Halo 3 (Xbox 360)
(Xbox 360-spel)
|
2
|
(44)
|
350:- | |
Halo 3 - Legendary Edition (Xbox 360)
(Xbox 360-spel)
|
1
|
(12)
|
Inga priser | |
Halo 3 - Limited Collector's Edition (Xbox 360)
(Xbox 360-spel)
|
1
|
(9)
|
Inga priser |
Mer en 4 miljoner Halo 3 redan förbokade (25 inlägg)
|
16 år sedan |
Ensam att inte gilla Halo 3? (101 inlägg)
|
18 år sedan |
Postad 19 October 2007 - 14:50
Postad 19 October 2007 - 14:54
Postad 20 October 2007 - 07:30
Den sålde mer än vad resten av topp 10 listan gjorde kombinerat.
Starkt jobbat
Postad 21 October 2007 - 16:18
Postad 22 October 2007 - 13:02
sen var det lite kort. två kvällar tog det. å då skyndade jag mig inte.
Men resan till slutet var mycket nöjsam. 4/5. kanske ska köra en replay å hitta alla skallarna. vi får se.
multiplayer ska testat det med.
Postad 22 October 2007 - 13:11
Halo 3 som släpptes 19 september blev den bäst säljande spelet under 2007 på bara 12 dagar.
Starkt jobbat
Det bevisar att man kan sälja vad som helst med rätt marknadsföring och hype.
Postad 22 October 2007 - 13:45
Halo 3 som släpptes 19 september blev den bäst säljande spelet under 2007 på bara 12 dagar.
Starkt jobbat
Det bevisar att man kan sälja vad som helst med rätt marknadsföring och hype.
Hype och hype.... Produkten var ju helt klart mer än godkännd! Men visst hjälpte det till.
Vad man får tänka på är att dessa siffror kommer från staterna (mest säljande nöjesmedia inom 24h som det pratas om hela tiden). Där har Halo blivit så mycket mer än bara ett "schysst lir", det har uppnåt lite av kultstatus som jag inte ens själv (man var ju trots allt med på "combat evolved" tiden som en av de första) riktigt varit medveten om. Även utan marknadsförning hade Halo 3 inför släppet en otroligt stor fanbase långt utanför hardcorefansen som gav gratisreklam och hjälpt till att bygga upp hypen utanför dessa ramar.
Sen har dessa faktorer även hjälpt varandra. Kanske p.g.a marknadsförning och hype har det sålts fler ex. Vilket ger en stor userbase, vilket i sin tur gör spelet "bättre" (1,2 miljoner körde Halo 3 online sist jag var inne på Bungie.net för någon vecka sen).
Att snacka ner Halo 3 verkar blivit lite av en folksport bland vissa. Jag gillar inte generellt FPS (även om spel som Bioshock och Halo-serien nästan börjar "omvända" mig), men jag kan med handen på hjärtat inte tycka illa om Halo 3. Även om jag spelat bättre spel ÄR Halo 3 ett jättebra spel och inte minst en högklassig produktion.
Postad 22 October 2007 - 13:51
Pinsamt dålig bandesign också på vissa banor. Speciellt de 2 sista. Om det bara var lathet eller att de stressade ut det kan jag inte avgöra.
Online är mycket bättre men även det blev ganska trist efter att man fick jäkla shotty snipers i varannat spel. Det var kul i ca 1.5-2 veckor men sedan dess har jag inte rört det och kommer inte spela det igen.
Postad 22 October 2007 - 13:59
Tycker Halo 3 är ett bra spel men det absolut inte ett av årets bästa. Inte en enda gång blev jag imponerad när jag spelade det. Det hade inga wow-ögonblick överhuvudtaget.
Pinsamt dålig bandesign också på vissa banor. Speciellt de 2 sista. Om det bara var lathet eller att de stressade ut det kan jag inte avgöra.
Online är mycket bättre men även det blev ganska trist efter att man fick jäkla shotty snipers i varannat spel. Det var kul i ca 1.5-2 veckor men sedan dess har jag inte rört det och kommer inte spela det igen.
Håller med om att (hur bra man nu VILL att det ska vara) singleplayer läget var mediokert på gränsen till "bra" i vissa lägen. men man hittade i alla fall några tillfällen där jag upplevde "wow-effekten"
Online är det bland det bästa som finns just nu (även om man hör Team Fortress 2 i var och varannat andetag hos vissa nu). Userbasen är ju som sagt enorm, och en av anledningarna till att det kommer vara "spelbart" en lång tid framöver. Andra spel med online epitet har ju en tendens till att tappa folk efter en viss tid (Halo 2 var mest spelade online på XBL fram till Halo 3 släpptes) Roligast över XBOX-Live hade jag dock 2002, Crimson Skies: Highroad to Revenge
Postad 22 October 2007 - 14:01
Postad 22 October 2007 - 14:19
För det första förtjänas hype. För det andra hjälper varken hype (Lair, Okami, Killzone, Psychonauts, 1000 spel till) eller marknadsföring (Lair, Heavenly Sword, Eye-toy) om man inte har en tillräckligt bra produkt. Sen att du säger att spelet inte tilltalar dig... du är ju inte dummare än att du fattar att bara för att du inte tycker det är ett av årets bästa spel så tycker inte andra nödvändigtvis som dig och att det är den absoluta sanningen, för någon sådan finns inte. På samma sätt som du gillar Portal, medan andra hatar det.Det bevisar att man kan sälja vad som helst med rätt marknadsföring och hype.
Men visst, jag skulle vilja se nästa Cabelas Deerhunter sälja lika bra. Bara till att hypa upp det och marknadsföra det som Halo
Redigerat av Zoiler, 22 October 2007 - 14:20.
Postad 22 October 2007 - 14:24
För det första förtjänas hype. För det andra hjälper varken hype (Lair, Okami, Killzone, Psychonauts, 1000 spel till) eller marknadsföring (Lair, Heavenly Sword, Eye-toy) om man inte har en tillräckligt bra produkt. Sen att du säger att spelet inte tilltalar dig... du är ju inte dummare än att du fattar att bara för att du inte tycker det är ett av årets bästa spel så tycker inte andra nödvändigtvis som dig och att det är den absoluta sanningen, för någon sådan finns inte. På samma sätt som du gillar Portal, medan andra hatar det.Det bevisar att man kan sälja vad som helst med rätt marknadsföring och hype.
Men visst, jag skulle vilja se nästa Cabelas Deerhunter sälja lika bra. Bara till att hypa upp det och marknadsföra det som Halo. "Vad som helst" går ju att sälja med marknadsföring och hype.
Har inte heller skrivit att andra ska tycka som jag. Det är min högst subjektiva bedömning.
Cabelas Deerhunter behöver ingen hype. Det är bäst i sin genré ändå
Postad 22 October 2007 - 14:39
Man kan inte sälja vad som helst med hype och marknadsföring. Inte ens Bioshock.
Postad 22 October 2007 - 14:57
Jag har inte sagt att du tycker att de SKA tycka som dig, men du utgår alltid ifrån att allt är som du tycker. Det är det för dig, ja, men inte för andra. Vilket också är förklarningen till varför spelet säljer. Ibland måste man se saker från ett annat perspektiv än sin egen subjektivitet. Som när man pratar om försäljningssiffror t ex, eftersom det rör några miljoner människor.
Man kan inte sälja vad som helst med hype och marknadsföring. Inte ens Bioshock.
Jodå. Man kan sälja hyfsat mediokra saker med bra marknadsföring. Ett visst mått av kvalitet behövs såklart. Utan MS hade Halo-serien aldrig blivt ngt. Då hade det levt en ytterst okänd tillvaro som ett mediokert spel på Macen.
Postad 22 October 2007 - 15:09
Jag har inte sagt att du tycker att de SKA tycka som dig, men du utgår alltid ifrån att allt är som du tycker. Det är det för dig, ja, men inte för andra. Vilket också är förklarningen till varför spelet säljer. Ibland måste man se saker från ett annat perspektiv än sin egen subjektivitet. Som när man pratar om försäljningssiffror t ex, eftersom det rör några miljoner människor.
Jodå. Man kan sälja hyfsat mediokra saker med bra marknadsföring. Ett visst mått av kvalitet behövs såklart. Utan MS hade Halo-serien aldrig blivt ngt. Då hade det levt en ytterst okänd tillvaro som ett mediokert spel på Macen.
Fast nu släpptes det ju itne till Mac
Jag tror absolut att Halo 3 kan vara ett "game of the year"- Material i mångas ögon (kända tidsskrifter och andra medier där just deras åsikt "räknas"). Men det behöver ju inte betyda att du eller för den delen ganska många andra tycker det.
Hittade en tidning i högen där de utsett filmen Lost In Translation till årets film..... Personligen tänkte jag högt för mig själv "är de inte kloka, man kan ju gå på toaletten en halvtimma mitt i filmen och komma tillbaka för att uppleva att handlingen är precis där man lämnade den"... Min personliga åsikt, och MÅNGA delar den INTE.
Redigerat av Unregistered40880, 22 October 2007 - 15:10.
Postad 22 October 2007 - 15:21
Mediokert enligt vem Radiozo? Folkmassorna tycker inte det är mediokert om så många köper det och dessutom spelar det forever online. Om du eller jag tycker det är mediokert är mindre intressant.Jodå. Man kan sälja hyfsat mediokra saker med bra marknadsföring. Ett visst mått av kvalitet behövs såklart. Utan MS hade Halo-serien aldrig blivt ngt. Då hade det levt en ytterst okänd tillvaro som ett mediokert spel på Macen.
Sen, självklart hade spelet inte blivit något på Mac. Lika lite som Halo 4 hade blivit något på Dreamcast och Metal Gear Solid inte hade blivit något utan Playstation. Men om det har så mycket med marknadsföring att göra vet jag inte, det är bara att det gäller att ha rätt plattform. Annars kunde ju MS fixa ett nytt Halo med lätthet, eller varför inte 10st.
Postad 22 October 2007 - 15:29
Tycker försäljningssiffrorna talar sitt tydliga språk. Även om man, rent subjektivt, inte sätter likhetstecken mellan kvantitet och kvalitet så kan ju inte över 3-4 miljoner personer ha fel känns det som. Tycker antalet sålda enheter är en lika bra mätsticka som något när man utser GOTY.Jag tror absolut att Halo 3 kan vara ett "game of the year"- Material i mångas ögon (kända tidsskrifter och andra medier där just deras åsikt "räknas"). Men det behöver ju inte betyda att du eller för den delen ganska många andra tycker det.
Du, jag håller med dig! De måste vara riktigt j-a tröga om man utser en film från 2003 som årets film. Det eller så måste uppdatera din hög med tidningar till något fräschareHittade en tidning i högen där de utsett filmen Lost In Translation till årets film..... Personligen tänkte jag högt för mig själv "är de inte kloka, man kan ju gå på toaletten en halvtimma mitt i filmen och komma tillbaka för att uppleva att handlingen är precis där man lämnade den"... Min personliga åsikt, och MÅNGA delar den INTE.
Postad 22 October 2007 - 15:37
Tycker försäljningssiffrorna talar sitt tydliga språk. Även om man, rent subjektivt, inte sätter likhetstecken mellan kvantitet och kvalitet så kan ju inte över 3-4 miljoner personer ha fel känns det som. Tycker antalet sålda enheter är en lika bra mätsticka som något när man utser GOTY.Jag tror absolut att Halo 3 kan vara ett "game of the year"- Material i mångas ögon (kända tidsskrifter och andra medier där just deras åsikt "räknas"). Men det behöver ju inte betyda att du eller för den delen ganska många andra tycker det.
Absolut min mening! Antal sålda ex är nog DEN mätstickan överhuvudtaget.
Du, jag håller med dig! De måste vara riktigt j-a tröga om man utser en film från 2003 som årets film. Det eller så måste uppdatera din hög med tidningar till något fräschareHittade en tidning i högen där de utsett filmen Lost In Translation till årets film..... Personligen tänkte jag högt för mig själv "är de inte kloka, man kan ju gå på toaletten en halvtimma mitt i filmen och komma tillbaka för att uppleva att handlingen är precis där man lämnade den"... Min personliga åsikt, och MÅNGA delar den INTE.
Iofs så har jag ett ex av Face från -96 liggandes framme, men det är för jag gillar omslaget så mycket. Kanske inte skall säga nåt. *håller tyst*
Gammal hög
Redigerat av Unregistered40880, 22 October 2007 - 15:38.
Postad 22 October 2007 - 16:07
Postad 22 October 2007 - 17:40
tycker det var alldeles för kort. och som de flesta säger är den 2 sista banorna pisstråkiga och väldigt raka. stark 3:a av mej
Detta kan man dalta om i all evighet. Jag gillar Cortana mer och mer ju mer jag spelar den. Allra roligast på Heroic i det fallet. Sista banan, Halo tycker jag också är väldigt rolig. Speciellt i slutet när man får brumma fordon i all hast
Jag tror många hade förväntat sig mer och blir därför lite putt när det inte riktigt leverar upp till deras förväntingar. Men jag förväntade mig inget och är supernöjd med spelet! Stark 5:a!
Kan dock tilläggas att jag alltid kör spelet i co-op på 2.
Postad 22 October 2007 - 22:22
Postad 23 October 2007 - 07:24
Klarade ut det på cirka 6-8 timmar.. jag som trodde att det skulle vara ett stort spel.
Jag körde igenom det på Legendary istället för att börja med någon enkel svårighetsgrad, och det är SVÅRT!
Nu har jag börjat köra det igen på Heroic och jag garvar nästan lite för mig själv när jag inser hur stor skillnad det är mellan dessa svårighetsgrader!
Ni som tycker att det är enkelt och kort. Byt till Legendary och inse att det är svårighetsgraden ni borde börjat med.
Postad 23 October 2007 - 14:05
Postad 23 October 2007 - 14:06
Postad 23 October 2007 - 15:44
Postad 26 October 2007 - 19:59
Kan folk adda mig så vi kan spela live?
gamertag: diarrehampus
Postad 27 October 2007 - 11:04
Postad 27 October 2007 - 15:17
Rankat: Lonewolf 5 pers alla mot alla, Team slayer max 4 mot 4
Social: Big team battle max 8 mot 8
sen finns det ju ett gäng till...
så svaret på din fråga, nej
Postad 31 October 2007 - 15:34
Postad 31 October 2007 - 18:24
http://www.bungie.ne...y...s&cid=12912Halloween, living dead variant kommer finnas tillgänglig som spelvariant i 27timmar. Finns om det på google, orkar inte länka, sry
Postad 02 November 2007 - 10:59
Tyckte jag kunde hänga med i deras matcher hyffsat bra. Landade oftast i mitten av statsen.
Postad 02 November 2007 - 11:48
Låg rankhans gäng har högra ranks och jag låg.
Du låg... ?
Tycker det är konstigt.
Har inte fått poäng för flera achievements :S, t ex triple kill, har gjort det flera gånger utan att få nånting.
*högra = höga*
Postad 02 November 2007 - 11:49
Kan ha strulat tills sig med att jag läste ditt "högra" som "högre".
Redigerat av derpious, 02 November 2007 - 11:50.
Postad 02 November 2007 - 19:28
Postad 03 November 2007 - 13:14
Sikta mot huvudet!
ja, men blir lite lurigt att försöka göra 10 hs i rad......
Postad 03 November 2007 - 13:29
Sikta mot huvudet!
ja, men blir lite lurigt att försöka göra 10 hs i rad......
È man king så gåre
Postad 03 November 2007 - 19:12
Har triplekillat flera gånger rankat
Postad 03 November 2007 - 21:42
Fattar inte varför jag inte får achievement för triple kill, kör rankade matcher.
På bungie.net > ranked stats så har jag 3 Triple Kills hittils. Dock ingen achievment ännu
Är det några specifika playlists man måste köra för att få den?
Undrar dessutom var man enklast får "Used Car Salesman" achievmenten. Alla verkar få den i kampanjen men jag har inte lyckats ännu. Någon som vet något trix?
Postad 03 November 2007 - 21:54
tror att det måste vara i Lonewolf för att få vissa av dessa achievments....Mahti förklarade vilka men det har jag givetvis förträngt då jag suger i Lonewolf, och ju mer jag tänker på hur det gått de sista rundorna så vetefan om jag inte bara suger...punktFattar inte varför jag inte får achievement för triple kill, kör rankade matcher.
På bungie.net > ranked stats så har jag 3 Triple Kills hittils. Dock ingen achievment ännu
Är det några specifika playlists man måste köra för att få den?
Undrar dessutom var man enklast får "Used Car Salesman" achievmenten. Alla verkar få den i kampanjen men jag har inte lyckats ännu. Någon som vet något trix?
Postad 03 November 2007 - 22:12
Redigerat av genstruktur, 03 November 2007 - 22:13.
Postad 04 November 2007 - 10:00
Postad 04 November 2007 - 13:39
halo_3.bmp 508.22K
27 Antal nerladdningarsjälv behöver ajg 2 kills med spartan laser i lone wolfs..
ps. hur gör man så att bilden syns i inlägget nu efter ändringen på sidan?
Redigerat av Mahti, 04 November 2007 - 13:43.
Postad 04 November 2007 - 14:50
sorry...för första gången på ett par veckor blev det film istället för Halo, men hojtar till nästa gång jag ser dig på live.
Aja, det är lugnt. Körde lite själv....går det med
Postad 06 November 2007 - 16:07
Tycker om kommentaren längst ner, han har inte förstått mycket av vad Live-spelande är:
wtf?:
he missed all that playing halo 3? is he a bad gamer or wat? i completed it in about 4hours ...shortest game i've played in ages
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
2
Mer en 4 miljoner Halo 3 redan förbokade
1 bild
303 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?