Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Lg KU990 va tror ni om denna?

1146 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
LG Viewty KU990 (Mobiltelefoner) 4 8.013888 (71) Inga priser
3 relaterade trådar

Postad 25 March 2008 - 09:28

Krank
  • Krank
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Använder du den bara för att "ta med dig filer" så hittar du ju allting i utforskaren.
Dvs du måste ju använda datorn för att se dem. Då det var det du beskrev ovan.

Vad du har för telefon har ju ingen betydelse om du bara använder kortet som lagringsplats.

Jo, men det främsta problemet är att tlf INTE hittade den konverterade filen.
Eller, den kunde tala om att det fanns en fil i en mapp, men när man öppnade mappen var där lika tomt som i Ebba von Sydows...ja, det kan göra detsamma.
Kan det ha någonting med att göra hur jag för över filerna ? Alltså att jag fört över dom till kortet via kortläsaren isf via tlf ?
Nej, det funkade inte heller....
Som Kevin Kline sa: DISAPPOINTED!

EDIT: provade ett förslag på det eng KU990-forumet: KORTA NER FILNAMNET! Bingo, alla är nöjda.... :blush: :)

/Krank

Redigerat av Krank, 25 March 2008 - 10:45.

Postad 25 March 2008 - 12:04

Biokillen
  • Biokillen
  • Användare

• 202 inlägg
  • 0

Du överdrev inte, så skönt tema!! Sitter & leker med ikonerna hela tiden \o/
Dock en negativ grej är att jag kommer åt bakrunden hela tiden, vilket gör att den aningen sega laddningen av bakrunder börjar köras :-(
extremt lätt att installera med TM :-)

Du har väl laddat ner den nya versionen som kom efter 20.00 igår? Ännu bättre och ännu snabbare. Nästan helt fulländat är det!

Hehe, nä blev rätt lyrisk själv när jag testade det första gången.
Länken igen för de som missat iSlide, ni bara måste testa det!

http://www.ku990.co....read.php?t=3130

Postad 25 March 2008 - 13:21

Itzo
  • Itzo
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0

Du har väl laddat ner den nya versionen som kom efter 20.00 igår? Ännu bättre och ännu snabbare. Nästan helt fulländat är det!

Drog ned filen runt 23 tiden, antar att det var den nya =] v. 1.1 right?

Postad 25 March 2008 - 13:31

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

Hehe, nä blev rätt lyrisk själv när jag testade det första gången.
Länken igen för de som missat iSlide, ni bara måste testa det!

"standalone:n" kommer väl imorgon?
Vill inte ha tm på min telefon :)

Postad 25 March 2008 - 13:50

Biokillen
  • Biokillen
  • Användare

• 202 inlägg
  • 0
Itzo: jepp då har du den nya. Fräckt att byta .jpg filer i det nya. Snyggt jobbat med thumbnails.

Sonic: Jo det ser ut som den ska komma då. Varför vill du inte ha tm?

Måste lära mig lite om hur man kan ändra bakgrundsmenyerna när man väljer meny efter man klickat längst upp till höger på skärmen. Ska väl ligga i nyx filen, men ska fråga runt lite på KU forumet om nu inte nån har svaret här?

Postad 25 March 2008 - 14:02

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

Då kommer man bara byta tema stup i kvarten.
Sen ska väl Tm vara lite slött? =)

Postad 25 March 2008 - 14:39

Biokillen
  • Biokillen
  • Användare

• 202 inlägg
  • 0

Roligt att testa nya och kunna ändra enkelt i de teman man redan har. Så TM är riktigt bra för mig då jag pysslar en hel del med det.

TM slött? Mina teman funkar då riktigt bra, så du får väl hämta en hurtigare version bara :)

Postad 25 March 2008 - 14:45

Itzo
  • Itzo
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0

Jag tycker det glider på helt OK iaf, vissa teman segare än andra men det är ju inte så konstigt :-)
Sen att man byter tema alldeles för ofta håller jag med om :-P Men ska nog faktiskt hålla mig till iSlide nu :) t.o.m. bättre än min tidigare favorit Windows Viewty :-)

Postad 25 March 2008 - 14:52

Biokillen
  • Biokillen
  • Användare

• 202 inlägg
  • 0

Jag tycker det glider på helt OK iaf, vissa teman segare än andra men det är ju inte så konstigt :-)
Sen att man byter tema alldeles för ofta håller jag med om :-P Men ska nog faktiskt hålla mig till iSlide nu :) t.o.m. bättre än min tidigare favorit Windows Viewty :-)

Ser att vi har samma smak =) Min tidigare favorit var också Windows Viewty....great minds thinks alike? =)

Men vi måste ju få till ändringar av bakgrunderna på de överiga menyerna! Har kommit en liten bit, men kändes mer som tur =)

Postad 25 March 2008 - 14:56

Itzo
  • Itzo
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0

Ser att vi har samma smak =) Min tidigare favorit var också Windows Viewty....great minds thinks alike? =)

Men vi måste ju få till ändringar av bakgrunderna på de överiga menyerna! Har kommit en liten bit, men kändes mer som tur =)

Haha precis ;-)

mm menar du de ljusgråa(typ?) bakrunderna på t.ex. settings & meny ? Eller är jag helt fel ute?

Postad 25 March 2008 - 15:47

Biokillen
  • Biokillen
  • Användare

• 202 inlägg
  • 0

Haha precis ;-)

mm menar du de ljusgråa(typ?) bakrunderna på t.ex. settings & meny ? Eller är jag helt fel ute?

=)

Jepp menar precis dem, skulle vara så snyggt om man kunde modifiera dem lite.

Edit: Fanns en fil som hette nyxBack.jpg och låg i backgroundskatalogen bara ändra den till vilken bakgrund man vill ha =) En början iaf så slipper man det gråa eländet.

Redigerat av Biokillen, 25 March 2008 - 16:54.

Postad 25 March 2008 - 18:09

Krank
  • Krank
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Stämmer det att tlf inte klarar av DivX 6.6 ?
Provade att föra in undertexter i samband med en konvertering, men det funkade naturligtvis INTE.
Antagligen för att det är 6.5 som följer med.
Nån som fått 6.6-filer att funka i tlf ? Är det någon idé att uppgradera ?
Har AutoGordianKnot hemma. Verkar enkelt att använda, men finns det bättre/enklare ?
Om jag använder AGK, måste jag ändå ha VobSub installerat ?

Mvh,
Krank

Postad 25 March 2008 - 21:37

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

Stämmer det att tlf inte klarar av DivX 6.6 ?
Provade att föra in undertexter i samband med en konvertering, men det funkade naturligtvis INTE.
Antagligen för att det är 6.5 som följer med.
Nån som fått 6.6-filer att funka i tlf ? Är det någon idé att uppgradera ?
Har AutoGordianKnot hemma. Verkar enkelt att använda, men finns det bättre/enklare ?
Om jag använder AGK, måste jag ändå ha VobSub installerat ?

Mvh,
Krank

Jag använder divx 6.6 men jag har inte lagt till några undertexter.
Hur gör man det? =)

Postad 26 March 2008 - 09:33

Krank
  • Krank
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
DivX converter 6.6 lägger till undertexter

OK, så det är inga problem med att konvertera med 6.6 och köra i tlf ?
Eller, visst det kan alltid uppstå problem, men har du upplevt några ?

Mvh,
Krank

Postad 26 March 2008 - 12:53

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

DivX converter 6.6 lägger till undertexter

OK, så det är inga problem med att konvertera med 6.6 och köra i tlf ?
Eller, visst det kan alltid uppstå problem, men har du upplevt några ?

Mvh,
Krank

Funkar för mig utan men ska testa med undertext.
Se hur det går :)

Edit* Nej inga problem alls faktiskt.

Redigerat av Unregistered0354d681, 26 March 2008 - 12:54.

Postad 26 March 2008 - 13:28

Krank
  • Krank
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Funkar för mig utan men ska testa med undertext.
Se hur det går :)

Edit* Nej inga problem alls faktiskt.

Glorious! :P
Du råkar inte känna till var jag kan hitta en upgrade till 6.6, som INTE är tidsbegränsad (15-day trial *mutter*:blink: )....? ;)

Mvh,
Krank

Postad 26 March 2008 - 13:39

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

Glorious! :D
Du råkar inte känna till var jag kan hitta en upgrade till 6.6, som INTE är tidsbegränsad (15-day trial *mutter*<_< )....? ;)

Mvh,
Krank

Syftade inte på Undertexter så du vet utan konverteringen allmänt.Skulle försöka med en film och undertext men när man öppnar den mappen så crasher explorer och när jag försöker konvertera den filmen så crashar divxconverter så det är filen det är fel på.
Ska se om jag har tid för att testa med någon annan senare.

Testa ladda hem från officiella hemsidan? :)

Postad 26 March 2008 - 13:52

Krank
  • Krank
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Syftade inte på Undertexter så du vet utan konverteringen allmänt.Ska se om jag har tid för att testa med någon annan senare.

Testa ladda hem från officiella hemsidan? :)

Jo, jag förstod det efter jag postat! <_<

Jo, gärna. Men på den officiella hemsidan så är det alltså 15-day trial för Converter 6.6.... *sigh*

/Krank

Postad 26 March 2008 - 15:13

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

Jo, jag förstod det efter jag postat! <_<

Jo, gärna. Men på den officiella hemsidan så är det alltså 15-day trial för Converter 6.6.... *sigh*

/Krank

Testa på andra sidor.Om det går för dåligt för dig så ska jag försöka ladda upp det på rapidshare eller nått :)
Jag laddade inte hem det olagligt utan fick det från någon sida men det är inte "fullt" upplåst dvs inte pro versionen.

Postad 26 March 2008 - 15:44

Krank
  • Krank
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Tog hem o testade trial-versionen. No joy än. Ska försöka tweaka till det lite mer... Återkommer.

/Krank

Postad 26 March 2008 - 15:57

Car0len
  • Car0len
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Hej!
Beställde denna telefon igår, och sitter nu på tusen nålar och väntar ivrigt på att den ska komma!
Har läst igenom hela tråden (PHU) och bestämmde mig för att köpa den!
Har ni några tips på vad som ska göras med den när jag får hem den? T ex om det finns det några uppgraderingar som man kan lägga in?
När jag läste igenom tråden såg jag att det hänvisas lite då och då till olika ställen, men jag är inte så duktig på de tekniska orden alltid..
Tack på förhand :)

Postad 26 March 2008 - 16:32

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

Hej!
Beställde denna telefon igår, och sitter nu på tusen nålar och väntar ivrigt på att den ska komma!
Har läst igenom hela tråden (PHU) och bestämmde mig för att köpa den!
Har ni några tips på vad som ska göras med den när jag får hem den? T ex om det finns det några uppgraderingar som man kan lägga in?
När jag läste igenom tråden såg jag att det hänvisas lite då och då till olika ställen, men jag är inte så duktig på de tekniska orden alltid..
Tack på förhand :)

Uppdatering till telefon kommer till sommaren så det är inte så mycket att göras bara om du är sugen på att byta tema (finns bara 3 att tillgå i telefonen) , ta bort slutarljudet m.m
Då måste du "hacka" telefonen. =)

Postad 26 March 2008 - 17:01

MeMe
  • MeMe
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Tjena på er alla, är det någomn som är grymm på TM som kan gör en bra och enkel beskivning hur man får det att funka..Jag får bara upp ett fel medelande på skärmen och jag kan köra programet men när jag trrycker på dom olika temanen så startar dom inte..

Postad 26 March 2008 - 17:09

Biokillen
  • Biokillen
  • Användare

• 202 inlägg
  • 0

Tjena på er alla, är det någomn som är grymm på TM som kan gör en bra och enkel beskivning hur man får det att funka..Jag får bara upp ett fel medelande på skärmen och jag kan köra programet men när jag trrycker på dom olika temanen så startar dom inte..

Kan du berätta vilka steg du gjort så är det lättare att hjälpa. Beskrivningen som följer med tycker jag inte man kan misslyckas med men berätta vad du gjort så ska jag försöka hjälpa till.

Har du gjort exakt som det står men det blir ändå fel?

Mvh

Postad 26 March 2008 - 17:31

Krank
  • Krank
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Tog hem o testade trial-versionen. No joy än. Ska försöka tweaka till det lite mer... Återkommer.

Still no go, får testa med AGK senare.... :)

/Krank

Postad 27 March 2008 - 13:07

Krank
  • Krank
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Still no go, får testa med AGK senare.... :D

Fick till det med Total Video Converter....trodde jag, då tlf naturligtvis vägrade att spela filen.
Testar igen, och försöker sedan konvertera den med 6.6....

/Krank

Postad 27 March 2008 - 14:06

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

Still no go, får testa med AGK senare.... :D

Fick till det med Total Video Converter....trodde jag, då tlf naturligtvis vägrade att spela filen.
Testar igen, och försöker sedan konvertera den med 6.6....

/Krank

Kör alltid divx 6.6 som en slutfas :D
Om jag ska göra om en fil inte divx converter stödjer så gör jag det med (såg att vi använde samma program nu) Total video converter.

Postad 28 March 2008 - 02:37

Alfahanen
  • Alfahanen
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Hur ändrar ni bakgrunden till de övriga menyerna, Itzo och Biokillen?
De här med byta tema var ju kul men vad hemskt det ser ut när man kommer in i en bakgrundsmeny och det är grått, USCH!

Postad 28 March 2008 - 13:31

Biokillen
  • Biokillen
  • Användare

• 202 inlägg
  • 0
Till nya iSlide så behöver han hjälp med översättningar av menyerna. Ska gå att enkelt ändra mellan språk. Ska PM:a han som gjort det men tänkte höra här vad ni tycker om mina översättningar och om nåt ska ändras.
Kika gärna efter stavfel också då man lätt kan bli lite blind :huh:

Tänkte så vi inte kommer med en massa förslag på svenska översättningar till stackarn!

Inbox = Inkorg
Outbox = Utkorg
Sent = Skickade
Pending = Avvaktande
New = Nya
Total = Totalt
Settings= Installningar actually its an ä instead of a but thats not possible or?

Months name:
Januari
Februari
Mars
April
Maj
Juni
Juli
Augusti
September
Oktober
November
December

dMenu1.txt
Ringa
Meddelanden
Internet

dMenu2.txt
Meny
Installningar also if possible its "Inställningar"
Profiler

sMenu1.txt
Kontakter
Samtalslistor
Organisera But actually i think that Organiser and calendar has the same function.

sMenu2.txt
Spela in
Spel
Anteckningar

sMenu3.txt
Dokument
Kalender
Musik

sMenu4.txt
Kalkylator
Filmer
Foton

sMenu5.txt
USB
Bluetooth
Display

sMenu6.txt
Radio
Skapa nytt
Alarm

Förslag på ändringar eller är det komplett? Då det inte går att få å ä ö troligtvis så blir vissa översättningar inte så bra som man vill ha dem tyvärr.

Redigerat av Biokillen, 28 March 2008 - 13:36.

Postad 28 March 2008 - 14:05

Biokillen
  • Biokillen
  • Användare

• 202 inlägg
  • 0

De här med byta tema var ju kul men vad hemskt det ser ut när man kommer in i en bakgrundsmeny och det är grått, USCH!

Tjena!
I backgrounds katalogen i iSlide så finns det en fil som heter nyxBack.jpg, byt bara ut den till tex en svart fil så får du en härlig bakgrund :huh:

Öppnade den bara i paint och fyllde i det gråa till svart.

Mvh

Postad 28 March 2008 - 15:04

Unregistered2e9f31cc
  • Unregistered2e9f31cc
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0

Till nya iSlide så behöver han hjälp med översättningar av menyerna. Ska gå att enkelt ändra mellan språk. Ska PM:a han som gjort det men tänkte höra här vad ni tycker om mina översättningar och om nåt ska ändras.
Kika gärna efter stavfel också då man lätt kan bli lite blind :huh:

Tänkte så vi inte kommer med en massa förslag på svenska översättningar till stackarn!

Inbox = Inkorg

text text text :lol:

Ser väl bra ut!, skicka du det till han så blir det nog bra, han gör väl bara en version av svenskt, och det verkar ju stämma det du översatt med (även om det inte finns å ä ö)

edit: såg att någon redan skickat ett översatt exemplar till JDI

Redigerat av Unregistered2e9f31cc, 28 March 2008 - 15:13.

Postad 28 March 2008 - 16:01

Alfahanen
  • Alfahanen
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Tjena!
I backgrounds katalogen i iSlide så finns det en fil som heter nyxBack.jpg, byt bara ut den till tex en svart fil så får du en härlig bakgrund :huh:

Öppnade den bara i paint och fyllde i det gråa till svart.

Mvh

Tack!
Men nu ett annat problem, EFS!
Jag får der verkligen inte att funka. Det är inte virusprogrammet som gör att det strular
men så fort jag försöker köra filen så säger winrar att det inte går att exekvera filen.
Hur gör ni med EFS??

EDIT: Fick det att fungera, naturligtvis så var det virusprogrammet iaf.

Gjorde precis som du sa, men jag använda en utav bakrundsbilderna och döpte om den till nyxBack.jpg så fick jag lite snyggare bakgrunder än bara en färg. Men däremot så är det inte alla "undermenyer" som får bakgrundsbilderna.
Går jag in på "Message" får jag bakgrundsbild medans under "Alarm" så är det samma gamla gråa. Vad beror detta på och hur ändrar jag så att alla undermenyer får fin bakgrund?

Det är iSlide jag pratar om nu...

Redigerat av Alfahanen, 28 March 2008 - 16:53.

Postad 28 March 2008 - 19:30

adde1337
  • adde1337
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
Hej..

det där med Thememanger till viewtyn..

"Hackar" man viewtyn... gör man något olagligt, eller något som gör att garantin/försäkringen inte täcker :S?... e lite osäker.. e det tillåtet eller ej?

En sak till.. När man använder en bild som man har tagit, som bakgrundsbild. Hur tar man sedan bort bakgrundsbilden utan att ta bort själva bilden( filen)..

Exempel: Jag hade en bakgrundsbild på en snygg tjej ^^.. fast sedan när ville byta till standarden ( den där med fisken), så gick det inte.. så jag va tvungen o ta bort själva bilden från telefonen, för att den då även skulle tas bort som bakgrunsbild.. aja, ni hajar :huh:

EDIT !!( !)! : Konveterade nyss ett avsnitt av The O.C och förde över till mobilen, men det känns som att bilden inte riktigt "flyter" på.. typ, ibland känns det lite slowmotion-aktigt. Hade jag fel inställningar eller något, när jag konventerade?????.. Ändrade bara till 400*240 och att filen får max vara 250 mb eller något.. O sedan efter det klickade jag på Convert

Redigerat av adde1337, 30 March 2008 - 13:17.

Postad 29 March 2008 - 08:57

Krank
  • Krank
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Om jag ska göra om en fil inte divx converter stödjer så gör jag det med (såg att vi använde samma program nu) Total video converter.

Thx!
Du råkar inte känna till ngt sätt att få bort den där motbjudande vattenstämpeln i TVC...? :) Ingen biggie, men det skulle ju vara bättre utan... :)

OCH GENERELLT: kan jag förbättra upplösningen genom att höja bitraten på video ?
Är det värt den större filstorleken ?
Vill inte ändra formatet (400x240) ifall undertexternas placering skulle ändras.
Har märkt att större format (t.ex ~ 65x x 26x) ger bättre upplösning, men tänkte att detta kanske skulle påverka undertexterna... :)

Mvh,
Krank

Postad 30 March 2008 - 13:49

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

Thx!
Du råkar inte känna till ngt sätt att få bort den där motbjudande vattenstämpeln i TVC...? :) Ingen biggie, men det skulle ju vara bättre utan... :ph34r:

OCH GENERELLT: kan jag förbättra upplösningen genom att höja bitraten på video ?
Är det värt den större filstorleken ?
Vill inte ändra formatet (400x240) ifall undertexternas placering skulle ändras.
Har märkt att större format (t.ex ~ 65x x 26x) ger bättre upplösning, men tänkte att detta kanske skulle påverka undertexterna... :ph34r:

Mvh,
Krank

Jag får ingen sånn stämpel men det kanske är för att jag tog hem Total på det olagliga sättet. =S

Upplösningen förbättras inte men kvaliten höjjs så texterna syns nog bättre :)
Dra ner audio-bitraten till 80-128
kör på 400x240 annars får du nog inte ut fullskärm? (Vad jag har för mig)

Postad 30 March 2008 - 20:03

rosenlorden
  • rosenlorden
  • Forumräv

• 598 inlägg
  • 0
Ingen mer som har problem med 3-s musiktjänst ? Jag lyssnar på p3-star & radioseven, men det blir ett "klick" var 15-e sekund ungefär när man lyssnar med ljudbortfall i cirka 0,1 0,2 sekunder, låter inte mycket men det är oerhört störande, det är inte buffer problem för den har buffert hela tiden.. Vet inte om det är något med min lur som spökar för en polare har en likadan o det funkar finfint enligt honom.. Jag får väl gräva fram min n70 o prova med den också annars :ph34r: :) :)

Postad 30 March 2008 - 22:38

SunSir
  • SunSir
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Köpte en KU990 igår och har sen dess knapprat, läst forum och försökt fram och tillbaka.
Med tanke på att tråden är drygt 30 sidor lång kan det tyckas konstigt att jag ställer samma frågor igen, men jag är helt enkelt för dålig på engelska och kortkommandon.

Är väldigt tacksam om någon kunde hjälpa mig, utan fackspråk. :)

1. Jag vill ha lite nya teman, vad göra?
2. Hur gör jag för att få bästa möjliga kvalitet på DivX-filmerna?
3. Laddade hem iSlide(vet egentligen inte vad det är?), men förstår ingenting av hur jag ska få det att funka i telefonen?

Tack på förhand. MVH. Fredrik

Använde mig av den medföljande DivX-konverteraren och jag tyckte resultatet blev okej. Men bilden gick i widescreen och inte alls över hela skärmen. Så när jag zoomade blev det "utsmetat". Vad göra? :)

Redigerat av SunSir, 30 March 2008 - 22:44.

Postad 31 March 2008 - 02:29

Biokillen
  • Biokillen
  • Användare

• 202 inlägg
  • 0

Köpte en KU990 igår och har sen dess knapprat, läst forum och försökt fram och tillbaka.
Med tanke på att tråden är drygt 30 sidor lång kan det tyckas konstigt att jag ställer samma frågor igen, men jag är helt enkelt för dålig på engelska och kortkommandon.

Är väldigt tacksam om någon kunde hjälpa mig, utan fackspråk. :ph34r:

1. Jag vill ha lite nya teman, vad göra?
2. Hur gör jag för att få bästa möjliga kvalitet på DivX-filmerna?
3. Laddade hem iSlide(vet egentligen inte vad det är?), men förstår ingenting av hur jag ska få det att funka i telefonen?

Tack på förhand. MVH. Fredrik

Använde mig av den medföljande DivX-konverteraren och jag tyckte resultatet blev okej. Men bilden gick i widescreen och inte alls över hela skärmen. Så när jag zoomade blev det "utsmetat". Vad göra? :)

Nya teman finns att ladda ner här --> http://www.ku990.co....isplay.php?f=32
iSlide som du laddat ner är just ett sådant tema. Det följer med en beskrivning hur man ska göra i en textfil när du packat upp det du laddat ner. Visst kan det kännas lite krångligt men det beror såklart på vilken vana man har.
Känner man att man inte alls har någon koll på det man gör så kanske man inte ska hålla på och modifiera sin telefon för det kan såklart bli fel också.

Men lite måste man ju testa :) För tex nya temat iSlide gör telefonen så mycket smidigare och bättre enligt mig.
På KU990 forumet finns nog alla frågor ställda så bara ta ut några semesterdagar och läsa igenom allt :ph34r:

Postad 31 March 2008 - 10:14

Krank
  • Krank
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Jag får ingen sånn stämpel men det kanske är för att jag tog hem Total på det olagliga sättet. =S

Upplösningen förbättras inte men kvaliten höjjs så texterna syns nog bättre :)
Dra ner audio-bitraten till 80-128
kör på 400x240 annars får du nog inte ut fullskärm? (Vad jag har för mig)

Tack! Du har pm.... :D

Mvh,
Krank

Postad 31 March 2008 - 13:53

SEALen
  • SEALen
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0
Jag kör också med iSlide 1.1 nu men tycker inte om hur ikonerna är placerade. Måste sätta mig ikväll och flytta runt dem. Sen blir det nog till att photoshoppa till några av dem också bla. usb och bluetooth ikonerna kör ju med icke standard symboler. Sen har vi ju inte safari i vår telefon så den ikonen får nog bli en vanlig surf jordglob istället. I övrigt önskar jag man kunde stänga av de där hemliga hotspotsen när man väl ställt in som man vill ha det.

Postad 31 March 2008 - 14:15

adde1337
  • adde1337
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
Konveterade nyss ett avsnitt av The O.C och förde över till mobilen, men det känns som att bilden inte riktigt "flyter" på.. typ, ibland känns det lite slowmotion-aktigt. Hade jag fel inställningar eller något, när jag konventerade?????.. Ändrade bara till 400*240 och att filen får max vara 250 mb eller något.. O sedan efter det klickade jag på Convert.

Sedan har jag också märkt att ljudet är snabbare än deras "läppar " :):P... Vad ska jag göra :S... vad gör jag för fel?

Postad 31 March 2008 - 16:08

Itzo
  • Itzo
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
mm lirar nu Magicbit 3GP Converter, bild bra, ljud bra, men lite osynkat :-(

Postad 31 March 2008 - 19:21

Baily
  • Baily
  • Forumräv

• 504 inlägg
  • 0
Fin telefon. Bytte min N95-2 mot denna mobil, då jag inte orkade med Nokia.
Lite tankar. Ljudet vid samtal, skall det spraka lite ? Lite halvburk och sprak ? Svårt att scrolla upp och ner ? Känns som man alltid kommer in på menyerna man skall "ta tag i".

Postad 31 March 2008 - 20:54

adde1337
  • adde1337
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

Fin telefon. Bytte min N95-2 mot denna mobil, då jag inte orkade med Nokia.
Lite tankar. Ljudet vid samtal, skall det spraka lite ? Lite halvburk och sprak ? Svårt att scrolla upp och ner ? Känns som man alltid kommer in på menyerna man skall "ta tag i".

Hej angående sprakandet... det känns som om det gör det på min med.. e inte helt nöjd med ljudet :S faktiskt.

Fingerscrollning = SKITENKELT, efter 1-2 två dagar.. så har du grepp om det.. det kan hända då och då att du råkar komma in på menyerna..

Sedan kan du inte fingerscrolla i alla menyer. Där måste du använda hjulet eller avända dom dära pilarna :). själv använder jag pilarna, jag har inte använd hjulet en enda gång till scrollning.

Redigerat av adde1337, 31 March 2008 - 20:54.

Postad 31 March 2008 - 20:59

Krank
  • Krank
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

själv använder jag pilarna, jag har inte använd hjulet en enda gång till scrollning.

Samma här, bara meckigt att använda hjulet. Dessutom: rörliga delar - prone to breakage...

Postad 01 April 2008 - 11:30

SEALen
  • SEALen
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0
Jag använder bara hjulet då jag vill ändra ljudet på nått. Synd lägsta nivån fortfarande är så hög i högtalaren medans högsta nivån är så låg i hörlurarna. Nåja, det är petitesser. Det enda jag är lite missnöjd med är kameran. JPG kompressionen verkar inte vara riktigt bra men på det hela taget är jag nöjd. Bara hoppas det kommer en firmware uppdatering som fixar några av bugarna.

Postad 01 April 2008 - 13:29

adde1337
  • adde1337
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
När man använder en bild som man har tagit, som bakgrundsbild. Hur tar man sedan bort bakgrundsbilden utan att ta bort själva bilden( filen).. `?????

Exempel: Jag hade en bakgrundsbild på en snygg tjej ^^.. fast sedan när ville byta till standarden ( den där med fisken), så gick det inte.. så jag va tvungen o ta bort själva bilden från telefonen, för att den då även skulle tas bort som bakgrunsbild.. aja, ni hajar

Redigerat av adde1337, 01 April 2008 - 13:29.

Postad 01 April 2008 - 14:57

Biokillen
  • Biokillen
  • Användare

• 202 inlägg
  • 0

När man använder en bild som man har tagit, som bakgrundsbild. Hur tar man sedan bort bakgrundsbilden utan att ta bort själva bilden( filen).. `?????

Exempel: Jag hade en bakgrundsbild på en snygg tjej ^^.. fast sedan när ville byta till standarden ( den där med fisken), så gick det inte.. så jag va tvungen o ta bort själva bilden från telefonen, för att den då även skulle tas bort som bakgrunsbild.. aja, ni hajar

Byta bort en snygg tjej mot en fisk!! Vad är det för sätt ;)

Du får väl ta och byta namn på dem så fixar du det ju enkelt.

Postad 01 April 2008 - 17:25

Baily
  • Baily
  • Forumräv

• 504 inlägg
  • 0
Köpte ett 4gb sdhc idag. Kortet fungerar ej i datorn utan hänger sig i "den här datorn". Formaterade minneskortet i telefonen, och då visas endast 2gb som sagt.
När jag kopplar in telefonen till datorn hittas ingen telefon. Den laddas genom usb, men datorn hittar inget.... inte hellre lg pc suite.
vad har jag gjort för fel ?

Postad 01 April 2008 - 21:53

Krank
  • Krank
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

När jag kopplar in telefonen till datorn hittas ingen telefon. Den laddas genom usb, men datorn hittar inget.... inte hellre lg pc suite.

Du har ställt in tlf på "Masslagring" ? I så fall bör det funka...

/Krank

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.