Den OHYGGLIGT stora tråden om bas och annat härligt.
35062 svar till detta ämne
Postad 03 August 2011 - 20:58
hampe90
-
hampe90
-
Lärjunge
-
-
492 inlägg
ja det känns lite så, men jag har absolut inga avsikter att bråka om något what so ever... ! Så om Bagarn känner att han inte har det heller så är vi på grön där, jag skriver bara som jag tycker och responsen på det får han stå för.
LMS = sluten och ProfundusY = portad, porten bidrar med pumpkapacitet = ProfundusY basarna får hjälp av porten att flytta luft över ett brett område. Alltså så är det INTE bara elementets pumpvolym man kan räkna på utan man måste ta med portarna. Vet du vad ProfundusY modulerna har för max pumpkapacitet med portarna inräknat ? Annars finns det en tråd på Faktiskt där Ingvar själv berättar just detta om det vore intressant. Om man gör rätt så får man dessutom ökad effektivitet på porten = högre pumpkapacitet än om man gör fel = en portad låda kan pumpa mer luft än en annan med samma element.
Jag tvivlar inte på att dina rör flyttar mycket luft, tror snarare att dom gör just det, flyttar mycket luft och tror dessutom att dom låter helt ok, men att dom fortfarande är för svåra att placera för att du ska få till det så som du BORDE kunna.
Mätt med golv och EN vägg på 1m håll, men i rum så beter sig basen annorlunda = högre outputt är möjliga än vad spec säger. Dessutom så tappar inte basen i amplitud på samma sätt med längre avstånd som högre frekvenser så man kan inte räkna avståndet på samma sätt. I rum är det helt andra saker som avgör vart det blir som högst tryck i basen och i ett akustisk bättre balancerat rum som vi var i så är energin bättre fördelad (Underdrift, SJUKT BRA balancerad) över hela rummet. alltså "får man ut mer" av det man har än i ett rum med en massa mooder o skit.
Så jag vill hävda att mycket hänger på rummet vi spelade i och att ProfundusY-4 modulerna antagligen flyttar mer luft än vad du vill kännas vid (du har redan bestämd dig för att det är skit, så mitt mål är inte att försöka övertyga dig om motsatsen) . Jag hade, har och tänker inte ha för avsikt att bråka och än mindre argumentera med dig, jag har som jag redan deklarerat tidigare inget intresse av att i huvudtaget ha med dig att göra i något sammanhang. Så nu har jag skrivit mitt och enbart för att dina frågor och påståenden inte ska stå obesvarade och för att jag inte tycker att du ska skriva ner något när du inte vet något om det...
................................................................................ ..........
Mina upplevelser är vad dom är, gilla dom eller inte, det bryr jag mig inte om. Men det är banemig helt j*vla otroligt vilket tjat det blir så fort jag öppnar käften och det e bara löjligt att det ska behöva spåra så dant nästan jämt som ino kommer på tal.
Jag ville ge mina upplevelser och detta är vad ni fick, det uppskattades inte från vissa håll och jag hade inte heller syftet att skriva det för alla utan för dom som är intresserade. Dom som inte gillade mitt omdömme och tycker att det är överdrivet eller att jag rent av skulle komma med osanningar och bara göra det för att höja Ino till skyarna osv... får helt enkelt ta och skita i vad jag skrivit och leva med det har skrivits. (man ska komma ihåg att subjektiva upplevelser är vad dom är, JAG upplevde EXAKT det jag skrev och står för det vid galgen också om så behövs) Jag har för länge sedan givit upp och tröttnat på att diskutera HiFi, så j*vla tråkigt när alla är som ilskna bin (nästan oavsett vart man kommer...) som bara leta efter något att hugga på och folk verkar ha för avsigt att det ska bli argumentationer hit och dit med otrevlig ton och påhopp på olika sätt. Oftast genom att skriva ner någon eller något, oavsett vad det gäller och sedan hoppas på att någon nappar, när någon "nappar" och faktiskt påvisar att det personen påstår är fel, ja då börjas det...
Helt enkelt patetiskt, och detta får mig att verkligen bli säker på att jag gör helt rätt i att hålla mig borta från den här infekterade härden kallad "Minhembio.com" och dess Ljudtrådar. Faktiskt.se är inte alltid mycket bättre, lite högre i tak bara men annars så precis samma sörja där... Man får inte ut någonting vettigt av att vara här, nästan det enda dom existerar är SKIT i olika konsistens, färg och form, hur olika personer väljer att göra med skiten som slängs på dom är individuellt men jag väljer att slänga den från mig och backa. För jag behöver inte ha skit, jag ägnar mig inte åt denna hobby för att få skit, för att sitta på ett hjärndött forum och ta skit och ge skit. Jag ägnar mig åt HiFi för att jag gillar hobbyn i sig, och är det inte det som BORDE var allas vår drivkraft ?! Så varför denna negativa och trista attityd och all den energi som läggs ner på det ?!
Ne, nu är det verkligen sista inlägget i tråden och om någon skriver något till mig i tråden så gör inte det för jag kommer inte att läsa det ändå, men om ni absolut känner att ni absolut måste skriva något så gör då det men jag kommer fortfarande inet att läsa det. Eftersom jag inte ser hur jag kan få ut något av att vistas i tråden i över huvudtaget så kan jag lika gärna skita i att vistas i den, allt som tra mer än vad det ger är av ondo, enan tråden passar in bra där.
Diskutera på nu pojkar och se till att ni vinner nu...!
Tyckte du skrev att du skulle hålla dig borta från den infekterade härden "minhembio.com" Så sa du förr, när du tog bort din förra användare också. Och hade en väldigt lång paus efter en het diskussion. Förlåt om jag fattade det fel...
Redigerat av hampe90, 03 August 2011 - 20:58.
Postad 03 August 2011 - 21:04
-Palle-
-
-Palle-
-
Mästare
-
-
3878 inlägg
@Palle och Brallson.
Om ni svänger hit nästa helg vill jag inte veta av något jävvla klemande. Tycker ni något så kan ni säja det rakt ut till mej. Sån är jag. Jag blir inte lessen för det, snarare tvärtom.
Palle har jag ju träffat ett par gånger förut, och han vet nog om att jag inte är den känsliga typen. Tycker ni att det låter skit, säj det !!
Jag får nog dock se till att ställa ner basen "en del" innan ni kommer. Det brukar folk alltid klaga på.
Jag gillar ju bas. 
Jag lovar att säga precis vad jag tycker (Det har jag för vana att göra  ), sen är det ju som du själv säger alltid kul med konstruktiv kritik  Nä ställ inte ner basen, jag gillar ju också bas!  Om David kunde få tummen ur och skriva ned låtnamnen och artist på dom två baslåtarna vi körde hos Tobias så kan vi pröva dom på rören!  Men det kan ju vara kul att se hur pass homogent rören och i56 lirar tillsammans också, det kanske blir lite svårt med 10+(?)dB basboost  Så kan vi låta det vara nu ?
Nej det tycker jag faktiskt inte! Kan ni inte skaka hand eller pussas och kramas (Vilket ni nu föredrar  ) och försöka att inte ta varandras åsikter på detta forum på alltför stort allvar? Ni är sköna snubbar bägge två, och IRL som det så nördigt heter har ni ju inga problem att umgås? Deal?
Postad 03 August 2011 - 21:26
robert293
-
robert293
-
Guru
-
-
4533 inlägg
hahaha bråkar om...4 st ino basar som möblerar om njurarna och 4st rör som möblerar om grannens njurar typ.
alltså båda delarna är ju helt jäv.. galna.... 120db+ djupbas
tror inte ens 10% av detta forum skulle stå ut i någon av riggarna en längre stund.... nu känns ju faktiskt mina gammla lts moduler skit löjliga
Postad 03 August 2011 - 21:40
hampe90
-
hampe90
-
Lärjunge
-
-
492 inlägg
hahaha bråkar om...4 st ino basar som möblerar om njurarna och 4st rör som möblerar om grannens njurar typ.
alltså båda delarna är ju helt jäv.. galna.... 120db+ djupbas tror inte ens 10% av detta forum skulle stå ut i någon av riggarna en längre stund.... nu känns ju faktiskt mina gammla lts moduler skit löjliga 
Fel!  Dina lts moduler är jag grymt sugen på att få uppleva!  Man har ju suttit ett antal gånger på lts hemsida och dregla över dom.
Postad 03 August 2011 - 22:14
Bakerman
-
Bakerman
-
Mega-Guru
-
-
9561 inlägg
Det som är det konstigaste av allt är att jag inte har det minsta lilla emot David.
Jag har tyckt att han har tjatat för mycket om Ino hela tiden, och skrev det.
Sen ville han säja upp kontakten.
Jahopp.. Det var ju tråkigt.
Jag har aldrig skrivit att jag vill säja upp kontakten, men it takes two to tango som dom brukar säja..
Även om jag nu inte skulle vilja dansa en tango med David...
Jaja.. Nu lär han nog hålla sej borta från den här tråden eftersom han nu har skrivit det två gånger..
Ska vi återgå då pojkar ?
Vilken är marknadens mest prisvärda baslösning ?
Jag röstar på Proson Rumble 8.
Har tyvärr inte haft äran att lyssna till den skapelsen själv, men har vid ett flertal tillfällen läst om folk som har en sån på 40-50 kvadrat, och spelar så det gör ont i njurarna.
Det måste väl ändå vara marknadens mest prisvärda lösning iom att den bara kostar 1490 kr ny i kartong ?
Postad 04 August 2011 - 00:00
MKarlsson74
-
MKarlsson74
-
Guru
-
-
6366 inlägg
Nej ? Vi har gått igenom det, och kommit fram till att dom har just 16 mm. Det är ju liksom uppmätt ? Du har ju redan sett Alexis parametrar han fick fram på elementet ? 16 mm är ju inte tokigt ? Det omoddade elementet har ju bara 12,5.
Nja, jag vill minnas att Ingvar själv har nämnd 5 cm. På en meter ja ?
Typ, men vet inte om det är med två närliggande ytor, vilket skulle kunna skapa ännu starkare ljudtryck i ett hörn, t ex.
Postad 04 August 2011 - 00:16
MKarlsson74
-
MKarlsson74
-
Guru
-
-
6366 inlägg
Då har han lyckats med något som ingen annan tillverkare har gjort allså, för pricipen med basreflex funkar väl så att porten bidrar minimalt, förutom när man börjar närma sej avstämningsfrekvensen, och lite under ? Har dom reviderat det, eller har Ingvar trotsat naturlagarna...?
Tror BR hjälper till från ca 45 hz ner till 15-16 hz, där det är främst porten som står för ljudtrycket. Däremot finner jag det högst osannolikt att fyra mediokra tolvtummare kan spränga berg..
Nja, har inte sett någon som hävdar att dom kan spränga berg. Dock så kan mycket mindre element än så få allt möjligt att röra på sig, beroende på hur rummet/huset är byggt. Sen undrar jag vilka 12 tummare som är så mycket bättre än dessa?
Postad 04 August 2011 - 12:33
Unregisterede93ec5d9
-
Unregisterede93ec5d9
-
Beroende
-
-
1319 inlägg
@Palle och Brallson.
Om ni svänger hit nästa helg vill jag inte veta av något jävvla klemande. Tycker ni något så kan ni säja det rakt ut till mej. Sån är jag. Jag blir inte lessen för det, snarare tvärtom.
Palle har jag ju träffat ett par gånger förut, och han vet nog om att jag inte är den känsliga typen. Tycker ni att det låter skit, säj det !!
Jag får nog dock se till att ställa ner basen "en del" innan ni kommer. Det brukar folk alltid klaga på.
Jag gillar ju bas. 
Jag lovar att säga precis vad jag tycker, men då får du lova att iaf stå ut med några spår av min "mes-jazz" som du skulle ha uttryckt det.  Däremot så tycker jag inte alls att du ska ändra på nånting bara för att vi ska komma och lyssna. Det är ju Din anläggning, ha det precis som du brukar.  Nä ställ inte ner basen, jag gillar ju också bas! Om David kunde få tummen ur och skriva ned låtnamnen och artist på dom två baslåtarna vi körde hos Tobias så kan vi pröva dom på rören! 
Jag har fått låtarna nu. Så nästa helg ska rören få bekänna färg också. Men det kanske är vi som ger upp innan?
Redigerat av Unregisterede93ec5d9, 04 August 2011 - 12:35.
Postad 04 August 2011 - 14:27
Bakerman
-
Bakerman
-
Mega-Guru
-
-
9561 inlägg
Jag lovar att säga precis vad jag tycker, men då får du lova att iaf stå ut med några spår av min "mes-jazz" som du skulle ha uttryckt det. 
Däremot så tycker jag inte alls att du ska ändra på nånting bara för att vi ska komma och lyssna. Det är ju Din anläggning, ha det precis som du brukar. 
Jag har fått låtarna nu. Så nästa helg ska rören få bekänna färg också. Men det kanske är vi som ger upp innan? 
Jag har faktiskt lyssnat en del på sån där skitmusik sen jag köpte i56. Mest för att lyssna på detaljer. Då ska jag försöka hinna med och brygga ett steg till varje rör. Som det är nu klipper stegen långt innan rören bottnar. I alla fall så länge det inte är infra i materialet. EDIT: Har kört iväg ett rör till lagret nu. Ska testa ikväll vilken som är den bästa placeringen för återstående tre...
Redigerat av Bakerman, 04 August 2011 - 14:28.
Postad 04 August 2011 - 17:38
Unregisterede93ec5d9
-
Unregisterede93ec5d9
-
Beroende
-
-
1319 inlägg
Jag har faktiskt lyssnat en del på sån där skitmusik sen jag köpte i56. Mest för att lyssna på detaljer.
Jag verkar vara en av dom få(?) hifimänniskor som lyssnar på jazzmusik för att jag verkligen tycker att det är bra. Många hifiintresserade verkar lyssna på jazz för att man "ska" göra det och att det finns vissa skivor som låter bra i en bra anläggning. Inte för att dom tycker att musiken är bra.  När vi ändå är inne på ämnet: kan någon förklara för mig, en som aldrig varit på en mässa, vad uttrycket "mässjazz" innebär? Låter spännande.
Postad 04 August 2011 - 18:13
Bakerman
-
Bakerman
-
Mega-Guru
-
-
9561 inlägg
När vi ändå är inne på ämnet: kan någon förklara för mig, en som aldrig varit på en mässa, vad uttrycket "mässjazz" innebär? Låter spännande. 
Dom menar nog sånt där blipblop som har en massa cymbaler och lite blås.. Skulle kanske kunna kallas för jazz, men är egentligen ingen musik alls. Mest "läten"...
Postad 04 August 2011 - 18:26
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19825 inlägg
Jag verkar vara en av dom få(?) hifimänniskor som lyssnar på jazzmusik för att jag verkligen tycker att det är bra. Många hifiintresserade verkar lyssna på jazz för att man "ska" göra det och att det finns vissa skivor som låter bra i en bra anläggning. Inte för att dom tycker att musiken är bra. 
När vi ändå är inne på ämnet: kan någon förklara för mig, en som aldrig varit på en mässa, vad uttrycket "mässjazz" innebär? Låter spännande. 
Mässjazz är typ hiss-musik med bra inspelning ... sjukt dåligt enligt mig. Vem bryr sig om en högtalare kan återge en plink och ett plonk bra men inte sammanhängande musik
Postad 04 August 2011 - 21:25
Unregisterede93ec5d9
-
Unregisterede93ec5d9
-
Beroende
-
-
1319 inlägg
Tack för svaren,
men jag har fortfarande inte fått mer grepp om vad det egentligen är. Blipblop och plinkplonk som är väldigt glest och osammanhängande. Nu blir jag ännu mer nyfiken på hur det låter.
Ingen som har några exempel på låtar?
Postad 04 August 2011 - 21:43
Bakerman
-
Bakerman
-
Mega-Guru
-
-
9561 inlägg
Tack för svaren,
men jag har fortfarande inte fått mer grepp om vad det egentligen är. Blipblop och plinkplonk som är väldigt glest och osammanhängande. Nu blir jag ännu mer nyfiken på hur det låter. 
Ingen som har några exempel på låtar?
Tror knappt att det materialet finns för allmänheten... Det är ju knappt ens låtar...
Postad 04 August 2011 - 21:47
nickeskbg
-
nickeskbg
-
Användare
-
-
200 inlägg
Fan, nu börjar tråden röra på sig igen..många sidor att ta igen sen sist
Postad 04 August 2011 - 21:53
Svenn3SaataN
-
Svenn3SaataN
-
Användare
-
-
211 inlägg
Nu är jag ÄNTLIGEN klar med min mediamöbel  Nästa projekt är att fylla upp den lite mer. Bjuder på en bild ute i det fria (flickvännen tyckte att hennes hund passade bra in där  ) Sen en halvtaskig bild efter jag slängt in lite prylar i den =) 
Postad 04 August 2011 - 22:52
Johan_ST
-
Johan_ST
-
Rookie
-
0 inlägg
Vad tror folk skulle passa bäst som kantfasning på en baslåda av storleken 70x50x55cm. En 45 gradig fas eller en 10mm radie?? Har beslutsångest för hur jag skall göra med mina moduler.
Redigerat av Johan_ST, 04 August 2011 - 22:53.
Postad 04 August 2011 - 23:47
spuj
-
spuj
-
Forumräv
-
-
547 inlägg
Jag körde 15mm radie på de moduler jag nyligen beställt.. Den avrundningen har min imac-skärm och jag tyckte det såg bra ut  Endast sidokanterna kommer att avrundas, precis som SVS kör på sina basar.
Postad 05 August 2011 - 09:14
Johan_ST
-
Johan_ST
-
Rookie
-
0 inlägg
Jag körde 15mm radie på de moduler jag nyligen beställt.. Den avrundningen har min imac-skärm och jag tyckte det såg bra ut 
Endast sidokanterna kommer att avrundas, precis som SVS kör på sina basar.
Så stora radiefrässtål klarar dock inte min överhandsfräs av tyvärr.  Och av logistiska skäl tror jag att alla kanter kommer få sig en avrundning (svårare att få fula jack vid transport på en rund kant.)
Postad 05 August 2011 - 10:52
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4127 inlägg
@ Svenne
Det där blev ju helt ok!
Är det hela skivsamlingen som ligger ovanpå racket?
Postad 05 August 2011 - 14:46
Svenn3SaataN
-
Svenn3SaataN
-
Användare
-
-
211 inlägg
@ Svenne Det där blev ju helt ok! Är det hela skivsamlingen som ligger ovanpå racket? 
Jo, det blev rätt bra. En fördel är att den är ju lätt att bygga om  Hehe, nej det är några skivor som jag spelade igår. Men det är inte långt ifrån hela min skivsamling  Har väl kanske 20-30st skivor  EDIT: Hur varm blir er elektronik egentligen. Nu när jag har mitt såhära "instängt" så blir det ju rätt varmt. Det är inte så man bränner sig på det, men man känner ju helt klart att de blir rätt varma och hyllplanen blir varma. Frågan är när ska man börja oroa sig att det blir för varmt? Tycker att jag har ju mitt rätt öppet monterat om man tittar på andra som stänger in elektroniken i tv-möbler och liknande?
Redigerat av Svenn3SaataN, 05 August 2011 - 18:00.
Postad 05 August 2011 - 17:11
Bakerman
-
Bakerman
-
Mega-Guru
-
-
9561 inlägg
Den där fick du till riktigt snyggt Svenne !
Postad 05 August 2011 - 17:21
jdaniels
-
jdaniels
-
Lärjunge
-
-
321 inlägg
Svenne du gav mig en idé! Vi har sånna profiler på jobbet o jag behöver en låg mediabänk. Samma princip fast lägre o bredare
Postad 05 August 2011 - 18:54
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4127 inlägg
Bara att ta fram överhandsfräsen ( enligt rättstavningen på iphone "Öbergs dagräden"  )
Och dra ett par spår så värmen kan gå upp och iväg.
Postad 05 August 2011 - 19:35
Bakerman
-
Bakerman
-
Mega-Guru
-
-
9561 inlägg
En polare till mej har ett plastsystem för typ 3000 på Siba.
Nånn Panasonic eller nåt skit med inbyggd stärkare i DVD:n.
DVD-stärkaren dog, så han köpte en Yamaha 667 och kopplade in sina minimala plastburkar och plastsub till.
Imorrn ska han komma och låna mina Kappa 200, en Kappacenter, en Kappasub, och fyra Primus 150 till mellan och bakre surr.
Undrar om det kommer bli någon skillnad...
Postad 05 August 2011 - 19:51
Bakerman
-
Bakerman
-
Mega-Guru
-
-
9561 inlägg
Nu är alla tre rören placerade bak med ett bryggat EP2500 till varje...
Ska köra lite autokalibreringar nu..
Får se hur elementen gillar 2400 watt...
Postad 05 August 2011 - 19:59
Unregistered95265801
-
Unregistered95265801
-
Forumräv
-
-
930 inlägg
Nu är alla tre rören placerade bak med ett bryggat EP2500 till varje...
Ska köra lite autokalibreringar nu.. Får se hur elementen gillar 2400 watt... 
Haha, du vet att det där nästan är på en sjuklig nivå va  ? Men sådan gillas, finns egentligen inget som heter overkill - om än att du börjar närma dig det gränslandet  Kör hårt!
Postad 05 August 2011 - 20:02
Unregistered89a7be48
-
Unregistered89a7be48
-
Veteran
-
-
2082 inlägg
Ja inte är han frisk, men det är väll knappt någon här
/Mats
Postad 05 August 2011 - 20:15
Bakerman
-
Bakerman
-
Mega-Guru
-
-
9561 inlägg
Haha, du vet att det där nästan är på en sjuklig nivå va ? Men sådan gillas, finns egentligen inget som heter overkill - om än att du börjar närma dig det gränslandet Kör hårt!
Ja inte är han frisk, men det är väll knappt någon här /Mats
Jag är frisk som en nötkärna !! Får se om det blir lite LMS till hösten.. DÅ kan det bli kul !!
Postad 05 August 2011 - 20:37
Svenn3SaataN
-
Svenn3SaataN
-
Användare
-
-
211 inlägg
Tackar för responsen folk  Nu känns det nästan värt att ha stått och målat de j*vla hyllplanen ett X antal gånger... Vad tycker ni om den fina CD-spelaren? Farsan köpte väl den vid CDn's begynnelse, en Samsung CD-35R. Inte så värst avancerad om man säger så, man den kan spela upp skivor i alla fall
Redigerat av Svenn3SaataN, 05 August 2011 - 20:42.
Postad 05 August 2011 - 22:46
Bakerman
-
Bakerman
-
Mega-Guru
-
-
9561 inlägg
Brände den ENA diskantsäkringen med Avratz på FLAC nyss...
Postad 05 August 2011 - 22:56
Svenn3SaataN
-
Svenn3SaataN
-
Användare
-
-
211 inlägg
Hur j*vla högt spelade du inte då  Menar det är ju en låt som det går att kräma på rätt ordentligt med =)
Postad 06 August 2011 - 11:43
MKarlsson74
-
MKarlsson74
-
Guru
-
-
6366 inlägg
Du mätte inte samtidigt? Speciellt dBA vore intressant att veta.
Postad 06 August 2011 - 14:04
Bakerman
-
Bakerman
-
Mega-Guru
-
-
9561 inlägg
Du mätte inte samtidigt? Speciellt dBA vore intressant att veta.
Nope.. Men det var hyfsat starkt... Full var jag också !! Ska byta säkringen sen. Kan testa att poppa på och mäta lite. dBA och fast ?
Postad 06 August 2011 - 14:13
Unregistered89a7be48
-
Unregistered89a7be48
-
Veteran
-
-
2082 inlägg
Nu är jag ÄNTLIGEN klar med min mediamöbel Nästa projekt är att fylla upp den lite mer. Bjuder på en bild ute i det fria (flickvännen tyckte att hennes hund passade bra in där ) Sen en halvtaskig bild efter jag slängt in lite prylar i den =)
Snyggt! Bra jobbat där. /Mats
Postad 06 August 2011 - 14:26
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4127 inlägg
Varför lär du dig aldrig 
Polaren är väldigt förnuftig och sätter en volume-spärr när han börjar dricka.
Kanske vore något för dig med?
Alt skaffa saker så att du kan spela högre med, jag skall fråga han med bamsing JBL'n om vad dom klarar av.
Postad 06 August 2011 - 14:31
Svenn3SaataN
-
Svenn3SaataN
-
Användare
-
-
211 inlägg
Nope.. Men det var hyfsat starkt... Full var jag också !!
Ska byta säkringen sen. Kan testa att poppa på och mäta lite.
dBA och fast ?
Det kan inte vara så att du spela på så hög volym att XPA-1 börjar dista och det är därför säkringen gick? Bara en tanke som slog mig.
Postad 06 August 2011 - 14:36
Assman
-
Assman
-
Forumräv
-
-
531 inlägg
dBA och fast ?
Hoppas du spelar acid killer och symphonatic så du kan ta den andra disktanten i samma veva när du ändå håller på
Postad 06 August 2011 - 14:37
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4127 inlägg
Är det i56 eller i64 farbror har?
Postad 06 August 2011 - 15:20
hampe90
-
hampe90
-
Lärjunge
-
-
492 inlägg
Hittade ett filmklipp på en kamrat till oss, här i basnarkomantråden. Kolla in länken!  alltså det han gör i länken är status! Jag lyckas inte åstadkomma detta, inte ens i närheten! Tror han har 12 st super lms ulta 21" delux där http://www.break.com...ga-bass-2098237
Redigerat av hampe90, 06 August 2011 - 15:24.
Postad 06 August 2011 - 15:23
Unregistered89a7be48
-
Unregistered89a7be48
-
Veteran
-
-
2082 inlägg
/Mats
Postad 06 August 2011 - 15:26
Unregisteredb27a28b7
-
Unregisteredb27a28b7
-
Veteran
-
-
2307 inlägg
Haha!
Postad 06 August 2011 - 15:40
MKarlsson74
-
MKarlsson74
-
Guru
-
-
6366 inlägg
dBA och fast ?
dBA, fast, så kan jag testa samma låt hos mig sen.
Redigerat av MKarlsson74, 06 August 2011 - 15:41.
Postad 06 August 2011 - 15:47
Bakerman
-
Bakerman
-
Mega-Guru
-
-
9561 inlägg
Postad 06 August 2011 - 16:44
Svenn3SaataN
-
Svenn3SaataN
-
Användare
-
-
211 inlägg
Är det i56 eller i64 farbror har?
Bagarn har i56  HAHA, vilken j*vla video =)
Redigerat av Svenn3SaataN, 06 August 2011 - 16:46.
Postad 06 August 2011 - 16:57
Unregistered1574
-
Unregistered1574
-
Användare
-
-
189 inlägg
Postad 06 August 2011 - 17:04
robert293
-
robert293
-
Guru
-
-
4533 inlägg
HA HA HA jag DÖR!
Vilket jäv.. tryck det måste varit i det rummet hahaha
nu fick "möblera om vardagsrummet" en helt ny inebörd för mig.
Postad 06 August 2011 - 17:04
Unregistered95265801
-
Unregistered95265801
-
Forumräv
-
-
930 inlägg
Haha, freak!!!  Riktigt underhållande!
Redigerat av Unregistered95265801, 06 August 2011 - 17:04.
Postad 06 August 2011 - 19:39
Bakerman
-
Bakerman
-
Mega-Guru
-
-
9561 inlägg
Det här är inget kul...
Bytte säkringen och slog på pedofilens "The way you make me feel". FLAC.
Äntligen fanns det pulver i basen så stegen slappa att klippa.
Kom inte upp i mycket mer än 100-105 dBA, fast, innan en säkring gick...
Ca 4 meters lyssningsavstånd.
Postad 06 August 2011 - 20:13
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4127 inlägg
Någonstanns så tror jag att det distar, det är inte "mina" signalkablar som är galet gjorda och snor massor av signalstyrka och det i sin tur kompenseras med mera volume = distande
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Övrigt
-
→
Off Topic
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|