Sedan "klantade" jag till mig rejält, tänkte att jag tar alla sidouppdrag efter kampanjen. Men se nej, när huvuduppdraget var slut var det tillbaka till menyn. Nåja, så sugen är jag inte på att fortsätta spela.
Spel som du precis har spelat igenom
Postad 09 July 2013 - 12:44
Sedan "klantade" jag till mig rejält, tänkte att jag tar alla sidouppdrag efter kampanjen. Men se nej, när huvuduppdraget var slut var det tillbaka till menyn. Nåja, så sugen är jag inte på att fortsätta spela.
Postad 09 July 2013 - 19:52
Butcher Bay var riktigt bra, det håller definitivt än idag och Dark Athena var helt ok. Det lite lustiga är att grafiken är exakt densamma även om det är sex år mellan spelen. Det gjorde bara att det kändes enhetligt, så det är inte negativt, men en reflektion. (det är något sjukt med redigeringen på denna sida och varit så länge. Det går inte slå enter och allt möjligt). Edit:lite för snåla betyg
Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 10 July 2013 - 14:46.
Postad 09 July 2013 - 19:55
Butcher bay är en HD-remake.[font=tahoma,geneva,sans-serif][b][size=3][b]
[b]Butcher Bay var riktigt bra, det håller definitivt än idag och Dark Athena var helt ok. Det lite lustiga är att grafiken är exakt densamma även om det är sex år mellan spelen.
Postad 12 July 2013 - 20:53
3/5
Postad 12 July 2013 - 22:40
Har jag för mig iallafall, det var några år sen.
Postad 12 July 2013 - 22:46
Postad 13 July 2013 - 09:11
Så roligt hade vi inte. Då hade spelet tagit betydligt längre tid.Spelade du på svåraste nivån? Där man var tvungen att höra noterna och inte bara kolla på ens stav hur de blänkte till?
Har jag för mig iallafall, det var några år sen.
Postad 13 July 2013 - 13:26
Rätt dåligt spel om man inte går igång på den wacko världen vilket jag inte gör. Storyn är bedrövlig även om jag tyckte det blev spännande precis på slutet då den stora hemligheten skulle avslöjas. Fightingen är inte direkt batman-kvalitet på om man säger så. Armbågsrushattack ftw. Det enda roliga är hur de backar, liksom trippar på tå och gömmer sig när man har vapen i hand och sen när man skjutit slut och laddar om så ruschar dom en dom jävlarna. Det var iofs kul att se klotskallen som bara kunde gå rakt fram till slut inte kom någonstans då han gick in i ett träd som stod i vägen
2013-07-10_00003.jpg 309.14K
3 Antal nerladdningar5/10
Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 13 July 2013 - 13:30.
Postad 15 July 2013 - 21:54
Skaffade det i höstas och har spelat till och från under året, men sögs in rejält de senaste dagarna och har nu spelat klart första rundan, ca 10 timmars speltid. Helt jäkla lysande stealth-plattformsspel. Kontrollen sitter perfekt, framstegen man gör i förmågor man kan låsa upp gör så att det hela tiden känns fräscht. Den artistiska designen är lysande, storyn är kompetent. Har inte påbörjat "new game plus" än, det får bli senare, men omspelningsvärde finns klart. Sjukt kul, utmanande, och adrenalinstimulerande. Helheten är oklanderlig, har inte något att gnälla på. För en 15-eurostitel så kan jag inte ge annat än full pott. 10/10
Postad 15 July 2013 - 22:24
Detta var ett spel jag köpte med en viss skepticism då det var väldigt längesen ett JRPG lyckats fånga mig, de senaste gångerna har jag tröttnat en bit in och lagt av. Ni no kuni var annorlunda, nog för att jag tog ett par stora pauser mitt i äventyret men det fanns något som drog mig tillbaka.
Spelet är ett samarbete mellan en Manga/anime studio som heter Ghibli och spelstudion Level-5, men jag kan inget om varken manga eller anime så jag slutar prata om det nu innan(efter?) jag gör bort mig.
Spelet går i alla fall ut på att rädda världen(no shit?), till din hjälp tar du familiars som du kan tämja och förbättra under resans gång. Det finns även massor av items att samla/crafta och sidouppdrag att göra. Storyn är vackert berättad och rörande om man är en fjolla som jag.
Stridssystemet är roligt om än lite bristfälligt då du bara har kontroll över 1 av medlemmarna i din grupp och lämnar de andra åt AIn som inte alltid sköter det exemplariskt. Man har möjlighet att styra en huvudkaraktär under striden eller välja att styra en av dennes upp till 3 familiars.
På tal om familiars, det finns massor av dem i olika utseenden och med olika förmågor. Jag upplevde det som en stor och rolig del av spelet att pröva nya med jämna mellanrum även om jag i stora drag höll mig till ett gäng genom spelets huvudstory.
Jag ger spelet 9/10. Mer röstskådespeleri hade nog gjort det förtjänt av en 10a eller i alla fall 9+
Postad 15 July 2013 - 22:43
Har du spelat Pokimonz?På tal om familiars, det finns massor av dem i olika utseenden och med olika förmågor. Jag upplevde det som en stor och rolig del av spelet att pröva nya med jämna mellanrum även om jag i stora drag höll mig till ett gäng genom spelets huvudstory.
Postad 15 July 2013 - 22:46
Har du spelat Pokimonz?
Nä, finns fler att samla där?
Jag la i ärlighetens namn inte någon jättetid på det i Ni no kuni men tyckte att det var ett roligt tillägg som gav lite variation till spelet när jag kände att det behövdes.
Postad 15 July 2013 - 23:20
Japp, gotta catch em allNä, finns fler att samla där?
Det är mycket sämre gjort än i Pokemon också, de har ju ingen karaktär i Ni No Kuni i jämförelse. Synd du inte har en 3DS och får nöjet att lira 3D Pokemon nu i oktoberJag la i ärlighetens namn inte någon jättetid på det i Ni no kuni
Hade vart kul om de släppte något till Wii U också men har svårt att se det hända eftersom det går så bra för dem på bärbara enheter, finns ingen anledning att gå ifrån det.
Du borde även iallafall ta och testa att titta på någon av Ghibli-filmerna om du inte gjort det, de är grymt bra och i samma stil som Ni No Kuni, t.ex. Spirited Away:
http://www.youtube.c...h?v=_jGXcSBcvQQ
Postad 16 July 2013 - 07:33
Redigerat av izikiel, 16 July 2013 - 07:34.
Postad 16 July 2013 - 09:47
Japp, gotta catch em all
Det är mycket sämre gjort än i Pokemon också, de har ju ingen karaktär i Ni No Kuni i jämförelse. Synd du inte har en 3DS och får nöjet att lira 3D Pokemon nu i oktober. Kan tänka mig att du aldrig tittat närmare på det, man tror ju att det är ett barnspel om man bara hör talas om det lite grann.
Hade vart kul om de släppte något till Wii U också men har svårt att se det hända eftersom det går så bra för dem på bärbara enheter, finns ingen anledning att gå ifrån det.
Du borde även iallafall ta och testa att titta på någon av Ghibli-filmerna om du inte gjort det, de är grymt bra och i samma stil som Ni No Kuni, t.ex. Spirited Away:
Ja jag har alltid sett Pokemon som ett barnspel, sen å andra sidan kan nog många tycka att Ni no kuni är för barnsligt. Beror väl på hur tuff man vill framstå.
Har sneglat lite på 3DS och verkar vara en bra konsoll men någonstans får man sätta ner foten. Då lägger jag slantarna på PS3/WiiU spel nu istället(kommer ju massa kul). Har hört om Spirited Away förr, hade dock ingen aning om att det var Studio Ghibli som ligger bakom den.
Jag skulle nog rekommendera Mononoke Hime, howls moving castle eller Nausicaa of the valley of the wind som första Ghibli filmer. Fast iofs gillar man lite mer sago/för yngre är spirited away bra ( nog för den är mer komplicerad etc om man börjar granska lite mera
) Finns egentligen ingen dålig Ghibli film imo
Kanske ska börja med de där då, de ser ju minst sagt intressanta ut. Nu är det bara att hoppas på fler samarbete mellan Level-5 och Studio Ghibli!
Postad 16 July 2013 - 11:57
Jag skulle nog rekommendera Mononoke Hime, howls moving castle eller Nausicaa of the valley of the wind som första Ghibli filmer. Fast iofs gillar man lite mer sago/för yngre är spirited away bra ( nog för den är mer komplicerad etc om man börjar granska lite mera
) Finns egentligen ingen dålig Ghibli film imo
Nausicaa var nog den Ghibli-film jag haft svårast för, fortfarande bra dockKanske ska börja med de där då, de ser ju minst sagt intressanta ut. Nu är det bara att hoppas på fler samarbete mellan Level-5 och Studio Ghibli!
Min Granne Totoro brukar nämnas som en bra film att börja med. Men till dig, wickerman, skulle jag nog rekommendera att börja med Porco Rosso. Det känns som att den passar bra ihop med Ni No Kuni
Redigerat av Unregisteredddb310e6, 16 July 2013 - 11:57.
Postad 16 July 2013 - 12:23
Postad 16 July 2013 - 22:18
Räknas det här ens som ett spel, eller är det kanske en film?
Det känns mer som att Rockstar ville göra en interaktiv film då cutscenes utgör över hälften av "speltiden". De är många och långa och inte alltid speciellt intressanta eller ens relevanta och som grädde på moset går de flesta inte att skippa (inte ens när man spelar om banan). Det blev oerhört tradigt i längden att bara titta på trots att där fanns en och annan riktigt nice spelsekvens begravd mellan alla dessa cutscenes.
Annars är det som man kan förvänta av en AAA-titel: bra grafik, bra ljud/musik, snygga miljöer och ett hyggligt manus. Det var bara så förbenat trist.
Redigerat av lungan, 16 July 2013 - 22:20.
Postad 17 July 2013 - 12:27
Postad 20 July 2013 - 19:47
Först ut var Resitance Burning Skies. Detta är inte spelet som visar att Vita klara av samma saker som PS3 den saken är säker, ful grafik, dålig ai och ett äventyr som verkligen inte lockar. Efter 5-6 timmar är det över och det finns ingen anledning eller lust att gå tillbaka. Linjärt korriordskjutande är inte min grej, framförallt när jag inte bryr mig om historien om berättas.
Betyg: 1,5/5
Postad 20 July 2013 - 23:36
En kul grej var förvisso dialogvalen där man inte får mer än kanske 5 sekunder på sig att välja vad man ska säga. Tyvärr så är det på tok för få dialoger och alldeles för mycket gameplay. Maxa meleeskillen så är det bara att springa runt och slå ner alla fiender. Usel grafik, karaktärer, miljöer, kontroll...
Postad 21 July 2013 - 06:35
1 av 5 - Dåligt
Postad 21 July 2013 - 13:26
Rätt ok spel. Co-op var däremot riktigt kul online. [7/10]
Redigerat av ryst, 21 July 2013 - 13:26.
Postad 23 July 2013 - 21:10
Postad 23 July 2013 - 21:23
Älskade du första timmen? Alla andra (jag och Zoiler) har avskytt första timmen. Du får inte vara med i vår klubb.Inte för att Bulletstorm är ett dåligt spel, jag älskade första timmen
Postad 23 July 2013 - 22:24
Edit: Nej, jag minns inte fel:
Det här är den bästa shootern jag spelat sen MW2.
Undrar om detta spelet hade co-op från början (eftersom du alltid har en partner med dig) men de blev tvungna att plocka bort det för att nån överhuvudtaget skulle vilja köpa GeoW 3...
Ok för att jag är en fanboi, men fan vad Jennifer Hale är bra i det här spelet.
Jo, i detta spelet gäller det att lägga hjärnan i friläge och bara glida med.
Det är inget negativt!
Redigerat av Unregistered6810b893, 23 July 2013 - 22:26.
Postad 24 July 2013 - 00:01
Postad 24 July 2013 - 10:34
Postad 25 July 2013 - 16:17
det får iallafall 4 av 5 vattenballonger av mig. rekommenderas verkligen!
Postad 25 July 2013 - 17:00
Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 25 July 2013 - 17:01.
Postad 25 July 2013 - 17:04
Storymässigt, dialogmässigt, ett av de bästa!!
Och jag som är mera en fps kille, men detta var otroligt filmiskt spel.
Postad 25 July 2013 - 19:11
Ett av de bästa RPG-spelen på mycket lång tid, antagligen det bästa under den här generationens spelkonsoller. Grafiken är inte alls min kopp med té egentligen, men i det här spelet är det underbart.
Fightingsystemet, storyn, dialogerna och sidoquestarna får snudd på full pott. Vad jag däremot är grymt besviken på är slutet, det kändes lite för... kort. Tur att speltillverkarna har ordnat så det fins en hel del med extra quests att göra efter spelet.
Betyg: 9/10
Postad 30 July 2013 - 01:17
(Det kan va bra att veta att spelet inte är så långt.. max 5 h)
Här är ett blogginlägg som gjordes när man klarat det.. kan innehålla lite småspoilers om man är känslig för sånt
http://www.pentadact...&C3=1&C4=3&C5=1
Postad 03 August 2013 - 12:00
Riktigt trevligt tidsfördriv. Det är närmare en interaktiv bok än ett "peka klicka"-äventyr.
Spännande story om än lite väl japanskt ibland.
Musiken var så bra att jag behövde använda hörlurar för att kunna lyssna till max.
Grafiskt lämnar det lite att önska, spritsen hade kunnat vara fler. Nu blev det nästan stillbilder av allt. Men fina "stillbilder".
Sedan det här med pusslen. Det var ganska vanligt att jag löste mysterier långt före Phoenix vilket resulterade i att jag la fram bevis tidigare än det var möjligt.
4/5
Postad 03 August 2013 - 12:10
Grym story ! man bara måste spela vidare. Väldigt likt Uncharted fast med mindre klättrande. Samma irriterande funktioner. Badguys följer dig genom väggar. Hukade fiender tar inte skada även om deras röv hänger utanför skydd. När spelet blir svårare blir de inte mer fiender utan man måste skjuta 4 shotgun skott i huvet för att döda 1. Drar ner mitt betyg. 7/10
Deadpool
Grymt underhållande helt oseriöst skjuta och slå hela tiden med extra mycket komiska inslag. 9/10
Postad 03 August 2013 - 12:32
+1 på den, bra musik i de spelenMusiken var så bra att jag behövde använda hörlurar för att kunna lyssna till max.
Postad 03 August 2013 - 13:42
Grymt roligt spel om man kör med någon polare! Zombieshooter när det är som bäst!
Postad 03 August 2013 - 17:29
Postad 04 August 2013 - 22:35
Betyg: 4/5
Postad 06 August 2013 - 22:01
Lite för kort, lite för fult, lite för buggigt, lite för ojämn svårighetsgrad, men ändå bästa spelet i år.
5/5
Postad 10 August 2013 - 15:11
Postad 10 August 2013 - 17:42
Härlig grafisk stil som sticker ut, och innehåller dom bästa spelkaraktärerna och bästa humorn sedan monkey islands glansdagar. Lootande tillsammans med polare kan inte bli roligare än såhär! Singelplayer genom spelet är dock lite kort upplever jag.jag upplevde spelet som kort trots att jag säkert satt över 20 timmar innan jag varvat. Det är nog det som drar ner på spelet. Det flockas äventyr likt skyrim, men sen så märker man att det är en intensiv period och att det egentligen inte finns så mycket att göra. Bara loota.
4/5 shotguns.
Postad 10 August 2013 - 23:11
Jag har blandade känslor kring detta spelet vilket till stor del orsakas av min kärleksrelation till Uncharted. På de flesta sätt är TR ett riktigt bra spel då det erbjuder ett väldigt fartfyllt actionäventyr med en grym atmosfär och schysst gameplay. Å andra sidan har jag gjort det här innan fast i ett mycket mer välpolerat skal.
Jämförelsen betyder inte att spelet är dåligt utan är på sätt och vis en hyllning till TR, men jag saknar sympati för Laras vänner i spelet. Jag brydde mig aldrig om vad som hände med dem och höll aldrig riktigt ordning på vem som var vem. Detta är ett problem då spelet till stor del går ut på att hjälpa dem ur olika knipor, samtidigt som jag inte bryr mig om dem. Dialogen verkar anta att jag känner karaktärerna(och för dem) vilket gör att jag inte känner mig väldigt deltagande i storyn.
En annan kritik är att miljöerna är otroligt enformiga eftersom man är på samma mörka och dystra ö genom hela spelet, lite fler olika miljöer hade inte skadat. Å andra sidan tycker jag att det som finns där är väldigt välgjort.
Spelet överträffar dock Uncharted med sitt gameplay eftersom det innehåller mycket av det jag gillade i Farcry 3. Man kan uppgradera både vapen och Laras egenskaper vilket är väldigt trevligt samtidigt finns det en del öppna element i spelet och det erbjuder en viss frihet/utforskarmöjlighet. Detta är något som Naughty Dog borde ta efter.
Känslan av att den mörka sidan av Lara tvingas fram av en otroligt obehaglig och hänsynslös miljö/situation förmedlas däremot fantastiskt vilket är en stor del av spelet. Fick en del kalla kårar under spelets gång, speciellt i början.
Betyg:
En bra prolog för att etablera karaktärerna hade gett ett poäng till.
Redigerat av Unregistered6fb5a100, 10 August 2013 - 23:13.
Postad 10 August 2013 - 23:30
Hmm, jag minns dem rätt bra, kommer inte ihåg deras namn men vet vad de har för roller, vad som hände med dem och kan se dem framför mig. Läste du de gömda meddelandena?Jämförelsen betyder inte att spelet är dåligt utan är på sätt och vis en hyllning till TR, men jag saknar sympati för Laras vänner i spelet. Jag brydde mig aldrig om vad som hände med dem och höll aldrig riktigt ordning på vem som var vem. Detta är ett problem då spelet till stor del går ut på att hjälpa dem ur olika knipor, samtidigt som jag inte bryr mig om dem. Dialogen verkar anta att jag känner karaktärerna(och för dem) vilket gör att jag inte känner mig väldigt deltagande i storyn.
Sen tyckte jag miljöerna hade väldigt bra variation. Varje nytt segment du kommer till ser annorlunda ut mot det förra. Men precis som i Uncharted är man ju på en ö så.. visst kommer man se träd eller en grotta nästan hela tiden. Blir inte direkt samma sak som CoD där man åker jorden runt.
Postad 10 August 2013 - 23:35
Hmm, jag minns dem rätt bra, kommer inte ihåg deras namn men vet vad de har för roller, vad som hände med dem och kan se dem framför mig. Läste du de gömda meddelandena?
Sen tyckte jag miljöerna hade väldigt bra variation. Varje nytt segment du kommer till ser annorlunda ut mot det förra. Men precis som i Uncharted är man ju på en ö så.. visst kommer man se träd eller en grotta nästan hela tiden. Blir inte direkt samma sak som CoD där man åker jorden runt.
Nä jag läste inte så många meddelanden faktiskt, kanske borde gjort det. I denna typen av spel läser jag sällan sånt utan förväntar mig få mycket via det cinematiska.
Jag upplever miljöerna i Uncharted som mycket mer varierade, där åker man runt i stora delar av världen vill jag minnas. Kan dock vara så att jag utgår mycket från 3an då jag spelade det sist och det var så längesen jag spelade 2an eller 1an.
Postad 11 August 2013 - 12:16
Jo jag tänkte på ettan, trodde du menade den. Du missade tyvärr en bra bit av spelet ändå med meddelandena, de ger rätt mycket info och alla läses upp högt.Jag upplever miljöerna i Uncharted som mycket mer varierade, där åker man runt i stora delar av världen vill jag minnas. Kan dock vara så att jag utgår mycket från 3an då jag spelade det sist och det var så längesen jag spelade 2an eller 1an.
Från min rec =P:
Precis som i Just Cause eller Far Cry kan man hitta massa grejer att samla. Bland dessa finns två saker jag tyckte var extra intressant, dokument och reliker. Dokumenten läses upp muntligt och är perfekt för att få mer insyn i Laras medhjälpare (sidokaraktärerna) eller öns invånare. Relikerna är diverse skatter man hittar som man kan snurra på, inget speciellt men lite småkul.
Postad 12 August 2013 - 00:07
3,5 spöken av 5 möjliga.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1 bild
1 film
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?