Canal Digital boxen (HDTV box med hårddisk)
12255 svar till detta ämne
Postad 20 januari 2011 - 10:11
philipsguy
-
philipsguy
-
Lärjunge
-
-
309 inlägg
Spelar just nu in en film och plötsligt, på alla de andra kanalerna, står det signalproblem!! Jag har ju för sjutton kunnat spela in på en kanal och tittat på en annan kanal förut! Jag har bra kvalitet och gröna staplar i signalmottagningsmenyn.
Någon som har ett bra svar?
Är du 100 säker på att du bara spelade in ett program och inte två samtidigt? Vill minnas att man får det symptomet du beskriver i det fallet.
Postad 20 januari 2011 - 10:18
Unregisteredbcdf29f3
-
Unregisteredbcdf29f3
-
Beroende
-
-
1 255 inlägg
Är du 100 säker på att du bara spelade in ett program och inte två samtidigt? Vill minnas att man får det symptomet du beskriver i det fallet.
Jag har också sett det problemet och då kollat att bara en inspelning är igång. Hade inte problem med detta innan senaste uppdateringen. Har inget "vetenskapligt" belägg för detta, men kan det ha en koppling till att man pausat det program man tittar på i ett tidigare skede och att boxen då "låser" mot den kanalen på samma sätt som när man spelar in från två satellitkanaler?
Postad 20 januari 2011 - 11:10
B BUS
-
B BUS
-
Forumräv
-
-
607 inlägg
Jag har också sett det problemet och då kollat att bara en inspelning är igång. Hade inte problem med detta innan senaste uppdateringen. Har inget "vetenskapligt" belägg för detta, men kan det ha en koppling till att man pausat det program man tittar på i ett tidigare skede och att boxen då "låser" mot den kanalen på samma sätt som när man spelar in från två satellitkanaler?
Det finns inga "vetenskapligt" belägg som passar till denna box. Jag har tidigare försökt lista ut varför den gör vissa saker ibland, och hur gjorde jag då. Men om man vill återskapa ett fel går det inte, utan dom kommer när det minst passar. Ofta när jag fått "signalproblem" har jag spelat in minst en HD kanal, ofta har jag tittat på något inspelat sammtidigt. Detta hände mig jätte ofta med uppdateringen som var innan den som kom i December, men har inte hänt sen nyår då jag som sagt bytte nätagg. Men man har ju inte problem med signalen trotts medelandet, alla staplar är gröna och inspelningen funkar och jag har haft jättesvårt att avbryta pågående inspelningar, så det är otroligt frustrerande när det händer.
Redigerat av B BUS, 20 januari 2011 - 11:14.
Postad 20 januari 2011 - 11:14
Unregisteredbcdf29f3
-
Unregisteredbcdf29f3
-
Beroende
-
-
1 255 inlägg
Det finns inga "vetenskapligt" belägg som passar till denna box.
Tyvärr har du rätt där. Vad jag menade var att jag inte metodiskt undersökt problemen när jag stött på det. Tröttnade på det för länge sedan.
Postad 20 januari 2011 - 20:16
Unregistered124686ac
-
Unregistered124686ac
-
Über-Guru
-
-
11 229 inlägg
Denna box är en av bastard av djävulen..........
Idag så startade en inspelning innan TV'n sattes på, detta gjorde att hanskakning inte gick igenom så det blev ingen bild via HDMI. Försökte stänga av inspelningen men fastän boxen stängde av den pågående inspelningen så vägrade den att göra en riktig avstängning och med det så blev det ingen ny init heller, dvs ingen bild på TV'n. Stängde av boxen och drog ut sladden, den gjorde då någon typ av init innan den stängdes av, när jag sedan startade den så startade den med den inspelning som jag hade avbrutet, begriper inget, men det blev faktiskt bild på TV'n, alltid något!
Så just nu är det så att TV'n måste var på innan boxen startar en programmerad inspelning
Har inte sett detta tidigare, undrar om det är kopplat mot HDCP eller om det enbart bygger på boxen normala odugliga betende?
Postad 20 januari 2011 - 21:13
Huddingebo
-
Huddingebo
-
Veteran
-
-
2 489 inlägg
Men för h-e CD, ge f-n i mina kanallistor. Vill jag ha tv6, Silver HD samt Eurosport HD i lista B på speciella platser skall de vara kvar där och inte tas bort. Är det östtyska Stasimedlemmar som jobbar på CD som skall bestämma vad vi skall se? Varför har vi inte tillgång till alla fria kanaler som finns på Thor, kan CD svara på en sådan enkel fråga, jag betalar ju trots allt fullt pris till er så ni kan betala era östtyska politruker samt de franska programmerarna som pimplar rödvin hela dagarna i stället för att sköta sitt jobb.
Redigerat av Huddingebo, 20 januari 2011 - 21:14.
Postad 20 januari 2011 - 22:31
B BUS
-
B BUS
-
Forumräv
-
-
607 inlägg
Att det sen är otroligt jobbigt att redigera favoritlistor gör inte det roligare.
Man har ju fått göra om listorna ett tiotal gånger efter alla fabriksresets.
VÄRDELÖST att man måste backa genom hela listan och att kanalnumerna inte ändras innan man sparar.
Nästan så att detta skulle vara med på ques bugglista.
Inte för att det hjälper, men...
Postad 20 januari 2011 - 23:09
Frallan78
-
Frallan78
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Nån som hade HD-sändning på Antikrundan?
Jag hade det inte
Postad 20 januari 2011 - 23:36
Priskvark
-
Priskvark
-
Användare
-
-
125 inlägg
Spelar just nu in en film och plötsligt, på alla de andra kanalerna, står det signalproblem!!
Min teori är att programvaran tappat kontrollen över vilka mottagare den använder vid tillfället och vilken status mottagarna har. När det här felet uppstår på min apparat kan jag fortfarande se kanaler i marknätet (självklart) men också vissa satellitkanaler. Ju fler gånger jag byter kanaler desto färre fungerar tills det slutligen bara är markkanalerna som kan tas emot. Däremot fortsätter kanalen som spelas in att fungera, som en tröst i eländet. Detta var, förmodar jag, orsaken till att programmerarna en gång införde den s.k. time shift-buggen. I samband med att en inspelning startades gjordes en "fuskåterställning" på de mottagarprocesser i systemet som inte kunde bindas till en tidsstyrd inspelning och man fick en frisk och välkontrollerad realtidsmiljö - till priset av att ev. time shiftade program startades om i live-läge. Jag har haft jättemycket problem med detta tidigare, men det har faktiskt inte hänt mig sen jag fick ett nytt nätagg. Jag är inne på mitt tredje nätaggregat sen 8 september.
Det är ju intressant om flera kan bekräfta förbättringen och även en rimlig förklaring till det dåliga valet av lösning på problemet (time shift-buggens införande) om det är hårdvarurelaterat med bristfälliga drivrutiner som inte upptäcker eller indikerar fel i hårdvaran.
Postad 20 januari 2011 - 23:51
Priskvark
-
Priskvark
-
Användare
-
-
125 inlägg
Idag så startade en inspelning innan TV'n sattes på, detta gjorde att hanskakning inte gick igenom så det blev ingen bild via HDMI.
Det här har händer även på min låda. Vid några tillfällen har jag fått tillbaka bilden genom att: 1) Trycka på meny-knappen på fjärrkontrollen (aktiverar boxens inbyggda grafik) 2) Stänga av TV:n 3) Slå på TV:n (ny handskakning genomförs) Det är inte en 100% lösning men det fungerar, på min box, tillräckligt ofta för att jag skall testa det innan jag rycker ut sladdar... Visst är det häpnadsväckande att CD kan med att fortsätta på den inslagna vägen att introducera nya funktioner (med nya intäkter) och inte satsa 100% på att snarast ta itu med befintliga problem. Månaderna går utan att vi får se några fungerande lösningar medan man spiller tid på att testa VOD och digitala kopieringsskydd.
Postad 21 januari 2011 - 03:19
Huddingebo
-
Huddingebo
-
Veteran
-
-
2 489 inlägg
De lär ju inte tjäna en krona på VOD så länge boxen inte fungerar som den ska, för vem vill koppla in något som försämrar boxens kapacitet och förorsakar problem. Vill jag hyra film går jag via min dator då det är ett säkrare system än att gå via denna box.
Postad 21 januari 2011 - 07:07
Unregistered124686ac
-
Unregistered124686ac
-
Über-Guru
-
-
11 229 inlägg
Det här har händer även på min låda. Vid några tillfällen har jag fått tillbaka bilden genom att:
1) Trycka på meny-knappen på fjärrkontrollen (aktiverar boxens inbyggda grafik) 2) Stänga av TV:n 3) Slå på TV:n (ny handskakning genomförs)
Det är inte en 100% lösning men det fungerar, på min box, tillräckligt ofta för att jag skall testa det innan jag rycker ut sladdar...
Visst är det häpnadsväckande att CD kan med att fortsätta på den inslagna vägen att introducera nya funktioner (med nya intäkter) och inte satsa 100% på att snarast ta itu med befintliga problem. Månaderna går utan att vi får se några fungerande lösningar medan man spiller tid på att testa VOD och digitala kopieringsskydd.
Tror nog att jag redan gjorde det. När jag inte fick igång bilden så gick jag in i menyn och skiftade standard från YbYr (ja ni vet) till RGB och provade igen. Men fortfarande ingen bild på HDMI. Först när jag drog ur sladden kom init sekvensen igång och det blev bild. Att jag kunde se vad jag gjorde berodde på att jag har en kompositlänk över till PC USB-kort för att spela in program som jag vill spara utanför boxen, så jag såg bild via SCART
Postad 21 januari 2011 - 08:34
HSE
-
HSE
-
Amatör
-
-
98 inlägg
Efter att tills för en vecka sedan undvikit att ladda ned den senaste programvaran blev det in feltryckning efter uppstart och boxen startade ladda ned den eländet! Sämre bild på alla kanaler, nästan alltid med "mute" så man får hålla in volymknappen det första man gör, ibland går det inte att titta på någon mer kanal om man spelar in på en trots fina staplar på signalkvaliten på båda huvuden. Och som så många andra ,hanskakningsproblemet med min TV om jag andvänder HDMI anslutningen. Där får jag bild igen om jag skiftar till min TVs inbyggda boxermotagare och tillbaka till HDMI! Så med senaste programvaran måste jag starta TVn, start boxen och vänta på den sega uppstarten, växla TVn mellan boxer och HDMI samt hålla in volymknappen tills det går att höra ljudet också. Hur i hela friden har CD haft mage att godkänna denna programvara? Ingen testning alls innan beslutet? Mvh HSE.
Postad 21 januari 2011 - 08:51
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4 002 inlägg
Nån som hade HD-sändning på Antikrundan?
Jag hade det inte
Ingen aning men nog var det 5.1 ljud... Viktigt i det programmet. Bra bild var det dock för mig den första kvarten, sedan blev det handboll. Apropå allas problem - det första jag skulle smyga in i boxen om jag hade makten att göra det är en "black box", en kraschlåda som loggar vad boxen gör. Vid krasch ska sedan boxen kunna skicka denna log till Canal Digital, efter att användaren godkänt det givetvis. Ett debug-läge helt enkelt som skulle kunna aktiveras på boxar som bråkar mer än vanligt... För de verkar ju inte kunna testa allt (om något) innan de skickar ut en mjukvara.
Postad 21 januari 2011 - 09:34
handbrake
-
handbrake
-
Wannabe
-
-
49 inlägg
Farsgubben vart uppringd av en försäljare från CD häromdagen som ville sälja honom en inspelningsbar HD-box. Klok som min far var så bad han försäljaren återkomma då min far ville tala med mig först angående detta då han visste att jag har en sådan box. Så, jag berättade för farsgubben om problemen som jag (och de flesta andra oxå med Sagemlåddan) hade och rekommenderade honom att inte skaffa en sådan. Så när försäljaren ringde tillbaka sa farsgubben att han inte ville ha någon box från CD då deras inspelningsbara HD-box är "trasig" som han uttryckte det. Försäljaren vart då sur och mumlade något om att de boxar som skickades ut i höstas hade något fel. I höstas? Vafan, jag skaffade boxen när den släpptes och den har väl aldrig fungerat som den ska... Nu väntar både jag å farsgubben på en ny generation boxar från CD då jag är mycket nöjd med utbudet av kanaler men INTE deras baguettebox från ****t! Har även blivit kontaktad av CD som vill sälja på mej tvillingkort men jag har avböjt och förklarat att jag inte vill binda mej mer till CD innan de fått ordning på sin Sagembox eller fått ut ersättningsbox för denna. Säljarna har då sagt att de förstår och beklagar problematiken... Suck. Vi får hoppas vid gudarna att den nya boxen blir bättre. Som sagt, jag är mycket nöjd med programutbudet och vill inte gärna gå över till Viasat eller Boxer pga detta... Kom igen CD, visa lite GoodWill!
Postad 21 januari 2011 - 10:48
TomasL
-
TomasL
-
Beroende
-
-
1 319 inlägg
kraschlåda som loggar vad boxen gör. Vid krasch ska sedan boxen kunna skicka denna log till Canal Digital, efter att användaren godkänt det givetvis.
Detta skulle också lösa Sveriges problem med arbetslöshet. Tänk så mycket folk dom skulle vara tvungna att anställa för att "ta hand om" alla dessa loggar som skulle komma in.
Postad 21 januari 2011 - 13:46
Vigilante
-
Vigilante
-
Lärjunge
-
-
307 inlägg
Jag spelade bara in ett program. Ett program var pausat i MyTV sedan tidigare men det ska ju inte ha betydelse. Det är ju sparat på hårddisken. Och igår fungerade inte tv guiden ordentligt på Tv4Plus. Skulle spela in James Bond men hade bara guide fram till kl. 19 eller något sånt så det sket sig
Postad 21 januari 2011 - 13:57
philipsguy
-
philipsguy
-
Lärjunge
-
-
309 inlägg
Jag spelade bara in ett program. Ett program var pausat i MyTV sedan tidigare men det ska ju inte ha betydelse. Det är ju sparat på hårddisken.
Och igår fungerade inte tv guiden ordentligt på Tv4Plus. Skulle spela in James Bond men hade bara guide fram till kl. 19 eller något sånt så det sket sig 
Det finns ju bara två tuners, live TV har prio över inspelningar. Paus är väl också en inspelning i burkens värld. En MYCKET kort stund innan ett andra program ska inspelas kommer en fråga på skärmen om du vill växla kanal. Taskigt om TV:n står på och t ex en serieinspelning spelar in på en annan kanal och man missar frågan. Efter kanske en halvminut så avbryts den andra inspelningen om du inte varit där och tryckt OK...
Postad 21 januari 2011 - 14:08
Huddingebo
-
Huddingebo
-
Veteran
-
-
2 489 inlägg
Jag spelade bara in ett program. Ett program var pausat i MyTV sedan tidigare men det ska ju inte ha betydelse. Det är ju sparat på hårddisken.
Och igår fungerade inte tv guiden ordentligt på Tv4Plus. Skulle spela in James Bond men hade bara guide fram till kl. 19 eller något sånt så det sket sig 
Stäng av och på boxen så uppdaterar sig TV Guiden.
Postad 22 januari 2011 - 07:03
Aruba4608
-
Aruba4608
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
Börjar att tröttna på denna box igen (inne på vår tredje)...igår så "dog" (reboot) den mitt under inspelningen av Stargate Atlantis, och jag och barnen kikade på den inspelade Guldkompassen, och ljudet "klippte" hela hela tiden, och imorse satt jag på boxen, och det var ingen bild på TV:en, kunde "zappa" mellan kanaler och boxen registrerade bytena på displayen med ingen bild, stängde av och satt på igen, och nu har jag bild...
Känns som att det är en stor klagomur det här...den största och mest levande tråden på hela prisjakt? Bra jobbat CD!
Funderar på box byte, har någon erfarenhet av Vu+? Såg att dom hade kommit med en ny...men det är klart, dom som har bytt, kommer väl aldrig tillbaka till den här tråden....
Redigerat av Aruba4608, 22 januari 2011 - 07:03.
Postad 22 januari 2011 - 07:37
Frallan78
-
Frallan78
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Har fortfarande inga HD-sändningar på SVT HD, t ex Antikrundan och på spåret ocm enligt EPG´n ochinfofältet skall ha det
Nån som har det?
Har ominstallerat boxen, har den nya nätdelen med strömbrytare, har sökt om kanalerna.
Vad mer kan man göra?
Formatera hårddisken? Nja, känns lagom kul att ta bort allt inspelat som man vill ha kvar.
/Frallan
Redigerat av Frallan78, 22 januari 2011 - 07:39.
Postad 22 januari 2011 - 08:10
Unregistered124686ac
-
Unregistered124686ac
-
Über-Guru
-
-
11 229 inlägg
Har fortfarande inga HD-sändningar på SVT HD, t ex Antikrundan och på spåret ocm enligt EPG´n ochinfofältet skall ha det Nån som har det? Har ominstallerat boxen, har den nya nätdelen med strömbrytare, har sökt om kanalerna. Vad mer kan man göra? Formatera hårddisken? Nja, känns lagom kul att ta bort allt inspelat som man vill ha kvar. /Frallan
Är det enbart SVT HD? Du har bild på kanalen SVT HD men det visas ingen HD logga, är det det? Ska kollla hur det ser ut. Jag spelade in TV4 HD igår och det var problem med ljudet och även bild på något ställe. Ljudet försvann helt vid vissa tillfällen och jag var tvingad att göra paus/play.
Postad 22 januari 2011 - 08:41
Frallan78
-
Frallan78
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Är det enbart SVT HD? Du har bild på kanalen SVT HD men det visas ingen HD logga, är det det? Ska kollla hur det ser ut.
Jag spelade in TV4 HD igår och det var problem med ljudet och även bild på något ställe. Ljudet försvann helt vid vissa tillfällen och jag var tvingad att göra paus/play.
Har bild på SVT HD men ingen HD-logga. /Frallan
Postad 22 januari 2011 - 08:53
Unregistereda4c12829
-
Unregistereda4c12829
-
Användare
-
-
171 inlägg
@que:
Jag vågar aldrig stänga av boxen om jag har en tidig inspelning pg. för då får jag aldrig igång den igen.
Kan absolut inte få någon bild tillbaks om den har startat inspelning från standby vad jag än gör  .
Är ruggigt trött på denna franska skit!
Postad 22 januari 2011 - 09:14
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4 002 inlägg
Har bild på SVT HD men ingen HD-logga.
/Frallan
På spåret igår = HD ivartfall... Okej, konstaterade bara det i EPGn, såg sedan bara två-tre minuter av programmet. Min fråga är enkel, vad är det du saknar? - Info i EPGn om att det ska vara HD-sändning?
- Info i rutan, i sändningen, att det ska vara HD-sändning?
- Kvalitén på bilden, det är inte HD?
Som sagt, SVT själva ger bara en liten blänkare när programmet om att det är i HD och 5.1. Lite frustrerande i En idiot på resa när idioten säger, apropå smogen i Peking, "Känns dumt att filma detta i HD, inga detaljer syns ju ändå..." men SVT har bara köpt in SD-versionen så... Kanalen heter förövrigt SVT1 HD
Postad 22 januari 2011 - 09:18
Tobyponken
-
Tobyponken
-
Forumräv
-
-
831 inlägg
Jag fick rådet att formatera hårddisken sist jag snackade med CD och gjorde som dom sa. Var ändå dags för en rensning. Sedan dess har boxen fungerat felfritt men häromdagen så hängde den sig när jag skulle gå in i guiden. Fick reseta och då kom nute under uppstart. Reset igen och då startade den. Igår fastnade den vid avstängning och fick resetas två ggr för att kunna startas.
Är problemen kopplade till hur full disken är? Det har ju börjat bli halvfullt nu på disken.
Postad 22 januari 2011 - 10:24
Unregisteredb7463f40
-
Unregisteredb7463f40
-
Användare
-
-
162 inlägg
Är problemen kopplade till hur full disken är? Det har ju börjat bli halvfullt nu på disken.
Jag tror det har ett litet samband. Jag tycker mig märka att boxen funkar sämre när - Nätverkskabeln är isatt
- Hårddisken är fyllt till hälften eller mer
Men som med så mycket annat med denna box finns det ju 1000 olika orsaker till att den funkar dåligt och när den känns som mest hopplös kan den ju funka bra i en eller två dagar innan den är tillbaka i sin "vanliga standard" igen.
Postad 22 januari 2011 - 12:24
AC3
-
AC3
-
Forumräv
-
-
866 inlägg
Varför ska boxen fungera sämre när det finns inspelat material på hårddisken? Ligger en del av operativsystemet på den?
Postad 22 januari 2011 - 17:17
Mazak
-
Mazak
-
Användare
-
-
196 inlägg
Snart är det dags att säga hej då till Canal digital och stänga av den här ###### skitboxen för gott.
Helt sjukt att dom inte har lyckats än med mjukvaran efter så här lång tid.
Enda anledningen att jag har haft kvar Canal digital är att dom har visat alla matcher i elitserien.
Nu blir det Telia bredbands-tv som blir billigare också med alla matcher i hockeyn.
Så fort vdsl2 blir klart här så ringer jag och säger upp mitt abonnemang
Det ska bli så ###### gott att be Canal Digital dra åt ****!
Postad 22 januari 2011 - 18:03
DonFredo
-
DonFredo
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Här är en ny variant av 'NUTE'. Har någon annan sett denna.
Trycker på 'EPG'. Boxen stänger av sig, går över i 'INIT' och kommer upp i 'NUTE'
På min skärm står det "INGEN VIDEOSIGNAL' Jag ökar ljudet på boxen (enligt instruktion vid NUTE). Boxen bootar om igen av sig själv går över i 'INIT' och därefter kommer "Canal Digital" logon och boxen går igång med volymen på 'noll' men utan 'NUTE' i display'n.
Postad 23 januari 2011 - 08:03
Unregistered7146b06c
-
Unregistered7146b06c
-
Användare
-
-
105 inlägg
Snart är det dags att säga hej då till Canal digital och stänga av den här ###### skitboxen för gott. Helt sjukt att dom inte har lyckats än med mjukvaran efter så här lång tid.
Enda anledningen att jag har haft kvar Canal digital är att dom har visat alla matcher i elitserien. Nu blir det Telia bredbands-tv som blir billigare också med alla matcher i hockeyn. Så fort vdsl2 blir klart här så ringer jag och säger upp mitt abonnemang
Det ska bli så ###### gott att be Canal Digital dra åt ****!
Man är ju lite avundsjuk när man har 22 månader kvar på skiten  men vad jag hört så är ju inte telia bredbands tv heller någon höjdar, men det kan ju inte vara sämre i alla fall. För min del ångrar jag verkligen att jag bytte bort Boxer som fungerade näst intill perfekt, hade i och för sig ingen inspelningsbar box till Boxer.
Redigerat av Unregistered7146b06c, 23 januari 2011 - 08:03.
Postad 23 januari 2011 - 08:09
Unregistered7146b06c
-
Unregistered7146b06c
-
Användare
-
-
105 inlägg
Någon mer än jag som har problem med Ljudet på TV4HD? Ljudet hackar med jämna mellanrum, jag har märkt det speciellt i samband med Handbolls VM sändningarna. Skulle vara intressant om det är fler som märkt detta så att man vet om det är boxen och inte utsändningen (TV4). Jag har samma problem ibland när jag spelar upp inspelat HD, att ljud och bild hackar, men då inte specifikt TV4HD, då är det definitivt boxen.
Postad 23 januari 2011 - 10:10
B BUS
-
B BUS
-
Forumräv
-
-
607 inlägg
Någon mer än jag som har problem med Ljudet på TV4HD? Ljudet hackar med jämna mellanrum, jag har märkt det speciellt i samband med Handbolls VM sändningarna. Skulle vara intressant om det är fler som märkt detta så att man vet om det är boxen och inte utsändningen (TV4). Jag har samma problem ibland när jag spelar upp inspelat HD, att ljud och bild hackar, men då inte specifikt TV4HD, då är det definitivt boxen.
Hackande ljud har jag ofta, upplevde det mycket igår när jag såg inspelat "På spåret" SVT1 HD. Ibland beror det på att ljudet hamnar ur synk och hackar då tills det synkar, jag har även märkt detta på andra sportsändningar typ, skidåkning, Då märker man ju oftast inte att ljudet inte synkar. Jag såg Handbollen på kanalplats 33 eller Canal+ handbollskanal i HD upplever biden som bättre där än på tv4HD och slipper reklam i pausen. Upplevde inget hackande ljud igår. Hjälper det inte om du pausa spolar byter kanal, då brukar hackandet försvinna ibland för mig.
Postad 23 januari 2011 - 10:16
knarrevik
-
knarrevik
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Men för h-e CD, ge f-n i mina kanallistor. Vill jag ha tv6, Silver HD samt Eurosport HD i lista B på speciella platser skall de vara kvar där och inte tas bort. Är det östtyska Stasimedlemmar som jobbar på CD som skall bestämma vad vi skall se? Varför har vi inte tillgång till alla fria kanaler som finns på Thor, kan CD svara på en sådan enkel fråga, jag betalar ju trots allt fullt pris till er så ni kan betala era östtyska politruker samt de franska programmerarna som pimplar rödvin hela dagarna i stället för att sköta sitt jobb.
Om man gör rätt från början så blir det rätt på slutet! Du måste spara dina kanallistor. Några östtyskar har jag inte sett men däremot litauiska skåpbilar som verkar mysko.
Postad 23 januari 2011 - 10:32
Unregistered7146b06c
-
Unregistered7146b06c
-
Användare
-
-
105 inlägg
Hackande ljud har jag ofta, upplevde det mycket igår när jag såg inspelat "På spåret" SVT1 HD. Ibland beror det på att ljudet hamnar ur synk och hackar då tills det synkar, jag har även märkt detta på andra sportsändningar typ, skidåkning, Då märker man ju oftast inte att ljudet inte synkar. Jag såg Handbollen på kanalplats 33 eller Canal+ handbollskanal i HD upplever biden som bättre där än på tv4HD och slipper reklam i pausen. Upplevde inget hackande ljud igår.
Hjälper det inte om du pausa spolar byter kanal, då brukar hackandet försvinna ibland för mig.
Jag hade inte problemet med ljudet när jag tittade på handbollen i canal+HD men då hade jag heller inte dolbydigital ljud 5.1 (enligt förstärkaren). Det är DD5.1 på TV4HD som strular, det är inte osynkat utan det hackar till typ 4 ggr per minut.
Postad 23 januari 2011 - 13:15
c_willy
-
c_willy
-
Amatör
-
-
52 inlägg
Om man gör rätt från början så blir det rätt på slutet! Du måste spara dina kanallistor. Några östtyskar har jag inte sett men däremot litauiska skåpbilar som verkar mysko.
Om man gör rätt från början så blir man ändå rövknullad av cd i slutänden eftersom kanalerna trillar bort och byts ut av andra mm det som oftast ballar ur är bortfall av DVB-T kanalerna så som tv6 tv4 regionalt tex dom brukar ofta ersättas av dubbla kopior av tv4+ och så har det varit på både den gamla och den nya fw:n nu är jag så trött på detta så jag vet inte vart jag ska ta vägen, hängningar , oinspelade prgm mm dvs allt som folk skriver om hela tiden här. kikade på VU+ men om jag fattat det rätt så kan man ju bara köra sat på 2 tuners eller byta en till DVB-T och då får jag ju inte samma funktion som i denna boxen. och ska sanningen fram så är jag inte tillräckligt teknisk att få igång en linuxbox på egen hand. Vad ska jag ta mig till???? måste jag invänta Tivo?
Postad 23 januari 2011 - 15:14
bkd
-
bkd
-
Lärjunge
-
-
460 inlägg
Om man gör rätt från början så blir man ändå rövknullad av cd i slutänden eftersom kanalerna trillar bort och byts ut av andra mm det som oftast ballar ur är bortfall av DVB-T kanalerna så som tv6 tv4 regionalt tex dom brukar ofta ersättas av dubbla kopior av tv4+ och så har det varit på både den gamla och den nya fw:n
nu är jag så trött på detta så jag vet inte vart jag ska ta vägen, hängningar , oinspelade prgm mm dvs allt som folk skriver om hela tiden här. kikade på VU+ men om jag fattat det rätt så kan man ju bara köra sat på 2 tuners eller byta en till DVB-T och då får jag ju inte samma funktion som i denna boxen. och ska sanningen fram så är jag inte tillräckligt teknisk att få igång en linuxbox på egen hand.
Vad ska jag ta mig till???? måste jag invänta Tivo?
Vu+Duo har två fasta tuners för satellit och möjlighet att köra en tredje tuner via USB, för t ex marksänt... m a o får du samma funktionalitet som CD-boxen.
Postad 23 januari 2011 - 16:20
ansgar
-
ansgar
-
Beroende
-
-
1 257 inlägg
Jag har inte den här lådan men då jag läser tråden får jag intrycket att lådan lätt blir överbelastad. Därav de många och oförklarliga stoppen. Ang. paus och inspelning på samma gång så borde det vara jämställt med två samtidiga inspelningar och då kan man inte se fler kanaler.
Postad 23 januari 2011 - 16:32
AC3
-
AC3
-
Forumräv
-
-
866 inlägg
Jag har inte den här lådan men då jag läser tråden får jag intrycket att lådan lätt blir överbelastad. Därav de många och oförklarliga stoppen.
Det är mitt intryck också. Överbelastningen beror nog på att de vill trycka in för mycket finesser i en låda med slö processor och litet arbetsminne. Lösningen är en bättre box eller mindre finesser. Är det någon som vet vad det är för processor, grafikkort, arbetsminne och hårddisk?
Postad 23 januari 2011 - 17:56
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1 853 inlägg
Vad ska jag ta mig till???? måste jag invänta Tivo?
TiVo kommer 2012 och ADB boxen kommer hösten 2011 Så det blir en viss väntan
Postad 23 januari 2011 - 18:11
AC3
-
AC3
-
Forumräv
-
-
866 inlägg
TiVo kommer 2012 och ADB boxen kommer hösten 2011...
....och en fungerande SW kommer några år efter det?
Postad 23 januari 2011 - 20:29
B BUS
-
B BUS
-
Forumräv
-
-
607 inlägg
....och en fungerande SW kommer några år efter det?
Va, tror ni inte på CD när dom säger att dom 'NU' gör allt dom kan och kanske har en ny fungerande SW mitten på Mars?
Postad 23 januari 2011 - 20:43
Falukorv
-
Falukorv
-
Forumräv
-
-
680 inlägg
näää!!!
Postad 23 januari 2011 - 21:33
jokim
-
jokim
-
Forumräv
-
-
527 inlägg
TiVo kommer 2012 och ADB boxen kommer hösten 2011 Så det blir en viss väntan
var har du hittat dom datumen?
Postad 23 januari 2011 - 22:18
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1 853 inlägg
var har du hittat dom datumen?
CD Norge
Postad 23 januari 2011 - 22:56
MagnusBio
-
MagnusBio
-
Lärjunge
-
-
270 inlägg
Min box blev helt vilsen idag, vilket händer ofta.
Hade satt Kanal A på inspelning 21:30 och kanal B 21:40, satt samtidigt och tittade på kanal C.
Förväntningarna var att den skulle börja spela in på kanal A 21:30, på kanal B 21:40, samtidigt som jag tvingas byta från kanal C.
Vad som hände.
Inget verkar hända 21:30, i listan med inspelningar syns inget om att där är en pågående.
Bläddrar till kanal A och Enkel inspelning "lyser", hmm.
21:40 händer inget, jag behöver inte byta kanal, nu anar jag mer ugglor i mossen.
Fortfarande inga inspelningar i listan, men Enkel inspelning lyser även på kanal B.
Jag kan dock bläddra till andra kanaler, där dock inte enkel inspelning lyser.
Något är fel, som vanligt.
Trycker jag på på inspelningsknappen visar den Rec och 2:00:00 som tid på tidslinjen, trycker jag på den igen visar den 23:58:58 eller något sånt.
Jag kan göra detta på en av de kanalerna jag redan spelar in på enligt boxen, eller på en annan kanal med samma resultat.
Den varje tryck innebär bara att den växlar mellan dessa siffror och visar en konstig tidslinje.
Jag kan dock inte få bort enkel inspelning genom att trycka på stopp.
Och i slutändan fick jag inget alls inspelat, grr.
Detta är inte första gången något liknande inträffar.
Skall ringa Canal Digital imorgon och fråga om de vet hur deras box fungerar.
Redigerat av MagnusBio, 23 januari 2011 - 22:57.
Postad 24 januari 2011 - 06:53
philipsguy
-
philipsguy
-
Lärjunge
-
-
309 inlägg
Halvt OT men: Kom att tänka på en sak angående att det är nya boxar och leverantörer på väg in CD:s utbud och det är ju bra men nog måste det vara så att nuvarande leverantören Sagem inte gör allt för många knop med att leverera programvara till en box som inom snar framtid (påstås det) slutar säljas. Självklart ska det ju inte vara så men Sagem sitter väl och surar över detta och kan tänka mig att alltihopa ligger på gränsen till vad man kan kalla att sätta käppar i hjulet för sin kund (CD) som de anser har övergett dem... Rätta mig om jag har fel.
Postad 24 januari 2011 - 07:49
AC3
-
AC3
-
Forumräv
-
-
866 inlägg
Halvt OT men: Kom att tänka på en sak angående att det är nya boxar och leverantörer på väg in CD:s utbud och det är ju bra men nog måste det vara så att nuvarande leverantören Sagem inte gör allt för många knop med att leverera programvara till en box som inom snar framtid (påstås det) slutar säljas. Självklart ska det ju inte vara så men Sagem sitter väl och surar över detta och kan tänka mig att alltihopa ligger på gränsen till vad man kan kalla att sätta käppar i hjulet för sin kund (CD) som de anser har övergett dem... Rätta mig om jag har fel.
Det som du skriver är mycket troligt. Om Sagem dessutom har en ny modell på gång så arbetas det hellre med den. Vem vill lägga tid på en gammal modell?
Postad 24 januari 2011 - 07:54
Huddingebo
-
Huddingebo
-
Veteran
-
-
2 489 inlägg
Det som du skriver är mycket troligt. Om Sagem dessutom har en ny modell på gång så arbetas det hellre med den. Vem vill lägga tid på en gammal modell?
Skall man behålla sina kunder bör man nog även underhålla sina gamla produkter som finns i kanske hundra tusentals hem om man inte har hål i huvudet.
Postad 24 januari 2011 - 08:10
AC3
-
AC3
-
Forumräv
-
-
866 inlägg
Skall man behålla sina kunder bör man nog även underhålla sina gamla produkter som finns i kanske hundra tusentals hem om man inte har hål i huvudet.
Men tyvärr så är det inte så. Hur många är det inte som har köpt något som inte har alla utlovade egenskaper? När man klagar så får man till svar att det kommer i en uppdatering, men tiden går och tillslut får man höra att finessen man efterfrågar finns i den nya modellen. Alltså har man betalat för något man aldrig fick. Ett exempel, I den färgglada broschyren till Nokia 9802 står det som ett försäljningsargument att det ska finnas möjlighet att göra favoritlistor. 10 år senare var det fortfarande utgråat i menyn. Köp vår nya modell, Nokia 9902, tyckte försäljaren.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-16 13:46:51
-
Ny hifi-bänk - Jobb kvar
joga
2025-05-15 21:43:01
-
JBL M2 & BMS SUB
Anton
2025-05-15 16:51:15
-
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|