Kan väl aldrig vara dåligt (om det nu blir så att spelen stödjer mus)?
Microsoft Xbox One 500GB (inkl. Kinect) 2013
(Spelkonsoler)
|
9
|
(38)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One 500GB - Day One Edition (inkl. Kinect + FIFA 14) 2013
(Spelkonsoler)
|
9
|
(0)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One 500GB 2014
(Spelkonsoler)
|
8
|
(114)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One 500GB (inkl. FIFA 15 + Forza 5) - Nordic Day One Edition
(Spelkonsoler)
|
7
|
(10)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One 500GB (inkl. FIFA 16) 2015
(Spelkonsoler)
|
7
|
(8)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One S 500GB
(Spelkonsoler)
|
6
|
(26)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One S 2TB
(Spelkonsoler)
|
6
|
(6)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One S 500GB (inkl. FIFA 17)
(Spelkonsoler)
|
7
|
(12)
|
Inga priser |
Xbox One S (450 inlägg)
|
6 år sedan |
Demonstrationer av Hemmabio Projektorer & Filmdukar mm. (27 inlägg)
|
7 år sedan |
Xbox One S, UHD Blu-ray spelare från $299 (87 inlägg)
|
8 år sedan |
KODI Xbox One (2 inlägg)
|
8 år sedan |
Spelkonsollstips (6 inlägg)
|
10 år sedan |
Snuvad på xbox one + kinect på teknikproffset (14 inlägg)
|
11 år sedan |
Postad 23 July 2015 - 13:06
Nu när det verkar som att xbox one får officiellt stöd för mus, hur känner ni codare eller fpsare för det? Tror det skulle explodera med dem i onlineläget. Tråkigt känner jag, kan man ju lika gärna köpa en riktig pc och få billigare spel, eller?
http://www.eurogamer...t-mouse-support
Gissar att det blir specefika nya titlar inte befintliga då det ger enorm fördel sen i kombination med auto aim som finns i alla spel. Sen som soffspelare kan jag inte ens nyttja mus/tgb
Postad 23 July 2015 - 14:32
Gissar att det blir specefika nya titlar inte befintliga då det ger enorm fördel sen i kombination med auto aim som finns i alla spel. Sen som soffspelare kan jag inte ens nyttja mus/tgb
Ja det får man hoppas, mus och t-bord är ju enorm fördel i fps och jag tycker det vore att förstöra vissa genrer om det kommer gå att tillämpa hur som helst.
Helt meningslös feature imo. Spela på dator istället liksom om det är något av stor vikt.
Postad 23 July 2015 - 14:46
Jaha, då får jag väl heta det. Det känns lite B att behöva betala för att ändra ett namn, men det är ju trots allt Microsoft det handlar om
Det är väl bättre att kunna byta namn än att inte ens kunna göra det. Man kan väl inte byta nicket på PSN?
Postad 23 July 2015 - 15:12
Det är ju bara positivt med stöd för mus och tangentbord? Bara de nu inte får någon sjuk idé om att det bara är tangentbord, möss licensierade från MS med säkerhetschip som får användas.
Finns enkla medel för att använda mus och tangentbord i soffa också. Med bra streamingsmöjligheter från PC till Xbox One ökar möjligheten använda den som mediacenter smidigt också.
Postad 23 July 2015 - 15:42
Jag tror det är en ganska liten grupp som skulle spela med mus + kb i konsolspel och även att om det nu skulle stödjas i vissa spel så skulle de separera de som använder olika kontrollmetoder, eller iaf ge en valet att välja. Allt annat vore ju dumt.
Postad 23 July 2015 - 16:07
Den funktionen hade vart trevlig i PCars. Slippa lira mot de som kör gamepad ![]()
Postad 23 July 2015 - 16:37
Den funktionen hade vart trevlig i PCars. Slippa lira mot de som kör gamepad
För att dom är för dåliga?
Postad 23 July 2015 - 16:48
Jag tror det är en ganska liten grupp som skulle spela med mus + kb i konsolspel och även att om det nu skulle stödjas i vissa spel så skulle de separera de som använder olika kontrollmetoder, eller iaf ge en valet att välja. Allt annat vore ju dumt.
Det borde väl bli som i GTA Online på PC. Där ser man vilka motståndare/medspelare som kör mus/tangentbord och handkontroll.
Postad 23 July 2015 - 17:28
Kan man välja vad man vill köra mot? Det måste gå på konsol. På PC sitter alla med mus redan så det är andra förutsättningar, man får ingen uppenbar fördel med HK.
Men det har väl funnits stöd för mus till andra konsoler, så det är väl inget nytt "problem" direkt.
Postad 23 July 2015 - 17:52
Kan man välja vad man vill köra mot? Det måste gå på konsol. På PC sitter alla med mus redan så det är andra förutsättningar, man får ingen uppenbar fördel med HK.
Men det har väl funnits stöd för mus till andra konsoler, så det är väl inget nytt "problem" direkt.
Är ju skillnad på native och via emulator. Annars så stöds ju mus på alla morderna konsoler via div tillbehör.
Postad 23 July 2015 - 17:54
För att dom är för dåliga?
Bilarna far hit och dit och kan inte köra rakt ser knasigt och tja jo ofta kör de ju dåligt också.
Nu är det inget större problem det går inte köra public server racing i PCars. Främst då pga rena wreckers. På en server på 20 pers är det alltid minst två stycken med hobby att köra baklänges och krascha ur folk.
Postad 23 July 2015 - 18:01
Är en speciell plats för dom i ****t tillsamans med fuskarna.
Redigerat av SKIBBE, 23 July 2015 - 18:03.
Postad 23 July 2015 - 19:08
På en server på 20 pers är det alltid minst två stycken med hobby att köra baklänges och krascha ur folk.
När jag provade att vända och köra in i andra för att det hade gått åt **** i racet (
) så gick det inte i många sekunder. Fast man kan väl backa i och för sig ja, inte lika effektivt dock.
Sorry Skibbe, det var bara ett par race =O
Postad 23 July 2015 - 19:15
När jag provade att vända och köra in i andra för att det hade gått åt **** i racet (
) så gick det inte i många sekunder. Fast man kan väl backa i och för sig ja, inte lika effektivt dock.
Sorry Skibbe, det var bara ett par race =O
Haha ja ibland blir man ju bara förbannad, men jag vill tro att tidigare nämnda personer nästan uteslutet spelar "fel" och njuter av det som jag och du gör av att spela rätt.
Postad 24 July 2015 - 04:04
Jag tror inte man kommer stöta på så många som sitter med mus och tangentbord i t.ex CoD. PS4an hade stöd för mus/tangentbord från release och det var väl i princip ingen som använde funktionen, kanske i vissa RPGer.
Min teori är att vill man spela spel med mus/tangenbord så är man mer intresserad av att använda PC för att spela i en specifik klan, hålla på med moddar osv.
Postad 24 July 2015 - 04:41
Postad 24 July 2015 - 05:27
Glöm ej Win10! Finns säkert en hel del funktioner där det underlättar mus/tangentbord. (läs) studenter som gejmar. Och vill kombinera plugg o spel. Grymt fränt att mecka med en PowerPoint medan man väntar på match i Cod
Har även funderat lite på molnbaserad lagring av spel. Vad tror ni? Den möjligheten är nog inte långt borta. Tycker att dom filer som jag har liggandes på OneDrive laddas grymt snabbt både på mobil o laptop när jag kör Win 10 preview.
Så någon omöjlighet att streama spel från sin OneDrive ser jag inte om man har en hyfsad uppkoppling. Lägg därtill lagringsutrymmet på en 1TB om man kör Office abonnemanget.
Redigerat av Unregistered9a1f280a, 24 July 2015 - 05:36.
Postad 30 July 2015 - 16:29
Har även funderat lite på molnbaserad lagring av spel. Vad tror ni? Den möjligheten är nog inte långt borta. Tycker att dom filer som jag har liggandes på OneDrive laddas grymt snabbt både på mobil o laptop när jag kör Win 10 preview.
Så någon omöjlighet att streama spel från sin OneDrive ser jag inte om man har en hyfsad uppkoppling. Lägg därtill lagringsutrymmet på en 1TB om man kör Office abonnemanget.
Själv har jag den motsatta upplevelsen med onedrive, tycker det är väldigt segt att både ladda upp och ladda ner filer. Detta märks speciellt när man lagrar filmer på onedrive och öppna dem, då hackar det nämnvärt. Jag får alltid ladda ner dem först och sen spela upp dem. Det är mp4 med storlek runt 500 mb (familjefilmer inspelade med videokamera). Längtar tills MS uppdaterar backend så att videomaterial streamas istället...
/S
Postad 30 July 2015 - 19:45
Ursäkta men det kanske är en jävligt dum fråga. Har köpt en Xbox One + Kinect till familjen men fungerar inte röststyrningen för oss svenskar? Är det verkligen så att vi inte ens kan "prata" engelska med den?
Postad 31 July 2015 - 04:19
Om du ställer in engelska som boxens språk så fungerar det att prata med den, jag kan surra med min Kinect men jag har alltid England alt USA som land när det gäller konsoller/datorer/telefoner/osv.
Postad 31 July 2015 - 07:15
Till det negativa, man var tvungen att synca om kontrollen till xboxen efter spel vid pc:n, vart ganska osmid om man enkelt ville byta tillbaka till att spela på tven snabbt. Jag lyckades inte ens med det. Fick mer eller mindre boota om konsolen.
Antar jag gjorde något fel?
Postad 31 July 2015 - 09:53
Till det negativa, man var tvungen att synca om kontrollen till xboxen efter spel vid pc:n, vart ganska osmid om man enkelt ville byta tillbaka till att spela på tven snabbt. Jag lyckades inte ens med det. Fick mer eller mindre boota om konsolen.
Antar jag gjorde något fel?
För mig har det bara krånglat ett par gånger och jag har för mig att det räckte att ta ut batteriet ur kontrollen. Har man Kinect är det annars väldigt smidigt att synka om. Bara att trycka på kontrollen och hålla upp den så att Kinect ser den.
Och streamingen fungerar otroligt bra för mig med. Kör på High över 5 GHz wifi och är det någon fördröjning så märker jag det inte.
Redigerat av ppr74, 31 July 2015 - 09:53.
Postad 31 July 2015 - 09:56
Elite kontrollen är billigast på MM just nu 1390 kr.
Den verkar bli populär. Går inte att boka längre på amazon UK.
Redigerat av Zerox_no1, 31 July 2015 - 10:01.
Postad 31 July 2015 - 10:10
Det är inget för mig men jag har förstått att den faktiskt är väldigt prisvärd. Och när jag lyssnade på Major Nelsons podcast när de diskuterade den så var det nästan så att jag bokade en ändå. Så mycket inställningar man kan göra.
Postad 31 July 2015 - 10:36
Elite kontrollen är billigast på MM just nu 1390 kr.
Kan man boka den på MM tänkte ge mig själv en sådan. Dels som player 2 och möjligheten att spela som ett pro :-P men kan tänka mig inlärningskruvan är brant :-)
Postad 31 July 2015 - 11:23
Är det många som kör win10? Vad tycker ni om den nya xbox appen? Jag har testat den lite och tycker mest den är buggig och inte tillför något vettigt, mer än kanske game streaming, än vad den gamla smartglass appen tillför. Saker som inte fungerar/är buggigt hos mig:
Vid start får jag en grön skärm i 12 sek...
Oneguide visas inte i xbox appen i vänstra menyn. Jag tror det visades första gången jag startade appen men nu visas den inte längre. Har rapporterat det som en bugg via fedbackappen. Känns skakigt.
Info om appar som körs är fattigt jämfört med smartglass...
Är det tänkt att denna app ska ersätta smartglass eller är det något helt annat? Känns som om den försöker göra mycket av det smartglass gör fast bara mycket sämre...
/S
Postad 02 August 2015 - 16:02
Förbereder mat i köket samtidigt som jag kollar på fotboll som jag streamar till min platta via min spelkonsol.
Postad 02 August 2015 - 17:21
Förbereder mat i köket samtidigt som jag kollar på fotboll som jag streamar till min platta via min spelkonsol.
Använder du USB-tunern? TV-streamingen är väldigt smidig.
/S
Postad 02 August 2015 - 17:25
Använder du USB-tunern? TV-streamingen är väldigt smidig.
/S
Nej jag kör med kabelbox. Jag har tunern också men jag har märkt att jag använder röstkommando ganska ofta och frugan vägrar ge upp 3:an och 5:an.
Postad 02 August 2015 - 17:26
Hej en fråga...
Någon som vet om det finns tredjeparts-fjärrkontroller till xbox one som likt gamepaden använder radio stället för IR. Börjar bli riktigt trött på att man hela tiden måste rikta mediafjärren precis mot xboxen och att det räcker med att någon ställer ett glas på tv-bordet så stör detta siktlinjen. Har flera andra boxar som även de styrs med IR och xboxen är klart sämst. IR var urusel på 360 och har i ärlighetens namn inte blivit mycket bättre.
Eller det kanske är mediafjärren som är dålig och inte mottagaren?
/S
Postad 02 August 2015 - 19:56
Håller med om det sista stycket, det har blivit värre med tiden (var nog mest entusiaster i början).Bilarna far hit och dit och kan inte köra rakt ser knasigt och tja jo ofta kör de ju dåligt också.
Nu är det inget större problem det går inte köra public server racing i PCars. Främst då pga rena wreckers. På en server på 20 pers är det alltid minst två stycken med hobby att köra baklänges och krascha ur folk.
Men första stycket? Kolla topplistorna, det är väldigt blandat mellan ratt- och kontrollspelare.
Postad 05 August 2015 - 07:53
Halo Wars 2
Cities: Skylines
Dovetail Games:
Fishing
Train Simulator 2016
Flight Simulator 2016
ÄNTLIGEN! Är det något jag har saknat på konsol så är det simulatorer och strategispel.
Postad 05 August 2015 - 16:53
Halo Wars 2
Cities: Skylines
Dovetail Games:
Fishing
Train Simulator 2016
Flight Simulator 2016
ÄNTLIGEN! Är det något jag har saknat på konsol så är det simulatorer och strategispel.
Ser fram emot Skylines! Hoppas det blir stöd med mus o tangentbord. Har svårt för handkontroll i simulering. Men med inkommande Win 10 så bör det vara en baggis 👍
Postad 05 August 2015 - 17:16
Postad 05 August 2015 - 18:00
En av kärnorna är reserverad till systemet, så det är väl den som används till kodningen.
Postad 05 August 2015 - 18:09
En av kärnorna är reserverad till systemet, så det är väl den som används till kodningen.
Precis. Hoppas bara de kan optimera det så väl så att en video-app kan köras samtidigt. Skulle va gött att streama när frugan ockuperar teven.
Postad 08 August 2015 - 12:07
Ni som är med i preview programet har ni prövat Miracast? (wireless display) Jag har inget bra sätt att se vissa videos på nätet vars spelare är flash och inte fungerar på One's webläsare. tänkte att det kanske går casta videon/spegla helskärms läget. och isf hur är kvalitén, ljud/ljudsync ?
Postad 08 August 2015 - 16:44
Synken har varit perfekt de gånger jag har tittat. Har inte direkt tänkt på ljud och bild men det ser ut och låter väl som på datorn antar jag.
Postad 08 August 2015 - 16:49
Postad 09 August 2015 - 06:17
Postad 09 August 2015 - 06:25
Iofs inte samma teknik men vi får se, ingen möjlighet till trådat där jag bor nu tyvärr.
Postad 09 August 2015 - 13:37
Skillnad om man ska streama ett spel lokalt mellan konsol o klient m Win 10.
Men som sagt, mkt hänger på setup o avstånd hemma där man bor med WIFI. Trådat som sagt inga problem.
Redigerat av Unregistered9a1f280a, 09 August 2015 - 13:38.
Postad 09 August 2015 - 15:21
Då har jag sagt upp mitt Viaplay abbonemang innan säsongens första match ens är slut. Har fått en lätt huvudvärk av vad jag antar är 50 Hz material på en 60 Hz TV.
Jag har kontaktat både Viaplay och Microsoft samt röstat på alla förslag om att kunna ställa om till 50 Hz manuellt. Så om fler kan tänka sig att göra det vore jag tacksam även om det säkert är lönlöst.
Postad 09 August 2015 - 15:44
Då har jag sagt upp mitt Viaplay abbonemang innan säsongens första match ens är slut. Har fått en lätt huvudvärk av vad jag antar är 50 Hz material på en 60 Hz TV.
Jag har kontaktat både Viaplay och Microsoft samt röstat på alla förslag om att kunna ställa om till 50 Hz manuellt. Så om fler kan tänka sig att göra det vore jag tacksam även om det säkert är lönlöst.
Om du sänker till 720p har jag för mig att det går att ställa om till 50hz gick förr.
Postad 09 August 2015 - 15:52
Om du sänker till 720p har jag för mig att det går att ställa om till 50hz gick förr.
Jag försökte med de förslag jag hittade på nätet men fick 60 Hz hela tiden.
Är det förresten någon mer som har problem att skriva inlägg här i nya webbläsaren, Edge.
Postad 09 August 2015 - 21:06
var det detta du provade https://www.google.s...nCihwYBHCcpZiNgJag försökte med de förslag jag hittade på nätet men fick 60 Hz hela tiden.
Är det förresten någon mer som har problem att skriva inlägg här i nya webbläsaren, Edge.
Postad 12 August 2015 - 12:47
Någon som vet om det är på G några nya Xbox One Editions - med nått kul bundlat? Tänkte köpa en innan 18 september (present).
Men känns inte så fräscht med Fifa 14 bundlat.
Fifa 16 bundlat hade varit bättre.. (vet dock att det släpps senare.
Postad 12 August 2015 - 14:16
Någon som vet om det är på G några nya Xbox One Editions - med nått kul bundlat? Tänkte köpa en innan 18 september (present).
Men känns inte så fräscht med Fifa 14 bundlat.![]()
Det är nog Fifa 16 som är nästa grej. Var det inte 15/9 det paketet skulle släppas?
Postad 13 August 2015 - 19:15
Men känns inte så fräscht med Fifa 14 bundlat.![]()
Det kommer en Forza 6 å en Halo 5 edition. Men de finns väl inte i handeln än.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
Xbox One S
9 bilder
6 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?