Blu-ray Filmer
9284 svar till detta ämne
Postad 18 oktober 2007 - 17:46
Tomanista
-
Tomanista
-
Veteran
-
-
2 396 inlägg
kanske inte men betalar man 300:- för en film så vill man ju att den ska vara korrekt. har sett lite screens på diverse olika frame fel och det blir fort många
<{POST_SNAPBACK}>
Är inte heller så glad över felframingen men för 90:- på amazon.com så kan jag ta det
Postad 18 oktober 2007 - 17:51
Unregistered492f4bef
-
Unregistered492f4bef
-
Användare
-
-
121 inlägg
Dear Simon,
Thank you for the e-mail regarding your Pirates of the Caribbean Blu-ray disc. We are concerned about your inquiry and would like an opportunity to address this issue with greater detail. We are currently researching the issues that you are describing. We ask that you please send us your full mailing address and phone number so that we may contact you as soon as we have a resolution.
If you have any other questions you may also contact us at 1-800-723-4763, Monday's 9:30-7:30 and Tuesday through Friday 9:30-6:30 CST
Thank you,
Walt Disney Home Entertainment Technical Support
------------------------------------------------------------
dom är säkert medvetna om problemet men det skadar inte att whina lite =)
Thetias, börjar man väl leta efter dom så ser man dom. hade jag inte läst om dom hade jag säkert inte kollat upp det som jag gjorde och då sett filmen utan att tänka på det alls
Postad 18 oktober 2007 - 17:51
henke007
-
henke007
-
Guru
-
-
5 366 inlägg
kanske inte men betalar man 300:- för en film så vill man ju att den ska vara korrekt. har sett lite screens på diverse olika frame fel och det blir fort många
<{POST_SNAPBACK}>
Är inte heller så glad över felframingen men för 90:- på amazon.com så kan jag ta det 
<{POST_SNAPBACK}>
har du blivit neutral eller Kasst att Pirates har såna problem de borde återkalla dem och skicka ut nya kopior vare sig man fått dem för 90 eller 300 kr speciellt det sistnämnda
Postad 18 oktober 2007 - 17:59
Unregistered492f4bef
-
Unregistered492f4bef
-
Användare
-
-
121 inlägg
har du blivit neutral eller
Kasst att Pirates har såna problem de borde återkalla dem och skicka ut nya kopior vare sig man fått dem för 90 eller 300 kr speciellt det sistnämnda 
<{POST_SNAPBACK}>
hehe henke är det inte dags att du blir neutral snart också? du måste göra som så många andra som kör dual, jag går ju från blått till blå-rött inte dags att du blir röd-blå snart och får njuta av ALLA filmer? edit: ändrat lite, texten såg skum ut
Redigerat av Unregistered492f4bef, 18 oktober 2007 - 18:01.
Postad 18 oktober 2007 - 18:08
Unregistered992
-
Unregistered992
-
Veteran
-
-
1 687 inlägg
'Shoot 'Em Up' Coming to Blu-ray; Later on HD DVDNew Line Home Entertainment has announced 'Shoot 'Em Up' starring Clive Owen, Paul Giamatti and Monica Bellucci will be available January 1 on Blu-ray Disc, with an HD DVD version coming at a later date. The Blu-ray version will be streeting day-and-date with the standard DVD debut.
An exciting technical spec for the Blu-ray version is the inclusion of lossless 7.1 DTS-HD Master Audio, in addition to 1080p high definition video. The HD DVD technical specs have yet to be released.
Exclusive to the Blu-ray Disc version will be a picture-in-picture feature with behind-the-scenes footage, similar to Warner's Interactive Movie Experience. Likewise, the later HD DVD version will include exclusive web-enabled content.
All versions of Shoot 'Em Up will include the following supplemental features:
* Ballet of Bullets – Making Shoot ‘Em Up documentary * Feature length audio commentary from director and writer Michael Davis * Deleted scenes with commentary from director and writer Michael Davis * Scene animatics with commentary from director and writer Michael Davis * Theatrical trailer * Addictive TV remix trailer * Red Band trailer
Shoot 'Em Up on Blu-ray Disc and HD DVD will carry an SRP of $35.99. Källa: themanroom.comPiP exklusivt på BD, humor
Postad 18 oktober 2007 - 18:17
henke007
-
henke007
-
Guru
-
-
5 366 inlägg
Nope Razter.. http://hddvdformat.b.....0DVD Software
Redigerat av henke007, 18 oktober 2007 - 18:22.
Postad 18 oktober 2007 - 18:21
Unregistered992
-
Unregistered992
-
Veteran
-
-
1 687 inlägg
themanroom's text är verkligen missvisande isf
Postad 18 oktober 2007 - 18:32
Scrapanatchi
-
Scrapanatchi
-
Beroende
-
-
1 061 inlägg
kul att Tartan ska skicka med dvd variant av filmerna för £29.99 bland annat sjunde inseglet All titles are making their worldwide Blu-ray Disc debut and in an interesting move will come packaged with the DVD edition of each film to “allow consumers who have yet to invest in Blu-ray technology the opportunity to enjoy the films on existing players at no additional cost as they invest for the future. “ http://www.dvdtimes....contentid=65295
Postad 18 oktober 2007 - 22:03
khalnur
-
khalnur
-
Veteran
-
-
1 668 inlägg
Beställde nyss 2 BD till priset av en på Amazon.com efter tips här i tråden.  Jag har reda Pirates-filmerna 1 o 2 på dvd så det fick bli ett par andra filmer: Ladder 49 och Apocalypto.
Postad 19 oktober 2007 - 09:03
thetias
-
thetias
-
Mästare
-
-
2 965 inlägg
FROM HELL! Review Länk BILD:  LJUD:
Redigerat av thetias, 19 oktober 2007 - 09:07.
Postad 19 oktober 2007 - 12:17
HiDef
-
HiDef
-
Lärjunge
-
-
259 inlägg
Woooho! Spiderman-boxen skickades från discshop idag!!!
Postad 19 oktober 2007 - 12:22
ajzman
-
ajzman
-
Forumräv
-
-
957 inlägg
Woooho! Spiderman-boxen skickades från discshop idag!!! 
<{POST_SNAPBACK}>
!! Allvarligt? Det står ju "Preliminärt releasedatum: 2007-10-24" ?? Shit, tänk om man hade fått den på måndag, har varit så jäkla gött!!
Postad 19 oktober 2007 - 12:26
HiDef
-
HiDef
-
Lärjunge
-
-
259 inlägg
Postad 19 oktober 2007 - 12:32
HiDef
-
HiDef
-
Lärjunge
-
-
259 inlägg
Discshop har även Guld erbjudande på Die Hard 4.0 Blu-Ray! 199kr!!!!
Ögonen har ju helt klart börjat lysa för Discshop igen... har påpekat ett par gånger att dom borde komma med fler erbjudanden för "HD kunder"
Härligt att se!!
Postad 19 oktober 2007 - 12:46
thetias
-
thetias
-
Mästare
-
-
2 965 inlägg
Fick en annan positiv överraskning när jag kom innanför dörren.
DSC00296.JPG 632,12K
37 Antal nerladdningar
Postad 19 oktober 2007 - 13:07
HiDef
-
HiDef
-
Lärjunge
-
-
259 inlägg
DSC00296.JPG 632,12K
37 Antal nerladdningar
<{POST_SNAPBACK}>
Är hollow man bra? Har inte sett den filmen... Såg lite av Hollow Man 2 ? å de va ju inte värt å fortsätta titta efter 30 min..... Men vad jag vet så är ju efterföljare ofta liiiite sämre och i vissa fall Värdelösa...
Postad 19 oktober 2007 - 13:09
ajzman
-
ajzman
-
Forumräv
-
-
957 inlägg
Discshop har även Guld erbjudande på Die Hard 4.0 Blu-Ray! 199kr!!!!
Ögonen har ju helt klart börjat lysa för Discshop igen... har påpekat ett par gånger att dom borde komma med fler erbjudanden för "HD kunder"
Härligt att se!! 
<{POST_SNAPBACK}>
Var hittar du det? http://www.discshop....te=movies&&ref=Ang Hollow Man, njaaää inget jag kan rekommendera... Schyssta effekter men inte mkt mer... (imo)
Redigerat av ajzman, 19 oktober 2007 - 13:09.
Postad 19 oktober 2007 - 13:15
thetias
-
thetias
-
Mästare
-
-
2 965 inlägg
DSC00296.JPG 632,12K
37 Antal nerladdningar
<{POST_SNAPBACK}>
Är hollow man bra? Har inte sett den filmen... Såg lite av Hollow Man 2 ? å de va ju inte värt å fortsätta titta efter 30 min..... Men vad jag vet så är ju efterföljare ofta liiiite sämre och i vissa fall Värdelösa...
<{POST_SNAPBACK}>
Nej, en av Verhoevens sämre filmer, men jag diggar Verhoeven(Robocop, Starship troopers). köper den för att ge den en ny chans och det skall tydligen vara väldigt bra bild på den. Kostade 175 spänn ink frakt, så whatthehell...
Redigerat av thetias, 19 oktober 2007 - 13:16.
Postad 19 oktober 2007 - 13:16
Jokkmokksjocke
-
Jokkmokksjocke
-
Veteran
-
-
2 384 inlägg
Postad 19 oktober 2007 - 13:18
ajzman
-
ajzman
-
Forumräv
-
-
957 inlägg
På www.discshop.se/guld
<{POST_SNAPBACK}>
Aha, OK, har några beställningar kvar att göra innan jag kan joina "Guld-sällskapet" alltså...
Postad 19 oktober 2007 - 13:21
Jokkmokksjocke
-
Jokkmokksjocke
-
Veteran
-
-
2 384 inlägg
Får be någon köpa ut
Postad 19 oktober 2007 - 13:25
ajzman
-
ajzman
-
Forumräv
-
-
957 inlägg
Hehe, kanske d...
Postad 19 oktober 2007 - 13:26
diabolo
-
diabolo
-
Mästare
-
-
3 548 inlägg
http://www.dvdtalk.c...ew.php?id=31070 The Image: All three films in the box set are presented in 1080p transfers, encoded with AVC/MPEG-4.
Spider-Man: Having not seen the first film in a few years, I was shocked to discover that it's framed at 1.85:1. I had to double check that this wasn't some kind of mistake, but no, that's how it was shot and exhibited, and that's what we get here. And the fact that it's in OAR is about the best thing I can say about it. This is the worst high-profile transfer I've seen since the early days of Blu-ray. The brightness in dark scenes have been jacked up, turning the blacks into murky blues. I often saw stray flashes of colors where they weren't supposed to be, perhaps breaking up the solid color of a wall or girder. Detail is extremely low, to the point where I felt like I was watching a DVD, and maybe not even an upconverted one. 2 Stars.  WTF???
Postad 19 oktober 2007 - 13:34
HiDef
-
HiDef
-
Lärjunge
-
-
259 inlägg
Vore ju tråkigt ifall det är så....
Varför inte släppa en box som har samma kvalite som Matrix-boxen!
Får hoppas att det inte stämmer till punkt och pricka... vore trist då 1an är bra..
Postad 19 oktober 2007 - 13:41
thetias
-
thetias
-
Mästare
-
-
2 965 inlägg
    I half expected the BD’s video to be as controversial as that of the DVD. And after watching The Company (shot in HD) just a couple nights before, the somewhat soft beginning seemed to verify such suspicions. But before the halfway point, I became much more optimistic, if not elated at what I saw.
Sony has devoted an entire 50GB disc to the feature film. The AVC bitrate is typically high, and detail in bright daylight and many nighttime sequences, looks terrific. Black levels are deep, and colors have a nice luster that shows off the red and blue.
As you can see in the screenshots, it’s a pretty dramatic upgrade from the previous superbit DVD. Not only is there much more detail, but almost surprisingly, there’s much greater clarity even than the Superbit DVD. With all the mosquitoes flying about, obscuring textures and details even in superbit, I can only imagine how significant the difference compared to the original 2-disc non-superbit DVD, which the superbit presentation was already distinctly better than.
Compression holds no viable influence that I noticed. Even complex fades and smoke filled battlegrounds were without evidence of block or banding. Truer to the original elements, noise is more distinctly grain, not mutated by compression and scaling into something far less appealing.
Aside from some spotty softness, the only thing that really merits criticism, is some inconsistent application of edge enhancement. Most of the film demonstrated a nice sense of clarity. But a scattered few scenes that appeared on the softer side, were clearly not free of such DVD leftovers. The funeral scene at the end was one. What looked like timing error was also visible in a few spots. But it could have been aberration or something else.
Bra försök, Trollio Att Spiderman 1 är den minst imponerande av de 3 är inte nåt nytt.
Postad 19 oktober 2007 - 13:45
diabolo
-
diabolo
-
Mästare
-
-
3 548 inlägg
Sorry Thetias, men the B-ray pics suck...seriöst. Har sett bättre kvale från DVD via uppskalning.
Postad 19 oktober 2007 - 13:52
thetias
-
thetias
-
Mästare
-
-
2 965 inlägg
Ett tips, kolla in förbättringen jämfört med superbit versionen. Jag lovar bilderna är där, bara att öppna ögonen.
Som sagt, Spiderman 1 har aldrig haft imponerande bild och effekterna är sämre de med jämfört med de andra 2.
Synd att det inte är bättre men så är det.
Postad 19 oktober 2007 - 13:54
diabolo
-
diabolo
-
Mästare
-
-
3 548 inlägg
Har inga problem med ögonen Thetias  .... "This is the worst high-profile transfer I've seen since the early days of Blu-ray"...det säger allt, tyvärr.
Postad 19 oktober 2007 - 14:01
thetias
-
thetias
-
Mästare
-
-
2 965 inlägg
Har inga problem med ögonen Thetias ...."This is the worst high-profile transfer I've seen since the early days of Blu-ray"...det säger allt, tyvärr.
<{POST_SNAPBACK}>
Vi kan hålla på och citera andras uttalanden om filmen hela dan, men det leder ingen vart. Många kommer få sina filmer på måndag och kan ge en egen review. Spiderman 1 kommer inte ha lika bra bild som 2&3, men bättre än DVD och det är ju hela poängen.
Postad 19 oktober 2007 - 14:15
Johan78
-
Johan78
-
Beroende
-
-
1 419 inlägg
Bättre SM1 i nästan HD än INGET ALLS! Du är bara avundsjuk på att vi som kör Blu-ray får avnjuta kanonrullar som Spider-Man och Die Hard. Erkänn 
<{POST_SNAPBACK}>
Ääää, nope...har de på DVD..dvs samma kvale som B-ray varianten 
<{POST_SNAPBACK}>
"de"? Det är SM1 som har fått en lite taskig transfer. SM2 och SM3 har kanonbra kvalité som jag tvekar på att även en bra DVD-variant matchar
Postad 19 oktober 2007 - 14:19
thetias
-
thetias
-
Mästare
-
-
2 965 inlägg
Bättre SM1 i nästan HD än INGET ALLS! Du är bara avundsjuk på att vi som kör Blu-ray får avnjuta kanonrullar som Spider-Man och Die Hard. Erkänn 
<{POST_SNAPBACK}>
Ääää, nope...har de på DVD..dvs samma kvale som B-ray varianten 
<{POST_SNAPBACK}>
"de"? Det är SM1 som har fått en lite taskig transfer. SM2 och SM3 har kanonbra kvalité som jag tvekar på att även en bra DVD-variant matchar 
<{POST_SNAPBACK}>
Ja det finns alltså ingen annan version av Spiderman 1 med bättre bild. Bluray verionen har bäst bild för tillfället. Hur svårt kan det vara att förstå. Sen att man inte tycker att det är så bra som man önskar, det håller jag med om.
Postad 19 oktober 2007 - 14:31
Unregistered4e1812ee
-
Unregistered4e1812ee
-
Forumräv
-
-
889 inlägg
Därmed inte sagt att en film på endera HD-formatet tyvärr kan vara ganska dålig. Jag har precis fått hem en blu-ray spelare, och provade den med en av de blu-ray diskar jag har: The Fugitive (fr 1993, Harrison Ford, Tommy Lee Jones m fl.). Filmen är en favorit hos mig o släpptes på blu-ray redan september förra året, kodad i mpeg2.
Nu har jag inte sett hela filmen utan bara de kanske fem första minuterna (skall nog se hela idag), men det jag såg gjorde mig rätt besviken. Ingen riktig skärpa o bleka, urvattnade färger. Det senare kan vara avsiktligt gjort av regissören, men jag tror ej det. Av det jag sett skulle jag säga att bilden när det gäller skärpa håller samma kvalitet, eller snäppet SÄMRE, än Star Wars-boxen jag har på DVD (THX-klassad från Fox).
Min spelare är en Samsung BD-P1400, projektor en NEC CRT. Menyerna från spelaren är knivskarpa på filmduken.
Av det jag sett på HDDVD har jag ännu inte lyckats få "bottennapp", men de finns säkert på det formatet också. Likaväl som det finns DVD som nästan är som HD o sådana där man tro att det bara är en digital kopia av ett VHS-band kopierat i fyra led....
Postad 19 oktober 2007 - 14:36
thetias
-
thetias
-
Mästare
-
-
2 965 inlägg
Därmed inte sagt att en film på endera HD-formatet tyvärr kan vara ganska dålig. Jag har precis fått hem en blu-ray spelare, och provade den med en av de blu-ray diskar jag har: The Fugitive (fr 1993, Harrison Ford, Tommy Lee Jones m fl.). Filmen är en favorit hos mig o släpptes på blu-ray redan september förra året, kodad i mpeg2.
Nu har jag inte sett hela filmen utan bara de kanske fem första minuterna (skall nog se hela idag), men det jag såg gjorde mig rätt besviken. Ingen riktig skärpa o bleka, urvattnade färger. Det senare kan vara avsiktligt gjort av regissören, men jag tror ej det. Av det jag sett skulle jag säga att bilden när det gäller skärpa håller samma kvalitet, eller snäppet SÄMRE, än Star Wars-boxen jag har på DVD (THX-klassad från Fox).
Min spelare är en Samsung BD-P1400, projektor en NEC CRT. Menyerna från spelaren är knivskarpa på filmduken.
Av det jag sett på HDDVD har jag ännu inte lyckats få "bottennapp", men de finns säkert på det formatet också. Likaväl som det finns DVD som nästan är som HD o sådana där man tro att det bara är en digital kopia av ett VHS-band kopierat i fyra led....
<{POST_SNAPBACK}>
Den filmen är känd för att vara en av de sämre bildmässigt. Det finns som sagt alltid dåliga transfers på båda HD formaten, precis som det finns på DVD. I fallet Fugitive så såg det riktigt bra ut på min Pioneer plasma, men kan tänka mig att det inte är lika vackert att se den med proj och stor duk.
Postad 19 oktober 2007 - 14:42
Unregistered4e1812ee
-
Unregistered4e1812ee
-
Forumräv
-
-
889 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Den filmen är känd för att vara en av de sämre bildmässigt.
Det finns som sagt alltid dåliga transfers på båda HD formaten, precis som det finns på DVD.
I fallet Fugitive så såg det riktigt bra ut på min Pioneer plasma, men kan tänka mig att det inte är lika vackert att se den med proj och stor duk.
<{POST_SNAPBACK}>
Synd på en så bra film...  Man skulle hoppas att Warner gör som Sony med The Fifth Element o ger ut en "remastrad" version !!
Postad 19 oktober 2007 - 14:44
Johan78
-
Johan78
-
Beroende
-
-
1 419 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Stoppa in Pirates of the Caribbean så får du se på vad Blu-ray har att erbjuda i bildkvalité
Postad 19 oktober 2007 - 14:47
thetias
-
thetias
-
Mästare
-
-
2 965 inlägg
Synd på en så bra film... Man skulle hoppas att Warner gör som Sony med The Fifth Element o ger ut en "remastrad" version !! 
Ja man kan ju alltid hoppas, men Warner är lite små luriga och lägger tex ofta in DD ljud istället för lossless ljud tex. det är bara en sak vi kan vara säkra på och det är att filmbolagen alltid är minst ett steg före oss konsumenter när det gäller att mjölka pengar av oss. Jag har oxå undrat om den där "HD mastern" de snackar om när de gör en HD kopia verkligen alltid är äkta varan.
Redigerat av thetias, 19 oktober 2007 - 14:48.
Postad 19 oktober 2007 - 14:55
hassesolo
-
hassesolo
-
Über-Guru
-
-
10 389 inlägg
I den här recensionen får ettan och tvåan 9/10 i bildbetyg och trean får 10/10. Det kanske inte är så hemskt illa ändå. Hoppas... Review!
Postad 19 oktober 2007 - 15:10
Johan78
-
Johan78
-
Beroende
-
-
1 419 inlägg
I den här recensionen får ettan och tvåan 9/10 i bildbetyg och trean får 10/10. Det kanske inte är så hemskt illa ändå. Hoppas...
Review!
<{POST_SNAPBACK}>
Med andra ord ska man inte lita på enstaka recensioner! Tyvärr gör ju VISSA det  Recensenten på avforums verkar ju vara en riktig filmnörd så jag litar mer på honom än den andra.
Postad 19 oktober 2007 - 15:12
ajzman
-
ajzman
-
Forumräv
-
-
957 inlägg
I den här recensionen får ettan och tvåan 9/10 i bildbetyg och trean får 10/10. Det kanske inte är så hemskt illa ändå. Hoppas...
Review!
<{POST_SNAPBACK}>
Med andra ord ska man inte lita på enstaka recensioner! Tyvärr gör ju VISSA det Recensenten på avforums verkar ju vara en riktig filmnörd så jag litar mer på honom än den andra.
<{POST_SNAPBACK}>
Najz, jag beställde precis boxen från Discshop och håller naturligtvis tummarna för hög bildkvalle på SP1!
Redigerat av ajzman, 19 oktober 2007 - 15:12.
Postad 19 oktober 2007 - 15:37
Unregistered992
-
Unregistered992
-
Veteran
-
-
1 687 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Warner som fucka till det. While the HD DVD release featured a 1080p/VC-1 transfer, the Blu-ray version is MPEG-2, but the results are still a wash.
However, controversy was generated by the HD DVD release, with some online reviewers and early adopters complaining that despite the 1080p label on the package, the transfer was really just an upconverted 1080i master, which resulted in noticeable motion artifacts, namely jagged edges on sharply contrasted objects. Subsequently, we requested a clarification from Warner on the issue, and were told that all of Warner's next-gen releases come from true 1080p masters. http://bluray.highde...4/fugitive.html
Redigerat av Unregistered992, 19 oktober 2007 - 15:38.
Postad 19 oktober 2007 - 15:44
Unregistered992
-
Unregistered992
-
Veteran
-
-
1 687 inlägg
Picture Spider-Man This is really nothing short of stunning, even at the start of the opening titles you know you're in for a good ride. Presented in the original 1.85:1 ratio MPEG4/AVC 1080p Sony have certainly put the polish on what must be considered one of their premier releases. Colour use is extensive but never once deviating from boundaries. The World Fair scene is rich, deep and incredibly detailed. This scene also demonstrates the true depth of the image, detail in the background never for one moment lost. I paused this scene on a number of occasions just to take it all in!
Detail, which I have never seen before on the SD releases, shows itself in other areas. Norman Osborn's lab at the start gives up all it's secrets; the headset on the scientist demonstrating the glider beautifully rendered and coloured. The glider itself is a feast for the eyes when you can catch brief glimpses - again pause material. Wires, control mechanisms and other detail is shown below the glider with all the elements plainly on view. The spider which initially bites Peter shown here in so much detail you just wanted to either slap it, or at least catch it in an upturned glass.
Back to the World Fair scene when Mary Jane is clinging to the collapsing balcony. Detail here is perhaps one of the downfalls of any HD format. The mechanical apparatus used to create the crumbling stonework effect is plainly visible.
Contrast is never scrunched at either end of the spectrum. Detail in the frame whilst the Goblin flies into the World fair is still available, suitably differentiated between the light blue of the sky and the white of clouds. Dark scenes, of which there are plenty have deep foreboding blacks still with adequate detail in the shadows. The audience during the Spidey's wrestling match with Bonesaw are revealed for all to see in their slobbering glory. No grain, artefacts, or enhancement are anywhere to be seen. Print quality is not an issue with such a recent release.
Individual Score : 9 http://avplay.avforu...ediareview=9057 Jag som trodde att det inte var någon skillnad jämfört med DVD'n?
Postad 19 oktober 2007 - 15:45
Unregisteredf7bba9d7
-
Unregisteredf7bba9d7
-
Beroende
-
-
1 113 inlägg
Ifall bilden är usel på en Blu-ray utgåva så är det bra att någon postar det i tråden...
Jag vill inte köpa en film för 200kr eller mer och sedan få se att bilden är dålig.
Vill se mera info i tråden angående kvalitén på filmerna...
Postad 19 oktober 2007 - 15:56
Unregistered992
-
Unregistered992
-
Veteran
-
-
1 687 inlägg
Ifall bilden är usel på en Blu-ray utgåva så är det bra att någon postar det i tråden... Jag vill inte köpa en film för 200kr eller mer och sedan få se att bilden är dålig.
<{POST_SNAPBACK}>
Det är bara DVDtalk vad jag vet som tycker det.
Postad 19 oktober 2007 - 16:13
thetias
-
thetias
-
Mästare
-
-
2 965 inlägg
Ifall bilden är usel på en Blu-ray utgåva så är det bra att någon postar det i tråden... Jag vill inte köpa en film för 200kr eller mer och sedan få se att bilden är dålig.
<{POST_SNAPBACK}>
Nej det är inte ok att enbart posta FUD... som var fallet här.
Postad 19 oktober 2007 - 16:17
Unregisteredf7bba9d7
-
Unregisteredf7bba9d7
-
Beroende
-
-
1 113 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Nej det är inte ok att enbart posta FUD... som var fallet här.
<{POST_SNAPBACK}>
FUD ska ej finnas i trådarna, vill bara vet mera om bilden är bra. Det är en dyr hobby det här. Dumt att slänga bort massa pengar om det visar sig att Blu-ray utgåvan är bara marginellt bättre än dvd utgåvan...
Redigerat av Unregisteredf7bba9d7, 19 oktober 2007 - 16:24.
Postad 19 oktober 2007 - 16:26
thetias
-
thetias
-
Mästare
-
-
2 965 inlägg
Ja det är ju upp till var och en att avgöra själv.
Är du orolig, hoppa över det köpet.
Postad 19 oktober 2007 - 16:29
Unregisteredf7bba9d7
-
Unregisteredf7bba9d7
-
Beroende
-
-
1 113 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Vad menar du med ditt inlägg? Det är väl bra om folk postar och skriver om vad de tycker om filmerna eller?
Postad 19 oktober 2007 - 16:34
Scrapanatchi
-
Scrapanatchi
-
Beroende
-
-
1 061 inlägg
Försäljning usa enligt nielsen veckan som sluta 14e blu-ray 71%http://www.nxtbook.c...stex/hom102107/
Postad 19 oktober 2007 - 16:36
thetias
-
thetias
-
Mästare
-
-
2 965 inlägg
<{POST_SNAPBACK}> Vad menar du med ditt inlägg? Det är väl bra om folk postar och skriver om vad de tycker om filmerna eller?
<{POST_SNAPBACK}>
Det är "in the eye of the beholder" vad som är bra bild. Filmerna kommer på måndag, så det är svårt att skriva vad man tycker redan nu. Ja det är klart vi kommer skriva vad vi tycker om filmerna, antar att du menar bild och ljud. Men spidey 1 kommer ha sämst bild av de 3, det kan jag säga redan nu, så du kanske ska hoppa över det köpet. Hänger du med?
Postad 19 oktober 2007 - 16:45
Chris Ya
-
Chris Ya
-
Forumräv
-
-
665 inlägg
'Shoot 'Em Up' Coming to Blu-ray; Later on HD DVD
New Line Home Entertainment has announced 'Shoot 'Em Up' starring Clive Owen, Paul Giamatti and Monica Bellucci will be available January 1 on Blu-ray Disc, with an HD DVD version coming at a later date. The Blu-ray version will be streeting day-and-date with the standard DVD debut.
An exciting technical spec for the Blu-ray version is the inclusion of lossless 7.1 DTS-HD Master Audio, in addition to 1080p high definition video. The HD DVD technical specs have yet to be released.
Exclusive to the Blu-ray Disc version will be a picture-in-picture feature with behind-the-scenes footage, similar to Warner's Interactive Movie Experience. Likewise, the later HD DVD version will include exclusive web-enabled content.
All versions of Shoot 'Em Up will include the following supplemental features:
* Ballet of Bullets – Making Shoot ‘Em Up documentary * Feature length audio commentary from director and writer Michael Davis * Deleted scenes with commentary from director and writer Michael Davis * Scene animatics with commentary from director and writer Michael Davis * Theatrical trailer * Addictive TV remix trailer * Red Band trailer
Shoot 'Em Up on Blu-ray Disc and HD DVD will carry an SRP of $35.99. Källa: themanroom.com
PiP exklusivt på BD, humor 
<{POST_SNAPBACK}>
Den ser vi fram emot! Verkar riktigt fet! Sen att Monica Bellucci är med i den gör det hela inte sämre
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
High Definition
-
→
Blu-ray
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-16 13:46:51
-
Ny hifi-bänk - Jobb kvar
joga
2025-05-15 21:43:01
-
JBL M2 & BMS SUB
Anton
2025-05-15 16:51:15
-
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|