Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Panasonic TH-50PX8

918 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 28 mars 2010 - 18:43

Boxerforce
  • Boxerforce
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0

Jag tänkte bara passa på att nämna att jag i dag fick ett beslut från ARN angående min TH-50PX8 som jag köpte från OnOff.

Jag hade precis som ett par andra problem med att TV:n tappade bort kanalminnet när jag körde HDMI från en dator, men OnOff var inte sugna på att göra något åt det. Så jag anmälde det hela till ARN.

Deras beslut blev att OnOff "genast" ska byta ut min TV. Det kanske kan vara positivt om det är någon annan som bråkat med försäljare om just det här problemet.

Jag hade problemen med att TVn "tappade" kanalerna, det var lite irriterande men jag brydde mig inte särskilt då jag haft Telia IPtv hela tiden.

För ett par månader sen så strulade Telias TV signal så jag kopplade in vanlig marksänd antenn igen, fick en uppdatering via den inbyggda boxen, och efter det har kanalerna funnits!

När uppdateringen från Panna kom vet jag inte, men problemet med tappade kanaler borde var borta.

MVH Boxerforce

Postad 30 mars 2010 - 08:46

Unregistered87c0e1da
  • Unregistered87c0e1da
  • Användare

• 171 inlägg
  • 0

Bra att du får en ny, men finns det nån ny att få, eller blir det modellen efter? Motsvarande pengar i butik, eller hur gör man?

Efter lite bråk får jag en TX-P50X20E från Onoff. Förhoppningsvis har jag den i mitten av nästa vecka :)

Postad 09 april 2010 - 08:19

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1 821 inlägg
  • 0
hmm uppdatering? Hur uppdaterar jag TVn? Jag har också haft problem med tappade kanaler, men endast när jag kopplat en datorn på HDMI ingången.

Dessutom har jag ett par andra problem ex :

1. Bilden blir helsvart när man slår över till en kanal, efter lååång tid kan bilden komma men i annat fall får man slå över till en annan kanal och sen tillbaka, då fungerar det.

2. TVn stänger av och på sig själv (gäller så klart endast när TVn är påslagen från start).

3. När TVn är i standby läge så kan den ha svårt för att komma igång ibland. När man försöker slå på den med fjärrkontrollen så blinkar den röda lampan men TVn startar inte.

Saken är den att detta är problem som uppträder så extremt sällan(förutom då förlust av kanaler) så att en service skulle troligen endast kosta mig pengar.

En uppdatering hade varit intressant men jag förstår inte hur det ska gå till. Det finns ingen USB/Lan uttag och vi har endast Kabel TV(Ej digital TV med box).

Postad 09 april 2010 - 14:00

Boxerforce
  • Boxerforce
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0
Ang. uppdatering.

Har du TVn kopplad via antenn (marksänd digital TV), ha t. ex TV 1 på och tryck dig fram till:
MENY - INSTÄLLNINGAR - SYSTEMUPPDATERING (Sida 2/3) - TILL MENY
och där väljer du att uppdatera.

Lycka till!

Boxerforce

Postad 09 april 2010 - 17:26

penke62
  • penke62
  • Lärjunge

• 334 inlägg
  • 0

Efter lite bråk får jag en TX-P50X20E från Onoff. Förhoppningsvis har jag den i mitten av nästa vecka :)

Gott. Är det en motsvarande modell fast nyare, eller har den förbättrat på nåt vis?

Postad 09 april 2010 - 17:35

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1 821 inlägg
  • 0

Ang. uppdatering.

Har du TVn kopplad via antenn (marksänd digital TV), ha t. ex TV 1 på och tryck dig fram till:
MENY - INSTÄLLNINGAR - SYSTEMUPPDATERING (Sida 2/3) - TILL MENY
och där väljer du att uppdatera.

Lycka till!

Boxerforce

Tack!

Jag provade och köra och det stod att jag hade 2.013 och att den sökte efter uppdatering. Efter ett tag stod det klar och att 2.013 var uppdaterad. Jag provade söka om och det står fortfarande 2.013.

Är detta den senaste versionen?

Postad 09 april 2010 - 17:48

Boxerforce
  • Boxerforce
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0
Jag är på jobbet nu, men jag tror att det är den senaste versionen.
Kolla om kanalerna finns kvar efter du zappat mellan TV och HDMI.

MVH Boxerforce

Postad 12 april 2010 - 11:28

Boxerforce
  • Boxerforce
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0
Hur gick det? Funkar det som det ska?

MVH Boxerforce

Postad 12 april 2010 - 12:43

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1 821 inlägg
  • 0
Tack för att du frågar.

Tyvärr har jag inte möjlighet att testa med en dator just nu. Det skulle dock vara bra om du kan kolla så att det är samma version du kör på din 50PX8.

Postad 25 november 2010 - 08:13

BikerMike
  • BikerMike
  • Användare

• 197 inlägg
  • 0
Hej.

Ska inte tvn känna av när man typ slår på en digitalbox som är kopplad till ett scart utag och växla över till den kanalen automatiskt. Som det är nu när jag startar tvn så slås den på i analogt läge, om jag sen startar min box så ligger den kvar i analogt läge?

Mvh Micke

Postad 25 november 2010 - 08:27

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1 821 inlägg
  • 0

Hej.

Ska inte tvn känna av när man typ slår på en digitalbox som är kopplad till ett scart utag och växla över till den kanalen automatiskt. Som det är nu när jag startar tvn så slås den på i analogt läge, om jag sen startar min box så ligger den kvar i analogt läge?

Mvh Micke

Ja så gör min med, så jag har fixat en Logitech kontroll som sköter det där till mig.

Postad 25 november 2010 - 21:12

penke62
  • penke62
  • Lärjunge

• 334 inlägg
  • 0

Hej.

Mvh Micke

Jag tror att det har att göra med hur boxen skickar signal när den slås på.

Postad 06 december 2010 - 05:36

BikerMike
  • BikerMike
  • Användare

• 197 inlägg
  • 0
Hej.

Jag har fortfarande inte löst mitt problem, den slår inte på den aktuella AV kanalen som jag har anslutit diverse utrustning till. Förut så slog den på rätt kanal som utrustningen var ansluten till typ DVD på HDMI 1 osv.

Jag kanske kommer ihåg fel eller så är det fel på tvn?

Mvh Micke

Redigerat av BikerMike, 06 december 2010 - 11:33.

Postad 12 december 2010 - 11:42

Unregisteredc2e5ee9c
  • Unregisteredc2e5ee9c
  • Lärjunge

• 447 inlägg
  • 0

Hej.

Jag har fortfarande inte löst mitt problem, den slår inte på den aktuella AV kanalen som jag har anslutit diverse utrustning till. Förut så slog den på rätt kanal som utrustningen var ansluten till typ DVD på HDMI 1 osv.

Jag kanske kommer ihåg fel eller så är det fel på tvn?

Mvh Micke

Jag förstår inte exakt vad det är du vill men de inställningar som finns är

1. Hotell-läget, där kan du ställa in default ljudnivå och ingångskälla vid uppstart av tvn. Klassikern för alla med Digitalbox inkopplad via HDMI och följdaktligen vill att tvn startar på t.ex. HDMI 1 eller vilken ingång boxen är kopplad till. En underskattad finess där är också max tillåten volym på tvn. Värdefull om man har barn bland annat och vill minska risken att tvns högtalare förstörs... Helt obegripligt att inte Panasonic själva vill upplysa om de här ovärderliga inställningsmöjligheterna.

För att aktivera hotell-läget:
# Öppna luckan på tvn
# Tryck och håll inne -/V knappen på tvn
# Tryck 3ggr på AV knappen på fjärrkontrollen

2. Om du vill att tvn ska byta HDMI-ingång automatiskt när andra apparater startas upp så styrs det via Viera Link menyerna. Jag vet inte exakt hur det ska ställas in men det är den så kallade HDMI-CEC standarden som delvis fungerar som gamla hederliga scart-signalen och kan skicka ett kommando till tvn.

Postad 02 april 2011 - 00:02

BikerMike
  • BikerMike
  • Användare

• 197 inlägg
  • 0
Hej. En grej till som jag inte blir klok på, det är att bilden hela tiden ändrar storlek när jag tittar via min digitalbox.

Har haft bildväljaren i läge Auto men vet inte om det är rätt?

Irriterande när det dyker upp text vilket bild läge som visas och bilden rör sig hela tiden när det händer.

Mvh Micke

Postad 02 april 2011 - 05:37

TomasThoren
  • TomasThoren
  • Forumräv

• 816 inlägg
  • 0

Hej. En grej till som jag inte blir klok på, det är att bilden hela tiden ändrar storlek när jag tittar via min digitalbox.

Har haft bildväljaren i läge Auto men vet inte om det är rätt?

Irriterande när det dyker upp text vilket bild läge som visas och bilden rör sig hela tiden när det händer.

Mvh Micke

Om du menar att när undertexten delvis överlappar bilden,så förstoras bilden till att fylla hela rutan när textremsan försvinner?Tv´n tolkar då de svarta fälten upp och ner till som icke bild.
Själv kör jag på AR 4:3.På så sätt ställer tv´n om sig automatiskt för om sändningen flaggar för 16:9 eller inte dvs 4:3.
I auto-läget strävar tv´n att fylla hela rutan ...med katastrofala följder ibland.Men till black bar-fobikernas fromma.
Många programbolag placerar numera kanalloggan delvis överlappande upp till eller helt vid sidan om bla för att förhindra att tv´n får tuppjuck.

Postad 08 maj 2011 - 09:28

zipp3r
  • zipp3r
  • Amatör

• 98 inlägg
  • 0
Hej

Är det fler än jag som har problem i bilden vid ishockey?
Jag får att det blinkar i bilden, typ som om någon tar kort så blixtrar det till...
Och när de ska visa slowmotion och repriser så kan det komma in någon bildruta som har en röd nyans.

Har hela tiden trott det var fel i utsändningarna, men nu börjar jag tro att det är teven ;)

Postad 30 september 2012 - 08:48

Natal
  • Natal
  • Lärjunge

• 449 inlägg
  • 0
Hej !

Är det någon som vet vilken typ av väggfäste (vesamått) man ska köpa till denna ? står inget i manualen.

Mvh

Postad 27 december 2013 - 11:12

penke62
  • penke62
  • Lärjunge

• 334 inlägg
  • 0
En gammal, nästan död tråd, jag vet. Jag har fått problem med en pixel. Den blinkar vitt då och då. Håller skärmen på att dö, eller hjälper det med "tvätt"?
Edit: tvätt hjälpte inte ett dugg.

Redigerat av penke62, 27 december 2013 - 18:41.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Ny surround JTR Noesis 110HT
    mange87a
    2025-05-14 12:44:27
  • Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
    mange87a
    2025-05-14 12:39:27
  • mange87a
    2025-05-14 11:21:14
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.