Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

W960i Sony Ericsson

1435 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 26 December 2007 - 20:35

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

Ok! Nu har jag köpt en w960i! :) Är helnöjd med den!.. Lite stor, men det är helt ok! Jag har stora byxfickor. :D

Kan redan det mesta i telefonen.. Men vilken är den optimala/bästa inställningen att använda när man ska konvertera sina videofiler (mpeg, avi, wmv osv) till mp4? .. Vilken upplösning, framerate, bitrate osv osv ska jag använda för att få bästa bildkvalite i mina mp4 filer? :D Jag använder Xilisoft MP4 Converter..

Tänkte först fixa in några mp4 filmer, sen ska jag ladda in en divxspelare och se hur bra mobilen klarar divx. :D

Mitt xilisoft buggade när jag ändrade upplösningen =S Aja , 320x240, bitrate runt 700kb/s då mer inte gör någon nytta direkt i .mp4. (körde föresten south park i divx på bitrate 280kb/S och fick då väldigt grym kvalite.) Frameraten kan du väl ta vad dem rekommenderar.Brukar stå där längs sidan iaf på mitt xilisoft.Någon som har telefonen och har prövat olika inställningar kan väl tillägga något.

Postad 26 December 2007 - 20:38

n0ob
  • n0ob
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0

Tjena.

Mött på patrull här nu... Jag försöker kopla upp mig på mitt hemmanät (wifi), men den koplar inte upp sig, utan säger bara "Uppkopling mislyckades". Någon idé om vad som är fel?

Det enda jag gjort sedan i morse (då det funkade senast) var å deaktivera Wlan för att spara batteri. Har givetvis aktiverat det nu, och gjort en ny sökning. Men icke.... Mkt tacksam för hjälp!!

N0oben

Upptäckte själv vad som hände... Av någon oförklarlig orsak raderade w960:n WEP-nyckeln.... Dock schysst om telefonen kunde meddela att dne inte kom in på nätverket pga av detta, så man inte behöver gissa sig till vad problemet kan vara...

Postad 26 December 2007 - 22:11

Unregistered48c06cd1
  • Unregistered48c06cd1
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
jag har ett mysko problem..

När jag skickar sms till mig själv för att testa så står det exempel att jag har sändt smset 22:04 och sen när jag tittar på inkorgen när jag mottagit mitt egna sms så står et 21:01.

Någon som har nån ide vad det kan vara?

Postad 27 December 2007 - 11:04

Coistrel
  • Coistrel
  • Forumräv

• 804 inlägg
  • 0
Så är det på alla mina sms i min inkorg (har en W850)

T.ex:
Skickat: 11:00
Mottaget: 10:58
Svarat: 10:59

Liiite skumt ^^

Postad 27 December 2007 - 11:37

Unregistered48c06cd1
  • Unregistered48c06cd1
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
haha okej, antar att det inte är något att göra åt då.

synd bara att man rensade hela inkorgen för att se fall det hjälpte :)

Redigerat av Unregistered48c06cd1, 27 December 2007 - 11:52.

Postad 27 December 2007 - 13:02

Coistrel
  • Coistrel
  • Forumräv

• 804 inlägg
  • 0
Tror det har med näten man är uppkopplad mot.. :)

Postad 27 December 2007 - 13:35

Horace
  • Horace
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0
Har hittat på en till grej som är... jaaa...
Vibratorn är ju tamejsjutton katastrofalt dålig.. har man telefonen i byxfickan är det hopplöst att känna den om man inte råkar höra ringsignalen... W800'an var mil bättre med det.
Sen är en bagatell att knapplåset beter sig lite underligt när man laddar telefonen.
Men skulle aldrig byta bort den ändå.. bortsett från kameran har den allt jag kan önska mig.

Postad 27 December 2007 - 13:50

venomizer
  • venomizer
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0

jag har ett mysko problem..

När jag skickar sms till mig själv för att testa så står det exempel att jag har sändt smset 22:04 och sen när jag tittar på inkorgen när jag mottagit mitt egna sms så står et 21:01.

Någon som har nån ide vad det kan vara?

Tjena!

Jag är ganska säker på att det är en bugg, som finns även på k800i som jag har. Enligt mig är det beroende på "sommar/vintertid", för när man ändrar detta så blir tiden fel på antingen skickade eller mottagandetiden (kommer inte ihåg vilket).

Jag lever med felet... men om du orkar kan du ju påpeka för SE =p

Postad 27 December 2007 - 15:44

drbrain
  • drbrain
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0
Oj... vad bra bild det blev när man tog av skyddsplasten :)
Idag kom äntligen "screenprotectorn" från kina... så får vi se hur bra den är.

Redigerat av drbrain, 27 December 2007 - 15:51.

Postad 27 December 2007 - 17:13

Coistrel
  • Coistrel
  • Forumräv

• 804 inlägg
  • 0
Är kameran lika bra som den 3.2 mpx kameran på K810 eller den kameran på k800?

Eller är den sämre / bättre?

(Nu menar jag i dagsljus, då såklart de andra är bättre pga blixt)

Postad 27 December 2007 - 17:35

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

Kameran på k810 och på k800 är likadan :) Det enda som skiljer dem åt är mjukvaran, dvs några extra funktioner med kameran på k810.

Postad 27 December 2007 - 18:54

osiriz
  • osiriz
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Men hur är det med teman då..

Är det samma typ av teman på w960i som det är på w910i?

Har försökt hitta nå fina websites med teman till w960i, men hittar inga.. Däremot så hittar jag massor av w910i teman. Kan jag ladda ner dessa och köra dom på min w960i?

Postad 27 December 2007 - 18:56

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

Har försökt hitta nå fina websites med teman till w960i, men hittar inga.. Däremot så hittar jag massor av w910i teman. Kan jag ladda ner dessa och köra dom på min w960i?

Nej , då de använder olika OS.
Kolla efter p1-teman eller symbianteman.

Postad 27 December 2007 - 19:06

Coistrel
  • Coistrel
  • Forumräv

• 804 inlägg
  • 0

Kameran på k810 och på k800 är likadan :) Det enda som skiljer dem åt är mjukvaran, dvs några extra funktioner med kameran på k810.

Okej då. Tvetydlig fråga ;)

Jag menade K800 och K810 i JÄMFÖRELSE med W960?

Postad 28 December 2007 - 06:28

grottloffe
  • grottloffe
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
hur fan gör ni allt de där:p. är total färsking va det gäller att få in film i luren. sitter å pungar in en massa mp4 filmer i min w960i men den kan inte spela upp dem :) va gör jag för fel?

Postad 28 December 2007 - 11:15

djchester
  • djchester
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0
GAAH! Startade om telefonen idag när jag lyckats hänga ett program och nu startar den inte igen. Står bara och blinkar vitt med knappsatsen. Stoppat i laddaren och den beter sig likadant, tagit ur batteriet och satt i igen. Samma sak.

Va fasen kan ha hänt? Idéer uppskattas!

Redigerat av djchester, 28 December 2007 - 11:16.

Postad 28 December 2007 - 14:28

kostekonomen
  • kostekonomen
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

GAAH! Startade om telefonen idag när jag lyckats hänga ett program och nu startar den inte igen. Står bara och blinkar vitt med knappsatsen. Stoppat i laddaren och den beter sig likadant, tagit ur batteriet och satt i igen. Samma sak.

Riktigt tråkigt att höra, tyvärr kan jag inte hjälpa dig. Men jag skulle uppskatta om du berättade vilket program det ar du använda när telefonen hängde sig så att jag kan undvika detta.

Jag har också en fråga. Är det bara jag eller låter inte alarmet i tyst läge? Går detta att ändra? I min tidigare w800 så lät alarmet när telefonen var i tyst läge vilket man föredrar så att man inte väcks av ovälkomna samtal mitt i natten!

Postad 28 December 2007 - 15:54

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
I tyst läge så låter inte larmet nej. Sätt den i flight mode på nätterna istället så slipper du få samtal .

Postad 29 December 2007 - 00:10

n0ob
  • n0ob
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0

Försök att hålla power-knappen intryck i 15 sekunder. SE ska ha någon form av fail-safe då.
Hoppas det hjälper....

Postad 29 December 2007 - 07:41

osiriz
  • osiriz
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0

Nej , då de använder olika OS.
Kolla efter p1-teman eller symbianteman.

Tack ännu en gång! =) Du är väldigt hjälpsam!

En annan sak jag funderar över är hur man ändrar upplösning på sina divx filmer. har tänkt ändra om till 320x240 innan jag lägger in dem på telefonen..

det verkar inte gå att göra i divx converter.. :s

Postad 29 December 2007 - 12:10

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

En annan sak jag funderar över är hur man ändrar upplösning på sina divx filmer. har tänkt ändra om till 320x240 innan jag lägger in dem på telefonen..

Jag tackar och bockar :)

Det går du måste bara trycka i "Use Custom Resolution"
men efter att du har kryssat i den så ser du att om du minskar en så minskar den andra osv.
Tryck då på hänglåset en gång.Du flyttar dem varförsig.
Sen är det bara att skriva i 320x240 så är det hela löst tror ja :)
Vilken version använder du? Jag kör på 6.6.

Postad 29 December 2007 - 12:41

osiriz
  • osiriz
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0

Jag tackar och bockar ;)

Det går du måste bara trycka i "Use Custom Resolution"
men efter att du har kryssat i den så ser du att om du minskar en så minskar den andra osv.
Tryck då på hänglåset en gång.Du flyttar dem varförsig.
Sen är det bara att skriva i 320x240 så är det hela löst tror ja ;)
Vilken version använder du? Jag kör på 6.6.

ah ok, det måste vara nånting jag missat / inte sett. :D .. ska testa igen när jag kommer hem!

Jag tror jag kör med 6.5 :s .. det står iaf det på divx hemsida (där man laddar ner installen.) http://www.divx.com/...dows/converter/

Vars fick du tag på 6.6? :D

Postad 29 December 2007 - 13:06

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

ah ok, det måste vara nånting jag missat / inte sett. ;) .. ska testa igen när jag kommer hem!

Jag tror jag kör med 6.5 :s .. det står iaf det på divx hemsida (där man laddar ner installen.) http://www.divx.com/...dows/converter/

Vars fick du tag på 6.6? :D

Aha okej , då är det nog den eller 6.4 jag använder.Hoppas det löser sig iaf ;)

Postad 30 December 2007 - 01:41

Yequi
  • Yequi
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Sitter med en nyinförskaffad w960i och är i det stora hela mycket nöjd. Dock sliter jag mitt hår gällande equalizern, finns det verkligen ingen möjlighet att kunna ställa in equalizern manuellt? Skulle högst uppskatta någons kompetenta feedback gällande detta... stort tack! / Robin

Postad 30 December 2007 - 15:56

Cmdr_Chakotay
  • Cmdr_Chakotay
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0

Sitter med en nyinförskaffad w960i och är i det stora hela mycket nöjd. Dock sliter jag mitt hår gällande equalizern, finns det verkligen ingen möjlighet att kunna ställa in equalizern manuellt? Skulle högst uppskatta någons kompetenta feedback gällande detta... stort tack! / Robin

Nope, det går dessvärre inte varken på min P1i eller frugans W960i :blush:
Lite märkligt faktiskt då det går på min gamla K610i ;)
Har även testat en annan musikspelare i P1'an, LCG Jukebox och den har en EQ som går att justera.
Märkligt att inte SE har gjort det möjligt i sitt Walkman flagskepp W960i

Postad 30 December 2007 - 18:33

osiriz
  • osiriz
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Hmm vilka program bör man skaffa till sin w960? Den har ju symbian OS, så det finns ju en hel del program till den!.. Jag har en aning dålig fantasi då det gäller vilka program som man kan tänkas villja ha / behöva..

Någon som vet en sida med bra program?
Någon som kan göra en top3 eller top5 lista över program som jag genast bör skaffa? =)

Postad 30 December 2007 - 19:20

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Hmm vilka program bör man skaffa till sin w960? Den har ju symbian OS, så det finns ju en hel del program till den!.. Jag har en aning dålig fantasi då det gäller vilka program som man kan tänkas villja ha / behöva..

Någon som vet en sida med bra program?
Någon som kan göra en top3 eller top5 lista över program som jag genast bör skaffa? =)

Kolla här tex.

http://www.uiq.com/myuiq.html

Postad 30 December 2007 - 19:28

Coistrel
  • Coistrel
  • Forumräv

• 804 inlägg
  • 0
Någon som laddat ner och testat Scribbler än?

Postad 02 January 2008 - 14:43

BinLabin
  • BinLabin
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
En site som jag varmt rekommenderar: http://www.imserba.com

I övrigt kan jag ju säga att jag är i stort nöjd med min W960i, men den har brister som jag bara hoppas att UIQ och SE fixar med uppdateringar.
Var det någon som hade några riktigt bra tips för att få sin 960 att bli lite kvickare? Något säger mig att det bör gå att få den att bli lite kvickare, för jag kan tro att den levereras i ett läge där man får se en hel del ögongodis som man säkert kan vara utan. Jag har stängt av övergångar, men det finns säkert mer man kan joxxa med för att få den att bli så kvick som möjligt.

Och för de som känner sig manade; kameran ärligt, är det bara jag eller är den lika snabb som en snigel doppad i sirap eller? Och om inte, har ni gjort något för att kvicka upp den? Jag har jämfört en P1a och min egen 960 och P1an är märkbart snabbare.

Postad 02 January 2008 - 19:34

mawam
  • mawam
  • Användare

• 102 inlägg
  • 0
kanske en halvdum fråga men ställer man den inte så förblir man dum :)

fungerar minnet som en portabel HD när man ansluter telefonen till pc (lr mac fungerar den me mac?)
så jag själv kan lägga in vad jag önskar på den lr måste man gå via något SE program?

en annan halvdum fråga kanske jag har en w810 nu och måste väl troligen byta sim kort för att få tillgång till alla 3G saker som denna nya superlur kan levera?
sugen på att byta upp mig lite men aningen dyr i nuläget

Postad 02 January 2008 - 19:42

Mr_nygren
  • Mr_nygren
  • Forumräv

• 541 inlägg
  • 0
Har nu nästan valt bort K850i fast jag var riktigt sugen på den, mot W960i eller P1:an. Vet dock inte vilken jag ska välja, tycker dessa två mobiler verka ha mer än K850i:n men problemet är att jag aldrig haft en Mobil/handdator liknande telefon, ni som har gått från "vanlig" mobil till "handdatormobil" hur upplevde ni det? Kändes det klumpigt och svårt navigerat? Det är just därför som jag tvekar på en W960i eller en P1:an.
Men vilken skulle ni ha valt av dessa två? Vilken är lättast att hantera? Just nu ligger W960i närmast. Men vill gärna höra åsikter bra som dålig ifrån er som äger en :)

Postad 02 January 2008 - 19:43

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

kanske en halvdum fråga men ställer man den inte så förblir man dum :)

fungerar minnet som en portabel HD när man ansluter telefonen till pc (lr mac fungerar den me mac?)
så jag själv kan lägga in vad jag önskar på den lr måste man gå via något SE program?

en annan halvdum fråga kanske jag har en w810 nu och måste väl troligen byta sim kort för att få tillgång till alla 3G saker som denna nya superlur kan levera?
sugen på att byta upp mig lite men aningen dyr i nuläget

Det finns masslagring?Har jag för mig.Så du kan lägga in allt möjligt.

Ja om du har ett 2g kort,och inte ett 3gkort i en gsmmobi,l om du vill ha högre hastighet dvs.

Postad 02 January 2008 - 21:00

Cmdr_Chakotay
  • Cmdr_Chakotay
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0

Någon som laddat ner och testat Scribbler än?

Japp, ett lite småkul program :)

Postad 02 January 2008 - 23:10

frajje
  • frajje
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0

Nu får ni hjälpa mig innan jag blir galen!
Jag har problem med mina mms. Telenor har skickat sms med inställningar och jag har med kundtjänstens hjälp försökt få igång skiten, men icke!
Alla mms jag skickar hamnar i utkorgen och alla mms jag tar emot hamnar i inkorgen och på ikonen syns det, förutom den gröna pilen, också en liten klocka. När jag klickar på meddelandet får jag till svar att "Det här meddelandet är inställtpå att skickas/tas emot vid xx:xx" och inget mer händer. När den angivna tiden är uppnådd sätts tiden fram til ett nytt klockslag och så fortsätter det. Telenor hävdar att detta beror på inställningar i telefonen, men med tanke på att SE verkar ha haft en pryo från mellanstadiet för att skriva instruktionsboken så får man inte så mycket svar där. Den ovan nämda ikonen finns inte ens med i hela instruktionsboken.
Enligt Telenor kan jag inte ta emot meddelanden förän jag skickat det första.

Hade samma problem...Ändrade MMS inställningen till Telenor WAP och fick hem mmset på två röda ;D

Postad 02 January 2008 - 23:45

Yequi
  • Yequi
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Hej, jag försöker få klarhet över vilka filmformat som kan spelas med w960i. För närvarande använder jag "Movavi Video Converter 6.0" för att konvertera mina filmer till *.3gp-format, men även fast jag här väljer optimal quality så blir kvalitéen skräp, ganska givet när programet pressar ner en 700mb film till 40mb. Jag kan även välja att konvertera till *.mp4-format, och här får jag ett antal olika valmöjligheter.

- MPEG4 (iPod, MP4). Detta format fungerar inte på min w960i, följande meddelande visas: "There is a problem opening the file. Try again?". Sunkigt.
- iPod (320x240).
- iPhone (320x240). Båda dessa format fungerar och väljer jag iPhone så pressas en 700mb film ner till 200mb, dvs behåller en klockren bild- och ljudkvalité. Dock så hackar filmen till och från, speciellt vid häftiga kamerarörelser. Hur kommer detta sig? Är det konverterings-programet som är sunktigt eller sitter problemet i telefonens internminne?

Det vore kanon ifall man lyckades använda ett .mp4 format som behåller knivskarp kvalité (som på iPhone) utan att filmen hackar i w960i, är ytterst tacksam för lite hjälp! Om någon känner till ett bättre konverteringsprogram som skulle lösa detta får ni gärna berätta vilket.

Tack och bock!

Postad 03 January 2008 - 00:24

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Hej, jag försöker få klarhet över vilka filmformat som kan spelas med w960i. För närvarande använder jag "Movavi Video Converter 6.0" för att konvertera mina filmer till *.3gp-format, men även fast jag här väljer optimal quality så blir kvalitéen skräp, ganska givet när programet pressar ner en 700mb film till 40mb. Jag kan även välja att konvertera till *.mp4-format, och här får jag ett antal olika valmöjligheter.

- MPEG4 (iPod, MP4). Detta format fungerar inte på min w960i, följande meddelande visas: "There is a problem opening the file. Try again?". Sunkigt.
- iPod (320x240).
- iPhone (320x240). Båda dessa format fungerar och väljer jag iPhone så pressas en 700mb film ner till 200mb, dvs behåller en klockren bild- och ljudkvalité. Dock så hackar filmen till och från, speciellt vid häftiga kamerarörelser. Hur kommer detta sig? Är det konverterings-programet som är sunktigt eller sitter problemet i telefonens internminne?

Det vore kanon ifall man lyckades använda ett .mp4 format som behåller knivskarp kvalité (som på iPhone) utan att filmen hackar i w960i, är ytterst tacksam för lite hjälp! Om någon känner till ett bättre konverteringsprogram som skulle lösa detta får ni gärna berätta vilket.

Tack och bock!

Det är mest troligt för att hårdvaran i W960/P1 är bra mycket långsammare än hårdvaran i en Iphone.

Redigerat av Unregistereddc471864, 03 January 2008 - 00:49.

Postad 03 January 2008 - 01:31

Mr_nygren
  • Mr_nygren
  • Forumräv

• 541 inlägg
  • 0

- iPod (320x240).

Tack och bock!

Det är mest troligt för att hårdvaran i W960/P1 är bra mycket långsammare än hårdvaran i en Iphone.

Kan hända, men filmerna ska väl ändå inte hacka? Är själv intresserad av denna lur, just på grund av videouppspelnings möjligheterna.
Men man blir ju lite tveksam när man hör att filmer börjar hacka, fast det kanske inte är något större problem. Synd bara att den är så jäkla dyr, annars hade jag köpt den direkt.
Men troligtvis så blir det ändå en W960i till helgen, kosta vad den kosta vill :)

Postad 03 January 2008 - 02:12

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Jo det hackar för att filen är gjord för iphone som har ca dubbelt så snabb processor.

Postad 03 January 2008 - 13:45

BinLabin
  • BinLabin
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Har nu nästan valt bort K850i fast jag var riktigt sugen på den, mot W960i eller P1:an. Vet dock inte vilken jag ska välja, tycker dessa två mobiler verka ha mer än K850i:n men problemet är att jag aldrig haft en Mobil/handdator liknande telefon, ni som har gått från "vanlig" mobil till "handdatormobil" hur upplevde ni det? Kändes det klumpigt och svårt navigerat? Det är just därför som jag tvekar på en W960i eller en P1:an.
Men vilken skulle ni ha valt av dessa två? Vilken är lättast att hantera? Just nu ligger W960i närmast. Men vill gärna höra åsikter bra som dålig ifrån er som äger en :)

Jag gick från min gamla Z600 direkt till W960n och jag kommer inte byta ut den på ett par år.

Stora fördelar
  • Minne på 8Gb
  • Möjlighet att installera program
  • Walkmanspelaren
  • Wifi
  • Pekskärm

Nackdelar
  • Aningen seg
  • Halvkass mediasynkronisering med Media Managern
  • Småpillig om man vill navigera endast med fingrarna
  • Slö kamera

Jag hoppas att telefonen blir bättre optimerad med lite uppdateringar. Så länge den här modellen inte ramlar mellan stolarna med andra telefoner har den potential att bli en klart godkänd Walkman/Symbian-telefon. Jag har redan installerat uppemot 3 applikationer och 3 spel utöver de som telefonen levereras med och de har inte krånglat en enda gång hittills.

Utöver detta kan sägas att W960 är en pimpad P1a, där det är mer tyngd lagt på mediamöjligheter i W960n. P1an är mer/bättre anpassad för lite mer företags/arbetsrelaterade sysslor, bla genom att den har ett QWERTY-tangentbord som gör det mycket smidigare att skriva text snabbare.

Postad 03 January 2008 - 18:01

Mr_nygren
  • Mr_nygren
  • Forumräv

• 541 inlägg
  • 0

Jag gick från min gamla Z600 direkt till W960n och jag kommer inte byta ut den på ett par år.

Stora fördelar
  • Minne på 8Gb
  • Möjlighet att installera program
  • Walkmanspelaren
  • Wifi
  • Pekskärm

Nackdelar
  • Aningen seg
  • Halvkass mediasynkronisering med Media Managern
  • Småpillig om man vill navigera endast med fingrarna
  • Slö kamera

Jag hoppas att telefonen blir bättre optimerad med lite uppdateringar. Så länge den här modellen inte ramlar mellan stolarna med andra telefoner har den potential att bli en klart godkänd Walkman/Symbian-telefon. Jag har redan installerat uppemot 3 applikationer och 3 spel utöver de som telefonen levereras med och de har inte krånglat en enda gång hittills.

Utöver detta kan sägas att W960 är en pimpad P1a, där det är mer tyngd lagt på mediamöjligheter i W960n. P1an är mer/bättre anpassad för lite mer företags/arbetsrelaterade sysslor, bla genom att den har ett QWERTY-tangentbord som gör det mycket smidigare att skriva text snabbare.

Okej, det låter ju gott. Men av alla åsikter/kommentarer som jag har fått så verkar det inte alls vara ett problem med användar vänligheten på denna lur. Och att den har 8gb inbyggt minne är ju bara för bra för att vara sant, hur grymt som helst.
Och den har ju i princip allt, och lite till :) Har nu bestämt mig helt och håller för denna telefon, blir att beställa en till helgen ;)

Redigerat av Mr_nygren, 03 January 2008 - 18:02.

Postad 03 January 2008 - 18:38

Coistrel
  • Coistrel
  • Forumräv

• 804 inlägg
  • 0
Jag ska nog ta och köpa denna mobilen om ett tag. OM ETT TAG :unsure:

Jag har kollar runt. Och min fråga är om någon här har en W960 med abbonemang, låst till något företag. Till exempel 3, Tele 2 eller Telenor. Och undrar vad som är skillnaden mellan en inte operatörslåst och en som är det.

Postad 03 January 2008 - 23:02

osiriz
  • osiriz
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
hur hög bitrate ska man sätta på sina mp4-filmer när man konverterar dom?

jag kör på 1500 kbps, men upplever att det kanske laggar lite då och då..? beror det på att 1500kbps är för hög?

hur hög framerate klarar telefonen?

Tack! :unsure:

Redigerat av osiriz, 03 January 2008 - 23:05.

Postad 03 January 2008 - 23:06

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

hur hög bitrate ska man sätta på sina mp4-filmer när man konverterar dom?

jag kör på 1500 kbps, men upplever att det kanske laggar lite då och då..? beror det på att 1500kbps är för hög?

hur hög framerate klarar telefonen?

Tack! :unsure:

Ställ ner till 1024 så blir det nog bra.Du lär inte märka så stor kvalitesskillnad eller. :P

Postad 04 January 2008 - 00:25

djchester
  • djchester
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0

Försök att hålla power-knappen intryck i 15 sekunder. SE ska ha någon form av fail-safe då.
Hoppas det hjälper....

Ja 15 sek måste jag hålla inne den för att få den att sluta o blinka o stänga av sig. Nu har jag iaf fått iväg telefonen på service så det är bara att vänta. Inte nog med det, min projektors nätaggregat har pajat dessutom. Den har iofs gått fint sedan 2002 till skillnad från min en månad gamla w960 .

Postad 04 January 2008 - 10:46

Coistrel
  • Coistrel
  • Forumräv

• 804 inlägg
  • 0
Tillbaka till min fråga jag suktar efter ett svar på! ;)

Hur mycket låser telebolagen om man tex köper en W960 via Telenor eller 3?

Postad 04 January 2008 - 11:20

mawam
  • mawam
  • Användare

• 102 inlägg
  • 0

Tillbaka till min fråga jag suktar efter ett svar på! ;)

Hur mycket låser telebolagen om man tex köper en W960 via Telenor eller 3?

vet inte hur många telesäljare som sittar och scanar av dessa forum...men om jag skulle ut och leta bil så skulle jag troligen vända mig till resp ÅF för pris på resp modell och sedan kanske vända mig till forum för att höra om ev +- från kunder som använder dem.
så förstår du vad jag menar så bör du vända dig till dem som kan hjälpa dig bättre, lr? lycka till

Postad 04 January 2008 - 12:16

Coistrel
  • Coistrel
  • Forumräv

• 804 inlägg
  • 0
Jag tänkte ställa frågan här på forumet om det är någon som har köpt sin mobil via Telenor eller 3.
Och om de kunde skriva vad det är för skillnad (om de nu testat) mellan deras låsta exemplar och ett som inte är det.

Postad 04 January 2008 - 15:58

Mr_nygren
  • Mr_nygren
  • Forumräv

• 541 inlägg
  • 0
Jag mailade Sony ericssons support tidigare i dag, och frågade när nya W960i men ny fireware uppdateringen skulle släppas. Och fick svaret att i dagsläget har vi ingen information om detta. Alla verkar få olika svar ;)

Postad 04 January 2008 - 21:11

gregoff
  • gregoff
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0

Jag tänkte ställa frågan här på forumet om det är någon som har köpt sin mobil via Telenor eller 3.
Och om de kunde skriva vad det är för skillnad (om de nu testat) mellan deras låsta exemplar och ett som inte är det.

Jag köpte min via telenor... den är inte det minsta låst alls... den verkar så vitt jag vet vara som om man köpte den "rent" utan abonnemang... har provat att lägga in två olika operatörers sim-kort och funkade lika bra båda gångerna.

Postad 04 January 2008 - 23:35

drbrain
  • drbrain
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0
Billig demo-W960i om nån känner för att göra ett klipp... http://www.komplett....aspx?sku=344414

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.