[/quote]
Tack.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
* Officiell tråd - Popcorn Hour A-110/B-110 *
Startad av
Kanelbulle
, Aug 05 2008 08:43
2236 svar till detta ämne
13 relaterade trådar
Postad 16 November 2008 - 17:57
Jag måste bara få fråga så jag får det tydligt rakt i ansiktet För det är nog som du säger när det gäller med att det "bara står Hdmi2 i hörnet". När jag kör Bf2 på Tv´n och ställer datorn i fel upplösning som inte min tv stödjer blir allt svart och det kommer upp en text att tv´n inte stödjer detta format och det står sedan endast "HDMI 1 " i hörnet. Men din tv´n är välla HD ready och ska kunna läsa all HD material som eviktore skriver. Har du fler Hdmi kontakter och har provat dom? Jag rablar bara upp saker som du säker har provat... Kanske du kan ta den med till en lokal TV-handlare och fråga om du skulle kunna få koppla in den bara för att få ändra det du ska ändra? Ja,ja du ska prova med en switch först va det ja.. men nu är jag tom på idéer igen.. Kämpa på... hmmm konstigt om din Tv inte kan visa 1080p hmmm Postad 16 November 2008 - 18:07
Jo som tidigare sagt så vet jag att PX80 inte är "äkta" HD men den tar emot 1080p signaler utan problem från alla källor jag hittills har testat, förutom PCH'n då. Absolut, man ser ingen skillnad mellan 720p och 1080p såvida man inte sitter en halvmeter ifrån TVn och luskollar eller har en 104" duk. Då borde man garanterat se skillnad i de flesta fall iaf.
Ja, jag har testat alla TV mode + X siffra. Har testat det långt utöver normal optimism så jag nästan slitit ut knapparna på fjärren Har också testat alla 3 HDMI portar. Har testat allt utom att gå in via http eller kopplat in PCH'n till en *äkta" 1080p TV. Det är det som jag får prova innan jag ger upp. Redigerat av Rebelicious, 16 November 2008 - 18:10. Postad 16 November 2008 - 18:12
Till dom som har värme problem med popcorn spelaren.
Jag har erfarenheten att så fort jag sätter in den i stereo bänken blir det riktigt varmt. Nu har jag den på center högtalaren öppet helt omkring. Nu blir inte kylaren farligt varm alls, kan lägga handen på utan att det gör ont. Men det räcker med att jag har Squeezebox spelaren på den för att störa kylningen. Alltså skall den helst monteras helt fritt om det skall bli bra med kylning, ifall man har hårddisk i den. Kör med en Western Digital GP 1 TB, ljummen och nästan helt tyst, dock inte så tyst att jag vill sova med den på. Låter ung. som en avlägsen akvarium. På dagen märker man inte att den är på. Om den skall monteras in trångt någonstans skulle jag rekommendera en fläkt. Det behövs helst minst 10 cm fritt runt om för att det skall funka med hårddisk i. Aldrig kört utan. (Tycker att både popcorn och hårddisk skall tåla värme ändå, men om man har igång den mycket kanske det är bra att den är så sval som möjligt) Postad 16 November 2008 - 19:56
Hur packar du själv upp filerna? Postad 17 November 2008 - 15:40
Har du testat med S-video anslutningen ? Postad 17 November 2008 - 22:00
Strömma Divx filer går perfekt.
Hur lägger ni upp iso img filer på den interna hårddisken? kopplar ni ihop den med datorn eller extern hårddisk eller usb eller? Postad 18 November 2008 - 08:41 Har ingen hårddisk i min, men jag skulle tycka det var smidigast via ftp:servern du kan installera. Postad 18 November 2008 - 12:10 Extractar via samba och skickar även över filerna via samba även om det kanske tar lite längre tid än med ftp. //P Postad 18 November 2008 - 16:18
För någon vecka sedan så uppdaterade jag PCH´n med den senaste firmwaren och undrar nu om det är fler en jag som inte kan titta på tex youtube klipp. Vet iof inte om det beror på uppdateringen men det fungerade innan. Det är endast youtube som inte fungerar och skärmen med "PCH Buffrar" kommer upp. Så står den där säker i 4-5 min och återgår sedan till menyn där man kan välja klipp. Nätet fungerar för jag kan se på andra klipp fast inte på youtube klipp. EDIT : Märkte nu att jag kan inte lägga till ett "mellanslag" med 0 knappen när jag tex söker efter en film snutt på youtube.
Allt annat fungerar fin fint Edit 2: Efter många omstarter av poppen så fungerar youtube... varför vet jag ej... Men jag kan inte få ett "mellanslag" när jag söker efter youtube klipps. Redigerat av Unregistered1fbed4ce, 18 November 2008 - 18:17. Postad 18 November 2008 - 20:58
Har sökt lite i forumet men inte hittat något svar, så jag försöker här.
Ett lustigt fenomen vid uppspelning av mkv-filer. Verkar som kontrast/ljusstyrka ändrar sig självt och liksom pulserar. Svårt att förklara men bilden är kanon sen blir den ljusare och pixligare tills den till slut börjar om igen med jättebra bild. Det är väldigt irriterande iaf... Samma fenomen i både 720p- och 1080p-filmer. Någon som har samma problem eller vet om en lösning? (har uppdaterat till senaste firmware) /RobbZ Postad 19 November 2008 - 14:46
Fråga 1.
Köpte en USB sladd från Kjell & co. (5m) när jag använder denna sladd (eller en annan ungefär lika lång som jag har till min externa HDD) säger datorn att det är en icks fungerande okänd enhet som kopplas in. Om jag däremot använder den korta sladden som följde med popcornen, fungerar det felfritt. Vad kan detta bero på? Fråga 2. När jag kör filmer är surroundljudet högre på front right-högtalaren än på front left (ja, jag har kollat flera filmer och det är så konstant rätt genom dem och inte för att det skall vara så) Om jag däremot kör ex. samma film (.iso på popcornen, men bränd på skiva i detta fall) på min DVD spelare så blir det rätt. (kör raw på DTS och DD) Är det någon annan som uppmärksammat detta? Är det kanske ett firmwareproblem (har den senaste)? Fråga 3. Upplever att .iso fil på popcornen blir mycket "rödare" i bilden än om jag kör den i min DVD. Varför? Redigerat av Unregistered345e27d7, 19 November 2008 - 14:47. Postad 19 November 2008 - 20:04
Skaffade till slut en popcorn hour a-110 och första dagen var jag väldigt nöjd. Den spelade upp film utan problem och allt flöt på fint.
När jag fick den så satte jag in en western digital 320gb sata disk. jag kopplade den till pc,n med den medföljande sladden och förde över lite filmer. startade popcornen med hdmi sladden i och uppdaterade via usb till senaste firmware. Filmerna spelades upp perfekt. Jag vet att jag missade det första steget att först formatera hårddisken via popcornens NMT setup. Men det funkade ju fint ändå. Nu dag två med min popcorn tänkte jag överföra lite mer film. Jag kopplade den till pc,n precis som jag gjort förut och Vista gav mig ett "unrecognized error". Efter mycket pill har jag nu testat att återställa factory defaults och göra precis som jag gjorde första gången, formatera om hela disken via popcorns NMT setup och sen koppla in den till pc,n och en hel massa annat. Hårddisken är inte pajj jag kan föra över film till den via en nätverks kabel men hur jag än gör (formaterat den i både ext2 och 3) så hittas den inte längre alls av min pc :/ Någon som har någon aning om varför? Det är så skumt. Även fast jag börjar om från factory defaults och formaterar om disken hittas den inte av pc,n. Postad 19 November 2008 - 20:23
Postad 19 November 2008 - 22:51
Så ÄNTLIGEN så har man fått tillbaka sin Popcorn Hour 110 efter 5veckors reparation. Fick tillabak samma skal men med ett annat moderkort och bakstyckte. Fick med den nya On/Off knappen på baksidan. Nu är frågan hur man ska stänga den. Direkt med On/Off knappen på popcornet eller först köra ned den i standby med fjärrkontrollen och sen On/Off med knappen på popcornet... ska leta runt lite... dom här poppisarna är så himla känsliga... hmm
Postad 20 November 2008 - 05:04
Hejsan!
Jo nu är det så att rösterna till mina ISO och Img filmer inte längre funkar på min PCH. Jag tror i alla fall att det har funkat förut. Alltså allt ljud och så funkar perfekt förutom rösterna, rösterna hör man nämligen inte alls. På alla andra video filer som tex mkv och avi funkar det fint fint men inte med iso och img. Jag har alla dessa filer på en intern hårddisk som är i PCH. Nån som vet vad det kan vara för fel? MVH Arutah Postad 20 November 2008 - 19:17
Låter ju lite märkligt, har du kopplat in ljudet till hemmabion ? kolla i så fall att centerhögtalaren ger ljud , det är den högtalaren som talet/rösterna hörs mest i. Testa att koppla ljudet bara till tv och jämför. Postad 20 November 2008 - 23:28
Ursäkta att man kliver in med en avstickare.
Varför håller min subtitel inte samma hastighet som filmen? Vissa filmer släpar den, vissa för fort. Jag har laddat ner textning från swesub och sparat .srt filerna med samma namn i samma folder som filmen ligger i. Jag kör med en intern hdd i min pch. Jag har provat +/- på time på subtitles knappen hjälper inte. Nån som har nåt tips? Tacksam för hjälp! Postad 21 November 2008 - 07:58
Kan finnas flera skäl, du hoppas att det är en inställningsfråga för PCH:n, jag tror det snarare är en fråga om mismatch mellan textfilerna och filmen. Swesub är ju inte direkt kvalitetssäkrat enligt ISO.... Postad 21 November 2008 - 08:55
Ok provar att dra hem texten från nån annan då. vilka finns? www.undertexter.se får jag en känsla av att de inte har så mycket. När det är en .sub-fil, ska jag ändra till .srt eller blir det fel då?
Redigerat av tobias77, 21 November 2008 - 09:10. Postad 21 November 2008 - 11:07
Hej!
Investerade igår i en A-110 samt en "Seagate Barracuda 500GB" & en WN-100 WIFI USB Dongle. Försäljaren var tveksam till att jag skulle ha en A-110 då han tyckte att det var bara mer pengar och att A-100 skulle räcka för mig. Har tänkt mig att installera HD'n för att kunna ladda ner med torent trackern direkt i Popcornen samt USB dongeln för att slippa dra kabel. Har lite frågor och JA jag har kollat runt på forumet väldigt mycket: ===================================================================== 1. Någon som har åsikter om just att A-110 inte ger så mycket mer. Kommer köra mot en Panasonic 42-PX70 som inte har HDMI 1.3 samt en gammal logitech DTS/DD 5.1 system med både Koax samt optisk ingång. 2. Är det någon som har erfarenthet av "WN-100 WIFI USB Dongle" och kan ge lite info. Kostade lite mycket tyckte jag 499kr men vad gör man inte för att slippa dra den där rackarns kabeln. 3. Jag har förstått att man kan använda tangentbord men går det även att koppla in en mus? (troligtvis inte men måste bara kolla..=) ) och hur bra är popcornen när det gäller att surfa. 4. kan man tex. köra Webb-TV genom att koppla upp sig via denna siten http://www.myp2p.eu . Brukar använda den för att kolla lite Premier League fotboll? 4. Är lite tveksam om den HD'n jag köpt mig "Seagate Barracuda 7200.9 ST3500641AS 16MB 500GB" men ej monterat är det rätta för en popcornhour med tanke på värme och ljud. Några kommentarer på denna HD eller förslag till vad jag ska trycka dit istället? Vill tacka alla på förhand som orkar ta sig tid att svara på dessa frågor. MVH /Piraten Postad 21 November 2008 - 12:55
Det var nog inte en känga specifikt till swesub, utan ett tips att det faktiskt inte är en en komersiell service där man kan kräva kvalité. Dessutom lätt att glömma om du tankar film från nätet, finns varje film ofta i flera olika cuts och rippningar, säger väl sig självt att EN undertextfil inte kan passa alla olika? Postad 21 November 2008 - 13:34
Om deras text är avsedd för en speciell release så brukar texten synka perfekt. Se till att texten har exakt samma namn som din film alltså. Tvingas man dra ner en text avsedd för en annan utgåva som är annorlunda så funkar det inte särskilt bra. Vissa texter är synkade för PAL (25 bilder i sekunden) och andra för Blu-ray (23,976 bilder i sekunden). Vill man använda "fel" text så blir det till att synka om den i t.ex. TimeAdjuster... en del jobb, men värt det ifall man vill ha svensk text i filmen. Nackdelen är att man måste leta upp första och sista repliken i filmen för att kunna synka om. .srt är nog den typen av fil som funkar bäst och jag tror inte att det går att döpa om en .sub Postad 21 November 2008 - 13:56
Tack för era svar... och ja det är nog ganska logiskt att en text inte passar till alla versioner, trodde inte det kunde skilja så mycket bara. Det blir till att sätta igång lite detektivarbete.
I helgen ska jag försöka mig på att ladda ner YAMJ... ska bli spännande finns det nån steg för steg beskrivning på detta forumet? Postad 21 November 2008 - 15:40
Blir galen på detta. Gick in till butik idag och där fungerade min A-110 på en "äkta" 1080p TV så jag gick in i menyn och ändrade till 720p. Testade nu hemma och samma sak händer, signalen tappas efter "Popcorn Hour - Loading..." visas.
Vad f'n är det som pågår, någon som kan komma med lite bra tips? Annars åker den tillbaka på Måndag. Väldigt udda detta. Postad 21 November 2008 - 16:00
någon som kan med det där med MSP pluginsen?
hur svårt skulle de vara att göra ett för www.deezer.com? vore ju ett smidigt sätt att lösa pchns dåliga musikspelare. Postad 21 November 2008 - 16:01
Jag är väldigt nöjd med kapaciteten i A-110 både bild och ljud. Har dock ett par saker.
- Finns det någon sök möjlighet i filbiblioteken, om man har väldigt många filer blir det ett väldigt bläddrande. - När jag kör media via webben t.ex. YouTube får jag inget ljud. Kör allt ljud digitalt och RAW, d.v.s. recievern får koda av. Har provat med analoga RCa-kablar utan resultat. - Kan ej nå share från XP, som har lösen. Postad 21 November 2008 - 16:08 Har du provat med en annan HDMIsladd ? Eller att mata via komponent. Det är flera som rapporterat om odugliga medskickade HDMIkablar. Var det din kabel du provade med i affären ? //P Postad 21 November 2008 - 16:37
Ja, kabeln är det inget fel på. Fungerar det i butiken så ska det ju fungera hemma. Väldigt konstigt. PCHn gillar inte min TV verkar det som, men det fungerade ju innan jag testade att köra ut 1080p från den. Vad tråkigt det blev, alldeles för mycket meck för min smak. Kommer skicka tillbaka den och testa en Tvix 6500. Kanske går det bättre med den.
Postad 21 November 2008 - 18:14
Man kanske skulle satsa på en HDX-1000 istället för PCH A110? Samma pris, snyggare och kortläsare, test här.
Postad 21 November 2008 - 20:55
Det finns ett unrar.sh script som man kan editera för automatiskt uppackning av nedladdningar. Postad 22 November 2008 - 02:37
Efter läst en del i NMT's forum så verkar en del nätverksproblem uppstått eftersom firmware uppgradering. Jag löste det med att sätta fast ip på pch'n samt använda open dns ip. Postad 23 November 2008 - 14:51
Tja...har en lite fråga! Man kan ju som bekant lägga till egna internetsidor på pch`n under webtjänster. Har testat att lägga till sidan http://www.redtube.com ( som kille är man alltid intresserad att glo lite på porr ju), detta funkade klockrent förutom en sak, sidan spelar inte upp filmerna som man hade önskat!!! Finns det någon som vet hur man kan fixa detta?
*Pappahårding* Postad 23 November 2008 - 20:20
Har haft en Pinnacle Showcenter 200 som nu verkar ha gått sönder och därför kikar jag efter en annan lösning...
Några frågor som Ni kanske kan hjälpa mig med: 1) Idag sitter jag fortfarande med en Tjock-TV med enbart Scart-ingång. Kan jag koppla från komponent till SCART och få in bilden på TV:n? 2) Jag har även en trådlös överföring av bild/ljud till en annan TV, Kan man i så fall ansluta component till denna SCART ingång parallellt med den till TV:n? 3) Vilket media streaming program ska an ha till datorn? Vad rekommenderas? Tack för er hjälp! Ante Postad 24 November 2008 - 11:18 Nej...du får använda S-Video ->Scart om din TV kan ta emot en S-Video signal via Scart annars är det komposite som gäller. Vad jag vet så finns det ingen tjock-tv som kan ta emot komponent via Scart. Postad 24 November 2008 - 22:43
Hej!
Har nu prövat Popcorn A-110 ett par timmar med en intern HD. Första intrycket var efter 2 timmar att jag ville lämna tebax den för nästan 3500 kr ville jag få mer. Nu har jag testat lite till installerat Llink som gör att man kan spela upp rarade HD-filmer direkt utan att rara upp dem vilket funkade kanon. Har även gett mig ut på YouTube och andra diverse webb-tv sidor men insett att detta är inget jag kommer använda popcornen till alls kanske om det skulle komma ett Sopcast plugin så man kunde koda av i Popcornen men det går ej idag. Negativt: - Använder man intern HDD och kör torrent trackern med att ladda ner typ ISO så brukar de vara RAR packade. Detta inebär att du inte kan spela upp den utan att packa upp dem vilket är grymt tidsödande. En lösning är att köra Llink som kan spela Rarade filmer men för just ISO samt IMG kan man bara köra VOB filerna i ISO'n vilket innebär att man går miste om Subtitles samt inte kan spela annat än default ljud. - Ganska seg i Menyerna. Positivt: + Enkla menyer + Sväljer det mesta. +Bra support med användare som skapar egna APPZ till den. Överväger att lämna tebax A-110 och interna HDD'n och köpa in mig på en A-100 med extern USB HDD. Största anledningarna är just att den inte kan köra RARade ISO filer(kommer säkert klara det snart med en Llink uppdatering) samt att jag inte orkar ha popcornen framme och stå och köra torrents. Detta innebär att jag lika gärna kan köra med en extern HDD och ladda på de filmer jag vill ha från den stationära burken. För detta behövs det inte en tusen lapp dyrare Popcorn A-110 utan funkar lika bra med en A-100. /Piraten Postad 25 November 2008 - 14:24
Jag har hafft min PCH 110A i ett par dar nu och är hyffsat nöjd. Video-delen rockar hårt! Dock så är jag klart förvirrad vad gäller ett par punkter.
Applikationer: 1. Kan man installera applikationer på PCH:n eller funkar bara MyiHome/Media service portaler (MSP)? 1.b. måste man ha intern hårddisk för att installera applikationer? eller funkar ett USB-minne? 1.c. nån som har ett bra tipps på lösning med compact flash som intern hårddisk om man måste ha intern HD? 1.d. Var finns applikationerna som alla talar om? (bittorrent, etc., hittar inget i menyerna eller på internet...) 1.e. YAMJ verkar väldigt trevligt, men det är inget man istallerar på PCH:n, eller? 1.f. Kan man utveckla applikationer själv och i så fall hur? Media service portals: 2. Var hittar man bra MSP-adresser och vilka är era favoriter? 3. Vet nån om det finns nån MSP för sveriges radio och/eller SVT? 4. Går det att lösa video-reset problemet (att TV:n "släcks och tänds")? 5. Finns det nån web-browser för PCH:n? 6. Nån som testat koppla in tangentbord eller annan hårdvara? Kommentar: Jag köppte PCH:n för att slippa ha igång datorn men allt verkar vara portalbaserat med MyiHome, som körs på en dator! *frustration!* *Ahhhhhh!* Redigerat av Unregistered98389ec3, 25 November 2008 - 14:48. Postad 25 November 2008 - 16:35
Kackigt protokoll antagligen. Via NFS och FTP går det snabbt! Postad 25 November 2008 - 22:31
Jag installerade om nätverket på PCH igår och nu går det lika snabbt i utforskaren som med ftp :-) Postad 25 November 2008 - 23:45
Jag har inte lyckats med att få kontakt med min Popcorn Hour A-110 via datorn och jag fattar inte vad jag gör för fel.
Jag började med att installera om HDD samt uppgraderad NMT-programvara samt Firmware (den senaste). Jag har anslutit PCH mot PC med en twistad TP kabel. Datorn och PCH har samma namn som arbetsgrupp. De har ip 192.168.2. 8 resp 9. Samt masknät 255.255.255.0. Men jag får fortfarande inte kontakt med PCH via datorn. Vad gör jag för fel? Varför kan jag inte se PCH med PC:n och tvärtom. Samba servern är igång. Tacksam för svar... Postad 26 November 2008 - 08:38
Ingen router emellan? Funkar PING? Prova med statisk IP-adress. Postad 27 November 2008 - 12:47 Har samma problem... Har en D-link router Dir 655 mellan. Jag kan se ikonen till popcornmaskinen, men när jag klickar för att öppna den så händer inget. Utan jag får bara ett felmeddelande om att den ite kan utföra åtgärden. Vill någon vara vänlig och förklara vad jag gör för fel och hur jag kommer åt min HD på popcornen från min dator. Postad 28 November 2008 - 09:27
Hej. Hämtade hem min 110a i dagarna, och älskar den från start. Efter upppackning och intallering av hdd har allt fungerat klockrent. Men idag när jag drog igång den får jag inget ljud ur den. Har den kopplad med hdmi till tvn, och ljudet har fungerat bra därifrån innan. Spelar ingen roll vilka intällningar jag har, den är knäpptyst i alla filmer. Alltså sånt som fungerade innan, funkar inte nu....
Så vad skulle ni göra i mitt läge? Har sökt genom nätet om människor med liknande prob, men hittar inga bra exempel... mvh Martin Postad 28 November 2008 - 10:41
Min PCH har tappat inställningar flera gånger. Kolla under audio/video att du har HDMI-ljud PÅ och att dom olika ljudformaten under är satta på analogt. Sitter inte med PCH framför mig så kommer inte ihåg exakt vad inställningarna heter. Redigerat av Nizze_Hult, 28 November 2008 - 11:16. Postad 28 November 2008 - 11:55
Har det på. HAr testat sätta på/av, också bytt till analogt på alla ställen man kan. Men oavsett är den knäpptyst
Postad 28 November 2008 - 12:52 OK, kanske samma sak som hände mig häromdagen. Jag hade haft PCH hos min särbo och spelat på hennes 720p skärm. När jag kom hem skulle jag ändra tillbaka till 1080p men valde fel i listan. Det finns nämligen flera 1080p, se till att du väljer den som står under HDMI!! Postad 28 November 2008 - 12:56 Vad handlar det om för OS? Mac, Linux, XP, Vista eller nåt annat? Får PCH nåt IP-nr? Har du kollat på http://www.networkedmediatank.com/ ? Postad 28 November 2008 - 13:16
Ingen som har byggt på B-110 ännu ?
kraftig prisskillnad från hemsidan (USD199.00 ) och den den svenska försäljaren (3999:-) Redigerat av Taggis, 28 November 2008 - 13:28. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |