Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Telia Digital-TV *

34745 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Kreatel IP-STB 1510 (Digitalboxar) 1 6,15 (26) Inga priser
Motorola Home VIP 1510 (Digitalboxar) Rapporterad 1 4,62 (12) Inga priser
Motorola Home VIP 1910 (Digitalboxar) 1 6 (16) Inga priser
Motorola Home VIP 1910-9 (Digitalboxar) 1 6,07 (13) Inga priser
Motorola Home VIP 1960-9 (Digitalboxar) 0 (0) Inga priser
Motorola Home VIP 1903 (Digitalboxar) 1 4,33 (8) Inga priser
Motorola Home VIP 1963 (Digitalboxar) 1 6,1 (20) Inga priser
Motorola Home VIP 1003 (Digitalboxar) 1 4,91 (10) Inga priser
111 relaterade trådar
Telia IP-TV in i HTPC? (592 inlägg) 7 år sedan
Telia digital-tv genom Receiver fungerar plötsligt inte... (gul bild) (3 inlägg) 8 år sedan
ATV 4, Telia tvbox, Pioneer vsx 1021 missmatch?? (9 inlägg) 8 år sedan
Canal Digital IPTV (908 inlägg) 9 år sedan
Samsung 2013 Universal Remote + Motorola VIP1903? (4 inlägg) 10 år sedan
IPTV? Finns det vettiga boxar/system (16 inlägg) 11 år sedan
Bästa system för inspelning av TV-program? (5 inlägg) 11 år sedan
Motorola VIP 1910-9 Canal Digital (3 inlägg) 11 år sedan
Telia Digital TV & DVD Recorder (6 inlägg) 13 år sedan
Telias Motorola 1003 (1 inlägg) 13 år sedan
BBBs digitalbox och digitaltv (122 inlägg) 13 år sedan
Boxer IPTV -> tas över av Kramnet! (37 inlägg) 14 år sedan
Problem efter att jag kopplat till motorola-vip1910-9 till min router (16 inlägg) 14 år sedan
Problem, motorola Vip 1910/canaldigital (4 inlägg) 14 år sedan
Motorola VIP 1963 vs Humax HDPVR-1000C (7 inlägg) 14 år sedan
Inget ljud i HDMI med Motorola VIP1910-9 till Telia FiberLAN digitalTV (8 inlägg) 14 år sedan
Motorola VIP 1963 ADSL 24Mbit? (2 inlägg) 14 år sedan
IPTV - HD 'Öppen IPTV' (27 inlägg) 14 år sedan
Telia digitalboxar - VIP 1910-9 vs. VIP 1003 (4 inlägg) 14 år sedan
Motorola VIP1919-9 och Bose v30 (0 inlägg) 14 år sedan
Telia digital-TV VIP1963 boxen och ADSL (2 inlägg) 14 år sedan
Någon med erfarenheter av FastTV ? (27 inlägg) 15 år sedan
Olika storlekar på LG-tv med telia digitalbox (6 inlägg) 15 år sedan
Motorola 1963 HDMI trubbel (1 inlägg) 15 år sedan
Fjärren funkar ej... (18 inlägg) 15 år sedan
Dela inspelade program i nätverket (1 inlägg) 15 år sedan
spela in från en Motorola 1903 & telia (2 inlägg) 15 år sedan
installations problem (1 inlägg) 15 år sedan
Problem koppla in Digitalbox i Tv (5 inlägg) 15 år sedan
PM: Telias kunder först att testa hdtv i bredbandsnätet (34 inlägg) 15 år sedan
Motorola VIP 1963 Scart-RBG (3 inlägg) 15 år sedan
Kna man configurera Motorola 1910-9 box manuellt? (2 inlägg) 15 år sedan
vip 1963 som extern hdd via nätverket. (2 inlägg) 15 år sedan
Motorola 1963 YPbPr (1 inlägg) 15 år sedan
Motorola VIP1963 (5 inlägg) 15 år sedan
Vad göra med en MOTOROLA 1910 ? (1 inlägg) 15 år sedan
Kreatel IP-STB 1510 digitalbox (32 inlägg) 15 år sedan
Boxer IPTV (17 inlägg) 15 år sedan
Ingen bild med HDMI? (3 inlägg) 15 år sedan
1080i på Motorola 1910 (3 inlägg) 15 år sedan
Homeplug och Telia bredbands tv (7 inlägg) 15 år sedan
Dum fråga kanske! :-) (1 inlägg) 15 år sedan
Motorola 1910 digitalmottagare (12 inlägg) 15 år sedan
Homebase kommer till Sverige (2 inlägg) 15 år sedan
Motorola + teliafiber + vhs/dvd (0 inlägg) 15 år sedan
1510 som MediaExtender (52 inlägg) 15 år sedan
Telia digital bredband tv på flera box/tv? (5 inlägg) 15 år sedan
telia digitalbox till tv (fiber Lan) Scart eller Hdmi? (1 inlägg) 15 år sedan
Ny serie HD-boxar från Kreatel! IPTV/DVB-T/MPEG4 (22 inlägg) 15 år sedan
Kreatel 1510 (0 inlägg) 15 år sedan
Canal Digital IPTV - hur funkar det? Bra box? (4 inlägg) 15 år sedan
Streama/strömma från PC till motorola 1910 (3 inlägg) 15 år sedan
Motorola VIP 1510 med antenn? (3 inlägg) 15 år sedan
Bredbandsbolagets IPTV (5 inlägg) 15 år sedan
Problem med blinkade bild vid uppstart (0 inlägg) 15 år sedan
Telia STB (Motorola VIP 1910-9 (1 inlägg) 15 år sedan
Digital-TV,telefoni+bredband hos BBB? (2 inlägg) 15 år sedan
motorola 1510 -> digital coax (2 inlägg) 15 år sedan
Telia triple play - trådlös? (7 inlägg) 15 år sedan
Telia digital-tv via ADSL med HDMI (10 inlägg) 15 år sedan
Bild via HDMI Telia dig. TV (5 inlägg) 16 år sedan
Telia Digital TV Inspelning (2 inlägg) 16 år sedan
HDTV via bredbandet från Canal Digital (16 inlägg) 16 år sedan
Telia och Viasat (3 inlägg) 16 år sedan
Lundbergs byter comhem till telia i alla sina fastigheter (12 inlägg) 16 år sedan
Hur fungerar bbb iptv (3 inlägg) 16 år sedan
BBB IP-TV i HTPC (109 inlägg) 16 år sedan
Smart i datorn (0 inlägg) 16 år sedan
Inloggning (0 inlägg) 16 år sedan
Motorola VIP 1910 - fel programinfo (0 inlägg) 16 år sedan
Motorola hdmi box till lcd datorskärm (1 inlägg) 16 år sedan
Köpa egen box till Fast-TV (5 inlägg) 16 år sedan
Synpunkter på BBB:s ip-tv (8 inlägg) 16 år sedan
Fjärrontrollen till Motorola vip1510 (4 inlägg) 16 år sedan
Multifjärr till Samsung LE40R89 och Sony STR-DB940 samt Telias digitalbox (1 inlägg) 16 år sedan
iptv med HD (3 inlägg) 16 år sedan
Bredbandsbolagets tv i 2 apparater? (0 inlägg) 16 år sedan
PX80E och 1910 Box från Telia (1 inlägg) 16 år sedan
ip tv (1 inlägg) 16 år sedan
Problem med att ljudet hackar, Telia Digital TV (1 inlägg) 16 år sedan
trådlös TV? (4 inlägg) 16 år sedan
Bredbandsdbolaget (4 inlägg) 16 år sedan
Telia IP-Tv (3 inlägg) 16 år sedan
Telia digital tv kvalitet (1 inlägg) 16 år sedan
HDTV via bredband? (2 inlägg) 16 år sedan
SVT Play flyttar till tv:n och låter dig se OS på tider som passar dig (7 inlägg) 16 år sedan
teliatv (vip1510) till philips mdc988 (1 inlägg) 16 år sedan
Telia eller BBB? (1 inlägg) 16 år sedan
Motorola 1910 (2 inlägg) 16 år sedan
blå prickar i rutan (3 inlägg) 16 år sedan
Bildkvalitet på Telias bredbandstv jämfört med parabol (4 inlägg) 16 år sedan
Telia digital-TV (1 inlägg) 16 år sedan
Köp av platt tv för bästa bild (2 inlägg) 16 år sedan
bbb digitalbox (bredbandsbolaget) (8 inlägg) 16 år sedan
Telia digitalboxer (2 inlägg) 16 år sedan
Cardsplitter för Telia digital TV (1 inlägg) 16 år sedan
Telia IP-TV (5 inlägg) 16 år sedan
Viasats kanaler till Telias digital-tv-kunder (6 inlägg) 16 år sedan
Någon med Motorola 1910 och Toshiba Z3030? (0 inlägg) 17 år sedan
Manual 1910 (0 inlägg) 17 år sedan
Kreatel IP-STB & Logitech Harmony 525 (7 inlägg) 17 år sedan
Kreatel ipstb 1510/ Motorola vip1510 extender (0 inlägg) 17 år sedan
Fjärrkontroll till Kreatel-box för Viasat: Kod, tack! (0 inlägg) 17 år sedan
Koppla Kreatel stb-ip 1510 digitalbox till HP w2207h datorskärm (0 inlägg) 17 år sedan
Koder till universalkontroll för Andersson och Kreatel (0 inlägg) 17 år sedan
TV/Dator i stadsnät (0 inlägg) 17 år sedan
Telia Digital TV (1 inlägg) 17 år sedan
Bredbandsbolaget, vilken box? (5 inlägg) 17 år sedan
Trådlös inkoppling av Motorola VIP1510 (1 inlägg) 17 år sedan
Trådlös inkoppling av Motorola VIP1510 (0 inlägg) 17 år sedan
Kreatel Ipbox (2 inlägg) 17 år sedan

Postad 14 december 2009 - 09:00

tomano58
  • tomano58
  • Mästare

• 3 281 inlägg
  • 0
Fråga om overscan: Har en Panna 46G10 och Telia iptv och vissa kanaler tex Cartoon och Comedy har skräp i kanterna som givetvis försvinner om jag kopplar på overscan. Merparten av alla kanaler har inte detta problem. Nån som vet varför? Borde inte detta vara fixat redan på Telias sida? Lite irriterande att behöva fippla med av/på av overscan när man byter kanal. Vill inte gärna ha det på jämt eftersom det klipper bilden.

Postad 14 december 2009 - 09:01

blastoise
  • blastoise
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0

Jag gick från 1910 -> 1963 och använder den gamla adaptern. Inga problem med glapp.

Me 2, men det glappar med den nya i adaptern i 1910 boxen om man juckar lite på den.

Redigerat av blastoise, 14 december 2009 - 09:04.

Postad 14 december 2009 - 09:07

modeselect
  • modeselect
  • Användare

• 122 inlägg
  • 0

Me 2, men det glappar med den nya i adaptern i 1910 boxen,

Japp, problemet verkar sitta i AC/DC adaptern till nya 1903/1963, och alltså inte i själva boxarna. Så om man har en oanvänd 1910-adapter hemma så bör det funka med den. Adaptern för 1510 har lägre utspänning och funkar inte (åtminstone borde den inte funka).

Gissningsvis jobbar Telia på en lösning på att få fram ersättningsadaptrar till de med problem...

Postad 14 december 2009 - 09:17

PBateman
  • PBateman
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0

Jag har börjat få lite problem med min 1510 -box som låser sig när jag stänger av den. Bild och ljud går fortfarande, trots avstängning med fjärren men den går inte att styra efter det och den enda lösningen är att dra ut strömmen varje gång men då blir det aldrig någon snabbstart vilket irriterar mig något.

Någon som haft samma problem, och hur löstes det isf? Jag sökte igenom tråden innan post men hittade inget relevant.

Samma för mig, började i fredags för mig och vart så hela helgen nu. Har 1910 boxen

Postad 14 december 2009 - 09:28

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

• 1 524 inlägg
  • 0

Timeshift
Jag märker att textningen (översättningen) när jag kör via Timeshift hoppar lite fram och tillbaka som den vill. Jag började se en film som hade hunnit gå i cirka 20 minuter och märkte att texten inte hängde med, det upprepades samma text flera gånger.

Någon mer som märkt något liknande?

Jag har haft samma problem som du. skulle kolla på Xfiles i helgen som ja gbörjade spela in. Textningen var helt off.

Plus att många av mina isnpelningar inte blir gjorda alls. Omstart av box är det enda som hjälper..
trist att det ska vara så

Postad 14 december 2009 - 10:28

apanoladotcom
  • apanoladotcom
  • Användare

• 165 inlägg
  • 0
Efter att ha använt 1963an i ungefär en vecka kan jag sammanfattningsvis säga att jag är nöjd. Har spelat in ett antal program varje dag och alla har hittills blivit inspelade på korrekt sätt.

Som några skrivit tidigare hörs ett svagt tickande från hårddisken när timeshift-funktionen är aktiverad men det är inget som stör mig. Funktionen i sig fungerar mycket bra och jag har inte haft några problem med textningen hittills. Ska testa det lite ytterligare.

Jag använder nätadaptern som medföljde den nya boxen och har inte problem med glappkontakt.

Är det någon som vet om man måste teckna sig på 18 månader vid byte från ADSL till FiberLAN? Det vore fint med fiber till digital-TVn men är osäker på om vi bor kvar i nuvarande lägenhet i 18 månader.

Postad 14 december 2009 - 11:35

allstars
  • allstars
  • Lärjunge

• 458 inlägg
  • 0

Samma för mig, började i fredags för mig och vart så hela helgen nu. Har 1910 boxen

Jag skrev fel, har också 1910

Postad 14 december 2009 - 12:43

apanoladotcom
  • apanoladotcom
  • Användare

• 165 inlägg
  • 0

Canal+
Jag som har Canal+ har möjlighet att gå in på deras filmbibliotekt och se film även den vägen. Ibland får jag ett meddelande att några filmer inte går att se då "jag måste beställa Canal+" och får hänvisning till att ringa kundtjänst och beställa canal+. Ikväll handlade om filmen Passangers.

Några av er som har/haft samma problem?

Fungerar det om du testar igen senare eller kvarstår problemet? Jag har inte upplevt problemet men om det bara beror på att jag inte har råkat välja just de filmer som krånglat för dig vet jag inte. När jag kommer hem ska jag testa att bläddra runt lite i filmbiblioteket.

Postad 14 december 2009 - 13:38

singlemat60
  • singlemat60
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Hur menar du nu?
Om man har möjlighet att släppa HDTV till kunder med individuella avtal nu för att sedan öka på med de kollektiva kunderna under kvartal 1 så tycker jag det är rimligt att man gör så.
Alternativet är ju att ALLA fiberlankunder får vänta till kvartal 1 och då skulle det bli ett jädrans liv bara för det.
Försöker inte försvara Telia men det känns i detta forum som att det alltid är någon som klagar med "jag har inte fått, ge mig"-attityden vilket blir enormt tröttsamt i längden.

Sammanfattning:¨
HDTV (SVT-HD) till alla fiberlankunder med individuella avtal nu!
HDTV (SVT-HD) till alla fiberlankunder inkl kollektiva avtal under kvartal 1 (troligtvis januari).

//coneye

Och det är alltid någon som ska klaga på att någon klagar..., väldigt tröttsamt redan med en gång. ;-)
Ett alternativ till skulle ju vara att släppa till kollektivkunder först och sedan till enskilda, då slapp iallafall jag föra ett "jädrans liv" :-)

Problemet är och upprördheten skulle vara mindre om Telia kunde lämna ett rimligt besked om varför man inte kan leverera till kollektivkunder nu och när man tänker göra det. Nu får man lixom inga besked och det är rätt trist. :-(

/Peter

Redigerat av singlemat60, 14 december 2009 - 14:19.

Postad 14 december 2009 - 14:25

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

• 2 534 inlägg
  • 0
Jag har för tillfället inte hunnit läsa allt ni skrivit under helgen men jag kommer att göra det senare under dagen.

Vill bara börja med att säga att de allra flesta av problemen ni har skrivit om i tråden kommer att åtgärdas i samband med releasen som kommer på onsdag den här veckan. Jag vill passa på att tacka för de detaljerade felbeskrivningar jag har fått från flera av er.

Det kommer antagligen att gå att spela in från mina sidor den här veckan med.

Jag har fått in ett fåtal ärenden där Digital-boxar har dålig strömförsörjning, att den stängs av eller startar om bara ni rör den. Detta beror på att en del boxar har levererats med felaktig strömadapter. Vi har kontakt med leverantören och genomför en utvärdering om hur många boxar som är berörda av produktionsfelet. Så ni som har detta problem kontakta vår support via telefon eller chat så kommer de att skicka ut en ny strömadapter.

För er som undrar kan jag meddela att det finns ström i USB porten fast den inte är "aktiverad", så man kan t.ex. koppla in en USB julgran i boxen såhär i juletider.

Markus Johansson
Telia Kundservice

Redigerat av TeliaKundservice, 14 december 2009 - 14:40.

Postad 14 december 2009 - 14:36

allstars
  • allstars
  • Lärjunge

• 458 inlägg
  • 0

Jag skrev fel, har också 1910

Jag chattade med Kundtjänst vid lunch och de kommer skicka ut en uppdatering till min box nästa gång jag startar om den, så jag hoppas att det löser problemet, annars fixas det nog på onsdag.

Postad 14 december 2009 - 14:42

PBateman
  • PBateman
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0

Jag chattade med Kundtjänst vid lunch och de kommer skicka ut en uppdatering till min box nästa gång jag startar om den, så jag hoppas att det löser problemet, annars fixas det nog på onsdag.

Får köra en chat med dom också, innan frugan slår sönder boxen :wacko:

Postad 14 december 2009 - 14:45

blastoise
  • blastoise
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0

Testade att byta koder på boxarna & vips så fick jag SVT-HD på 1963 (dock med utebliven inspelningsfunktionalitet) & så försvann kanalen på 1910 med huvudabonnemangets uppgifter inknappade.

Fast jag trodde inte det gick att vara inloggad med samma uppgifter på två boxar samtidigt?!? Funkade fint med tvillingabonnemanget och hade SVT-HD i gång på två boxar samtidigt

Det blir ännu ett samtal i morgon!!!

Felet avhjälpt. Supporten hade ett antal teorier. Men efter att ha exporterat/klonat tvillingabonnemanget med tillhörande paket & kanaler till huvudab + en omstart av boxen, så fungerade det.

Postad 14 december 2009 - 14:55

singlemat60
  • singlemat60
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Jag har för tillfället inte hunnit läsa allt ni skrivit under helgen men jag kommer att göra det senare under dagen.

Vill bara börja med att säga att de allra flesta av problemen ni har skrivit om i tråden kommer att åtgärdas i samband med releasen som kommer på onsdag den här veckan. Jag vill passa på att tacka för de detaljerade felbeskrivningar jag har fått från flera av er.

Jag har fått in ett fåtal ärenden där Digital-boxar har dålig strömförsörjning, att den stängs av eller startar om bara ni rör den. Detta beror på att en del boxar har levererats med felaktig strömadapter. Vi har kontakt med leverantören och genomför en utvärdering om hur många boxar som är berörda av produktionsfelet. Så ni som har detta problem kontakta vår support via telefon eller chat så kommer de att skicka ut en ny strömadapter.

För er som undrar kan jag meddela att det finns ström i USB porten fast den inte är "aktiverad", så man kan t.ex. koppla in en USB julgran i boxen såhär i juletider.

Markus Johansson
Telia Kundservice

hej
när jag läste ditt inlägg slog det mig en sak;
hur ska man som "vanlig TV-tittare" få reda på att det kommit uppdateringar till boxen (och att man behöver starta om den) om man inte vill använda delar av sin tid till att hänga i detta forum för att få redan på vad som är på gång? Det är sannolikt inte en majoritet av era kunder som läser det här :-)

Kommer det tex upp något meddelande på TV:n?

/peter

Postad 14 december 2009 - 15:01

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

• 2 231 inlägg
  • 0

hej
när jag läste ditt inlägg slog det mig en sak;
hur ska man som "vanlig TV-tittare" få reda på att det kommit uppdateringar till boxen (och att man behöver starta om den) om man inte vill använda delar av sin tid till att hänga i detta forum för att få redan på vad som är på gång? Det är sannolikt inte en majoritet av era kunder som läser det här :-)

Kommer det tex upp något meddelande på TV:n?

/peter

Om det finns en uppdatering tillgänglig så får du upp en ruta när du startar boxen som frågar om du vill uppdatera nu eller senare.

Postad 14 december 2009 - 15:09

singlemat60
  • singlemat60
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Om det finns en uppdatering tillgänglig så får du upp en ruta när du startar boxen som frågar om du vill uppdatera nu eller senare.

Ok, är med på det men om jag inte stänger av boxen (min är alltid på) så missar jag alltså det?

Postad 14 december 2009 - 15:12

Unregistered29650
  • Unregistered29650
  • Forumräv

• 701 inlägg
  • 0

Markus Johansson
Telia Kundservice

Tack för informationen! Känns bra att all den feedback vi ger här om olika problem kommer fram och att felen åtgärdas. Ursäkta att vi är lite negativa ibland men det är irriterande med så många olika problem.

:wacko:

PS På min 1963 verkar det dock vara strömuttaget på boxen och inte kabeln. Återkommer med mer info när jag fått den nya boxen och kan testa. Hoppas det även är en ny strömadapter med också.

Redigerat av Unregistered29650, 14 december 2009 - 15:14.

Postad 14 december 2009 - 15:45

kribban
  • kribban
  • Mästare

• 3 037 inlägg
  • 0

Markus Johansson
Telia Kundservice

Då kanske man kan ladda sin PS3-kontroll där :wacko:

Postad 14 december 2009 - 15:49

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

• 2 231 inlägg
  • 0

Ok, är med på det men om jag inte stänger av boxen (min är alltid på) så missar jag alltså det?

Jag tror det. Men varför inte stänga av boxen? Den startar ju ändå direkt utan att den behöver logga in som det var förut.

Postad 14 december 2009 - 15:59

hagoran
  • hagoran
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Jag tror det. Men varför inte stänga av boxen? Den startar ju ändå direkt utan att den behöver logga in som det var förut.

Är det någon som vet vad som händer om man stänger av boxen och har programmerat den för inspelning under tex natten? Startar boxen upp själv då eller uteblir inspelningen?

/Hans

Postad 14 december 2009 - 16:23

Unregistereda360a43b
  • Unregistereda360a43b
  • Forumräv

• 862 inlägg
  • 0

Jag har haft samma problem som du. skulle kolla på Xfiles i helgen som ja gbörjade spela in. Textningen var helt off.

Plus att många av mina isnpelningar inte blir gjorda alls. Omstart av box är det enda som hjälper..
trist att det ska vara så

Mina inspelningar har också samma problem. Jag tittade en film häromdagen och även där kunde gå 1-2 minuter av samtal i filmen utan text (översättning) alls. Dessutom så var texten inte alls i synk under perioder.
Dessvärre som hjälper inte omstart då jag redan provat det.

Postad 14 december 2009 - 16:27

Unregistereda360a43b
  • Unregistereda360a43b
  • Forumräv

• 862 inlägg
  • 0

Fungerar det om du testar igen senare eller kvarstår problemet? Jag har inte upplevt problemet men om det bara beror på att jag inte har råkat välja just de filmer som krånglat för dig vet jag inte. När jag kommer hem ska jag testa att bläddra runt lite i filmbiblioteket.

Chattade med kundtjänst och kundtjänst sa att de uppdaterar mitt abonnemang och att jag kunde testa om några minuter genom att göra boxen strömlös. Provade detta, hjälpte inte. Samma meddelande igen på skärmen.

Prova gärna filmen Passengers.
Jag går in via Programbibliotekt -> Canal+ -> Sök program (gul knapp) -> skriver PASS -> filmen visas på listan till höger, sen väljer jag att se filmen.

Redigerat av Unregistereda360a43b, 14 december 2009 - 16:35.

Postad 14 december 2009 - 17:02

hallberg
  • hallberg
  • Forumräv

• 741 inlägg
  • 0

Är det någon som vet vad som händer om man stänger av boxen och har programmerat den för inspelning under tex natten? Startar boxen upp själv då eller uteblir inspelningen?

/Hans

På sätt och vis är boxen aldrig avstängd, så länge den har ström. Även i stand by-läge kan den spela in och man kan lägga upp inspelningar via "Mina sidor" på telia.se.

Så det finns egentligen inget skäl som jag ser det att den aktiv hela tiden.

/A

Postad 14 december 2009 - 17:19

tomano58
  • tomano58
  • Mästare

• 3 281 inlägg
  • 0

På sätt och vis är boxen aldrig avstängd, så länge den har ström. Även i stand by-läge kan den spela in och man kan lägga upp inspelningar via "Mina sidor" på telia.se.

Så det finns egentligen inget skäl som jag ser det att den aktiv hela tiden.

/A

Har just kollat och kan bekräfta att det går att spela in med boxen i stand-by.

Postad 14 december 2009 - 18:24

Cambo
  • Cambo
  • Användare

• 159 inlägg
  • 0

Har just kollat och kan bekräfta att det går att spela in med boxen i stand-by.

Hur stand-by kan boxen vara då? Fläkt, HDD rullar på eller?

Postad 14 december 2009 - 18:44

apanoladotcom
  • apanoladotcom
  • Användare

• 165 inlägg
  • 0

Chattade med kundtjänst och kundtjänst sa att de uppdaterar mitt abonnemang och att jag kunde testa om några minuter genom att göra boxen strömlös. Provade detta, hjälpte inte. Samma meddelande igen på skärmen.

Jag går in via Programbibliotekt -> Canal+ -> Sök program (gul knapp) -> skriver PASS -> filmen visas på listan till höger, sen väljer jag att se filmen.

Jag har precis testat nu genom att följa dina instruktioner ovan och får upp Passengers i sökresultatet. Dock står det TV1000 över "filmbilden" men när man klickar OK för att starta filmen säger felmeddelandet att "För att du ska kunna ta del av Passengers behöver du beställa CANAL+."

Jag kikade igenom ett antal kategorier under Canal+ och kan inte se filmen Passengers där. Den verkar bara finnas på TV1000 Play.

TV1000 Play har en film som heter "Jacob får en massa dollar". När jag var inne i Canal+ och sökte efter Jacob kom den upp och när jag försökte starta filmen sa felmeddelandet att jag måste beställa Canal+.

Jag testade även att gå in i TV1000 Play och söka efter Cirkus Möller (som finns på TV4 Anytime). Det kom upp i sökresultaten och när jag försökte starta det sa felmeddelandet att jag behöver beställa TV1000 Play.

Telia-Markus: Det här är uppenbarligen en bug. Antingen är det fel att man alltid söker i hela biblioteket eller så är det fel att felmeddelandet följer vilken kategori man är inne i när man söker istället för vilken kategori filmen eller programmet man försöker starta tillhör.

Redigerat av apanoladotcom, 14 december 2009 - 18:56.

Postad 14 december 2009 - 18:46

EmilHemma
  • EmilHemma
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0

Läser du inte vad jag skriver?

Jag skrev att jag slog in koden, det klickade till i boxen. INGET MER.....

Jodå, jag läste vad du skrev. Men jag förutsatte helt enkelt att det är tänkt att hände nånting mer än bara att det klickar, det känns lite uddlöst kan man tycka. Tänkte därför att nån annan kanske fått ett annat resultat än du helt enkelt.

Postad 14 december 2009 - 18:58

Unregistered920b735d
  • Unregistered920b735d
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0

Hur stand-by kan boxen vara då? Fläkt, HDD rullar på eller?

Fläkt finns det väl ingen, och HDD rullar på konstant oavsett om det är i standby eller inte, och oberoende om den spelar in ngt.

Skillnaden rent praktiskt är väl kanske att man slår av time-shift i standby?

Postad 14 december 2009 - 19:05

hallberg
  • hallberg
  • Forumräv

• 741 inlägg
  • 0

Jodå, jag läste vad du skrev. Men jag förutsatte helt enkelt att det är tänkt att hände nånting mer än bara att det klickar, det känns lite uddlöst kan man tycka. Tänkte därför att nån annan kanske fått ett annat resultat än du helt enkelt.

Vad är det ni vill skall hända? Om jag inte fattat fel så aktiverar ni ett debug-läge som används av utvecklarna, hur intressant är det om man inte just jobbar med detta?

/A

Postad 14 december 2009 - 19:23

EmilHemma
  • EmilHemma
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0

Vad är det ni vill skall hända? Om jag inte fattat fel så aktiverar ni ett debug-läge som används av utvecklarna, hur intressant är det om man inte just jobbar med detta?

/A

Jag hade väl hoppats som smått på att det fanns ett riktigt påskägg i boxen.
Tetris eller nån smidig meny, annat utseende/färgtema, bakväg till nån kanal eller nått sånt hade varit lite kul. Lite önsketänkande kanske men inte omöjligt

Postad 14 december 2009 - 19:35

Vtunabo
  • Vtunabo
  • Forumräv

• 583 inlägg
  • 0

Jag har precis testat nu genom att följa dina instruktioner ovan och får upp Passengers i sökresultatet. Dock står det TV1000 över "filmbilden" men när man klickar OK för att starta filmen säger felmeddelandet att "För att du ska kunna ta del av Passengers behöver du beställa CANAL+."

Jag kikade igenom ett antal kategorier under Canal+ och kan inte se filmen Passengers där. Den verkar bara finnas på TV1000 Play.

TV1000 Play har en film som heter "Jacob får en massa dollar". När jag var inne i Canal+ och sökte efter Jacob kom den upp och när jag försökte starta filmen sa felmeddelandet att jag måste beställa Canal+.

Jag testade även att gå in i TV1000 Play och söka efter Cirkus Möller (som finns på TV4 Anytime). Det kom upp i sökresultaten och när jag försökte starta det sa felmeddelandet att jag behöver beställa TV1000 Play.

Telia-Markus: Det här är uppenbarligen en bug. Antingen är det fel att man alltid söker i hela biblioteket eller så är det fel att felmeddelandet följer vilken kategori man är inne i när man söker istället för vilken kategori filmen eller programmet man försöker starta tillhör.

Har precis testat samma sak med samma resultat och jag tycker att det är en bugg.
Själv har jag C+ och om jag går in på C+ för att söka så är jag inte intresserad av vad som finns hos andra leverantörer eftersom jag ändå inte kan eller vill se dom

Postad 14 december 2009 - 19:48

Unregistereda360a43b
  • Unregistereda360a43b
  • Forumräv

• 862 inlägg
  • 0

Förmodligen så är det en bug, då jag hann testa också en del saker och jag får samma meddelande. Tydigen så kan detta hända även om filmen finns i biblioteket men att på något sätt så uppfattas som att man inte har Canal+.

Sen trodde jag nämligen att filmen finns hos både Canal+ och TV1000 eftersom det visas två filmer som har samma namn, och då rimligen så bör det vara en på Canal+ och en på TV1000.

Jag tolkar som att "Sök program" söker överallt oavsett vart du befinner dig i menyn, när i själva verket så bör den söka där man är och inte överallt.

Ärligt talat så känns det som att man bör begränsa enligt det man abonnerar. Jag har paketet Stor med Canal+ Total och är helt ointresserad av att se vad som finns på TV1000, TV4 Anytime, etc, etc.

Redigerat av Unregistereda360a43b, 14 december 2009 - 19:55.

Postad 14 december 2009 - 21:24

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

• 2 534 inlägg
  • 0
Sökfunktionen är felrapporterad för ett tag sen, vet dock inte när det fungerar så den bara söker i aktuell butik.

Timeshift
Jag märker att textningen (översättningen) när jag kör via Timeshift hoppar lite fram och tillbaka som den vill. Jag började se en film som hade hunnit gå i cirka 20 minuter och märkte att texten inte hängde med, det upprepades samma text flera gånger.

Man planerar att detta ska fixas på onsdag.

Markus Johansson
Telia Kundservice

Redigerat av TeliaKundservice, 14 december 2009 - 22:08.

Postad 14 december 2009 - 21:26

blackburn_
  • blackburn_
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0
En fråga i väntan på att PVR-boxen ska dyka upp: Om jag lägger in en inspelning säg kl 16-18 och så kommer jag hem kl 17 och vill börja kolla från början på inspelningen. Går det eller måste den spela in klart först innan jag kan börja kolla?

Edit: Jag har fiber om det är någon skillnad på adsl/fiber vad gäller detta.

Redigerat av blackburn_, 14 december 2009 - 21:32.

Postad 14 december 2009 - 21:29

Volvis
  • Volvis
  • Forumräv

• 707 inlägg
  • 0
Vore intressant att veta vilka problem uppgraderingen kommer fixa.

Kanske Markus vet och kan stilla nyfikenheten :-)

En fråga i väntan på att PVR-boxen ska dyka upp: Om jag lägger in en inspelning säg kl 16-18 och så kommer jag hem kl 17 och vill börja kolla från början på inspelningen. Går det eller måste den spela in klart först innan jag kan börja kolla?

Som det är nu verkar inte det fungera tyvärr, inte på mitt ADSL allafall.

Postad 14 december 2009 - 21:33

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

• 2 534 inlägg
  • 0
Kan meddela att när vi provade förut idag så fungerade det att spela in och titta på samma program samtidigt.

Vore intressant att veta vilka problem uppgraderingen kommer fixa.
Kanske Markus vet och kan stilla nyfikenheten :-)

På rak arm kan jag inte säga allt som de planerar att fixa, men man har gjort förbättringar så att boxen verkligen ska spela in det man har lagt in att den ska spela in.

Problemet med visning av alla inspelningar har man gjort förändringar på.

Sen har väl Cigehn skrivit om några förändringar i slutet av förra veckan.

Markus Johansson
Telia Kundservice

Redigerat av TeliaKundservice, 14 december 2009 - 21:37.

Postad 14 december 2009 - 21:39

Volvis
  • Volvis
  • Forumräv

• 707 inlägg
  • 0

Kan meddela att när vi provade förut idag så fungerade det att spela in och titta på samma program samtidigt.

Markus Johansson
Telia Kundservice

Trevligt !

Postad 14 december 2009 - 22:06

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

• 2 534 inlägg
  • 0

Fråga om overscan: Har en Panna 46G10 och Telia iptv och vissa kanaler tex Cartoon och Comedy har skräp i kanterna som givetvis försvinner om jag kopplar på overscan. Merparten av alla kanaler har inte detta problem. Nån som vet varför? Borde inte detta vara fixat redan på Telias sida? Lite irriterande att behöva fippla med av/på av overscan när man byter kanal. Vill inte gärna ha det på jämt eftersom det klipper bilden.

Skräpet du ser i kanten är från bland annat text-tv och textning, det är inte så enkelt som det låter att få bort det eftersom att Telia troligtvis måste ha med det för att koda av textningen som ni kunder vill ha. Jag tror inte det går att göra så mycket åt det tyvärr.

Är det någon som vet om man måste teckna sig på 18 månader vid byte från ADSL till FiberLAN? Det vore fint med fiber till digital-TVn men är osäker på om vi bor kvar i nuvarande lägenhet i 18 månader.

Du kan flytta ett abonnemang från ADSL till fiber och naturligtvis från fiber till ADSL om Telia kan leverera tjänsten det du flyttar.

Markus Johansson
Telia Kundservice

Redigerat av TeliaKundservice, 14 december 2009 - 22:07.

Postad 14 december 2009 - 22:40

Unregistered79ea5573
  • Unregistered79ea5573
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Jag har problem med hdmi-n på 1963-boxen.
Den tredje pricken blir gul och det står "Starting the software" under den röda rutan. Då försvinner bilden och kommer inte tillbaka. Har jag scarten inkopplad så tar den över efter ett tag och den fjärde och femte pricken visas och den börjar inloggningen.
Felet är detsamma oavsett om jag kopplar direkt till teven eller via recievern.
Det verkar vara nåt med hdmi-handskakningen, men vad? Någon som har samma/liknande problem.

Med min gamla 1910-box funkar det utan problem. I och för sig försvinner bilden vid tredje pricken men den återkommer när inloggningen börjar.

Postad 14 december 2009 - 22:59

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

• 2 534 inlägg
  • 0

Jag har problem med hdmi-n på 1963-boxen.
Den tredje pricken blir gul och det står "Starting the software" under den röda rutan. Då försvinner bilden och kommer inte tillbaka. Har jag scarten inkopplad så tar den över efter ett tag och den fjärde och femte pricken visas och den börjar inloggningen.
Felet är detsamma oavsett om jag kopplar direkt till teven eller via recievern.
Det verkar vara nåt med hdmi-handskakningen, men vad? Någon som har samma/liknande problem.

Det vore bra om du skrev vad det var för TV och reciver du använder.

Jag har aldrig varit med om texten "Starting the software" vid den pricken dock, så jag blir lite funderad över vad du skriver dock.

Markus Johansson
Telia Kundservice

Postad 15 december 2009 - 00:55

pka
  • pka
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hej,
För ett par veckor sedan dog min 1510-box som fungerat felfritt i 2 år. Jag fick då en 1903 som ersättning. Med den nya boxen frös bilden och även ljudet. Att se en hockeymatch var nästan omöjligt pga den hackande bilden. Efter felanmälan till Telia fick jag en 1910-box som fungerade perfekt. Jag har nu skaffat en 1963 och samma problem är tillbaka som jag hade med 1903-an. Är det fler som har detta problem?

PS. Jag har också problem med glappande kontakt till spänningsmatningen.

Postad 15 december 2009 - 06:28

Volvis
  • Volvis
  • Forumräv

• 707 inlägg
  • 0
Testade igår att spela in ett program och börja titta på det INNAN inspelningen var klar och det
fungerar utan problem.
Så jag tar tillbaka mitt tidigare uttalande om att det inte skulle gå :(

Redigerat av Volvis, 15 december 2009 - 06:29.

Postad 15 december 2009 - 06:55

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

• 2 534 inlägg
  • 0

Testade igår att spela in ett program och börja titta på det INNAN inspelningen var klar och det fungerar utan problem. Så jag tar tillbaka mitt tidigare uttalande om att det inte skulle gå ;)

Så Bra att jag hade rätt.

Nu har jag lyckas skriva inlägg 9000 i denna tråd :(

Markus Johansson
Telia Kundservice

Redigerat av TeliaKundservice, 15 december 2009 - 06:55.

Postad 15 december 2009 - 08:50

Unregisteredc17e09d1
  • Unregisteredc17e09d1
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0
Borde inte hårdisken stängas av när man försätter boxen i standby? Jag menar boxen kan ju vara "aktiv" i standby men jag tycker att hårdisken borde sluta snurra när man stänger an boxen. Man vill ju inte ha en hårdisk som står och snurrar en hel helg om man inte är hemma. På min gammla boxer Box med hd så stängs den av när man försätter boxen i standby och startar om man har en planerad inspelning eller om man slår på boxen. Borde man inte tänka energisnålt?

Postad 15 december 2009 - 09:40

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

• 2 296 inlägg
  • 0
@Telia kundservice

Hej,

skulle ni inte kunna skriva ihop en bugglista samt med åtgärder som skall eller har gjort så man vet vad som finns å vad som kommer avhjälpas.

Denna lista borde kunna ligga som en TIFF eller JPEG i erat fotoalbum på er profil om ingen har något bättre ställe att ha den på.

Postad 15 december 2009 - 09:55

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

• 2 534 inlägg
  • 0

Sökfunktionen är felrapporterad för ett tag sen, vet dock inte när det fungerar så den bara söker i aktuell butik.

Ska nog förtydliga mig, det är inte en direkt bug utan det beror på att man har implementerat sök funktionen på detta sätt. Jag har dock lagt ett förslag på att det ska ändras så vi får se om eller när det kommer att implementeras.

Markus Johansson
Telia Kundservice

Postad 15 december 2009 - 10:01

apanoladotcom
  • apanoladotcom
  • Användare

• 165 inlägg
  • 0

Ska nog förtydliga mig, det är inte en direkt bug utan det beror på att man har implementerat sök funktionen på detta sätt. Jag har dock lagt ett förslag på att det ska ändras så vi får se om eller när det kommer att implementeras.

Jag antar att du menar att sökfunktionen alltid söker i alla olika programbibliotek. Att felmeddelandet visar en text beroende på vilket programbibliotek man står i vid sökningstillfället istället för vilket bibliotek det aktuella programmet tillhör borde dock vara en bug.

Postad 15 december 2009 - 10:33

Unregistered920b735d
  • Unregistered920b735d
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
Då det kanske är ngn mer som undrar över samma sak så postar jag ett svar jag fått ifrån Telia:

"När det gället din fråga om SVT HD för kollektivavtalskunder kommer vi att släppa det inom kort. Jag kan däremot inte ge dig ett exakt datum.
Om du sitter på ett analogt koaxnät måste du köpa Start, Lagom eller Stor för att komma åt SVT HD. Detta förutsätter att du inte har den gamla silverfärgade 1510-boxen.

När det gäller din andra fråga runt uppgradering till Stor om föreningen har tecknat kollektivavtal Lagom är det i dagsläget så att du måste betala det fulla priset för Stor då du tecknar det individuellt. Jag har dock fört vidare dina synpunkter till de som fattar beslut i frågan.

Hoppas att detta gav svar på dina frågor.

Med vänlig hälsning
Karin Nordlund
Press Officer, Customer Relations"

Postad 15 december 2009 - 10:49

defiant
  • defiant
  • Forumräv

• 636 inlägg
  • 0
Tack! Märkligt att ett enkelt svar ska sitta så långt inne.

Redigerat av defiant, 15 december 2009 - 10:49.

Postad 15 december 2009 - 10:49

tomano58
  • tomano58
  • Mästare

• 3 281 inlägg
  • 0
OT, jag vet men den var så kul så jag måste dela med mig. Översättare finns det mycket att säga om. Denna hörde jag idag (According to Jim)

Stud finder -> Hingstletare(!) :(

9 användare läser detta ämne

1 medlemmar, 8 gäster, 0 anonyma medlemmar

micke_thorn
  • Seas L26roy Nr2
    Anton
    2025-05-22 21:14:10
  • Bio front med duk på plats
    Globe
    2025-05-22 08:43:45
  • Screen Research FSD på väggen
    Globe
    2025-05-22 08:22:42
  • Screen Research FSD ram
    Globe
    2025-05-22 08:19:07
  • Montering av ram
    Globe
    2025-05-22 08:14:32
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.