Canal Digital boxen (HDTV box med hårddisk)
12255 svar till detta ämne
Postad 24 januari 2011 - 08:24
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4 002 inlägg
Sagemcom har aldrig varit snabba med fixar till denna box...Vi kan nog lugnt tro att det går i den sega takt det går och vare sig snabbare eller långsammare än annars. Om de slöar ned processen hoppas jag nog att avtalet är sådant att det blir dyrt för dem. Helt inkompetenta kan jag inte tro att CD är. Samt Sagemcom bör sköta sig, som Huddingebo säger, för om de inte gör det finns det inte en chans att någon annan operatör köper deras boxar. MagnusBio
trist, klart bugg... Spelar inte ofta in dubbelt men ska testa och se om jag kan provocera boxen till att bete sig som din.
Postad 24 januari 2011 - 09:31
Huddingebo
-
Huddingebo
-
Veteran
-
-
2 489 inlägg
Men tyvärr så är det inte så. Hur många är det inte som har köpt något som inte har alla utlovade egenskaper? När man klagar så får man till svar att det kommer i en uppdatering, men tiden går och tillslut får man höra att finessen man efterfrågar finns i den nya modellen. Alltså har man betalat för något man aldrig fick.
Ett exempel, I den färgglada broschyren till Nokia 9802 står det som ett försäljningsargument att det ska finnas möjlighet att göra favoritlistor. 10 år senare var det fortfarande utgråat i menyn. Köp vår nya modell, Nokia 9902, tyckte försäljaren. 
Men i 9802 kunde man ju göra favoritlistor, jag hade alltid ett flertal igång. Men Sagem säljer ju inte bara till CD, utan till andra operatörer i Europa och borde ha någott rennome kvar att försöka behålla.
Postad 24 januari 2011 - 09:35
Unregistereddee533f2
-
Unregistereddee533f2
-
Rookie
-
2 inlägg
Någon mer än jag som har problem med Ljudet på TV4HD? Ljudet hackar med jämna mellanrum, jag har märkt det speciellt i samband med Handbolls VM sändningarna. Skulle vara intressant om det är fler som märkt detta så att man vet om det är boxen och inte utsändningen (TV4). Jag har samma problem ibland när jag spelar upp inspelat HD, att ljud och bild hackar, men då inte specifikt TV4HD, då är det definitivt boxen.
Jag har ocksa problem med ljudet på TV4HD men inga andra kanaler med 5.1 ljud. Jag har haft det sedan jag fick boxen för snart 2 årsedan. Det har funnits i alla releaser av mjukvaran. Jag har talat med CD, TV4 ett flertal ggr och flera seriösa TV-handlare ingen av dessa har hört något om detta. Både TV4 och CD skyller på varandra eller min förstärkare. Det har heller inget med osync i ljudet att göra, de finns både i direksändning och på inspelat material. Om man tar det från inspelat material så kommer det vi olika tidpunkter då man ser avsnitet flera ggr, så det finns uppenbarligen inte på disken utan det verkar skapas vi uppspelningen.
Postad 24 januari 2011 - 09:41
MagnusBio
-
MagnusBio
-
Lärjunge
-
-
270 inlägg
Ringde och pratade med Kundtjänst om mina problem och hur irriterande det är.
Frun i huset spelar in ganska mycket och hotar med att kasta ut skiten var gång hon missar en inspelning.
Han jag pratade med var trevlig och jag fick en månad gratis efter han hade pratat med en kollega.
Mer än en månad kunde han inte ge, påstod han i alla fall, men ha sa att Canal Digitals ledning skulle diskutera mer kompensation till befintliga kunder pga problemen.
Han sa att de hade problem med den ny mjukvaran som jag hade och de jobbade för fullt med en ny,
det enda han frågan om jag gjort var formatera om hårddisken. han förstod väl att en ny nätadapter inte skulle lösa det.
De hade blivit lovad att den nya mjukvaran skulle släppas första kvartalet av fransmännen, han kunde inte svara på om det var februari eller mars dock.
Redigerat av MagnusBio, 24 januari 2011 - 09:43.
Postad 24 januari 2011 - 09:43
TomasL
-
TomasL
-
Beroende
-
-
1 319 inlägg
Jag har ocksa problem med ljudet på TV4HD men inga andra kanaler med 5.1 ljud. Jag har haft det sedan jag fick boxen för snart 2 årsedan. Det har funnits i alla releaser av mjukvaran. Jag har talat med CD, TV4 ett flertal ggr och flera seriösa TV-handlare ingen av dessa har hört något om detta. Både TV4 och CD skyller på varandra eller min förstärkare. Det har heller inget med osync i ljudet att göra, de finns både i direksändning och på inspelat material. Om man tar det från inspelat material så kommer det vi olika tidpunkter då man ser avsnitet flera ggr, så det finns uppenbarligen inte på disken utan det verkar skapas vi uppspelningen.
Känns som detta problem ligger hos TV4. Hade samma problem med ljudet på TV4HD och då kör jag via Comhem.
Postad 24 januari 2011 - 10:38
MagnusBio
-
MagnusBio
-
Lärjunge
-
-
270 inlägg
...
MagnusBio trist, klart bugg... Spelar inte ofta in dubbelt men ska testa och se om jag kan provocera boxen till att bete sig som din.
Den första inspelningen var en återkommande inspelning som skulle köras varje söndag vid samma tidpunkt. Den andra vet jag inte vilken typ det var, men tror inte att det var återkommande.
Postad 24 januari 2011 - 10:59
Iwarsson
-
Iwarsson
-
Lärjunge
-
-
426 inlägg
Är det någon av er som kontaktade Plus som har blivit svarade på något sätt, via telefon eller mejl?
Verkar de ha något intresse i vårat problem?
Postad 24 januari 2011 - 11:05
Frallan78
-
Frallan78
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Är det någon av er som kontaktade Plus som har blivit svarade på något sätt, via telefon eller mejl?
Verkar de ha något intresse i vårat problem?
Har inte blivit kontaktad iallafall.
Postad 24 januari 2011 - 13:41
AC3
-
AC3
-
Forumräv
-
-
866 inlägg
Men i 9802 kunde man ju göra favoritlistor, jag hade alltid ett flertal igång. Men Sagem säljer ju inte bara till CD, utan till andra operatörer i Europa och borde ha någott rennome kvar att försöka behålla.
Jag blandade nog ihop modellsiffrorna där. Jag menade den allra första digitalmottagaren från Nokia. Hette den 9602?
Postad 24 januari 2011 - 14:17
B BUS
-
B BUS
-
Forumräv
-
-
607 inlägg
Helt inkompetenta kan jag inte tro att CD är. Det kan jag tro, annars så är det ovilja, misstro och en släng av girighet som gör att dom inte kan lösa buggarna dom fixade till oss på denna box på 6 månader. Dom säger att dom gör vad dom kan och inget händer, det anser jag är nonchalant inkompetens.
Postad 24 januari 2011 - 16:17
Frallan78
-
Frallan78
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Fel
Redigerat av Frallan78, 24 januari 2011 - 21:07.
Postad 24 januari 2011 - 18:54
skiffervag
-
skiffervag
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
Ett exempel, I den färgglada broschyren till Nokia 9802 står det som ett försäljningsargument att det ska finnas möjlighet att göra favoritlistor. 10 år senare var det fortfarande utgråat i menyn. Köp vår nya modell, Nokia 9902, tyckte försäljaren. 
För 10 år sedan fick jag en nokia 9902 i present.En produkt Nokia har all anledning att vara stolt över med hårdisk,knäpptyst,totalt fri från buggar.Använder den fortfarande för att styra parabolen och kolla på FTA-kanaler 30 west till 42 east. Att Sagem 2011 inte lyckats producera en hårdiskbox som som håller samma teknikklass som 9902:an säger allt om det bolaget.Även Canal Digital måste känna sig blåsta av Sagem
Postad 24 januari 2011 - 19:07
AC3
-
AC3
-
Forumräv
-
-
866 inlägg
För 10 år sedan fick jag en nokia 9902 i present.En produkt Nokia har all anledning att vara stolt över med hårdisk,knäpptyst,totalt fri från buggar.Använder den fortfarande för att styra parabolen och kolla på FTA-kanaler 30 west till 42 east. Att Sagem 2011 inte lyckats producera en hårdiskbox som som håller samma teknikklass som 9902:an säger allt om det bolaget.Även Canal Digital måste känna sig blåsta av Sagem 
Jag har haft en Force 1189S i många år. Den har aldrig missat en inspelning och jag har aldrig formaterat hårddisken eller bytt nätdel.
Postad 24 januari 2011 - 19:27
91robe
-
91robe
-
Forumräv
-
-
592 inlägg
Nokia 9820T t o m .En riktig gammal goding, på den tiden man betalade nåt belopp i månade för boxen, typ hyra
Sorry för ot men var det inte MediaHighway boxen man hyrde från Canal Digital?
Postad 24 januari 2011 - 19:34
Huddingebo
-
Huddingebo
-
Veteran
-
-
2 489 inlägg
Jag blandade nog ihop modellsiffrorna där. Jag menade den allra första digitalmottagaren från Nokia. Hette den 9602?
Det är sådant som händer, fick ta över en 9602 när polaren köpte en 9802 för att kunna se både CD och Viasat. Han har för övrigt kvar den, men är lite nyfiken på min box. Men jag kan inte rekomendera den till honom i dagsläget.
Postad 24 januari 2011 - 21:46
Boxman81
-
Boxman81
-
Amatör
-
-
75 inlägg
Sorry för ot men var det inte MediaHighway boxen man hyrde från Canal Digital?
Stämmer bra de man betalade 69 kr i månaden för den.
Postad 24 januari 2011 - 22:12
ruva
-
ruva
-
Mästare
-
-
2 789 inlägg
Här kommer riktigt goda nyheter för alla parabolkunder med en inspelningsbar HD-box. Vi uppdaterar utseendet i boxen och lanserar samtidigt vår nya filmtjänst med hundratals filmer. Vi släpper en ny programvara för den inspelningsbara HD-boxen som innebär bättre funktionalitet, snyggare layout och... Älskar Canal Digital som kommer med goda nyheter och nu måste väll denna gnälltråd få ett slut http://www.canaldigi...sbara-HD-boxen/... Påstå inte att jag saknar humor...
Postad 24 januari 2011 - 22:19
Unregistered7146b06c
-
Unregistered7146b06c
-
Användare
-
-
105 inlägg
Låter som att du har liknande problem som jag har, jag hoppas att jag får testa en ny box snarast (även av andra orsaker) för att se om det hjälper. Såg även fler som haft problem med ljudet i TV4HD under handbollen via comhem så det kan kanske vara utsändningen från TV4 ändå som strular och inte boxen.
Postad 24 januari 2011 - 22:23
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4 002 inlägg
Okej, sluta nu prata om andra boxar och återgå till den tråden handlar om.. ruvaden där länken om nytt utseende - hur navigerade du till den? Det lär ju inte komma någon uppdatering förrän i mars, först då den där delen ändras med.
Redigerat av Monshi, 24 januari 2011 - 22:23.
Postad 24 januari 2011 - 22:28
Andigo
-
Andigo
-
Rookie
-
1 inlägg
Hej!
Ny här, men har läst i tråden (många inlägg).
Har väl som många andra haft några samtal med CD, om mottagaren. Den la av efter nyår och jag blev till slut lovad en ny, som givetvis var trasig (ingen kylning) Fick så idag en ny mottagare och det jag undrar om:
Ska man låta bli att uppgradera och går det att spärra så den inte uppgraderar sig automatiskt?
Nuvarande Programversion är V2.3.0
Är inte intresserad av V.O.D
Postad 24 januari 2011 - 22:32
Megaman2
-
Megaman2
-
Forumräv
-
-
616 inlägg
vi VET att CD har gjort ett avtal med en ny boxleverantör.
om vi gissar; när kommer en ny box. rätta mig om jag har fel, men den nuvarande boxen är väldigt gammal. Var som om de vill sälja ut boxen nu då man har sett många nedgångar i pris (från standard 1999:- (ja, jag vet att "orginal"priset är över 4000, men vem försöker CD lura, det var länge sedan den kostade mer än 2000:-) till 900 - 1500:-.
Den stora frågan är skall man vänta på en ny box? (bör man köpa ny box när nya kommer, eller kommer de att "bytas" ut)
Postad 25 januari 2011 - 06:24
Grön49
-
Grön49
-
Användare
-
-
105 inlägg
Har inte blivit kontaktad iallafall.
Problemet med Plus är att det har blivit ett skrattretande uselt program. Jag missade aldrig gamla Plus med Sverker men jag ser inte längre på "nya" Plus. Jag tror inte att CD har något att frukta av dom tramsiga programledarna.
Postad 25 januari 2011 - 08:16
TomasL
-
TomasL
-
Beroende
-
-
1 319 inlägg
Hej! Ny här, men har läst i tråden (många inlägg). Har väl som många andra haft några samtal med CD, om mottagaren. Den la av efter nyår och jag blev till slut lovad en ny, som givetvis var trasig (ingen kylning) Fick så idag en ny mottagare och det jag undrar om:
Ska man låta bli att uppgradera och går det att spärra så den inte uppgraderar sig automatiskt? Nuvarande Programversion är V2.3.0
Är inte intresserad av V.O.D
Är du inte intresserad av VOD så uppgradera den absolut inte. Du kommer att ha en box som fungerar bra med den gamla mjukvaran. Även om du var intresserad av VOD så skulle iallafall jag råda dig till att vänta med uppdatering. Tyvärr finns det inget bra sett att bli av med rutan som frågar om man vill uppgradera varje gång man startar boxen. Uppdatara automatiskt tror jag inte att den gör. Mina föräldrar har kört med den gamla mjukvaran nästan hela tiden och deras box har inte uppgraderat sig automatiskt.
Postad 25 januari 2011 - 09:01
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4 002 inlägg
om vi gissar; när kommer en ny box. rätta mig om jag har fel, men den nuvarande boxen är väldigt gammal. Var som om de vill sälja ut boxen nu då man har sett många nedgångar i pris (från standard 1999:- (ja, jag vet att "orginal"priset är över 4000, men vem försöker CD lura, det var länge sedan den kostade mer än 2000:-) till 900 - 1500:-.
Den stora frågan är skall man vänta på en ny box? (bör man köpa ny box när nya kommer, eller kommer de att "bytas" ut)
1: Nya boxar kommer men det dröjer. Ny box kommer troligen inte under första halvåret i år. Exakt när kan givetvis ingen säga. Tivo-boxar kan vi bara spekulera om 2: Naturligt att priset går ned. Boxen är som sagt några år gammal och priset för att tillverka den torde ha sjunkit rejält. Om de nu har ett lager kan man även enkelt räkna ut att de tjänar på att sälja ut den billigare än original eftersom ett lager alltid kostar. 3: Vänta eller ej? Tja, man kan ju alltid köpa en Vu+duo...Vill du ha en HDPVR idag har du två alternativ. Köpa CDs subventionerade box, som kan bara prisvärd, eller köpa en dyrare box från fria marknaden. Eller vänta. men då kan du får vänta. Du ska inte räkna med att "få" en ny box av CD när den kommer. Du har köpt denna och om den inte helt fallerar dig totalt finns det ingen anledning för CD att ge dig en ny box. Eventuellt kan jag tänka mig att de även ger existerande kunder en rabatt men allt detta är bara spekulationer. det är sällan bolag ger existerande kunder några potenta rabatter då de inte ser någon vinst i det. I den stora massan av kunder är det få som försvinner som kund pga introduktionsrabatter för nya kunder. Kan ta som exempel DN, ni vet tidningen. Bytt från att jag står som abonnent till annan i hushållet. Drygt 1000 kr rabatt första året som jag som existerande kund inte sett röken av om jag stått kvar som abonnent. Så gör alla bolag.
Redigerat av Monshi, 25 januari 2011 - 09:09.
Postad 25 januari 2011 - 13:03
ruva
-
ruva
-
Mästare
-
-
2 789 inlägg
Påminner igen om att Vu+duo också kan krångla. Inte lika ofta men för mig krånglar den ibland och det oberoende av Image. Fördelen tycker jag är att man kan programmera inspelningar, ta bort inspelningar och se inspelningar från datorn. Kommer de funktionerna köper jag nya boxen direkt om jag har råd just då.
Tänk på att man ska vara väldigt tekniskt intresserad om man ska köpa en Linux-box. Fast det är frestande att hoppa på Linux tåget då boxen som omnäms i tråden är bland det sämsta skräp som släppts ut på boxmarknaden. Eller rättare sagt, överlägset det sämsta skräp som släppts.
Postad 25 januari 2011 - 19:31
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1 853 inlägg
Det låter som att CD nu ska lösa det
Från hemsidan:
"Interna tester av ny mjukvara
Våra tekniker har nu fått tillgång till en ny mjukvara för HDPVR-boxen som de testar med högsta prioritet och vi har också fått mandat att sätta in ytterligare testresurser. Enligt vår tillverkare och våra ägare i Norge kommer förhoppningsvis denna uppdatering lösa flera kända buggar och vi informerar er om vad som kommer att testas inom kort. Beroende på hur testerna går fattar vi beslut om att lansera brett och hoppas kunna ge er besked i mitten av mars"
Postad 25 januari 2011 - 19:48
porch123
-
porch123
-
Veteran
-
-
1 954 inlägg
Lindo: trodde det var ngt nytt. Men det du skriver finns i tråden sedan en vecka tillbaka.
Postad 25 januari 2011 - 22:39
Belzhadar
-
Belzhadar
-
Användare
-
-
123 inlägg
Det har låtit lika positivt från cd inför alla (10?) uppdateringar de släppt förut, hittills har de inte lyckats få boxen att fungera acceptabelt, det kommer den inte att göra efter denna uppdatering heller.
En eller två buggar kommer att bli fixade, och lika många nya kommer att dyka upp. Om någon tror något annat, kommer den personen bara att bli besviken.
Ingen uppdatering har väl heller, så vitt jag kommer ihåg, någonsin kommit ut när de sagt att den skulle göra det. Med lite tur?? får jag kanske i alla fall uppleva denna fantastiska uppdatering innan min bindningstid går ut i oktober.
Får cd någonsin denna box att fungera så bra så att ett företag som Sony, Samsung, eller ens LG skulle vilja sätta sin logga på den och sälja den i sitt sortiment, kommer jag att mala ner den, äta upp den och sedan lägga ut ett klipp på detta på Youtube.
Den kommer aldrig ens att bli så pass ok som den var innan VOD uppdateringen igen, och den var verkligen inte ens bra då. Man knökar inte in ännu mer funktioner i en box som redan haltar runt på knäna, av sin övermäktiga arbetsbörda, utan att det får ödestigna konsekvenser.
Min struntade som vanligt att spela in ett program som jag satt för inspelning igår, och sedan ytterliggare ett idag, detta trots att jag nu kopplat in cd:s nya uppgraderade strömadapter med brytare, jättebra, nu slipper man slita ur sladden när den hänger sig, hurra. Hur jä..a svårt kan det vara att starta en inspelning vars tid och kanal ligger i en lista. Tror jag skall köpa en väckarklocka som det står Sagem på, då har jag nåt att skylla på när jag inte kommer till jobbet på morgnarna.
Fick föresten ingen bild när jag skulle starta boxen idag, utan blev tvungen att starta om recievern och tv:n innan hdmi uppkopplingen fungerade, detta hände aldrig innan VOD. Hade tänkt kolla på inspelningen sen igår, den som inte blev inspelad. Sedan var ju ljudet avstängt på boxen, som vanligt. Det är avkopplade att kolla på tv med cd.
Postad 26 januari 2011 - 00:05
MagnusBio
-
MagnusBio
-
Lärjunge
-
-
270 inlägg
... Min struntade som vanligt att spela in ett program som jag satt för inspelning igår, och sedan ytterliggare ett idag, detta trots att jag nu kopplat in cd:s nya uppgraderade strömadapter med brytare, jättebra, nu slipper man slita ur sladden när den hänger sig, hurra. Hur jä..a svårt kan det vara att starta en inspelning vars tid och kanal ligger i en lista. Tror jag skall köpa en väckarklocka som det står Sagem på, då har jag nåt att skylla på när jag inte kommer till jobbet på morgnarna. ...
Ja, just detta att det är en inspelningsbar box som ofta inte spelar in det man sagt till den att göra, det gör mig ganska irriterad. Skall man behöva sitta bredvid den och kolla så att den gör rätt, annars själv starta inspelningen. Att få till en mjukvara som kan det måste vara prio 1 och det kan inte vara så svårt att fixa. Ge mig en månad så hade jag fixat det, garanterat. Jag jobbar själv med programmering och förstår inte hur de kan släppa så dåligt testade saker. Våra produkter har också buggar, men denna är inte ens i status att lämna utvecklare för att påbörja testning.
Postad 26 januari 2011 - 07:24
Unregistered04df7d78
-
Unregistered04df7d78
-
Forumräv
-
-
952 inlägg
Yep, går de ned till 900 Sek, då är det lagerrensning. (SAGEM säljer själv boxen för runt 70-80 Euro till CD)
Redigerat av Unregistered04df7d78, 26 januari 2011 - 07:28.
Postad 26 januari 2011 - 08:55
mype
-
mype
-
Amatör
-
-
97 inlägg
Tror jag skall köpa en väckarklocka som det står Sagem på, då har jag nåt att skylla på när jag inte kommer till jobbet på morgnarna.  dagens kommentar
Postad 26 januari 2011 - 09:09
echotuva
-
echotuva
-
Lärjunge
-
-
287 inlägg
Yep, går de ned till 900 Sek, då är det lagerrensning. (SAGEM säljer själv boxen för runt 70-80 Euro till CD)
Jag fick min för drygt 900 sek i november. Däremot har de ännu inte levererat den men med tanke på alla problem som rapporteras så väntar jag gärna tills dess (ifall om) jag får en stabil och fungerande box från CD. Av det jag ser på TV är nog i alla fall 90% inspelat material eller timeshiftat så skulle den på direkten visa samma problem som ni beskriver här i tråden så åker den tillbaka samma dag som den kommer...
Postad 26 januari 2011 - 17:43
Tobbe R
-
Tobbe R
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Sorry, skrev i fel tråd, så här var det:
Jag har ju här sagt att jag inte har några problem med boxen, och det får man väl äta upp. Nu har jag ett märkligt problem på kanallistan när jag ska editera favoritkanaler. Ny sökning visar alla kanaler men så snart jag försöker bläddra i totala listan försvinner de 11 första kanalerna där. Favoritlistan finns kvar och går att använda. Möjligen har någon redan svarat på detta men tråden är ju så gigantisk att det är svårt att hitta.
Tobbe
Postad 26 januari 2011 - 17:47
fredl
-
fredl
-
Forumräv
-
-
762 inlägg
Efter den senaste uppdateringen så har "mute" problemet blivit betydligt värre. Från början (första VOD uppdateringen) så fick jag mute vid varannan uppstart, nu är det nog 75% av tillfällena.
Jag är uppriktigt sagt urless på allt strul med den här boxen. Jag kommer efter att vi flyttar göra ett nytt försök att få igång mitt Firedtv DVB-S2 igen, går inte det så blir det Boxer tillsammans med MCE, det bara fungerar. Skip funktionen är otroligt mycket bättre än den pseudo-random snabbspolningsfunktion som finns på CD:s box. Kommer play-apparna till nya Apple TV så dumpar jag nog boxen totalt.
Det värsta av allt är att man betalar dyra pengar för skiten.
Edit: Lägger till min lilla problem lista (senaste uppdateringen)
-Klockan tappar inställningen flera gånger i veckan
-Programinformation saknas eller visar redan sända eller kommande program (dvs ur synk)
-Mute-problem som endast kan lösas genom att rycka strömsladden och göra en fabriksåterställning
-EPG finns endast för now/next
-Inspelningar buggar ofta ur, gäller enkla inspelningar och serieinspelningar som i princip inte har fungerat sedan i somras
Har varit i kontakt med kundtjänst några gånger, men på grund av risk för att drabbas av stroke eller hjärtattack så gör jag inte om det.
Redigerat av fredl, 26 januari 2011 - 17:52.
Postad 26 januari 2011 - 18:37
Tobyponken
-
Tobyponken
-
Forumräv
-
-
831 inlägg
Nu är det tydligen en ny box påväg till mig. Tillåt mig tvivla på att den kommer fungera bättre. Vet någon hur länge man kan ha kvar den gamla innan man skickar tillbaka den? Vill ju testa den nya grundligt så att den inte är värre än den första...
Postad 26 januari 2011 - 20:47
AC3
-
AC3
-
Forumräv
-
-
866 inlägg
På Prisjakt har boxen 6,19 i betyg. https://www.prisjakt...kt.php?o=257151Men hur kan man skriva "bra men seg" och ge den 8 stjärnor? Ni som har poängbedömt kanske ska ta och revidera era betyg. Frågan är om det blir bättre eller sämre?
Postad 26 januari 2011 - 21:10
ruva
-
ruva
-
Mästare
-
-
2 789 inlägg
Jag kanske gav den för högt betyg på den tiden när jag skrev mitt omdöme. Den fick 1 stjärna men är bara värd en halv bålgeting. Ett tips bara, som jag kanske skrivit förut.Använder numera boxen endast som digitalklocka. Fantastisk tydlig display och stora siffror. Enda felet jag kan hitta på denna fantastiska 4 000 kr klocka är att blir den strömlös får man koppla den till en parabol och ha i ett programkort, startar om några gånger och väsnas som bara den men när klockan har uppdaterat sig flyter det på väldigt bra. Som klocka värd 4 stjärnor (5 om den inte varit så krånglig att uppdatera tiden om strömmen går).
Redigerat av ruva, 26 januari 2011 - 21:16.
Postad 27 januari 2011 - 13:33
JMKbiker
-
JMKbiker
-
Beroende
-
-
1 086 inlägg
På Prisjakt har boxen 6,19 i betyg. https://www.prisjakt...kt.php?o=257151
Men hur kan man skriva "bra men seg" och ge den 8 stjärnor? Ni som har poängbedömt kanske ska ta och revidera era betyg. Frågan är om det blir bättre eller sämre?
CD bryr sig förmodligen inte så mycket vad som står på prisjakt när de gäller boxen, tyvärr. Tror att det är få som kollar upp omdöme på boxen innan de köper. Men man kan ju alltid hoppas så jag skrev omdöme och ser att det är fler som har gjort så och nu nere i 5,72 i betyg.
Postad 27 januari 2011 - 13:37
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4 002 inlägg
Fast nog är en ett för lågt...
jag menar - den ger ju bild. Tycker nog medelvärdet på röstningen ger en korrekt bild, dvs en sexa är den värd. Men jag kanske har tur men min box?
En etta motsvarar obrukbar i min värld, det är den inte.
Postad 27 januari 2011 - 13:56
MagnusBio
-
MagnusBio
-
Lärjunge
-
-
270 inlägg
Fast nog är en ett för lågt... jag menar - den ger ju bild. Tycker nog medelvärdet på röstningen ger en korrekt bild, dvs en sexa är den värd. Men jag kanske har tur men min box? En etta motsvarar obrukbar i min värld, det är den inte.
Jag tycker absolut inte att etta är för lågt, men det är ju upp till var och en vad man tycker. Sån länge den inte kan spela in det man säger till den att göra är det ingen inspelningsbar box. Det klarar alltså inte ens av huvudsyftet med just den boxen. Vill man inte spela in kan man ha HD box utan inspelningsmöjligheter. Hade den alltid gjort det hade den varit värd någon stjärna till, trots alla andra buggar.
Postad 27 januari 2011 - 13:57
JMKbiker
-
JMKbiker
-
Beroende
-
-
1 086 inlägg
Jag tycker inte att det är för lågt om man går efter vad siffrorna står för enligt prisjakt.
1 = usel. Tycker faktiskt att den är det, finns ingen produkt i mitt hem som fungerar så dåligt som boxen.
2 = dålig
3 = ganska dålig
4 = knappt godkänd
5 = acceptabel
6 = ganska bra
7 = bra
8 = mycket bra
9 = utmärkt
10= perfekt
Edit: Kan inte minnas att jag någonsin haft en produkt, i alla fall inte något som har kostat mer 1000kr, som har varit så dålig ifrån början och där leverantören misslyckats så totalt med uppdateringar och i många fall bara gjort boxen sämre.
Ett stor dilemma med betygen på prisjakt är att de ofta ges antingen 1 eller 10 men i detta fall så anser jag betyget vara berättigat. Frågar du min Sambo så anser hon att 1 är för högt..
Köpte boxen för att spela in och för att kunna följa serier, har blivit mycket till att tanka på nätet istället..
Redigerat av JMKbiker, 27 januari 2011 - 14:08.
Postad 27 januari 2011 - 14:02
Kabukiman
-
Kabukiman
-
Amatör
-
-
67 inlägg
Fortfarande ingen som vet hur man gör för att byta namn på ett inspelat program i My tv?
Är det någon av er som har förlängt era abonnemang hos CD efter att bindningstiden gått ut och fått något bättre pris då, eller något annat som tack för att ni gjorde det?
Mitt har nu gått ut och det verkar ju tyvärr inte finnas några bättre alternativ just nu på marknaden för min del, så man kanske lika bra ska förlänga ett år till om man kan få något för det...
Postad 27 januari 2011 - 14:21
MagnusBio
-
MagnusBio
-
Lärjunge
-
-
270 inlägg
Fortfarande ingen som vet hur man gör för att byta namn på ett inspelat program i My tv?
Är det någon av er som har förlängt era abonnemang hos CD efter att bindningstiden gått ut och fått något bättre pris då, eller något annat som tack för att ni gjorde det?
Mitt har nu gått ut och det verkar ju tyvärr inte finnas några bättre alternativ just nu på marknaden för min del, så man kanske lika bra ska förlänga ett år till om man kan få något för det...
Man får väl inget bättre pris för man förlänger avtalet. Man får bara bra pris som ny kund. Så bättre att ha det löpande om man vill byta till något annat.
Postad 27 januari 2011 - 14:56
B BUS
-
B BUS
-
Forumräv
-
-
607 inlägg
Det finns aldrig anledning att binda sig om man inte har någott att förhandla med, om du förlänger nu kan kanske inte utnyttja dom erbjudande på nya boxar som bör komma. Efter att bindningstiden går ut har du 3 månaders uppsägningstid, det gör att om din bindningstid går ut i februari 2011 och säger upp det nu åker du på att betala till Maj 2011. Tv avtal är inget man kommer ifrån hur som .. "Våra grundabonnemang har som standard 24 månaders bindningstid om inget annat anges. När bindningstiden löpt ut övergår abonnemanget i ett tillsvidareabonnemang med tre månaders uppsägningstid."
Postad 27 januari 2011 - 16:38
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4 002 inlägg
men man kan säkert ringa in till dem och säga "hej jag kan tänka mig binda mig 12/24 månader till om ni kan ge mig ett bra erbjudande" och se vad de säger. Kanske du får en månad gratis?
Postad 27 januari 2011 - 17:45
Belzhadar
-
Belzhadar
-
Användare
-
-
123 inlägg
Fast nog är en ett för lågt... jag menar - den ger ju bild. Tycker nog medelvärdet på röstningen ger en korrekt bild, dvs en sexa är den värd. Men jag kanske har tur men min box? En etta motsvarar obrukbar i min värld, det är den inte.
6= Ganska bra. Denna box är definitivt inte "ganska bra", inte i min värld i alla fall. 5 är väl medelvärde på en skala från 1 till 10. Att säga att denna box är bättre än en medelbra box, kommer jag i alla fall inte någonsin att göra. Skulle nog sträcka mig till att säga att detta är den i särklass sämsta elektronikpryl jag har köpt i hela mitt liv. Därför ger jag den en etta, det betyder usel och denna box är just usel. Om den inte skulle ge bild alls, vore den inte usel, då vore den trasig.
Postad 27 januari 2011 - 17:57
kenta2
-
kenta2
-
Forumräv
-
-
900 inlägg
men man kan säkert ringa in till dem och säga "hej jag kan tänka mig binda mig 12/24 månader till om ni kan ge mig ett bra erbjudande" och se vad de säger. Kanske du får en månad gratis?
Hej, Har fått samtal från CD om det. 12 mån bindning erbjöd de med 3 mån fritt. Jag tog det inte än då jag tycker att C+ inte är vad det varit (Tv1000 bättre idag), Boxer får svt1,svt2,tv3,tv4 och kanal5 alla i HD (vilket varken CD eller Viasat får ihop till) samt att om jag vill stanna till slut så hoppas jag på en annan ny boxlösning som det skulle vara värt att binda sig med.
Redigerat av kenta2, 27 januari 2011 - 17:57.
Postad 27 januari 2011 - 19:05
Unregistered04df7d78
-
Unregistered04df7d78
-
Forumräv
-
-
952 inlägg
Är du inte intresserad av VOD så uppgradera den absolut inte. Du kommer att ha en box som fungerar bra med den gamla mjukvaran. Även om du var intresserad av VOD så skulle iallafall jag råda dig till att vänta med uppdatering.
Tyvärr finns det inget bra sett att bli av med rutan som frågar om man vill uppgradera varje gång man startar boxen. Uppdatara automatiskt tror jag inte att den gör. Mina föräldrar har kört med den gamla mjukvaran nästan hela tiden och deras box har inte uppgraderat sig automatiskt.
Bra och bra... men man kan bli av med rutan som frågar om uppgradering om man pluggar ur en av de två antennsladdarna. Tyvärr kan man då inte spela in annat program än det man tittar på.
Postad 27 januari 2011 - 21:53
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4 002 inlägg
Bra och bra... men man kan bli av med rutan som frågar om uppgradering om man pluggar ur en av de två antennsladdarna. Tyvärr kan man då inte spela in annat program än det man tittar på.
sätt en liten brytare på ena sladden. Torde gå. Slå på den när boxen startats så kanske du slipper uppdateringstjatet. Kanske
Postad 27 januari 2011 - 22:26
Svenna72
-
Svenna72
-
Forumräv
-
-
612 inlägg
På Prisjakt har boxen 6,19 i betyg. https://www.prisjakt...kt.php?o=257151
Men hur kan man skriva "bra men seg" och ge den 8 stjärnor? Ni som har poängbedömt kanske ska ta och revidera era betyg. Frågan är om det blir bättre eller sämre?
Nu är betyget nere i 5,14... 1 eller 2 stjärnor, mer är den inte värd.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-16 13:46:51
-
Ny hifi-bänk - Jobb kvar
joga
2025-05-15 21:43:01
-
JBL M2 & BMS SUB
Anton
2025-05-15 16:51:15
-
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|