hemlandet usa" att göra utan är tvärtom gjord för marknader med freeview OTA som t.ex. Europa, Australien
etc. Så att påstå att Sverige är en "liten marknad" håller jag inte alls med om. Förmodligen ingår Sverige i region "Nordic"
som i sin tur ingår i Europe. Det finns vissa mindre skillnader i t.ex. DVB-T2 för t.ex. teletext mellan länderna men inget
som rimligtvis borde påverka en lansering i Europa med omnejd. De stora marknaderna har man redan släppt tv-tunern hos
och det är helt rimligt att mindre marknader följer. Oneguide t.ex. släpptes ju i Sverige redan förra året. Och nu läste
jag att USB-tunern släpps i Australien i Mars-April. Inte helt orimligt att Sverige, Danmark, Norge etc står på tur.

Redigerat av Unregistered8cb13de7, 29 January 2015 - 11:43.

Postad 02 February 2015 - 23:29

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0
Någon som vet vem som har den billigaste Xbox Live just nu?

Postad 03 February 2015 - 14:09

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 1
Brukar vara http://www.cheapxboxlivecodes.com/ men kanske amazon us spöar det med tanke på dollarkursen

Postad 12 February 2015 - 17:07

Unregistered8cb13de7
  • Unregistered8cb13de7
  • Lärjunge

• 487 inlägg
  • 0

För de som inte sett det, cdon har n skjutit fram leveranstiden för USB-tunern från februari till mars... zzz den som väntar på något gott :)

http://cdon.se/spel/...-tuner-28037189

/S

Postad 15 February 2015 - 09:20

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

• 2517 inlägg
  • 0

Finns det någon samanställning ang vilka exklusiva spel som kommer till XBone under 2015? Den är ju ganska billig nu. 

Postad 15 February 2015 - 10:45

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0

Finns det någon samanställning ang vilka exklusiva spel som kommer till XBone under 2015? Den är ju ganska billig nu. 

Vet att MS ska ha en presentation snart om win10/xo det kanske även pratas spelsläpp då kan vi hoppas.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.