http://news.softpedi...ons-81999.shtml
intressant.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Uselt intresse för bluray?
Startad av
Unregistereda398c9a6
, May 25 2008 07:55
1237 svar till detta ämne
Postad 02 November 2008 - 14:43
"Personally, I think it's too late for Blu-ray. I think consumers will only become interested in replacing DVD when HD movies become available on flash memory. Do we really need another spinning format?" said Laurie Fincham, director of research and development for the THX division of Lucasfilm.
http://news.softpedi...ons-81999.shtml intressant. Postad 02 November 2008 - 14:46
Extra intressant om du hade klippt in hela texten: However, THX official rushed to issue an official statement to show their support towards the new king on the high-definition market. The company also qualified Fincham's allegations as a misinterpretation of the real facts. "Neither THX nor Mr. Fincham have ever stated that 'Blu ray has no chance' or is on the demise. Quite the contrary, THX is dedicated to supporting Blu-ray with many new technologies, certification programs and other initiatives. Mr. Fincham was simply discussing the future of movies on downloads, optical discs and other emerging media," said Graham McKenna, senior manager of global public relations at THX. Postad 02 November 2008 - 14:51
Men det är företagets åsikt ej hans personliga åsikt... Postad 02 November 2008 - 14:57
Jo men sitt du och vänta på att Blu-Ray ska komma ut på flash minne.
Postad 02 November 2008 - 15:00
Om ditt mål bara är att hålla denna tråden vid liv, så kan jag förstå att du bara tyckte att första halvan var intressant. Hela poängen med artikeln var att hans åsikt inte representerade företagets. Att utelämna den informationen gör hela citeringen meningslös. Postad 02 November 2008 - 15:08
EDIT:
Tar bort bilden som bara var menad för att skämtsamt retas lite Nothing personal guys Redigerat av Svante Skoog, 02 November 2008 - 17:59. Postad 02 November 2008 - 15:12
Ni som snackar om laglig nedladdning borde tänka på att snabba internetuppkopplingar som de flesta kan få här i Sverige inte alls är lika vanligt utomlands.
Och kan man få det, kostar det ofta mycket jämfört med här. Vi är lyckligt lottade på just det området. Fast det är klart, nästan allt annat i Sverige suger och om 50 år lär vi vara farligt nära U-landsstandard om inget görs. Men det är en annan diskussion. Redigerat av Unregistered951e827d, 02 November 2008 - 15:13. Postad 02 November 2008 - 15:14
Det jag tycker intressant fler signalar kommer om skivan vara eller inte vara. Sedan var det kommer ifrån oväsnetligen. Men när de upp till företagsnivå, är det nog inte långt borta. Sedan står det också de drog tillbaka påståendet de hade om BD. DE vill statsa på det. BD är här för att stanna men för hur länge? Vilka alternativ finns det? De vill jag kunna diskutera utan det menas jag hatar BD med mera... Så det menas jag vill hålla tråden vid liv, japp!! Det vill jag, för jag vill kunna diskutera det fortfarande om "BD död eller?" finns det bättre grejor?
Som jag har sagt innan jag är ej motståndare till BD, ska själv inköpa BD spelare när gladiator kommer ut eller LOTR serien. Postad 02 November 2008 - 16:24
Ser ingen som helst vits att byta ut ett fysiskt format mot ett annat, skivor eller flashminne har samma stora nackdel, det måste distrubueras och hanteras fysiskt iaf i något led, i det fallet så tror jag att nätdistrubution har en större utsikt att slå igenom att dessutom välja ett fysiskt format som inte är kompatibelt med det äldre standardiserade formatet gör att det redan från början måste finnas en massa film ute i butikerna när spelarna börjar säljas, alternativt så måste spelarna även innehålla dvd-spelare. BD har fördelen att det är bakåtkompatibelt med dvd vilket är ganska naturligt då mediet håller samma fysiska dimensioner.
Postad 02 November 2008 - 18:04 Vänta på du Postad 02 November 2008 - 20:52
Jag blir alltmer övertygad om bluray. Spelarna blir billigare och skivorna fler och billigare. Det är bara en tidsfråga tills det har tagit över efter dvd. Efter jul blir det nog att slå till för egen del.
Postad 02 November 2008 - 21:35
Om du inte visste det innan, så gör jag det också Postad 03 November 2008 - 23:55
Jag håller med dig i sak, men ska man vara petig så är PAL, sämre än vad DVD kan prestera. DVD är begränsad av antalet linjer hos PAL, men kan ge en långt bättre färgseparation än PAL. PAL, (Phase Alternating Line), syftar på färgöverföringen i den analoga modulationen, tillräckligt korrekt beskrivet är det som att jämföra komposit och RGB. Komposit kan inte matcha en bild skickat med full RGB-kvalitet, och PAL kan likaledes inte matcha DVD, trots att upplösningen i definitionen är den samma. Som sagt, antalet linjer är fast i PAL, men pixlarna i horisontalled är egentligen bara ett påhittat värde, pixlar finns inte i linjerna då de är analoga. Man bestämde att såväl PAL som NTSC skulle anses ha 720 pixlar. Följdaktligen har pixlarna olika höjd/bredd förhållanden hos PAL och NTSC-upplösningarna eftersom bägge är 4:3. Det finns även square-pixel tillämpningar när man kör ut 640 x 480 till NTSC. Postad 04 November 2008 - 21:18
För nya titlar är det nog så att det i USA redan nästa år kommer att vara ovanligt att en ens någorlunda stor titel inte kommer som blu-ray samtidigt med vanlig DVD. Och de kommer att sälja tillräckligt mycket för att kunna fortsätta växa. Däremot känns det mer tveksamt med katalogtitlar. Europa ligger ju minst ett år efter. Postad 04 November 2008 - 22:20 Vad ett år efter? De flesta titlar släpps ungefär samtidigt som i usa. Postad 05 November 2008 - 00:49
Jepp, en hel del titlar släpps här innan USA också. Postad 05 November 2008 - 01:05
Menar du Arn då
Maveric Ps. lägger till Varg också Redigerat av Unregistered1103, 05 November 2008 - 01:06. Postad 05 November 2008 - 02:24
nedladdningshastigheterna hos folk i sverige är i överkant om man ser till många många länder i övrigt.. skulle inte vara helt roligt att sitta och tanka ner en film på 20-30gigabyte på adsl 8Mbit. Ruskigt många i sverige sitter med just den typen av uppkoppling för att dom helt enkelt inte har ett bättre alternativ, i england t.ex är det i många fall bra mycket sämre ställt. Av den orsaken kommer helt klart portabla media att överleva tror då jag i alla fall. Visst laddar folk också ner filmer, i storleken om 800MB eller så, eller 4.3GB om man laddar ner en DVDr, eller i lite större format om man tar en HDripp med bättre bild än DVD men oftast med mediokert ljud i mitt tycke motför vad en riktig BRskiva kan prestera. Tror ni folk kommer ladda ner film om filmerna är 20GB stora? Det tror inte jag. Det tar ju evigheter om man inte sitter med en bra uppkoppling.
BD kommer nog igång så fort priserna kommit ner lite till, spelarna kostar fortfarande lite för mycket för en vanlig svensson och filmerna är i många fall svinaktigt dyra om man ser till vad dvd-filmer går för. När en nyhet på BR kostar 179:- på ixa maxi (159:- med rabattkupong) och det finns en drös filmer för 119:- och därikring så tar det nog mer fart. Tokerier att bolagen tar 259 spänn för en 10 år gammal film, ingen annan än en entuisast betalar dom priserna och det borde dom ha vett att förstå, filmbolagens girighet övergår än en gång deras eget förstånd tyvärr. Ok att det kostar att remastra gamla filmer men nån måtta får det vara. Dom bromsar hela utvecklingen på egen hand just nu, inte konsumenterna. Konsumenter handlar det dom tycker är prisvärt, inte vad filmbolagen tycker det ska kosta för att deras redan feta plånkor ska bli ännu fetare ridandes på nyhetens behag, den vågen är förbi, speciellt med tanke på det ekonomiska klimatet som just nu råder runtom i världen. Att spelare kostar på förstår jag 100% dock, utvecklingskostnader osv måste ju täckas upp och innan man kommer till en brytpunkt där det faktiskt är billigare att producera bra stabila spelare som fixar jobbet på ett bra vis så kommer spelarna inte att kunna matcha DVDspelarnas priser, även där förlorar BR en del marknadsandelar fortfarande. Den dagen det finns en BRspelare som klarar av att spela upp BR samt DVD på ett bra vis, samt musikskivor till en kostnad av 1200-1500:- eller så kan jag nog säkert lyckas övertala till och med mina svärföräldrar att inhandla en BRspelare, tills dess är det rätt kört och dom är vanliga konsumenter som så många andra. Platt-TV har egna säljargument såsom estetik och utrymme som gör att dom säljer sig själva i princip, vem vill ha en stor klump till TV numera när man kan få en TV som tar en tiondel i utrymme och är bra mycket snyggare att ha i sitt vardagsrum, BR har inget liknande bra säljargument ännu som en vanlig svensson förstår sig på och kommer nog inte kunna komma upp med ett heller. Uberljud?! Wow.. om man har ett system som fixar det ja..(kostar i runda slängar 20 laxar minimum, för att man faktiskt ska kunna höra rejäl skillnad mellan DD5.1 och ett DD true HD spår.. knappast svenssonpengar eftersom att bild av ren tradition kan kosta men ljud lägger tyvärr inte folk samma pengar på) Uberbild?!? Wow, om man köper filmer som kostar apa samt en bildvisare som enkelt kalibrerat kan påvisa reella skillnader som inte kräver att man betraktar så kritiskt, eller en projektor. Hela försäljningsmaskinen kring BR är bara stenkorkad i mitt tycke. Som entusiast så köper jag numera bara BRfilmer, jag är en av väldigt få i min egen bekantskapskrets som gör det också, tyvärr, dom flesta avstår än så länge pga priserna, både på spelare samt på filmer och tillgängligheten spelar också roll. -Satsa stenhårt på att ta fram billiga kvalitativa spelare som fixar biffen utan anmärkningar. -Släpp gärna gamla filmer, fast till humanare priser, inte nyhetspriser, folk köper helt enkelt inte det. Jag skulle aldrig heller betala 259 spänn för en gammal film, hur bra filmen än är. Jag har redan betalat den på bio troligen, samt på DVD, i vissa fall även på VHS, så jädra sugen är jag tyvärr inte på att lägga ut mer än vad alla varianter hittils kostat mig, igen! Enda äldre filmer jag skulle betala hutlöst för är sådana filmer som ligger mig varmt om hjärtat som t.ex LoTR. I övrigt, freaky friday är fan inte värd 250 spänn. Ner under 200 kr med gamla filmer är ett måste nästan. -Släpp gärna nyheter!, fast till ett vettigt pris, utgångspris på 199:- tycker jag är acceptabelt. Ser priser på 279:- och liknande på stora filmsijter och det är bara absurt mycket pengar för en film, även om det är en nyhet. På ICA Maxi går fimerna loss på därikring och dom hyllorna är märkligt nog nästan alltid proppfulla och få tittar ens i dom hyllorna, DVDhyllorna däremot ser jag nästan alltid folk stå och rota i, både nyheter och äldre filmer som man kan köpa till fyndpriser. -Tryck in pengar i massiva reklamkampanjer som på ett bra lättbegripligt sätt förklarar hur bra BR som format faktiskt kan vara. Har än idag inte sett en enda reklamkampanj som går ut på att promota BR som format i svensk TV. En del vet knappt vad det är. Detta måste såklart ske i samband med att övriga punkter också uppfylls, annars spelar nog ingen reklamkampanj nån roll alls. Se till att det kommer upp rejäla tester mellan BR och DVD i t.ex aftonbladetliknande blaskor som förklarar mer ingående vad BR egentligen är och hur det fungerar och vad fördelarna är. Ska nerladdning fungera måste dom nästan prissätta efter kvalitet så folk kan välja. Dom kan ju inte heller ta lika mycket betalt för en film eftersom att det inte kostar lika mycket att distribuera den över nätet. Erbjud nerladding pararellt som ett alternativ till folk som vill ha ett billigare disklöst format fast med bra kvalitet och det kommer nog säkert komma mer och mer och ta marknad på sikt i takt med att sena 60 och vi sjuttitalister blir äldre och ett generationskifte i medelåldern sker. Jag har dock svårt att se hur man ska få Gunilla på 53 år att förstå vikten av att ta backup på det hon just laddade ner, eller hur man enkelt ska få henne att förstå hur hon ska koppla sin PC eller liknande lösning till sin TV för att kunna se filmen utan problem. En slags mediabox med ett superenkelt gränssnitt dit filmerna laddas ner och lagras skulle nog fungera, ett klart minus är dock nedladdningstiderna som skulle uppstå, behovet av backup är också ett litet bekymmer som inte är helt lätt att lösa så att vem som helst förstår sig på det och kan använda det utan problem. Många i medelåldern nu är av den typen att dom bara vill att det ska fungera, utan en faslig massa trassel och komplicerade användargränssnitt hit och dit. En del är vetgiriga och tekniskt intresserade men, dom flesta är inte det. Folk har inte tid till det helt enkelt, annat är viktigare i våra liv än att förstå sig på hur man ska ladda ner en film och sen få den filmen att spelas upp på vår TV utan att vi ska behöva läsa en tjock manual för att kunna använda produkten, många skulle bara svära och kasta bort skiten och ställa tillbaka sin DVDspelare och handla film till facila priser på ICA maxi istället och varför inte? det fungerar ju smärtfritt och enkelt och är dessutom som en bonus väldigt billigt i dagsläget. Sen att det inte är kristallklar bild med superdetaljerat ljud kommer sekundärt för väldigt väldigt många filmtittare ute i världen, DVD i dagens form är faktiskt riktigt riktigt bra om man ser till vad det kostar och inte kikar med kritiska ögon eller lyssnar med öron som faktiskt hör en rejäl skillnad. Vad jag baserar mina åsikter och tankar osv på är genom dagliga samtal med helt vanliga människor ute i vårt land igenom mitt arbete som har med teknik att göra och det har jag sysslat med rätt många år nu. Man lär sig fort hur snåla folk i vårt land faktiskt egentligen är när dom inte ser ett riktigt värde i en produkt som berättigar priset, man lär sig också väldigt fort hur okunniga framförallt vanligt folk i medelåldern är, en del har vilja att lära sig osv men dom flesta skiter faktiskt i hur det funkar, det ska bara funka, punkt. Folk runt 30 och därikring däremot, man märker en rätt stor skillnad i både teknikkunnande men också skillnad i hur folk väljer att lägga sina pengar. Därmed är det nog dags att avsluta min enorma raljerande post, den absolut längsta jag nånsin skrivit tror jag Postad 05 November 2008 - 02:49
glömde visst klarifiera att jag visst tror att BR överlever, det skulle dock kunna gå fortare att få ut formatet till gemene man om man verkligen vill. BR är här för att stanna helt klart. DVD kommer med dagens villkor dock att överleva onödigt länge som det ser ut
Postad 05 November 2008 - 07:50
Jag håller med om att BR filmer är lite för dyra i nuläget. De borde även tillhandaha billigare strippade versioner (vilket även de borde ha i DVD-versionerna). Med strippad menar jag inte sämre bild eller ljud, utan att man slipper allt extramaterial och skivor som man ändå inte tittar på och på så vis få ned priset på skivan.
Postad 05 November 2008 - 08:11
Jag upprepar mig igen. Jag kan inte förstå varför vissa tycker att en High-Definition-spelare för under 2500kr är dyrt? Om de ens har funderat på att införskaffa en sådan har de antagligen också köpt en >40-tums LCD/PLASMA och ljudanläggning för låt säga 10.000-20.000kr. Vad är då 2.500kr i jämförelse? Ingenting.
Postad 05 November 2008 - 09:10
Nej, det är billigt. En dator som kan spela BD går ju lös på i runda slängar 10000 kr.
Nerladdning av högkvalitativt material är illegalt, fordrar snabba uppkopplingar, tar mycket plats på hårddiskar och försvinner när disken kraschar. Dessutom går det inte att få ut de nya HD-ljudformaten. Så nog ser framtiden ljus ut bara priserna kommer ner till DVD-nivå + kanske 30-40 kr. Postad 05 November 2008 - 11:04
Jag var in på elgiganten här i Luleå för 2-3v sen ungefär och frågade vad dom hade för BRspelare hemma, fick till svar, ingen alls, filmerna dom har hemma kostar typ.. apa.. På Takt & Ton inne i stan som är den största HiFibutiken i Luleå har dom en sunkig gammal sharpmodell att visa upp... En svensson sätter sig inte och beställer en BRspelare över nätet för 2500+ när dom knappt vet vad det ens är för något. När bra solida stabila fullt funktionella spelare har kommit ner i sådana priser att dom säljs på expert för >2000kr och det görs reklam för dom i reklamblad osv, då kan nog också en svensson börja fundera över vad det där är för en grunka egentligen och då börjar det pratas mer om det, på arbete och med vänner och då börjar köpintresset komma igång på allvar bland vanligt folk, inte bara entusiaster och folk som är intresserade av ljud och bild. Hur många % av vår befolkning t.ex tror du egentligen spenderar 20 laxar på sin ljudanläggning? edit: Bör tillägga att jag själv, personligen, absolut inte har några som helst problem med att kägga ut tusenlappar på hembion, inte alls. Har tom lyckats få frugan att inse hur bra det faktiskt är men det tog ett tag att få henne att se och höra skillnaderna och numera uppskattar hon det hela hon med. Redigerat av Unregistered1017, 05 November 2008 - 11:06. Postad 05 November 2008 - 12:14 Jag syftade på TV + Ljud = c.a 20.000kr. Postad 05 November 2008 - 15:29
Hur många gånger ska folk förklara för dig? De som vill köpa BD maskin under 2 500 kr oftast de som köper litte billigare ljudanläggningar o TV. Tro knappast det kommer upp större summor då. En platttv får du för 5 ooo idag, kan knappast bli mycket billigare, en reciver går runt 1500 kr kan de bli billigare? . Jag lätt spendera 20 ooo kr på en BD spelare om de skulle behövas. Men ej 300 kr för BD film som jag ser EN gång. En TV o ljudanläggning används mer en gång, oftast under flera år.Så i långa loppet är de billigt jämnfört med en dyr BD skiva... Folk priotera olika saker Postad 05 November 2008 - 16:36
Jag håller med. 2500 kronor för en BD av vettig kvalitet får jag betrakta som prisvärt och inte dyrt. Tvärtom visar det att priserna går ner snabbt, jämfört med priset på DVD-spelare vid motsvarande fas i utvecklingen. Däremot skulle jag säga att liksom för DVD kommer 1000-1500 kronor på sikt att vara den gräns där man får en riktigt vettig standardspelare som ger bra prestanda. För att dra nytta av BD krävs som jag ser det bra kringutrustning. Det är tveksamt om Svensson som handlar på Siba kommer att aktivt leta efter BD såvida inte en säljare informerar. Men då blir det troligen en ersättare till DVD-spelaren eftersom tillverkarna erbjuder BD "på köpet", d.v.s renodlade DVD-spelare inte längre tillverkas. På något vis känns det som att vi med allt högre hastighet närmar oss det stadie då DVD-spelare ersätts med BD-spelare, d.v.s när efterföljaren till en specifik apparat kommer hanterar den BD. Postad 05 November 2008 - 16:53
Efter 11 månader med blu-ray har jag kommit fram till följande:
En DVD spelare kopplar man till TV:n och den fungerar. En blu-ray-spelare kopplar man till TV:n och sedan kräver den regelbundet nya krångliga firmware installationer, iso-filer som skall brännas, USB-minnen som bara får innehålla firmware-fil och så vidare. Ge en blu-ray-spelare till Mamma eller lillesyrran och så har du sysselsättning med blu-ray-support resten av livet. DVD är enkelt och lätt att använda. Blu-ray klarar bara tekniknördar av. Postad 05 November 2008 - 17:04
DVD klarar en IQ befriad lätt att använda. Bluray klarar en normal människa med intresse att använda. Var inte så snål att du köper en Bluray spelare utan ethernet port då, så är det bra mycket lättare med uppdateringarna. Postad 05 November 2008 - 17:05
Köp en PS3. Den har trådlöst nätverk och uppdaterar sig praktiskt taget själv.
Postad 05 November 2008 - 17:25
Folk verkar iaf inte haft nåra problem att fixa så deras dvd-spelare med divx/xvidfunktion fungera trots att många behövt uppdatera dem och de allra flesta som köpt såna dvdspelare är de som köper extrembilligt och laddar film från nätet, funkar inte prylen så ringer de support och frågar hur de ska göra, det kan ju inte vara svårare att med en BD-spelare. Postad 05 November 2008 - 17:46 Helt rätt. 90% av alla oss som passerat 50 vill bara att det skall fungera, dvs in med strömsladd i vägg och scartkontakt mellan DVD och TV för att sedan få bild. Så det är trots allt en stor grupp att bearbeta och förse med tillförlitliga Blu Rayspelare som spelar alla Blu Rayskivor utan att ha nätverk eller göra en massa uppgraderingar. Postad 05 November 2008 - 17:52
Vad är det som är så mycket krångligare med HDMI jämfört med scart då, att HDMI kontakten är mindre? Postad 05 November 2008 - 17:54
Dessa spelare kommer inom 1-2 år när man mixtrat färdigt med mjukvara. Den som vill ha tidigare, får vara med och mixtra Ganska enkelt och så har det alltid varit och kommer alltid att vara .. Men jag tror du skall skippa scartkontakten vad gäller Blu-Ray Maveric Postad 05 November 2008 - 18:02
Minns själv plågan med dom första DVD spelarna jag hade. T.ex. s kunde det tvärstanna en film vid lagerbytet och VÄGRA spela på andra lagret även om man hoppade från menyn, eller så vägrade den spela extramaterialet, eller så vägrade den skivan HELT! Problemet på den tiden (7-11 år sen) var det inte lika lätt att uppgradera en spelare, utan man var screwed helt enkelt
Ny teknik = Barnsjukdomar. Men det verkar hänga mycket på märke också. Vissa strular, andra inte Postad 05 November 2008 - 18:16 HDMI är mycket bättre än scart, det är inte det folk är rädda för utan vad se skall göra om det inte går att spela upp en skiva. Varje gång morsans gubbe skall spela upp en DVD på en vanlig spelare får jag ett samtal och supporta honom med det. Så hög är den tekniska nivån bland de äldre i Sverige och där säljer man inte många Blu Rayspelare. Postad 05 November 2008 - 18:23
Man får hjälpa dom äldre.
Min kära mor börjar bli nyfiken på DVD... NU! Postad 05 November 2008 - 19:54
Föräldrarna har VHS och en gammal CRT. Då har de ändå varit hemma hos mig och sett HDTV och Blu-rayfilmer flera gånger.
De är inte så filmintresserade men morsan vill ha en DVD-spelare i julklapp. Inte årets julklapp precis men det får bli en billig spelare och en sån här. Hon är galen i den där serien och med 53 skivor i boxen så borde hon lära sig sköta spelaren rätt snabbt. Postad 05 November 2008 - 19:59
Jag har hört många argument mot Blu-ray. Dom flesta handlar om priset och är väl mer eller mindre väl underbyggda. Att det kostar mer än DVD ser jag som ganska självklart eftersom kvaliteten är högre. Tycker man inte det är värt pengarna så är det ju bara att avstå. Men att den skulle vara svår att använda, det var en ny variant. Kan väl inte säga att jag instämmer men alla har ju rätt till en åsikt. Postad 05 November 2008 - 20:17
Hanteringsmässigt är mig veterligen BD snarlikt DVD. Vad som snarare kan drabba båda formaten är att det är menyer och språkval för ljud och textning som ställer till det jämfört med VHS.
Mjukvaruproblem hos tidiga BD-spelare beror av naturliga skäl på att tekniken är outvecklad. Ju mer tillverkarna vänjer sig, desto bättre blir det. Postad 05 November 2008 - 20:37
Skall man se på tv ( 4 meters avstånd 42" ) klarar man sig med DVD
men skall filmen upp på duken är det BLÅRAY som gäller Maveric Postad 05 November 2008 - 20:49
Klarar man sig då inte med VHS om man sitter så långt ifrån tv:n?, nej blu-ray åt folket!
Postad 05 November 2008 - 20:56
Enligt källa på ett distrubitionsbolag av filmer i Sverige; om en film säljer 14-15 000 ex på DVD, så säljer samma BD ca 1700-2000. Alltså mer än 10%, det tycker jag väl får anses vara ganska bra med tanke på dess ringa ålder, höga priser osv. Han var iaf toknöjd.
Postad 05 November 2008 - 21:00
Det var bara så dumt att det igentligen bara skulle få passera obesvarat .. Använd de grå ! Maveric Postad 05 November 2008 - 21:35
Ohhhh. Så du får skämta Mav, men när ngn annan gör det blir det hytt med fingret. Jojo.
Btw, jag är givetvis en anhängare av BD-filmer. Helt annan upplevelse. Men jag respekterar dom som tycker teknken är för ung, för dyrt eller vad det nu är. Tycker jag kan vara glad att jag får uppleva sanslös bild. Dock är ju steget långt till att håna den som inte hoppat på BD-tågen än... Postad 05 November 2008 - 21:39
Oj .. var det ett skämt ...
Hahahahaha Det är så kul att jag inte kan sluta skratta Maveric Redigerat av Unregistered1103, 05 November 2008 - 21:40. Postad 06 November 2008 - 06:32
lol Men jag har hört samma story, kanske från samma källa. Men han var skitsur i början pågrund av hög licensavgift. Han tyckte de stämde med att "sony" är ett pengatörstig gigantkloss. Tydligen märkte sony vi var ej så köpglada eftersom de sänkte licensavg litte grann. Så de säljer litte grann mer nu (konstigt Postad 06 November 2008 - 09:47
Varför "lol" Mrcloud?
Knappast samma "story" och samma källa då min källa sitter 3 meter ifrån mig. Vi disukterade aldrig Sony eller licensavgifter (som väl f.ö. betalas till BDA och inte till Sony?) men han tycker som sagt ofta över 10% av filmförsäljningen för BD är en skitbra början. 0 användare läser detta ämne0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |