* Officiell Tråd - LG-42PM1M / LG-42PM1MA *
2184 svar till detta ämne
Postad 24 april 2006 - 13:23
Swartz
-
Swartz
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Dåliga nyheter för er som beställt på Dustin. Pratade med en säljare för ett par minuter sedan, som meddelade att M1MA fortfarande inte finns hos deras leverantör. Väntas in till Dustin tidigast om en vecka... (samtidigt som M1M?) Kan bara hoppas att han har fel 
<{POST_SNAPBACK}>
Någon som kan bekräfta detta???
<{POST_SNAPBACK}>
Från Dustin idag klockan 10:24:
"De preliminära datumet som vi ahr just nu är : 26 april."
(gäller M1MA)
<{POST_SNAPBACK}>
Infon som jag fick baserades på ett samtal med en säljare hos Dustin som påstod sig ha kollat med sin leverantör i morse. Detta kan givetvis vara fel, och ingen blir gladare än jag om det skulle vara så. Men om du har fått nya uppgifter så kan man ju fortfarande hoppas att den dyker upp på posten inom några dagar. /Swartz
Postad 24 april 2006 - 13:28
Almighty187
-
Almighty187
-
Lärjunge
-
-
258 inlägg
Tänkte fråga hur många av er som äger denna TV har problem med "ghosting" dvs tillfälliga inbränningar av t.ex text osv. Lämnar sånt tillfälliga spår ofta?
Är denna TV jättekänslig för sånt eller?
Postad 24 april 2006 - 13:34
Unregisteredbcf42efe
-
Unregisteredbcf42efe
-
Forumräv
-
-
878 inlägg
Ingen som köpt sin tv från theclickstore.se? Den verkar finnas i lager och dessutom lite billigare än Dustin. 12990:- inkl. frakt och skickas normalt inom 24 timmar.
Postad 24 april 2006 - 14:07
Unregistered1dc5ce9b
-
Unregistered1dc5ce9b
-
Amatör
-
-
84 inlägg
Tänkte fråga hur många av er som äger denna TV har problem med "ghosting" dvs tillfälliga inbränningar av t.ex text osv. Lämnar sånt tillfälliga spår ofta? Är denna TV jättekänslig för sånt eller?
<{POST_SNAPBACK}>
Jag kan inte svara om den är jättekänslig då jag inte har någon annan att jämföra med men visst får man svaga ghostings om man håller på ett tag med text-tv, menyn eller liknande. Därmot så är de väldigt svaga och man ser dem nästan bara om bakgrunden är mörk. Sen försvinner de på bara några sekunder. Jag tycker också tvn blivit mindre käslig nu när man haft den ett tag.
Postad 24 april 2006 - 14:21
Unregistered5480a0bb
-
Unregistered5480a0bb
-
Forumräv
-
-
886 inlägg
Jag har ingen annan plasma att jämföra med men jag tycker faktiskt också att den är känslig för ghosting. Men jag har å andra sidan bara använt den i drygt 10h än så länge och enligt en länk som postats tidigare i tråden är det att vänta då det är mer "drag" i fosforen när plasman är ny. Efter att ha kollat på Chronicles of Riddick igår hade jag svag ghosting efter texten och bilden innanför de svarta kanterna vid 1:18 (eller vad nu formatet heter).
Postad 24 april 2006 - 14:22
ZingoOo
-
ZingoOo
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Tja,
Ni får ursäkta nivån på frågan, men jag är en newbie.
Sitter med en laptop med endast VGA ut, och frågan är då hur den mest optimala kontakten( vilken typ av kablar etc, ) till denna tv'n i den här tråden skulle vara OCH om bilden då skulle bli något att ha?
Gärna för mycket info än för lite =)
tack på förhand
/pelle
Postad 24 april 2006 - 14:24
Unregistered5480a0bb
-
Unregistered5480a0bb
-
Forumräv
-
-
886 inlägg
vga-vga och ja, bilden skulle definitivt bli något att ha.
Postad 24 april 2006 - 14:26
m1cke
-
m1cke
-
Lärjunge
-
-
317 inlägg
Ingen som köpt sin tv från theclickstore.se?
Den verkar finnas i lager och dessutom lite billigare än Dustin. 12990:- inkl. frakt och skickas normalt inom 24 timmar.
<{POST_SNAPBACK}>
Jag köpte där ifrån, beställde sent på tisdag, kom fram på fredagen. Allt gick smidigt, kan rekomendera.. Ang. mått på Elfa.. Hur högt du skall sätta listen beror på vart du gör hålen på skenorna. Kan dela med mig av mina mått om du vill, kan kolla ikväll.. min sitter 85cm över golvet om jag inte minns fel..
Postad 24 april 2006 - 14:31
ZingoOo
-
ZingoOo
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
vga-vga och ja, bilden skulle definitivt bli något att ha.
<{POST_SNAPBACK}>
Sista frågan då, Vilken är den bästa kopplingen överhuvudtaget och skiljer sig den bildmäsigt mycket från VGA-VGA? /pelle
Postad 24 april 2006 - 14:34
Kurben
-
Kurben
-
Lärjunge
-
-
348 inlägg
DVI från datorn till HDMI är den bästa, efter det kommer VGA. Sen kommer dom lite sämre formaten som Component och RGB.
S-video och Komposit är renodlat skräp som man ska hålla sig borta ifrån.
Redigerat av Kurben, 24 april 2006 - 14:35.
Postad 24 april 2006 - 14:36
videokid
-
videokid
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
Har denna plasma XD Engine 2 och DCDi från Faroudja?
Postad 24 april 2006 - 14:42
Deranged
-
Deranged
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Har denna plasma XD Engine 2 och DCDi från Faroudja?
<{POST_SNAPBACK}>
Ja!
Postad 24 april 2006 - 14:46
ZingoOo
-
ZingoOo
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
DVI från datorn till HDMI är den bästa, efter det kommer VGA. Sen kommer dom lite sämre formaten som Component och RGB. S-video och Komposit är renodlat skräp som man ska hålla sig borta ifrån.
<{POST_SNAPBACK}>
Skulle man kunna fixa någon sorts VGA - DVI adapter o sedan koppla denna till HDMI för att få den bästa bilden?
Postad 24 april 2006 - 14:55
loungepuppy
-
loungepuppy
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Theclickstore skickar den idag, jag får avin på onsdag. Deras datasystem krånglade lite så jag kunde inte få kollinumret så jag kan slippa vänta på avin... :-(
Iofs sade han att de kanske kunde ha det imorgon så jag provar väl att ringa igen då.
Har lite ågren över transporten, har själv varken bil eller körkort och ska arrangera transport. En standar volvo kombi med fällda baksätet, funkar det? Eller måste jag hitta ngn som har en liten skåpbil?
Postad 24 april 2006 - 15:06
docsnuggles
-
docsnuggles
-
Wannabe
-
-
39 inlägg
Theclickstore skickar den idag, jag får avin på onsdag.
<{POST_SNAPBACK}>
Din j*vel! Du måste tagit sista, de får in nästa omgång 5/5...  Tänkte beställa imorgon när vaktmästaren kollat så väggen pallar för 30kg...
Postad 24 april 2006 - 15:53
Kurben
-
Kurben
-
Lärjunge
-
-
348 inlägg
DVI från datorn till HDMI är den bästa, efter det kommer VGA. Sen kommer dom lite sämre formaten som Component och RGB. S-video och Komposit är renodlat skräp som man ska hålla sig borta ifrån.
<{POST_SNAPBACK}>
Skulle man kunna fixa någon sorts VGA - DVI adapter o sedan koppla denna till HDMI för att få den bästa bilden?
<{POST_SNAPBACK}>
Nej. HDMI är digitalt endast. Har du ingen DVI ut på din dator så använd VGA. Eller köp ett nytt graikkort med DVI. Men ärligt talat så är det extremt svårt att se skillnad på VGA och DVI, jag kan inte se någon skillnad.
Postad 24 april 2006 - 16:48
Unregistered52a88696
-
Unregistered52a88696
-
Veteran
-
-
2 049 inlägg
Den verkar finnas i lager och dessutom lite billigare än Dustin. 12990:- inkl. frakt och skickas normalt inom 24 timmar.
<{POST_SNAPBACK}>
Jag köpte där ifrån, beställde sent på tisdag, kom fram på fredagen.
Allt gick smidigt, kan rekomendera..
Ang. mått på Elfa.. Hur högt du skall sätta listen beror på vart du gör hålen på skenorna.
Kan dela med mig av mina mått om du vill, kan kolla ikväll.. min sitter 85cm över golvet om jag inte minns fel..
<{POST_SNAPBACK}>
Det är 73cm från golvet till underdelen på min Plasma. Detta innebär att överdelen sitter 138cm från golvet, eftersom Plasman är 65cm "kant till kant". Själv gjorde jag så att jag limmade fast extra plattor på Elfa-skenorna (en rund platta vid varje hål). Detta eftersom som hålet på vissa delar blev väl tunt vid kanterna. Gjorde därför så att jag köpte en rund platta med ca 5-6mm stort hål. Denna limmade jag sedan fast med "super-lim" (sådant som man köper på ställen där de är experter på byggmaterial/vertyg etc) Limmet satt fast i över 24 timmar (vilket det ska göra för att "lim-mixen" ska kunna stelna maximalt) innan jag skruvade på skenorna i Plasman. Nu sitter den som berget. Kanske kan vara bra att veta detta "lilla tips" för er som tycker att kanterna på de borrade hålen blir lite väl tunna. Då kan det vara bra att förstärka upp hålet med en sådan här platta. Edit: "Epoxy Strong" hette limet jag använde. Blev rekomenderad detta i butiken då jag beskrev vad jag skulle änvända det till. mvh multimedia
Redigerat av Unregistered52a88696, 24 april 2006 - 16:53.
Postad 24 april 2006 - 18:23
mickeer
-
mickeer
-
Amatör
-
-
92 inlägg
Vadtusiken.. beställde min Lg, för en vecka sedan på DusinHome.
Fick besked i dag om leveranstid: "Preliminärt datum är satt till den 2/5."
Vilka ena.......
Nåja.. Då finns det gott om tid att gömma kablar, och sätta upp ELFA skenor..
Tackj föressten Multimedia för tipset med förstärningarna. ska göra det..
Föressten, syns skenorna mycket? Kanske man bör lacka dom svart?
Postad 24 april 2006 - 18:28
znobben
-
znobben
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Lade beställning på Theclikstore i Fredags. Ringde idag och kollade hur de gick. Tvn var slut.... trots att det fortfarande står på deras site att de finns och lev innom 24h. De hade -29 st och det skulle bara komma in 20 st den 4e Maj. Ringde för skojs skull till Dustin idag och kollade iom att de preliminärt skulle få hem den 25e. Där var det -37st beställda och enligt Dustin skulle de bara få hem 19st och datumet 25e hade blivit framflyttat till den 10 e Maj. Ringde till LG som kopplade mig till deras leverantör, som bekräftade att det var slut och de väntade hem Tvn men iom att det var stor åtgång så kommer det att potioneras ut små mängder till samtliga butiker som beställt. (fick aldrig något datum för när den skulle komma in till sverige) Jag vill inte ligga ute med pengarna på nåt internet företag då man aldrig vet vad som händer, så jag anulerade mitt köp och får väl vänta ett par veckor... Så går det när man tvekade på att köpa tvn för länge =) Verkar som om alla här på fourmet som försökt få lev besket fått olika svar fr samma firmor, så det skall bli spännande och följa å se vad som stämmer... (detta inlägg gäller 1MA)
Postad 24 april 2006 - 19:23
Jalla
-
Jalla
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
ngn som kör pc via vga och upplever att bilder "flashar" ytterst lite?
har jag ljus bild märker jag det..
kikade shawshank redemption via PC'n igår och då märktes det lite mer, ansiktena blev mörkare ibland, kan inte säga om det är p.g.a TV, utgåva på dvdn eller pc/kablen.
ska testa filmen i xboxen som test.
Edit:
för det första så har xboxen betydlig mkt sämre svärta än datorn 
märkte endel flashningar men upplevde det mest vara p.g.a utgåvan av filmen, kan inte påstå att den är snygg på något sätt, men filmen är ack så bra.
får väl undersöka vidare med andra filmer.
Redigerat av Jalla, 24 april 2006 - 19:33.
Postad 24 april 2006 - 19:57
OTol
-
OTol
-
Rookie
-
3 inlägg
Hej alle
LG 42PM1MA er først nu tilgængelig i Danmark, der er en del leveringstid, og der er så vidt jeg ved ingen her der har fået leveret det endnu.
Der foregår her en diskusion om hvorvidt LG 42PM1MA har indbygget Tekst-TV. Det står ikke beskrevet på forhandlernes hjemmeside.
Jeg ville være glad for, om en af jer der har fået det, ville fortælle om det.
Altså: Har LG 42PM1MA indbygget Tekst-TV ??
Med venlig hilsen Ole
Postad 24 april 2006 - 20:39
Unregistered5480a0bb
-
Unregistered5480a0bb
-
Forumräv
-
-
886 inlägg
OTol:
Ja, den har text-tv!
Postad 24 april 2006 - 21:58
Unregistered86584a54
-
Unregistered86584a54
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
er det noen som kan si meg hva som er + og - ved denne tv.
Postad 24 april 2006 - 22:39
LarsP2
-
LarsP2
-
Rookie
-
5 inlägg
Jag vill inte ligga ute med pengarna på nåt internet företag då man aldrig vet vad som händer, så jag anulerade mitt köp och får väl vänta ett par veckor...
(detta inlägg gäller 1MA)
<{POST_SNAPBACK}>
Det finns väl inget seriöst företag som tar pengarna veckor innan de skickar varan?? De gör en preliminär resevation av pengarna när jag gör mitt köp, sedan har de en vecka på sig att skicka bekräftelse till banken. Annars tas köpet bort. Jag beställde min från Komplett (13424kr med postens hempaket) och de drog tillbaka reservationen när leveransen blev försenad. Scandinavian photo gör på samma sätt, i mitt fall skickade de mot postförskott utan posförskottsavgift då VISA-kortet hann bli ogiltigt.
Postad 24 april 2006 - 23:56
henke s
-
henke s
-
Lärjunge
-
-
319 inlägg
Den silvernyans som är på högtalarna skiljer sig lite, lite från den på plasman men absolut inte så man (läs jag) någonsin skulle störa sig på det. Angående ljudet är det helt ok, speciellt sett till priset. Jag anser att de mer än väl duger i sovrummet! Jag kopplade in dem till köksstereon (en kompakt liten historia) för att kolla ljudet och anser det helt ok. Jag menar, chassit är i plast och de kostar 99sek så utifrån det är de ett kap!!!
Tack för den rapporten! Härligt att du tycker de duger för sovrummet och att färgen funkar (är högtalarna lite ljusare lr mörkare än plasmaramen förresten?)! Hur funkar det med upphängningen? Har du hunnit kolla? Vore guld om de gick att hänga upp direkt på väggen på nåt smidigt sätt - då är de ju klockrena till denna plasma! Mvh Henke
Postad 25 april 2006 - 07:18
Unregistered5480a0bb
-
Unregistered5480a0bb
-
Forumräv
-
-
886 inlägg
Högtalarna är lite ljusare än ramen på plasman. Angående upphängningen så saknar de som jag skrev ovan nyckelhålsupphängning. Men om man är aningens händig själv så ser jag inga problem att joxa lite med de fästen som hänger med för att kunna använda dem till upphängning. Kan ta en bättre bild på dessa fästen när jag kommer hem om du upplever att det inte räcker med bilden jag la upp tidigare.
MvH / Andreas
Postad 25 april 2006 - 07:25
znobben
-
znobben
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Jag vill inte ligga ute med pengarna på nåt internet företag då man aldrig vet vad som händer, så jag anulerade mitt köp och får väl vänta ett par veckor...
(detta inlägg gäller 1MA)
<{POST_SNAPBACK}>
Det finns väl inget seriöst företag som tar pengarna veckor innan de skickar varan??
De gör en preliminär resevation av pengarna när jag gör mitt köp, sedan har de en vecka på sig att skicka bekräftelse till banken. Annars tas köpet bort.
Jag beställde min från Komplett (13424kr med postens hempaket) och de drog tillbaka reservationen när leveransen blev försenad.
Scandinavian photo gör på samma sätt, i mitt fall skickade de mot postförskott utan posförskottsavgift då VISA-kortet hann bli ogiltigt.
<{POST_SNAPBACK}>
Hihi... vet ju inte om Theclickstore e seriöst, men man kan väl hoppas. Företaget hade först reserverat pengarna 1 dag sen blev det draget från mitt konto.... tyckte oxå de va konstigt. Skulle företaget konka så kan de bli riktigt svårt och få tillbaka pengarna, typ omöjligt, då man som fodringsägare säkert ligger väldigt långt bak i kön där alla vill ha sin del tillbaka...
Postad 25 april 2006 - 08:52
henke s
-
henke s
-
Lärjunge
-
-
319 inlägg
Högtalarna är lite ljusare än ramen på plasman. Angående upphängningen så saknar de som jag skrev ovan nyckelhålsupphängning. Men om man är aningens händig själv så ser jag inga problem att joxa lite med de fästen som hänger med för att kunna använda dem till upphängning. Kan ta en bättre bild på dessa fästen när jag kommer hem om du upplever att det inte räcker med bilden jag la upp tidigare.
MvH / Andreas
<{POST_SNAPBACK}>
Okej, nä d e lugnt. Man ser rätt bra hur det ser ut på din bild. Hade hoppats att det gått att hänga upp dem direkt utan moddning bara, men visst borde det gå ganska smidigt ändå med lite pyssel och fantasi! Annars finns d ju alltid superlim! Tack för hjälpen! Mvh Henke
Postad 25 april 2006 - 08:58
OTol
-
OTol
-
Rookie
-
3 inlägg
Tak for svaret Benky.
Mvh. Ole
Postad 25 april 2006 - 10:48
skoog84
-
skoog84
-
Amatör
-
-
86 inlägg
Jaha då får man vänta :-(
Preliminärt leveransdatum: 2006-05-15, står det nu på min order hos dustinhome.
Postad 25 april 2006 - 12:08
Unregistered3e5baa2a
-
Unregistered3e5baa2a
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
Jaha då får man vänta :-( Preliminärt leveransdatum: 2006-05-15, står det nu på min order hos dustinhome.
<{POST_SNAPBACK}>
Samma här! Suck...
Postad 25 april 2006 - 12:12
Swartz
-
Swartz
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Jaha då får man vänta :-( Preliminärt leveransdatum: 2006-05-15, står det nu på min order hos dustinhome.
<{POST_SNAPBACK}>
Samma här! Suck...
<{POST_SNAPBACK}>
2006-05-02 på min (M1A) Får hoppas att den håller i alla fall... /Swartz
Postad 25 april 2006 - 12:14
X-Philer
-
X-Philer
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Bra för mig så man har lite tid på sig att fundera
Postad 25 april 2006 - 12:27
skoog84
-
skoog84
-
Amatör
-
-
86 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Samma här! Suck...
<{POST_SNAPBACK}>
2006-05-02 på min (M1A) Får hoppas att den håller i alla fall...
/Swartz
<{POST_SNAPBACK}>
När la ni era beställningar??
Postad 25 april 2006 - 13:01
Swartz
-
Swartz
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Samma här! Suck...
<{POST_SNAPBACK}>
2006-05-02 på min (M1A) Får hoppas att den håller i alla fall...
/Swartz
<{POST_SNAPBACK}>
När la ni era beställningar??
<{POST_SNAPBACK}>
19/4
Postad 25 april 2006 - 13:03
Unregistered3e5baa2a
-
Unregistered3e5baa2a
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Jag har pratat med Dustin och fått nya besked (det har blivit lite omändringar): Jag får min den 2/5. Du, Swarz, får vänta till den 15/5. Ok?  (Sorry, förlåt ni andra... jag ska fr.o.m. nu hålla truten och inte diskutera lev.tider etc i denna tråden)
Redigerat av Unregistered3e5baa2a, 25 april 2006 - 13:06.
Postad 25 april 2006 - 13:11
Swartz
-
Swartz
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Jag har pratat med Dustin och fått nya besked (det har blivit lite omändringar):
Jag får min den 2/5. Du, Swarz, får vänta till den 15/5. Ok? 
(Sorry, förlåt ni andra... jag ska fr.o.m. nu hålla truten och inte diskutera lev.tider etc i denna tråden)
<{POST_SNAPBACK}>
Nja. Inte ok om jag får bestämma. Börjar bli lite skeptisk till de där leveranstiderna. Jag väntar och ser när den dimper ner... hmm, fast det vore ju roligt om den kommer snart /Swartz (Flåt från mej me. Sista inlägget om leveranstide, jag lovar...)
Redigerat av Swartz, 25 april 2006 - 13:13.
Postad 25 april 2006 - 14:33
Holstein
-
Holstein
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Avbeställde min idag från dustinhome, o la en beställning hos komplett.se
Postad 25 april 2006 - 16:26
Unregistered8c28e27a
-
Unregistered8c28e27a
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Jaha surt att dom tog slut... Hade hoppats på att få klämma på en innan jag beställde bara, fortfarande ingen som vet om man kan kolla på en någonstans? Emot min natur att beställa något dyrt enbart baserat på andras omdömen. (som dessutom varierar en del)
/Mattias
Postad 25 april 2006 - 17:11
X-Philer
-
X-Philer
-
Wannabe
-
-
17 inlägg

<{POST_SNAPBACK}>
 Varför? Dustinhome är ju en så mycket bättre butik än Komplett.
Postad 25 april 2006 - 17:58
Holstein
-
Holstein
-
Wannabe
-
-
32 inlägg

<{POST_SNAPBACK}>
Varför? Dustinhome är ju en så mycket bättre butik än Komplett.
<{POST_SNAPBACK}>
Med tanke på att jag inte ens kunde vara garanterad en skärm den 15:e så tyckte jag att de va bättre att ta den sista från komplett och få den runt den 6-7:e maj istället för i början av juni... va iaf vad supporten sa
Postad 25 april 2006 - 18:35
CurrentHill
-
CurrentHill
-
Wannabe
-
-
39 inlägg
<skryt: totalt omotiverat>Själv fick jag precis ett mail innehållandes ett kollinummer. Det stod "Din order är på väg". Det låter finemang. Nu sitter jag och trycker F5 på postens godssökning var femte sekund. </skryt: totalt omotiverat>Mvh/CH Edit: Glömde skriva att mailet kom från dustinhome.
Redigerat av CurrentHill, 25 april 2006 - 18:36.
Postad 25 april 2006 - 19:10
loungepuppy
-
loungepuppy
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Då jag nyss ringde Clickstore meddelar de att de inte levererar den 25:e som jag fått besked om utan att jag finns med i "första omgången" för de apparater som kommer på fredag 28/4. Alltså får jag den tidigast tisd-onsd (1:a maj kommer olägligt).
Jar försökte spela lite grinig för att ev öka chansen att få snabb leverans men egentlgien har jag inga speciella synpunkter på det. Påtalade dock att det fortfarande står att TV'n skickas inom ett dygn...
Suck.
Förresten, jag antar attd et inte följer med ngn HDMI-kabel?
Är fortfarande osäker på om TV'n+kolli ryms i en volvo kombi utan att lägga den platt.
Postad 25 april 2006 - 20:45
Unregisteredf3ef6560
-
Unregisteredf3ef6560
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Är fortfarande osäker på om TV'n+kolli ryms i en volvo kombi utan att lägga den platt.
<{POST_SNAPBACK}>
Min rymdes lätt som en plätt på höjden i min Ford Focus kombi. Den är nog högre än volvon dock.
Postad 25 april 2006 - 21:07
slurbo
-
slurbo
-
Wannabe
-
-
46 inlägg
Hmm ruskigt irriterande. Beställde och förskottsbetalade den 20:e och fortfarande inte ett tecken på ingående... snabb leverans?
Postad 25 april 2006 - 21:35
Jalla
-
Jalla
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Vet inte om någon riktigt läste min förra post ang. att bilden "flashar"
d.v.s att den blinkar en aning ibland, bilden blir mörkare ibland.. ljusare ibland..
och det är inte konsekvent.
funderar om jag är känslig eller om det är något galet.. eller rent av en plasma effekt.
kan nästan jämställa det med en för dålig iskruvad glödlampa som blir svagare ibland för att sedan lysa med full effekt.
men förändringarna är givetvis mycket mindre än vid en glödlampa, men nu när jag har märkt det sitter jag ju och söker efter det.. kommer bli galen så småningom om jag inte kommer på vad det kan vara.
synpunkter, förslag etc är välkomna.
Edit: nu hittade jag även en pixel som lyser rosaaktigt. suck.
Edit nr2: Jag är en sån där störande person som sitter och markerar texten när jag läser den...
så när jag sitter här på forumet med ljus bakgrund och markerar texten så den blir mörkblå så blir det ljusa sträck på vänster och höger sida om alla markerade rader med text... ju fler tecken jag markerar på en rad desto ljusare blir sträcket till vänster oh höger om texten.
bilden flashar till en aning när jag avmarkerar texten.
börjat fundera på om man ska skicka tillbaka TV'n till dustin och stå för frakt, men det suger också.. har ändå ingen vettig kandidat mot denna.. tror det blir en projektor då istället.. min gamla 28" crt duger till TV tittande.
Redigerat av Jalla, 25 april 2006 - 22:23.
Postad 25 april 2006 - 23:43
SonySamppa79
-
SonySamppa79
-
Veteran
-
-
1 832 inlägg
Hur är det nu då? Är det en bra tv/hembio-skärm? Dustin har den i lager nu och vill höra en gång till några konkreta svar från Er!?
Postad 26 april 2006 - 01:30
Almighty187
-
Almighty187
-
Lärjunge
-
-
258 inlägg
Vet inte om någon riktigt läste min förra post ang. att bilden "flashar" d.v.s att den blinkar en aning ibland, bilden blir mörkare ibland.. ljusare ibland.. och det är inte konsekvent. funderar om jag är känslig eller om det är något galet.. eller rent av en plasma effekt.
kan nästan jämställa det med en för dålig iskruvad glödlampa som blir svagare ibland för att sedan lysa med full effekt. men förändringarna är givetvis mycket mindre än vid en glödlampa, men nu när jag har märkt det sitter jag ju och söker efter det.. kommer bli galen så småningom om jag inte kommer på vad det kan vara. synpunkter, förslag etc är välkomna.
Edit: nu hittade jag även en pixel som lyser rosaaktigt. suck.
Edit nr2: Jag är en sån där störande person som sitter och markerar texten när jag läser den... så när jag sitter här på forumet med ljus bakgrund och markerar texten så den blir mörkblå så blir det ljusa sträck på vänster och höger sida om alla markerade rader med text... ju fler tecken jag markerar på en rad desto ljusare blir sträcket till vänster oh höger om texten. bilden flashar till en aning när jag avmarkerar texten.
börjat fundera på om man ska skicka tillbaka TV'n till dustin och stå för frakt, men det suger också.. har ändå ingen vettig kandidat mot denna.. tror det blir en projektor då istället.. min gamla 28" crt duger till TV tittande.
<{POST_SNAPBACK}>
Jag har exakt samma problem med min LG plasma. Det är en PX4RV. Bilden flimmrar till då och då, skiftar ljusstyrka. Jag lämnade in den för service men det enda dumskallarna gjorde var att uppgradera mjukvaran. Ganska uppenbart att det är hårdvaru problem. Fick tillbaks den med samma fel, de påstår sig ha testat TVn men måste ha varit blinda om inte de såg flimmret. Nu har jag ringt och klagat så de ska skicka en tekniker hem till mig och han ska "chansbyta" nån modul i TVn. Jag tror inte att de vet vad de sysslar med. Fixas inte felet då heller ska jag fan få LG att byta ut min apparat. I övrigt är det en kanonbra TV.
Postad 26 april 2006 - 08:09
TrumJalle
-
TrumJalle
-
Amatör
-
-
67 inlägg
Almighty:
Vilket företag är det som har serviceavtalet på denna skärm? Kan det vara InfoCare måntro?
Postad 26 april 2006 - 08:48
Unregisteredcaabd87f
-
Unregisteredcaabd87f
-
Användare
-
-
147 inlägg
Det ser mörkt ut för oss fega slöfockar som väntade lite för länge med att klicka på köpknappen. Pratade nyss med theclickstore och det verkar som att jag i bästa fall kan få tv:n om två veckor. I sämsta fall kan det ta två månader... Först tänkte jag bara häva köpet och få tillbaka pengarna och köpa en annan plasma, men tjejen jag pratade med (har tyvärr glömt hennes namn) var så trevlig och tillmötesgående så jag bestämde mig för att vänta. Är faktiskt lite imponerad av theclickstore, tänkte först beställa av dustin eftersom jag bara har positiva erfarenheter från dem, men theclickstore verkar faktskt ha riktigt bra service de också. Att tv:n råkar vara slut i typ hela europa är ju inget som de kan rå för.
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|