Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Canal Digital boxen (HDTV box med hårddisk)

12255 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 03 januari 2011 - 19:35

Unregistered69f7926c
  • Unregistered69f7926c
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0
Jag har ett problem som jag inte vet om det beror på mjukvaruversioner eller inte.
Jag har nämligen boxen kopplad med component till min Panasonic plasma. Hdmi används in till köket. Ibland så är vitbalansen i ljusapartier i bilden ostabil. Den svajjar mellan röd och grön.
Jag har testat på alla möjliga sätt och konstaterat att det enbart är från boxen via component som detta händer.

Någon som varit med om nått liknande?
Har bara haft det kopplat så här i drygt 1 månad så jag vet inte om det beror på de senaste uppdateringarna.

/Ola

Postad 04 januari 2011 - 07:48

decahb
  • decahb
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
Jag har lite bekymmer med ljudet, har en andra ###### massa bekymmer med boxen, men de tar vi inte nu.
Har HDMI direkt in i min nya (första) reciever. Verkar fungera bra, men jag märker ingen skillnad när det skall var 5.1 ljud, borde då bli bättre. recievern indikerar samma på varje kanal (pro logic, tror jag). Rätt eller fel.
Jag vet att vissa har haft problem med ljudet via HDMI, har inte orkat riva upp allt och koppla en s/pdif för att kolla
Borde ju fungera med HDMI ?
Kan nån förklara för mig ?

Fridens !

Postad 04 januari 2011 - 08:36

Unregistered841d930f
  • Unregistered841d930f
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0

Jag har lite bekymmer med ljudet, har en andra ###### massa bekymmer med boxen, men de tar vi inte nu.
Har HDMI direkt in i min nya (första) reciever. Verkar fungera bra, men jag märker ingen skillnad när det skall var 5.1 ljud, borde då bli bättre. recievern indikerar samma på varje kanal (pro logic, tror jag). Rätt eller fel.
Jag vet att vissa har haft problem med ljudet via HDMI, har inte orkat riva upp allt och koppla en s/pdif för att kolla

Fridens !

Har du ställt in boxen på "Hemmabio" i ljudinställningarna?

Postad 04 januari 2011 - 08:42

decahb
  • decahb
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0

Har du ställt in boxen på "Hemmabio" i ljudinställningarna?

Japp !

Postad 04 januari 2011 - 16:00

B BUS
  • B BUS
  • Forumräv

• 607 inlägg
  • 0

Fridens !

Det är så att CD antagligen tycker det är viktigare med VideoOn Demand en 5.1 ljud :)
Efter uppdateringen som kom i September levererar inte boxen DD ljud via HDMI.
Tyvärr får man kopla "Koaxial RCA-kabel" eller nått för att få digitalt ljud.

Denna bugg har man nästan glömt bort pga, alla andra fel på boxen.

Redigerat av B BUS, 04 januari 2011 - 16:00.

Postad 04 januari 2011 - 16:13

Unregistered6a4c1249
  • Unregistered6a4c1249
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0

Det är så att CD antagligen tycker det är viktigare med VideoOn Demand en 5.1 ljud :)

Är du helt säker på det? Kan nästan svära på att min box gör det... Ska kolla när jag kommer hem.

//Jonas

Postad 04 januari 2011 - 16:14

lundis68
  • lundis68
  • Lärjunge

• 442 inlägg
  • 0

Är det fler än jag som har problem med att ljudet inte är i sync på Canal+ Film HD? i går på Wallander filmen var det hemskt:(. Har boxen kopplad med hdmi från tvn och från tvm har jag sedan en optisk kabel till förstärkaren.

Har också samma fel! Bilden kommer före ljudet.Både via HDMI o analoga utgångarna. Ringde häromdan o felanmälde. Tjejen jag pratade med kollade deras egna box o där var inget osynk. Hon skickade ändå iväg en felanmälan eftersom fler ringt in o felanmält samma!!
Hoppas felet avhjälps snart.

Lundis

Postad 04 januari 2011 - 16:38

SwedishBadger
  • SwedishBadger
  • Lärjunge

• 394 inlägg
  • 0

Min box skickar ut Dolby Digital 5.1 till min Onkyo via HDMI och har gjort det hela hösten och vintern.

Alla uppdateringar gjorda och enda saken jag har märkt efter senaste uppdateringen är NUTE/MUTE vid schemalagda inspelningar annars har den gått som en klocka. Peppar peppar!

Enda modifikationen jag gjort på min box är att satt dubbla möbeltassar under den för att få upp den lite för att öka luftflödet kring den, att resonanserna blev mindre gjorde inget så nu kan jag inte ens klaga på ljudnivån och jag har spytt galla över både funktionen och ljudnivån på denna box.

Postad 04 januari 2011 - 17:40

91robe
  • 91robe
  • Forumräv

• 592 inlägg
  • 0

Har också samma fel! Bilden kommer före ljudet.Både via HDMI o analoga utgångarna. Ringde häromdan o felanmälde. Tjejen jag pratade med kollade deras egna box o där var inget osynk. Hon skickade ändå iväg en felanmälan eftersom fler ringt in o felanmält samma!!
Hoppas felet avhjälps snart.

Lundis

Då är jag inte ensam alltså. Men jag tror inte det beror på boxen för jag hade samma problem med den vanliga hd boxen inan jag bytte. Också är det ju bara på Canal+ Film HD som jag upplever problemet.

Postad 04 januari 2011 - 18:26

Falukorv
  • Falukorv
  • Forumräv

• 680 inlägg
  • 0
Jaha efter mycket om och men så har jag pratat med dem...svaret jag fick:
KÖP EN NYA KANON BRA BOX AV OSS!!
Samtidigt som jag skulle förlänga mitt avtal med 24mån så skulle jag få köpa den för det förträffliga priset av 2700:-.:)
Annars förläng och få en vanlig HD box gratis.

Frågade honom om man kunde lita på deras uppdateringar i framtiden så att de inte havererar nästa box också, men det svarade han inte på.
Frågade honom om han tyckte det var rimligt att jag skulle stå för att min box går sönder i och med deras skituppdatering fick den att hänga sig och ta livet av sig, svaret blev att uppdateringarna bara gjort boxen bättre och att elektronik kan gå sönder när som helst.
Då sa jag läs Min Hembio forumet och se om den blivit bättre.

Tog en liknelse om att jag lämnar in min bil på service och uppdaterar programvaran i den och den dör och får till svar från verkstaden: tyvärr den dog du får köpa en ny bil, då tyckte han jag var absurd, så kan man inte jämföra.
3 års reklamationsrätt sa jag då? den gick ju sönder innan 3 år? Bevisa att det finns något fel på boxen sa han, jag hänvisade återigen till forumet vilket han inte ville läsa.
Han bad mig att fundera på alternativen som jag fått och sedan återkomma till kundtjänst hur jag ville ha det.
Då bad jag honom dra åt HELV...TE!!!!! KLICK....

Ett tag var han när att be mig fara och flyga under samtalet när jag berättade hur undermålig denna box var både mjukvarumässigt och hårdvarumässigt, men det vill han inte kännas vid och körde med standar svaren att det har vi aaaaldrig hört talas om.

Fy f-n för deras kundsupport snacka om uruselt bemötande allra helst av en kundsupport chef.

Falukorv /snart vidbränd av ilska

Postad 04 januari 2011 - 19:09

Unregistered6a4c1249
  • Unregistered6a4c1249
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
Kollade nu på boxen

t.ex.

Tv4 HD: DD 5.1
Discovery HD: DD 5.1
Kanal 1(SD): DD 2.0
Kanal 2 (SD): DD 2.0

med hdmi.

//Jonas

Redigerat av Unregistered6a4c1249, 04 januari 2011 - 19:10.

Postad 04 januari 2011 - 19:40

AC3
  • AC3
  • Forumräv

• 866 inlägg
  • 0

...... 3 års reklamationsrätt sa jag då? den gick ju sönder innan 3 år? Bevisa att det finns något fel på boxen sa han, jag hänvisade återigen till forumet vilket han inte ville läsa......

Finns bara en sak att göra >>>> http://www.konsument...ga/Klagoguiden/
eller http://www.konsument...mationsnamnden/

Redigerat av AC3, 04 januari 2011 - 19:42.

Postad 04 januari 2011 - 22:55

B BUS
  • B BUS
  • Forumräv

• 607 inlägg
  • 0

Min box skickar ut Dolby Digital 5.1 till min Onkyo via HDMI och har gjort det hela hösten och vintern.

Jag kollade igen, och jag får bara PCM ljud via HDMI till min ONKYO, och så har det vart för mig sen 8 september. Så buggarna är inte samma för oss alla. Min box har jag aldrig haft problem med högt fläktljud.

Postad 05 januari 2011 - 05:27

lundis68
  • lundis68
  • Lärjunge

• 442 inlägg
  • 0

Då är jag inte ensam alltså. Men jag tror inte det beror på boxen för jag hade samma problem med den vanliga hd boxen inan jag bytte. Också är det ju bara på Canal+ Film HD som jag upplever problemet.

Jag har även osynk på Silver HD. Mer än på C+ FILM HD. Det har varit så säkert i flera månader! Jag förmodar
att fler har det! Kan nån bekräfta??

Lundis

Postad 05 januari 2011 - 09:04

MiWa
  • MiWa
  • Lärjunge

• 399 inlägg
  • 0

Jag kollade igen, och jag får bara PCM ljud via HDMI till min ONKYO, och så har det vart för mig sen 8 september. Så buggarna är inte samma för oss alla. Min box har jag aldrig haft problem med högt fläktljud.

Det är inte så att du ställt in onkyon på att endast leverera ut 2.0 då? Har för mig att man kan låsa den till att skicka ut ett visst ljudformat, minns inte riktigt var i alla menyer (eller om jag ens minns rätt :-P ). Upplever oxå osync på vissa kanaler, t ex tv4 hd mfl...

Postad 05 januari 2011 - 10:25

B BUS
  • B BUS
  • Forumräv

• 607 inlägg
  • 0

Det är inte så att du ställt in onkyon på att endast leverera ut 2.0 då? Har för mig att man kan låsa den till att skicka ut ett visst ljudformat, minns inte riktigt var i alla menyer (eller om jag ens minns rätt :-P ). Upplever oxå osync på vissa kanaler, t ex tv4 hd mfl...

Nej jag har ju DD 5.1 via Koaxial RCA-kabel och tror mig ha koll på hur min ONKYO fungerar.
Väljer jag ljudkälla HDMI får jag bara PCM ljud Väljer jag ljudkälla COAX får jag DD 5.1.
Innan uppdateringen 8 Sep hadde jag enbart ljud via HDMI och märkte direkt efter uppdateringen att ljudet påverkades.
Får alla andra DD 5.1 ljud via HDMI nu eller?

Även jag får osynk på ljudet ibland, men inte värre än vad det alltid vart. Bruka rätta till sig om jag pausa eller spolar några sekunder.

Jag kör alltid ljud och bild via min ONKYO Reciver.

Redigerat av B BUS, 05 januari 2011 - 10:26.

Postad 05 januari 2011 - 13:15

Bullit
  • Bullit
  • Forumräv

• 725 inlägg
  • 0
När jag tittar å HD-inspelningar av SVT får jag alltid stereoljud till att börja med. Om jag går in i boxens meny där man väljer ljud en sväng kan jag få ut DD-ljud. Jag tror inte det var så här med gamla programvaran.

Kommer nog att gå tillbaka till Comhem när jag fått tre hål i väggen.

Postad 05 januari 2011 - 14:55

Janne99
  • Janne99
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0

Nej jag har ju DD 5.1 via Koaxial RCA-kabel och tror mig ha koll på hur min ONKYO fungerar.
Väljer jag ljudkälla HDMI får jag bara PCM ljud Väljer jag ljudkälla COAX får jag DD 5.1.
Innan uppdateringen 8 Sep hadde jag enbart ljud via HDMI och märkte direkt efter uppdateringen att ljudet påverkades.
Får alla andra DD 5.1 ljud via HDMI nu eller?

Även jag får osynk på ljudet ibland, men inte värre än vad det alltid vart. Bruka rätta till sig om jag pausa eller spolar några sekunder.

Jag kör alltid ljud och bild via min ONKYO Reciver.

Nej! Jag är också tvungen att köra via coax för att få ut DD 5.1.

Postad 05 januari 2011 - 16:09

Belzhadar
  • Belzhadar
  • Användare

• 123 inlägg
  • 0

Fy f-n för deras kundsupport snacka om uruselt bemötande allra helst av en kundsupport chef.

Falukorv /snart vidbränd av ilska

Jag har sagt upp mitt cd abonnemang idag, och meddelade väldigt tydligt att det var på grund av den kassa boxen i kombination med deras nonchalanta kundservice. Kommer välja boxer, viasat eller Telia i stället, ej bestämt vilket än. Orkar inte med vare sig cd eller deras franska boxar längre.

Postad 05 januari 2011 - 17:10

Unregisteredd3931438
  • Unregisteredd3931438
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Nejmenvafan! Jag var bortrest en vecka och kom hem igår. Jag hade satt en jäkla massa på inspelning, bland annat Pacific, hela Mad Men säsong 3 på nian och en del annat. När jag kom hem var det inte ett dugg inspelat. Jag blir så trött!

Postad 05 januari 2011 - 21:29

pregor1
  • pregor1
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Har grym osynk här med. kikar på 3:an nu osynk.

Postad 06 januari 2011 - 01:37

Kabukiman
  • Kabukiman
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0
Kör också HDMI ljud+bild via min Marantz förstärkare och sedan deras senaste uppdatering har jag ibland ruggigt mycket osynk mellan ljud och bild på framförallt HD kanalerna.

Är det inte märkligt hur boxen bara blir sämre och sämre med dessa uppdateringar....
Kan man polisanmäla dom snart tro :P

Postad 06 januari 2011 - 11:10

tgrahnen
  • tgrahnen
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Har alla som känner sig lurade kontaktat konsumentvägledare.

Tipsat PLUS?
http://svt.se/2.146628/kontakta_oss

Jag själv är väldigt nyfiken vad som gäller om man köper en produkt som sedan tillverkaren gör så mycket sämre genom mjukvaruuppdatering. Visst det kan bli fel och det erkände de i slutet av sommaren men nu har det snart gått 6mån utan direkta resultat.

När mina boxar var nya så hade jag igentligen enbart bekymmer med timeshiftbuggen.

Nu är det OFTA missade inspelningar, osynk ljud bild framförallt när man spelar upp inspelat, boxen låser sig, boxen stänger ej av sig, sämre bildkvalite. Helt j.... opålitlig och för programerade inspelningar helt oanvändbar.

Postad 06 januari 2011 - 18:32

MagnusBio
  • MagnusBio
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0

Nejmenvafan! Jag var bortrest en vecka och kom hem igår. Jag hade satt en jäkla massa på inspelning, bland annat Pacific, hela Mad Men säsong 3 på nian och en del annat. När jag kom hem var det inte ett dugg inspelat. Jag blir så trött!

He, tror du att boxen skall kunna spela in allt du ber den om i tre veckor.
Jag blir glad om den klarar 3 dagar utan att missa något;)
Dock tycker jag att det är ett rimligt krav.

Ringde en från Canal Digital idag om att deras abonnemang ändras, jag fråga när de tänkte fixa så att boxen fungerar. Han visste inget om att det skulle vara strul med den men hade man en trasig box kunde man ringa deras kundservice.
Till hans försvar så jobbade han bara med deras programpaket.

Nåja, jag kolla vad min Onkyo tyckte att den fick för ljud, jag kör HDMI bild+ljud till den och sedan vidare till TV:n.
SVT1, SVT2, SVT HD hade precis DD 2.0
3, 4, 5 PCM 2.0
TV4HD DD5.1
och för Canal Plus kanalerna
First DD 5.1
Hits, Action, Drama, HD samtliga DD2.0
Serie PCM 2.0

Redigerat av MagnusBio, 06 januari 2011 - 18:54.

Postad 07 januari 2011 - 08:01

roake
  • roake
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
Ny upplevelse igår kväll när vi tittade på en inspelad film så med 5 min kvar mitt i upplösningen så fryser bilden :) men textremsorna fortsätter att komma fram. Startade om boxen men det stannade på exakt samma ställe.

Postad 07 januari 2011 - 09:28

skiffervag
  • skiffervag
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

Vanliga eller inte vete tusan, men de buggar som finns är nästan identiska med de som jag hade i min CD Sagem HDD Box i Februari 2009, Vad CD gjort under denna tid verkar vara ändrat på GUI't :)

Jag kan tycka att det är pinsamt att man inte lyckats fixa problemen under så lång tid. Och on/off på fronten kan jag hålla in till fingret domnar, så svaret på den frågan är ja ;)

Bästa rådet fick jag av supporten iförrgår när jag efter att jag monterat den nya strömadeptern,och upplevde samma fel,att boxen står och hackar på"00 01"och säker efter programvara vid varje uppstart.
Hon frågade om jag hade någon granne,dit jag kunde gå och starta om boxen.Vad jag skulle ha gjort om boxen startade upp,bosätta mej där eller ringa tillbaka,förtäljer inte historien.
Nu är boxen som en tjurig Penta utombordare,tar 15 minuter med otaliga omstarter att få igång.Därför får den stå på 24t/dygn fortsättningsvis

Postad 07 januari 2011 - 09:47

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0

Ny upplevelse igår kväll när vi tittade på en inspelad film så med 5 min kvar mitt i upplösningen så fryser bilden :) men textremsorna fortsätter att komma fram. Startade om boxen men det stannade på exakt samma ställe.

Två tankar - antingen en störning vid inspelningen, kanske dålig signal, gav miss som dock boxen borde rätta till vid nästa keyframe.
Andra tanken är hårddisk som bråkar men då borde ni se fler fel...

Hon frågade om jag hade någon granne,dit jag kunde gå och starta om boxen.Vad jag skulle ha gjort om boxen startade upp,bosätta mej där eller ringa tillbaka,förtäljer inte historien.

Om den bråkar även där har du ett bevis för att den är kaputt. I sig borde det räcka med det du nu upplever... dvs du borde få en ny av dem om du har någon form av garanti eller ett goodwill-kapital hos dem.
Alternativt, lev på ryktet om ny box inom en snar framtid och se om du kan förhandla fram bra pris på den som ersättning för den du har nu.

Men - det där med uppdateringstjat, boxen startar en ny nedladdning varje gång den startar? När den väl laddat ned och startar upp fungerar den som den ska? Du kan spela in, spela upp, pausa...

om du tar fram Systeminställningar i boxen menyer, vad står det där under de olika posterna. Exempelvis under NedladdningsID?

Postad 07 januari 2011 - 12:54

tgrahnen
  • tgrahnen
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

Bästa rådet fick jag av supporten iförrgår när jag efter att jag monterat den nya strömadeptern,och upplevde samma fel,att boxen står och hackar på"00 01"och säker efter programvara vid varje uppstart.
Nu är boxen som en tjurig Penta utombordare,tar 15 minuter med otaliga omstarter att få igång.Därför får den stå på 24t/dygn fortsättningsvis

Jag har två st pvr och den senaste gjorde så redan efter 2 dagar och då var den ny. (00 01 02 sedan kom någon error kod upp snabbt också börja den ladda ner mjukvaran igen 00 01 02. Men fick den vila lite så kunde den starta ibland. Då ladde den EJ ner någon mjukvara. Provade med 2st andra strömadaptrar (Har 3 olika från canal digital för tillfället) utan resultat. Fick boxen utbytt och felet försvann använder samma strömadapter nu.

Postad 07 januari 2011 - 21:10

mrmani
  • mrmani
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Vilka knappar var det nu igen för att spola extra fort???

Postad 07 januari 2011 - 22:14

Mazak
  • Mazak
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0
Använd röd knapp för att hoppa bakåt eller grön knapp för att hoppa framåt. 10-minuters intervaller

Postad 07 januari 2011 - 23:09

RoPe
  • RoPe
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0
Skullle vara tacksam om någon kunde kolla om HD ikonen tänds på Canal+ Sports HD när de direktsänder elitseriehockey? Hos mig gör den inte det och produktionsbolaget så skickar iallafall de ut en HD signal.
I morgon lördag är det match kl. 16:00.

Man kan ju se den ikonen längst ner till vänsterom man trycker på i-knappen.

Skulle vilja veta om det är fel hos mig eller om Canal+ faktiskt skickar ut en SD signal.

Postad 08 januari 2011 - 01:40

c_willy
  • c_willy
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0
Förutom att favoritlistan glömmer av sig och tappar/byter ut kanaler precis som med gamla FWn har jag nyss upptäckt att serieinspelningen inte funkar överhuvudtaget!
programen lägger sig i schemaläggningen men dom dyker aldrig upp på hårdisken, tyvärr har jag inte hunnit bevaka boxen "live" när inspelningen borde starta, så jag vet inte vad som händer.
Någon som känner igen sig?

Postad 08 januari 2011 - 08:41

roake
  • roake
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
Min serieinspelning är tvärtom den spelar in även repriserna. Så ett avsnitt kan finnas med 3-4 ggr i listan sedan, hårddisken fylls upp väldigt fort och man måste in o radera titt som tätt.

Postad 08 januari 2011 - 10:00

Unregistered370c1400
  • Unregistered370c1400
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Nu funkar inte Nickelodeon hos mig. Den beter sig precis som när man spolar ett program. Bilden blir svart och kommer tillbaka, hoppar mellan wide och auto. Sjukt irriterande.
Någon mer som har samma problem?

Postad 08 januari 2011 - 11:49

mrmani
  • mrmani
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Funkar SVT1 HD för er?

Postad 08 januari 2011 - 12:14

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

• 2 489 inlägg
  • 0

Funkar SVT1 HD för er?

Ja.

Postad 08 januari 2011 - 13:14

Vigilante
  • Vigilante
  • Lärjunge

• 307 inlägg
  • 0

Skullle vara tacksam om någon kunde kolla om HD ikonen tänds på Canal+ Sports HD när de direktsänder elitseriehockey? Hos mig gör den inte det och produktionsbolaget så skickar iallafall de ut en HD signal.

Skulle vilja veta om det är fel hos mig eller om Canal+ faktiskt skickar ut en SD signal.

Samma här, ingen aktiverad "HD ikon" här på Canal+ sport hd.
Känns som att bilden är rätt bra ändå men känns inte riktigt HD.

Postad 08 januari 2011 - 13:19

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0
Serieinspelning fungerar bra för mig. Den spelar in det jag säger åt den och vanligen inga repriser. Repriser kan boxen bara identifiera om de är taggade som repriser i EPGn, alla kanaler kanske inte ger den informationen och då blir det givetvis som så att även repriser kan komma att spelas in.

med andra ord, kolla i EPGn om markeringen finns.

HD-ikoner... får ta och titta efter. Hur är det med markeringen i EPGn? Är HD-programmen markerade där som de ska?

Postad 08 januari 2011 - 14:51

nemnok
  • nemnok
  • Lärjunge

• 467 inlägg
  • 0
Igår kväll skulle jag kolla TV-guide. Tryckte på dito knapp, då stänger skiten av sig... Snacka om att man satt där snopen... Den är ju inte ens i närheten av AV-KNAPPEN, är ju nästan så långt det går att komma från den... Frugan som sällan sitter vid TV där den boxen är tittade snopet på mig och säger "vilken d###### skit, får man verkligen släppa sådan dynga på marknaden? Testar dom inte grejerna innan?"... Nja vad ska man säga.. Hon har ju rätt och inte i förväg informerad av övriga problem som boxen har... När den väl var igång, så hade det tappat inställningar för bilden, så nu var det 576 ut istället för 1080i....

Postad 08 januari 2011 - 15:22

skiffervag
  • skiffervag
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

Två tankar - antingen en störning vid inspelningen, kanske dålig signal, gav miss som dock boxen borde rätta till vid nästa keyframe.
Andra tanken är hårddisk som bråkar men då borde ni se fler fel...

Om den bråkar även där har du ett bevis för att den är kaputt. I sig borde det räcka med det du nu upplever... dvs du borde få en ny av dem om du har någon form av garanti eller ett goodwill-kapital hos dem.
Alternativt, lev på ryktet om ny box inom en snar framtid och se om du kan förhandla fram bra pris på den som ersättning för den du har nu.

Men - det där med uppdateringstjat, boxen startar en ny nedladdning varje gång den startar? När den väl laddat ned och startar upp fungerar den som den ska? Du kan spela in, spela upp, pausa...

om du tar fram Systeminställningar i boxen menyer, vad står det där under de olika posterna. Exempelvis under NedladdningsID?

Under nedladdningsid står 0186 och programversionen är 0.5.6/1.2.0709r.

Det som är så irriterande är att det går att sparka igång boxen,men det tat cirka 10 minuter med reset på knappen/omstart/rycka ur antenkablarna etc.
Boxen har jag ju haft sen den kom ut,så nån garanti finns ju inte kvar,
men det jag är irriterad över är att det inte är jag som förstört boxen utan,
det är den prog uppdat. som kom i början på december som startade alltihop.

Senaste "hysset" den hade för sig var när jag programerade ishockey senast i torsdags.Igår upptäckte jag att hela hårddisken var full ,med 1 startad inspelning varje minut.Tror det ligger en 90 startade inspelningar av hockey på HD:n nu,och det verkar helt omöjligt att radera dom................ ;)

Postad 08 januari 2011 - 15:27

nilsa
  • nilsa
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0

Igår kväll skulle jag kolla TV-guide. Tryckte på dito knapp, då stänger skiten av sig...

Händer även oss av och till. Tragiskt nog så ser jag det som tur i oturen. Då är det ju bara att sätta igång den igen. Lika ofta händer det dock att den hänger sig istället. Då måste vi boota om... vilket alltid innebär Nute... så det blir till att stänga av en gång och sedan sätta igång igen.

... alltid till hela familjens osande eder. Behöver väl inte nämna hur högt CD står i kurs här hemma.

Postad 08 januari 2011 - 15:42

Falukorv
  • Falukorv
  • Forumräv

• 680 inlägg
  • 0

Det som är så irriterande är att det går att sparka igång boxen,men det tat cirka 10 minuter med reset på knappen/omstart/rycka ur antenkablarna etc.
Boxen har jag ju haft sen den kom ut,så nån garanti finns ju inte kvar,
men det jag är irriterad över är att det inte är jag som förstört boxen utan,
det är den prog uppdat. som kom i början på december som startade alltihop.

Senaste "hysset" den hade för sig var när jag programerade ishockey senast i torsdags.Igår upptäckte jag att hela hårddisken var full ,med 1 startad inspelning varje minut.Tror det ligger en 90 startade inspelningar av hockey på HD:n nu,och det verkar helt omöjligt att radera dom................ ;)

Samma hände min box j.... men den är numera helt död och vägrar att starta upp igen.
Det är kul med teknik:) fråga min fru bara, hon skulle kunna strypa hela bunten på CD.

Postad 08 januari 2011 - 15:53

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0

Boxen har jag ju haft sen den kom ut,så nån garanti finns ju inte kvar...

Ingen garanti och kanske en ledig hårddisk i huset? Testa att installera denna i boxen...
Fast tror inte det hjälper men skadar inte att prova om möjlighet finns.
Strömadapter har du testat, så det tror jag inte är felet.

ja, trist när teknik brister. Man skulle kunna hoppas på lite goodwill från CD...men räkna inte med det.

Postad 08 januari 2011 - 16:04

Mazak
  • Mazak
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0

Lyser ingen HD-ikon här, ser på Canal+ Sport HD nu - men det är lite bättre bild än Canal+ Sport 1 som sänder samma match. (Färjestad - Timrå)
Så det verkar vara HD trots att HD-ikonen inte lyser

Redigerat av Mazak, 08 januari 2011 - 16:05.

Postad 08 januari 2011 - 16:23

91robe
  • 91robe
  • Forumräv

• 592 inlägg
  • 0

Igår kväll skulle jag kolla TV-guide. Tryckte på dito knapp, då stänger skiten av sig... Snacka om att man satt där snopen... .

Hat även hänt mig ett par gången även när jag har bytt kanal också. Då startar den om sig då står det nute på fronten sen stänger den av sig så man måste strata den igen och då funkar det.

Har även märk att den inte vill gå ner i viloläge i bland utan den röda dioden bara blinkar. Då får man hålla in knappen på fronten några sekunder så dioden slutar blinka då startar boxen i nute sen stänger den av sig.

Har även märk att boxen har startat upp i nute och stänkt av sig själv när jag inte gjorde något med den utan jag satt och spelade på mitt wii.

Så den kanske är hemsökt ;)

Postad 08 januari 2011 - 19:22

Janne99
  • Janne99
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0

Igår kväll skulle jag kolla TV-guide. Tryckte på dito knapp, då stänger skiten av sig...

Har hänt hoss oss också några gånger, senast för nån timme sedan.

Postad 08 januari 2011 - 23:16

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3 271 inlägg
  • 0
Vad i hela **** är det för fel på Eurosport HD?! För det första går det inte att sätts Dakar Rallyt som serieinsp. utan man måste tima allt var och en. Sen så håller de ju aldrig tiden! Har vanligtvis haft 1min före och 2min efter. Nu precis så startade Dakar Rallyt 9min efter att inspelningen började och inspelningen stoppade innan programmet var slut, och då var det 10min(!!!) fördröjd avstängning! Nu har jag ökat till 15min! Vilket ###### skit!!

Postad 09 januari 2011 - 00:47

nilsa
  • nilsa
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0
Den här då? Två samtidiga inspelningar. Eurosport HD som börjar en kvart innan C+Drama. Under dubbelinspelningen går det bara att titta på Sport HD. Alla andra kanaler visar "Ingen signal" Inklusive C+Drama. När inpelningarna är klara går det att titta på alla kanaler igen men det visar sig att det inte blev något alls av C+Drama-inspelningen. Den låg i inspelningslistan när den skulle och försvann på rätt sätt därifrån när den var klar... men inte ett spår av något inspelat.

... och jo, jag har ny adapter, låter boxen sova varje natt och gjort mina fabriks-reset som jag ska.

Redigerat av nilsa, 09 januari 2011 - 00:47.

Postad 09 januari 2011 - 08:33

Aruba4608
  • Aruba4608
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Jaha, inne på den 3:dje boxen, som har iofs fungerat, dock inte felfritt...tills igår, nu har texten i GUI:et (det grafiska gränssnittet för att manövrera boxen) blivit "suddigt"! ;)
Blir väl till att ringa Canaldigital...om jag kommer fram... ;-)

Postad 09 januari 2011 - 09:48

Unregisteredb133ba5f
  • Unregisteredb133ba5f
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

Jaha, inne på den 3:dje boxen, som har iofs fungerat, dock inte felfritt...tills igår, nu har texten i GUI:et (det grafiska gränssnittet för att manövrera boxen) blivit "suddigt"! ;)
Blir väl till att ringa Canaldigital...om jag kommer fram... ;-)

Du har förmodligen samma problem som jag, den ställer om upplösningen.
Gå in i bildinställningar och välj 1080i igen.

/Dstorm

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-16 13:46:51
  • Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.