* Officiell TrÄd - Navigon PNA7000T MN6 *
Navigon PNA7000T MN6 (Europa)
(GPS-navigatorer)
|
1
|
(30)
|
Inga priser | |
Navigon PNA7000T MN6 (Norden)
(GPS-navigatorer)
|
1
|
(4)
|
Inga priser | |
Navigon 7110 (Europa)
(GPS-navigatorer)
Rapporterad
|
1
|
(9)
|
Inga priser |
Garmin 2595 fartkamerafunktion (0 inlÀgg)
|
10 år sedan |
Navigon 7100 & 7110 MN6 (205 inlÀgg)
|
17 år sedan |
Navigon 7110 vs. PNA7000T MN6 (0 inlÀgg)
|
18 år sedan |
Navigon 7110 vs Mio c520t (9 inlÀgg)
|
18 år sedan |
7110 sdhc och boota till windows ce? (2 inlÀgg)
|
18 år sedan |
navigon 7100 eller nĂŒvi 660? (42 inlĂ€gg)
|
18 år sedan |
GPS poll 2 (6 inlÀgg)
|
18 år sedan |
GPS till bilen, mÄnga nya modeller med handsfree (72 inlÀgg)
|
19 år sedan |
GPS + Video kompatibel (3 inlÀgg)
|
19 år sedan |
Postad 03 January 2008 - 22:32
Har roat mig med en lite justering av MN6Resourcebinary filen
till min tidigare Àndring betrÀffande :
Se InlÀgg #884
Bearbetade skins med 7110 utseende för TS7000T MN6.2 :
Storage card_7000 :
* För TS7000T med MN6.2
* Fungerande loggbok ihop med det nya utseendet.
* Inte fullt bearbetad till att likna 7110 , de gamla symbolerna Àr kvar .
* All inmatad text via knappsatsen Àr svart mot vit bakgrund
* AvstÄndsmarkeringen som stegas inför tex svÀng Àr röd
* Pilarna för filbyte Àr röda och gröna och de för svÀngar Àr röda .
* HastighetsmÀtaren pÄ kartan Àr nÄgot större .
Följande justering ar gjord i MN6Resourcebinary filen :
* Texten till ortsnamnen i TMC meddelanden Àr förstorad .
* Texten för informationen för TMC meddelandet Àr gul .
TyvÀrr har jag inte lyckats med att förstora denna text .
* Filen som Àr Àndrad Àr TMC_detail_body.dat i INI files/460x272
raderna :
C0
170
1f0
2a0
330
Bild pÄ var i TMC jag har Àndrat
Som vanligt sker byte av MN6resourcebinary filen pÄ egen risk .
Gör gÀrna en backup med hjÀlp av Navigon Fresh innan Àndring .
Har haft nytta av det personligen , nÀr nÄgon fil pÄ minneskortet behagade spöka lite.
Vilket gjorde att maskinen ville att jag skulle vÀlja sprÄk vid uppstart , men det fanns inga sprÄk att vÀlja pÄ .
Utan backupen hade jag inte löst det
Ett tips Àr att döpa om den "gamla filen " till tex MN6Resourcebinary_old
/ Thomas
Bifogad fil(er)
Redigerat av Thomas C, 05 January 2008 - 18:04.
Postad 04 January 2008 - 02:36
Det Àr enkelt, bara att hÄlla inne "flagg"knappen nÀr du startar upp gps:n.
Starta bara om den helt, under uppstart hÄll inne knappen.
NÀr den plingar till kommer det upp en grÄ rand lÀngst ned klicka pÄ den sÄ kommer win ce upp...
/Jocke
Hur kommer man in i WinCE, jag har 6.2
Postad 04 January 2008 - 03:00
Om jag inte kommer ihÄg helt fel nu sÄ Àr det sÄ att du mÄste ha minneskortet i gps:n nÀr du kör Navigon Fresh.
AlltsÄ docka hela gps:n via usb sladden och testa igen.
DÄ skall det funka, var ett tagsen jag körde den nu.
/Jocke
hej.
Ăr det nĂ„gon som vet varför det stĂ„r " hittar ingen flyttbar media" nĂ€r jag kör in minneskortet
i datan och försöker köra NAVIGON fresh, minneskortslÀsaren fungerar i övrigt bra,
kör XP
Vad gör jag för fel? tips....
Med VĂ€nlig HĂ€lsning Frazze
Postad 04 January 2008 - 08:59
// Mattias
Postad 04 January 2008 - 12:00
Redigerat av Minglarn, 04 January 2008 - 12:01.
Postad 04 January 2008 - 13:28
Hittade detta pÄ ett forum i USA:
"
think you have to parse the bugs in mn 6.5, which they will fix with an update or gain a reputation as the company not fixing outright bugs, and the issue of the map updates.
If we don't see software bug fix updates than we will be faced with Navigon having two seperate policies for the European and the US markets. After all European users are up to 6.5.2 with bug fix releases. The very first reviewer an the main admin on this site, "gpspassion" outlined in his first review that the big question was how they would treat the US market -- especially ofter entering and abandoning US users about three years ago.
The maps are a different issue. Navigon has a history of not giving map updates even to recent buyers. But then again European Navigon buyers who got forth quarter 2006 maps are getting second quarter 2007 maps. Given that US users got fourth quarter 2006 maps, again this opens the question of whether they will treat the US market as second class.
According to Navigon US there will be TTS fixes.
The 24 hour bug has been noted as an objective bug, and that bug is not preent on Europe 6.5.1
European updates included TMC changes/fixes.
Whether they will do something about routing, POI searching and battery optimizing I don't know.
I am considering purchasing the 7100, although I will probably wait until after the software update in early 2008. Has anyone tried/had success pairing their 7100 with an iPhone? If so, what kinds of features were you able to use?
the Nav GUI is good. the POI GUI outright sucks. It certainly is a good device with a lot of great features. The routing deficiencies are notable.
On Bluetooth specifically, Navigon 7100 should be described as having "half functioning" bluetooth:
Pros:
1) I would say the sound quality (in and out) is good to excellent.
2) We have had no trouble pairing to various treos, iphone and every handset we tried.
Cons:
1) the device does not accept contacts. This is really quite silly and a serious drawback since you have to enter phone numbers manually on the less than perfect nav keypad. Competing devices (nuvi) download the contacts amkingdailing a breezxe,
2) No contact download means that instead of making navigating to a contact a matter of a couple of button pushes instead of the cumbersome state, city, street, street number entry!
3) Having to re-pair every time you use the 7100 is a hassle.
You do realize that bug fix updates are free with 99% of products on the market.
Since the European devices had bug fixes quite some time ago (they are at version 6.5.2 we are at 6.5) they don't really have a choice but to offer the same bug fixes.
This is very different than map updates or software updates.
Navigons latest products are coming out with 2 quarter 2007 maps labeled "2008". our products have 4th Quarter 2006 maps (labeled 2007/8).
"
Redigerat av pege63, 04 January 2008 - 14:35.
Postad 05 January 2008 - 20:36
NÄn som har MN 6.5.2 uppdateringen dÄ?
Hittade detta pÄ ett forum i USA:
"
think you have to parse the bugs in mn 6.5, which they will fix with an update or gain a reputation as the company not fixing outright bugs, and the issue of the map updates.
If we don't see software bug fix updates than we will be faced with Navigon having two seperate policies for the European and the US markets. After all European users are up to 6.5.2 with bug fix releases. The very first reviewer an the main admin on this site, "gpspassion" outlined in his first review that the big question was how they would treat the US market -- especially ofter entering and abandoning US users about three years ago.
The maps are a different issue. Navigon has a history of not giving map updates even to recent buyers. But then again European Navigon buyers who got forth quarter 2006 maps are getting second quarter 2007 maps. Given that US users got fourth quarter 2006 maps, again this opens the question of whether they will treat the US market as second class.
According to Navigon US there will be TTS fixes.
The 24 hour bug has been noted as an objective bug, and that bug is not preent on Europe 6.5.1
European updates included TMC changes/fixes.
Whether they will do something about routing, POI searching and battery optimizing I don't know.
I am considering purchasing the 7100, although I will probably wait until after the software update in early 2008. Has anyone tried/had success pairing their 7100 with an iPhone? If so, what kinds of features were you able to use?
the Nav GUI is good. the POI GUI outright sucks. It certainly is a good device with a lot of great features. The routing deficiencies are notable.
On Bluetooth specifically, Navigon 7100 should be described as having "half functioning" bluetooth:
Pros:
1) I would say the sound quality (in and out) is good to excellent.
2) We have had no trouble pairing to various treos, iphone and every handset we tried.
Cons:
1) the device does not accept contacts. This is really quite silly and a serious drawback since you have to enter phone numbers manually on the less than perfect nav keypad. Competing devices (nuvi) download the contacts amkingdailing a breezxe,
2) No contact download means that instead of making navigating to a contact a matter of a couple of button pushes instead of the cumbersome state, city, street, street number entry!
3) Having to re-pair every time you use the 7100 is a hassle.
You do realize that bug fix updates are free with 99% of products on the market.
Since the European devices had bug fixes quite some time ago (they are at version 6.5.2 we are at 6.5) they don't really have a choice but to offer the same bug fixes.
This is very different than map updates or software updates.
Navigons latest products are coming out with 2 quarter 2007 maps labeled "2008". our products have 4th Quarter 2006 maps (labeled 2007/8).
"
Jag har mn6,5,2 fullversionen.
Uppdateringen kan man vÀl bara fÄ genom navigon fresh.
Jag har dock inte lagt in den dÄ allting fungerar utmÀrkt med 6,5,1
Postad 06 January 2008 - 12:59
Finns det inga mindre antenner som man kan koppla till,. Tycker det Àr skitfult med den medföljande antennen liggandes pÄ instrumentpanelen!
Postad 06 January 2008 - 14:56
Jag har mn6,5,2 fullversionen.
Uppdateringen kan man vÀl bara fÄ genom navigon fresh.
Jag har dock inte lagt in den dÄ allting fungerar utmÀrkt med 6,5,1
Jag installerade den men det Àr INTE till 7110 utan till 2100/2110
Det var inte bara att kopiera in MN6 mappen dÄ funkar det inte alls
Utam man fÄr flytta/kopiera sin MN6 mapp först
Sen kopiera in 6.5.2 mappen sen kopiera in din backupp över & sen koiera in filerna i rooten pÄ ditt kort
En frÄga nÄn som fÄtt vÀgbeskrivningen att funka i MN 6.5?
Postad 07 January 2008 - 00:09
NÄgon som gjort en snyggare lösning med TMC antennen till gpsen?
Finns det inga mindre antenner som man kan koppla till,. Tycker det Àr skitfult med den medföljande antennen liggandes pÄ instrumentpanelen!
Hej !
SÄg en antenn pÄ det danska forumet www.navigon-user.com
Den kostar 175kr ex försÀndelse ( kan vara danska kronor , eftersom det Àr ett danskt forum )
Antennen sitter pÄ en vinklad stickpropp och ser ut som en comradio antenn .
StÄr inget om vilka apparater den passar till ..
/ Thomas
Bifogad fil(er)
Postad 07 January 2008 - 11:21
Hej !
Den kostar 175kr ex försÀndelse ( kan vara danska kronor , eftersom det Àr ett danskt forum )
/ Thomas
Ser ju intressant ut!
Kanske skulle man testa en sÄdan.
Postad 07 January 2008 - 11:36
// Mattias[/quote]
Ăr inte helt insatt i 2100, men den stora grejen Ă€r vĂ€l storleken pĂ„ skĂ€rmen, och en stor skĂ€rm gör hur mycket som helst nĂ€r du navigerar, jag har inge problem med tmc sladden eftersom jag har fĂ€llt in den bakom konsollen i bilen sĂ„ den inte syns, men pilligt va det speciellt pĂ„ nya bilar dĂ€r alting inte fĂ€stes pĂ„ alt för smarta sĂ€t ibland =) angĂ„ende hĂ„rdvaran sĂ„ Ă€r det samma mellan nya 7110 och 7100 te sĂ„ det Ă€r nog lite sĂ€mre hĂ„rdvara i 2100 skulle tippa pĂ„ att det e som gammla 3000 serien, med mjukvaran sĂ„ Ă€r det vĂ€l i princip den samma, det skulle vara om 2100 har reality view vilket enligt mig kĂ€nns lite onödigt eftersom det bara finns vid stora avfarter och de Ă€r ju de som Ă€r lĂ€ttast att hitta vart man ska svĂ€nga av nĂ„gon stans=) jag hade kört en 7000te utan att tveka.
[/quote]
Har du dolt TMC antennen bakom instrumentpanelen alltsÄ?
Postad 07 January 2008 - 21:34
Hur har du fÄtt den uppdateringen? NÀr jag kollar med fresh sÄ sÀger den att 6.5.1 Àr den senaste, har en 7110.min ser ut sÄ hÀr
Edit: lÀste lite mer och sÄ att du hade skrivit att den inte var till 7110 utan till 2100, du gjorde en specialare, Àr dt nÄgon skillnad mellan 6.5.1 och 6.5.2?
Redigerat av Toneloc, 07 January 2008 - 21:37.
Postad 08 January 2008 - 00:10
För som du ser stÄr det 6.5.2 build 351 men det stÄr samma pÄ 6.5.1 build 351 och sÄ kan det ju if inte stÄ om om det skulle varit en uppdatering.
NĂ€r jag kopierade in filerna sa FRESH att jag hade en 3100/3110
sen nÀr jag gjorde lite fler i vissa filer sa FRESH att jag hade en 2100/2110
och det fanns buggar i programet som att den inte visade vÀgbeskrivning och sen visades rutan att vÀgen rÀknas om igen hela tiden ovanför den rÀtta vÀgadressen man körde pÄ???
Nu funkar dock allt felfritt och det rÀcker för mig.
Bifogad fil(er)
Redigerat av pege63, 08 January 2008 - 23:19.
Postad 09 January 2008 - 20:08
Har suttit & lÀst lite i denna trÄd om "TCPMP".
Har installerat "TCPMP" & allt fungerar som det ska, filmerna flyter pÄ helt OK, MP3orna fungerar som sig bör
MEN MEN MEN
GPS:en avinstallera "TCPMP" vid omstart, eller rÀttare sagt kanske jag inte vet hur man loggar ur/stÀnger ner Win CE korrekt.
Kanske en korkad frÄga?!?! men jag vet dock ej
// Ci...X (Navigon PNA7000T MN6)
Redigerat av CitizenX, 09 January 2008 - 20:10.
Postad 10 January 2008 - 19:03
Halloj !!!
Har suttit & lÀst lite i denna trÄd om "TCPMP".
Har installerat "TCPMP" & allt fungerar som det ska, filmerna flyter pÄ helt OK, MP3orna fungerar som sig bör
MEN MEN MEN
GPS:en avinstallera "TCPMP" vid omstart, eller rÀttare sagt kanske jag inte vet hur man loggar ur/stÀnger ner Win CE korrekt.
Kanske en korkad frÄga?!?! men jag vet dock ej
// Ci...X (Navigon PNA7000T MN6)
Installera programmet i minneskortet och starta den frÄn filhanteraren
Postad 13 January 2008 - 17:14
Sen passade jag pÄ att uppdatera mitt kort frÄn 6.5.0 > 6.5.1 och efter detta sÄ startar inte min 5110:a?
Tog dÄ och körde en "ÄterstÀllning" frÄn min backup med följd pÄ slutet av ÄterstÀllningen sÄ kom meddelandet:
"katalogen skadad"
NÄgon som har rÄkat ut för samma sak?
Tack för Er hjÀlp pÄ förhand!
Postad 13 January 2008 - 17:24
Radera allt pÄ ditt minneskort. Sedan letar du upp mappen som Navigon fresh har kopierat till din dator, den Àr varken packad eller Àndrad pÄ, den bör ligga i ROOT c:
Kopiera över allt frÄn mappen till kortet med en kortlÀsare, det gÄr inte att kopiera över via GPSen. Efter kopieringen skall den nog starta skall du se.
Lycka till...
Redigerat av Minglarn, 13 January 2008 - 17:25.
Postad 13 January 2008 - 18:36
Problemet Àr filen MN6.exe, den gÄr inte att radera frÄn kortet. Har Àven provat att döpa om den till .old och den finns kvar ÀndÄ...
Postad 13 January 2008 - 18:46
Postad 13 January 2008 - 19:24
Men att radera MN6.old frÄn kortet gÄr inte ???
Har nÄgon mer provat och uppdatera till 6.5.1 och fÄtt det fungera och vad Àr det för nyheter jÀmfört
med 6.5.0?
Postad 14 January 2008 - 14:56
Har EJ sett att andra företag hÀngt med i den prisklassen.
Postad 14 January 2008 - 19:40
De verkar ju inte ha nÄgon, finns i alla fall inte pÄ hemsidan.För er som inte köpt en Navigon sÄ kan jag rekomendera att kolla JMEABŽs priser, de ligger under 2000:- för "Navigon 7100 MN6.5 GPS 4.3" LCD Norden" en ordentlig djupdykning i pris.
Har EJ sett att andra företag hÀngt med i den prisklassen.
Postad 20 January 2008 - 15:09
Har en 7110 med 6.5.1 och skulle vilja uppdatera kamerafilen. Med navigatorn kopplad via USB har jag provat att anvĂ€nda ActiveSync men den verkar inte hitta navigatorn. ĂndĂ„ kan jag nĂ„ den via Utforsskaren. Behöver jag Ă€ndra nĂ„gon instĂ€llning i XP eller vad kan det vara för problem ? ( Navigon Fresh sĂ€ger att det Ă€r 6.5.1 endĂ„ stĂ„r det 6.2.0525 nĂ€r jag startar om den )
FrÄga 2: PÄ minneskortet ser jag att det finns en 282 kb stor fil som heter PoiWaner.ovm. InnebÀr det att Programmet PoiWarner redan Àr installerat ?
FrÄga 3: NÀr jag Àndrar instÀllningar i Windows CE i Navigatorn verkar de inte sparas, provade att lÀgga in uppgifter i "Owner" men de var borta vid nÀsta omstart, Varför dÄ ?
Gissar att detta Àr handhavande fel men nÄgon kanske kan hjÀlpa mig.
Redigerat av vÀgen, 20 January 2008 - 15:20.
Postad 20 January 2008 - 20:04
Postad 21 January 2008 - 12:16
Hej
Har en 7110 med 6.5.1 och skulle vilja uppdatera kamerafilen. Med navigatorn kopplad via USB har jag provat att anvĂ€nda ActiveSync men den verkar inte hitta navigatorn. ĂndĂ„ kan jag nĂ„ den via Utforsskaren. Behöver jag Ă€ndra nĂ„gon instĂ€llning i XP eller vad kan det vara för problem ? ( Navigon Fresh sĂ€ger att det Ă€r 6.5.1 endĂ„ stĂ„r det 6.2.0525 nĂ€r jag startar om den )
FrÄga 2: PÄ minneskortet ser jag att det finns en 282 kb stor fil som heter PoiWaner.ovm. InnebÀr det att Programmet PoiWarner redan Àr installerat ?
FrÄga 3: NÀr jag Àndrar instÀllningar i Windows CE i Navigatorn verkar de inte sparas, provade att lÀgga in uppgifter i "Owner" men de var borta vid nÀsta omstart, Varför dÄ ?
Det Àr WIN CE vers nr du ser vid omstart
Ja det Àr dÀr du har dina fartkameror
Omstart med knapp eller efter nollning?
Postad 21 January 2008 - 12:21
-Ăr min nya kartfil 2007/8.map kompatibel i min g:a 7000t eller mĂ„ste jag döpa om den till NMXX.map?
Ja den funkar
men du mÄste ha en xx.map fil & en jct fil som heter samma som kartan om du vill ha RealityView dvs.
tex: Europe_NT2008.map & Europe_NT2008.jct (den filen ligger i RealityView mappen)
Postad 21 January 2008 - 15:48
Hej !
/ Thomas
Hej, vilken del av stiftet Àr till antennen? tvÄ av delarna Àr vÀl till hörlurarna.
Borde vara ganska enkelt att plocka ihop en egen.
Postad 21 January 2008 - 18:46
Postad 21 January 2008 - 19:52
Hej
ActiveSync fungerar inte med 7110, du kommer ju dock Ät hela kortet via utforskaren, PoiWarner mappen som finns pÄ kortet Àr för Navigon orginal fartkameravarning, om du sjÀlv vill lÀgga in nya POI(fartkameror etc) sÄ mÄste du köpa PoiWarner.
Du kan köpa uppdatering av fartkameror frÄn Navigon, dÄ anvÀnder du Navigon Fresh.
Om du ska installera PoiWarner sÄ installerar du allt pÄ PC, sedan kopierar du över POI-Warner MN6 Edition mappen till SD-kortet och startar om GPS:en sÄ ska det fungera sedan
Postad 21 January 2008 - 22:17
Postad 23 January 2008 - 13:43
Postad 23 January 2008 - 14:32
Jag lindade orginalantennen (trÄden) tÀtt runt en plastpinne.
Den blev dÄ ca 10 cm lÄng. Jag tÀnker sedan dra över en krymplang. Just nu har jag tejpat med el-tejp.
Jag tejpade fast den pÄ baksidan av min 7110, och det funkade perfekt.
Postad 23 January 2008 - 14:57
SÄ jag undrar alltsÄ hur man gör för att gps,en ska varna inför varje enskild fartkamera? NÄgot som inte borde vara omöjligt dÄ varje enskild fartkamera kommer upp som en symbol pÄ kartan pÄ gps,en.
Mvh Marcus
Postad 23 January 2008 - 15:07
Jag Àr rejÀlt fundersam med "Varning för fartkameror" funktionen. Jag har gÄtt och inbillat mig att gps,en ska varna inför varje kamera som kommer pÄ vÀgen. Ska det inte vara sÄ? Som det Àr nu varnar endast gps,en nÀr jag Äker in i ett "omrÄde" med fartkameror, och det Àr ju, som sÀkert ALLA förstÄr, helt idiotiskt. Det stÄr ju för f*n skyltar som varnar för att man Äker in i ett "omrÄde" med fartkameror.
SÄ jag undrar alltsÄ hur man gör för att gps,en ska varna inför varje enskild fartkamera? NÄgot som inte borde vara omöjligt dÄ varje enskild fartkamera kommer upp som en symbol pÄ kartan pÄ gps,en.
Mvh Marcus
Har du nÄn annan sorts GPS eller? Jag har en gammal PNA6000 och den varnar vid varje kamera och bara vid de kameror som Àr i (emot) min körriktning. Funkar kanonbra. Eller Àr det olika pÄ olika vÀgar?
Postad 23 January 2008 - 15:19
Jag Àr rejÀlt fundersam med "Varning för fartkameror" funktionen. Jag har gÄtt och inbillat mig att gps,en ska varna inför varje kamera som kommer pÄ vÀgen. Ska det inte vara sÄ? Som det Àr nu varnar endast gps,en nÀr jag Äker in i ett "omrÄde" med fartkameror, och det Àr ju, som sÀkert ALLA förstÄr, helt idiotiskt. Det stÄr ju för f*n skyltar som varnar för att man Äker in i ett "omrÄde" med fartkameror.
Mvh Marcus
Har du nÄn annan sorts GPS eller? Jag har en gammal PNA6000 och den varnar vid varje kamera och bara vid de kameror som Àr i (emot) min körriktning. Funkar kanonbra. Eller Àr det olika pÄ olika vÀgar?
Det lÄter ju helt underbart......
Postad 23 January 2008 - 16:14
Jag har oxÄ en 7110, och den varnar för varje kamera. (utom de i motsatt riktning)
Har du rÀtt instÀllt i apparaten dÄ? grundinstÀllningar & meny 5 av 7
Annars kanske kamerorna Àr uppsatta efter det att din karta Àr gjord.
Postad 23 January 2008 - 16:30
till JaTack:
Jag har oxÄ en 7110, och den varnar för varje kamera. (utom de i motsatt riktning)
Jag vet inte vad du menar med "rÀtt" instÀllningar, men jag har aktiverat i menyn att den skall varna för fartkameror, det kom dÄ upp en varning att i vissa lÀnder var det förbjudet osv... men den Àr i kryssad i alla fall. Ang. fartkamerorna sÄ Àr dom riktigt gamla, och eftersom att dom kommer upp som symboler pÄ gps,en sÄ Finns dom ju dÀr, sÄ jag förstÄr verkligen inte varför den inte tjuter innan varje enskild kamera, nÀr den nu gör det pÄ era
Postad 23 January 2008 - 19:47
I XP sÄ anges endast alternativet FAT32 för mitt 4GB:s kort? LÀser tex. 5110:an eller 7110:an FAT32 eller mÄste kortet vara formaterat till FAT16 ( FAT ) ?
NÀsta frÄga, kan man visa JPEG-bilder pÄ en 5110:a?
Redigerat av LJN, 24 January 2008 - 11:34.
Postad 23 January 2008 - 20:12
Tjuta ska den inte göra, den ska ju sÀga -"Observera, tÀnk pÄ hastigheten." min 7110 sÀger det i alla fall före varje kamera i fÀrdriktningen.till JaTack:
Jag vet inte vad du menar med "rÀtt" instÀllningar, men jag har aktiverat i menyn att den skall varna för fartkameror, det kom dÄ upp en varning att i vissa lÀnder var det förbjudet osv... men den Àr i kryssad i alla fall. Ang. fartkamerorna sÄ Àr dom riktigt gamla, och eftersom att dom kommer upp som symboler pÄ gps,en sÄ Finns dom ju dÀr, sÄ jag förstÄr verkligen inte varför den inte tjuter innan varje enskild kamera, nÀr den nu gör det pÄ era
Postad 25 January 2008 - 16:25
vad har hÀnt om det kommer upp nÀr man startar den att det saknas en .cab fil och att man ska "specify .cab file" ?!?!?!?!? HjÀlp snabbt!!
Postad 27 January 2008 - 17:44
PANIK!!!
vad har hÀnt om det kommer upp nÀr man startar den att det saknas en .cab fil och att man ska "specify .cab file" ?!?!?!?!? HjÀlp snabbt!!
MÄste först och frÀmst tacka för all hjÀlp!
Jag har lyckats förstÄ vad det Àr som har hÀnt. NÀr jag installerade tcpmp sÄ lyckades jag pÄ nÄgot sÀtt att skriva över den .cab filen som ligger pÄ minneskortet frÄn början, vilket resulterade i att efter varje gÄng jag nu gör en reset, sÄ fÄr jag inte igÄng gps,en pÄ vanligt sÀtt. Jag lyckades komma pÄ att om man i win CE gÄr in i MN6 mappen, och klickar pÄ xxx.exe sÄ kommer man in i "gps programet" i alla fall.
Det jag nu undrar över, Àr om nÄgon god hjÀrtat mÀnniska skulle kunna koppla ihop sin gps med datorn, och kopiera SIN .cab fil som ligger precis i "början" pÄ minneskortet. För att sedan skicka den till mig pÄ lÀmpligt sÀtt. Jag skulle bli oerhört tacksam om nÄgon Navigon 7110 Àgare skulle kunna göra detta för mig.
Mvh Marcus
Postad 29 January 2008 - 19:47
Hade köpt för nÄgra vecker sen en Navigon TS7000T ,och jag kan sÀga att den fungerar utmÀrkt .
Hade försökt installera TCPMP med hjÀlp av ActiveSync men det verkar som den uninstalleras automatisk vid restart.
En annan frÄga ? var ser man dem program som installerar i GPS'en.? Tex. TCPMP Hur kan jag komma Ät den ?
Tack pÄ Förhand.
Postad 30 January 2008 - 19:46
Hej pÄ er alla experter!
Hade köpt för nÄgra vecker sen en Navigon TS7000T ,och jag kan sÀga att den fungerar utmÀrkt .
Hade försökt installera TCPMP med hjÀlp av ActiveSync men det verkar som den uninstalleras automatisk vid restart.
En annan frÄga ? var ser man dem program som installerar i GPS'en.? Tex. TCPMP Hur kan jag komma Ät den ?
Tack pÄ Förhand.
Du kan ju alltid söka inom trÄden pÄ TCPMP sÄ hittar du svaret pÄ din frÄga
angÄende var man ska installera programmet samt hur man kommer Ät den .)
Om du vÀljer att installera TCPMP pÄ minneskortet ( storage card ) sÄ avinstalleras det inte vid omstart .
/ Thomas
Postad 31 January 2008 - 18:23
Tack för tipset,jag lyckades installera den pÄ minneskortet fungerar klockrent....
Tack .
Postad 04 February 2008 - 22:12
Har en Navigon TS7000T Hörde att det gÄr att installera MN6.5 V. med Reality View.
GÄr det ?
Om ja, hur kan man göra det ?
Jag letade efter instruktion men kunde inte hitta (pÄ Svenska)
M.V.H.
Postad 06 February 2008 - 14:55
DĂ„ letar du INTE noga alls.
se tillbaka 5-6 sidor sÄ hittar du det snart
1 anvÀndare lÀser detta Àmne
0 medlemmar, 1 gÀster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pÄgÄr
Avancerad sökning
1
Garmin 2595 fartkamerafunktion 

32 bilder
82 filmer