* Officiell Tråd - Telia Digital-TV *
34745 svar till detta ämne
Postad 16 december 2009 - 11:19
Volvis
-
Volvis
-
Forumräv
-
-
707 inlägg
Varför inte bara länka till sidan? Alla har inte tid att sitta och söka efter specifika inlägg. Alla är inte heller speciellt kunniga i hur man gör detta.
Internetforum var bättre förr, då hjälpte folk varandra. Nu ska det mest klagas på att folk inte söker etc. Hade själv länkat om jag visste men vägrar att som sagt var att läsa igenom 300 sidor för att blida personer som du och Rebellion Instigator. Vill jag veta något frågar jag istället och hoppas att det finns någon forumräv som är villig att hjälpa till istället för att skriva, "svaret har redan skrivits" eller "sök innan du frågar".
Nämen oj oj oj då........ vaknat på fel sida kanske Ingen har väl krävt att du ska läsa igenom flera 100 sidor Men man kanske bör kolla dom senaste inläggen allafall, där finns ju trots allt nutiden eftersom denna tråd är väldigt aktiv. Men du tycker förstås att det är bättre att vi andra ska söka åt dig och länka dit. För det är ju mindre jobb för oss att söka genom tråden på svaren du vill ha än vad det är för dig att göra det själv.
Postad 16 december 2009 - 11:29
Original_Rex
-
Original_Rex
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Nu blir man snart arg på riktigt. Fick min digitaltv inkopplad 30/11 och min 1963box några dagar senare som naturligtvis inte funkar utan telias speciella switch i min lägenhet. Har väntat på den i en och en halv vecka nu sen jag ringde och fick reda på det. Hörde av mig till telia idag igen och fick reda på att jag skulle få vänta ytterligare till den 13 januari 2010, när jag jobbade på SAAB byggde vi en bil från scratch och levererade till andra sidan jorden på kortare tid så det måste vara en jäääkligt speciell switch säger jag bara. Det suraste är ju semestern man tagit ut över jul och nyår där man sett fram emot att kunna kolla på dom där 60 gratis filmerna i vintermörkret kommer ju vara bortblåsta när väl den där lådan kommer. Känns som man borde stannat hos ComHem.
Postad 16 december 2009 - 12:52
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 534 inlägg
Ngt ytterligare nytt som framkommit? Denna vecka fortsätter vi vår hd-satsning på tv-marknaden. Förra veckan lanserades hdtv på singel fiberlan. I slutet av denna vecka kommer merparten av de hushåll som är kollektivt anslutna via optiska fiberkablar från Telia få tillgång till hdtv via Telia Digital-tv.
Totalt rör det sig om drygt 50 000 kollektivt anslutna fiberlan hushåll som får tillgång till SVT HD samt SVT Play HD. De som ansluts kommer i vårt första steg vara det fiberlanbestånd som har en 1910/1903/1963 digitalbox.PS. Beklagar om jag upplevs som kortfattad just nu, är upptagen med annat för tillfället. Markus Johansson Telia Kundservice
Redigerat av TeliaKundservice, 16 december 2009 - 12:57.
Postad 16 december 2009 - 13:07
Sundet1
-
Sundet1
-
Rookie
-
3 inlägg
Det här är en ompostning av inlägg #5 i Motorola VIP1963 tråden ( https://www.minhembi...dpost&p=2703522) eftersom de flesta 1963 diskussioner pågår i denna tråd
---
Har just fått hem en 1963 enhet och har lite problem med anslutningarna. Det verkar som om HDMI utgången fungerar bra till min platt TV men inte till min förstärkare (Marantz SR4002). Bilden saknas och ljudet finns men klipps återkommande med en interval av några sekunder. Jag har provat de inställningar som finns i 1963:an: 576i eller 720p som utsignal.
Jag har även provat att koppla in komponent signal men har inte fått någon bild där heller.
Mitt alternativ var att koppla HDMI direkt till TVn och SPDIF ljud (fungerar bra) till förstärkaren, men får inte läpp sync då.
Enda sättet att få bild via förstärkaren har varit via SCART med omvandlare till S-video, men bilden blir väldigt grynig och upphackad (mer är vad som är motiverat av S-video).
Är det någon annan som har sett samma problem?
Postad 16 december 2009 - 13:26
defiant
-
defiant
-
Forumräv
-
-
636 inlägg
komponent utgången är avstängd på 19x3 boxarna.
Det finns problem med HDCP och vissa förstärkare. För en del har det hjälpt att byta HDMI ingång på förstärkaren (sök på Marantz i tråden).
Redigerat av defiant, 16 december 2009 - 13:29.
Postad 16 december 2009 - 14:03
Sundet1
-
Sundet1
-
Rookie
-
3 inlägg
Tack för informationen och nu ser jag att detta är ett väldigt spritt problem.
Det jag undrar är varför komponent utgången är avstängd om man nu verkar veta om problemet. Den skulle ju vara den självklara nödlösningen tills en HDMI/HDCP lösning finns på plats.
Postad 16 december 2009 - 14:25
apanoladotcom
-
apanoladotcom
-
Användare
-
-
165 inlägg
Det jag undrar är varför komponent utgången är avstängd om man nu verkar veta om problemet. Den skulle ju vara den självklara nödlösningen tills en HDMI/HDCP lösning finns på plats.
Det är ett krav från innehållsleverantörerna att komponentutgången ska vara avstängd.
Postad 16 december 2009 - 16:02
kadett
-
kadett
-
Amatör
-
-
55 inlägg
Nu blir man snart arg på riktigt. Fick min digitaltv inkopplad 30/11 och min 1963box några dagar senare som naturligtvis inte funkar utan telias speciella switch i min lägenhet. Har väntat på den i en och en halv vecka nu sen jag ringde och fick reda på det. Hörde av mig till telia idag igen och fick reda på att jag skulle få vänta ytterligare till den 13 januari 2010, när jag jobbade på SAAB byggde vi en bil från scratch och levererade till andra sidan jorden på kortare tid så det måste vara en jäääkligt speciell switch säger jag bara. Det suraste är ju semestern man tagit ut över jul och nyår där man sett fram emot att kunna kolla på dom där 60 gratis filmerna i vintermörkret kommer ju vara bortblåsta när väl den där lådan kommer. Känns som man borde stannat hos ComHem.
Hoppas att det inte är så illa, beställde TV flytt av min hemtelefon till bredbandstelefoni samt Bredband 10/100 I slutet av November. Fick ett SMS från Telia att det skulle kopplas in den 14/12. Den 14/12 dog hemtelefonen och enl supporten har paketet med grejorna inte skickats än och de visste inte när jag skulle få digitalboxen switchen och telefoni burken. Man har ju inte lust att vara utan telefon så länge och TVn från Canal digital kopplas ur vid nyår. Olle
Postad 16 december 2009 - 17:03
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 534 inlägg
Jag har nu testat time shift, schemalagd inspelning direkt via boxen samt via den gömda länken på Telias hemsida utan problem. Hoppas detta inte var en engångsföreteelse. Jag ska se om det jag har spelat in blir svart i morgon, precis som det blivit för många andra. Är än så länge positivt överraskad.
Svart bild problemet på inspelningar löstes väl förra veckan? Har ni fortfarande problem med det på nya inspelningar? Några saker som Telia bör ändra/åtgärda/förbättra enligt mig: 1. Hårddisken bör gå i standby när boxen gör det. Nu är den aktiv och slits trots att den inte används. 11. Hårddisken låter konstant när boxen är på, det är väl för time shiftens skull? men väl irriterande.
Man tittar på det med standby, och man kan stänga av timeshift och då kommer förhoppningsvis hårddisken gå ner i standby i framtiden. 2. TV-guiden är under all kritik. En nydesign är ett måste, vill ha överskådligt och enkelt.
Det är flera som skrivit att den inte är bra, men har ni inga förslag på hur den ska se ut istället då? 3. Aktivera dioden på framsidan utav boxen som visar inspelning.
Detta tittar man med på. 4. HD-kanaler. Ge oss HD. SVT HD räcker inte.
Det kommer om SVT HD nu fungerar bra för alla ni som nu fått kanalen. 5. Textningen hänger efter på vissa kanaler medan den på andra ligger steget före.
Vilka kanaler ligger den före respektive efter på? 6. Bitraten på barnkanalerna är under all kritik. Komprimeringsartefakter ses hela tiden och över hela bilden. 7. Bitraten på kanalerna överlag är låg med allt vad det medför. Höj bitraten så får ni nöjdare kunder.
Till att börja med är bitraten inte allt, i de flest fallen skickar vi ut samma kvalité som vi har in från leverantören till kunden. En högre bitrate gör inte källan bättre om man säger så. 8. Byt leverantör utav boxar. Båda tråkig att se på designmässigt, en fjärrkontroll som inte fungerar om man inte riktar den direkt mot boxen samt att hårddisken låter riktigt mycket när man ser på TV, spelar in, snabbspolar eller kör time shift.
Har ni några förslag vilken man ska byta till? 9. Se till att ordna så man styr inspelningar via "Min TV" och inte den gömda länken. 10. Loggar man in på Telia och går till den gömda länken för att styra inspelningar finns det en kanallista som man kan redigera. När man loggar ut och sedan loggar in igen har kanallistan blivit tom så man får redigera den igen för att se alla kanaler man har.
Som jag sagt tidigare är det som finns där endast en testversion, och det är planerat att komma en riktig version av tjänsten inom en mycket snar framtid. Markus Johansson Telia Kundservice
Redigerat av TeliaKundservice, 16 december 2009 - 18:02.
Postad 16 december 2009 - 17:22
Västernorrlänning
-
Västernorrlänning
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Det är flera som skrivit att den inte är bra, men har ni inga förslag på hur den ska se ut istället då?
En lätt överskådlig tabell med kanalerna längs sidan. Programmen bläddrar man i tiden åt höger eller vänster. Ungefär som Canal Digital's EPG.
Postad 16 december 2009 - 17:26
cadwal
-
cadwal
-
Användare
-
-
105 inlägg
En lätt överskådlig tabell med kanalerna längs sidan. Programmen bläddrar man i tiden åt höger eller vänster. Ungefär som Canal Digital's EPG.
Precis vad jag redan också föreslagit tidigare i tråden. Titta på en nyare Sony eller Samsung (eller sagem-box) så ser man det. Kanalerna lodrätt i vänsterkant och tidsaxeln horisontellt. Då ser man tom ungefär hur långa program är utan att läsa siffror.
Postad 16 december 2009 - 17:30
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 534 inlägg
För några minuter sen har vi numera en ny version av programvaran i boxen.
För samtliga boxar har man gjort en ändring så att fjärrkontroller som använder NEC-protokollet inte ska medföra att IR mottagaren i digital-tv boxen slutar fungera. För 1963 boxen har man åtgärdat problemen nedan. För boxar som botar om sporadiskt och inspelningar som blir ofullständiga har man gjort åtgärder för de kända fallen där detta kan hända. Man har gjort om förändring som innebär att man ska se samtliga program i listan över inspelade program. Man har gjort rättningar för att det inte ska uppstå problem med specialtecken i titlar på programmen Man har gjort bättre felhantering och får en felkod om något går fel i boxen. Får ni en sådan ska ni först kontrollera att ni har senaste versionen av programvaran i boxen och sen rapportera in till supporten vilket felmeddelande och förklara vad ni har gjort när det hände. Markus Johansson Telia Kundservice
Postad 16 december 2009 - 17:35
cadwal
-
cadwal
-
Användare
-
-
105 inlägg
8. Byt leverantör utav boxar. Båda tråkig att se på designmässigt, en fjärrkontroll som inte fungerar om man inte riktar den direkt mot boxen samt att hårddisken låter riktigt mycket när man ser på TV, spelar in, snabbspolar eller kör time shift. 11. Hårddisken låter konstant när boxen är på, det är väl för time shiftens skull? men väl irriterande.
Nej, det är så här boxar skall se ut, diskret och fyrkantigt och absolut inte större. Fjärrkontrollens layout och knappkvalitet kan jag hålla med om. Men min hårddisk är absolut tyst det enda jag hör av boxen om jag inte lägger örat mot den är nåt relä som klickar när en inspelning stängs av. (Och jag har bättre hörsel än de flesta innan nån undrar det..) Men därmed inte sagt att fler leverantörer skulle skada. Jag har tidigare tråden förslagit att skippa egna boxar och bara leverera mjukvaran till PS/3:an istället... (För de som vill har ner priset så går det väl att komma överrens med Sony om en BD-lös variant)
Postad 16 december 2009 - 17:47
cadwal
-
cadwal
-
Användare
-
-
105 inlägg
För samtliga boxar har man gjort en ändring så att fjärrkontroller som använder NEC-protokollet inte ska medföra att IR mottagaren i digital-tv boxen slutar fungera.
Jahaja, ett sånt fel, det har jag råkat ut för med någon annan box, minns inte vilken sort dock. På HDMI-fronten däremot intet nytt, fortfarande total släckning efter tredje prick.
Postad 16 december 2009 - 17:51
Dracoola
-
Dracoola
-
Rookie
-
1 inlägg
Jag fick hem den inspelningsbara digitalboxen Motorola VIP 1963 och skulle spela in Desperate Housewifes till sambon. Inspelningen gick igång men när hon sedan skulle se avsnittet var det helt svart i rutan, ni kan ju gissa hur hon reagerade. Inte kul att spendera tusentals kronor på en produkt som mer eller mindre är i betastadiet och att det är vi kunder som är betatestare. Jag finner detta helt oacceptabelt och kommer kräva kompensation om vi väljer att ha kvar boxen, annars skickar vi tillbaka den och väntar in en fungerande box.Till att börja med är bitraten i inte allt, i de andra fallen skickar vi ut samma kvalité som vi har in från leverantören till kunden. En högre bitrate gör inte källan bättre om man säger så. Stämmer inte alls, jag är en före detta kund hos Comhem och Comhem har högre bitrate, jag har mätt.Det är flera som skrivit att den inte är bra, men har ni inga förslag på hur den ska se ut istället då? Titta på Comhem och Samsung DCB-B270Z som är deras enklaste och billigaste box, den har en mycket bra TV-guide.
Postad 16 december 2009 - 18:07
Unregistereda360a43b
-
Unregistereda360a43b
-
Forumräv
-
-
862 inlägg
Det är flera som skrivit att den inte är bra, men har ni inga förslag på hur den ska se ut istället då?
För min del så tycker jag att TV-guiden borde likna mer en tv guide som kanske www.tv.nu. Alltså tre kanaler jämte varandra och att man scrollar ner med pilknapparna på fjärren för att se resten av kanalerna. På så sätt så har man ett bättre överblick över kanalerna och kan lättare markera program som man vill spela in, lägga påminnelse, etc, etc. En möjlighet att välja vilka kanaler som visas på TV-guiden skulle vara ett bonus. Vilka kanaler ligger den före respektive efter på?
För mig så är det i huvudsak Canal+ som texten inte hänger med alltid. Vet ej exakt vilken kanal på Canal+, men jag har uppmärksammat problemet. Jag märker att en del text går i loop också. Det kan vara 1-2 minuter som upprepas och sen hoppar texten till "rätt" tidpunkt och ibland till framåt i filmen. Har ni några förslag vilken man ska byta till?
För min del så kvittar det till vilken, bara man får en fjärr som man inte behöver sträcka handen en halv meter fram, rikta horisontellt, trycka hård för att byta kommando och köra fjärren i ansiktet för att se vilken knapp man ska trycka på. Jag tror att det vore önskevärd om Telia framför detta till Motorola som i sin tur kanske undersöker vilka alternativ som finns. Jag antar att Motorola har någon form av utvecklingsavdelning som arbetar med evidensbaserad kunskap och som tar hänsyn till ergonomi, användarvänlighet, funktionalitet, tillgänglighet, etc. Helt klart att en del knappar borde sitta mer grupperade och på annan plats på fjärren och skulle vara en mer färgglad fjärr. Jag skulle önska en fjärr i ett ljusare bakgrundsfärg, knapparna 0-9 grupperande med någon form av ram kring gruppen och kanske i en annan bakgrundsfärg. Menu, info, rec, ?, back, text, tv/exit borde också sitta i en egen grupp, liknande den ovan. Mina inlägg ovan blev lite av en kombination av förbättringsområden, konkreta förslag och en liten önskelista. Snart är det jul så det är tillåtet att önska.
Redigerat av Unregistereda360a43b, 16 december 2009 - 18:12.
Postad 16 december 2009 - 18:20
Aint2Fat
-
Aint2Fat
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Jag har en fiberswitch över som jag kan skicka till dig, kanske går lite fortare!, skicka ett PM till mig!
Postad 16 december 2009 - 18:33
Unregistered29650
-
Unregistered29650
-
Forumräv
-
-
701 inlägg
För mig så är det i huvudsak Canal+ som texten inte hänger med alltid. Vet ej exakt vilken kanal på Canal+, men jag har uppmärksammat problemet. Jag märker att en del text går i loop också. Det kan vara 1-2 minuter som upprepas och sen hoppar texten till "rätt" tidpunkt och ibland till framåt i filmen.
Samma sak här. Som jag skrev igår så verkar det vara värre när en inspelning pågår av en annan kanal. Verkar som det inspelade programmet också har problem med texten. Har dock inte hunnit kolla närmare på detta. Men som sagt mest problem med Canal+ kanalerna just nu.
Postad 16 december 2009 - 18:33
Vtunabo
-
Vtunabo
-
Forumräv
-
-
583 inlägg
@TeliaKundservice Ang utseende på tvguiden: Den borde se ut som i dom flesta HTPC lösningar = liggande med skroll i sidled samt utnyttja hela skärmen. exempel: http://tvsajten.com/tvAng eftersläpning av textremsan: Igår tisdag så kollade jag på Cocaine Cowboys som gick på C+ Drama. Efter 15-20 minuters tittande så börjar texten lagga för att sen helt fastna, kanalbyte fram och åter löste problemet, det hela upprepar sen sig under hela programmet.
Postad 16 december 2009 - 18:37
Unregistered29650
-
Unregistered29650
-
Forumräv
-
-
701 inlägg
Man har gjort bättre felhantering och får en felkod om något går fel i boxen. Får ni en sådan ska ni först kontrollera att ni har senaste versionen av programvaran i boxen och sen rapportera in till supporten vilket felmeddelande och förklara vad ni har gjort när det hände.
Markus Johansson Telia Kundservice
Bra initiativ då det är lättare att spåra problemen.
Postad 16 december 2009 - 18:41
Unregistered31511
-
Unregistered31511
-
Forumräv
-
-
941 inlägg
@TeliaKundservice
Ang utseende på tvguiden: Den borde se ut som i dom flesta HTPC lösningar = liggande med skroll i sidled samt utnyttja hela skärmen. exempel: http://tvsajten.com/tv
Ang eftersläpning av textremsan: Igår tisdag så kollade jag på Cocaine Cowboys som gick på C+ Drama. Efter 15-20 minuters tittande så börjar texten lagga för att sen helt fastna, kanalbyte fram och åter löste problemet, det hela upprepar sen sig under hela programmet.
Men fy vilket gytter, skulle tvguiden se ut så där skulle jag aldrig använda den mer.
Postad 16 december 2009 - 18:43
Unregistered29650
-
Unregistered29650
-
Forumräv
-
-
701 inlägg
Ett önskemål angående när man tittar på en inspelning. Kan man inte på info knappen lägga till programtid och samma typ av progress bar på inspelningar som på vanliga kanaler? Då kan man enkelt se hur långt programmet är och ungefär hur långt det är kvar. Nu måste man trycka på paus för att få fram motsvarande info. Men om man anpassar info menyn så blir det på samma sätt oavsett om man tittar på en TV kanal, video on demand eller inspelning.
Postad 16 december 2009 - 18:51
Vtunabo
-
Vtunabo
-
Forumräv
-
-
583 inlägg
Men fy vilket gytter, skulle tvguiden se ut så där skulle jag aldrig använda den mer.
Det är en smak och vanesak Personligen gillar jag den eftersom man enkelt ser vad som går på alla kanaler just nu, samt man ser hur programmen överlappar varandra i tid. Används inte bara i HTPC lösningar utan är även standard i många andra boxar (dock inte till IP-TV)
Postad 16 december 2009 - 18:58
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
Det är en smak och vanesak Personligen gillar jag den eftersom man enkelt ser vad som går på alla kanaler just nu, samt man ser hur programmen överlappar varandra i tid.
Används inte bara i HTPC lösningar utan är även standard i många andra boxar (dock inte till IP-TV)
Så såg det ut då jag hade CD Sat. Funkade jättebra.
Postad 16 december 2009 - 18:58
Mops
-
Mops
-
Amatör
-
-
76 inlägg
@TeliaMarcus:
Jo, jag har (som jag tidigare nämnt här i tråden) haft problem med att den fastnar i inloggningen på femte cirkeln - ett problem jag haft nästan en vecka... Vill bara meddela att problemet är borta nu, jag kan se på TV igen! Tjoho!
Och nu kan jag dessutom spela in också, ett problem jag fick brottas med innan inloggningsproblemet.
Så det var antagligen "skit i koden" som utlöste mitt problem, inte fel på smartboxen eller hårdvarufel.
Nu håller jag tummarna, kastar salt över axeln, spottar åt alla svarta katter, undviker stegar och speglar i fortsättningen så att detta problemet inte dyker upp igen.
Hejhopp!
Postad 16 december 2009 - 19:05
Unregistered29650
-
Unregistered29650
-
Forumräv
-
-
701 inlägg
Denna vecka fortsätter vi vår hd-satsning på tv-marknaden. Förra veckan lanserades hdtv på singel fiberlan. I slutet av denna vecka kommer merparten av de hushåll som är kollektivt anslutna via optiska fiberkablar från Telia få tillgång till hdtv via Telia Digital-tv.
Totalt rör det sig om drygt 50 000 kollektivt anslutna fiberlan hushåll som får tillgång till SVT HD samt SVT Play HD. De som ansluts kommer i vårt första steg vara det fiberlanbestånd som har en 1910/1903/1963 digitalbox.
Bra jobbat!
Postad 16 december 2009 - 19:20
Unregistered79ea5573
-
Unregistered79ea5573
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Jahaja, ett sånt fel, det har jag råkat ut för med någon annan box, minns inte vilken sort dock.
På HDMI-fronten däremot intet nytt, fortfarande total släckning efter tredje prick.
Samma för mig. Lite synd att ha SVT HD men ingen utgång som klarar av HD-upplösning.
Postad 16 december 2009 - 20:08
Unregistereda360a43b
-
Unregistereda360a43b
-
Forumräv
-
-
862 inlägg
Samma sak här. Som jag skrev igår så verkar det vara värre när en inspelning pågår av en annan kanal. Verkar som det inspelade programmet också har problem med texten. Har dock inte hunnit kolla närmare på detta. Men som sagt mest problem med Canal+ kanalerna just nu.
Jag som har ADSL är på så sätt begränsad till att ha en kanal åt gången vid inspelning och har samma problem oavsett om jag tittar direkt på en film eller om filmen är inspelad på boxen. Först trodde jag att det är en bug eller annat som påverkan det inspelade materialet men nu ser jag att samma problem förekommer även när filmen går på Canal+. @Telia Titel på film. TV-guide vs Canal+Någon form av samverkan borde finnas mellan dessa tv-bolag och Telia så att det blir så enhetligt så möjligt även på tv-tablåer. Canal+ gjorde reklam för filmen "Ghost Town" titt-som-tätt under förra veckan. Reklam med både bild (liten trailer) på filmen och en svensk röst som gör reklam för "Ghost Town". Jag tänkte spela in filmen, kollade i TV-guiden och via Info-knappen och hittar inte filmen. Söker efter filmen utan att lyckas. Jag kanske ska skylla mig själv  då självklart så vet alla att "Ghost Town" på svenska blir "Livet från den andra sidan".
Postad 16 december 2009 - 20:09
EmilHemma
-
EmilHemma
-
Wannabe
-
-
46 inlägg
Ajajdå, jag väntar också på den switchen. Blev "lovad" att den skulle komma inom 7 dagar vilket är den här veckan... Det låter ju väldigt illa om du ska få din i januari, då blir det säkert samma för mig. Ska ringa imorgon och höra. De senaste samtalen har jag fått höra att jag ska få "kompensation" när jag väl får igång det. Men nu ligger dom nästan 1 månad försenade, och blir det i januari så är de 2 månader sena. MEd tanke på att jag har bytt operatör i huset och inte har något val då Comhem stängt av tycker man att de borde förutsatt att jag ville ha digitalTV av dem¨och haft utrustning för det.
Postad 16 december 2009 - 20:18
Volvis
-
Volvis
-
Forumräv
-
-
707 inlägg
@TeliaKundservice
Ang utseende på tvguiden: Den borde se ut som i dom flesta HTPC lösningar = liggande med skroll i sidled samt utnyttja hela skärmen. exempel: http://tvsajten.com/tv
Håller med, den kan upplevas som rörig men jag tror det är en vanesak. Tros allt är den enkel och överskådlig med många synliga program i en bild Jag skulle absolut använda tv giden mer om den såg ut så här istället. Nu verkar det hända saker på mina sidor, på den dolda länken kan jag nu se inspelade program,ta bort dom jag inte vill ha kvar,schemalägga inspelningar. Även den valda sparade Tv tablån fungerar. Härlig funktion att man kan från vilken dator som helst kan påbörja en inspelning Saknar en funktion i tv tablån. Att man kan klicka på ett vald program och info om programet/filmen
Redigerat av Volvis, 16 december 2009 - 20:42.
Postad 16 december 2009 - 20:56
Västernorrlänning
-
Västernorrlänning
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Håller med, den kan upplevas som rörig men jag tror det är en vanesak.
Jo, och just den där sidan ( http://tvsajten.com/tv) är inte så bra designad, den upplevs mer stökig än den är. Men just hur programmen ska visas i Telias EPG borde vara som på tvsajten.com.
Postad 16 december 2009 - 21:37
Unregistered29650
-
Unregistered29650
-
Forumräv
-
-
701 inlägg

Redigerat av Unregistered29650, 16 december 2009 - 21:39.
Postad 16 december 2009 - 21:40
Unregistered8c00bd99
-
Unregistered8c00bd99
-
Veteran
-
-
2 296 inlägg
Nu verkar det hända saker på mina sidor, på den dolda länken kan jag nu se inspelade program,ta bort dom jag inte vill ha kvar,schemalägga inspelningar. Även den valda sparade Tv tablån fungerar.
Härlig funktion att man kan från vilken dator som helst kan påbörja en inspelning Saknar en funktion i tv tablån. Att man kan klicka på ett vald program och info om programet/filmen
Jag tycker det funkar bra med den tv-guide som finns på "Mina Sidor". Smaksak antar jag. @TeliakundserviceDock saknar jag en "OK-knapp" eller nån form av bekräftelse att det val man gjort skall spelas in. Nu bockar man ju bara för lämpligt program men vad skall man göra sedan? Stänga webläsaren eller vad?
Postad 16 december 2009 - 22:00
Unregistereda360a43b
-
Unregistereda360a43b
-
Forumräv
-
-
862 inlägg

Den gillar jag. Lätt att se och verkar lätt att navigera. Det man skulle kunna lägga till på den är ett antal flikar högst upp indelade på dagar. Kanske på 3-5 dagar framåt. Jag tycker att Telia ska satsa på ett lättnavigerad meny utan att krångla till för mycket. Loggan på kanalerna som det är idag är helt onödig och tar bara plats. Ersätt loggan med namnet på kanalen istället. En del loggor känner man igen men inte alla, lite onödigt.
Postad 16 december 2009 - 23:15
point
-
point
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Hej!
Har gått in i Videobutiken och tuttar på kategorier. När jag sedan trycker på en kategori får jag meddelandet "Just nu är tjänsten inte tillgänglig. Var god försök igen om några minuter."
Någon som har samma problem?
Postad 16 december 2009 - 23:26
ringbert
-
ringbert
-
Amatör
-
-
53 inlägg
För min del så kvittar det till vilken, bara man får en fjärr som man inte behöver sträcka handen en halv meter fram, rikta horisontellt, trycka hård för att byta kommando och köra fjärren i ansiktet för att se vilken knapp man ska trycka på.
Märkligt att det kan vara så olika på fjärrkontroller. På min 1910 och 1963 är det inga problem med fjärren och dess räckvidd. Behöver inte ens trycka hårt. Var knapparna sitter har jag lärt mig, så jag slipper trycka den i ansiktet Kanske ett kvalitetsproblem hos Motorola? Håller helt med om det övriga...
Postad 16 december 2009 - 23:49
sweden-mn
-
sweden-mn
-
Rookie
-
6 inlägg
Till er som fått er digitalbox: Hur lång tid tog det innan ni fick den? Har väntat rätt länge på min nu utan att ha fått hem den. Hej!
Har gått in i Videobutiken och tuttar på kategorier. När jag sedan trycker på en kategori får jag meddelandet "Just nu är tjänsten inte tillgänglig. Var god försök igen om några minuter."
Ja, det är rätt vanligt. Iaf för nya program. Men brukar fungera lite senare igen.
Postad 17 december 2009 - 06:31
HemoWest
-
HemoWest
-
Användare
-
-
151 inlägg
Den gillar jag. Lätt att se och verkar lätt att navigera. Det man skulle kunna lägga till på den är ett antal flikar högst upp indelade på dagar. Kanske på 3-5 dagar framåt.
Jag tycker att Telia ska satsa på ett lättnavigerad meny utan att krångla till för mycket. Loggan på kanalerna som det är idag är helt onödig och tar bara plats. Ersätt loggan med namnet på kanalen istället. En del loggor känner man igen men inte alla, lite onödigt.
+1 från mig. Det är så här den ska se ut Telia! Jag har tipsat om det för mer än ett år sedan men nu kanske det blir ändring på det när vi är fler som tycker lika.
Postad 17 december 2009 - 06:35
Volvis
-
Volvis
-
Forumräv
-
-
707 inlägg
Den gillar jag. Lätt att se och verkar lätt att navigera. Det man skulle kunna lägga till på den är ett antal flikar högst upp indelade på dagar. Kanske på 3-5 dagar framåt.
Jag tycker att Telia ska satsa på ett lättnavigerad meny utan att krångla till för mycket. Loggan på kanalerna som det är idag är helt onödig och tar bara plats. Ersätt loggan med namnet på kanalen istället. En del loggor känner man igen men inte alla, lite onödigt.
+2 då :-) Den var enkel och ren på samma gång den visar många kanaler på samma gång.
Postad 17 december 2009 - 06:53
Unregisteredc17e09d1
-
Unregisteredc17e09d1
-
Amatör
-
-
62 inlägg
Till kundservice...
Jag har fått problem med mitt tvillingabonemang (stor) med box 1510.
Det är bara ett par kanaler som fungerar, svt1, svt2, tv4, tv8, svtb, svtc, eurosport2 och nån history chanel. Resten får jag ingen bild på. Jag kopplade förbi switchen igår och körde direkt men med samma resultat. 1963 boxen med huvud abonemang funkar kanon. Vad skall jag göra? Vad kan det vara för fel?
//Tomas Davidsson
Postad 17 december 2009 - 07:15
kribban
-
kribban
-
Mästare
-
-
3 037 inlägg
Hej!
Ja
Postad 17 december 2009 - 08:10
Valken
-
Valken
-
Användare
-
-
111 inlägg
... Det är flera som skrivit att den inte är bra, men har ni inga förslag på hur den ska se ut istället då? ... Markus Johansson Telia Kundservice
Kolla boxers tv-navigator (beskrivs här http://www.boxer.se/...v-navigator.pdf ). Den ger en bra överblick tycker jag. Mycket trevligt att ni svarar på alla dessa frågor! Saknar dock svar på en fråga som jag ställt tidigare som jag personligen håller som viktigare än flera av de andra frågorna och det skulle vara mycket trevligt att få svar på detta: Kommer det att ändras så att, om man har fiber, kommer att kunna spela in två samtidiga program samtidigt som man tittar på ett tredja redan inspelat program (eller ett av de pågående) som man kan göra med Boxers IP-TV-tjänst? Tittar man på detta över huvud taget? Finns det med på kartan?
Postad 17 december 2009 - 08:39
rogerli
-
rogerli
-
Användare
-
-
168 inlägg
Till er som fått er digitalbox: Hur lång tid tog det innan ni fick den? Har väntat rätt länge på min nu utan att ha fått hem den.
Beställde via "mina sidor" på onsdag kväll. På fredag (samma vecka) kom det SMS om att boxen fanns för avhämtning på posten. Tror inte att det går att få det speciellt mycket snabbare.......... När det gäller TV-tablån så håller jag med om att de redovisade förslagen är bra mycket bättre än den som finns i boxen. Går jag in i den t.ex. klockan 18:00 så måste jag först "bläddra" förbi ALLA redan pågående tv-program som började under timmarna 15, 16 och 17 innan jag kan se vad som börjar klockan 18 och senare. En variant som är tydlig och lättläst enligt redovisade förslag önskar vi oss, helst före julafton.
Postad 17 december 2009 - 08:51
zazzo
-
zazzo
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
Ajajdå, jag väntar också på den switchen. Blev "lovad" att den skulle komma inom 7 dagar vilket är den här veckan... Det låter ju väldigt illa om du ska få din i januari, då blir det säkert samma för mig. Ska ringa imorgon och höra. De senaste samtalen har jag fått höra att jag ska få "kompensation" när jag väl får igång det. Men nu ligger dom nästan 1 månad försenade, och blir det i januari så är de 2 månader sena. MEd tanke på att jag har bytt operatör i huset och inte har något val då Comhem stängt av tycker man att de borde förutsatt att jag ville ha digitalTV av dem¨och haft utrustning för det.
Dom må hända vara bra på teknisk-support men att beställa/leverera är dom rätt så kassa på. Jag skrev upp mig på ett kombinations Abonemang (Tv, internet och telefon) den 15oktober. Det enda jag har idag är Telefon ELLER internet, dvs jag kan inte köra dom samtidigt. Först var det tre veckors lovad leveranstid på allt. När jag väl fick smset att hämta paketet efter 4-5 veckor så visade det sig att paketet stod under fel namn och jag inte fick hämta ut det. när jag konfronterade Telia så säger dom helt sonika att dom har tappat bort leveransen. Jag gjorde en modifiering av ordern och fick dom att skicka nya hårdiskinspelaren samt övriga moduler. Jag fick tillslut hem sakerna i början av december och då visar det sig att jag inte kan köra sakerna pga att dom har glömt att skicka switchen. Så nu sitter jag här snart jul med en tv-pvr-box jag inte kan använda och internet som jag inte kan använda pga att telefonen modulen är inkopplad och fungerar inte bakom en router. Helt värdelöst... Inga jul hälsningar till Telia..
Postad 17 december 2009 - 09:08
modeselect
-
modeselect
-
Användare
-
-
122 inlägg
Till kundservice...
Jag har fått problem med mitt tvillingabonemang (stor) med box 1510. Det är bara ett par kanaler som fungerar, svt1, svt2, tv4, tv8, svtb, svtc, eurosport2 och nån history chanel. Resten får jag ingen bild på. Jag kopplade förbi switchen igår och körde direkt men med samma resultat. 1963 boxen med huvud abonemang funkar kanon. Vad skall jag göra? Vad kan det vara för fel?
//Tomas Davidsson
Det låter som ett dekrypteringsproblem. Telia måste in och peta på ditt konto i sina system. Ring kundtjänst... =)
Postad 17 december 2009 - 09:54
modeselect
-
modeselect
-
Användare
-
-
122 inlägg
@TeliaMarcus:
Jo, jag har (som jag tidigare nämnt här i tråden) haft problem med att den fastnar i inloggningen på femte cirkeln - ett problem jag haft nästan en vecka... Vill bara meddela att problemet är borta nu, jag kan se på TV igen! Tjoho! Och nu kan jag dessutom spela in också, ett problem jag fick brottas med innan inloggningsproblemet.
Så det var antagligen "skit i koden" som utlöste mitt problem, inte fel på smartboxen eller hårdvarufel.
Nu håller jag tummarna, kastar salt över axeln, spottar åt alla svarta katter, undviker stegar och speglar i fortsättningen så att detta problemet inte dyker upp igen.
Hejhopp!
Om den fastnar på femte pricken och att du inte ens får Telias inloggingsbild så är det med största sannolikhet dock nätverksrelaterat. Den verkar då helt enkelt inte få kontakt med Telias webservrar av okänd anledning.
Postad 17 december 2009 - 09:54
theelk
-
theelk
-
Amatör
-
-
66 inlägg
Hej!
JA samma problem med Programbiblioteket försökte använda både SVT PLAY och TV4 Anytime samma resultat
Postad 17 december 2009 - 10:00
Mops
-
Mops
-
Amatör
-
-
76 inlägg
Om den fastnar på femte pricken och att du inte ens får Telias inloggingsbild så är det med största sannolikhet dock nätverksrelaterat. Den verkar då helt enkelt inte få kontakt med Telias webservrar av okänd anledning.
Jaha... Konstigt att de ville byta ut boxen och försökte resetta den hela tiden då. Var bara den första killen jag snackade med som startade om smartboxen också.
Postad 17 december 2009 - 10:03
Bulldog76
-
Bulldog76
-
Veteran
-
-
1 524 inlägg
Efter uppdatering av boxen igår har jag tyvärr fortfarande problem med Textningen vid Inspelning. ( i alla fall när jag börjar titta på den innan den är slut)
Alla problem som uppstått har varit på CAnal Plus. Såg på Mamma Mia igår, började kl 20 men jag började titta kl 21. Textningen var "bättre synkad" än förra gången jag försökte mig på att se på en inspelning som höll på. Men den är fortfarande en del före. Textningen hänger ibland kvar för länge, och då hoppar den över nästa ganska, mne på det hela taget är det helt i osynk. Verkar inte som uppdateringen löste problemet.
Postad 17 december 2009 - 10:15
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 534 inlägg
JA samma problem med Programbiblioteket försökte använda både SVT PLAY och TV4 Anytime samma resultat
Det är ett känt problem, felsökning pågår. Markus Johansson Telia kundservice
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Seas L26roy Nr2
Anton
2025-05-22 21:14:10
-
Bio front med duk på plats
Globe
2025-05-22 08:43:45
-
Screen Research FSD på väggen
Globe
2025-05-22 08:22:42
-
Screen Research FSD ram
Globe
2025-05-22 08:19:07
-
Montering av ram
Globe
2025-05-22 08:14:32
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|