. . . och grafiken är densamma som på 360?
Microsoft Xbox One 500GB (inkl. Kinect) 2013
(Spelkonsoler)
|
9
|
(38)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One 500GB - Day One Edition (inkl. Kinect + FIFA 14) 2013
(Spelkonsoler)
|
9
|
(0)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One 500GB 2014
(Spelkonsoler)
|
8
|
(114)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One 500GB (inkl. FIFA 15 + Forza 5) - Nordic Day One Edition
(Spelkonsoler)
|
7
|
(10)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One 500GB (inkl. FIFA 16) 2015
(Spelkonsoler)
|
7
|
(8)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One S 500GB
(Spelkonsoler)
|
6
|
(26)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One S 2TB
(Spelkonsoler)
|
6
|
(6)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One S 500GB (inkl. FIFA 17)
(Spelkonsoler)
|
7
|
(12)
|
Inga priser |
Xbox One S (450 inlägg)
|
6 år sedan |
Demonstrationer av Hemmabio Projektorer & Filmdukar mm. (27 inlägg)
|
7 år sedan |
Xbox One S, UHD Blu-ray spelare från $299 (87 inlägg)
|
8 år sedan |
KODI Xbox One (2 inlägg)
|
8 år sedan |
Spelkonsollstips (6 inlägg)
|
10 år sedan |
Snuvad på xbox one + kinect på teknikproffset (14 inlägg)
|
11 år sedan |
Postad 17 June 2015 - 12:40
Om jag förstår det rätt har detta med att Windows 10 kommer på Xbox One? Att det är så de kör VM som klarar av Xbox 360-spel?
Postad 17 June 2015 - 12:41
@ jimjams Bra det
Jag är så nöjd med joyarna på xb1's handkontroll så att det är svårt att gå tillbaks till gamla 360 spel. Kul om det funkar på xb1 nu istället ![]()
Redigerat av Chrester, 17 June 2015 - 12:41.
Postad 17 June 2015 - 15:02
http://www.youtube.com/watch?v=X3E7naRllco
Synd att den kommer kosta runt 1500kr bara...
Postad 17 June 2015 - 18:57
Trailer på nya dashboarden.
Ser najs ut, hoppas att allt laddas snabbare nu också, att vänta 30 sek på att party appen skall startas eller att navigera fram att invita nån känns som flera år tillbaka jämfört med 360 dashborden som är snabbare nästan på allt.
Postad 18 June 2015 - 02:02
Mycket nytt nu. Spelade precis Mass Effect på min Xbox One
Har också streamat spel till min gamla laptop som jag kör Win 10 preview på. Körde Shadow of Mordor. Spelet visas också på vanliga skärmen och det var fan mig näst intill omöjligt att se någon lagg. Jag fattar inte hur det är möjligt. Och detta via trådlöst på både XB1 och dator.
Vad missar jag? Får inte till det. Har ställt in streaming i konsollen, men tycks ha en för gammal version på appen, 4.4. Var hittar jag en nyare smartglass? Kör win 10 f.ö.
//Lorryquai
Postad 18 June 2015 - 05:01
Du behöver även ändra i inställningar på Xboxen att du tillåter streaming till andra enheter.
Redigerat av Bergan, 18 June 2015 - 05:02.
Postad 18 June 2015 - 11:01
Svenska beta hade version 4.4xxxxxx
Blir en ominstallation med engelska versionen istället. Då bör jag få 5.6xxxxx - hoppas jag.
//Lorryquai
Redigerat av Lorryquai, 18 June 2015 - 12:17.
Postad 18 June 2015 - 16:24
Sen i Xbox appen så kopplar du ihop Xboxen och där finns ett valet "Stream". Har du inte en handkontroll inkopplad så får du en varning om att koppla in den.
Är inte hemma så jag kan se att det är exakt så du ska göra.
Postad 18 June 2015 - 18:33
Okej, fått igång det, nästan, genom Xbox-appen som följer med win10. Får upp tillgängligheten Stream, trycker på den, en grå skärm kommer upp och täcker hela fönstret. Now streaming eller nåt liknande dyker upp. Xboxet säger att data streamas, men inget händer.
//Lorryquai
Postad 18 June 2015 - 20:37
Postad 18 June 2015 - 21:09
Hackar till ibland, men jag sitter en våning över, så det är nog inte så konstigt.
Blir en PC på magen på uteplatsen i sommar.
//Lorryquai
Postad 19 June 2015 - 12:56
Någon i tråden som är med i Preview-programmet och sugen på att skicka en invite?
Gamertag är GodoyLive
Postad 20 June 2015 - 14:56
Ser najs ut, hoppas att allt laddas snabbare nu också, att vänta 30 sek på att party appen skall startas eller att navigera fram att invita nån känns som flera år tillbaka jämfört med 360 dashborden som är snabbare nästan på allt.
Bra att de jobbar vidare med dashboarden, dock är jag väldigt tveksam till varför man fokuserar på vertikal navigering istället för horisontell? Det verkar helt bakvänt på en TV. Det är ingen desktop-applikation eller webbsida de utvecklar. Kan tänka mig att det kan ställa till navigeringen en del för de som använder kinect/media remote och inte gamepadden som primär input device... och om det blir snabbare att navigera det vete katten. Jag tror fortfarande att ett pivotmeny-system är det snabbaste för tv-appar, där varje pivot-element motsvarar en "grupp" typ "spel, community, media, store osv" där varje grupp har ett antal live tiles med funktionalitet i form av appar. Då kan man kvickt med höger-vänster hoppa till rätt grupp och sen snabbt upp-ner-höger-vänster välja den app man vill starta. I kombination med en snabbknapp för det viktigaste (som fanns i 360) blir detta oslagbart. All form av skrollning vill man undvika för denna typen av UI, men det är oundvikligt för t.ex. filmgallerier med virtuella listor.
Vi får se vad som kommer ut av det. Antar att det som visas på E3 är endast för gamers.
/S
Postad 20 June 2015 - 15:04
Bra att de jobbar vidare med dashboarden, dock är jag väldigt tveksam till varför man fokuserar på vertikal navigering istället för horisontell? Det verkar helt bakvänt på en TV. Det är ingen desktop-applikation eller webbsida de utvecklar. Kan tänka mig att det kan ställa till navigeringen en del för de som använder kinect/media remote och inte gamepadden som primär input device... och om det blir snabbare att navigera det vete katten. Jag tror fortfarande att ett pivotmeny-system är det snabbaste för tv-appar, där varje pivot-element motsvarar en "grupp" typ "spel, community, media, store osv" där varje grupp har ett antal live tiles med funktionalitet i form av appar. Då kan man kvickt med höger-vänster hoppa till rätt grupp och sen snabbt upp-ner-höger-vänster välja den app man vill starta. I kombination med en snabbknapp för det viktigaste (som fanns i 360) blir detta oslagbart. All form av skrollning vill man undvika för denna typen av UI, men det är oundvikligt för t.ex. filmgallerier med virtuella listor.
Vi får se vad som kommer ut av det. Antar att det som visas på E3 är endast för gamers.
/S
Ja ibland eller som det ser ut nu så känns navigeringen korkad och att den borde gå att optimera till färre klick, de kunde ju lätt ta in statistik och se vad majoriteten vill göra när man ska snappa en app. lär ju vara starta/bjudin/joina ett party.
Jag vill även se pågående downloads/hastighet på dash eller annat snabbt ställe, inte behöva navigera till settings>network>bandwith. finns mycket finlir dom kan göra. men jag kanske har underliga krav som inte passar in på den stora massan ![]()
Postad 20 June 2015 - 17:01
Postad 20 June 2015 - 20:41
Tror felet ligger i att jag kör svenska win10, kan det vara korrekt?
Svenska beta hade version 4.4xxxxxx
Blir en ominstallation med engelska versionen istället. Då bör jag få 5.6xxxxx - hoppas jag.
//Lorryquai
Var det der som var felet?
Själv sitter jag med en Venue 11 Pro o drog ner Win 10 idag. Men fick hem svenska preview. O det funkar inte. Jag har Store Beta, men där finns ingen Xbox app, utan endast vanliga Smartglass appen o betan.
Xbox appen som är förinstallerat är typ 3.3xxxxxx.
Ska man ladda ner engelska versionen?
Finns den att köra direkt, el måste man göra den bootbar?
Jag gjorde en update via Ms sida o då läste väl den av vilken 8.1 version jag hade sen innan o installerade därefter.
Postad 20 June 2015 - 23:13
Fick till det genom Store (beta) - Xbox-appen. Inget smartglass eller dyl.
Version 5.6xxxxxx - sen kommer det fungera för dig.
//Lorryquai
Postad 21 June 2015 - 06:59
Men gjorde du en ominstallation av Win 10 till engelska.Fick till det genom Store (beta) - Xbox-appen. Inget smartglass eller dyl.
Version 5.6xxxxxx - sen kommer det fungera för dig.
//Lorryquai
Vilken build har du?
Jag har Betan av Store oxå, men den hittar ingen Xbox app när jag söker efter Xbox.
Vart hitta du den senaste versionen?
Postad 21 June 2015 - 08:40
Jag kör ju detta via min MacBook Pro så och Parallels desktop så det går sjukt snabbt och smidigt att installera om allt.
Postad 21 June 2015 - 09:06
priset är nog viktigare än att få den direkt vid release.
Redigerat av SKIBBE, 21 June 2015 - 09:12.
Postad 21 June 2015 - 09:26
Jag kör den senaste builden. Men var tvungen att uppdatera Xbox appen via beta store. Sökte bara på Xbox så kom den upp. Jag kör på engelska Win 10 (är man med preview är det ju bara att ladda ned då alla språk finns där).
Jag kör ju detta via min MacBook Pro så och Parallels desktop så det går sjukt snabbt och smidigt att installera om allt.
Håller på o dra ner build 10130 just nu. Får se om det blir en lösning på problemet 😃 Ilandsproblemmet 😂
Redigerat av Unregistered9a1f280a, 21 June 2015 - 09:27.
Postad 21 June 2015 - 14:07
Verkar som att man endast kan förboka Elite Kontrollen via US på xbox.com är det vettigast eller skall man vänta tills den släpps i EU/Här. Minns inte om dom skickar utan problem från US?
priset är nog viktigare än att få den direkt vid release.
Den går att förboka på amazon uk och enligt dem så kommer priset mest troligt gå ner till £100 ca 1300 kr. Måste ändå säga att priset inte är så farligt med tanke på att en scuf med samma features skulle gå för minst 1900 kr
http://www.amazon.co...ontroller elite
Postad 21 June 2015 - 14:10
Postad 21 June 2015 - 14:45
Jag skulle nog se att jag köpt denna om jag körde xone. Den största anledningen (förutom pris då) till att jag inte köpt scuf är att jag vet ej exakt hur jag vill ha kontrollen. Känns ju surt att köpa hem något så kanske man bara vill ha två paddlar istället för fyra eller inte de längsta svamparna ifrån scuf. Detta är ju mycket mer felsäkert. Bra jobbat där ms. Avis som ps4a spelare faktiskt.
Redigerat av Johan_i_burken, 21 June 2015 - 14:46.
Postad 21 June 2015 - 19:27
Men nu så. Nu funkar det med senaste builden.
Och Streamen funkar ju nästintill flawless
Lite störigt dock att man måste paira kontrollen m konsolen igen ef man lirat klart. Blir till att skaffa en till HK.
Postad 21 June 2015 - 21:21
@norton kan man ha kontrollen till boxen men spela på en streamad skärm? Läs dator i knät i soffan när frugan ser på tv.
Redigerat av SKIBBE, 21 June 2015 - 21:26.
Postad 21 June 2015 - 21:38
@zerox_no1 var såg du att priset förmodligen skulle gå ner vid release?
@norton kan man ha kontrollen till boxen men spela på en streamad skärm? Läs dator i knät i soffan när frugan ser på tv.
Yes det kan man.
Läste lite snabbt innan. Tror att den skärmen/laptop/platta måste ha anslutning med kontrollen, dvs usb /micro Usb sladd.
Men jag lämnar det öppet tills vidare.
Redigerat av Unregistered9a1f280a, 21 June 2015 - 21:58.
Postad 21 June 2015 - 21:41
vad skickas det för ljudsignal i streamen? Nerbantad till 2.0? Tänkte surround lurar till pc optisk/usb
Postad 21 June 2015 - 21:47
Najs, vet inte om streamfunktiomen kommer användas men grymt att den verkar så bra jämfört med pstv och andra försök.
vad skickas det för ljudsignal i streamen? Nerbantad till 2.0? Tänkte surround lurar till pc optisk/usb
Gjorde två snabba klipp precis.
Familjen e hemma o sover så jag vela inte mecka för mkt.
Men flyter på j*vla fint
Ljudet vet jag ej än.
https://youtu.be/iWl5HIMev50
Menu change during Xbox One stream to Windows 10: https://youtu.be/iWl5HIMev50
Sitter på trådat här hemma. Sista biten trådlös till Venue plattan m Win 10.
Redigerat av Unregistered9a1f280a, 21 June 2015 - 21:50.
Postad 22 June 2015 - 00:17
@zerox_no1 var såg du att priset förmodligen skulle gå ner vid release?
Finns en q&a längre ner på sidan så antog att det var något officiellt men verkar som att vem som helst kan svara där. Kollar man Webhallen så har de ett pris på 1399 kr så chansen är stor att priset hamnar på £100 speciellt när vi pratar om en stor kedja som Amazon.
Redigerat av Zerox_no1, 22 June 2015 - 00:19.
Postad 22 June 2015 - 08:07
Oh yes...
Kontrollen behöver ej anslutas till laptop om du befinner dig inom räckvidden för kontroll o konsol. Och du behöver inte synka om kontroll.
Då är det bara att köra på som vanligt utan någon usbkabel.
Och då kan du ju köra som vanligt med ljudet i lurarna.
Ljudet som kommer till laptopen vet jag inte riktigt vad det är. Bör gå o googla för ett snabbt svar.
Redigerat av Unregistered9a1f280a, 22 June 2015 - 08:08.
Postad 22 June 2015 - 08:25
Tja!
Installerade Windows 10 betan virtuellt på min iMac igår och det funkade över förväntningarna att streama till den. Dock tror jag det blir snäppet bättre performance om jag kör en riktigt installation på Windows.
Dock har jag en fråga som jag hoppas att någon kan svara på =)
Jag skulle hellre lira på min Macbook Pro late 2011. Men jag lyckas inte hitta några systemkrav på vad som krävs för att att kunna streama. Är det någon som har lyckats hitta vad som krävs av datorerna för att kunna streama?
Postad 22 June 2015 - 09:22
Tja!
Jag skulle hellre lira på min Macbook Pro late 2011. Men jag lyckas inte hitta några systemkrav på vad som krävs för att att kunna streama. Är det någon som har lyckats hitta vad som krävs av datorerna för att kunna streama?
Vet inte om denna länk är till någon hjälp..
http://windows.micro...requirements-pc
Redigerat av Unregistered9a1f280a, 22 June 2015 - 09:27.
Postad 22 June 2015 - 09:57
Tja!
Installerade Windows 10 betan virtuellt på min iMac igår och det funkade över förväntningarna att streama till den. Dock tror jag det blir snäppet bättre performance om jag kör en riktigt installation på Windows.
Dock har jag en fråga som jag hoppas att någon kan svara på =)
Tror du klarar dig alldeles utmärkt. Windows 10 är ju anpassat för att fungera på "sämre" burkar än din MacBook samt att all beräkning görs ju i Xboxen.
Postad 22 June 2015 - 12:03
Tror du klarar dig alldeles utmärkt. Windows 10 är ju anpassat för att fungera på "sämre" burkar än din MacBook samt att all beräkning görs ju i Xboxen.
Tack för tipsen, får testa ikväll och se hur det lirar =)
Postad 22 June 2015 - 13:59
En rekommendation är att inte köra multiplayer över streamen. Tyckte det blev en hel del lagg nämligen. Men vanliga singleplayer fungerar fint.
Noterbart är att jag körde trådlöst från router till platta. Kör man streamen mot trådad laptop/stationär, tror jag nog att det funkar utmärkt. Har ej möjligt att testa detta.
Strömmen tog upp ca 8-9 mbit/s, vid spel och ca 0.8-1 mbit/s i dashboard.
Noterbart är även att längst bort i huset blev jag utan ljud i headsetet när jag skulle spela. Men befann jag mig nära routern hade jag ljud.
Redigerat av Unregistered9a1f280a, 22 June 2015 - 16:38.
Postad 22 June 2015 - 16:46
http://lifehacker.co...et-a-1712774167
Om ni sitter på en Windows version som inte innefattas av den gratis uppdateringen till Windows 10 när den släpps den 29 juli, har ni chansen ändå.
Men skynda er!
Postad 22 June 2015 - 19:01
Najs, vet inte om streamfunktiomen kommer användas men grymt att den verkar så bra jämfört med pstv och andra försök.
Xbox svar på streaming är helt okej men tycker det flyter på bättre när det gäller steam och nvidia ...
Postad 22 June 2015 - 21:35
Ett litet tips till er som inte är med i insider preview programmet för Windows 10.
http://lifehacker.co...et-a-1712774167
Om ni sitter på en Windows version som inte innefattas av den gratis uppdateringen till Windows 10 när den släpps den 29 juli, har ni chansen ändå.
Men skynda er!
Bra tips! Riktigt simpelt när man kan installera genom VirtualBox.
EDIT: Blev nå missförstånd och nu har MS förtydligat att man måste ha Win7 eller Win8.1 för att få retail-versionen.
http://blogs.windows...preview-builds/
Redigerat av Zerox_no1, 22 June 2015 - 22:02.
Postad 22 June 2015 - 21:38
Ytteligare en video på Elite kontrollen av www.Tested.com
http://youtu.be/mPenGIJHYG4
Postad 23 June 2015 - 18:28
Slängde i Mass Effect för att kolla om det funkade.
Funkade kanon. Problemet är att man blir så sugen på att lira igenom det igen. Har ju massa andra spel att lira först.
Postad 23 June 2015 - 20:57
Släpps en begränsad Forza 6 Xbox One den 18 September. Handkontrollen kommer även släppas separat.
http://www.ign.com/a...utm_medium=IGN
http://www.youtube.com/watch?v=Fm-daIf4_5k
Redigerat av Zerox_no1, 23 June 2015 - 21:02.
Postad 24 June 2015 - 12:31
Är nu med i Xbox preview.
Slängde i Mass Effect för att kolla om det funkade.
Funkade kanon. Problemet är att man blir så sugen på att lira igenom det igen. Har ju massa andra spel att lira först.
Går det att få över onlineköpta spel från 360 till X1?
3 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
Xbox One S
3 bilder
64 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?