Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Call Of Duty 4 Modern Warfare

3456 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 22 January 2008 - 09:34

h_z
  • h_z
  • Beroende

• 1112 inlägg
  • 0

Brukar aldrig använda overkill eftersom jag tycker det är värdelöst när man ska ha sniper.. eftersom man måste välja bort increased bullet damage så dör dom oftast inte av 1 skott om man inte träffar bra.. och ofta dör nån i närheten så man kan plocka upp deras vapen istället för pistolen ;) då har man overkill +increased bullet damage

AHhhaa...hur blir jag av med pistolen? Väljer den genom trekant och sedan fyrkant för att plocka upp det nya vapnet och sedan växla med trekant? Mycket intressant.....

Precis!
Ett bra sätt att "overkilla" utan overkill perk!

Postad 22 January 2008 - 09:54

Numero1
  • Numero1
  • Veteran

• 1920 inlägg
  • 0

Nä, det funkar inte att försöka joina längre....något är karatefel.....hoppas att det åtgärdas snarast...
Vi får fortsätta att försöka invita varandra!!!

Karatefel!
Den var kul!
;)
Ja bara att fortsätta med alla invites!

Mina "Crayzy Ivan" funkade bra i går!
Ser fram emot att köra dead silence, UVA jammer och silencer med dig, med headset och smyga på från varsitt håll!!!
Kommer att bli grymt!!!!

Postad 22 January 2008 - 10:01

stone
  • stone
  • Lärjunge

• 336 inlägg
  • 0

Brukar aldrig använda overkill eftersom jag tycker det är värdelöst när man ska ha sniper.. eftersom man måste välja bort increased bullet damage så dör dom oftast inte av 1 skott om man inte träffar bra.. och ofta dör nån i närheten så man kan plocka upp deras vapen istället för pistolen ;) då har man overkill +increased bullet damage

AHhhaa...hur blir jag av med pistolen? Väljer den genom trekant och sedan fyrkant för att plocka upp det nya vapnet och sedan växla med trekant? Mycket intressant.....

Om man som jag får slut på ammo ibland så är detta oumbärligt. Bara att plocka upp en döings vapen och köra vidare! :)

Postad 22 January 2008 - 10:52

Numero1
  • Numero1
  • Veteran

• 1920 inlägg
  • 0

Om man som jag får slut på ammo ibland så är detta oumbärligt. Bara att plocka upp en döings vapen och köra vidare! :)

Du får använda perket som der dig dubbel uppsättning ammo :-D

Postad 22 January 2008 - 11:56

VincentVegaSWE
  • VincentVegaSWE
  • Forumräv

• 844 inlägg
  • 0

Får man slut på ammo dör man för sällan B) Hehe, nej men det där är ett problem man inte hade i början, men nu när man börjat få ordning på spelandet blir man allt oftare tvungen att plocka upp en döings vapen. Lite kul med det är att man inte riktigt vet vad det blir för vapen så man kanske provar något nytt.

Postad 22 January 2008 - 13:01

stone
  • stone
  • Lärjunge

• 336 inlägg
  • 0

Du får använda perket som der dig dubbel uppsättning ammo :-D

Det räcker inte! Kör med bandoiler, men får ändå slut på ammo. :) (kanske kan bero på att jag slösar så f*rbannat med kulorna?!)

Får man slut på ammo dör man för sällan B) Hehe, nej men det där är ett problem man inte hade i början, men nu när man börjat få ordning på spelandet blir man allt oftare tvungen att plocka upp en döings vapen. Lite kul med det är att man inte riktigt vet vad det blir för vapen så man kanske provar något nytt.

Precis. Då jag var helt grön, typ level 2, så fick jag tag i en P90 långt innan jag själv låste upp den! ;) (fast det där med att dö för sällan gäller inte mig. dör är väl det jag gör mest!)

Redigerat av stone, 22 January 2008 - 13:02.

Postad 22 January 2008 - 17:04

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
nu har ja fått hem mitt spel,, riktigt kul men nu har ja kört fast som vanligt när ja spelar spel ;)
ja e på en bana i början och nu skriker alla på mig , dom säger "plant the IR beacon to signal air support"
hur gör ja de? nån kompis sa att ja skulle ha nån fjärrkontroll om ja trycker på trekant men jag har ingen fjärrkontroll..

någon som vill hjlpa mig??

Postad 22 January 2008 - 17:14

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0
stone: Kör du med ett SMG-vapen då? VM i slöseri på skott på dem, med liten skada. Tacka vet jag Assault med bandolier, brukar räcka gott + det man plockar upp från offren.

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 22 January 2008 - 17:15.

Postad 22 January 2008 - 17:46

l2ickard
  • l2ickard
  • Mästare

• 2805 inlägg
  • 0

nu har ja fått hem mitt spel,, riktigt kul men nu har ja kört fast som vanligt när ja spelar spel :D
ja e på en bana i början och nu skriker alla på mig , dom säger "plant the IR beacon to signal air support"
hur gör ja de? nån kompis sa att ja skulle ha nån fjärrkontroll om ja trycker på trekant men jag har ingen fjärrkontroll..

någon som vill hjlpa mig??

Kommer inte riktigt ihåg hur men prova trycka vänster eller höger på kontrollen och se om du får fram något.

Postad 22 January 2008 - 18:01

Ballybompa
  • Ballybompa
  • Lärjunge

• 384 inlägg
  • 0
Svar på IR Beacon (kanske) kanske inte är i början detta ju kom jag på..))

Spoiler

Redigerat av Ballybompa, 22 January 2008 - 18:03.

Postad 22 January 2008 - 18:05

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0

Svar på IR Beacon (kanske) kanske inte är i början detta ju kom jag på..))

Spoiler

tackar,, de löste sig tillslut,, nu är ja vidare igen :D

Postad 22 January 2008 - 19:38

Lobello
  • Lobello
  • Lärjunge

• 486 inlägg
  • 0
Någon som lyckats få 100 kills med en sniper?
Vad får man då? AOG scope? kan man zooma in/ut då eller vad händer?

Postad 22 January 2008 - 19:38

stone
  • stone
  • Lärjunge

• 336 inlägg
  • 0

stone: Kör du med ett SMG-vapen då? VM i slöseri på skott på dem, med liten skada. Tacka vet jag Assault med bandolier, brukar räcka gott + det man plockar upp från offren.

Nej, jag överdrev nog lite. Jag brukar precis som du föreslår köra med assault och bandoiler. Men ibland har det nog hänt att jag kört med LMG och då kan det hända att ammon tar slut...

Postad 22 January 2008 - 20:51

Unregistered50fe2819
  • Unregistered50fe2819
  • Veteran

• 1833 inlägg
  • 0

Nej, jag överdrev nog lite. Jag brukar precis som du föreslår köra med assault och bandoiler. Men ibland har det nog hänt att jag kört med LMG och då kan det hända att ammon tar slut...

Ett tips är om man kör en LMG t.ex. RPD så är bättre att köra korta "bursts" istället för att mala på. Dels räcker ammon väldigt länge sen verkar accurancy bli sjukt hög (för en LMG) och man dödar folk på löpande band.

Redigerat av Unregistered50fe2819, 22 January 2008 - 20:52.

Postad 22 January 2008 - 21:56

bubu
  • bubu
  • Användare

• 204 inlägg
  • 0

Japp... har fått det... Är precis samma scope som man får på dom andra vapnen när man klarat 150 kills...

Postad 22 January 2008 - 22:00

VincentVegaSWE
  • VincentVegaSWE
  • Forumräv

• 844 inlägg
  • 0

Japp... har fått det... Är precis samma scope som man får på dom andra vapnen när man klarat 150 kills...

Jag har inte lyckats komma på vad fördelen med ACOG ska vara på en sniper rifle?

Postad 22 January 2008 - 22:39

Numero1
  • Numero1
  • Veteran

• 1920 inlägg
  • 0

Jepp, har 150 kills med bode M21 och Dragunov...
AOG scope är det enda har jag för mig....det är dessutom svårare att sika med, med sniper rifle tycker jag :-(
Men massa XP känns ju bra ialla fall :-)

Redigerat av Numero1, 22 January 2008 - 22:40.

Postad 22 January 2008 - 23:01

Unregisteredee312c77
  • Unregisteredee312c77
  • Veteran

• 1828 inlägg
  • 0
Ha ha... här åker man på en lektion som heter duga :lol:

... det verkar i alla fall vara VM i campa när man lirar med/mot MHB :D

Postad 23 January 2008 - 03:33

dallan1981
  • dallan1981
  • Veteran

• 2249 inlägg
  • 0
Det fanns en sida som hade mkt & bra info om COD4, info om vapnen osv, bilder osv.

Jag har letat länge nu, men jag hittar den inte-är det ngn som vet adressen till denna sida, tack!

mvh Micke.

Postad 23 January 2008 - 09:10

VincentVegaSWE
  • VincentVegaSWE
  • Forumräv

• 844 inlägg
  • 0

Det fanns en sida som hade mkt & bra info om COD4, info om vapnen osv, bilder osv.

Jag har letat länge nu, men jag hittar den inte-är det ngn som vet adressen till denna sida, tack!

mvh Micke.

Det är inte den här du menar? http://i29.photobuck...D4/GunStats.png

Postad 23 January 2008 - 09:13

Numero1
  • Numero1
  • Veteran

• 1920 inlägg
  • 0

Ha ha... här åker man på en lektion som heter duga :lol:

... det verkar i alla fall vara VM i campa när man lirar med/mot MHB :)

Nä, det var ju bara för att få all utrustning :-)
Nu har det varit assult vapnen som har gällt den senaste veckan :-)

Inge campande har inte :-)

Postad 23 January 2008 - 14:57

VincentVegaSWE
  • VincentVegaSWE
  • Forumräv

• 844 inlägg
  • 0
Nu är det grova problem med onlinespel. Det kommer upp ett blinkande felmeddelande (felmeddelande->helsvart skärm->felmeddelande->helsvart skärm osv osv) och enda sättet att komma därifrån är att avsluta spelet.

Redigerat av VincentVegaSWE, 23 January 2008 - 14:58.

Postad 23 January 2008 - 15:18

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
forstfarande problem med onlinespelen eller? tänkte ju att jag skulle testa de idag för första gången.

sen undrar jag om det går att byta svårhetsnivå på singelplayer,, ja tog den första svårhetsgraden men den va nästan lite för lätt, så nu skulle ja vilja gå upp ett snäpp men har ingen större lust att spela om alla banor igen

Postad 23 January 2008 - 18:01

Ballybompa
  • Ballybompa
  • Lärjunge

• 384 inlägg
  • 0
De banor som du kommit till går att spela på vilken svårighetsgrad du vill.. välj act och bana så kommer valet upp.. smidigt..

Postad 23 January 2008 - 18:26

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
ok de verkar ju smidigt,, o sen när ja fortsätter då så blir de den nya svårhetsgraden man har valt?
fast nu är jag på en bana som är väldigt intensiv,, ja ska plasera ut nån detonator nånstans som jag inte vet var,, har hållt på hela dan med att försöka komma på de,, nån som vill ge mig en ledtråd? :P

går det även att fortsätta spelet i coop läge om man vill? eller är det andra banor då?

Postad 23 January 2008 - 18:54

Unregistereda1381774
  • Unregistereda1381774
  • Forumräv

• 759 inlägg
  • 0
Co-op läget är i princip obrukbart.
Det enda du kan göra är att köra mot varandra på en MP bana.
Så att kalla det Co-op är en stark överdrift. Lokal Multiplayer möjligtvis.

Postad 23 January 2008 - 18:58

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0

Co-op läget är i princip obrukbart.
Det enda du kan göra är att köra mot varandra på en MP bana.
Så att kalla det Co-op är en stark överdrift. Lokal Multiplayer möjligtvis.

ok så man kan inte köra tillsammans som på många andra spel? de va ju lite synd för det är väldigt kul

Postad 23 January 2008 - 19:01

Unregistereda1381774
  • Unregistereda1381774
  • Forumräv

• 759 inlägg
  • 0
Nix, Är ni två som vill lira blir det 1 mot 1, välj tex banan Strike och ni kommer inte att avlossa ett enda skott på hela matchen. Svinkul. :P ( pga att den är så stor)

Redigerat av Unregistereda1381774, 23 January 2008 - 19:02.

Postad 23 January 2008 - 19:46

Unregisteredb7bdb1f7
  • Unregisteredb7bdb1f7
  • Beroende

• 1428 inlägg
  • 0
Borde finnas flera mindre banor för 1 on 1

Postad 23 January 2008 - 19:52

VincentVegaSWE
  • VincentVegaSWE
  • Forumräv

• 844 inlägg
  • 0
Jag och en polare brukar spela 1 mot 1 lite då och då. Att banorna är lite för stora gör ju bara att det blir mer spännande att kuta runt och inte ha en aning om när man träffar på honom :P

Postad 23 January 2008 - 20:00

Unregisteredb7bdb1f7
  • Unregisteredb7bdb1f7
  • Beroende

• 1428 inlägg
  • 0
Är knappast spännande med 2 kills på 10 minuter. :P

Postad 23 January 2008 - 20:31

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
nja spela mot varann verkasr ju inte så kul kanske,, men ja ska ge de en chans,, kanske är det jättekul :P

Postad 23 January 2008 - 23:31

kokkelimokk
  • kokkelimokk
  • Lärjunge

• 410 inlägg
  • 0
Fick äntligen hem spelet igår så nu ska här tränas =). Är bara level 5 eller 6 och man märker ju hur totalt kass man är mot alla andra när jag spelar online =), får hoppas det blir bättre.

Postad 24 January 2008 - 01:42

dallan1981
  • dallan1981
  • Veteran

• 2249 inlägg
  • 0

mvh Micke.

Det är inte den här du menar? http://i29.photobuck...D4/GunStats.png

Nej tyvär det var inte den, men tack ändå!

Sidan jag menar är ganska stor och innehåller väldigt mkt text och bilder, jag hittade den i en tråd en gång för ett tag sen (ca 1 månad sen?) men nu hittar jag den inte...jaja..

mvh Michael

Postad 24 January 2008 - 03:17

Unregistered9a177c31
  • Unregistered9a177c31
  • Veteran

• 1716 inlägg
  • 0
Nu har jag köpt COD4 (och Burnout Paradise samtidigt då jag inte kunde bestämma mig vilket av dom jag ville ha). Borde få spelen innan helgen. En liten fråga bara om multiplayerdelen i COD4... Får man välja server i en serverlista som i de flesta PC-spel, eller slumpas man bara in någonstanns? Vore ju roligt om man kunde välja en svensk server så man får bättre ping (och så är det ju givetvis roligare att spela mot svenskar!).
Man lär väl åka på storpisk några gånger innan man kommer in i det hela. Är det någon som har några allmänna nybörjartips? :P

Postad 24 January 2008 - 04:00

dallan1981
  • dallan1981
  • Veteran

• 2249 inlägg
  • 0
Hejsan!

Grattis till ett bra(2?) spelköp.

Man slumpas bara in i servrar, men man kan ju dock invita varandra osv så att man till viss del spelar med "svennar".

Nybörjar tips? : Att lära sig själv är enligt mig alltid att föredra. :P

Mvh Micke.

Postad 24 January 2008 - 07:47

h_z
  • h_z
  • Beroende

• 1112 inlägg
  • 0

Nej tyvär det var inte den, men tack ändå!
mvh Michael

Det är inte den här heller, men det finns en del bra tips och beskrivningar för de som inte läst:
http://forums.xbox.c...t.aspx#16721771

Postad 24 January 2008 - 08:34

HiDef
  • HiDef
  • Lärjunge

• 259 inlägg
  • 0
Tycker de e lite trist att man inte kan välja vilken bana man vill spela, för vissa banor är bara såååååååååå tråkiga...

Postad 24 January 2008 - 11:33

VincentVegaSWE
  • VincentVegaSWE
  • Forumräv

• 844 inlägg
  • 0

Tycker de e lite trist att man inte kan välja vilken bana man vill spela, för vissa banor är bara såååååååååå tråkiga...

Jag tycker det är bra att banorna slumpas så man inte spelar samma bana hela tiden, bara för att den är roligast. Men Bog och Wet Work(heter den väl? På båten) får gärna strykas. Förut avskydde jag Bloc också, men nu har jag lärt mig att gilla den.

Postad 24 January 2008 - 11:41

ChoAtic
  • ChoAtic
  • Användare

• 189 inlägg
  • 0

Jag tycker det är bra att banorna slumpas så man inte spelar samma bana hela tiden, bara för att den är roligast. Men Bog och Wet Work(heter den väl? På båten) får gärna strykas. Förut avskydde jag Bloc också, men nu har jag lärt mig att gilla den.

Wet Work funkar i vissa spellägen, men Bog är riktigt dålig och den laggar väldigt ofta när man spelar den tycker jag. Speciellt när folk använder airstrike på den.. Så bort med den!

Postad 24 January 2008 - 12:39

Babyface
  • Babyface
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
Funkar det att spela "sniper" på alla banor i multiplayer? Frågar då jag inte fixar fp 3d grafik om man springer omkring och hoppar och svänger med kameran för mycket ( blir "åksjuk" )

Postad 24 January 2008 - 12:42

jespur
  • jespur
  • Lärjunge

• 391 inlägg
  • 0
Nu har man beställt gamet, kommer nog nästa vecka! Prepare to be beaten!

Ni får gärna lägga till mig i föregående syfte, gamertag: Nosvatten =)=D

Postad 24 January 2008 - 12:46

Hajken
  • Hajken
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
Man slumpas ju inte in i servrar man kan ju välja dom i server listan som på CS? :P
Grymt spel annars, spelar en del online - > pracc/pcw. :)

/Hajken

Redigerat av Hajken, 24 January 2008 - 12:47.

Postad 24 January 2008 - 12:53

l2ickard
  • l2ickard
  • Mästare

• 2805 inlägg
  • 0

Funkar det att spela "sniper" på alla banor i multiplayer? Frågar då jag inte fixar fp 3d grafik om man springer omkring och hoppar och svänger med kameran för mycket ( blir "åksjuk" )

Inte på alla, men på dom flesta fungerar det. Beror såklart på speltyp också.

Man slumpas ju inte in i servrar man kan ju välja dom i server listan som på CS? :P

/Hajken

Nej man slumpas...

Postad 24 January 2008 - 13:23

Hajken
  • Hajken
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

Inte på alla, men på dom flesta fungerar det. Beror såklart på speltyp också.

/Hajken

Nej man slumpas...

Nej? Jag kan iaf välja server i server listan!

Postad bild

bild : )

Postad 24 January 2008 - 13:32

l2ickard
  • l2ickard
  • Mästare

• 2805 inlägg
  • 0
Ja men du är väl i PS3 forumet och snackar nu...Vill du snacka PC version så gå någon annanstans :)

Postad 24 January 2008 - 13:34

Razer89
  • Razer89
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Hajken: Här snackas det om PS3-versionen av CoD4 :) Vad jag kan se så spelar du på PC.

Riktigt kul spel för övrigt! Kom upp till lvl 27 igår :D Vet dock inte om jag vågar lägga ut mitt användarnamn här :D Vill inte få smisk :D Men förr eller senare så :P

EDIT: To slow :D

Redigerat av Razer89, 24 January 2008 - 13:37.

Postad 24 January 2008 - 13:35

kokkelimokk
  • kokkelimokk
  • Lärjunge

• 410 inlägg
  • 0
Ni får gärna lägga till mig på listan och bjuda in mig om ni vill ha lite kanonmat =), iaf till en början.
Men jag har US-versionen så jag vet inte om jag kan spela mot EU-spelare än men annars kommer väl det snart hoppas jag.

PSN: kokkelimokk

Postad 24 January 2008 - 13:36

Hajken
  • Hajken
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

Ja men du är väl i PS3 forumet och snackar nu...Vill du snacka PC version så gå någon annanstans :)

Hajken: Här snackas det om PS3-versionen av CoD4 :P Vad jag kan se så spelar du på PC.

Riktigt kul spel för övrigt! Kom upp till lvl 27 igår :D Vet dock inte om jag vågar lägga ut mitt användarnamn här :D Vill inte få smisk :D Men förr eller senare så :D

Jaha! my bad.. sorry :/ såg inte det.
dett ska dock spelas på pc..!

Postad 24 January 2008 - 13:42

l2ickard
  • l2ickard
  • Mästare

• 2805 inlägg
  • 0

Ni får gärna lägga till mig på listan och bjuda in mig om ni vill ha lite kanonmat =), iaf till en början.
Men jag har US-versionen så jag vet inte om jag kan spela mot EU-spelare än men annars kommer väl det snart hoppas jag.

PSN: kokkelimokk

La till dej precis, jag är en av få som har US versionen. Lägg till "akerren" i din lista han har också US versionen.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.