Allente (Viasat + Canal Digital) - Feedback, info, nyheter och frågor
9736 svar till detta ämne
Postad 23 June 2023 - 08:44
Askungen
-
Askungen
-
Mästare
-
-
2810 inlägg
Adb boxen funkar utmärkt än tillika kaonboxen,varför inga uppdateringar till dessa? Det finns säkerligen massor fler av dessa boxar hos konsument än oneplace och allente1. Sen är det utbudet,är väl förvisso ungefär desamma oavsett leverantör men sån prislapp på 5-10 år gamla repriser som ständigt rullar runt är på tok för högt. Samma flodmonster,tungt vägarbete,guldgrävare i australien,mcgyver,pantproffsen,gränskontrol mm mm.Allt är urgamla repriser där samma säsonger återkommer hela tiden. Skåpmaten är så gammal att det dammar om den!
Redigerat av Askungen, 23 June 2023 - 08:51.
Postad 23 June 2023 - 21:22
22mc
-
22mc
-
Veteran
-
-
1992 inlägg
Är det inte bara att byta box och köra med ca och kort om ni är missnöjda med Allentes egna box ? Tex Vu eller Gigablue är ju kanonbra
Postad 23 June 2023 - 22:48
luma67
-
luma67
-
Användare
-
-
143 inlägg
Är det inte bara att byta box och köra med ca och kort om ni är missnöjda med Allentes egna box ? Tex Vu eller Gigablue är ju kanonbra
Nu är jag inte så bevandrad bland dessa saker, men hur får man in "linjär" TV i dessa. Det krävs ju ett abonnemang väl?
(nu har jag 1 år kvar oxå, snabbt byte kan bli, låt oss säga problematiskt)
Nåt illegalt streamande är inget jag kommer syssla med, utan vill bara få bästa, vanliga TV, genom IPTV . Inspelning ( även remote-triggad via t.ex. app), live pause, fritt spola fram o tillbaka, se TV-program en vecka bakåt osv...
Allt via mediaomvandlare, helt separat från inblandande av bredband.
Postad 23 June 2023 - 23:00
22mc
-
22mc
-
Veteran
-
-
1992 inlägg
Sorry , trodde du körde parabol . Annars är väl Apple TV /Android tv det enklaste sättet med Allente appen
Postad 02 July 2023 - 18:52
SkidooRenegade
-
SkidooRenegade
-
Rookie
-
1 inlägg
Min allente 1 box "klipper" ljudet, korta irriterande avbrott som snart gör mig vansinnig, sitter bara och väntar på nästa "klipp" så allt jag ser på blir värdelöst.
Enligt någon på kundservice så beror det på HDMI-kabeln, som jag har bytt. Säkert testat 10 olika, ingen skillnad.
Är det någon som begriper sig på detta?
Jag har 3 oneplace-boxar, ingen av dem gör på detta viset.
Postad 04 July 2023 - 11:27
ted1001
-
ted1001
-
Lärjunge
-
-
309 inlägg
Mitt bundna Cmore premium går ut sista augusti. Någon som vet vad Allente kommer erbjuda i Augusti nu när Cmore blir TV4 Play?
Det är shl-hockeyn jag vill ha.
Postad 10 July 2023 - 19:32
junkan
-
junkan
-
Guru
-
-
5321 inlägg
Standard 499:- inom kort, skämtar dem eller?
Denna gången blir det nog uppsägning faktiskt.
Postad 10 July 2023 - 22:03
homery
-
homery
-
Lärjunge
-
-
416 inlägg
Postad 11 July 2023 - 09:54
Askungen
-
Askungen
-
Mästare
-
-
2810 inlägg
Högt pris för eviga urgamla repriser som körs dygnet runt varvat med samma reklam vart 5 minut på varenda kanal.
Postad 11 July 2023 - 10:51
homery
-
homery
-
Lärjunge
-
-
416 inlägg
13år gamla avsnitt av gränsbevakarna Australien häromdagen.. Nä tack
Postad 11 July 2023 - 11:21
Askungen
-
Askungen
-
Mästare
-
-
2810 inlägg
Kronofogden,flodmonster?,ice road..,ja listan kan göras lång på 10-15 år gammal skit som det är obegripligt att man ska behöva betala för,allrahelst då programtiden är 50% reklam. Men det är väl samma skit hos alla leverantörer.
Postad 11 July 2023 - 11:38
phil neal
-
phil neal
-
Mästare
-
-
2625 inlägg
Allra värst är nog dom här svenska båtpoliserna från 2004 som tom sänds i 4:3 
Postad 11 July 2023 - 12:34
hmarkstrom
-
hmarkstrom
-
Guru
-
-
5177 inlägg
Död åt boxar när många TV apparater har alla mottagare som behövs. Snälla alla TV leverantörer sluta med er boxar och ha bara TV moduler och ett kort så blir livet enklare än boxar som man måste uppdatera i ett och ändå har en del problem kvar.
Varför görs livet krångligare?
Postad 11 July 2023 - 13:13
homery
-
homery
-
Lärjunge
-
-
416 inlägg
Allra värst är nog dom här svenska båtpoliserna från 2004 som tom sänds i 4:3 
Ja exakt.. Katastrof 😁
Postad 11 July 2023 - 16:27
Ecis
-
Ecis
-
Lärjunge
-
-
453 inlägg
Död åt boxar när många TV apparater har alla mottagare som behövs. Snälla alla TV leverantörer sluta med er boxar och ha bara TV moduler och ett kort så blir livet enklare än boxar som man måste uppdatera i ett och ändå har en del problem kvar.
Varför görs livet krångligare?
Håller helt med. Efter många år med boxar gick jag över till TV modulen, och en Applebox för appar. Vilken skillnad. Snabbt och hänger sig inte. Finns bara en app som krånglar i Appleboxen och det är naturligtvis Allente. Går inte att komma ur den. Så den kör jag på Smart TV.
Postad 11 July 2023 - 18:52
22mc
-
22mc
-
Veteran
-
-
1992 inlägg
Bara jag som hellre vill ha en full-hd stream med login/pass att öppna i valfri spelare . Tex Kodi 😊?
Postad 11 July 2023 - 19:28
Huddingebo
-
Huddingebo
-
Mästare
-
-
2526 inlägg
Har två stabila boxar som jag kan spela in ett program och se på ett annat utan problem. Det går inte med de TV-apparater jag har.
Postad 11 July 2023 - 22:37
ted1001
-
ted1001
-
Lärjunge
-
-
309 inlägg
Satt och såg Morden I Midsomer på SVT1 via parabol på Allente1-boxen. Var tvungen att avbryta mitt i.. såg klart resten via SvtPlay-appen i LG-tevens egna OS, istället.. och inser att bilden är märkbart bättre via SvtPlay-appen. 🥺 Vad betalar jag för egentligen? Och vems fel är det - Allente som snålar på bitraten eller Svt som skickar crap till Allente?
Postad 11 July 2023 - 23:42
angelsevov
-
angelsevov
-
Amatör
-
-
99 inlägg
Satt och såg Morden I Midsomer på SVT1 via parabol på Allente1-boxen. Var tvungen att avbryta mitt i.. såg klart resten via SvtPlay-appen i LG-tevens egna OS, istället.. och inser att bilden är märkbart bättre via SvtPlay-appen. Vad betalar jag för egentligen? Och vems fel är det - Allente som snålar på bitraten eller Svt som skickar crap till Allente?
SVT via parabol har högsta bitraten på marknaden. Det ligger på ~ 8000 - 10900 kbps. Allente är ganska generös med det. Men 1280x720p50 är tyvärr usel.
SVTplay däremot har 1920x1080p25 (på vissa titlar som Morden I Midsomer) och du upplever då att bilden ser skarpare ut.
Jag hoppas att SVT, nångång i framtiden, kan göra som NRK. Vissa operatörer i Norge sänder NRK på 1920x1080p50 . Om jag minns det korrekt, även Allente testade det internt (via parabol) för ca 1 år sedan. Det var 1920x1080p50 HEVC på ~ 13000-16000 kbps.
Postad 12 July 2023 - 17:10
ted1001
-
ted1001
-
Lärjunge
-
-
309 inlägg
Fast jag synar bitraten på parabolsändingen ändå. Jag tyckte mig se komprimeringsartefakter.. och har gjort det ett tag, så jag brukar roa mig med att jämföra med just SvtPlay.. och som du säger, vissa saker är i högre upplösning, och det gör stor skillnad. Men mja.. kan vara psykist.
Postad 12 July 2023 - 20:53
somoene2
-
somoene2
-
Veteran
-
-
1989 inlägg
svenska streamingtjänster har usel bitrate jämfört med mycket annat.
Skandal med tanke på pris och den fiberutbyggnad landet ändå har.
Allente har lätt den sämsta appen och sämsta aktuella boxen på marknaden. Än idag är 15-20år gamla boxar från andra tillverkare stabilare.
Jag har sagt upp allt sedan en längre tid och kommer skruva ner parabolen nu i sommar. Linjär TV är mer eller mindre dött.
Att matas med 50 talet kanaler som består av 90% repriser samt ett innehåll som jag många gånger undrar om någon ens finner intressant är inget för vår familj.
De sportsändningar jag brukar se på får jag hellre skippa. Inte nog med att det blir svindyrt då sportintresset kräver Discovery, Cmore samt Viaplay.
Det som stör mig mest är att ingen av tjänsterna är stabil nog för att vara värda pengarna.
Pisskvalité för överpris!
Postad 12 July 2023 - 21:10
Iwarsson
-
Iwarsson
-
Lärjunge
-
-
452 inlägg
Jag hade Canal digital tillsammans med en Pioneer KRP-500A med HD-utbud när det begav sig. Nu med en gammal LG C7 oled och det senaste Allente har att erbjuda känner jag mig inte direkt 15 år framåt i tiden. Förutom Viasat Ultra är det nästan sämre kvalitet än förr...Jag använder till motsats från många linjär tv om den erbjuder högre kvalitet, dvs bild och ljud än streamad tv. Men då måste den leverera och som det är nu, nja.
Postad 13 July 2023 - 16:50
angelsevov
-
angelsevov
-
Amatör
-
-
99 inlägg
Jag förstår er, och jag håller med att det är bara repriser numera. Det blir tyvärr sämre och sämre trots att det blir dyrare och dyrare. Vi måste erkänna också att våra tv hus + operatörer är för lata. De söker inte aktivt för nytt innehåll/content/ tv kanaler. De vill bara tjäna mer och mer pengar på det som finns tillgängligt.
En stor del av innehåll som spelas in/produceras av svenska tv-husen och en stor del av evenamang är på 4K. Det borde finnas flera 4K kanaler för våra fina stora smarta TV-apparater. Det borde finnas flera nisch-kanaler och popup-kanaler. Det finns otroligt mycket content där ute men här i Sverige handlar det allt om sändningsrättigheter och operatörer undviker helst att hålla på med sån. Det handlar om pengar!
Kring "Linjär TV är mer eller mindre dött." Det finns en annan verklighet ute... Och bland äldre. Minskning absolut men vi tittar fortfarande i snitt 114 minuter per dag på linjär-tv.
Jag har Premium + DR och NRK och det är dyrt, content är dyrt.
Av de ca 90 kanaler följer jag enbart Viasats kanaler, BBC News och Nordic (en rejäl försämring efter BBC Earth & Brit), TV4, Sky Showtime, SVT, nyhetskanaler och radio kanaler. Det är inte värt men tv bolagen paketerar ju innehållet så att man blir tvungen att köpa hela.
"Det som stör mig mest är att ingen av tjänsterna är stabil nog för att vara värda pengarna. " Om du menar streamingtjänsterna jag kan bara instämma. På linjär-tv, Allentes parabol utan tvekan är det bästa på marknaden (även det är en av de bästa i Europa). Men jag har aldrig använt deras boxar utom CA-modulen och det är därför har aldrig haft strul. Det bara funkar (kör VU+ och TVs inbyggda mottagare).
Redigerat av angelsevov, 13 July 2023 - 16:51.
Postad 14 July 2023 - 16:16
Huddingebo
-
Huddingebo
-
Mästare
-
-
2526 inlägg
Undrar om inte TV-bolagen biter sig i svansen. Program som är designade att ta 60 minuter med reklam klipps ned eller tar 65-70 minuter så att man kan klämma in mer reklam. Sedan är det tok för mycket repriser som knappt någon tittar på.
Kontentan blir att färre och färre tittar på linjär TV, vilket innebär att reklamköparna får färre som ser på de producerade reklaminslagen. Om man bara använder TV till förströelse utan speciell inriktning finns ju TV4 Play, Discovery Play och Pluto. Sedan har Samsung TV+ 70 kanaler av olika kvalitéer och intressen för de som har en ny Samsung-TV samt även Rakuten med 15 gratiskanaler som man kase i de flesta smart-TV.
Allente. Rädda er renommé med att utan extrakostnad lägga in NRK och DR med sina kvalitetsprogram.
Postad 15 July 2023 - 18:27
LeifIThor
-
LeifIThor
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
När jag igår kväll skulle se Rapport 19.30 gick jag in på programguiden på min Allente 1-box och sade Visa från början. Detta har jag gjort många gånger förut och allt har funkat men denna gång fick jag i rutan upp att "Din TV stöder inte HDCP 2.2". TV-n är en Samsung UE49MU7075 av 2017 års modell.
Har all den samlade expertisen på detta forum någon bra ide om vad som felar?
Postad 15 July 2023 - 18:30
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
När jag igår kväll skulle se Rapport 19.30 gick jag in på programguiden på min Allente 1-box och sade Visa från början. Detta har jag gjort många gånger förut och allt har funkat men denna gång fick jag i rutan upp att "Din TV stöder inte HDCP 2.2". TV-n är en Samsung UE49MU7075 av 2017 års modell.
Har all den samlade expertisen på detta forum någon bra ide om vad som felar?
Hej
Starta bara om boxen via Meny / Inställningar / Enhetsinställningar / Starta om så bör allt fungera som vanligt igen.
Mvh
Niklas
Postad 15 July 2023 - 19:50
LeifIThor
-
LeifIThor
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Tack Niklas! Det fungerade! Men nu nytt problem! När jag skall starta uppspelning i SVTPlay fungerar en del program inte. Det yttrar sig som att jag väljer programmet, trycker Spela upp men inget händer! Får bara svart ruta med tiden 00.00 och programmets längd till höger. Väljer annat program och det starta som det skall! Vad göra åt detta? Har installerat om appen utan att få någon skillnad!
Postad 15 July 2023 - 21:18
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Tack Niklas! Det fungerade! Men nu nytt problem! När jag skall starta uppspelning i SVTPlay fungerar en del program inte. Det yttrar sig som att jag väljer programmet, trycker Spela upp men inget händer! Får bara svart ruta med tiden 00.00 och programmets längd till höger. Väljer annat program och det starta som det skall! Vad göra åt detta? Har installerat om appen utan att få någon skillnad!
Hej
Vad bra att det kom igång igen Har du något exempel på program som inte fungerar? Tänkte så jag kan testa på min box och se om jag får samma.
Inte säkert jag hinner testa, åker iväg imorgon två veckor.
Mvh
Niklas
Postad 16 July 2023 - 08:22
LeifIThor
-
LeifIThor
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Hej igen! Provade program som inte fungerade igår kväll nu på morgonen. Nu fungerar de! Mystiskt att vissa program ej gick att starta! Men tack i alla fall för din hjälp!
Postad 18 July 2023 - 11:13
alfista
-
alfista
-
Veteran
-
-
2230 inlägg
EPG för Discovery Channel har varit fel i ett par veckor nu, gäller åtminstone EPGn på ADB-boxen. Verkar som om dagens första program (runt 6:00) inte finns med i EPGn så allt ligger 30-60 min fel.
Postad 20 July 2023 - 18:50
Prism
-
Prism
-
Forumräv
-
-
856 inlägg
TV6 finns inte med i Allente appen varken på mobilen eller TV appen, har det alltid varit så?
Postad 20 July 2023 - 19:08
Huddingebo
-
Huddingebo
-
Mästare
-
-
2526 inlägg
TV6 finns inte med i Allente appen varken på mobilen eller TV appen, har det alltid varit så?
Perfekt när det är fotbolls-vm.
Postad 20 July 2023 - 21:00
Prism
-
Prism
-
Forumräv
-
-
856 inlägg
Nu är TV6 tillbaka dock utan programinformation.
Postad 31 July 2023 - 15:46
storbacken29
-
storbacken29
-
Användare
-
-
247 inlägg
När man kommer nära 3 timmar och skall hoppa framåt 1 minut så hoppar den bakåt 10-15 minuter
detta har hänt dom sista 3-4 veckorna när jag har tittat på Nascar racen
verkar var en bugg i Allenet1 boxen
Sven Åke
Postad 31 July 2023 - 21:19
somoene2
-
somoene2
-
Veteran
-
-
1989 inlägg
Testade Allente appen på iOS för första gången under helgen.
Slökollade på dom första tre avsnitten av Rabbit Hole och sista minuterna på dessa avsnitt ballade undertexten så klart ur.
Osmidig app med, när man ska starta ett avsnitt så räcker det såklart inte att "klicka" på avsnittet i fråga utan efter att man gjort det så måste man även "klicka" på starta avnitt via den orange ikonen.
Osmidigt och som vanligt instabilt skräp.
Postad 05 August 2023 - 23:34
majaji
-
majaji
-
Amatör
-
-
85 inlägg
Hej
Jag har ett abonnemang på Allente med kort i LG tv - Men vill ha samma utbud i sommarstugan, där jag också har parabol men en äldre tv utan S2 mottagare.
Jag funderar på att köpa en ny box så jag kan bara ta med mig CA modul o kort.
Skulle denna funka ? https://www.amazon.s...ctronics&sr=1-2
Eller vilken box rekommenderas? - Gärna bra pris , krav 4K
Redigerat av majaji, 05 August 2023 - 23:35.
Postad 06 August 2023 - 07:58
alfista
-
alfista
-
Veteran
-
-
2230 inlägg
Ser ingen information om att man kan stoppa CA-modul i den boxen och då går den väl bort.
Postad 06 August 2023 - 09:40
majaji
-
majaji
-
Amatör
-
-
85 inlägg
Ser ingen information om att man kan stoppa CA-modul i den boxen och då går den väl bort.
Sant,
har ni någon annat alternativ?
Allente boxarna (Samsung) kan man inte köpa och använda, dessa är väl parade osv?
Postad 06 August 2023 - 21:34
22mc
-
22mc
-
Veteran
-
-
1992 inlägg
GigaBlue UHD UE 4K 2x DVB-S2x FBC Tuner https://amzn.eu/d/aZG1lys
Postad 07 August 2023 - 07:57
alfista
-
alfista
-
Veteran
-
-
2230 inlägg
Jag fortsätter vara glädjedödare med en fundering kring det här med CA-modul. Behöver boxen ha stöd för CI+ för att funka med hela Allentes utbud? Vill minnas att det kan behövas för några kanaler men jag kan ha blandat ihop det. Boxen från GigaBlue har såvitt jag förstår inte stöd för CI+.
Postad 07 August 2023 - 12:03
22mc
-
22mc
-
Veteran
-
-
1992 inlägg
Det löser mjukvaran ci helper plug-in
Postad 07 August 2023 - 16:30
junkan
-
junkan
-
Guru
-
-
5321 inlägg
Jag skrev tidigare men inlägget försvann…
Jag skulle själv hellre satsa på att byta TV:n till en med inbyggd sat-mottagare, mycket enklare.
Eller om du har bredband, köp en Apple-TV och streama.
Postad 09 August 2023 - 17:35
ncc1701e
-
ncc1701e
-
Forumräv
-
-
507 inlägg
Pheeww.. att byta från parabol till IPTV med allente , jo tack.
Mina föräldrar ville ha IPTV istället och ta bort den gamla parabolen på väggen.
Byte abg form och fick en Prime 680 och köpt deras hdd för att kunna spela in.
Lättare sagt än gjort, så kopplar jag in allt, felkoder delux, fel 4 , fel 53 . Men efter mycket om och men får vi boxen att fixar kanalerna med wifi (en äldre Asus router) Trodde allt var frid o fröjd, men nej, då saknas vissa kanaler Tv4 7 Tv12 bland annat.
Pratar med supporten, så säger de, nej dessa kanaler får man inte över wifi, utan måste ha nätverkskabel, pga rättigheter. Hmm.
Jag tänker inte dra en nätverkskabel genom hela deras hus.
Jag tänker mer Fiber-> mesh router TP-Link Deco M5( ->mesh- eth uttag på ena meshen. Antar att Prime 680 boxen bara kontrollera om eth är ansluten eller ej ?
Men försökte dra nätverkskabel direkt från router till Tv boxen, men bara fel 53 oavsett.(Startar om och gjort om konfigen)
Den får IP och kör jag tester på router så lyckas allt.
Någon som har någon idé gällande problem samt om min "mesh" tanke skulle fungera ?
Postad 09 August 2023 - 17:59
Askungen
-
Askungen
-
Mästare
-
-
2810 inlägg
Mina föräldrar ville ha IPTV istället och ta bort den gamla parabolen på väggen.
Lättare sagt än gjort, så kopplar jag in allt, felkoder delux, fel 4 , fel 53 . Men efter mycket om och men får vi boxen att fixar kanalerna med wifi (en äldre Asus router) Trodde allt var frid o fröjd, men nej, då saknas vissa kanaler Tv4 7 Tv12 bland annat.
Pratar med supporten, så säger de, nej dessa kanaler får man inte över wifi, utan måste ha nätverkskabel, pga rättigheter. Hmm.
Jag tänker mer Fiber-> mesh router TP-Link Deco M5( ->mesh- eth uttag på ena meshen. Antar att Prime 680 boxen bara kontrollera om eth är ansluten eller ej ?
Men försökte dra nätverkskabel direkt från router till Tv boxen, men bara fel 53 oavsett.(Startar om och gjort om konfigen)
Någon som har någon idé gällande problem samt om min "mesh" tanke skulle fungera ?
Jag har sladd från satteliten in i min reciever och den visar nätberksansluten med sladd i infot.Men om det kringgår sändningsrättigheterna vet jag inte.
Redigerat av Askungen, 09 August 2023 - 18:01.
Postad 09 August 2023 - 19:14
22mc
-
22mc
-
Veteran
-
-
1992 inlägg
Låter ju som du fått detta paket https://www.allente.se/stream/ där saknas just kanalerna ovan
Jag kör iofs parabol men när jag kör Allente appen på Appletv / iPhone via wifi finns alla mina kanaler även där så låter märkligt det svar du fått
Redigerat av 22mc, 09 August 2023 - 19:14.
Postad 09 August 2023 - 23:36
ncc1701e
-
ncc1701e
-
Forumräv
-
-
507 inlägg
Låter ju som du fått detta paket https://www.allente.se/stream/ där saknas just kanalerna ovan
Jag kör iofs parabol men när jag kör Allente appen på Appletv / iPhone via wifi finns alla mina kanaler även där så låter märkligt det svar du fått
Ja mycket märkigt.
Nej de hade mer kanaler än "stream" paketet vad jag kunde se.
Men låter väldigt konstigt att deras "tekniker" säger att man måste köra eth för att få visst utbud "pga" rättigheter.
Sen när man kontaktar deras chat, så vet jag inte vad för personal som sitter där.. satt med någon i 1 timme ungefär och han kunde noll, för att sen vb till en kollega. Vad ska man säga... jag själv jobbar inom IT så har lite koll på saker o ting. Men har inte hittat någonstans att man måste köra med eth för kanalutbudet. Kan tänkte mig att det rör ang multicast o att det inte fungerar så bra över wifi, men varför fungerar vissa kanaler o andra inte...?? många frågor o lite svar..
Postad 10 August 2023 - 09:08
Huddingebo
-
Huddingebo
-
Mästare
-
-
2526 inlägg
Rubrik i Expressen idag "Så blir nya TV4 Play – då skrotas C More". På vad sätt påverkas vi Allentekunder? Blir det som vanligt dyrare?
https://www.expresse...krotas-c-more-/
Redigerat av Huddingebo, 10 August 2023 - 09:09.
Postad 10 August 2023 - 11:24
Askungen
-
Askungen
-
Mästare
-
-
2810 inlägg
Postad 11 August 2023 - 16:23
22mc
-
22mc
-
Veteran
-
-
1992 inlägg
Ja men nu skriver han iptv via wifi dvs inte streamat . Var också inne på streaming spåret. Men kanal paket har han ju tydligen
Postad 12 August 2023 - 14:39
ncc1701e
-
ncc1701e
-
Forumräv
-
-
507 inlägg
Som sagt, just nu verkar det vara fel på nätägarens fiberbox, då allent´s box ska få en 10.x.x. adress vilket den inte får.
När väl den är ok, så ska jag se vad jag kan göra för inställningar i deras asus 68... router för att se om jag kan få ihop det trådlöst. Annars får jag köpa en powerline och hoppas på det bästa :-)
Eller som någon skrev, köpa någon 2 st beg IPTV-bryggor och testa.
Men oavsett tråkigt att "säljaren" inte nämner förutsättningarna, men hej, de vill ju bara sälja
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|