Då fick man iaf tummen ur och beställde en extern disk, fick bli en WD Elements 2TB här också https://www.prisjakt...t.php?p=1845580
Microsoft Xbox One 500GB (inkl. Kinect) 2013
(Spelkonsoler)
|
9
|
(38)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One 500GB - Day One Edition (inkl. Kinect + FIFA 14) 2013
(Spelkonsoler)
|
9
|
(0)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One 500GB 2014
(Spelkonsoler)
|
8
|
(114)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One 500GB (inkl. FIFA 15 + Forza 5) - Nordic Day One Edition
(Spelkonsoler)
|
7
|
(10)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One 500GB (inkl. FIFA 16) 2015
(Spelkonsoler)
|
7
|
(8)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One S 500GB
(Spelkonsoler)
|
6
|
(26)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One S 2TB
(Spelkonsoler)
|
6
|
(6)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One S 500GB (inkl. FIFA 17)
(Spelkonsoler)
|
7
|
(12)
|
Inga priser |
Xbox One S (450 inlägg)
|
6 år sedan |
Demonstrationer av Hemmabio Projektorer & Filmdukar mm. (27 inlägg)
|
7 år sedan |
Xbox One S, UHD Blu-ray spelare från $299 (87 inlägg)
|
8 år sedan |
KODI Xbox One (2 inlägg)
|
8 år sedan |
Spelkonsollstips (6 inlägg)
|
10 år sedan |
Snuvad på xbox one + kinect på teknikproffset (14 inlägg)
|
11 år sedan |
Postad 18 August 2015 - 12:04
Om det är någon som har lust att lira GTA V online med en 40-plussare så får ni gärna lägga till gamertag: ppr74.
Jag har precis nått nivå 9. Spelar helst i stängd session.
Postad 19 August 2015 - 09:53
Någon som vet om USB-portarna alltid skickar ström även om konsolen är avstängd? Kopplade in min nya externa hårddisk igår och märkte att även efter jag stängt av konsolen (power save mode) så blinkade det från den externa hårddisken. Är det inte meningen att den ska stänga av sig?
Postad 19 August 2015 - 10:00
Någon som vet om USB-portarna alltid skickar ström även om konsolen är avstängd? Kopplade in min nya externa hårddisk igår och märkte att även efter jag stängt av konsolen (power save mode) så blinkade det från den externa hårddisken. Är det inte meningen att den ska stänga av sig?
Prova:
"In console Settings > Power & startup, do you have "When Xbox is off, turn off storage" checked?"
Redigerat av Zerox_no1, 19 August 2015 - 10:01.
Postad 19 August 2015 - 12:59
Prova:
"In console Settings > Power & startup, do you have "When Xbox is off, turn off storage" checked?"
Ska kolla det när jag kommer hem, jag fick för mig att det alternativet bara fanns när man körde "instant on".
Postad 19 August 2015 - 13:04
Ni som vill spela (vad som förutom gta V) får gärna lägga till gamertag Missions4me . utmanar gärna i killer instinct eller Mortal kombat x ![]()
Postad 19 August 2015 - 20:15
Verkar ju vara ett allmänt "problem" när man googlar lite på externa diskar.
Postad 19 August 2015 - 20:24
Ni som vill spela (vad som förutom gta V) får gärna lägga till gamertag Missions4me . utmanar gärna i killer instinct eller Mortal kombat x
http://youtu.be/icN6rblqYRg
Postad 19 August 2015 - 20:38
http://youtu.be/icN6rblqYRg
Haha.. ja inte långt ifrån iallafall. nu vill jag se en killer instinct Ultra combo video : )
Postad 19 August 2015 - 22:10
@Bergan, du hade ju en WD Elements. Blinkar din lampa på hårddisken när din Xbox är avstängd?
Verkar ju vara ett allmänt "problem" när man googlar lite på externa diskar.
Inte tänkt på det då allt står inne i ett skåp. Men jag kan kolla upp det om en liten stund.
Postad 20 August 2015 - 00:12
Jo, det blinkar även när boxen är avstängd. Har min på instant-on.
Ok, läste någonstans att det "kan" betyda att den ligger i nåt sleep mode men det är jag lite skeptisk till. Kan ju omöjligt vara bra för en hårddisk att vara igång hela tiden annars?
Har du lust att testa i power save-mode och se om den stänger av sig?
troligtvis borde den ju vara igång iom att USB portarna alltid verkar ha strömförsörjning.
Postad 20 August 2015 - 12:10
Microsoft's head of Xbox has revealed making games from the company's original Xbox console playable on Xbox One is something he's actively investigating
http://www.ign.com/a...52fc17e5b000005
Taking to Twitter, Phil Spencer responded to a fan asking about the possibility of such a feature to say: "I don't think it's silly. I ask the BC team this question a lot. Need to finish 360 BC for now."
Redigerat av Zerox_no1, 20 August 2015 - 12:10.
Postad 20 August 2015 - 12:21
Min externa stängs av helt, inga blinkade lampor. Den har egen strömadapter.
Inställningar:
Standby strömläge
När xbox är av, stäng av lagringsytrymme
Redigerat av Zerox_no1, 20 August 2015 - 12:21.
Postad 20 August 2015 - 15:53
Min externa stängs av helt, inga blinkade lampor. Den har egen strömadapter.
Inställningar:
Standby strömläge
När xbox är av, stäng av lagringsytrymme
Troligtvis är det skillnad när den inte tar ström från USB-porten som min gör. Lite onödigt att alla tre portarna ska vara ständigt strömförsörjda imo.
Postad 20 August 2015 - 18:09
Troligtvis är det skillnad när den inte tar ström från USB-porten som min gör. Lite onödigt att alla tre portarna ska vara ständigt strömförsörjda imo.
Det är väl för att kontrollerna ska få ladd även när boxen är avstängd. Det är praktiskt att de är fulla när man börjar lira bästa gång.
Postad 20 August 2015 - 18:18
Microsoft's head of Xbox has revealed making games from the company's original Xbox console playable on Xbox One is something he's actively investigating
Smidigt, borde ju vara ännu mindre resurskrävande än 360 titlarna. Men ingen brådska för mig, äger inte några fysiska xbox spel, körde chippat från dag 1 på original boxen ![]()
Postad 20 August 2015 - 18:52
Det är väl för att kontrollerna ska få ladd även när boxen är avstängd. Det är praktiskt att de är fulla när man börjar lira bästa gång.
Exakt, det är bra för just laddning av kontroller osv, sämre för externa diskar som tar sin ström från USB istället för elnätet.
Postad 20 August 2015 - 19:19
Exakt, det är bra för just laddning av kontroller osv, sämre för externa diskar som tar sin ström från USB istället för elnätet.
Ja det är ju inte helt bra. Men kan det inte vara så att hårddisken går ner i viloläge när boxen stängs av, men att lampan fortsätter lysa/blinka?
Postad 20 August 2015 - 21:00
Postad 20 August 2015 - 21:47
Provade att stänga av den helt men den disken blinkar fortfarande långsamt.
Ok, tack då vet jag. Är lite osäker på om jag vill ha något som konstant drar ström inkopplat. Känns sjukt o-power save iaf
Det kanske är så att den går ner i ngt slags idle/sleep mode efter ett tag men hade hellre sett den som helt avstängd.
Postad 23 August 2015 - 22:06
Gift cards fungerar nu bara om värdet är i sek.
Var tvungen att testa och det gick bra med $10 för mig.
Postad 24 August 2015 - 00:48
Var tvungen att testa och det gick bra med $10 för mig.
Jag köpte två gift cards märkt EU i euro och det gick inte att använda. Butiken sa att det nyss fått veta att det bara fungerar i sek.
Har man USA som region så klart dollar funkar.
Funkar i dessa länder då de har euro som valuta.
"Austria,Belgium,Finland,France,Germany,Greece,Ireland,Italy,Netherlands,Portugal,Slovakia,Spain)"
http://cardscodes.co...EUROPE-223.html
Redigerat av Zerox_no1, 24 August 2015 - 01:06.
Postad 24 August 2015 - 15:45
Hej på er
Jag har haft en 360 i några år och spelat väldigt sporadiskt och bara vissa typer av spel, bil och sportspel och undvikit FPS (och liknande) helt då jag blir så frustrerad över känslan och precisionen jämfört med PC som jag använt sedan den...jättelänge, Mus och Tangentbord är det som gäller för mig.
I och med att MS gick ut med att XBO skulle få full support för ovan och att det släpptes en bundle http://www.webhallen...rsport_6_bundle som jag gillade estetiskt och med den större disken bokade jag den med förhoppningen att till att börja med sakta gå från PC och kostnaderna för att år ut och in uppgradera, till att hoppas på konsol som min framtida spelmaskin.
Så har ni någon info om hur detta kommer fungera i praktiken? kan man anta att det kommer vara ganska lika att spela Battlefield eller World of Tanks på respektive maskin, bortsett från grafik som är en annan sak.
Jag vet att inte mycket info har släppts så är mest nyfiken då jag får lådan om några veckor.
Nästa sak är Kinect, jag har inte det till 360 för allt jag hört är att det fungerat dåligt och inte alls som förväntat, mer en gimmick än någonting användbart, men nu låter det som om på One är den bättre? jag vill att den verkligen skall tillföra något, tex Skype som jag använder dagligen på mon PC, hur fungerar det att styra den med röst kommandon osv? Nu antar jag att flera kommer säga att det är skräp bara för att ni tycker det, men det jag undrar hur den fungerar för det den är till för?
Detta blir ju ett tillval då den inte medföljer.
Slutligen letar jag efter ett grymt headset beträffande kvalité och funktion, några tips?
Postad 26 August 2015 - 19:11
Hej på er
Jag har haft en 360 i några år och spelat väldigt sporadiskt och bara vissa typer av spel, bil och sportspel och undvikit FPS (och liknande) helt då jag blir så frustrerad över känslan och precisionen jämfört med PC som jag använt sedan den...jättelänge, Mus och Tangentbord är det som gäller för mig.
I och med att MS gick ut med att XBO skulle få full support för ovan och att det släpptes en bundle http://www.webhallen...rsport_6_bundle som jag gillade estetiskt och med den större disken bokade jag den med förhoppningen att till att börja med sakta gå från PC och kostnaderna för att år ut och in uppgradera, till att hoppas på konsol som min framtida spelmaskin.
Så har ni någon info om hur detta kommer fungera i praktiken? kan man anta att det kommer vara ganska lika att spela Battlefield eller World of Tanks på respektive maskin, bortsett från grafik som är en annan sak.
Jag vet att inte mycket info har släppts så är mest nyfiken då jag får lådan om några veckor.
Nästa sak är Kinect, jag har inte det till 360 för allt jag hört är att det fungerat dåligt och inte alls som förväntat, mer en gimmick än någonting användbart, men nu låter det som om på One är den bättre? jag vill att den verkligen skall tillföra något, tex Skype som jag använder dagligen på mon PC, hur fungerar det att styra den med röst kommandon osv? Nu antar jag att flera kommer säga att det är skräp bara för att ni tycker det, men det jag undrar hur den fungerar för det den är till för?
Detta blir ju ett tillval då den inte medföljer.
Slutligen letar jag efter ett grymt headset beträffande kvalité och funktion, några tips?
Forca 6 versionen ser väldigt schysst ut 👍🏿
Jag har ingen Kinect så jag kan tyvärr inte hjälpa dig där.
Turtlebeach har ett gäng headsets speciellt för Xbox one.
Om jag förstått det rätt kommer du kunna plugga in valfritt headset direkt i de nya kontrollerna.
Postad 26 August 2015 - 19:22
Du kommer inte kunna spela med mus i bf4 osv mot gamepads. PS4 har redan stöd sen launchen och det är väl nån titel som stödjer mus/tgb. Men aldrig att mus och gamepad skulle likställas. En lösning är ju mus servers och gamepad servers, men då delas ju spelet upp ännu mer. (mus serverserna kommer nog ha väldigt få spelare)
Eller så ser man i lobbyn/score listen vem som "fuskar" med mus/tgb. Grejen med konsol är ju att det är lika för alla.
inte den materialsport som PC är där hw och hid-prylar kan ge dig fördel mot en "fattigare" spelare.
Jag ser positivt på mus-stöd då det kanske släpps RTS spel med möjlighet att spela med mus. Men där går det ju inte spela mus mot gamepad heller då musen är överlägsen på RTS.
Kinecten är grym enligt de som använder den. Men det är engelska som gäller då svenska ej stöds.
Redigerat av SKIBBE, 26 August 2015 - 19:23.
Postad 27 August 2015 - 12:29
Postad 27 August 2015 - 12:32
Hur fungerar live Gold-abonnemanget när man delar spelbibliotek egentligen? Person 2 får ju mitt live abonnemang och tvärtom. Är det konsolen man satt som "huvudkonsol" som gäller?
Nej det är Kontot du är inloggad på som ger dig tillgång till Live vad jag vet.
Jag delar gamebiblioteket och det är ju mitt live som användas när jag köper spel osv inte min kompis (fast hans box är min huvudbox)
Du kan ju dock dela live på konsolen du är inloggad på men så fort du loggar ut så kan dom andra användarna inte nyttja ditt live. (förutom på hemmakonsolen om jag förstog länken rätt)
http://support.xbox....haring-features
Funderar du på om man kan halvera Xbox Live kostnaden genom att bara en betalar för live?
Redigerat av SKIBBE, 27 August 2015 - 12:39.
Postad 27 August 2015 - 12:56
du menar som xbox ones elite controller som bara kostar 1500kr tror nog konsol sidan är på väg åt samma håll som pc sidan där tillbhören skall ge dig fördelar..Du kommer inte kunna spela med mus i bf4 osv mot gamepads. PS4 har redan stöd sen launchen och det är väl nån titel som stödjer mus/tgb. Men aldrig att mus och gamepad skulle likställas. En lösning är ju mus servers och gamepad servers, men då delas ju spelet upp ännu mer. (mus serverserna kommer nog ha väldigt få spelare)
Eller så ser man i lobbyn/score listen vem som "fuskar" med mus/tgb. Grejen med konsol är ju att det är lika för alla.
inte den materialsport som PC är där hw och hid-prylar kan ge dig fördel mot en "fattigare" spelare.
Jag ser positivt på mus-stöd då det kanske släpps RTS spel med möjlighet att spela med mus. Men där går det ju inte spela mus mot gamepad heller då musen är överlägsen på RTS.
Kinecten är grym enligt de som använder den. Men det är engelska som gäller då svenska ej stöds.
Postad 27 August 2015 - 13:01
Scuf finns ju redan och är ju inte klassad som fusk, godkänd i esport så får väl köpa det.
Fördelen är ju att man inte behöver sluta sikta för att nyttja abxy som på en vanlig kontroller.
Men snabbheten och precisionen som en mus ger känns som större fördelar än knappdelen.
Jag tror inte världens bästa gamepad (elite eller inte) spöar världens bästa i samma spel med mus.
gamepadspelen förlitar sig nästan alltid på nånform av autoaim (även om det går stänga av i några titlar så är det få personer som gör det)
Postad 27 August 2015 - 16:28
Forca 6 versionen ser väldigt schysst ut
Jag har ingen Kinect så jag kan tyvärr inte hjälpa dig där.
Turtlebeach har ett gäng headsets speciellt för Xbox one.
Om jag förstått det rätt kommer du kunna plugga in valfritt headset direkt i de nya kontrollerna.
Jo jag gillar bilspel på konsol och denna lackning/målning är rätt snygg, skall bli spännande att se F6 är, spelade 3an massor men inte så mycket 4an.
Är sugen på Forza Horizon 2 också.
Skall hålla dom headsetten i huvudet när det blir dax.
Tack för tipset!
Postad 27 August 2015 - 16:32
Du kommer inte kunna spela med mus i bf4 osv mot gamepads. PS4 har redan stöd sen launchen och det är väl nån titel som stödjer mus/tgb. Men aldrig att mus och gamepad skulle likställas. En lösning är ju mus servers och gamepad servers, men då delas ju spelet upp ännu mer. (mus serverserna kommer nog ha väldigt få spelare)
Det du skriver om detta ur "rättvise aspekt" visste jag redan, det är inte det jag bryr mig så mycket om ännu, utan först en fullgod funktion, sedan om det påverkar spelarna, för att Mus/Tangentbord är bättre är ju enligt dom flesta självklart, är bara ute efter att JAG inte kan spela FPS med gamepad.
Intressant det du sam om svenska på Kinnect, det hade jag inte tänkt på.
Kommer nog köpa en för att testa.
Tack för din input det uppskattas!
Postad 27 August 2015 - 16:57
Hehe sorry för min personliga rant på mus/tgb :-PDet du skriver om detta ur "rättvise aspekt" visste jag redan, det är inte det jag bryr mig så mycket om ännu, utan först en fullgod funktion, sedan om det påverkar spelarna, för att Mus/Tangentbord är bättre är ju enligt dom flesta självklart, är bara ute efter att JAG inte kan spela FPS med gamepad.
Intressant det du sam om svenska på Kinnect, det hade jag inte tänkt på.
Kommer nog köpa en för att testa.
Tack för din input det uppskattas!
Men i korthet så betyder inte musstödet för xboxen att per automatik att spelen stödjer det.
Ps4 har haft det sen släppet och inga stora fps titlar går spela med mus så vitt jag vet.
Redigerat av SKIBBE, 27 August 2015 - 16:58.
Postad 27 August 2015 - 18:37
Nej det är Kontot du är inloggad på som ger dig tillgång till Live vad jag vet.
Jag delar gamebiblioteket och det är ju mitt live som användas när jag köper spel osv inte min kompis (fast hans box är min huvudbox)
Du kan ju dock dela live på konsolen du är inloggad på men så fort du loggar ut så kan dom andra användarna inte nyttja ditt live. (förutom på hemmakonsolen om jag förstog länken rätt)
http://support.xbox....haring-features
Funderar du på om man kan halvera Xbox Live kostnaden genom att bara en betalar för live?
Min fundering var mest om jag köper nytt live fylls det på hemma hos honom då eller hos mig. När jag loggade in med hans konto så fick jag hans live abonnemang på min Xbox. Det verkar ju iaf som hans abonnemang gäller iom att min konsol är hans huvudkonsol.
Postad 27 August 2015 - 19:23
Har fyllt på hemma hos mig utan problem.Min fundering var mest om jag köper nytt live fylls det på hemma hos honom då eller hos mig. När jag loggade in med hans konto så fick jag hans live abonnemang på min Xbox. Det verkar ju iaf som hans abonnemang gäller iom att min konsol är hans huvudkonsol.
Du ska ju aldrig logga in på din kompis konto hemma hos dig. Du kör autologin på dig och så ligger kompisenskonto bara latent, förutom detaljen att det är de kontot som har "hemmakonsol" ikryssat.
Postad 27 August 2015 - 19:28
Har fyllt på hemma hos mig utan problem.
Du ska ju aldrig logga in på din kompis konto hemma hos dig. Du kör autologin på dig och så ligger kompisenskonto bara latent, förutom detaljen att det är de kontot som har "hemmakonsol" ikryssat.
Det är så vi gör. Har ändå misstankar att när vi gjorde detta så fick jag hans abonnemang och tvärtom iom att vi båda hade guld. Nu var det väl bara nån månad lr två som skillde men var mest nyfiken så inte det fylls på hos fel person
Postad 27 August 2015 - 19:43
Postad 27 August 2015 - 20:08
Förresten hur lång tid brukar det ta för er att ladda ner ett fullt spel. Laddade precis ner Gears of War 44,4gb och det tog lite över 2 timmar. Är det normalt? Känns långsamt.
Du kan aldrig råka köpa något till ett annat konto än det du är inloggad på.
När du startar en download kika settings>network>bandwith use (liknande) så ser du aktuell download hastighet, samt statistik för dagen och ett gäng månader tillbaka.
Har tuffat på iaf 10MB/s som mest på min gamla 100mbit lina. Nu kan jag bara få 3.5MB/s pga användning av lan-pluggar
Postad 27 August 2015 - 21:56
Hehe sorry för min personliga rant på mus/tgb :-P
Men i korthet så betyder inte musstödet för xboxen att per automatik att spelen stödjer det.
Ps4 har haft det sen släppet och inga stora fps titlar går spela med mus så vitt jag vet.
Klart intressant det du skriver, det verkar som att du har koll, framför allt om spel inte har eller får full funktion för just mus & tangentbord då faller ju större delen av min plan att så småningom om bli fri från uppgraderings-ekorre-hjulet när det gäller PC.
Nåja vi får se vad som händer.
Tack för hjälpen!
Postad 30 August 2015 - 15:58
Hej!
Är det någon som har en media remote från Microsoft som kan testa om det fortfarande fungerar att stänga av xboxen genom att hålla inne xbox-knappen 2 sekunder och sen få upp en meny med "stäng av"?
Detta har fungerat för mig tidigare, men nu när jag håller inne knappen så kommer jag bara till startmenyn, inget mer händer. Det fungerar från gamepadden.
Undrar om någon uppdatering har tagit sönder detta, eller om det är min fjärr som är kaputt.
/S
Postad 31 August 2015 - 07:18
Hej!
Är det någon som har en media remote från Microsoft som kan testa om det fortfarande fungerar att stänga av xboxen genom att hålla inne xbox-knappen 2 sekunder och sen få upp en meny med "stäng av"?
Detta har fungerat för mig tidigare, men nu när jag håller inne knappen så kommer jag bara till startmenyn, inget mer händer. Det fungerar från gamepadden.
Undrar om någon uppdatering har tagit sönder detta, eller om det är min fjärr som är kaputt.
/S
Provat göra xboxen strömlös och starta den igen?
Ett par dagar sedan jag använde fjärren, men då fungerade det.
Postad 31 August 2015 - 16:43
http://feber.se/spel..._en_ny_xbox_on/
Fan vad fin! OS på en ssd hybrid!
MS gör då inte många fel med One ;-)
Men att köpa en till konsol är ganska svårmotiverat för mig själv, vill ju ha lagring men vet ej om 1TB är tillräckligt.
5000kr är ju ganska saftigt. Men bara kontrollen kostar ju 1500kr så själva lådan blir ju 3500kr
Redigerat av SKIBBE, 31 August 2015 - 16:46.
Postad 01 September 2015 - 00:50
Razer kommer släppa en ny kontroll i ett försök att slåss mot Elite.
http://www.dualshock...fts-controller/

Redigerat av Zerox_no1, 01 September 2015 - 00:51.
Postad 01 September 2015 - 06:27
Xbox One Elite. 1TB ssd-hybrid och matt-finisch.
http://feber.se/spel..._en_ny_xbox_on/
Fan vad fin! OS på en ssd hybrid!
MS gör då inte många fel med One ;-)
Men att köpa en till konsol är ganska svårmotiverat för mig själv, vill ju ha lagring men vet ej om 1TB är tillräckligt.
5000kr är ju ganska saftigt. Men bara kontrollen kostar ju 1500kr så själva lådan blir ju 3500kr
Det dom skulle ha gjort är ju att ha slängt med en vanlig kontroll också i det priset. Men dom kvittar väl den kostnaden mot hybriddisken. Antar jag.
Postad 01 September 2015 - 10:23
Provat göra xboxen strömlös och starta den igen?
Ett par dagar sedan jag använde fjärren, men då fungerade det.
Jupp har testat det. När man håller xbox-knappen intryckt på fjärren så blinkar den till en gång och antingen maximerar eller minimerar den valda appen, alltså samma funktion som om man trycker en gång. Den verkar på nåt sätt inte skicka ut en "visa stängavmenyn" signal.
Ska besöka elgiganten och reklamera fjärren.
Hade detta varit en ny bugg så borde man hört mer från diverse forum etc..
/S
3 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
Xbox One S
8 filmer
99 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?