Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Extern HD DVD spelare till 360

2052 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Hur bra/dålig är den? (219 medlem(mar) har röstat)

Hur bra/dålig är den?

1. Underkänd :-( (18 röster [8.22%])

Procent av omröstning: 8.22%

2. Godkänd... inte mer (17 röster [7.76%])

Procent av omröstning: 7.76%

3. Bra =) (22 röster [10.05%])

Procent av omröstning: 10.05%

4. Mycket Bra köp! (95 röster [43.38%])

Procent av omröstning: 43.38%

5. Högsta betyg! (67 röster [30.59%])

Procent av omröstning: 30.59%

Rösta Gäster kan inte rösta

Postad 05 januari 2007 - 15:16

Cameron
  • Cameron
  • Lärjunge

• 347 inlägg
  • 0
YES!!!

Nu har min HD-DVD dykt upp också!

Spontant, efter 5min = WOW!!!

:):D

Postad 05 januari 2007 - 15:20

maximm
  • maximm
  • Guru

• 4 105 inlägg
  • 0
Någon som orkar svara lite snabbt på hur det är med regioner på hd-tillbehöret? orkar inte leta.

Postad 05 januari 2007 - 15:21

toska
  • toska
  • Forumräv

• 616 inlägg
  • 0

Någon som orkar svara lite snabbt på hur det är med regioner på hd-tillbehöret? orkar inte leta.

<{POST_SNAPBACK}>

Som jag har läst här på forumet så är det ingen regionsbegränsning på denna hd-dvd = regionsfri

Postad 05 januari 2007 - 15:24

maximm
  • maximm
  • Guru

• 4 105 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Som jag har läst här på forumet så är det ingen regionsbegränsning på denna hd-dvd = regionsfri

<{POST_SNAPBACK}>

Låter för bra för att vara sant! Någon annan?

Postad 05 januari 2007 - 15:40

ekke201
  • ekke201
  • Användare

• 172 inlägg
  • 0
Finns inga regionsindelningar på HD DVD ännu. Tillsvidare är det bara att vara glad och lycklig. Kommer dock med ökat utbud i framtiden dock (om det inte bli blue ray)

Postad 05 januari 2007 - 16:17

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12 561 inlägg
  • 0
Jo det finns 219 HD DVD titlar därute :)

Postad 05 januari 2007 - 16:51

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12 561 inlägg
  • 0
Den här listan ser verkligen trevlig ut över förra årets bästa och sämsta HD filmer.

Postad 05 januari 2007 - 17:19

Offe
  • Offe
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Fick min HD-DVD idag från www.videogamesplus.com. Jag säger bara; Herregud vilken bild! Tryckte in King Kong i spelaren och jag bokstavligt fastnade med ögonen på tv:n, jag var som borta.

DVD vad är det?

Postad 06 januari 2007 - 00:01

Grower
  • Grower
  • Användare

• 208 inlägg
  • 0
Är det någon som köpt HD-DVD drivern till X-box utan att ha moderenheten utan istället använder den som HD-DVD spelare på PC:n?? Måste ju vara billigaste lösningen för HD-DVD om man redan har en tillrräckligt kraftfull PC. Dessutom, vill man ha ut det nya superljudet från HD-DVD diskarna,
går det att få loseless ljud från X-boxen till en receiver?? Det går ju säkert via PC även om jag tror det behövs HDMI ut eller ett riktigt bra ljudkort med bra D/A-omvandlare för att få full valuta av de nya ljudformaten. Den viktigaste frågan är ju egentligen om HD-DVD+X-boxkan leverera lika bra
bild och ljudkvalitet som via en kompatibel PC eller stand-alone HD-DVD-spelare.

Postad 06 januari 2007 - 01:04

Ticko
  • Ticko
  • Lärjunge

• 476 inlägg
  • 0
http://www.youtube.c...related&search=
En rolig länk som visar hur man kan ändra färg på bilarna och se scenen med de olika färgerna.
Ca 4min fram.

Fick min hddvd idag och har kollat lite.
Bra bild, visst :)
Det andra jag märkt är att det inte går helt ryckfritt, ta tex scenen som är 49min in i filmen Troja där kameran åker ovanför båtarna.
Där går det inte ryckfritt för 5öre, påminner mer om när jag höll på med htpc och inte fick till det speciellt bra.
En bild :rolleyes:
http://www.component..._1168040528.jpg

Redigerat av Ticko, 06 januari 2007 - 01:04.

Postad 06 januari 2007 - 09:04

didrik
  • didrik
  • Veteran

• 1 740 inlägg
  • 0
har du testat alla varianter av upplösningar och Hz på xboxen?

har för mig att det blev bättre om man körde i 50Hz ist för 60Hz. eller om det var tvärt om. samt att 1080i verkade mindre ryckigt än 720p.

men det kan ju ha att göra med vad din tv är bra på också....

Postad 06 januari 2007 - 10:26

Cameron
  • Cameron
  • Lärjunge

• 347 inlägg
  • 0

Det andra jag märkt är att det inte går helt ryckfritt, ta tex scenen som är 49min in i filmen Troja där kameran åker ovanför båtarna.
Där går det inte ryckfritt för 5öre, påminner mer om när jag höll på med htpc och inte fick till det speciellt bra.

Jag hoppas verkligen att du har fel... :) Har själv inte tittat på en hel film än, men jag har sett en hel del klipp ur olika filmer. Upplevde en silky smooth bild... Återkommer när jag spanat på en hel film. Det får bara INTE rycka i bilden, finns inget mer irriterande :wub:

Postad 06 januari 2007 - 11:29

hofwing
  • hofwing
  • Lärjunge

• 407 inlägg
  • 0
Jag har sett tre olik filmer på min HD-DVD nu (King Kong, Miami Vice och Happy Gilmore) och har inte sett den minsta tillstymmelse till ryckigheter. Kanske är nåt specifikt med Troja?

Postad 06 januari 2007 - 11:48

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

• 2 387 inlägg
  • 0

Beror inte detta på din TV ? såg en annan tråd här på forumet som handlade och "ryckig" HD-DVD uppspelning.

Måste passa på att ställa en annan (liten) fråga:

Är det svensk text på King Kong om man beställer från USA ?

Såg på Discshop.se att King Kong hade svensk text,, - men det kanske bara är på den europeiska utgåvan - eller ?

Postad 06 januari 2007 - 12:08

Grower
  • Grower
  • Användare

• 208 inlägg
  • 0
Den amerikanska utgåvan har säkert inte svensk text. Frågan är ändå berättigad, man tycker det borde finnas
interaktivitet på de nya formaten och därmed möjlighet att välja subtitel från nätet.
Då skit samma varifrån man köper filmen.

Postad 06 januari 2007 - 12:09

Offe
  • Offe
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

Beror inte detta på din TV ? såg en annan tråd här på forumet som handlade och "ryckig" HD-DVD uppspelning.

Måste passa på att ställa en annan (liten) fråga:

Är det svensk text på King Kong om man beställer från USA ?

Såg på Discshop.se att King Kong hade svensk text,,, - men det kanske bara är på den europeiska utgåvan - eller ?

<{POST_SNAPBACK}>

Nej, det är ingen svensk text om du beställer ifrån USA.

Postad 06 januari 2007 - 12:14

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

• 2 387 inlägg
  • 0
Ok, tack för infon.

Någon som beställt från europa och kan säga om det är svensk text på King Kong då ?

En liten detalj - jag vet :) men jag tar gärna emot möjligheten till svensk text :wub:

Postad 06 januari 2007 - 12:28

Unregisteredae4b07cd
  • Unregisteredae4b07cd
  • Beroende

• 1 374 inlägg
  • 0
Yep, min tysklandsbeställning hade fransk :) text på baksidan men svensk meny/textning

Ok, tack för infon.

Någon som beställt från europa och kan säga om det är svensk text på King Kong då ?

En liten detalj - jag vet :) men jag tar gärna emot möjligheten till svensk text :wub:

<{POST_SNAPBACK}>

Postad 06 januari 2007 - 12:35

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

• 2 387 inlägg
  • 0
Härligt!

Då var det väl dags att lägga en beställnig :wub:

Postad 06 januari 2007 - 12:46

Unregisteredae4b07cd
  • Unregisteredae4b07cd
  • Beroende

• 1 374 inlägg
  • 0
Märk väl att min var från www.alternate.de och jag kan inte gå i god för att beställningar från andra siter ger dig Kung Kong med svensk text.

Postad 06 januari 2007 - 14:27

Cameron
  • Cameron
  • Lärjunge

• 347 inlägg
  • 0
Såg precis Hulk på HD-DVD via min projektor. Inga ryckningar/hack i bilden här inte :wub: Vilken fantastisk bild måste jag säga :)

Postad 06 januari 2007 - 14:43

khalnur
  • khalnur
  • Veteran

• 1 668 inlägg
  • 0

Såg precis Hulk på HD-DVD via min projektor. Inga ryckningar/hack i bilden här inte :wub: Vilken fantastisk bild måste jag säga :)

<{POST_SNAPBACK}>

Det låter bra! B) Det får nog bli en så´n här och inte en standalone hddvd. :)

Postad 06 januari 2007 - 16:56

Unregisteredb2578c4f
  • Unregisteredb2578c4f
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
Jag har haft min HDDVD box till 360:n sedan 21 December.
Jag har filmerna King Kong, Batman Begins, Superman Returns och Constantine.
Dessa filmer har jag sett mellan 2 och tre gånger sedan jag fick HDDVD boxen.

Jag upplever inga som helst rykningar vid panorering eller andra orolikheter i bilden på
någon av dessa filmer.

Min övriga utrustning är en Pioneer 436XDE och en Pioneer AX-2av receiver.

Är förövrigt mycket nöjd med bilden från hddvdspelaren(x360). Constantine är en kanontitel på HDDVD... klart underskattad.

Postad 06 januari 2007 - 22:16

Unregisteredae4b07cd
  • Unregisteredae4b07cd
  • Beroende

• 1 374 inlägg
  • 0
GRATTIS TOSHIBA, GRATTIS MICROSOFT!

Jag kommer förhoppningsvis sälja både min DVD och min HD-DVD (se marknaden) då jag nu inser att jag inte kommer klara stå emot uppgraderingsrycket. För#%"#Q¤!¤=nnat oxå! 10 minuter Kong i HD-DVD förändrade allt...

Nåväl, det är väl därför vi är här på forumet? Väntar nu bara ivrigt på att min XE1 ska landa :)

Postad 06 januari 2007 - 22:56

Cameron
  • Cameron
  • Lärjunge

• 347 inlägg
  • 0

Jag kommer förhoppningsvis sälja både min DVD och min HD-DVD (se marknaden) då jag nu inser att jag inte kommer klara stå emot uppgraderingsrycket. För#%"#Q¤!¤=nnat oxå! 10 minuter Kong i HD-DVD förändrade allt...

Nåväl, det är väl därför vi är här på forumet? Väntar nu bara ivrigt på att min XE1 ska landa  :)

<{POST_SNAPBACK}>

:blink: Nice!

Vart köper du XE1 någonstans? Pris?

Postad 06 januari 2007 - 23:44

maximm
  • maximm
  • Guru

• 4 105 inlägg
  • 0
Vann nyss en HD DVD spelare på ebay i USA och undrar hur jag ska göra med frakten. Försäkrar man den blir man ju tvungen att ange det sanna värdet på försändelsen och då kommer den att förtullas ju. Men om jag skriver gift och sanna värdet, tullas den fortfarande då?

Postad 07 januari 2007 - 03:05

Unregistered7a0d727f
  • Unregistered7a0d727f
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0
ni som har kopt de senaste veckorna, har ni fatt med king kong ? for jag laste pa xbox hemsidan dar det stod att det bara ar under en begransad tid man far med king kong..

Har varit i butiker har i USA och kollat pa hd-dvd filmer och priserna ligger pa ca +35$ pa ala filmer salange de inte ar begagnade.

Vart har ni bestallt ifran ? sag att en kille i denna traden hade kopt ca4 filmer och de lag pa typ 20$ st

ps. vet ej hur man skriver aao fast med prickar da, pa ett engelskt tagentbort.

Om nagon i gbg omradet kanner att de skulle vilja bestalla hem en lasare eller filmer sa kan jag gora er tjansten, for jag aker hem till sverige nu den 11:e och ar framme fredagen den 12:e vid lunch.
Pa bestbuy ligger spelaren pa 199 dollar pm:a om det skulle vara nagot.
vet ej om ni som bestaller hem spelarna far betala tullavgift etc.. men annars sa gar det lika fort med hemleverans direkt ifran butiken

Postad 07 januari 2007 - 10:41

snuffe82
  • snuffe82
  • Forumräv

• 622 inlägg
  • 0

Nåväl, det är väl därför vi är här på forumet? Väntar nu bara ivrigt på att min XE1 ska landa  :)

<{POST_SNAPBACK}>

??? Vad är det du ville få fram med detta? Är du arg :blink: eller glad :lol: ? och vad menar du? :D

Postad 07 januari 2007 - 10:50

Cameron
  • Cameron
  • Lärjunge

• 347 inlägg
  • 0

Vann nyss en HD DVD spelare på ebay i USA och undrar hur jag ska göra med frakten. Försäkrar man den blir man ju tvungen att ange det sanna värdet på försändelsen och då kommer den att förtullas ju. Men om jag skriver gift och sanna värdet, tullas den fortfarande då?

<{POST_SNAPBACK}>

Grattis! Jag bad en bekant skicka min HD-DVD från New York. Frakten kostar ~36$, mer än så ska du inte behöva betala. Kanske några extra dollar för embalage, men absolut inte mer än 40$. Han skickade min med USPS, oförsäkrad, som gift och med innehållsförtäckningen "5 books". Värdet satte han på 35$. Om värdet överstiger 300kr kommer tullen att förtulla och lägga på Svensk moms. Be personen du köpt ifrån att skicka paketet som gift och med ett lågt värde.

Co56. Om du har tur kan du hitta paketet med King Kong och fjärren. Det finns fortfarande kvar på t ex Newegg, där kommer min ifrån (ca 1 vecka sedan). Billiga filmer hittar du på HiDefDVD.com

Postad 07 januari 2007 - 11:01

Unregisteredae4b07cd
  • Unregisteredae4b07cd
  • Beroende

• 1 374 inlägg
  • 0
Snuff-Bone, jag är både glad (HD-DVD är Teh Sexay :blink: ) och arg (DYRT med denna hobby) på mig själv. Jag köpte en beg. Denon 3910 (Bra dvd) och MS HD-DVD nyligen och funderar redan på uppgradering.

Jag är en sugare, det är bara att inse :D :) :lol:

Postad 07 januari 2007 - 11:03

Unregisteredae4b07cd
  • Unregisteredae4b07cd
  • Beroende

• 1 374 inlägg
  • 0
Cam-Dog, jag lade beställningen på webhallen. Orkar inte bråka om prisskillnaden är så liten som den är gentemot Tüskland.

Min kom med King Kong och jag tror inte du behöver vara orolig att missa den än på ett par månader.

Postad 07 januari 2007 - 11:16

maximm
  • maximm
  • Guru

• 4 105 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Grattis! Jag bad en bekant skicka min HD-DVD från New York. Frakten kostar ~36$, mer än så ska du inte behöva betala. Kanske några extra dollar för embalage, men absolut inte mer än 40$. Han skickade min med USPS, oförsäkrad, som gift och med innehållsförtäckningen "5 books". Värdet satte han på 35$. Om värdet överstiger 300kr kommer tullen att förtulla och lägga på Svensk moms. Be personen du köpt ifrån att skicka paketet som gift och med ett lågt värde.

Co56. Om du har tur kan du hitta paketet med King Kong och fjärren. Det finns fortfarande kvar på t ex Newegg, där kommer min ifrån (ca 1 vecka sedan). Billiga filmer hittar du på HiDefDVD.com

<{POST_SNAPBACK}>

Mmm, det är ju klart, men jag vill helst ha den försäkrad och samtidigt slippa tull... Går detta?
Och hur lång tid tog det innan du fick paketet?

Redigerat av maximm, 07 januari 2007 - 11:17.

Postad 07 januari 2007 - 11:39

Gäst_Viggen_*
  • Gäst_Viggen_*
  • 0
En uppgraderad x360 med hdmi-utgång och 1080p är på gång och kanske har den inbyggd hd-dvd:

http://prylportalen...._MKF916.dbp.asp

Redigerat av Viggen, 07 januari 2007 - 11:42.

Postad 07 januari 2007 - 11:48

maximm
  • maximm
  • Guru

• 4 105 inlägg
  • 0
Postad bild

Redigerat av maximm, 12 januari 2007 - 00:16.

Postad 07 januari 2007 - 12:00

snuffe82
  • snuffe82
  • Forumräv

• 622 inlägg
  • 0

En uppgraderad x360 med hdmi-utgång och 1080p är på gång och kanske har den inbyggd hd-dvd:

<{POST_SNAPBACK}>

1080p är på gång? 360 har det nu om du inte visste det!

Postad 07 januari 2007 - 12:01

Gäst_Viggen_*
  • Gäst_Viggen_*
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Endast via VGA-porten!

Redigerat av Viggen, 07 januari 2007 - 12:02.

Postad 07 januari 2007 - 13:28

marulk_1
  • marulk_1
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Synd att hd-spelaren inte är framtidssäker....

http://slashdot.org/...3/0342247.shtml

Det kommer alltså inte att gå att spela nya hddvd filmer på xbox360 externa hd-spelare när detta kommer igång :), där försvann min köplust...

Postad 07 januari 2007 - 13:38

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

• 2 231 inlägg
  • 0

Det kommer alltså inte att gå att spela nya hddvd filmer på xbox360 externa hd-spelare när detta kommer igång :), där försvann min köplust...

<{POST_SNAPBACK}>

Fast det är ju inte säkert att det blir så efter 2010 heller. Allt för många i USA sitter med sina HDTV-apparater som bara har komponent. Kommer att bli ramaskri därborta om man hindrar dem från högre upplösning.

Sen är det ju först om 3 år vilket betyder att det kan hända bra mycket inom denna bransch. Eventuellt kommer ju MS ut med HDMI enligt rykten och då är man ju säker.

Postad 07 januari 2007 - 13:41

Unregisteredae4b07cd
  • Unregisteredae4b07cd
  • Beroende

• 1 374 inlägg
  • 0
3 år fram??? Backa till 2003 och se vad som hänt/vad ni uppgraderat sedan dess.
Det är en hädisk tanke men förmodligen är duken, kablar och sub-bas det enda jag har kvar då, alternativt tv:n oxå.

Resten lär uppgraderas

Postad 07 januari 2007 - 15:34

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6 963 inlägg
  • 0

Det kommer alltså inte att gå att spela nya hddvd filmer på xbox360 externa hd-spelare när detta kommer igång :D, där försvann min köplust...

<{POST_SNAPBACK}>

Om tre år (eller fyra) kan du antagligen köpa en ny HDDVD-spelare för 2-3 tusen. Totalkostnaden blir mindre än om du idag köper en (antagligen sämre) "framtidssäker" spelare.

Vad är problemet?

Postad 07 januari 2007 - 15:48

marulk_1
  • marulk_1
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Om tre år (eller fyra) kan du antagligen köpa en ny HDDVD-spelare för 2-3 tusen. Totalkostnaden blir mindre än om du idag köper en (antagligen sämre) "framtidssäker" spelare.

Vad är problemet?

Ja problemet är väl att man köper en produkt som inte kommer fungera med nya hddvd om ca 3 år.

Postad 07 januari 2007 - 15:57

maximm
  • maximm
  • Guru

• 4 105 inlägg
  • 0

Vad är problemet?

Ja problemet är väl att man köper en produkt som inte kommer fungera med nya hddvd om ca 3 år.

<{POST_SNAPBACK}>

Är samma visa om igen, det är bara spekulerande. Tex så kommer hddvd inter överleva 3år till vem vet? Blu ray kanske tar över... eller tvärt om. Blir helt enkelt som vanligt att man väntar o väntar o väntar... Men när du väntat de där 3 åren. Då är det direkt snack om xhd, ännu högre upplösningar och nya format som kommer. Ska du då vänta ännu längre?

Finns de som gillar att ha spetsteknik hemma, även om det betyder ett möjligt byte i framtiden. D-VHS någon?

Postad 07 januari 2007 - 16:16

marulk_1
  • marulk_1
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Är samma visa om igen, det är bara spekulerande. Tex så kommer hddvd inter överleva 3år till vem vet? Blu ray kanske tar över... eller tvärt om. Blir helt enkelt som vanligt att man väntar o väntar o väntar... Men när du väntat de där 3 åren. Då är det direkt snack om xhd, ännu högre upplösningar och nya format som kommer. Ska du då vänta ännu längre?

Finns de som gillar att ha spetsteknik hemma, även om det betyder ett möjligt byte i framtiden. D-VHS någon?

Hehe du har självklart rätt och även om köplusten tillfälligt avtog kommer jag troligtvis få tillbaks den inom kort :D för vem orkar vänta...

Postad 07 januari 2007 - 16:20

maximm
  • maximm
  • Guru

• 4 105 inlägg
  • 0
Själv sitter jag och hoppas hoppas hoppas på att allt som kommer behövas är en ny A/V-sladd och en firmware-uppgradering, inte en ny 360. Men va fan... ska jag då behöva dra 15m HDMI? Går det ens utan repeaters?

Jag har ju ffs inte ens en HD-projje, bara 576p. Men HD ser för jävligt mycket bättre ut än DVD ändå. Och anledningen till att jag köpte den är följande: Varför fortsätta köpa DVD-filmer när HDDVD finns? Hålla på och köpa ett döende format när man kan köpa filmer som ser så förbannat mycket bättre ut för lite extra pengar. 199kr ink frakt kostar de flesta hddvd filmer på tex dvdboxoffice när en dvd kanske kostar runt 150-180kr.

Redigerat av maximm, 07 januari 2007 - 16:23.

Postad 07 januari 2007 - 16:26

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6 963 inlägg
  • 0

Vad är problemet?

<{POST_SNAPBACK}>

Men köp en ny då, om tre år. Totalsumman du har slängt ut blir antagligen mindre och du får en tre år nyare spelare, med allt vad det innebär.

Postad 07 januari 2007 - 16:53

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

• 2 231 inlägg
  • 0

3 år fram??? Backa till 2003 och se vad som hänt/vad ni uppgraderat sedan dess.
Det är en hädisk tanke men förmodligen är duken, kablar och sub-bas det enda jag har kvar då, alternativt tv:n oxå.

Resten lär uppgraderas

<{POST_SNAPBACK}>

Så sant så sant. Känner jag mig själv tillräckligt bra så kommer nog inte en enda pryl av det jag har vara kvar, eventuellt xboxen då om den inte byts ut mot den det ryktas om.

Postad 07 januari 2007 - 17:20

KarlF
  • KarlF
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Endast via VGA-porten!

<{POST_SNAPBACK}>

Okej, här kommer en fråga som kanske låter dum. Var sitter den här VGA-porten? Jag har hört i åtskilliga intervjuer och även läst här på forumet att man endast kan få HD via VGA-porten. Vilken VGA-port!?

Tack på förhand :-)

EDIT: Nu hittade jag VGA-kabeln. Följdfrågan: Skillnad på komponent- och VGA-kabel?
EDIT 2: Och där hittade jag sökfunktionen! :-)

Redigerat av KarlF, 07 januari 2007 - 18:09.

Postad 07 januari 2007 - 19:05

Unregisteredae4b07cd
  • Unregisteredae4b07cd
  • Beroende

• 1 374 inlägg
  • 0
Kom igen KarlF! Stark avslutning där!

Postad 08 januari 2007 - 00:17

Unregisteredae4b07cd
  • Unregisteredae4b07cd
  • Beroende

• 1 374 inlägg
  • 0
Så, nu är HD-DVD:n såld och Toshiban beställd! Han som köpte skall i huvudsak använda den i HTPC-sammanhang.
Vore intressant om någon av er som inhandlat en dylik och ämnar behålla den samt brukar HTPC kunde dela lite erfarenheter.

Redigerat av Unregisteredae4b07cd, 08 januari 2007 - 00:17.

Postad 08 januari 2007 - 07:30

casshern
  • casshern
  • Användare

• 183 inlägg
  • 0
Då har man tittat lite i helgen på hd dvd:n och jag är minst sagt nöjd. Vilka färger och vilket djup!!!

Enda nackdelarna är komponent att xboxen låter lite och att jag vill ha fler filmer i HD.

Bildkvaliten skiftar ju lite (som det även gör på dvd) från film till film (King Kong extra bra) men blev lite förvånad att ljudet var väldigt lågt på mi:3 (från boxen). Iof bara att höja.

Kan verkligen rekommendera spelaren som ingång till HD.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.