Värre på hard..Tycker man tappar bort sig hela tiden...Nu har ju inte tränat så mycket men
Guitar Hero II (inkl. Gitarr) (Xbox 360)
(Xbox 360-spel)
|
1
|
(26)
|
Inga priser | |
Guitar Hero II (Xbox 360)
(Xbox 360-spel)
|
1
|
(11)
|
Inga priser | |
Guitar Hero III: Legends of Rock (Xbox 360)
(Xbox 360-spel)
|
2
|
(13)
|
Inga priser | |
Guitar Hero III: Legends of Rock (inkl. Gitarr) (Xbox 360)
(Xbox 360-spel)
|
1
|
(21)
|
Inga priser | |
Guitar Hero III: Legends of Rock (inkl. 2 st Gitarrer) (Xbox 360)
(Xbox 360-spel)
|
1
|
(4)
|
Inga priser |
guitarhero.com för 360, PS3 & Wii (72 inlägg)
|
17 år sedan |
Hjälp med att välja Guitar Hero spel! (14 inlägg)
|
17 år sedan |
Postad 25 December 2007 - 15:41
Värre på hard..Tycker man tappar bort sig hela tiden...Nu har ju inte tränat så mycket men
Postad 25 December 2007 - 19:13
Postad 26 December 2007 - 21:15
Vet ni om pc gitarren från Guitar Hero 3 funkar till xbox 360?
mvh
Postad 27 December 2007 - 11:06
Tja
mvh
Vad jag har hört så är det xbox360 gitarren man får med till PC så då bör den ju funka :-)
Postad 27 December 2007 - 18:43
Tja
mvh
Vad jag har hört så är det xbox360 gitarren man får med till PC så då bör den ju funka :-)
Okej, tack för ditt svar
Postad 27 December 2007 - 19:28
Postad 27 December 2007 - 19:55
Synd bara att jag är mycket sämre..Lyckades ta han på en låt...Med 3000 ynka poäng
Men vänta bara till jag får igen min 360 då ska det nötas
Postad 27 December 2007 - 21:17
Är det ngt prolblem att köra en trådlös gitarr ihop med en tråd-gitarr? Vi har en tråd- från GHII och vill komplettera med en trådlös för att kunna köra co-op.
Nej nej, jag har GH2 & 3 (dvs tråd och trådlös gitarr), spelar coop nästan dagligen utan problem!
Postad 27 December 2007 - 21:40
Är det ngt prolblem att köra en trådlös gitarr ihop med en tråd-gitarr? Vi har en tråd- från GHII och vill komplettera med en trådlös för att kunna köra co-op.
Nej nej, jag har GH2 & 3 (dvs tråd och trådlös gitarr), spelar coop nästan dagligen utan problem!
Gött - tack...! (fast jag har nu börjat fundera på om jag inte ska lägga ett par hundringar till och få med själva spelet också...
Postad 28 December 2007 - 20:37
Postad 28 December 2007 - 21:05
Redigerat av Unregistered765e6ebc, 28 December 2007 - 21:07.
Postad 28 December 2007 - 22:43
Körde Knights of cydonia å raining blood å¨medium och det var no svårt..
Klarade första låten på hard..Känns mycket svårare än GH2..
Borjar tro att jag aldrig ska kunna köra på hard
Postad 28 December 2007 - 22:56
Men maken till underhållning vetefan om jag varit med om
Kändes som en hyfsad inlärningskurva hela resan genom easy och medium, men nu är det riktigt knivigt, bara till att öva vidare förmodar jag.
Postad 28 December 2007 - 23:27
Postad 29 December 2007 - 00:49
jag blev förvånad att det krävas så lite alkohol innan man börjar missa uta f*n
helt klart ett spel som man inte bör dricka och spela såvida man inte spelar med kompisar som är i samma stadium
Postad 29 December 2007 - 02:57
Om man vill på ett enkelt och bra sätt se hur alkohol påverkar ens motorik så gör som jag drick nått glas whiskey..
jag blev förvånad att det krävas så lite alkohol innan man börjar missa uta f*n![]()
helt klart ett spel som man inte bör dricka och spela såvida man inte spelar med kompisar som är i samma stadium
Jack Daniels och Guitar Hero så är man ju rockstar
Postad 29 December 2007 - 05:27
Om man vill på ett enkelt och bra sätt se hur alkohol påverkar ens motorik så gör som jag drick nått glas whiskey..
jag blev förvånad att det krävas så lite alkohol innan man börjar missa uta f*n![]()
Nej fylla och GH funkar inte, i alla fall om man vill spela bra. Kul kan det vara ändå iofs.
Postad 29 December 2007 - 09:48
Varken så god eller billig men bara flaskan är ju så cool att de är värt det..Rock`N`Roll
Helt seriöst..Hur är det möjligt att klara låtar på hard å för att inte tala om expert?
Körde Through Fire and Flames på hard..som bäst fick ja 15%
F*n omöjligt att trycka så fort och träffa rätt
Postad 29 December 2007 - 12:05
Mm Jack Daniels är ju drickat för gudar :-)
Varken så god eller billig men bara flaskan är ju så cool att de är värt det..Rock`N`Roll![]()
Helt seriöst..Hur är det möjligt att klara låtar på hard å för att inte tala om expert?
hehe.. ja dom lite lätta låtarna iaf.. har klart 78% på hard carrer, fast där har jag fastnat. Har bara hunnit köra 26% på expert. Glöm inte bort å regga dig på guitarhero.com heller
Postad 29 December 2007 - 14:17
Det andra stället var under expert nånstans när man mer lär sig att se mönster i noterna och inte fokusera på enstaka noter, vilket gör att ibland går handen av sig själv och man fattar inte att man verkligen sätter vissa partier som ser apsvåra ut. Man lär sig titta mer på helheten och lyssna på låten, samtidigt som man givetvis lär sig låtarna mer och mer. Men det känns som att man ser noterna men man tänker inte på dom utan de rinner bara ut i fingrarna utan att hjärnan lixom behandlar vad man sett...reflexer typ
Sen är ju spelet nästan roligare ju bättre man blir också tycker jag. När man spelar alla noter som de verkligen spelar i låten så känns det mer som man spelar på riktigt. Och enligt mig är det först på hard som man börjar känna att man spelar alla noter, förutom i vissa solon.
Postad 29 December 2007 - 14:23
Mm Jack Daniels är ju drickat för gudar :-)
Varken så god eller billig men bara flaskan är ju så cool att de är värt det..Rock`N`Roll![]()
Delar glatt med mig av detta knäckande klipp...
Notera att han endast är 9 bast
Postad 29 December 2007 - 15:45
Kan säga att ja fått nöta för att ens ta mig dit..
Postad 29 December 2007 - 17:55
Sen har jag spelat med fram till tier 7 på hard sen fastnade jag rejält, blir sjukt mycket svårare där. Slipknot, Muse och Queens of the... är ju inte att leka med på hard. Testade One på hård, hade grönt hela vägen fram tills solot och där dog jag på cirka 5 sekunder
Postad 29 December 2007 - 18:00
Tog hard, tänkte, har ju nära på klarat GH2 på hard så det ska ju inte vara några bekymmer... Tog mig inte genom introt...
Och när man sedan sett Through Fire and Flames.. Ja.. Funderar nästan på att ge upp min GH karriär, för det där kommer nog aldrig gå..
Ni som lirar som mest? Hur seriöst kör ni med Pull off och Hammer on (?Har för mig det hette så när man enbart vandrar med fingrarna och inte slår på "strängen")
Redigerat av Darth Tojayz, 29 December 2007 - 18:10.
Postad 29 December 2007 - 18:23
Redigerat av genstruktur, 29 December 2007 - 18:28.
Postad 29 December 2007 - 19:09
Nu har ja dock istort sett inte spelat tidigare GH överhuvutaget
Postad 29 December 2007 - 20:34
Man måste nästan lära sig hammer ons och pull offs någorlunda för att klara vissa låtar på expert. Det blir ju en knapp mindre att hålla reda på eftersom du inte behöver strummaNi som lirar som mest? Hur seriöst kör ni med Pull off och Hammer on (?Har för mig det hette så när man enbart vandrar med fingrarna och inte slår på "strängen")
På vissa ställen där man kan köra HO-PO kan det ibland vara enklare att inte göra det, men det är en smaksak. Introt till My name is Jonas på exper och bridgen (eller vad man ska kalla den) på KoC blir ju väldigt enkla med HO och PO, bra ställen och träna på också.
Ha som vana att göra HO och PO även på easy och medium så tränar man ju in det. Till skillnad från Gh2 där de knappt fanns vita noter under easy och medium så finns det ju nu även på lägre svårighetsgrader i trean.
Är det förresten fler som har haft apsegt xbox live de senaste dagarna, jag kom knapp ut igår och hittar inga matcher man kan joina i GH3. Alla har bara ett rött streck i "connection". Brukar det vara så här hysteriskt under storhelgerna?
Redigerat av Luzer, 29 December 2007 - 20:38.
Postad 29 December 2007 - 20:41
Man måste nästan lära sig hammer ons och pull offs någorlunda för att klara vissa låtar på expert. Det blir ju en knapp mindre att hålla reda på eftersom du inte behöver strumma
På vissa ställen där man kan köra HO-PO kan det ibland vara enklare att inte göra det, men det är en smaksak. Introt till My name is Jonas på exper och bridgen (eller vad man ska kalla den) på KoC blir ju väldigt enkla med HO och PO, bra ställen och träna på också.
Ha som vana att göra HO och PO även på easy och medium så tränar man ju in det. Till skillnad från Gh2 där de knappt fanns vita noter under easy och medium så finns det ju nu även på lägre svårighetsgrader i trean.
Är det förresten fler som har haft apsegt xbox live de senaste dagarna, jag kom knapp ut igår och hittar inga matcher man kan joina i GH3. Alla har bara ett rött streck i "connection". Brukar det vara så här hysteriskt under storhelgerna?
Varför misstänkte jag ett sådant svar..
Problemet för mig är att jag lärde mig spela spelet, sen tränade jag och fick lära mig HO och PO.. Vilket har medfört att det nu känns ännu svårare att lära sig..
Men man ser ju klippet på YouTube med killen som kör med bägge händerna på de färgade genom intror på Through Fire and Flames.. Riktigt imponerande.. Lär ju knappast göra om det..
Postad 29 December 2007 - 22:53
Och Ben är ganska känd i GH-kretsar, han imponerade på Gh2 också med äckligt många fullkombos, och att han är 9 bast och en av de bästa i världen är ju coolt
Postad 30 December 2007 - 00:42
Man kan ju inte ha en 9 åring som idol heller..
Men visst blir man imponerad
Postad 30 December 2007 - 01:07
Hur lång tid tar det att bli vass som fan på hard
Har kört nåndag nu å vissa låtar på hard blir ja totalt d###### tokig på..
Nött miss murder eller va fÄn den heter..Jag lyckades ta mig förbi introt efter 100 försök å lycklig så ja nästan började gråta eftersom ja tänkte att nu kan de inte bli värre..Kommer inte samma intro tillbaka..Är ju så man vill knyta gitarren runt halsen till en slips
Skulle behöva sätta alla låtar utom dom sista 5..Skulle va bra me 97-99%
Jag har till på måndag kväll..Vad tror ni ? heh
Ska fira me en GH nisse som spelat alla tidigare GH..Skulle va sååå skönt att få krossa han totalt.
Total domination
Det är som att mina fingrar inte är gjorda för GH..Ska de ta flera dagar att ens fixa hard..
Skandal att man är så dålig..Hur mycket har ni kört?
Postad 30 December 2007 - 11:26
Postad 30 December 2007 - 15:23
Men det verkar var väldigt olika..Dom flesta är inga större problem att klara..Men så vissa kör man fast på direkt
Postad 30 December 2007 - 16:15
Klarade spelet på expert i coop för nån dag sen, starpower under One-solot så gick det bra... Men det är ju dubbelt så svårt i single player...
Postad 30 December 2007 - 23:51
Jo, tror också jag var tvungen att använda starpowern under solot på one, sen var raining blood och moshpartiet lite kämpigt. Och Lou då såklart, men där är det ju mest tur vilka attacker man får. Inga problem om hans första attacker är whammy eller broken string tex, sen gäller det ju bara att få whammyn själv och lägga den på hans gröna "såg-parti" så är han ju ganska enkel.Är det någon som klarat spelet på expert här?...
Klarade spelet på expert i coop för nån dag sen, starpower under One-solot så gick det bra... Men det är ju dubbelt så svårt i single player...
Postad 31 December 2007 - 08:21
detta är ju sjukt.. helt sjukt...
http://www.youtube.c...h?v=-9ao_vOsZkg
VIsst imponerar det att Conrad tar sig genom låten så pass bra som han gör.. Men kollar man poäng mässigt så får han rå spö av lilla 9:årige Ben..
Men kan lugnt säga att dagen när jag tar mig enom den låten så bra lär aldrig komma..
Postad 31 December 2007 - 10:30
Tagit alla låtar fram till Black magic women på hard men sen är det stopp..Känns att det börjar bli betydligt svårare..
Kan knappt jobba idag..Djäkla ont i handen
Hade tänkt vila handen idag men då fick ja höra att vi ska spela GH3 ikväll.
Black magic women är nog min favvolåt nr1..140000 pöäng på medium
Postad 31 December 2007 - 11:17
Medium är ju en dans på rosor vid det här laget. Bara Muse & Slayer kvar att få 5 stjärnor på. Någon som vet hur mycket highscore det krävs på Slayerlåten?
Postad 31 December 2007 - 11:54
En halvkass video på chris när han får 853k imponerar ganska hårt också...
http://www.youtube.c...h?v=P2fRH7wHvd0
Postad 31 December 2007 - 13:55
Jag tycker att halsen på den gamla är överlägset bäst, men kroppen och det trådlösa är bättre på den nya. Undrar om man kan ta en hals från gamla modellen och sätta fast på en trådlös? För det borde väl inte finnas någon elektronik i själva haslsen utan bata kontakter och kablar?
Postad 31 December 2007 - 15:47
He he det hade ju varit en kul moddningVilken gitarr gillar ni bäst, x-plorern eller den trådlösa?
Jag tycker att halsen på den gamla är överlägset bäst, men kroppen och det trådlösa är bättre på den nya. Undrar om man kan ta en hals från gamla modellen och sätta fast på en trådlös? För det borde väl inte finnas någon elektronik i själva haslsen utan bata kontakter och kablar?
Jag gillar bäst den nya trådlösa, i början gillade jag inte fretknapparna alls då jag tyckte kanterna var för hårda och man klibbade fast. Var svårt att glida mellan knapparna, men nu har jag nog slitit ner dom eller bara vant mig.
Postad 31 December 2007 - 15:49
Vilken gitarr gillar ni bäst, x-plorern eller den trådlösa?
Jag tycker xplorern är överlägsen, känns som att man har så mycket mer precision med den. Knapparna på den trådlösa (iaf på min) är trögare, så fingrarna får jobba hårdare > kramp ibland!
Ska jag köra überseriöst kör jag med explorern. Det enda negativa med den ur performance-synpunkt är väl strumbaren som gärna vill strumma en extra gång ibland, iom att den är för lättstrummad..
Postad 31 December 2007 - 18:12
Aja, är nästa? Lära sig tappa Dragonforce med två händer på halsen blir nog nästa..
Postad 01 January 2008 - 20:25
Postad 01 January 2008 - 20:40
Klarar inte ens det på medium
Postad 01 January 2008 - 20:50
//Gee
Postad 01 January 2008 - 22:03
Här snackar ni gitarren, Jag kör expert på kontroll (fast inte one/de sista låtarna efterom det är för snabba för mina fingrar) .. men ska snart skaffa mig en gitarr. Har kört lite innan på gitarren (när en polare tar med sig 2:ans gitarr)och först ifrån kontroll kändes det jobbigt eftersom på kontrollen kan du hålla på alla fem knappar men nu har jag tumm-knepet och kör alltså med tummen på grön och håller en finger på varje knapp och helt plötsligt blev övergången från medium till hard på gitarr enkel=)(ett tips som funkar för den med stora händer)
//Gee
Hur kan du ha tummen på grön?!?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
guitarhero.com för 360, PS3 & Wii
86 bilder
73 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler