Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

HD DVD Filmer

3961 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 24 augusti 2007 - 09:26

henke007
  • henke007
  • Guru

• 5 366 inlägg
  • 0
Heroes season 1 HDDVD Review

http://www.hometheat...php?tid/138340/

PQ Bifogad fil  4.5.gif   315bytes   0 Antal nerladdningar :wub:
SQ Bifogad fil  4.0.gif   302bytes   0 Antal nerladdningar

Postad 24 augusti 2007 - 09:30

henke007
  • henke007
  • Guru

• 5 366 inlägg
  • 0
Bourne Identity DVD town review :o

PQ 9
SQ 8
:D

på väg till mig :wub:

http://www.dvdtown.c...tity-the/5076/2

Postad 24 augusti 2007 - 10:53

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12 561 inlägg
  • 0
Mighty Heart (2007) will be available to own (in high-definition) exclusively on HD DVD, from October 16 (Day-and-date with the DVD release). This HD DVD title is a non-combo HD DVD release and will be priced at $39.99 SRP.

Extras include:
A Journey of Passion: The Making of A Mighty Heart
Public Service Announcement - Pearl Foundation with Christiane Amanpour
Committee to Protect Journalists
Theatrical Trailer (HD)
Other details (including the possibility of a lossless or an uncompressed audio track) are to be confirmed, though the main feature will be presented in in 1080p High Definition OAR with Dolby Digital-Plus 5.1 audio track. English [SDH], Spanish, French, Portuguese subtitle options are provided.

Postad 24 augusti 2007 - 11:10

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12 561 inlägg
  • 0
Old School (2003) and Anchorman: The Legend of Ron Burgundy (2004), starring Will Farell, will be available on HD DVD this November 27, from DreamWorks Home Entertainment. Both are non-combo HD DVD releases and each is expected to have a suggested retail price of $29.99. Main feature is expected to be presented in 1080p High Definition OAR with Dolby Digital-Plus 5.1 audio tracks. The bonus materials previously found on the DVD release will also be ported over.

Postad 24 augusti 2007 - 11:38

lobo
  • lobo
  • Mästare

• 2 842 inlägg
  • 0

Old School (2003) and Anchorman: The Legend of Ron Burgundy (2004), starring Will Farell, will be available on HD DVD this November 27, from DreamWorks Home Entertainment. Both are non-combo HD DVD releases and each is expected to have a suggested retail price of $29.99. Main feature is expected to be presented in 1080p High Definition OAR with Dolby Digital-Plus 5.1 audio tracks. The bonus materials previously found on the DVD release will also be ported over.

Mighty Heart (2007) will be available to own (in high-definition) exclusively on HD DVD, from October 16 (Day-and-date with the DVD release). This HD DVD title is a non-combo HD DVD release and will be priced at $39.99 SRP.

Extras include:
A Journey of Passion: The Making of A Mighty Heart
Public Service Announcement - Pearl Foundation with Christiane Amanpour
Committee to Protect Journalists
Theatrical Trailer (HD)
Other details (including the possibility of a lossless or an uncompressed audio track) are to be confirmed, though the main feature will be presented in in 1080p High Definition OAR with Dolby Digital-Plus 5.1 audio track. English [SDH], Spanish, French, Portuguese subtitle options are provided.

Varför endast Dolby Digital Plus 5.1 spår? Finns det inte plats för "riktigt" lossless ljud eller vad?

Postad 24 augusti 2007 - 11:57

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12 561 inlägg
  • 0

Varför?

<{POST_SNAPBACK}>

Ska du köpa en HD DVD spelare :wub:

Postad 24 augusti 2007 - 12:02

lobo
  • lobo
  • Mästare

• 2 842 inlägg
  • 0

Ska du köpa en HD DVD spelare

Why not? Bara för att jag "tycker bättre" om färgen blå så behöver det ena inte utesluta det andra, eller? Hade visserligen isf gärna sett en kombospelare (tjejjen vill inte ha mer elektronik, räcker med 2 blå-spelare :wub:) men visst, jag är inte omöjlig.

Så, nu får du svara på frågan :o

Postad 24 augusti 2007 - 12:08

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12 561 inlägg
  • 0

Ska du köpa en HD DVD spelare

Why not? eller? :o) men visst, jag är inte omöjlig.
Så, nu får du svara på frågan :D

<{POST_SNAPBACK}>

Två frågor alltså :wub:
Bra. (svar 1)
Har man plats för flera så kan du planera in den 4 December släppet på Transformers UK (svar 2)

Postad 24 augusti 2007 - 12:14

lobo
  • lobo
  • Mästare

• 2 842 inlägg
  • 0

Två frågor alltså 
Bra. (svar 1)
Har man plats för flera så kan du planera in den 4 December släppet på Transformers UK (svar 2)

hehe.... jepp, 2 frågor, dock inte de du svarade på....

Varför endast Dolby Digital Plus 5.1 spår? Finns det inte plats för "riktigt" lossless ljud eller vad?

Angående Transformers så skulle det väl vara för effekterna, lekte sönder hela Transformers koncepten för MÅNGA år sedan.....

Postad 24 augusti 2007 - 12:24

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12 561 inlägg
  • 0
Varför inget lossless ljud eller vad?

Har ingen aning :wub:

Men en sak vet jag, lekte aldrig med transformers när dom kom, (var för gammal) och jag kommer att äga Min Första Transformers under december i år på HD :o

Redigerat av Audio Code 3, 24 augusti 2007 - 12:26.

Postad 24 augusti 2007 - 13:49

lungan
  • lungan
  • Forumräv

• 545 inlägg
  • 0

Frågan ärligt ställd eller vet du svaret och försöker pressa HD-pojkarna? (de kommer iaf inte erkänna att 1.5 Mbps DD+ är undermåligt, det är trots allt "The Sound of Perfect" :o )

En imho rimlig gissning till varför lossless är ovanligare på HD DVD är bitrate-taket, inte att 30GB skulle vara otillräckligt. 25GB räcker utmärkt för bra AQ/PQ med mer utrymmeskrävande MPEG2 + PCM, det har Blu-Ray bevisat :wub: Så 30GB för VC-1 + Dolby TrueHD skall utrymmesmässigt vara en piece of cake.

Skillnaden i max bitrate är att Blu-Ray har 8 Mbps enbart för ljud medans HD DVD har 2 Mbps tillgängligt för enbart ljud. Högre bitrates än så och man inkräktar på tillgänglig bitrate för bilden. I fallet med lossless i t.ex. 24bit/48kHz skulle den kräva upp till ca 6.9 Mbps.

Postad 24 augusti 2007 - 13:59

henke007
  • henke007
  • Guru

• 5 366 inlägg
  • 0
Kan nån Moderator ta bort Fuden som postats i de senaste inläggen, denna tråd handlar om HDDVD filmer och detta har redan påpekats hårt för just HDDVD och BD trådarna som enskilda trådar..

Postad 24 augusti 2007 - 14:07

lobo
  • lobo
  • Mästare

• 2 842 inlägg
  • 0

Kan nån Moderator ta bort Fuden som postats i de senaste inläggen, denna tråd handlar om HDDVD filmer och detta har redan påpekats hårt för just HDDVD och BD trådarna som enskilda trådar..

Och va fan bidrog ditt inlägg till då??? Kan väl dra iväg ett pm till nån mod istället för att posta i tråden eller?? Denna tråd handlar om HDDVD filmer och även dess spec antar jag, där ljud frågan i allra högsta grad är relevant. Har sett flertalet skräp inlägg med stora blaffiga pics och annat trams (nämner inga namn) men kryper inte ihop i fosterställning för det och skriver ännu en onödig post.

Get a life.....

Så, nu kan ni ta bort inläggen.....

Postad 24 augusti 2007 - 21:17

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12 561 inlägg
  • 0
Kul med spärrade inlägg :)

Nu lite med relavanta HD DVD material.

Dawn of the Dead (Unrated Director's Cut), The Hurricane and Notting Hill will join Heroes: Season 1 to be released exclusively on HD DVD, this August 28. None of these titles will be released on the combo format disc. Dolby TrueHD 5.1 lossless audio tracks can be found on Dawn of the Dead and Notting Hill HD DVDs. Details of Heroes: Season 1 HD DVD set can be accessed via this blogpost.
They will each be priced at $29.98 SRP (with the exception of Heroes: Season 1 HD DVD).

Dawn of the Dead (Unrated Director's Cut)

1080p High Definition Widescreen 2.35:1
Dolby TrueHD 5.1 (English) & Dolby Digital-Plus 5.1 (English & French)
English [SDH] & French subtitles
Bonus Materials:
- Feature Commentary with Director Zack Snyder and Producer Eric Newman
- Introduction by Director Zack Snyder
- The Lost Tape: Andy's Terrifying Last Days Revealed
- Special Bulletin: We Interrupt This Program!
- Undead Scenes with Commmentary by Director Zack Snyder and Producer Eric Newman
- Raising the Dead
- Attack of the Living Dead
- Splitting Headaches: Anatomy of the Exploding Heads
The Hurricane

1080p High Definition Widescreen 1.85:1
Dolby Digital-Plus 5.1 (English & French)
Bonus Materials:
- Feature Commentary with Director Norman Jewison
- Spotlight on Location - The Making of The Hurricane
- Deleted Scenes with Special Introduction by the Director
- Theatrical Trailer
Notting Hill

1080p High Definition Widescreen 2.35:1
Dolby TrueHD 5.1 (English) & Dolby Digital-Plus (5.1 English & 2.0 French)
Bonus Materials:
- Feature Commentary with Director Roger Michell, Producer Duncan Kenworthy and Writer Richard Curtis
- Spotlight on Location
- Seasonal Walk Portobello Road
- Deleted Scenes
- Photo Montage
- US Trailer
- International Trailer
- Hugh Grant's Movie Tips
- Elvis Costello "She" Music Video
- Shania Twain "You've Got a Way"
- Travel Book

Bifogad fil(er)

Postad 24 augusti 2007 - 21:23

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12 561 inlägg
  • 0
Heroes: Season 1 comes to DVD and HD DVD August 28, 2007 from Universal Studios Home Entertainment. This TV series will only be available in high-definition exclusively on HD DVD.
The HD DVD set will contain 7 (non-combo) HD DVD discs and will be priced at $99.98 SRP.

The main feature is presented in 1080p High Definition Widescreen 1.78:1 video with Dolby Digital-Plus 5.1 (English) audio. English [SDH] & French subtitle options are provided.

Heroes: Season 1 reveals some of the show's hidden secrets with interviews, mini documentaries and extensive profiles, including:

Unaired Pilot: The Tim Kring Cut with Audio Commentary -- A full 73 uninterrupted minutes of the original, unaired, extended pilot episode, as Heroes' creator Tim Kring first envisioned it, with a character never seen.

The Making of "Heroes" - From concept to pop culture phenomenon, a behind-the-scenes look at the hottest new series on television

Special Effects - The secrets behind the eye-popping visuals that give the Heroes their amazing powers.

The Stunts - A back stage look at the show's hair-raising stunts.

Mind Reader - Matt Parkman's mind reading abilities reveal your inner Hero with a series of simple tests.

Profile of Artist Tim Sale - A look at the Eisner Award-winning comic book artist (Spiderman, Batman, Daredevil) behind much of the Manga-influenced artwork used in the show.

The Score - Go behind the scenes with Wendy Melvin and Lisa Coleman (of Prince's The Revolution) as they create their ASCAP Award-winning musical score.

50 Deleted and Extended Scenes
In addition to the above-listed bonus materials that will be present on both DVD and HD DVD sets, the HD DVD set will also feature exclusive bonus materials. They are as follows:

U-Control Immersive Interactive Entertainment Experience
- Picture-in-Picture Video Commentary on 12 episodes with show Creator Tim Kring and Executive Producer Dennis Hammer
- Character Connections
- Artwork Presentation: View the details of Issac's paintings and comics as you watch the episodes.
- Helix Revealed: Discover the Hidden Helix Symbol Revealed Throughout the Series
- Genetics Ability Test: Take the abilities test and your profile will be uploaded to NBC.com/Heroes.

Web-Enabled Extras
- Get connected and sign up now to download exclusive content, trailers and updates directly to your HD DVD player.
In addition, the first preview image indicates link to Curt's My Scenes from "Knocked Up" appearing in the download center page. Does it mean that the upload and/or sharing of favorite scenes among HD DVD owners is ready for primetime?

blog

Bifogad fil(er)

• Bifogad fil  heroesS1HDa.jpg   16,82K   0 Antal nerladdningar
  • Bifogad fil  web.jpg   20,79K   0 Antal nerladdningar
  • Bifogad fil  gen.jpg   17,43K   0 Antal nerladdningar

Postad 25 augusti 2007 - 10:35

Gäst_NabCake_*
  • Gäst_NabCake_*
  • 0
Någon som är duktig på tyska. Skulle vara tacksam för lite hjälp med en order från amazon.de : ).
Gäller filmerna Underwold och silent hill by the way :)

Postad 25 augusti 2007 - 10:40

henke007
  • henke007
  • Guru

• 5 366 inlägg
  • 0
testa detta översättningsverktyget

http://translate.goo...anslate_t?hl=en

Postad 25 augusti 2007 - 10:50

Gäst_NabCake_*
  • Gäst_NabCake_*
  • 0

testa detta översättningsverktyget

http://translate.goo...anslate_t?hl=en

<{POST_SNAPBACK}>

Tack, kom på det sen hehe, dock går det tydligen inte att göra ordern p.g.a andra problem, mitt personnr stämer tydligen inte överrens med min födelseort hmm. Ja dem vet ju bäst ! B) :)

Redigerat av NabCake, 25 augusti 2007 - 10:51.

Postad 25 augusti 2007 - 11:11

henke007
  • henke007
  • Guru

• 5 366 inlägg
  • 0
enklare sätt, är att regga konto på Amazon.com , tror sen att du loggar in med samma uppgifter på alla andra amazon..

ja är sugen på Serpico, 350 spänn som hittat juee :) :)

Edit: Det är exkl VAT (moms) innan kassan, fattar nu så filmerna är svindyra inkl moms egentligen B)

Redigerat av henke007, 25 augusti 2007 - 11:19.

Postad 25 augusti 2007 - 11:21

Gäst_NabCake_*
  • Gäst_NabCake_*
  • 0
Jag gjorde så, reggade mig på amazon.com, men det gick inte att logga in på amazon.de med dem inloggningsuppgifterna, så jag gjorde ännu ett konto på amazon.de. Men när jag skulle fylla i betalningsuppgifterna så stanande det vid födelseort och personnr. Ingen aning om varför dem äns behöver min födelseort, har aldrig behövt fylla i den när jag betalat för något förrut. I vilket fall som helst så gick det inte, den stämde tydligen inte överrens med personnr. Eller så är det personnumret som skrivs anorlunda i tyskland ?...
Ska leta efter nån anann sida där man kan köpa filmerna istället :)

Postad 25 augusti 2007 - 12:31

Tomanista
  • Tomanista
  • Veteran

• 2 396 inlägg
  • 0

Jag gjorde så, reggade mig på amazon.com, men det gick inte att logga in på amazon.de med dem inloggningsuppgifterna, så jag gjorde ännu ett konto på amazon.de.  Men när jag skulle fylla i betalningsuppgifterna så stanande det vid födelseort och personnr. Ingen aning om varför dem äns behöver min födelseort, har aldrig behövt fylla i den när jag betalat för något förrut. I vilket fall som helst så gick det inte, den stämde tydligen inte överrens med personnr. Eller så är det personnumret som skrivs anorlunda i tyskland ?...
Ska leta efter nån anann sida där man kan köpa filmerna istället  :)

<{POST_SNAPBACK}>

Personnummer när man beställe från Tyskland? Är du säker på att du inte fått felöversatt eller att du försöker betala via typ postförskott?

Namn, adress och kontokortsnummer brukar vara det enda dom behöver iaf när jag beställer.
Förövrigt ska inloggningen fungera på alla amazonbutiker förutom den japanska.

Redigerat av Tomanista, 25 augusti 2007 - 12:35.

Postad 25 augusti 2007 - 12:35

Gäst_NabCake_*
  • Gäst_NabCake_*
  • 0
Ok om det är så för dig, så ska det vara så för mig med. Alltså måste saken investigeras lite noggranare från min sida :)

Postad 25 augusti 2007 - 12:38

Tomanista
  • Tomanista
  • Veteran

• 2 396 inlägg
  • 0
Du kan inte ta en printscreen och visa var du stöter på problem?

Postad 25 augusti 2007 - 13:12

Unregistered4e1812ee
  • Unregistered4e1812ee
  • Forumräv

• 889 inlägg
  • 0
NabCake,

Jag provade att regga hos amazon.de. Kan åtminstone läsa tyska ganska hyfsat. Man kan fylla i födelsedatum (Geburtstag) OM MAN VILL (wenn Sie möchten), alltså inget krav ! Något om födelseort såg jag inte, men så fullföljde jag heller inte hela processen.

Postad 25 augusti 2007 - 14:16

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12 561 inlägg
  • 0
Star Trek: The Original Series
Starring: William Shatner
Released: 20th November 2007
SRP: $217.99

Paramount has announced Star Trek: The Original Series - Season 1 Remastered which arrives in a 10-disc HD DVD/DVD combo disc set on November 20th. Retail will be $217.99. Meticulously remastered from the original camera negative specifically for this high-definition release, each classic episode is presented in pristine condition with state-of-the-art digital visual effects. 1960s special effects have been replaced with 21st century computer-generated imagery to give new depth and atmosphere to various elements including the main title sequence, the galaxy shots frequently seen from the Enterprise's bridge, the battle scenes, planets and alien ships, some of the matte paintings used as backdrops for new worlds, as well as the Enterprise and other Starships, which have been replaced with state-of-the-art CGI-created ships.

Each of the episodes will be presented in 1.33:1 full frame, along with English Dolby Digital 5.1 Surround, LAS Mono and French Mono tracks. The HD DVD presentation features English Dolby True HD and LAS Mono tracks. Extras on the HD DVD side include Picture in Picture video commentaries, comparisons of re-mastered vs. original effects, and encyclopedic information on selected episodes, a Spacelift: Transporting Trek into the 21st Century documentary, a Billy Blackburn's Treasure Chest feature including rare home movies and special memories, an interactive Enterprise Tour, and a preview of MMO game Star Trek Online. Extras on the standard DVD side will include the Spacelift: Transporting Trek into the 21st Century documentary, a Birth of a Timeless Legacy featurette, a Reflections on Spock featurette, a Life Beyond Trek: William Shatner feature, a To Boldly Go…Season One featurette, a Sci-Fi Visionaries featurette, and a Kiss & Tell: Romance in the 24th Century featurette. Completing the package will be a Trek Connections feature, a Star Trek: Beyond the Final Frontier featurette, and episode preview trailers.

Postad 25 augusti 2007 - 15:34

Gäst_NabCake_*
  • Gäst_NabCake_*
  • 0
Har prövat det mesta som går på amazon nu utan resultat. Så fuck it :)

Går ju dock att vänta tills filmerna kommer till nån annan site också B)

Redigerat av NabCake, 25 augusti 2007 - 15:36.

Postad 25 augusti 2007 - 15:38

Max_Power
  • Max_Power
  • Lärjunge

• 433 inlägg
  • 0

Har prövat det mesta som går på amazon nu utan resultat. Så fuck it  :)

Går ju dock att vänta tills filmerna kommer till nån annan site också  B)

<{POST_SNAPBACK}>

Du kan ju alltid prova med att skicka ett mail (på engelska) till dem där du beskriver problemet.

Postad 25 augusti 2007 - 16:08

Gäst_NabCake_*
  • Gäst_NabCake_*
  • 0
Tack för hjälpen alla :) . Tog lite tid, men det gick nu till slut i alla fall.

Blev dessa HD-Titlar

Silent Hill

Underworld

Resident Evil

Postad 25 augusti 2007 - 17:22

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12 561 inlägg
  • 0
License To Wed, starring Robin Williams and Mandy Moore, will be available to own in high-definition on a HD DVD/DVD Combo disc, this October 30. The main feature will be presented in 1080p High Definition 16x9 OAR with Dolby Digital-Plus and Dolby TrueHD audio options. English [SDH], French & Spanish subtitle options are available on the disc. The disc is expected to have a price tag of $39.99 SRP.

Special features ported over from the combo fullscreen/widescreen DVD release includes:

Ask Choir Boy - Interactive Relationship Advice from the Film's Hilarious Junior Pastor-in-Training
Funny Additional Scenes

Postad 25 augusti 2007 - 22:40

Unregistered1586716f
  • Unregistered1586716f
  • Beroende

• 1 209 inlägg
  • 0
Ingen annan än jag som är glad att få se Will Ferrell´s filmer i HD?!

Tänker givetvis på "Blades of Glory", men även på Old School!

:)

Postad 25 augusti 2007 - 23:18

henke007
  • henke007
  • Guru

• 5 366 inlägg
  • 0
Blades Of Glory HDDVD review

http://www.hometheat...php?tid/138353/

PQ Bifogad fil  4.5.gif   315bytes   0 Antal nerladdningar
SQ
Bifogad fil  4.5.gif   315bytes   0 Antal nerladdningar

:)

Redigerat av henke007, 25 augusti 2007 - 23:19.

Postad 26 augusti 2007 - 07:55

Gäst_NabCake_*
  • Gäst_NabCake_*
  • 0
Har googlat runt och letat lite på avs forum, efter fakta om Braveheart och Gladiator på HD-DVD. Någon som vet om dem är på G ännu ?

Postad 26 augusti 2007 - 07:59

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12 561 inlägg
  • 0

Har googlat runt och letat lite på avs forum, efter fakta om Braveheart och Gladiator på HD-DVD. Någon som vet om dem är på G ännu ?

<{POST_SNAPBACK}>

Nä vet inte, är vi hungriga :)

Postad 26 augusti 2007 - 08:00

Gäst_NabCake_*
  • Gäst_NabCake_*
  • 0
Yes we are, and so are u ! :)

Postad 26 augusti 2007 - 15:13

henke007
  • henke007
  • Guru

• 5 366 inlägg
  • 0

Blades Of Glory HDDVD  review

SQ

:P

<{POST_SNAPBACK}>

Hur många tänker/funderar/kan tänka sig att köpa denna första Paramount Exklusive??

Personligen är ja ingen direkt fan av Will Ferrel han har väl sina ljusa stunder,
detta skulle verkligen kännas som det ultimataste Blind Buyet.

Men med tanke på referens kvaliteen kan ja faktiskt tänka mig denna :rolleyes: ??

Ska vi inte massköpa denna titel för att stödja Paramount i sitt beslut ;) ??

Era tankar kring denna film ?!

Postad 26 augusti 2007 - 15:35

snuffe82
  • snuffe82
  • Forumräv

• 622 inlägg
  • 0

SQ

:D

<{POST_SNAPBACK}>

Hur många tänker/funderar/kan tänka sig att köpa denna första Paramount Exklusive??

Personligen är ja ingen direkt fan av Will Ferrel han har väl sina ljusa stunder,

Men med tanke på referens kvaliteen kan ja faktiskt tänka mig denna :rolleyes: ??

Ska vi inte massköpa denna titel för att stödja Paramount i sitt beslut ;) ??

<{POST_SNAPBACK}>

En av de roligaste filmerna jag sett på många år :P 10/10

Postad 26 augusti 2007 - 15:44

Gäst_NabCake_*
  • Gäst_NabCake_*
  • 0

SQ

:lol:

<{POST_SNAPBACK}>

Men med tanke på referens kvaliteen kan ja faktiskt tänka mig denna ;) ??

Ska vi inte massköpa denna titel för att stödja Paramount i sitt beslut :D ??

<{POST_SNAPBACK}>

En av de roligaste filmerna jag sett på många år :lol: 10/10

<{POST_SNAPBACK}>

Räkna med mig, även om filmen i sig inte direkt var nån större favorit. Men den har en del roliga poäng, och då jag såg den var den i cam version :rolleyes: ...
I vilket fall som helst så lär den bli mycket roligare att se på med hd PQ och SQ. So count me in baby! :P

Postad 26 augusti 2007 - 16:44

Unregisteredcadb2904
  • Unregisteredcadb2904
  • Forumräv

• 907 inlägg
  • 0
Blades of glory är ett givet köp.

Postad 26 augusti 2007 - 17:00

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

• 1 919 inlägg
  • 0
Ingen som vet när Band Of Brothers släpps i Europa?
Jag vet att den är släppt i Japan. Är ett givet köp när den dyker upp.

Postad 26 augusti 2007 - 19:46

granstrom
  • granstrom
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Väntar med spänning på den, kan ju inte ta allt för lång tid innan den dyker upp tycker jag.

Postad 26 augusti 2007 - 22:48

Tomanista
  • Tomanista
  • Veteran

• 2 396 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Väntar med spänning på den, kan ju inte ta allt för lång tid innan den dyker upp tycker jag.

<{POST_SNAPBACK}>

Inget annonserat så det kan ta hur lång tid som helst.

Postad 27 augusti 2007 - 08:00

henke007
  • henke007
  • Guru

• 5 366 inlägg
  • 0
Heroes Säsong 1 HDDVD ligger 8 redan på DVD topplistan hos Amazon, ser ut at bli en storsäljare för HDDVD :) ( ska se ett par avsnitt på TV4 nästa vecka innan beslut tas :P

Slängde iväg en beställning på Blades of Glory hos HDMS tillslut :) B)

Redigerat av henke007, 27 augusti 2007 - 08:01.

Postad 27 augusti 2007 - 08:15

henke007
  • henke007
  • Guru

• 5 366 inlägg
  • 0
Notting Hill HDDVD Review

http://www.hometheat...php?tid/138375/

SQ Bifogad fil  4.5.gif   315bytes   0 Antal nerladdningar
:P

Postad 27 augusti 2007 - 10:45

smellymarq
  • smellymarq
  • Beroende

• 1 040 inlägg
  • 0

Heroes Säsong 1 HDDVD ligger 8 redan på DVD topplistan hos Amazon, ser ut at bli en storsäljare för HDDVD :) ( ska se ett par avsnitt på TV4 nästa vecka innan beslut tas  :P

Slängde iväg en beställning på Blades of Glory hos HDMS tillslut  :)  B)

<{POST_SNAPBACK}>

Tycker du ska beställa den direkt. En väldigt bra serie..

Postad 27 augusti 2007 - 10:54

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

• 2 231 inlägg
  • 0
Beställde min Heroes i fredags. Så har jag tur får jag den i veckan.

Postad 27 augusti 2007 - 11:08

Max_Power
  • Max_Power
  • Lärjunge

• 433 inlägg
  • 0
Heroes blir det garantrat för mig också. Fast jag väntar nog ett tag. Har åtta HD-filmer som jag inte hunnit se ännu.

Postad 27 augusti 2007 - 13:06

henke007
  • henke007
  • Guru

• 5 366 inlägg
  • 0
Rekommenderar alla som ska köpa Heroes att köpa från Swedisc i sthlm,
de tar 89.98 inkl frakt och inga andra avgifter som tull etc kan tillkomma..

Ja brukar ta boxar o större grejer därifrån, dessutom skickas det Rek och
tar 1 dag när det väl finns i lager och skickas.

Axel tar samma inkl frakt i jämförelse :P

HDMS blir dyrare i detta fallet...

http://swedisc.com/

Postad 27 augusti 2007 - 13:21

snuffe82
  • snuffe82
  • Forumräv

• 622 inlägg
  • 0
Titta vad jag fick i dag från USA, beställde i fredags morgon :P :) :)
» Klicka här för att visa spoiler - Klicka en gång till för att dölja den... «

Postad 27 augusti 2007 - 15:04

snuffe82
  • snuffe82
  • Forumräv

• 622 inlägg
  • 0
Blades of Glory

PQPostad bild :P
SQPostad bild :)

Postad bild

Postad 27 augusti 2007 - 15:07

henke007
  • henke007
  • Guru

• 5 366 inlägg
  • 0
Har Ni läst rescensionen ja klistra in högst upp i tråden och jämfört den med Brackes på
highdef??, enligt Bracke ska filmen ha Dolby True HD och enligt killen på hometheaterspot DD+ 1,5 mbps och detsamma står på baksidan av fodralet om man kollar Axel,mkt skumt.. :P

Dock bra betyg från bägge.. B)

Edit: Snuffe 82 du kan väl Kolla Blades i din HD spelare , vilka ljudspår existerar??

Edit 2: Bracke har editerat sin rescension nu med att det endast finns
DD+ nu och inte Dolby true HD som han tidigare skrivit i sin rescension :) :)

Redigerat av henke007, 27 augusti 2007 - 15:25.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Ny surround JTR Noesis 110HT
    mange87a
    2025-05-14 12:44:27
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.