Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Den OHYGGLIGT stora tråden om bas och annat härligt.

35062 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 02 August 2011 - 11:28

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

• 6366 inlägg
  • 0
Ja, jag tar gärna låtarna. :(

Postad 02 August 2011 - 12:30

Unregistered27d7f146
  • Unregistered27d7f146
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0

ja detta huset är nog BETYDLIGT mycket äldre än så... ;)

vet inte, närmar sig nog 100år om inte annat ?!

Kan han med fasit träda fram ?1 ;)

Jora, lite kan man nog försöka skriva:)

Får först tacka för en väldigt trevligt kväll, lite tråkigt att jag gav mig först dock... (satt det i GT´n kanske?:()

Huset är redigt gammalt närmare bestämt ifrån 1910. Dock är i princip hela bion nybyggd efter konstens alla regler (eller Ingvars?) Rummet är det som gjort i särklass störst skillnad rent ljudmässigt och upplevelsemässigt, kan vara det som gör att man upplever basen här just som David och Palle har kommenterat. Detta trots att systemet på pappret kanske inte är det värsta i världen. I dagsläget kan jag spela tillräckligt starkt och hyffsat distfritt för min smak.

Kan även säga att jag inte lyckats bottna sakerna tidigare och då tror jag mig spela på bra mycket starkare än medelsvensson. Har inte ens varit i närheten innan David kom. Det behövs väldigt bra producerat material med rätt tryck i botten annars lämnar man garanterat rummet innan man kommer till den nivån, vi hade inte suttit kvar om det inte varit för att filtret var uppställt med +6db i basen i just detta fallet heller.

//Tobias

Postad 02 August 2011 - 12:36

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3878 inlägg
  • 0

Du ska få låtnamnen m.m. när jag har dom tillgängliga :(
så får du testa, har du möjlighet att kolla upp hur lågt dom går så är det ju trevligt, jag tror att det ena låter går till typ 15Hz där vi bottnade pY-4 vid +6dB på stärkaren och +6dB i basen. Den andra låten går nog inte fullt så lågt men där bottnade vi dom nästan också... (kanske 20-25Hz) men då va det +11 på stärkaren och +6dB i basen också om jag mins rätt...

Om minnet inte sviker mig så hette den ena 'subsonic' och den andra var ju en gangsterrapsvariant som hette nåt i stil med 'riding' eller nåt liknande gangsterslangutryck ;)

Postad 02 August 2011 - 12:36

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

ja det var så att vattnet hoppade i toalettstolen på vånignen ovanför, väggarnar skakade i huset och taket knakade... HDMI kontakter kopplar ur sig, det blir obehagligt att sitta i fotöljerna/ sofforna och man får hjälp med att andas.

Sedan att en del likställer mig med nybörjare som fått sin första subb och är alldeles lyriska är något helt annat, orkar inte bemöda mig om att bry mig ens faktiskt.

Det skrev jag inte.
Jag skrev att jag kom att tänka på beskrivningarna man får av folk som köpt en Proson Rumble 8, och att det nog överdrevs "något" i omdömena..

Jag förstår liksom inte hur man kan höra att taket knakar när man spelar så starkt att man inte kan andas...? :(

Postad 02 August 2011 - 14:45

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0
Bifogad fil  catfight.jpg   32.66K   0 Antal nerladdningar

Postad 02 August 2011 - 17:19

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0
Absolut inte.
Jag är varken tjurig, arg, eller upprörd.
Finner det bara något fantastiskt att fyra tolvtummare med 16 mm xmax klarar av att i princip riva ett hus.
Finns många andra som har lådor med element som flyttar BETYDLIGT mer luft, men man läser aldrig liknande beskrivningar om vad basen gör med hus och/eller människor.
Fast deras element står det kanske inte Ino-W121 på...

Mina rör t.ex, flyttar ju kanske typ tre gånger så mycket luft som pY-4 vid fullt utslag, men jag grejar inte det beskrivda...

Postad 02 August 2011 - 17:36

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Dina lådor kanske inte är optimala?

Postad 02 August 2011 - 18:23

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12482 inlägg
  • 0
Jag tror inte att intrycken är speciellt överdrivna. Jag kör med en ensam 15-tummare och det mesta i huset vibrerar trots att jag har biorummet i källaren. Har ett vitrinskåp i rummet rakt ovanför och hyllorna i den vibrerar ca 1cm vid filmeffekten som jag nämnde ovan. Fönsterblecken skramlar, liksom innertaket på ovanvåningen, spegeln på dass osv.

Postad 02 August 2011 - 18:44

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Dina lådor kanske inte är optimala?

Luftförflyttningsförmågan är väl den samma oavsett ?
Sen att frekvenssvar, grupplöptid, distortionsnivåer och liknande inte är på topp har väl ingen betydelse ?
Kan du lira en sinus @ 100 dB spelar det ju ingen roll vilka lådor eller vilket element som genererar den ?

Om huset håller på att rasa flyttas det luft. Om vi bortser från hur det låter.
Mina rör flyttar betydligt mer luft än pY-4.

Jag tror inte att intrycken är speciellt överdrivna. Jag kör med en ensam 15-tummare och det mesta i huset vibrerar trots att jag har biorummet i källaren. Har ett vitrinskåp i rummet rakt ovanför och hyllorna i den vibrerar ca 1cm vid filmeffekten som jag nämnde ovan. Fönsterblecken skramlar, liksom innertaket på ovanvåningen, spegeln på dass osv.

Jag har kanske helt enkelt bara jordens stadigaste hus då... :(

Postad 02 August 2011 - 18:50

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12482 inlägg
  • 0

Jag har kanske helt enkelt bara jordens stadigaste hus då... :(

Kanske det hehe. Mitt hus har också trästomme, och källaren är byggd av lecablock eller liknande skit.

Postad 02 August 2011 - 18:51

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0

Luftförflyttningsförmågan är väl den samma oavsett ?
Sen att frekvenssvar, grupplöptid, distortionsnivåer och liknande inte är på topp har väl ingen betydelse ?
Kan du lira en sinus @ 100 dB spelar det ju ingen roll vilka lådor eller vilket element som genererar den ?

Jag vet inte det ja.. kanske släcker ut sig själva?

Jag byggde iaf en bas en gång med fel låda, det hördes knappt någoting. Sen i rätt låda blev det ett jäkla tryck.

Har ingen koll på det tekniska... mina 4 st 10" flyttar iaf sofforna på övervåningen. Huset är i betong :(

Postad 02 August 2011 - 18:59

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Jag byggde iaf en bas en gång med fel låda, det hördes knappt någoting. Sen i rätt låda blev det ett jäkla tryck.

Har ingen koll på det tekniska... mina 4 st 10" flyttar iaf sofforna på övervåningen. Huset är i betong :(

Jag förstår inte riktigt vad du menar...?
Om det står 100 dB på en SPL-mätare, är det inte just 100 dB då, oavsett lådkonstruktion och element...?

Som jag skrev så har jag mätt upp 125 dB @ 15 Hz, och då fanns det massor kvar att ge.
Det är väl ungefär vad pY-4 är specat till vid max instoppad effekt, med rumsstöd.

Postad 02 August 2011 - 19:33

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

• 6366 inlägg
  • 0

Finner det bara något fantastiskt att fyra tolvtummare med 16 mm xmax klarar av att i princip riva ett hus.

Hade vi inte redan gått igenom att dom har klart högre xmax än så?

Postad 02 August 2011 - 19:39

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

• 6366 inlägg
  • 0

Som jag skrev så har jag mätt upp 125 dB @ 15 Hz, och då fanns det massor kvar att ge.
Det är väl ungefär vad pY-4 är specat till vid max instoppad effekt, med rumsstöd.

Y-4 är specade att fixa 130 dB@15hz

Postad 02 August 2011 - 20:07

hampe90
  • hampe90
  • Lärjunge

• 492 inlägg
  • 0

Har ingen koll på det tekniska... mina 4 st 10" flyttar iaf sofforna på övervåningen. Huset är i betong :rolleyes:

Filmbevis!!

Jag lyckas flytta på en chipspåse och lite svaj på blommorna med 2st SDX 15 med 30mm xmax one way. två steg som matar 1600wRMS 4ohm inte har jag nå flyttande soffor iaf...

Jag tycker filmbevis vore bäst. Jag lägger gärna upp film när jag matar mina fullt ut!

Redigerat av hampe90, 02 August 2011 - 20:18.

Postad 02 August 2011 - 20:47

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Ja, kan försöka komma ihåg det nästa gång kärringen är bortrest :rolleyes:

Postad 02 August 2011 - 20:53

Unregisterede93ec5d9
  • Unregisterede93ec5d9
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0

Inte jag heller...
Frågan är om dom beskriver Y-4, eller Proson Rumble 8...? :rolleyes:

Hörde hur frekvensen steg och steg, och sen helt plötsligt började svepet om från början, och då när den första 16 hz tonen kom, då kunde jag riktigt känna hur hela golvet gungade med !! ^_^
Har aldrig varit uppe när det har spelats där nere förut.

Då har jag allså uppifrån sett, klinker, limmad golvgips, spontad 25x95 furu, 45x95 bjälklag, 10 cm gjutet valv, 45x75 regelverk, och nere i biorummet dubbelgips i taket..

Spelade du också på Rumble 8 här? :(

Postad 02 August 2011 - 21:06

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Hade vi inte redan gått igenom att dom har klart högre xmax än så?

Nej ? Vi har gått igenom det, och kommit fram till att dom har just 16 mm.
Det är ju liksom uppmätt ?
Du har ju redan sett Alexis parametrar han fick fram på elementet ?
16 mm är ju inte tokigt ?
Det omoddade elementet har ju bara 12,5.

Spelade du också på Rumble 8 här? :lol:

OJ vad du har suttit och letat !! :(

Nej, jag spelade på mina rör, men jag överdrev nog lika friskt som alla andra. ^_^
"Hela golvet gungade" borde kanske hetat "kände starka vibrationer i golvet". :rolleyes:

Postad 02 August 2011 - 21:15

hampe90
  • hampe90
  • Lärjunge

• 492 inlägg
  • 0

Nej ? Vi har gått igenom det, och kommit fram till att dom har just 16 mm.
Det är ju liksom uppmätt ?
Du har ju redan sett Alexis parametrar han fick fram på elementet ?
16 mm är ju inte tokigt ?
Det omoddade elementet har ju bara 12,5.

OJ vad du har suttit och letat !! :(

Nej, jag spelade på mina rör, men jag överdrev nog lika friskt som alla andra. ^_^
"Hela golvet gungade" borde kanske hetat "kände starka vibrationer i golvet". :rolleyes:

Vi ska poängtera att bagarn har typ lite-jätte-mycket-mer-pump-volym då.

Postad 02 August 2011 - 21:30

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Vi ska poängtera att bagarn har typ lite-jätte-mycket-mer-pump-volym då.

Man skulle väl kunna säja att jag har ca 1,5 x sd per element, och ca 1,7 x xmax per element.
Den totala luftförflyttningsförmågan på rören torde bli någonstans runt pY-8.
Med fyra LMS-18u torde luftförflyttningsförmågan bli någonstans runt pY-16.

Observera att jag fortfarande inte skrivit något om hur det låter.
Dessutom har jag inget Ingvar-ritat rum, och det kan ju t.ex resultera i att väggarna svänger med, vilket äter bas.

EDIT: HADE !!
Ett element är ju kaputt... :rolleyes:

Redigerat av Bakerman, 02 August 2011 - 21:31.

Postad 02 August 2011 - 21:58

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0
Att inte farbror Niklas, som har riktigt kompetent bas, bidrar med något nu då...?
Nu är ju tråden faktiskt tillbaks till bas och annat härligt ! :rolleyes:

Y-4 är specade att fixa 130 dB@15hz

På en meter ja ?

Postad 02 August 2011 - 22:06

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0

Att inte farbror Niklas, som har riktigt kompetent bas, bidrar med något nu då...?
Nu är ju tråden faktiskt tillbaks till bas och annat härligt ! :rolleyes:

Jag har vart ute och fiskat en sväng, men nu är jag allt här igen ^_^

Har redan sagt att jag inte kommer i närheten av vad som beskrivs av ino burkarna,men visst trycker det på lite :(

Postad 02 August 2011 - 22:13

Johan_ST
  • Johan_ST
  • Rookie

• 0 inlägg
  • 0
Har fått färdigt stagen och alla delar till mina Tempest X2 lådor, så nu skall det bara kladdas med lim i ett par dagar.....

https://www.minhembi...c_id=391768.jpg

Redigerat av Johan_ST, 02 August 2011 - 22:18.

Postad 02 August 2011 - 22:32

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Jag har vart ute och fiskat en sväng, men nu är jag allt här igen :rolleyes:

Har redan sagt att jag inte kommer i närheten av vad som beskrivs av ino burkarna,men visst trycker det på lite ^_^

Di ä inte dålie di däringa Inoburkera ! :lol:

Har fått färdigt stagen och alla delar till mina Tempest X2 lådor, så nu skall det bara kladdas med lim i ett par dagar.....

https://www.minhembi...c_id=391768.jpg

Ser SERIÖST ut ! :(

Postad 02 August 2011 - 22:45

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0

Ser SERIÖST ut ! :rolleyes:

Min första tanke med!
Överhandsfräsen har nog fått jobba en heldel, gött att se att det byggs stabilt.

Postad 02 August 2011 - 23:06

Johan_ST
  • Johan_ST
  • Rookie

• 0 inlägg
  • 0

Min första tanke med!
Överhandsfräsen har nog fått jobba en heldel, gött att se att det byggs stabilt.

Jo, överhandsfräsen har använts flitigt. Dock skall den få användas betydligt mer nästa gång då det visat sig omöjligt att få raka snitt med sticksågen. Turligt nog kommer man inte se några av de sakerna som sågats med sticksåg utifrån. :rolleyes:

Postad 03 August 2011 - 07:25

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0

Bifogad fil  catfight.jpg   32.66K   0 Antal nerladdningar

ja det känns lite så, men jag har absolut inga avsikter att bråka om något what so ever... !
Så om Bagarn känner att han inte har det heller så är vi på grön där, jag skriver bara som jag tycker och responsen på det får han stå för.

Man skulle väl kunna säja att jag har ca 1,5 x sd per element, och ca 1,7 x xmax per element.
Den totala luftförflyttningsförmågan på rören torde bli någonstans runt pY-8.
Med fyra LMS-18u torde luftförflyttningsförmågan bli någonstans runt pY-16.

Observera att jag fortfarande inte skrivit något om hur det låter.
Dessutom har jag inget Ingvar-ritat rum, och det kan ju t.ex resultera i att väggarna svänger med, vilket äter bas.

EDIT: HADE !!
Ett element är ju kaputt... :rolleyes:

LMS = sluten och ProfundusY = portad, porten bidrar med pumpkapacitet = ProfundusY basarna får hjälp av porten att flytta luft över ett brett område.
Alltså så är det INTE bara elementets pumpvolym man kan räkna på utan man måste ta med portarna. Vet du vad ProfundusY modulerna har för max pumpkapacitet med portarna inräknat ? Annars finns det en tråd på Faktiskt där Ingvar själv berättar just detta om det vore intressant.
Om man gör rätt så får man dessutom ökad effektivitet på porten = högre pumpkapacitet än om man gör fel = en portad låda kan pumpa mer luft än en annan med samma element.

Jag tvivlar inte på att dina rör flyttar mycket luft, tror snarare att dom gör just det, flyttar mycket luft och tror dessutom att dom låter helt ok, men att dom fortfarande är för svåra att placera för att du ska få till det så som du BORDE kunna.

På en meter ja ?

Mätt med golv och EN vägg på 1m håll, men i rum så beter sig basen annorlunda = högre outputt är möjliga än vad spec säger.
Dessutom så tappar inte basen i amplitud på samma sätt med längre avstånd som högre frekvenser så man kan inte räkna avståndet på samma sätt. I rum är det helt andra saker som avgör vart det blir som högst tryck i basen och i ett akustisk bättre balancerat rum som vi var i så är energin bättre fördelad (Underdrift, SJUKT BRA balancerad) över hela rummet. alltså "får man ut mer" av det man har än i ett rum med en massa mooder o skit.

Så jag vill hävda att mycket hänger på rummet vi spelade i och att ProfundusY-4 modulerna antagligen flyttar mer luft än vad du vill kännas vid (du har redan bestämd dig för att det är skit, så mitt mål är inte att försöka övertyga dig om motsatsen) .
Jag hade, har och tänker inte ha för avsikt att bråka och än mindre argumentera med dig, jag har som jag redan deklarerat tidigare inget intresse av att i huvudtaget ha med dig att göra i något sammanhang. Så nu har jag skrivit mitt och enbart för att dina frågor och påståenden inte ska stå obesvarade och för att jag inte tycker att du ska skriva ner något när du inte vet något om det...

................................................................................
..........

Mina upplevelser är vad dom är, gilla dom eller inte, det bryr jag mig inte om.
Men det är banemig helt j*vla otroligt vilket tjat det blir så fort jag öppnar käften och det e bara löjligt att det ska behöva spåra så dant nästan jämt som ino kommer på tal.

Jag ville ge mina upplevelser och detta är vad ni fick, det uppskattades inte från vissa håll och jag hade inte heller syftet att skriva det för alla utan för dom som är intresserade.
Dom som inte gillade mitt omdömme och tycker att det är överdrivet eller att jag rent av skulle komma med osanningar och bara göra det för att höja Ino till skyarna osv... får helt enkelt ta och skita i vad jag skrivit och leva med det har skrivits. (man ska komma ihåg att subjektiva upplevelser är vad dom är, JAG upplevde EXAKT det jag skrev och står för det vid galgen också om så behövs)
Jag har för länge sedan givit upp och tröttnat på att diskutera HiFi, så j*vla tråkigt när alla är som ilskna bin (nästan oavsett vart man kommer...) som bara leta efter något att hugga på och folk verkar ha för avsigt att det ska bli argumentationer hit och dit med otrevlig ton och påhopp på olika sätt. Oftast genom att skriva ner någon eller något, oavsett vad det gäller och sedan hoppas på att någon nappar, när någon "nappar" och faktiskt påvisar att det personen påstår är fel, ja då börjas det...

Helt enkelt patetiskt, och detta får mig att verkligen bli säker på att jag gör helt rätt i att hålla mig borta från den här infekterade härden kallad "Minhembio.com" och dess Ljudtrådar. Faktiskt.se är inte alltid mycket bättre, lite högre i tak bara men annars så precis samma sörja där...
Man får inte ut någonting vettigt av att vara här, nästan det enda dom existerar är SKIT i olika konsistens, färg och form, hur olika personer väljer att göra med skiten som slängs på dom är individuellt men jag väljer att slänga den från mig och backa.
För jag behöver inte ha skit, jag ägnar mig inte åt denna hobby för att få skit, för att sitta på ett hjärndött forum och ta skit och ge skit.
Jag ägnar mig åt HiFi för att jag gillar hobbyn i sig, och är det inte det som BORDE var allas vår drivkraft ?!
Så varför denna negativa och trista attityd och all den energi som läggs ner på det ?!

Ne, nu är det verkligen sista inlägget i tråden och om någon skriver något till mig i tråden så gör inte det för jag kommer inte att läsa det ändå, men om ni absolut känner att ni absolut måste skriva något så gör då det men jag kommer fortfarande inet att läsa det. Eftersom jag inte ser hur jag kan få ut något av att vistas i tråden i över huvudtaget så kan jag lika gärna skita i att vistas i den, allt som tra mer än vad det ger är av ondo, enan tråden passar in bra där.

Diskutera på nu pojkar och se till att ni vinner nu...!

Postad 03 August 2011 - 08:07

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0
Jag tror du är en för känslig kille för forum, visst kan jag med bli trött på det ibland.
Men vet om att jag inte kan låta bli :rolleyes:
Denna tråden är ju knappast superseriös " snackaskitförnuharjagdötid" tråd och det tror jag TS är rätt nöjd med.

Enda jag sa var att " det verkar vara bra krut i dom där lådorna, jag kommer inte i närheten av det som beskrivs"
PB13U är ju erkänt bra burkar och när du sa att dom inte hade något att hämta mot Y4 så såg du väl knappast några tårar på mina kinder, kort sagt ta inte allt så förbannat personligt ^_^

*klapp på axeln* vi är väl stereohifinördskömpisarviaforum ändå? :(

Postad 03 August 2011 - 17:54

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

LMS = sluten och ProfundusY = portad, porten bidrar med pumpkapacitet = ProfundusY basarna får hjälp av porten att flytta luft över ett brett område.

(du har redan bestämd dig för att det är skit, så mitt mål är inte att försöka övertyga dig om motsatsen) .

Då har han lyckats med något som ingen annan tillverkare har gjort allså, för pricipen med basreflex funkar väl så att porten bidrar minimalt, förutom när man börjar närma sej avstämningsfrekvensen, och lite under ?
Har dom reviderat det, eller har Ingvar trotsat naturlagarna...?

Var har jag skrivit att Inos basburkar är skit ?
Citera gärna.
Däremot finner jag det högst osannolikt att fyra mediokra tolvtummare kan spränga berg..

EDIT: Sen att 99% av alla dina inlägg både här och på faktiskt berättar hur bäst Ino är på allt får ju liksom folk att gå igång..
Du kommer kanske ihåg att jag själv är ägare till Ino, och jag tycker dom låter jättebra. Däremot känner jag inget behöv av att försvara Ingvar och hans ideologi med näbbar och klor, och jag känner inte heller att jag måste övertyga resten av världen att Ino är bäst, för det tycker jag nämligen inte.

Jag tror du är en för känslig kille för forum...

Helt klart.
Ligger man hemma i fosterställning i ett hörn och gråter för att folk har varit så elaka på forum, så är det nog annat än dom "elaka killarna" på forumen som ligger till grund för att man mår dåligt...

Redigerat av Bakerman, 03 August 2011 - 17:55.

Postad 03 August 2011 - 18:27

spuj
  • spuj
  • Forumräv

• 547 inlägg
  • 0
Mediokra tolvtummare?

Nigga please..

Redigerat av spuj, 03 August 2011 - 18:38.

Postad 03 August 2011 - 18:44

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Mediokra tolvtummare?

Nigga please..

Peerless XLS ?
Är det dom bästa tolvtummarna i världen då eller ?

Och någon neger är jag fan inte.

Redigerat av Bakerman, 03 August 2011 - 18:45.

Postad 03 August 2011 - 18:51

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3878 inlägg
  • 0
Bäst i världen tvivlar jag starkt på att dom är, men att kalla dom mediokra? Vette katten om det är befogat? :rolleyes:

Hehehe, nä du är lite för blek för att va neger tror jag bestämt ^_^

Postad 03 August 2011 - 18:57

spuj
  • spuj
  • Forumräv

• 547 inlägg
  • 0
Det har tydligt framgått tidigare tråden att elementet skiljer sig på flera punkter från orginalet.

Kno'm sayin..nigga?

Redigerat av spuj, 03 August 2011 - 18:57.

Postad 03 August 2011 - 19:00

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
nejjagärintetillbaka, nu är du lite larvig.

Vem bryr sig om vad andra tycker :rolleyes: ... Det är bara att se vilka som byter prylar och vilka som inte göra det ^_^

Postad 03 August 2011 - 19:06

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0

Då har han lyckats med något som ingen annan tillverkare har gjort allså, för pricipen med basreflex funkar väl så att porten bidrar minimalt, förutom när man börjar närma sej avstämningsfrekvensen, och lite under ?
Har dom reviderat det, eller har Ingvar trotsat naturlagarna...?

Var har jag skrivit att Inos basburkar är skit ?
Citera gärna.
Däremot finner jag det högst osannolikt att fyra mediokra tolvtummare kan spränga berg..

EDIT: Sen att 99% av alla dina inlägg både här och på faktiskt berättar hur bäst Ino är på allt får ju liksom folk att gå igång..
Du kommer kanske ihåg att jag själv är ägare till Ino, och jag tycker dom låter jättebra. Däremot känner jag inget behöv av att försvara Ingvar och hans ideologi med näbbar och klor, och jag känner inte heller att jag måste övertyga resten av världen att Ino är bäst, för det tycker jag nämligen inte.

Helt klart.
Ligger man hemma i fosterställning i ett hörn och gråter för att folk har varit så elaka på forum, så är det nog annat än dom "elaka killarna" på forumen som ligger till grund för att man mår dåligt...

Kunde inte hålla mig, va tvungen att kika in likt förbannat och detta måste kommenteras för jag finner det mycket roande...

Du saknar uppenbarligen fullständigt både läsförståelse och verklighets förankring och du spär på det jag säger för att få det att verka som att jag skrivit något jag inte gjort.

Jag tycker att du borde sluta bete dig som du gör, är så vansinnigt trött på dig och detta vansinne...

Inser du inte hur j*vla patetisk detta är, du kommer med rena osanningar i inlägg efter inlägg för att trycka ner andra och för att du inget hellre vill än att klanka ner på Ino och du kör med en attityd som till detta ska försöka få dig att vara "störst och coolast".
När det inte fungerar och någon ifrågasätter dig, ja då är man en lipsill och "ska tåla" osv.. fast att det aldrig handlat om det... Men det vägrar du också att inse så jag ska inte försöka övertyga dig om det heller...
Och att du inte inser att folk fattar att det enda du gör är att skriva skit om ino och bete dig som en idiot mot alla som har Ino, bara för att du själv ska försöka framstå som något. Din "mani" och rädsla för att du bli placeras i "ino facket" har gjort dig till något så galet som den största idioten i forumets hisoria. :rolleyes:

Helt enkelt en person som man inte vill ha att göra med (jag vill det inte, så enkelt är det, jag avskyr dig helt enkelt...) och du ser inte själv hur j*vla snett du beter dig mot folk och dessutom hur fel du tolkar allt (fast mycket feltolkar du ju med flit så...). Du läser allt som fan läser bibeln och om jag skriver något så är du EXTRA noga med att tolka allting på värsta tänkbara sätt. Till råga på allt så ser du också till att NOGA försöka att trycka ner mig på dom mest patetiska sätt med en massa trams om att jag ligger och lipar i hörn osv... har alldrig varit med om något liknande ^_^
Det är så barnsligt att skriva på det sättet och du gör det hela tiden, kan du inte försöka att ta kontrollen över dig själv och inse den som framstår i dåliga dagar är du själv bara och ingen annan.

Skärp dig och visa att du e en vuxen kar som kan prata i stället för att bete dig som du gör. Det e fan skrattretande vilken dålig koll du har på dig själv och ditt beteende. total avsaknad va självinsikt, distans och dessutom så otroligt insnöad att jag bara spyr galla rakt över dig.

Jag bara sitter och garvar åt eländet för jag vet inte vad mer jag ska kunna göra... Du är ju så sjukt hopplös och löjlig att man liksom inte kan göra annat än att förundras över dig... :(

Redigerat av nejjagärintetillbaka, 03 August 2011 - 19:07.

Postad 03 August 2011 - 19:10

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0

nejjagärintetillbaka, nu är du lite larvig.

Vem bryr sig om vad andra tycker :rolleyes: ... Det är bara att se vilka som byter prylar och vilka som inte göra det :(

Jag skiter i vad andra tycker, men jag blir fundersam när personer kommer med märkliga påståenden och felaktigheter om mig, mina upplevelser och saker jag sagt och gjort. Enbart för att dom personerna själva har problem med mig. Jag vill då bemöta detta (trots att jag inte borde, jag vet... men när folk skriver felaktigheter OM EN SJÄLV dessutom så är det liksom svårt att inte göra det...

Då känner jag att det behöver kommenteras och Bagarns inlägg är ju inte direkt stabila på något sätt...
man undrar vad som försigår... ^_^

Postad 03 August 2011 - 19:15

Unregistered89a7be48
  • Unregistered89a7be48
  • Veteran

• 2082 inlägg
  • 0
Upppzzan bäst att inte säga något illa om ino här.
/Mats

Postad 03 August 2011 - 19:19

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
Perfekt, ett drev !!! :rolleyes:

bra, men du missade att detta rörde bagarn och inte Ino, fast att Bagarn själv tycks tro det och vill få det till just det...

Ino är Ino, Bagarn är Bagarn och det är Bagarn som har fel och kommer med konstiga påståenden och beter sig illa = Bagarn är det som jag anser vara problemet.

Inte Ino, som ju inte har med saken att göra mer än att det råkade vara just Ino som diskuterades.

Annars var du helt rätt ute, det är alltid illa att prata om Ino alls i något sammanhang faktiskt, det slutar vara med skit...
Så man bör undvika att tala om Ino faktiskt ^_^
gäller alla !

Postad 03 August 2011 - 19:20

hampe90
  • hampe90
  • Lärjunge

• 492 inlägg
  • 0
Någon eller några som klivit på en öm tå? :rolleyes:

Vill bara få reda på en sak... När du skriver att du ska lämna forumet, vad vill du uppnå? Är det inte bara att sluta skriva? Knappast första gången..

Redigerat av hampe90, 03 August 2011 - 19:23.

Postad 03 August 2011 - 19:21

Unregisteredb27a28b7
  • Unregisteredb27a28b7
  • Veteran

• 2307 inlägg
  • 0

/Mats

Det är rejält tydligt de..

Postad 03 August 2011 - 19:22

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0

Nigga please..

LOL!
Vart är bilden på bagaren när han har någon brun smörja i ansiktet :rolleyes: Vet att den skall ha postats i tråden sen innan.

Postad 03 August 2011 - 19:23

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0

Någon eller några som klivit på en öm tå? :rolleyes:

Vill bara få reda på en sak... När du skriver att du ska lämna forumet, vad vill du uppnå? Är det inte bara att sluta skriva?

Jag har inte sagt det, utan tråden...
av en anledning som borde vara tydlig.

Postad 03 August 2011 - 19:24

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0

/Mats

Klart du får, alltid skoj med lite debatt!

Postad 03 August 2011 - 19:29

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3878 inlägg
  • 0

Och någon neger är jag fan inte.

Vart är bilden på bagaren när han har någon brun smörja i ansiktet :rolleyes: Vet att den skall ha postats i tråden sen innan.

Den hade jag fan helt glömt bort ^_^ :(

Postad bild

Postad 03 August 2011 - 19:34

spuj
  • spuj
  • Forumräv

• 547 inlägg
  • 0
:rolleyes:

*lägger sig i fosterställning i hörnet och gråter*

Redigerat av spuj, 03 August 2011 - 19:36.

Postad 03 August 2011 - 19:39

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0
Jag tror faktiskt inte att folk i allmänhet tycker att jag är en patetisk människa David.
Tvärtom tror jag att jag är ganska omtyckt för att jag ALLTID skriver vad jag tycker, på gott och ont.
Jag är nog också ansedd som en glad skit.
Att du reagerar som du gör och ska skippa forumet, och mer eller mindre ber mej fara åt ****, tolkar jag som att du mår ganska dåligt, för det här är ju bara ett forum vet du...? Här diskuterar man, och alla har olika åsikter.

Jag tycker inte Inos basar är prisvärda. Men det får jag inte tycka för dej, för då är jag en inkompetent idiot som inte fattar ett skit.
Skillnaden är att inte jag deppar ihop som en bebis för det.
Du får tycka PRECIS vad du vill, men jag kommer kanske ifrågasätta din åsikt, just p.g.a att det här är ett forum.

Att jag bara går in för att skriva skit om Ino verkar väl något märkligt då jag var hos Ingvar och köpte grejer för över 100k...? Tycker du inte det själv...?

Den hade jag fan helt glömt bort :rolleyes: :(

Postad bild

:lol: ;) ;)

"Brun smörja" är i detta fallet asfaltsdamm ! ^_^ :lol:

Postad 03 August 2011 - 20:16

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0
@Palle och Brallson.

Om ni svänger hit nästa helg vill jag inte veta av något jävvla klemande.
Tycker ni något så kan ni säja det rakt ut till mej. Sån är jag.
Jag blir inte lessen för det, snarare tvärtom.

Palle har jag ju träffat ett par gånger förut, och han vet nog om att jag inte är den känsliga typen. :(
Tycker ni att det låter skit, säj det !! :rolleyes:

Jag får nog dock se till att ställa ner basen "en del" innan ni kommer.
Det brukar folk alltid klaga på.

Jag gillar ju bas. ^_^

Postad 03 August 2011 - 20:19

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0

"Brun smörja" är i detta fallet asfaltsdamm ! :rolleyes: ^_^

Fy fan vad illa detta är Tommy!
En neger som förnekar sitt ursprung in i det sista "i detta fallet asfaltsdamm "
Alla ser tydligt att du har ursprunget ifrån negeria och har blekt hyn!
Skäms nu inte, kom ut ur garderoben!

Postad 03 August 2011 - 20:21

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Fy fan vad illa detta är Tommy!
En neger som förnekar sitt ursprung in i det sista "i detta fallet asfaltsdamm "
Alla ser tydligt att du har ursprunget ifrån negeria och har blekt hyn!
Skäms nu inte, kom ut ur garderoben!

Okej...

Hej, jag heter Tommy och bor i Motala, fast egentligen heter jag Michael Jackson och iscensatte min egen död..

P.S. Jag gillar småpojkar också...

Postad 03 August 2011 - 20:31

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0

Jag tror faktiskt inte att folk i allmänhet tycker att jag är en patetisk människa David.
Tvärtom tror jag att jag är ganska omtyckt för att jag ALLTID skriver vad jag tycker, på gott och ont.
Jag är nog också ansedd som en glad skit.
Att du reagerar som du gör och ska skippa forumet, och mer eller mindre ber mej fara åt ****, tolkar jag som att du mår ganska dåligt, för det här är ju bara ett forum vet du...? Här diskuterar man, och alla har olika åsikter.

Jag tycker inte Inos basar är prisvärda. Men det får jag inte tycka för dej, för då är jag en inkompetent idiot som inte fattar ett skit.
Skillnaden är att inte jag deppar ihop som en bebis för det.
Du får tycka PRECIS vad du vill, men jag kommer kanske ifrågasätta din åsikt, just p.g.a att det här är ett forum.

Att jag bara går in för att skriva skit om Ino verkar väl något märkligt då jag var hos Ingvar och köpte grejer för över 100k...? Tycker du inte det själv...?

Jag tycket själv det är synd att det blivit såhär, men jag kan inte göra annat än att tycka som jag gör när du beter dig som du gör och hela tiden kommer med märkliga påståenden om mig, det är dom påståendena som gör mig sur och inte att du säger något om Ino.
Men du kan inte förstå detta verkar det som, jag har försökt att på olika sätt i denna och även din "montera Ino" tråd att förklara att du håller på och beter dig på ett sätt som jag inte gillar.
Att du faktiskt nerskriver mig, inte driver och skojar som du en gång gjorde och som var helt okey, utan att du skriver ner mig och om du rannsakar dig själv så kommer du nog fram till att du faktiskt gör just detta.
Och att det inte handlar om att jag skulle vara känslig, jag har inga problem alls med ditt skojande och din "stil" i övrigt utan det jag inte vill ha i min närhet är att om du kommer med felaktiga påståenden om något och man rättar dig, Då kommer angreppen direkt och dom felaktiga påståendena för att styrka din sak bara haglar.. och om man som jag dessutom försökte få dig att förstå att du beter dig på ett vist sätt.
ja då slutar det med att du tar till en stil som går ut på att "för löjliga är bästa försvar"

Så beter du dig, är inte det minsta säker på att folk ser detta, men som inblandad så ser jag detta vääääldigt tydligt hur du liksom ändrade din stil mot mig i samband med en diskussion och sedan har körd den här stilen som slutligen fick mig att inse att du är oförbätterlig.

Så för att förtydliga detta, (borde inte egentligen, har ju försökt många gånger nu vid olika tillfällen i olika trådar men, Here we go... bara för att det ska stå ytterligare en gång i forumet)
Jag skiter fullständigt i vad du eller någon annan skriver om Ino, detta rör dig och mig och ditt sätt mot mig som har förändrats och som gjorde att jag tillslut, efter så sjukt mycket kämpande med att få dig att förstå, gav upp...
Och helt enkelt sa som det var och tyckte att du inte skulle skriva Om mig eller till mig igen för jag vill inte det, men du gjorde det ändå och dessutom beblandat med påhittade falska saker som skulle få mig att framstå i dåliga dagar.

Sedan att inte folk i forumet i övrigt ser att detta handlar problem mellan oss och inte Ino det är ju för att dom inte vet allt bakom... dom ser bara diskussionen och det har råkat spåra på detta vis just i två Ino diskussioner men enbart för att det varit där som vi råkat befinna oss just då. Skulle för mig kunna vara kameraforumet !!! men är aldrig där så risken är liten efter som jag är ganska inaktiv och tittar bara ibland i dom trådar som är av någon intresse alls.
Att du sedan vill få det till att jag gör detta på grund av Ino är bara en av dina fixideer som är just en av dom som jag försökte upplysa dig om att du gärna fick släppa, för det är ganska störande att så fort man öppna käften så är det för att försvara Ino även när jag inte gör det för att försvara Ino utan för att DU HAR FEL! .
Men som du inte kunde acceptera att jag tyckte att du hade fel i utan gick då över i att skriva ner mig i alla sammanhang som existerar. Jag beslöt mig då för att säga upp kontakten och ville att du inte skulle skriva till mig eller om mig igen för jag vill inte veta av just det, men det lyckades inte.

Och så vill jag åter igen säga att nej jag ska inte lämna forumet, vafan har ni fått det från ?! :rolleyes: ni som påstår detta här nu ?!
Märkligt det har jag nämligen inte sagt något om utan TRÅDEN eftersom det inte blir något bra då jag och bagarn är i samma tråd. Så det kan ni gärna sluta att påstå för det är helt enkelt en osanning.

Nu har du sagt ditt om mitt beteende och jag mitt om ditt beteende, jag är beredd att släppa detta nu och liksom "ge upp" och inte vid något tillfälle beblanda mig med dig igen.
Så kan vi låta det vara nu ? Jag tycker det är onödigt att vi ska förpesta din fina tråd med vår, minst sagt trista OT och göra en lång utdragen debatt av detta som absolut inte kommer att leda någonvart.
Vill du ha sissta ordet så varsågod, men jag är i alla fall klar och har sagt det som finns att säga från min sida så oavsett vad som skrivs hädanefter så hänvisar jag till vad jag redan skrivit i inlägg nr 9186 och nr 9200.

hej då.

Redigerat av nejjagärintetillbaka, 03 August 2011 - 20:39.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.