Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Allente (Viasat + Canal Digital) - Feedback, info, nyheter och frågor

9736 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 05 September 2023 - 12:19

fca7445dd37a3bfd02795bd50e9c3894
  • fca7445dd37a3bfd02795bd50e9c3894
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Det där var intressant. Det kanske är svaret på mitt problem med 5 1 från SkyShowtime. Kan du berätta mer alt lägga upp några länkar till mer info?

Den största skillnaden mellan en optisk kabel och HDMI är antalet ljudformat som stöds. Den optiska kabeln stödjer 5.1 Dolby Digital och DTS-ljud. HDMI stödjer inte bara 5.1 Dolby Digital och DTS-ljud, utan även Dolby Digital Plus, Dolby True HD, DTS-HD Master Audio, Dolby Atmos och DTS:X.Hur du ansluter externt ljud med en optisk kabel | Samsung SE

Jag kör HDM-ARC nu mellan TV och förstärkare, det fungerar bättre.

/Bergarn

Postad 05 September 2023 - 14:29

pear
  • pear
  • Forumräv

• 508 inlägg
  • 0

Den största skillnaden mellan en optisk kabel och HDMI är antalet ljudformat som stöds. Den optiska kabeln stödjer 5.1 Dolby Digital och DTS-ljud. HDMI stödjer inte bara 5.1 Dolby Digital och DTS-ljud, utan även Dolby Digital Plus, Dolby True HD, DTS-HD Master Audio, Dolby Atmos och DTS:X.Hur du ansluter externt ljud med en optisk kabel | Samsung SE

Jag kör HDM-ARC nu mellan TV och förstärkare, det fungerar bättre.

/Bergarn

Du skrev innan "att optiskt 5.1 inte är så kompatibelt med de nya 5.1 standarderna". Enligt min uppfattning så kan de format som du här räknar upp kan naturligtvis användas för 5.1 men är inte till för 5.1 utan är till för fler kanaler.  Vad skulle man vinna på att använda dessa för 5.1 ljud? Har för tillfället en äldre reciever som inte har HDMI och använder därför optisk kabel. Fungerar utmärkt förutom med SkyShowtime där jag inte får recievern att övergå till Dolby Digital. Den fungerade med Paramount+. Det fungerar med tv kanaler som sänder Dolby Digital t ex BBC Nordic och det fungerar med andra streamingtjänste som HBO, Disney+ mm. När du skrev nya 5.1 standardena så tänkte jag att SkyShowtime av någon anledning använder än annan standard än Dolby Digital 5.1 som de själva säger att de använder. Ursäkta för OT då mina frågor inte har med Allente att göra 

Postad 06 September 2023 - 22:18

larlar
  • larlar
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0

Du skrev innan "att optiskt 5.1 inte är så kompatibelt med de nya 5.1 standarderna". Enligt min uppfattning så kan de format som du här räknar upp kan naturligtvis användas för 5.1 men är inte till för 5.1 utan är till för fler kanaler.  Vad skulle man vinna på att använda dessa för 5.1 ljud? Har för tillfället en äldre reciever som inte har HDMI och använder därför optisk kabel. Fungerar utmärkt förutom med SkyShowtime där jag inte får recievern att övergå till Dolby Digital. Den fungerade med Paramount+. Det fungerar med tv kanaler som sänder Dolby Digital t ex BBC Nordic och det fungerar med andra streamingtjänste som HBO, Disney+ mm. När du skrev nya 5.1 standardena så tänkte jag att SkyShowtime av någon anledning använder än annan standard än Dolby Digital 5.1 som de själva säger att de använder. Ursäkta för OT då mina frågor inte har med Allente att göra 

Bara några få filmer på SkyShowtime som har 5.1 ljud bla Maverick …  De sänder bara 2.0 pcm på 98 % av innehållet 

Postad 06 September 2023 - 22:24

pear
  • pear
  • Forumräv

• 508 inlägg
  • 0

Bara några få filmer på SkyShowtime som har 5.1 ljud bla Maverick … De sänder bara 2.0 pcm på 98 % av innehållet

Jag vet det. Det är Maverick som jag använder som testfilm.

Postad 07 September 2023 - 13:45

andda715
  • andda715
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 1
Tack för info!

Hur man nu kan ha appar/material 2023 utan dolby/multikanals-ljud.

Postad 07 September 2023 - 19:31

edtjope
  • edtjope
  • Forumräv

• 772 inlägg
  • 0
Är det någon mer som har problem att logga in på Allente appen på ATV?

Edit: Glöm ovanstående, det fungerade 3:e gången jag försökte logga in…

Redigerat av edtjope, 07 September 2023 - 19:33.

Postad 08 September 2023 - 16:37

LiMiT
  • LiMiT
  • Forumräv

• 707 inlägg
  • 0

Jag har lyckats få 5.1 ljud i SVT appen i Allente1-(Fiber-TV), inte Viaplay eller TV4-Play så jag tycker oxå att det pekar på att mjukvaran i boxen inte är färdigutvecklad.
Har inte heller 5.1 i Allentes inbyggda "filmer och serier", och det tycker jag är det första som borde testats för 5.1 ljud?!
/Bergarn

Hur har du kopplat 5.1 ljudet? HDMI till TV eller till förstärkare, eller kör du kanske optiskt?
Det verkar som att optiskt 5.1 inte är så kompatibelt med de nya 5.1 standarderna.
/Bergarn

Kör med HDMI till förstärkare. Kan tillägga att SVT Play fungerar med 5.1, men inte SVT TV-kanalerna i boxen...

Postad 12 September 2023 - 17:10

zobar
  • zobar
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0

Ny prishöjning väntar igen för tv i flera rum. Från 160 kr till 199 kr?!

Allt handlar om ökade kostnader förstås men får man höja i tid och otid?

Postad 12 September 2023 - 17:52

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2810 inlägg
  • 1

Undrar vad för skit de menar är ökade kostnader.39 spänn!!

Man kan ju se tvkanaler genom appen i andra rum.

Postad 13 September 2023 - 09:13

angelsevov
  • angelsevov
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0

Ny prishöjning väntar igen för tv i flera rum. Från 160 kr till 199 kr?!

Allt handlar om ökade kostnader förstås men får man höja i tid och otid?

Jag tänkte faktiskt ringa Allente och prata med anti-churn idag. Idag betalar jag 410,50 för premium + jag har tv i flera rum som kostar 199 kronor extra, totalt 610 kronor. 

Men efter bindningstiden (2023-10-31) kommer priset hamna på 1050 sek, nästan 2 gånger mer än jag betalar för det idag. Det är mycket pengar. Jag hoppas att de som jobbar på anti-churn är snälla idag.

Förresten, det går ett rykte om att Discovery kommer släcka ner två kanaler fr o m 31.12.2023 (Discovery Science och DTX (Discovery Turbo Xtra). 

Redigerat av angelsevov, 13 September 2023 - 09:16.

Postad 14 September 2023 - 17:01

majaji
  • majaji
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0

vet inte om det är rätt forum/tråd 

Jag har köpt en Gigablue UHD UE, 

Hur gör jag för att ställa in och söka på Thor satelliten ? 

Postad 14 September 2023 - 21:07

22mc
  • 22mc
  • Veteran

• 1992 inlägg
  • 0

Beror ju på vilken övrig utrustning du har ? Har du installerat någon image  på boxen , open atv , vix eller annan ?

Postad 29 September 2023 - 20:06

Squater
  • Squater
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Hej! Vi har Allente 1, tv brygga och Allentes router sedan mars 2023 och det kommer ständigt felmeddelandet Det finns ingen nätverksanslutning A001. Ibland försvinner felmeddelandet direkt eller så lyser boxen rött och man måste starta om box och ev box och router. Det händer alla gånger jag ser på tv. Min far ser mycket mer på tv så han lider mest utav det. Med Telia fungerade det perfekt flera år trådlöst men med Allente är det katastrof. Tyvärr är det bindningstid till 2025. Har Niklas på Allente något förslag? Ringa till kundtjänst och begära uppsägning i förtid pga tekniska problem/reklamation? Niklas var mycket behjälplig i början men jag gissar att vi har riktigt dålig hårdvara eller att Allentes hårdvara generellt inte fungerar bra trådlöst.

Postad 29 September 2023 - 21:32

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Hej! Vi har Allente 1, tv brygga och Allentes router sedan mars 2023 och det kommer ständigt felmeddelandet Det finns ingen nätverksanslutning A001. Ibland försvinner felmeddelandet direkt eller så lyser boxen rött och man måste starta om box och ev box och router. Det händer alla gånger jag ser på tv. Min far ser mycket mer på tv så han lider mest utav det. Med Telia fungerade det perfekt flera år trådlöst men med Allente är det katastrof. Tyvärr är det bindningstid till 2025. Har Niklas på Allente något förslag? Ringa till kundtjänst och begära uppsägning i förtid pga tekniska problem/reklamation? Niklas var mycket behjälplig i början men jag gissar att vi har riktigt dålig hårdvara eller att Allentes hårdvara generellt inte fungerar bra trådlöst.

Hej

Skickar PM så kan vi kolla upp hur allt ser ut.

Mvh
Niklas

Postad 30 September 2023 - 09:03

hmarkstrom
  • hmarkstrom
  • Guru

• 5177 inlägg
  • 0

Trådlöst kan störas av många grejer så det får du leva med att de inte alltid fungerar. T.ex. mikrovågsugn eller att något skärmar av signalerna. Kör därför alltid trådat när trådlöst krånglar. 

Postad 30 September 2023 - 15:06

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

• 2526 inlägg
  • 1

Från 1478:- till 1647:- på ett par månader. Försvunna kanaler och för många repriser som de kommersiella kanalerna visar gör att intresset för Allentes paket minskar. Jag betalar hellre ett högre pris per kanal om jag själv fick välja vilka kanaler jag vill ha. 

Postad 30 September 2023 - 18:49

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2810 inlägg
  • 0

Från 1478:- till 1647:- på ett par månader. Försvunna kanaler och för många repriser som de kommersiella kanalerna visar gör att intresset för Allentes paket minskar. Jag betalar hellre ett högre pris per kanal om jag själv fick välja vilka kanaler jag vill ha. 

Det är väl samma skit och repriser oavsett leverantör misstänker jag. Vill man ha sport så är priserna minst sagt ohemula

Postad 01 October 2023 - 11:59

lindo
  • lindo
  • Veteran

• 1867 inlägg
  • 0

Fick detta paket från Telia för 399kr/mån i 12 månader  :)

https://www.telia.se...nkl-allsvenskan

Så de vill gärna ha in mer kunder just nu...

Postad 01 October 2023 - 20:19

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2810 inlägg
  • 0

Fri frakt dessutom!👍

Postad 01 October 2023 - 23:44

angelsevov
  • angelsevov
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0

Jag fick otroligt bra pris för premium när jag ringde Allentes anti-churn för två veckor sedan + fick rabatt för tv i flera rum också. De har även bra erbjudanden för tv4s kanaler (om man binder sig 12 månader). 

Postad 05 October 2023 - 21:32

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2810 inlägg
  • 5

Streamingstjänsternas absolut sämsta app fungerar inte nu,varken på tv,atv eller surfplatta. Usel från dag ett till att bli ännu uslare. Skärp er på Allente! Lutar åt uppsägning när abbonemanget upphör nu i november. Jag har varit nöjd kund ända till sammanslagningen men så j•a dåligt det har blivit. Bra kanaler försvunnit och ersatts av makalös dynga (Godare,horse and country mm.) och naturligt vis alla repriser från 1900talet och framåt. Flodmonster,guldgrävarna  bla bla. Värt högst en 50-lapp om året.🤬🤬

Postad 06 October 2023 - 09:51

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Streamingstjänsternas absolut sämsta app fungerar inte nu,varken på tv,atv eller surfplatta. Usel från dag ett till att bli ännu uslare. Skärp er på Allente! Lutar åt uppsägning när abbonemanget upphör nu i november. Jag har varit nöjd kund ända till sammanslagningen men så j•a dåligt det har blivit. Bra kanaler försvunnit och ersatts av makalös dynga (Godare,horse and country mm.) och naturligt vis alla repriser från 1900talet och framåt. Flodmonster,guldgrävarna  bla bla. Värt högst en 50-lapp om året.

Hej

Vad upplever du för problem? Felkod? 

Mvh

Niklas

Postad 06 October 2023 - 11:13

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2810 inlägg
  • 0

Hej

Vad upplever du för problem? Felkod? 

Mvh

Niklas

P340 på webos. På atv visas ingen felkod. På ipad står det ”no data fromJs license response ”

Redigerat av Askungen, 06 October 2023 - 11:17.

Postad 06 October 2023 - 11:16

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

P340 på webos. På atv visas ingen felkod.

Hej

Kan du skicka PM med kundnummer?

Mvh
Niklas

Postad 10 October 2023 - 21:54

luma67
  • luma67
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
Vilket skämt allt har varit under min tid som Allente1-försökskanin under drygt 1 år, obs ett riktigt abonnemang, men känns som testare.
Försöker ”se från början” när programmet ännu inte är slut (gäller TV4-nyheterna). VARJE gång är bilden helt j-a fuckad, ryckig med 1 bild / tiondels sekund. Ljudet ok.
VARJE gång.
Har haft ett helt gäng leverantörer under åren, och sammantaget har Allente störst problem.
Comhem led av osynk mellan ljud o bild, men Allente ligger högre upp med sina eviga barnsjukdomar. Tyvärr finns inget vaccin för detta mer än att fly och skicka slantarna till Telia.

Postad 12 October 2023 - 11:40

sohe
  • sohe
  • Användare

• 175 inlägg
  • 0

Låter ju väldigt bra, får man fråga hur du fick det erbjudandet? Ett samtal till deras kundtjänst bara eller?

Postad 12 October 2023 - 17:06

lindo
  • lindo
  • Veteran

• 1867 inlägg
  • 0

Låter ju väldigt bra, får man fråga hur du fick det erbjudandet? Ett samtal till deras kundtjänst bara eller?

Fick mail från Telia

Upplev hela SHL till ett mycket förmånligt pris

Snart drar en av världens bästa hockeyligor igång. När pucken släpps den 14 september gäller det att vara redo för en tuff säsong som pågår ända in i april. Se alla viktiga matcher med det mäktiga streamingpaketet All sport från Viaplay & TV4 inkl Allsvenskan.

För dig som lojal Teliakund får du paketet för bara 399 kr/mån i 12 månader. Du sparar hela 788 kronor per månad jämfört med att köpa tjänsterna separat. Bindningstid 12 månader.

Villkor: Gäller privatpersoner som tecknar paketet All Sport från Viaplay & TV4 inkl Allsvenskan för 399 kr/mån i 12 mån. Lägsta pris senaste 30 dagarna 649 kr/mån. Ord. pris 749 kr/mån. Bindningstid 12 månader. Paketet består av TV4 Sport Max inkl. Allsvenskan och Superettan från discovery+ samt Viaplay Total (V premium + V sport golf). HBO Max läggs till utan extra kostnad (värde 89 kr/mån). För fullständiga villkor, se telia.se/villkor. Gäller t o m 30 september 2023.

Postad 13 October 2023 - 08:50

sohe
  • sohe
  • Användare

• 175 inlägg
  • 0

Fick mail från Telia

Upplev hela SHL till ett mycket förmånligt pris

Snart drar en av världens bästa hockeyligor igång. När pucken släpps den 14 september gäller det att vara redo för en tuff säsong som pågår ända in i april. Se alla viktiga matcher med det mäktiga streamingpaketet All sport från Viaplay & TV4 inkl Allsvenskan.

För dig som lojal Teliakund får du paketet för bara 399 kr/mån i 12 månader. Du sparar hela 788 kronor per månad jämfört med att köpa tjänsterna separat. Bindningstid 12 månader.

Villkor: Gäller privatpersoner som tecknar paketet All Sport från Viaplay & TV4 inkl Allsvenskan för 399 kr/mån i 12 mån. Lägsta pris senaste 30 dagarna 649 kr/mån. Ord. pris 749 kr/mån. Bindningstid 12 månader. Paketet består av TV4 Sport Max inkl. Allsvenskan och Superettan från discovery+ samt Viaplay Total (V premium + V sport golf). HBO Max läggs till utan extra kostnad (värde 89 kr/mån). För fullständiga villkor, se telia.se/villkor. Gäller t o m 30 september 2023.

Aha, riktat till befintliga kunder ser det ut som. Det var ju ett lite ovanligt grepp, då de oftast glöms bort och man satsar mer på att ge nya kunder bra erbjudanden...

Postad 16 October 2023 - 21:42

luma67
  • luma67
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
Jaha, ny dag, nya fel från utvecklarna som anskaffades från jag-vet-inte-var. Hörde att Allentes enda mjukvarutestare (jobbar lite kvällstid) precis gått ut gymnasiet och skall byta jobb.
Nu visas ”Laddar…” så fort man väljer en kanal i menyn(guiden),
När den så småningom får upp kanalens info, 30 sekunder ca, så väljer jag visa/se från början, ja då har Allente beslutat att visa svart skärm.
Kan jag få hjälp från ngn Allente-representant att avsluta detta fiasko-abonnemang. Var finns det ngn strategi kring vad som fixas/utvecklas. Parodi får bli det snällaste ordet jag kan frambringa. Suck
Edit: Wi-Fi visar aktuell hastighet 450 Mb/s om det skulle skyllas på Wi-Fi till guiden

Redigerat av luma67, 16 October 2023 - 21:45.

Postad 17 October 2023 - 10:26

annicaa1
  • annicaa1
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Samma för mig i går kväll, bara laddade och kunde inte se på något alls! Alla andra appar fungerade utan problem ❗

Postad 17 October 2023 - 10:30

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Samma för mig i går kväll, bara laddade och kunde inte se på något alls! Alla andra appar fungerade utan problem ❗

Hej

Mellan 22:00 - 23:00 hade vi tyvärr en störning på streamingtjänsten. Ber om ursäkt för det.

Mvh
Niklas

Postad 24 October 2023 - 21:15

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

• 2526 inlägg
  • 0

Har man uppdaterat One Placeboxen? Nu kan man inte längre zappa förbi reklamen, utan filmen hoppar tillbaka till reklamen börjar varje gång. Har den nya boxen samma förändring?

Postad 27 October 2023 - 20:45

Bertilis
  • Bertilis
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

Det blir bara svart bild när man startar program  i appen på Apple TV4k. Funkar igen efter omstart, det har hänt flera gånger idag.

Är det bara hos mig eller någon annan som har samma problem?

Postad 27 October 2023 - 21:28

luma67
  • luma67
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
Jag fick starta om boxen idag. Hade bara ljud på kanaler utanför normalt tittande, typ radio.
Gjorde omstart, och efter ett par minuter var jag igång igen.
Men , ska det behöva vara så efter 1 år och 3 månader som kund? Denna beta-produkt gräver sin egen grav, hoppas jag.

Postad 29 October 2023 - 22:42

22mc
  • 22mc
  • Veteran

• 1992 inlägg
  • 0

Gillar att timeline epgn är tillbaka i Allente appen på Apple TV! Om ni nu bara kunde fixa zappningen med pil upp/ ner så den beter sig lika som den gör på Android tv. Som det är nu måste man vänta till gui försvinner , otroligt störande. @niklas kan du be dom fixa tack För att återskapa: byt kanal med pil upp vänta till gui dyker upp försök byta kanal, går ej förrän gui försvunnit . En sökfunktion i epgn hade varit trevligt med

Postad 30 October 2023 - 16:49

pebjn
  • pebjn
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0

Gillar att timeline epgn är tillbaka i Allente appen på Apple TV! Om ni nu bara kunde fixa zappningen med pil upp/ ner så den beter sig lika som den gör på Android tv. Som det är nu måste man vänta till gui försvinner , otroligt störande. @niklas kan du be dom fixa tack För att återskapa: byt kanal med pil upp vänta till gui dyker upp försök byta kanal, går ej förrän gui försvunnit . En sökfunktion i epgn hade varit trevligt med

Hur får du fram timeline-EPG:n i ATV:n?

Postad 30 October 2023 - 21:39

edtjope
  • edtjope
  • Forumräv

• 772 inlägg
  • 0
Hej Niklas,
Jag har problem att spela upp avsnitt 9 av Tulsa King på Apple TV i Allente appen. Står bara och laddar hela tiden, är det ett generellt fel?

Edit: inget program går att starta för tillfället.

Redigerat av edtjope, 30 October 2023 - 21:43.

Postad 30 October 2023 - 21:48

22mc
  • 22mc
  • Veteran

• 1992 inlägg
  • 0
Samma här på både Apple TV och android tv , inga program startar

Timeline epgn finns under menyraden till vänster Tv -> tv-guide

Postad 30 October 2023 - 21:54

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5321 inlägg
  • 0

Nope varken app i LG TV eller apple-tv funkar. Jag har som tur är numera även tele2play som alltid funkar.

Postad 30 October 2023 - 21:58

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Hej

Vi har just nu en driftstörning som påverkar all streaming. 

Mvh
Niklas

Postad 01 November 2023 - 23:04

22mc
  • 22mc
  • Veteran

• 1992 inlägg
  • 0
Niklas om man lägger till ett tillvalspaket i efterhand, tv sport Max . Är det någon bindningstid på det då ?

Postad 02 November 2023 - 10:27

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Niklas om man lägger till ett tillvalspaket i efterhand, tv sport Max . Är det någon bindningstid på det då ?

Hej

Nej det är ingen bindningstid, tecknar du tex idag (utan kampanj) så ska du kunna avsluta till tex sista november.

Mvh
Niklas

Hej

Har tagit din feedback vidare till vår produktägare nu.

Mvh
Niklas

Postad 03 November 2023 - 23:32

ABSiNSANE
  • ABSiNSANE
  • Lärjunge

• 320 inlägg
  • 0
@allente - när kommer stöd för flerkanalsljud i er app för Apple TV? Trist att se filmer och serier i enkelt stereoljud… Vill minst ha 5.1 ljud men stöd för Dolby Atmos vore ännu bättre

Redigerat av ABSiNSANE, 04 November 2023 - 13:38.

Postad 06 November 2023 - 14:59

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

@allente - när kommer stöd för flerkanalsljud i er app för Apple TV? Trist att se filmer och serier i enkelt stereoljud… Vill minst ha 5.1 ljud men stöd för Dolby Atmos vore ännu bättre

Hej

Har tyvärr inget svar på den frågan, ska kolla lite internt och se om det finns någon ny information där.

Mvh
Niklas

Postad 07 November 2023 - 15:57

luma67
  • luma67
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0

Skrev häromkvällen ner alla barnsjukdomar och brister som Allente 1 har (fortfarande efter 15 månader som kund). Avsaknaden av kvalitet, stabilitet och förbättringar har ju dominerat liksom. Kom nog lite för tidigt till marknaden helt enkelt. Hårddisken har tillkommit iofs, men den har ju sina issues oxå.
Detta gjorde jag för att kunna motivera ett avslut av abonnemanget i förtid, givetvis då utan krav på betalning av återstående tid.
Hyffsat rimligt med tanke på vad som (ej) levererats under min tid som kund...

Fick svar (mall givetvis) där det initialt står :

"Jag förstår att tekniken kan strula ibland och därför har vi skapat användarguider på vår hemsida så att du enkelt kan felsöka när du har tid i lugn och ro"

Jojo  :D  

Postad 08 November 2023 - 10:06

storbacken29
  • storbacken29
  • Användare

• 247 inlägg
  • 0

Ja då var det dags att skrota Allente 1 boxen (enligt) supporten

jag får köpa en 680 för fullt pris

sista vecken har jag ringt till supporten 5 ggr för att box har låst sig

snart får man fundera på någon annan lösning

har ni förslag

jag följer F1 indy car och nascar

Sven Åke

edit

jag har bredband 100

Redigerat av storbacken29, 08 November 2023 - 10:38.

Postad 08 November 2023 - 10:21

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

• 2526 inlägg
  • 0

Kära Allente. Ta fram ett dygns tablå för de kommersiella kanalerna 3-12, TV4 Guld ch TV4 Fakta, blanka alla repriser och se vad som blir kvar. Är det inte dags att ta en dialog med TV4, Viasat och Discovery om det torftigs utbudet till det höga priset? Nu blir det mer streaming än att man tittar på tablå-tv då det bara är repriser för femtioelfte gången.

Postad 08 November 2023 - 11:30

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Skrev häromkvällen ner alla barnsjukdomar och brister som Allente 1 har (fortfarande efter 15 månader som kund). Avsaknaden av kvalitet, stabilitet och förbättringar har ju dominerat liksom. Kom nog lite för tidigt till marknaden helt enkelt. Hårddisken har tillkommit iofs, men den har ju sina issues oxå.
Detta gjorde jag för att kunna motivera ett avslut av abonnemanget i förtid, givetvis då utan krav på betalning av återstående tid.
Hyffsat rimligt med tanke på vad som (ej) levererats under min tid som kund...

Fick svar (mall givetvis) där det initialt står :

"Jag förstår att tekniken kan strula ibland och därför har vi skapat användarguider på vår hemsida så att du enkelt kan felsöka när du har tid i lugn och ro"

Jojo  :D  

Hej

Skicka gärna det du skrivit ner till mig via PM och gärna ditt kundnummer, du kan även skriva ner det du upplever här på forumet.

Mvh
Niklas

Ja då var det dags att skrota Allente 1 boxen (enligt) supporten

jag får köpa en 680 för fullt pris

sista vecken har jag ringt till supporten 5 ggr för att box har låst sig

snart får man fundera på någon annan lösning

har ni förslag

jag följer F1 indy car och nascar

Sven Åke

edit

jag har bredband 100

Hej

Skicka PM med kundnummer och ungefärlig tid/datum boxen låste sig, och gärna lite mer info om vad du upplever för problem.

Mvh
Niklas

Postad 09 November 2023 - 01:00

luma67
  • luma67
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0

@Niklas

Japp, här kommer lite samlade intryck av problem efter 15 månader (dessa är färska), inklusive inspelade filmer för den nördige.

"Se från början" hackar o fryser, funkar inte alls ibland, funkar allra sämst om man väljer "se från början" på ett program som fortfarande sänds.
Blir svart bild när den känner för det. (Sitter med 500/500 så resurser finns)
Hårddisken rapporterar ständigt att den behöver konfigureras.
Hårddisken rapportera att den är full, när det är endast 3 program inspelade.
5.1-ljud saknas bland de största kanalerna i Sverige (SVT 1/2 !!)
Allt pajar om strömmen stängs av, klockan ballar ur och ingen TV-guide funkar. Internetuppkopling saknas, bla.. bla.. bla..
Ett fiber-TV-system som kräver WiFi för att funka? Varför tas inte all nödvändig information från befintliga IPTV-uppkopplingen som sitter i fiberomvandlaren -> boxen? Kanske standard nuförtiden hos alla leverantörer, vet ej.
Standardsvar på issues brukar vara "vi har/hade problem med streamingtjänsterna".

Lite filmtajm (titeln ger lite info om vad det handlar om, matchar några av ämnena ovan):

http://oxygeneiv.se/...eSkylt30sek.mp4                              Vet att jag har Allente, behöver ej informera var 30:e sek
http://oxygeneiv.se/...npelat3prog.MP4                                       97% ?
http://oxygeneiv.se/...anBorjanSVT.MP4                               Se från början SVT
http://oxygeneiv.se/...ppaTillbaka.MP4                           (hoppar tillbaka själv, kanske ska va så?)
http://oxygeneiv.se/...eklamRepeat.MP4          Se från början TV4 (reklam repeteras, inget program)
http://oxygeneiv.se/...eklamRepeat.MP4      Se från början TV4 , annan variant (reklam repeteras, inget program)
http://oxygeneiv.se/...raAvisering.MP4                 Ständigt förslag att konfigurera

Redigerat av luma67, 09 November 2023 - 01:05.

Postad 09 November 2023 - 08:50

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

@Niklas

Japp, här kommer lite samlade intryck av problem efter 15 månader (dessa är färska), inklusive inspelade filmer för den nördige.

"Se från början" hackar o fryser, funkar inte alls ibland, funkar allra sämst om man väljer "se från början" på ett program som fortfarande sänds.
Blir svart bild när den känner för det. (Sitter med 500/500 så resurser finns)
Hårddisken rapporterar ständigt att den behöver konfigureras.
Hårddisken rapportera att den är full, när det är endast 3 program inspelade.
5.1-ljud saknas bland de största kanalerna i Sverige (SVT 1/2 !!)
Allt pajar om strömmen stängs av, klockan ballar ur och ingen TV-guide funkar. Internetuppkopling saknas, bla.. bla.. bla..
Ett fiber-TV-system som kräver WiFi för att funka? Varför tas inte all nödvändig information från befintliga IPTV-uppkopplingen som sitter i fiberomvandlaren -> boxen? Kanske standard nuförtiden hos alla leverantörer, vet ej.
Standardsvar på issues brukar vara "vi har/hade problem med streamingtjänsterna".

Lite filmtajm (titeln ger lite info om vad det handlar om, matchar några av ämnena ovan):

http://oxygeneiv.se/...eSkylt30sek.mp4                              Vet att jag har Allente, behöver ej informera var 30:e sek
http://oxygeneiv.se/...npelat3prog.MP4                                       97% ?
http://oxygeneiv.se/...anBorjanSVT.MP4                               Se från början SVT
http://oxygeneiv.se/...ppaTillbaka.MP4                           (hoppar tillbaka själv, kanske ska va så?)
http://oxygeneiv.se/...eklamRepeat.MP4          Se från början TV4 (reklam repeteras, inget program)
http://oxygeneiv.se/...eklamRepeat.MP4      Se från början TV4 , annan variant (reklam repeteras, inget program)
http://oxygeneiv.se/...raAvisering.MP4                 Ständigt förslag att konfigurera

Hej

Tack för bra och tydlig information. Kan du skicka ditt kundnummer via PM?

Ang dolby så håller vi på testa en ny mjukvara just nu som löser problemet med dolby på SVT, i samma mjukvara så kommer även Allente 1 att fungera med endast multicast, dvs ett offline-läge. Men då försvinner funktionerna med appar/playtänst.

Men skicka gärna PM med kundnummer så ska jag kolla närmare på övriga fel.

Mvh
Niklas

5 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 5 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.