Xbox One
10195 svar till detta ämne
Postad 15 April 2015 - 12:33
ppr74
-
ppr74
-
Användare
-
-
183 inlägg
Har kört lite till med xboxen här hemma och har hittat en hel del underligheter, kanske rent av buggar:
* I viaplay-appen...
* I viaplay-appen...
Har inte appen själv men ett tips är väl att kontakta Viaplay och klaga.
* I xbox store, man kan gå in på ett spel och i tabben videoklipp finns det ofta diverse klipp man kan kolla på. Efter man kollat på ett klipp och trycker back då hamnar man på första tabben som default. Det måste ju vara rimligare att hamna på tabben där man stod, dvs. videoklipp. Blir jobbigt om ett spel har några videoklipp och man vill kolla igenom alla.
Under de två filmklippen har du en ruta som heter Upload. Gå in på den så kommer du till alla klipp som har med spelet att göra. Tryck B för att komma tillbaka till spelet i Xbox store.
När det gäller startmenyn så är det inget som stör mig direkt. 95% av tiden jag tillbringar där är antingen på Pins eller Home. Gillar att man ser lite av Friends när man står på Home så man kan se vilka som är online. Kanske är så att du bara behöver vänja dig.
Postad 15 April 2015 - 15:51
Unregistered7eaa9096
-
Unregistered7eaa9096
-
Forumräv
-
-
569 inlägg
Någon mer som har problem med att vänster spak strular. På båda våra kontroller så funkar den inte i ett specifikt läge (bakåt på en och vänster på en).
Hoppas man kan skicka in på garanti och få dem ganska snabbt.
Postad 15 April 2015 - 16:04
ppr74
-
ppr74
-
Användare
-
-
183 inlägg
Någon mer som har problem med att vänster spak strular. På båda våra kontroller så funkar den inte i ett specifikt läge (bakåt på en och vänster på en).
Hoppas man kan skicka in på garanti och få dem ganska snabbt.
Jag hade en som vänster spak drog uppåt på. Kontaktade supporten och det var inga problem. Fick adresslapp och skickade iväg den. Fick en "ny" efter 3-4 dagar.
Postad 16 April 2015 - 06:52
Unregistered8cb13de7
-
Unregistered8cb13de7
-
Lärjunge
-
-
487 inlägg
Har inte appen själv men ett tips är väl att kontakta Viaplay och klaga.
Under de två filmklippen har du en ruta som heter Upload. Gå in på den så kommer du till alla klipp som har med spelet att göra. Tryck B för att komma tillbaka till spelet i Xbox store.
När det gäller startmenyn så är det inget som stör mig direkt. 95% av tiden jag tillbringar där är antingen på Pins eller Home. Gillar att man ser lite av Friends när man står på Home så man kan se vilka som är online. Kanske är så att du bara behöver vänja dig.
Hej!
Visst ska man kontakta viaplay, men jag tänkte att på ett forum med så manga xbox one-användare borde det rimligtvis finnas ett antal som använder viaplay-appen och kan kommentera om det verkligen är buggar I den eller om jag bara har missuppfattat funktionen...
Och apropå startmenyn så visst, Microsoft tvingade mig inte att köpa en xbox one utan det var ett eget val, men som användare kan jag bara fundera på varför man inte plocka bort sådant som man aldrig kommer att använda (som t.ex. kompisar) och varför två tabbar som ligger så nära varandra I de flesta fall kommer att innehålla précis samma ikoner (i skrivande stund har jag dubbla xbox video, dubbla Netflix, dubbla viaplay, dubbla youtube och dubbla twitch... känns bara meningslöst att ta upp skärmyta för sånt. Hade förväntat mig mer av live tiles I xbox one, men nu verkar det bara vara den app som ligger I den stora rutan I tabben startsida som kan visa live content. Alla andra är statiska...
Sen hittade jag en märklig bugg I Netflix... jag är van I att Netflix kontinuerligt uppdaterar position för var jag är I filmen, för att kunna återuppta vid senare tillfälle. I xbox one-appen verkar den bara spara position när man trycker på "stop". Det har hänt att jag har pausat filmen, tryckt på home-knappen för att minimera Netflix och göra något annat. När jag sen ville återuppta netlix fick jag starta appen som vanligt och då hade position inte sparats. Det verkar bara gå att göra "snap" mellan två appar, inte ha flera liggandes vilandes I bakgrunden?
/S
Postad 16 April 2015 - 07:59
ppr74
-
ppr74
-
Användare
-
-
183 inlägg
Sen hittade jag en märklig bugg I Netflix... jag är van I att Netflix kontinuerligt uppdaterar position för var jag är I filmen, för att kunna återuppta vid senare tillfälle. I xbox one-appen verkar den bara spara position när man trycker på "stop". Det har hänt att jag har pausat filmen, tryckt på home-knappen för att minimera Netflix och göra något annat. När jag sen ville återuppta netlix fick jag starta appen som vanligt och då hade position inte sparats. Det verkar bara gå att göra "snap" mellan två appar, inte ha flera liggandes vilandes I bakgrunden?
Det var konstigt. Jag har nog aldrig haft problem med att Netflix har glömt positionen och det gäller även om den har varit pausad och jag har stängt av konsolen. Däremot är den ju seg som sirap när man startar upp den.
Om jag minns rätt kan den hålla ett spel och fyra appar i minnet samtidigt och det är väl därför som du har de fyra ikonerna på de senast använda apparna under huvudfönstret.
Postad 16 April 2015 - 13:49
ppr74
-
ppr74
-
Användare
-
-
183 inlägg
Jag upptäckte precis att man inte längre behöver synka om kontrollen efter man har använt den på PC. Har det varit så länge?
Edit: Glöm det. Måste varit någon engångsgrej.
Redigerat av ppr74, 17 April 2015 - 11:32.
Postad 17 April 2015 - 19:39
ppr74
-
ppr74
-
Användare
-
-
183 inlägg
Köpte precis AC Unity download för en dryg hundring.
http://gamedealdaily...ame-download-2/
Postad 18 April 2015 - 14:25
Tegheim
-
Tegheim
-
Lärjunge
-
-
497 inlägg
Jag såg igår när jag startade mitt Spotify att det numera finns på Playstation 4. Något jag saknat på Xbox länge. Nån som vet nåt? :-)
Postad 18 April 2015 - 16:19
Unregistered1aa3c9f9
-
Unregistered1aa3c9f9
-
Forumräv
-
-
796 inlägg
Jag såg igår när jag startade mitt Spotify att det numera finns på Playstation 4. Något jag saknat på Xbox länge. Nån som vet nåt? :-)
Japp, det finns en app där nu och Spotify ersätter Sonys tjänst Music Unlimited. Just som jag bytt till Tidal.
Postad 18 April 2015 - 16:47
Chrester
-
Chrester
-
Forumräv
-
-
737 inlägg
Tyvärr dröjer det väl till xb1 för ms har ju sin egen musiktjänst Det går väl inte ens spela sin egen musik när man spelar spel va?
Redigerat av Chrester, 18 April 2015 - 16:47.
Postad 18 April 2015 - 17:06
SKIBBE
-
SKIBBE
-
Guru
-
-
5338 inlägg
Tyvärr dröjer det väl till xb1 för ms har ju sin egen musiktjänst Det går väl inte ens spela sin egen musik när man spelar spel va?
Nej, men vem gjorde de på 360 när de gick? Jag vill ju inte förstöra spel med "fel" musik.
Postad 18 April 2015 - 17:08
Chrester
-
Chrester
-
Forumräv
-
-
737 inlägg
Nej, men vem gjorde de på 360 när de gick? Jag vill ju inte förstöra spel med "fel" musik.
Tja läser man på olika forum så verkar det vara en väldigt eftertraktad funktion. Men vad vet väl jag 
Postad 18 April 2015 - 17:59
Unregistered8cb13de7
-
Unregistered8cb13de7
-
Lärjunge
-
-
487 inlägg
Det var konstigt. Jag har nog aldrig haft problem med att Netflix har glömt positionen och det gäller även om den har varit pausad och jag har stängt av konsolen. Däremot är den ju seg som sirap när man startar upp den.
Om jag minns rätt kan den hålla ett spel och fyra appar i minnet samtidigt och det är väl därför som du har de fyra ikonerna på de senast använda apparna under huvudfönstret.
Hej!
Testade igen igår, och den sparar defintivt inte positionen när man bara pausar. Testa såhär:
1) spela upp en film.
2) tryck pause på mediafjärren (antar det funkar med gamepadden också)
3) Tryck xbox-knappen och gör nåt annat typ kolla lite viaplay, spela ett spel...
4) Gå tillbaka till netflix.appen
5) Hos mig går det inte att välja "resume" för den valda filmen utan endast spela från början.
Har testat youyube-appen lite tillsammans med smartglass, och det måste vara bland det sämsta skräp jag någonsin har använt. Både för viaplay och netflix kan jag söka efter vad som helst i min telefon och sen spela upp det i xboxen. Jag har inte hittat motsvarande för youtube, utan det finns en liten ikon nere till höger som motsvarar en fjärrkontroll, och då får man nån halvt obegriplig meny med röda blå och gula knappar som man ska svepa och hålla på med. Hade det inte varit bättre att implementera samma sorts sökfunktion som man har på youtube.com i appen, och sen bara välja ett videoklipp och sen "spela på xbox one".
Sen får nån gärna berätta hur jag kan filtrera mina sökresultat. Jag vill endast ha 720p och uppåt, allt annat blir värdelöst på vår 60" tv. Detta går utmärkt i hypertube som jag använder på win8, i vår framlidna htpc, men xbox one-appen hittar jag inget sånt. Det går knappt att se nån metadata alls i youtube-appen. så man kan inte ens välja bort filmer med dålig upplösning (som det finns rysligt gott om på youtube).
Vad tycker ni om youtube-appen? Jag tycker den är skräp. Har bett min fru att testa den lite ikväll och hon tycker inte heller om den. Speciellt besvikna var vi av att smartglass-implementationen var så bristfällig jämfört med t.ex. netflix.
god kväll
S
Postad 18 April 2015 - 18:17
SC-Zap
-
SC-Zap
-
Guru
-
-
6963 inlägg
Har aldrig haft några problem med motsvarande i Nerflix-appen, oavsett hur jag avslutar i ett avsnitt.
Men ärligt talat: Har döpt en One bara för att ha som mediacenter? I min mening ett felköp i så fall.
Postad 18 April 2015 - 18:43
SKIBBE
-
SKIBBE
-
Guru
-
-
5338 inlägg
Youtube så får du ju upp en extra ruta i mobilappen som är "spela på" bara trycka på den. Dock så är appen i mobilen aningen begränsad under uppspelning tyvärr (jag vill söka och bläddra nästa klipp medans boxen spelar upp ett redan valt klipp)
Postad 18 April 2015 - 18:50
Chrester
-
Chrester
-
Forumräv
-
-
737 inlägg
Youtube-appen är ett stort skämt i sitt nuvarande tillstånd ja. Där finns en del att göra. Som nämnts: filteroptioner, snabbare navigering i klipp, mer överskådliga sökresultat osv.
Smartglass i all ära men jag vill kunna sitta med gamepaden och inget annat och navigera runt med.
Redigerat av Chrester, 18 April 2015 - 18:50.
Postad 18 April 2015 - 19:21
Tegheim
-
Tegheim
-
Lärjunge
-
-
497 inlägg
Jag är helnöjd med Youtube i Xbox via mobilen. Kör Android och den ger mig allt jag önskar.
Postad 19 April 2015 - 15:49
Unregistered8cb13de7
-
Unregistered8cb13de7
-
Lärjunge
-
-
487 inlägg
Har aldrig haft några problem med motsvarande i Nerflix-appen, oavsett hur jag avslutar i ett avsnitt.
Men ärligt talat: Har döpt en One bara för att ha som mediacenter? I min mening ett felköp i så fall.
Ärligt talat, hade mer än gärna haft kvar win7 mediacenter om MS hade fortsatt utveckla plattformen och speciellt om det hade funnits appar till den. Att hårdvaran nu gav upp efter ett antal år var spiken i kistan.
Xbox One är framtiden, media center är avvecklat. Sen att xbox one är lite omogen fortfarande får man ju leva med... en stor bonus att det inom kort kommer stöd för tv-tuner....
/S
Postad 21 April 2015 - 17:54
ppr74
-
ppr74
-
Användare
-
-
183 inlägg
NBA 2K15 är fritt att spela i helgen för guldprenumeranter.
Postad 22 April 2015 - 08:23
Unregistered8cb13de7
-
Unregistered8cb13de7
-
Lärjunge
-
-
487 inlägg
Två frågor som jag inte hittat ett bra svar på:
1) Achievements, vad är syftet med dem egentligen? Har förstått att ibland kan de låsa upp features I spel, men jag fick nyss en "achievement unlocked" I Netflix för att jag hade tittat på tre avsnitt på raken. Och? På vilket sätt kan jag dra anytta av detta? Får jag en gratis månad hos Netflix om jag tittar tillräckligt mycket eller vad?
2) I vänstra övre hörnet I xbox one står det "Player234634634". Går det inte att ersätta detta med mitt vanliga namn, för att slippa gamertaggen? Känns märligt att man har två olika användarsystem, ett vanligt för alla andra tjänster och sen detta med player tags enbart för xbox one? har det att göra med anonymitet?Jag logger ju in med mitt vanliga liveid I xbox one, kan ju då tycka att det borde stått "Kalle" där uppe, och kanske en gamertag om man nu väljer att skapa en sån om man spelar mycket och kanske vill ha något annat häftigt namn. Gamertag borde I alla fall inte vara "prio 1" utan något man borde få välja att lägga till om man så önskar.
Ingen som är med I previewprogrammet och har testat UBS-tv tunern än? De skulle ju låsa upp mjukvaran I april-uppdateringen som jag förstod det. Därefter borde det ju gå bra att antingen importera en tuner från t.ex. tyskland eller vänta tills de släpps I sverige (cdon har 04-30 som releasedatum). Kanske nån redan har importerat för länge sen och kan testa?
/S
Postad 22 April 2015 - 08:38
SKIBBE
-
SKIBBE
-
Guru
-
-
5338 inlägg
Två frågor som jag inte hittat ett bra svar på: 1) Achievements, vad är syftet med dem egentligen? Har förstått att ibland kan de låsa upp features I spel, men jag fick nyss en "achievement unlocked" I Netflix för att jag hade tittat på tre avsnitt på raken. Och? På vilket sätt kan jag dra anytta av detta? Får jag en gratis månad hos Netflix om jag tittar tillräckligt mycket eller vad? Achivements togs nog fram en gång itiden för att ge varje spel mer speltid. och även skrytfaktor i form av total poäng samt svåra achivements. På senare tid av 360 tiden så kom det även en del spel där vissa achivements gav dig unlocks till din avatar.Med One så har det kommit många achivements som inte ger några direkta poäng (app-achivements vad jag sett) där man kan få en indikation hur mycket man använder appen t.ex det kan vara att du har sett 8h "comedy" märkta klipp. i grund och botten är det iaf att om du spelar igenom ett spel snabbt och känner att det här var ju inte mycket för pengarna så kan det finnas återspelnings värde genom att spela ett varv till och samla saker eller utföra vissa moment för att låsa upp nya/fler achivements. Förr kunde man skapa en lokal profil som kunde heta vad som helst iaf, dock så fort du ansluter den till live måste den ha en gamertag och bli unik. 2) I vänstra övre hörnet I xbox one står det "Player234634634". Går det inte att ersätta detta med mitt vanliga namn, för att slippa gamertaggen? Känns märligt att man har två olika användarsystem, ett vanligt för alla andra tjänster och sen detta med player tags enbart för xbox one? har det att göra med anonymitet?Jag logger ju in med mitt vanliga liveid I xbox one, kan ju då tycka att det borde stått "Kalle" där uppe, och kanske en gamertag om man nu väljer att skapa en sån om man spelar mycket och kanske vill ha något annat häftigt namn. Gamertag borde I alla fall inte vara "prio 1" utan något man borde få välja att lägga till om man så önskar. Man har använt gamer tags sen introduktionen av LIVE du har ett live konto kopplat till en GT som är unik (det namnet alla andra live användare ser och minns och använder sig av för att kommunicera med dig) Skulle ditt riktiga namn vara det som synns utåt eller din mail (live id) så är det inte längre lika anonymt, iaf inte lika säkert att folk kontaktar dig via andra kanaler. Byta GT kan man göra för en liten summa, det kostar pengar för annars så skulle folk byta hela tiden och det skulle bli kaos. Så därför är det iaf för mig viktigt att välja rätt redan från början. Sen bryr ju sig inte alla om det och när man sen på tåget som nu och har ett vanligt nick/handle man vill använda så är extremt många varianter redan upptagna. jag skaffade Live för 7 år sedan och SKIBBE var redan taget tyvärr så har fått hålla till godo med SK1BBE som tack och lov inte var taget så har sluppit xxSKIBBExx osv osv. Ingen som är med I previewprogrammet och har testat UBS-tv tunern än? De skulle ju låsa upp mjukvaran I april-uppdateringen som jag förstod det. Därefter borde det ju gå bra att antingen importera en tuner från t.ex. tyskland eller vänta tills de släpps I sverige (cdon har 04-30 som releasedatum). Kanske nån redan har importerat för länge sen och kan testa? /S
Redigerat av SKIBBE, 22 April 2015 - 08:45.
Postad 22 April 2015 - 10:55
ppr74
-
ppr74
-
Användare
-
-
183 inlägg
Gamertag borde I alla fall inte vara "prio 1" utan något man borde få välja att lägga till om man så önskar.
Steve, Steve... ibland tror jag du "trollar" med dina inlägg. 
Borde inte gamertag vara prio ett på en spelkonsol? Jag tror att du borde ha lagt dina slantar på en ny pc istället för en Xbox One.
Edit: Ett par ord hade hoppat runt.
Redigerat av ppr74, 22 April 2015 - 14:20.
Postad 22 April 2015 - 13:32
SC-Zap
-
SC-Zap
-
Guru
-
-
6963 inlägg
Steve, Steve... ibland tror du jag "trollar" med dina inlägg. 
Borde inte gamertag vara prio ett på en spelkonsol? Jag tror att du borde ha lagt dina slantar på en ny pc istället för en Xbox One.
Exakt. Helt feltänk med Xbox One där, anser jag.
Postad 22 April 2015 - 14:47
ppr74
-
ppr74
-
Användare
-
-
183 inlägg
Är det någon som har spelat Never Alone? Funderar på att köpa nu när det är nedsatt.
Postad 23 April 2015 - 09:59
ppr74
-
ppr74
-
Användare
-
-
183 inlägg
Då har jag också stött på en. En som 18 månader efter lansering fortfarande trodde att Xbox One måste vara ständigt uppkopplad och att man inte kan sälja sina spel som man vill.
Postad 23 April 2015 - 11:56
Unregistered8cb13de7
-
Unregistered8cb13de7
-
Lärjunge
-
-
487 inlägg
PÅ vilket sätt skulle det vara ett feltänk med xbox one menar du?
* Stöd för tv (check I coh med apri-uppdateringen)
* film-appar som uppdateras (viaplay, Netflix, xbox video, filmnet etc) check
* youtube check
* spela privata filmer, check bade från onedrive och lokalt
* visa semesterbilder check både från onedrive och usb
* tillverkaren anser att xbox one ska vara den primära källan till underhållning I vardagsrummet (läs: underhållning, inte spel) check
* stöd för mediafjärrkontroll samt gamepad för input check
* stöd för röststyrning via cortana (check)
Tro mig, jag funderade länge och väl på vad som skulle vara nästa mediacenter här hemma efter att ha använt media center sedan xp-tiden. Apple-tv är för begränsat, plex och xbmc kräver för mycket pill och tv-stödet var begränsat, samt att man som småbarnsförälder inte har tid att joxa med en htpc längre. Valet föll på xbox one som enligt ovan checklista uppfyllde våra krav, och då produkten fortfarande inte har levt speciellt länge kan den ju bara utvecklas, samt att Microsoft verkar vilja lägga oerhört mycket krut på den (till skilland från gamla WMC). Sen är det ju ingen hemlighet att vi lägger nästan ingen tid alls på att spela med den just nu, men det kan ju givetvis ändras. Och anledningen till mina funderingar kring just gamertags, achievements och sånt som verkar 100% knutet till just spel är väl helt naturligt, jag som inte spelar med den ser ingen nytta med dessa features, medans det I spelvärlden självklart finns en stor nytta med ett alias. Och det är ju det jag menade hade varit det naturliga att visa ditt riktiga namn på startskärmen (som bara du och de I ditt vardagsrum ser), men sen när du spelar hade ju det naturliga varit att visa ett gameralias, annars hade det ju blivit lite märkligt I spelens värld. Det är kul att xboxet visar mitt riktiga namn när jag startar den Där star det inte Hej Player778273423 utan Hej Kalle. Men detta är givetvis småsaker som inte har någon som helst betydelse I praktiken då det inte gör produkten sämre på något sätt, eller är I vägen. Det verkar som om Microsoft gör så att allt I deras värld som har med xbox att göra använder en gamertag som id (även music, videos) och allt annat använder ditt liveid (office365, outlook, onedrive etc).
Kan lova att jag har absolut inte för avsikt att trolla, utan det är helt vanliga frågor från en helt vanlig tekniskt intresserad användare. I grund och botten är vi jättenöjda med xboxen här hemma, den gör det den ska och I och med april-uppdateringen är den komplett för oss med stöd för boxer-tv. Sen är det ju kul med ny teknik och man har ju alltid en massa funderingar tankar kring förbättringar... och det är ju det detta forumet är till för, alla som på något sätt använder xbox one, itne bara de som primärt spelar, utan de som primärt använder den som media center (och jag är inte ensam om detta har jag märkt)
Tack för bra svar om achievements och gamertags!
/S
Postad 23 April 2015 - 12:01
Unregistered8cb13de7
-
Unregistered8cb13de7
-
Lärjunge
-
-
487 inlägg
Nja efter att hållt på med htpc sen 2005 fick det vara nog nu... ville ha en "produkt" där någon tar ansvar för allt från input devices, hårdvaran I sig, tillbehör som t.ex. tv kort och en vettig app-butik. Allt detta finns med xbox one, och kommer förhoppnngsvis göra så under överskådlig tid framöver.
Sen att jag har jobbat med Microsofts produkter sen vb4-tiden (.NET nu) gjorde mig kanske lite svag för denna tillverkare:)
/S
Postad 23 April 2015 - 12:51
SC-Zap
-
SC-Zap
-
Guru
-
-
6963 inlägg
Ändå klagar du som f-n? Märkligt.
Det är först och främst en spelkonsol.
Postad 23 April 2015 - 13:32
SKIBBE
-
SKIBBE
-
Guru
-
-
5338 inlägg
@steveReal name sharing – Similar to the features we brought you in the March update on Xbox One, you can now choose to share your real name on the Xbox app with all of your friends or with everybody. Click on the “…” at the top of your profile page, then choose Name sharing settings to view and update these settings.
Postad 23 April 2015 - 14:04
ppr74
-
ppr74
-
Användare
-
-
183 inlägg
PÅ vilket sätt skulle det vara ett feltänk med xbox one menar du?
Det är väl inte fel att köpa en Xbox One och ha den som mediecenter då den gör ett mycket bra jobb som det. Men om man som du kommer från en HTPC så gäller det att skruva ner förväntningarna vad det gäller inställningsmöjligheter och funktioner. Konsoler är gjorda för att bara tuta och köra, vilket du var ute efter, även om det har blivit mer att trixa med på senare tid.
Postad 23 April 2015 - 14:09
ppr74
-
ppr74
-
Användare
-
-
183 inlägg
Såg att tv-tunern har fått ett datum på CDON, 2015-05-30. Eller så har jag bara inte sett det innan.
Postad 24 April 2015 - 09:19
Unregistered8cb13de7
-
Unregistered8cb13de7
-
Lärjunge
-
-
487 inlägg
Såg att tv-tunern har fått ett datum på CDON, 2015-05-30. Eller så har jag bara inte sett det innan.
Den har haft datum hela tiden tror jag, och en kort tid fans det även en länk till cdon från micosofts svenska webbsida, under xbox one-tillbehör. Den länken togs sen bort. Jag tror att det på cdon har stått ett förväntat leveransdatum sen I februari, men att det hela tiden har flyttats fram en månad. Nu har ju xbox-teamet äntligen sagt att I aprilbetan har man släppt på ytterligare lander, inklusive Norden. Det borde inte vara något hinder att importera en tuner från t.ex. uk eller tyskland då det är samma hårdvara. Eller väntar man på att t.ex. cdon ska få en batch.
Jag är tyvärr inte med I preview programmet så jag kan inte testa, men jag kommer i dagarna att beställa en tuner och så fort apriluppdateringen går live är det bara att tuta och köra, och familjen blir nöjd... 
Vi har löst det tillfälligt genom att streama svtplay via windows 8 (enheter->spela upp->xbox one), men det är lite buggigt tyvärr och något vi gärna slipper.
Extra roligt är det att Microsoft lyssnar på feedbacken från connect, och nu släppte stöd för marksänd tv även I USA. Vilken annan tillverkare är så öppen? LG, Samsung, Apple? Om Microsoft någonsin ska få tummen ur och göra en bra mediacenter-lösning så tror jag det kommer att bli med xbox one. De har ju bevisligen kunskapen, då de har gjort det innan med sin ehome-satsning, fast de hade Inga vettiga kanaler ut till marknaden.
/S
Postad 24 April 2015 - 11:04
ppr74
-
ppr74
-
Användare
-
-
183 inlägg
Vi har löst det tillfälligt genom att streama svtplay via windows 8 (enheter->spela upp->xbox one), men det är lite buggigt tyvärr och något vi gärna slipper.
Ah. Visste inte att det fanns en SVT Play app till PC.
Jag beställde en tuner från CDON igår. Det ska bli så skönt att säga upp det förbenade kabel-tv abonnemanget. Behöver väl egentligen ingen tuner så lite som vi ser på "live-tv", men om det är något vi ser på så är det SVT och TV4.
Resten täcks väl upp av Netflix, Viaplay, Plex, den kommande Miracast appen och alla andra appar som förhoppningsvis kommer med Windows 10.
Postad 25 April 2015 - 15:16
ppr74
-
ppr74
-
Användare
-
-
183 inlägg
Kan man dela spel på 360 liknande så som man kan på One?
Jag vet, fel tråd men jag antar de flesta hänger här nu.
Postad 25 April 2015 - 15:17
SKIBBE
-
SKIBBE
-
Guru
-
-
5338 inlägg
Kan man dela spel på 360 liknande så som man kan på One?
Jag vet, fel tråd men jag antar de flesta hänger här nu.
Läst ibland om div fulhack, men så enkelt som man gör på One går inte så vitt jag vet.
Postad 26 April 2015 - 15:06
Fredamn76
-
Fredamn76
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Någon som kan bjuda in mig på Xbox One Preview? gamertag fredamn76
Postad 26 April 2015 - 17:54
Unregistered8cb13de7
-
Unregistered8cb13de7
-
Lärjunge
-
-
487 inlägg
Ah. Visste inte att det fanns en SVT Play app till PC.
Jag beställde en tuner från CDON igår. Det ska bli så skönt att säga upp det förbenade kabel-tv abonnemanget. Behöver väl egentligen ingen tuner så lite som vi ser på "live-tv", men om det är något vi ser på så är det SVT och TV4.
Resten täcks väl upp av Netflix, Viaplay, Plex, den kommande Miracast appen och alla andra appar som förhoppningsvis kommer med Windows 10.
Hej
Nej det finns ingen svtplay app utan vi använder det inbyggda play to stödet i windows 8. Antar det är vanlig dlna i botten. Bara att surfa in på svtplay, starta ett klipp och sen i charms välja enheter-spela upp-Xbox one. Då spelas streamen upp i xboxen. Men det är ganska buggigt, det avslutas inte korrekt efter klippets slut, xboxen syns nästan aldrig i listan över tillgängliga enheter och det pixlar ibland trots perfekt wifi... Men som nödrutin funkar det.
/S
Postad 26 April 2015 - 20:13
ppr74
-
ppr74
-
Användare
-
-
183 inlägg
Hej
Nej det finns ingen svtplay app utan vi använder det inbyggda play to stödet i windows 8. Antar det är vanlig dlna i botten. Bara att surfa in på svtplay, starta ett klipp och sen i charms välja enheter-spela upp-Xbox one. Då spelas streamen upp i xboxen. Men det är ganska buggigt, det avslutas inte korrekt efter klippets slut, xboxen syns nästan aldrig i listan över tillgängliga enheter och det pixlar ibland trots perfekt wifi... Men som nödrutin funkar det.
/S
Okej. För jag hittade en SVT Play app i Windows store. Men om du gör det från browsern så måste det vara IE-appen va? För jag kan bara skicka vidare media som kommer från en app.
Postad 27 April 2015 - 11:07
Unregistered8cb13de7
-
Unregistered8cb13de7
-
Lärjunge
-
-
487 inlägg
Okej. För jag hittade en SVT Play app i Windows store. Men om du gör det från browsern så måste det vara IE-appen va? För jag kan bara skicka vidare media som kommer från en app.
Ahaa just det svt gjorde visst någon app som verkar vara en inbäddad browser. Ja det borde kanske gå att göra play-to till xboxen från den också, det måste jag testa ikväll.. 
Ja det fungerar endast med IE I "metro-läge". Det är lite bökigt, och jag har märkt att hos oss måste jag starta om xboxen ibland för att den ska visas I listan over valbara play-to enheter. Jättekonstigt, vet inte om det har med nätverket att göra, eller om det är win8 eller xboxen som buggar ur. Frun gillar det inte I alla fall, och det är inte ett hållbart alterntiv I längden för oss. Igår skulle jag se ett program, men fick pausa efter nån minut (trycker paus på fjärren). När jag sen efter kanske 15 minuter skulle fortsätta titta tryckte jag på play på fjärren och fick se 5 sekunder innan det hanged sig. Förmodligen har något timat ut I webbsidan. En annan jobbighet är att när programmet är slut, och jag vill streama något annat så måste jag I win8 först välja play to->den här datorn och sen välja play to->xbox one för att "resetta" det hela. Antar att det har med dlna att göra, för det är ju Microsoft-produkter rakt igenom (surface 2 pro->xbox one).
Det är annars ett smidigt sätt att se på flash-film från plattan till xboxen, om man nu orkar hålla på med ovan krångel.
Nedräkning till när tv tunern ska släppas, några dagar kvar... antar att mjukvaruuppdateringen kommer I de första dagarna I maj...
/S
Postad 27 April 2015 - 18:13
Unregistered9a1f280a
-
Unregistered9a1f280a
-
Veteran
-
-
1715 inlägg
Vet inte om denna länk varit uppe innan, gällande vad stream spelen till Win 10 
Men spännande tider väntar för oss med Xbox One.
http://m.windowscent...-one-windows-10
Postad 27 April 2015 - 19:34
jimjans
-
jimjans
-
Mästare
-
-
3660 inlägg
När man kan streama från pc till xboxen blir det intressant gått rykten om det också...
Postad 28 April 2015 - 10:41
Unregistered8cb13de7
-
Unregistered8cb13de7
-
Lärjunge
-
-
487 inlägg
Nu har cdon.se räknat upp preliminärt leveransdatum på tv-tunern med en månad, Grrrrrrr!!!
http://cdon.se/spel/...-tuner-28037189
Kommer förmodligen att beställa en tuner från någon tysk webbshop istället. Är trött på detta väntande, mjukvaran uppdateras ju snart!!
/S
Postad 28 April 2015 - 11:19
jcalling
-
jcalling
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Hej
testar igen någon som kan bjuda in mig till betan, har lyckats få tag i TV tunern så hade varit kul att testa. när man stoppar in den hittar Xboxen den men säger sen att landet inte stöds.
Gamer tag: jcalling
Postad 28 April 2015 - 11:38
ppr74
-
ppr74
-
Användare
-
-
183 inlägg
Nu har cdon.se räknat upp preliminärt leveransdatum på tv-tunern med en månad, Grrrrrrr!!!
http://cdon.se/spel/...-tuner-28037189
Kommer förmodligen att beställa en tuner från någon tysk webbshop istället. Är trött på detta väntande, mjukvaran uppdateras ju snart!!
/S
microsoftstore.de - 29,99€ inkl. frakt.
Men jag får ett felmeddelande när jag försöker.
Postad 28 April 2015 - 11:54
jcalling
-
jcalling
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Postad 28 April 2015 - 11:59
ppr74
-
ppr74
-
Användare
-
-
183 inlägg
Nu fick jag det att fungera. Var tvungen att ta det på VISA:t iställer för Paypal.
286 kr inklusive frakt blev det. 5-7 dagar står det.
Postad 29 April 2015 - 06:50
Unregistered8cb13de7
-
Unregistered8cb13de7
-
Lärjunge
-
-
487 inlägg
Ändå klagar du som f-n? Märkligt.
Det är först och främst en spelkonsol.
Taskig attityd, eller gått upp på fel sida?
Har du någonsin använt en produkt som har varit helt perfekt från dag 1? Kan gissa svaret på det. Vad finns det för möjligheter att förbättra en produkt som har brister, samt att dela sina upplevelser med andra "likasinnade"? T.ex. kan vi dela med oss av våra olika erfarenheter och tillsammans hitta lösningar som jag antar detta forum är till för. Titta t.ex. på avsforums där det finns evighetstrådar om i stort sett varenda tv-apparat där man "klagar" på sådant som vi som inte är videofiler eller audiofiler över huvud taget kan märka. Ta t.ex. Microsoft Connect, där kan man själv lägga upp förslag till förbättringar och låta andra användaren av en viss produkt rösta på dem, och med lite tur uppmärksammar MS detta och implementerar en förbättring/buggfix om gensvaret är stort.
Har svårt att ta din kommentar på allvar, då Microsoft satsar oerhört mycket på att göra Xbox One till en konsol som är till för allt ifrån spel till att se på tv/film/musik, skype osv. Bara det faktukm att de tillverkar en egen tv-tuner tycker jag visar på i vilken riktning de ville komma. Detta gjorde de inte under hela media center-eran, utan där fick man stå ut med mer eller mindre värdelösa tredjepartstuners.
Att du anser att den är till bara för spel det får stå för dig.
Ha en bra dag.
/S
Beställde en från conrad.se, de skickade en igår kväll från Tyskland, beräknas komma inom 3-5 dagar. Kommer att avboka min beställning hos cdon.
/S
Postad 29 April 2015 - 08:09
SC-Zap
-
SC-Zap
-
Guru
-
-
6963 inlägg
Jag har inte skrivit att den bara är för spel. Typiskt när någon blir ansatt, att ljuga om vad andra skrivit (trots att lögnen är uppenbar).
För ditt syfte är en dator bättre, helt enkelt.
Postad 29 April 2015 - 15:05
ppr74
-
ppr74
-
Användare
-
-
183 inlägg
Har lekt lite med den nya Wireless Display appen. Musik och strömmad video från Kanal 5 Play och TV4 Play fungerade även om det var lite ryckigt.
Testade också att spela Eurotruck Simulator från min Surface Pro 2. Även det gick bra, men fördröjningen är lite för mycket.
Fick inte min Lumia 630 att hitta XB1:an.
Edit: Testade Tv4 Play igen fast i Internet Explorer 11 den här gången... betydligt jämnare streaming. Om alla playtjänster fungerar så bra och tv-tunern visar sig vara duglig så blir det bye-bye till Canal Digital.
Redigerat av ppr74, 30 April 2015 - 09:22.
Postad 30 April 2015 - 11:42
ppr74
-
ppr74
-
Användare
-
-
183 inlägg
Fråga: Någon som gillar att spela mp/co-op i privat sällskap?
Jag skulle vilja spela mer online men jag vill bara spela med samma människor som man lär känna och som spelar för att ha skoj, inte som tvunget måste vinna.
Jag antar att det måste finnas fler som jag, men vi ser aldrig varandra online 
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
→
Xbox
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|