Ja men inget syns utom dom 21 släppta titlarna
Microsoft Xbox One 500GB (inkl. Kinect) 2013
(Spelkonsoler)
|
9
|
(38)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One 500GB - Day One Edition (inkl. Kinect + FIFA 14) 2013
(Spelkonsoler)
|
9
|
(0)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One 500GB 2014
(Spelkonsoler)
|
8
|
(114)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One 500GB (inkl. FIFA 15 + Forza 5) - Nordic Day One Edition
(Spelkonsoler)
|
7
|
(10)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One 500GB (inkl. FIFA 16) 2015
(Spelkonsoler)
|
7
|
(8)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One S 500GB
(Spelkonsoler)
|
6
|
(26)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One S 2TB
(Spelkonsoler)
|
6
|
(6)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One S 500GB (inkl. FIFA 17)
(Spelkonsoler)
|
7
|
(12)
|
Inga priser |
Xbox One S (450 inlägg)
|
6 år sedan |
Demonstrationer av Hemmabio Projektorer & Filmdukar mm. (27 inlägg)
|
7 år sedan |
Xbox One S, UHD Blu-ray spelare från $299 (87 inlägg)
|
8 år sedan |
KODI Xbox One (2 inlägg)
|
8 år sedan |
Spelkonsollstips (6 inlägg)
|
10 år sedan |
Snuvad på xbox one + kinect på teknikproffset (14 inlägg)
|
11 år sedan |
Postad 24 June 2015 - 12:34
Går det att få över onlineköpta spel från 360 till X1?
Spel som är köpa digitalt på 360 som blir bakåtkompatibla kommer gå att ladda ner digitalt igen till din XO. Vad jag minns så skall dom dyka upp i listan "ready to install" under My Apps & Games precis som villket XO-spel som helst.
Om det sker under previewtiden vet jag ej, det får någon som är med i programmet svara på och som köpt något digitalt.
Redigerat av SKIBBE, 24 June 2015 - 12:35.
Postad 24 June 2015 - 13:26
Om det sker under previewtiden vet jag ej, det får någon som är med i programmet svara på och som köpt något digitalt.
Jomenvisst. Jävligt nice att de bara dyker upp så man inte behöver hålla reda på vilka spel man köpt.
Postad 24 June 2015 - 19:02
Postad 24 June 2015 - 19:15
Testa att lägga till mig, OneDhanjel
Postad 25 June 2015 - 08:49
Går det att få över onlineköpta spel från 360 till X1?
Tror det, jag hade åtminstone Viva Pinata TiP som jag "köpt" genom Games with Gold.
//Timmy
Postad 26 June 2015 - 17:20
Postad 26 June 2015 - 18:27
Skulle starta boxen idag i min lgh, kom aldrig ut på nätet och då slog det mig att jag sagt upp internet... men iaf, då jag delar spelen med en kompis och vet att dom inte funkar utan nät så satte jag i min bf4 skiva, tror ni att det starta? Nope... fick felmeddelandet att det tog för lång tid att starta hela tiden...?
Funkar det om du ställer om konsolen till offline?
Postad 26 June 2015 - 18:32
Funkar det om du ställer om konsolen till offline?
Nope, nu är den nerpackad och flyttad till tjejens lgh (mitt nya hem) får pröva i helgen om de hinns. Jobbar 8-21 imorgon och kväll söndag. Måste man aktivt välja något offline mode alltså?
Postad 26 June 2015 - 20:38
Postad 27 June 2015 - 06:19
Någon som kan bjuda in mig till Preview programmet? Gamertag: fredamn76.
Lägg till mig som vän. Se ovam
Postad 27 June 2015 - 16:03
Ytteligare en video på Elite kontrollen av www.Tested.com
MN podcast pratar om elite kontrollen.
http://majornelson.c...ess-controller/
Kommer med en nydesignad usb-kabel (10ft) som är braided nylon där ferritkärnorna är inbyggda i själva kontakterna. Synk-knappen stänger av och på paddlarna när man dubbeltrycker. Man kan binda knappar till triggers och triggers till knappar. I mjukvaran kan man även fixa så att triggers får dödzoner. MS arbetar med tredjepart som kommer sälja d-pads och thumbstics med speltema som de hade på E3. Uppdateringar uppdateras trådlöst. Bumper knapparna har mer tryckyta? (lyssna efter 48 min) Nya 3.5 mm jacket har medhörning och går att justera (gäller alla nya kontroller som har 3.5 mm).
Redigerat av Zerox_no1, 27 June 2015 - 16:04.
Postad 28 June 2015 - 20:40
Är det någon som utnyttjar funktionen att dela spelbibliotek med någon annan? Kanske har snackats om tidigare men jag visste inte om det. Person 1 sätter sin "hem xbox" hemma hos person 2 och tvärtom, då räcker det ju om en köper spelet och båda får tillgång till det. Något som kan strula iom att man göra så här?
Postad 29 June 2015 - 09:40
Är det någon som utnyttjar funktionen att dela spelbibliotek med någon annan? Kanske har snackats om tidigare men jag visste inte om det. Person 1 sätter sin "hem xbox" hemma hos person 2 och tvärtom, då räcker det ju om en köper spelet och båda får tillgång till det. Något som kan strula iom att man göra så här?
Jag kör så med en polare, jättesmidigt. Man delar på Gold och allting. Problematiken är att på mitt Xbox måste min användare vara inloggad för att spela de spel jag köpt, och på deras konsol motsvarande. Jag delar således mitt Gold medlemskap med hans familj istället för min helt enkelt, därför kan man bli tvungen att köpa 2 ändå om ens barn brukar vilja spela online och man inte vill att de skall spela på ens egna användare
Redigerat av Unregistered9be4fd25, 29 June 2015 - 09:41.
Postad 29 June 2015 - 10:30
Jag delar med en kompis. Fungerar utmärkt så länge du har tillgång till internet. Du kan inte spela dina spel offline, då måste du göra din xbox till "hemma boxen"
Båda får tillgång till spelen som jag köper. Men man får ju göra en deal med polaren att han pröjsar 50% och att du pröjsar tillbaka det om ni måste bryta dealen. Min kompis har väl sagt ja till 2 spel (som jag inte fått cash för ens..) men jag har ju själv köpt säkert 15 spel som han får tillgång till även om han inte bett om att vi ska köpa dessa. Så vinnaren i våran deal är ju klart han. Att hitta nån som spelar lika och lika mycket är ju det bästa ![]()
Postad 29 June 2015 - 11:16
Jag antar att gold fylls på hemma hos honom om jag köper nytt och tvärtom eller?
Vad händer om han väljer att ha sin hemma box hemma hos sig? Försvinner alla hans spel från min lista då eller hur funkar det?
Postad 01 July 2015 - 00:15
Högupplösta bilder på Elite kontrollen. Ser riktigt fresh ut.
http://www.gamereact...ite Controller/

Postad 01 July 2015 - 09:23
Jag håller tummarna att elite-kontrollern blir bra! Kan nog tänka mig ett köp pga paddlarna bak. Perfekt i FPS-spel som CoD.
Såg en video med nadeshot där han pratade om kontrollern och han tyckte att paddlarna bak var för lätta att trycka ner. Man kom åt dem och tryckte på dem ofrivilligt när man bara håller i kontrollern enl. honom.
Han är iofs sponsrad av Scuf så man ska väl ta det med en nypa salt.
Men ärligt dock ... Ska baksidan av greppytan vara grå? Designmässig katastrof! Ser ut som någon prototyp iom det.
Redigerat av Agathorn, 01 July 2015 - 10:08.
Postad 01 July 2015 - 12:30
Några här som kör med USB-tunern?
Allt som oftast när jag tittar på buffrad tv hackar denna var 5-e sekund, det blir som ett litet ryck i bilden. Har aldrig sett detta när jag tittar på live-tv men i 9 fall av 10 när jag tittar på buffrad tv. SVT1 var det som var inspelat.
Finns mängder med andra små "förbättringar" som MS kan/bör implementera för att förbättra tv-tittandeupplevelsen, men dessa två ovan stör jag mig på faktiskt. Det är också obegripligt varför man inte själv kan välja hur stor live-tv bufferten ska vara. Vi har kört ett tag här hemma och en sak är säker, 30 minuter är alldeles för kort tid, minst en timme borde vara standard med möjlighet att välja själv, speciellt om man har en USB3-disk inkopplad.
Och sen MÅSTE bara sorteringen av kanaler blir bättre. Detta är som jag såg en väldigt högt rankad feature request på connect.
Ser fram emot Juli-uppdateringen, och HOPPAS att svensk oneguide finns med i releasen, det är tröttsamt att inte se någon info i guiden.
/S
Postad 01 July 2015 - 17:42
Postad 01 July 2015 - 17:47
Postad 02 July 2015 - 11:02
Snorbillig, men är det en 7200rpm disk i den? (Tveksamt)Intenso 3tb, funkat bra i 3 månader
Detta verkar vara ett najs allternativ för mycket lagring och prestanda (kräver extern ac pga 7200rpm disken)
https://www.dustinho...tent=5637147129
En artikel om hur man väljer extern lagring till sin One
http://m.windowscent...ard-drive-guide
Redigerat av SKIBBE, 02 July 2015 - 11:23.
Postad 02 July 2015 - 13:25
Min prioritet var att försöka undvika seagatediskar.
Intenso är 5400rpm men jag tänkte inte ens i dom banorna då planen är att spelen som ska spelas är på interna.
Postad 03 July 2015 - 00:11
Detta verkar vara ett najs allternativ för mycket lagring och prestanda (kräver extern ac pga 7200rpm disken)
https://www.dustinho...tent=5637147129
Ska hämta ut min imorrn. Prismässigt är det värt med en 4TB. Dock verkar den vara på 5900rpm men ska kolla upp det när jag satt in min.
Postad 03 July 2015 - 00:37
Ska hämta ut min imorrn. Prismässigt är det värt med en 4TB. Dock verkar den vara på 5900rpm men ska kolla upp det när jag satt in min.
2015 desktop versionen som jag länkade? Den äldre modellen ska iaf köra en 7200 disk.
Postad 03 July 2015 - 08:57
2015 desktop versionen som jag länkade? Den äldre modellen ska iaf köra en 7200 disk.
Den du länkade. Var inte så stor skillnad 5400 mot en 7200 så lär ju vara ännu mindre med en 5900.
Postad 03 July 2015 - 22:54
Fungerar det att titta på Blu-ray utan Xbox Live Gold?
Går det att strema film direkt från en NAS?
Postad 07 July 2015 - 18:31
Någon som kan bjuda in mig till Preview programmet? Gamertag: Alfvin
Adda mig, fredamn76 så kan jag bjuda in dig till Preview.
Postad 11 July 2015 - 14:22
Fungerar det att titta på Blu-ray utan Xbox Live Gold?
Går det att strema film direkt från en NAS?
Det fungerar utmärkt att titta på blu-ray, dock är blu-ray appen lite meckig tycker jag, i alla fall om man navigerar med media fjärrkontroll.
Streaming har jag bara testat från popcorn time till xbox one via dlna och det fungerar sådär. Hänger sig ibland, och ibland tappar jag möjlighet att pausa, så helt buggfritt är det inte, men om det är xbox eller popcorn time som är boven vet jag inte. Det finns en plex-app, kanske kan den spela upp från nas och en dlna-server? Har inte provat den då jag inte äger någon dlna-server...
Så som jag kör det är det xbox video-appen som verkar spela upp från dlna, men jag har där ingen möjlighet att själv välja vilken server jag vill spela från. Jag måste först starta xbox, sen starta popcorn time, sen välja xbox i det programmet, och då med lite tur startar uppspelningen inom 25 sekunder.
Lycka till!
Postad 11 July 2015 - 14:25
Vill bara upplysa samtliga om att nu fungerar äntligen oneguide med usb-tunern i Sverige. Har inte kunnat läsa detta någonstans, vilket är mycket dåligt. Det var en ren slump att jag bytte från en-uk till sv-se och då vips fungerade det.
Frugan är helnöjd. Dock ser jag något som inte alls är bra, och det är att undertexter i t.ex. svt1 och tv4 inte verkar fungera. Jag har valt under texter:på och språk_svenska men ingen undertext visas. Frun är hörselskadad och vi har dessutom småbarn vilket gör att undertexter är ett måste, även på svenskt material. Märkligt att de inte fått ordning på detta, då vilket skräpbox för 299 kr på ICA klarar boxer-tv med undertexter. Noterade även att om man streamar via dlna kommer inte undertexterna med då heller, så microsoft och undertexter verkar vara en inte så lyckad blandning. Jag testade även med en mkv-fil med inbyggda undertexter (srt) och inte ens det fungerade. DÅLIGT!
Det finns på connect ett förslag på krav för srt-stöd, något som tydligen ps4 redan har. Jag rekommenderar alla att gå in och rösta där!
/S
Postad 11 July 2015 - 14:53
Så marknätets kanaler fungerar nu som det ska med kanalsortering rätt och en guide som visar vad som visas samt vad som kommer? ![]()
Vart köpte du din usb-tuner?
Redigerat av Chrester, 11 July 2015 - 14:54.
Postad 11 July 2015 - 15:45
För Nintendo-retro-fantaster
30 Rare-spel släpps i Augusti till XBox-One under titeln "Rare Replay Collection"
http://www.xbox.com/...mes/rare-replay
Release datum i Sverige: 4/8
Redigerat av jj-finn, 11 July 2015 - 15:58.
Postad 13 July 2015 - 20:59
Så marknätets kanaler fungerar nu som det ska med kanalsortering rätt och en guide som visar vad som visas samt vad som kommer?
Vart köpte du din usb-tuner?
Japp det gör det, uruselt att det inte finns med i någon changelog, vare sig från xbox wire, major nelson eller svenska xbox facebooksida.
Beställde den från conrad, fick den inom 5 dagar. Tror den skickades från tyskland, men det borde gå att köpa från diverse återförsäljare:
http://www.xbox.com/...v#retailerblade
Konstigt nog säljer MS den inte själva i sin store.
Om det är rätt kanalsortering eller inte är nog en smaksak, den sorterar efter nummer och det verkar inte gå att påverka detta alls. Så hos oss kommer SVT1 HD och SVT2 HD efter TV4. Förhoppningsvis kommer det någon funktion i framtiden där man kan möblera om sina kanallistor och även dölja kanaler istället för detta hopplösa systemet med "recent & favorites" som enbart rör till det. då alla kanaler i Boxer-nätet läggs till i listan, inte bara freeview.
Testa gärna om ni får till det med subtitles, det är helt otroligt dåligt att det inte fungerar 2015.
/S
Postad 14 July 2015 - 19:04
Nu går den iaf att få via CDON då min skickades idag som jag beställde för 199 kr för en massa månader sedan.
Postad 16 July 2015 - 11:57
Postad 16 July 2015 - 19:17
Har läst efter visst googlande att det ska funka. Men jag hittar ingen HBO-app?
Postad 19 July 2015 - 21:29
Japp det gör det, uruselt att det inte finns med i någon changelog, vare sig från xbox wire, major nelson eller svenska xbox facebooksida.
Beställde den från conrad, fick den inom 5 dagar. Tror den skickades från tyskland, men det borde gå att köpa från diverse återförsäljare:
http://www.xbox.com/...v#retailerblade
Konstigt nog säljer MS den inte själva i sin store.
Om det är rätt kanalsortering eller inte är nog en smaksak, den sorterar efter nummer och det verkar inte gå att påverka detta alls. Så hos oss kommer SVT1 HD och SVT2 HD efter TV4. Förhoppningsvis kommer det någon funktion i framtiden där man kan möblera om sina kanallistor och även dölja kanaler istället för detta hopplösa systemet med "recent & favorites" som enbart rör till det. då alla kanaler i Boxer-nätet läggs till i listan, inte bara freeview.
Testa gärna om ni får till det med subtitles, det är helt otroligt dåligt att det inte fungerar 2015.
/S
http://www.microsoft...6edfbadc3532274
Där köpte jag min..
Postad 19 July 2015 - 23:30
Hur ändrar man visningsnamnet i sin profil?
Av någon märklig anledning heter jag "fisegriseapa"
. Antar att jag har råkat skriva det när jag skapade mitt hotmail-konto för längesen, men det finns inte med när jag loggar in på https://account.microsoft.com/. Där ser allt normalt ut.
Om jag försöker byta gamertag i xboxen så står det att det kostar pengar...
Redigerat av Ageve, 20 July 2015 - 00:23.
Postad 20 July 2015 - 07:51
Men visningsnamn minns jag inte, är säkert kopplat via msn eller något? Jag blir välkommnad med Hello Jan iaf antar den snott det därifrån :-P
Googlade det.
https://www.reddit.c...gn_in_greeting/
Redigerat av SKIBBE, 20 July 2015 - 07:52.
Postad 20 July 2015 - 11:35
Jo, det verkar som att det är gamertagen som är fel, men jag har ju aldrig skapat någon förut. Namnet som visas på outlook, skype osv är rätt.
Postad 20 July 2015 - 12:01
Redigerat av SKIBBE, 20 July 2015 - 12:14.
Postad 20 July 2015 - 12:16
När jag loggar här https://account.xbox.com/sv-SE/Profile så får jag upp samma namn. Jag antar att det är gamertagen, så det borde ju vara online.
Postad 20 July 2015 - 12:43
När jag loggar här https://account.xbox.com/sv-SE/Profile så får jag upp samma namn. Jag antar att det är gamertagen, så det borde ju vara online.
Okey, ja då är det nog så att du var lite snabb när du skapa din gamertag, då är det bara att betala för att byta till något som är ledigt. Jag gjorde lite samma för ja 8år sen är de nog nu. Ville ha SKIBBE men var taget så la till SKIBBEra för hade det på en annan site, kommer man från pc så tänker man att man byter ju namn hela tiden i spelen om man känner för det. Men ikke så funkade inte tvspel. Ledsnade efter något år på att folk kallade mig skibbeRAAAA online. Så betalade för att få SK1BBE som tur nog var ledigt.
Postad 20 July 2015 - 15:23
Jaha, då får jag väl heta det. Det känns lite B att behöva betala för att ändra ett namn, men det är ju trots allt Microsoft det handlar om
Redigerat av Ageve, 20 July 2015 - 15:24.
Postad 20 July 2015 - 15:49
Men jag håller med dig om att det är sniket.
Redigerat av Johan_i_burken, 20 July 2015 - 15:50.
Postad 23 July 2015 - 11:48
http://www.eurogamer...t-mouse-support
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
Xbox One S
9 bilder
6 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler