Finns det några MMA-fans här?
4348 svar till detta ämne
Postad 28 March 2010 - 02:12
nickeskbg
-
nickeskbg
-
Användare
-
-
200 inlägg
En ynka timme kvar...
Är ovanligt laddad inför morgonens bataljer...dock känns tiden som oerhört okristelig just nu.
Hoppade isäng runt 24.00 vintertid o är uppe nu kl.02.00, två timmars nattsömn, det blir spännande att se hur empatisk o pedagogisk man är som pappa till två små barn (6veckor o 2 1/2år) framåt morgonkvisten
Nåväl, det är ett senare bekymmer, nu ligger fokus på UFC 111.....och en påse smågodis
Postad 28 March 2010 - 02:56
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Pojken min på 1 år vaknade just så nu ligger han i soffan brevid mig och ska se UFC...
Det ska börjas i tid
Redigerat av moparman, 28 March 2010 - 04:50.
Postad 28 March 2010 - 06:14
nickeskbg
-
nickeskbg
-
Användare
-
-
200 inlägg
Ja 2 1/2 åringen kom ner o likaså vaknade lilltjejen till, det blev två flaskor välling o matchtittande...mamma behövde sova..
Postad 28 March 2010 - 10:05
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Carwin såg riktigt vass ut, först tryckte han ju upp Mir mot buren som ingenting. Och sen att se den tempoväxlingen där han bara exploderar, det var mäktigt! Lesnar är galen om han väljer att stå upp mot den gorillan...
Är så less på GSP och hans stil, tidigare var han en av favoriterna men nu hoppas jag att han blir brutalt knockad. Sluta med grinda hem domslut! Han och Fitch är lika "roliga"...
Postad 28 March 2010 - 10:44
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Tror GSP hade kunnat avgöra mycket tidigare...
Såg ju på lång väg att han letade sub..
Tror också han hade överdrivet stor respekt för Hardy..
GSP såg verkligen ut som mästaren och Hardy eleven...
Tycker GSP hade kunnat börja gnp ordentligt istället men...
Mir...Ja vad höll han på med?
Tycker han skulle ha kunnat vinna över Carwin.
Hade velat se en rematch mellan Brock å Mir ...
Pelligrino fighten var helt klart galans bästa fight...
Riktigt underhållande..
Å herregud va Fitch var överlägsen..
Trode Killa Bee skulle ge mer motstånd
Redigerat av moparman, 28 March 2010 - 10:46.
Postad 28 March 2010 - 10:51
Unregistered8147b14e
-
Unregistered8147b14e
-
Veteran
-
-
2473 inlägg
Postad 28 March 2010 - 12:19
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Frågan är hur fighten kommer se ut mot Lesnar... Lesnar lär nog inse att han inte klarar att stå emot dom granaterna, så det blir nog nedtagning och en lnp med lite inslag av slag tills Carwins ork tar slut. Är inte hundra på Carwins tdd efter att ha sett Gonzaga lyckas ta ner honom. Står han emot nedtagningarna blir det ett **** för Lesnar!
Trist för Mir, frågan är vad han ska göra nu? Jag tror inte han fixar Velasquez heller faktiskt.
Postad 28 March 2010 - 14:59
Unregisteredf4fc9dc9
-
Unregisteredf4fc9dc9
-
Användare
-
-
190 inlägg
Tror som sagt att Carwin-Lesnar blir en grym fight, där Lesnar står som segrare. Carwin är vass stående, men jag tror Lesner kommer avgöra genom ground'n pound. Jag hade dock viljat se Mir-Lesner, men det lär nog aldrig hända.
Det kändes det som det var något som inte stämmde med Mir, ingen gnista över huvudtaget.
Vem ska kunna hota GSP???
Längtar redan till nästa gala, med grym fightcard, samt vår egen Alexander G.
Postad 28 March 2010 - 19:54
Unregistered9d110ebc
-
Unregistered9d110ebc
-
Rookie
-
2 inlägg
Härligt att Mir åkte på stryk. Carwin är bra, men han hade svårt att få ner Mir på marken. Det var kanske lite halvhjärtade försök.
Pellegrino-matchen tycker jag också var roligast.
GSP är för bra på brottning för att möta en sådan kille som Hardy. Hardy stod ju nästan helt upprätt och bad ju i princip om att bli nedtagen.
Palhares borde ha släppt trycket när gorillan klappade ut, istället ökade han trycket och tom när domaren försökte bryta så fortsatte han. Tycker att Palhares borde stängas av, att hålla ett grepp som försöker förstöra motståndarens knä för länge är mycket värre än Babalus choke.
Fitch är grymt bra, total dominans. Det blev ungefär samma match som GSP-matchen precis som jag trodde.
Redigerat av Unregistered9d110ebc, 28 March 2010 - 19:56.
Postad 29 March 2010 - 12:37
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Tror som sagt att Carwin-Lesnar blir en grym fight, där Lesnar står som segrare. Carwin är vass stående, men jag tror Lesner kommer avgöra genom ground'n pound. Jag hade dock viljat se Mir-Lesner, men det lär nog aldrig hända. Det kändes det som det var något som inte stämmde med Mir, ingen gnista över huvudtaget.
Vem ska kunna hota GSP???
Längtar redan till nästa gala, med grym fightcard, samt vår egen Alexander G.
Jag tror inte det var gnistan det var fel på, han underskattade nog hur stark Carwin är. När han tryckte upp Mir mot buren hade inte Frank någonting att sätta emot, trots all sin strongman-träning. Det var nog knäckande. Dessutom verkar ju Carwin kunna avliva en noshörning med nävarna... Härligt att Mir åkte på stryk. Carwin är bra, men han hade svårt att få ner Mir på marken. Det var kanske lite halvhjärtade försök.
Pellegrino-matchen tycker jag också var roligast.
GSP är för bra på brottning för att möta en sådan kille som Hardy. Hardy stod ju nästan helt upprätt och bad ju i princip om att bli nedtagen.
Palhares borde ha släppt trycket när gorillan klappade ut, istället ökade han trycket och tom när domaren försökte bryta så fortsatte han. Tycker att Palhares borde stängas av, att hålla ett grepp som försöker förstöra motståndarens knä för länge är mycket värre än Babalus choke.
Fitch är grymt bra, total dominans. Det blev ungefär samma match som GSP-matchen precis som jag trodde.
Mmm, jag tänkte också på det. Lesnar tar ju ner Mir 100 gånger av 100, Carwin bommade direkt... Men det intressanta är ju om Carwin kan stå emot Lesnars nedtagningsförsök - i så fall borde han kunna knocka Brocken. Hardy måste ju insett att hans MT-stance inte skulle fungera mot GSP? Man kan ju fan inte stå på hälarna när en kille med den brottningen står för motståndet. Dock så var fighten lika tråkig som GSP:s fighter brukar vara numera.
Postad 29 March 2010 - 14:08
Birkanoff
-
Birkanoff
-
Mästare
-
-
2532 inlägg
Tror exakt samma att Carwin helt enkelt var mycket starkare än Mir trodde och hoppas nu fan att han unloadar på Brocks pannben med dom där betongklumparna till händer.
Visst fanns det mycket att önska i GSP-fighten men en vinst är en vinst och han sa ju som sagt själv att han var mycket besviken. Förstår dock inte varför han inte gnp mer. Han hade ju onekligen lägen för mer än en elbow. Hardy har förtjänat respekt hos mig iaf efter den uppvisningen av hjärta även om det verkar som att GSP inte utnyttjade varken armbaren eller kimuran till max. Han är väl rätt igenom en nice guy helt enkelt
Palhares fick ju en 90-dagars avstängning efter sin fight, vilket jag tycker är helt rätt. Killen är ju för fan ett mänskligt skruvstäd och han borde ju inse själv hur det slutar i kombination med ett knä. Här var det inte domaren som var dålig för en gångs skull utan det var helt på Palhares.
Nate Diaz var mycket imponerande i sin fight med tanke på att han boxade ut en golden gloves-boxare plus att matchen gick 2(!) viktklasser över hans vanliga.
Pellegrino, ja vad finns det att säga om honom förutom att han verkligen går helhjärtat in i princip varje fight. Galans bästa fight.
Förväntade mig lite mer motstånd av Killa Bee men Fitch är en grinder av det bästa slaget och neutraliserade mycket effektivt.
Lyckade naila alla bet också
Postad 29 March 2010 - 14:19
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Tror exakt samma att Carwin helt enkelt var mycket starkare än Mir trodde och hoppas nu fan att han unloadar på Brocks pannben med dom där betongklumparna till händer.
Visst fanns det mycket att önska i GSP-fighten men en vinst är en vinst och han sa ju som sagt själv att han var mycket besviken. Förstår dock inte varför han inte gnp mer. Han hade ju onekligen lägen för mer än en elbow. Hardy har förtjänat respekt hos mig iaf efter den uppvisningen av hjärta även om det verkar som att GSP inte utnyttjade varken armbaren eller kimuran till max. Han är väl rätt igenom en nice guy helt enkelt 
Palhares fick ju en 90-dagars avstängning efter sin fight, vilket jag tycker är helt rätt. Killen är ju för fan ett mänskligt skruvstäd och han borde ju inse själv hur det slutar i kombination med ett knä. Här var det inte domaren som var dålig för en gångs skull utan det var helt på Palhares.
Nate Diaz var mycket imponerande i sin fight med tanke på att han boxade ut en golden gloves-boxare plus att matchen gick 2(!) viktklasser över hans vanliga.
Pellegrino, ja vad finns det att säga om honom förutom att han verkligen går helhjärtat in i princip varje fight. Galans bästa fight.
Förväntade mig lite mer motstånd av Killa Bee men Fitch är en grinder av det bästa slaget och neutraliserade mycket effektivt.
Jag tappade faktiskt hakan av att se Nate så vass mot en kille som är såpass mycket större, men jag tror fortfarande att weltervikten kan vara i största laget för honom om han inte bulkar som bara den.
Postad 29 March 2010 - 15:10
Birkanoff
-
Birkanoff
-
Mästare
-
-
2532 inlägg
Jag tappade faktiskt hakan av att se Nate så vass mot en kille som är såpass mycket större, men jag tror fortfarande att weltervikten kan vara i största laget för honom om han inte bulkar som bara den.
Sant, hörde i en intervju med honom att han tänkte försöka fightas i 155 samtidigt. Undrar lite hur han hade tänkt lösa det om han skulle bulka upp sig vilket jag också tror han måste göra för att klara sig i 170.
Postad 29 March 2010 - 15:42
Unregistered9d110ebc
-
Unregistered9d110ebc
-
Rookie
-
2 inlägg
Palhares avstängning är ju bara löjlig. Det normala för en fighter i UFC är ju att gå en match var 6:e månad ungefär, så vad spelar det för roll om man får en 3 månaders avstängning. Men om det händer igen kanske straffet blir längre. Palhares är ju ett monster på marken, med dom kanske grymmaste benlåsen i UFC (givetvis är Imanari överlägsen när det gäller benlås). Jag tror han ville statuera exempel och skapa sig ett namn genom att förstöra en motståndares knä. Han får ju mycket uppmärksamhet nu. Låset var ett av dom brutalaste och mest snygga tekniskt sett under senaste åren, så det var synd att han skulle överdriva.
Postad 30 March 2010 - 00:58
Lion_Paw
-
Lion_Paw
-
Forumräv
-
-
860 inlägg
Pojken min på 1 år vaknade just så nu ligger han i soffan brevid mig och ska se UFC...
Det ska börjas i tid 
Inte för att en 1 åring förstår nåt så det ska väl gå.
Postad 31 March 2010 - 07:56
Unregistered9d110ebc
-
Unregistered9d110ebc
-
Rookie
-
2 inlägg
I natt är det dags för en ny UFC fight night. Hoppas Gomi är tillbaks i storform, men jag tror det finns en risk för att det är samma Gomi som de senaste 2 åren som har åkt på stryk ett par gånger. Det är ju riktigt tufft att möta Florian i sin comeback i UFC, men tanken bakom det är antagligen att om Gomi eventuellt vinner så får BJ Penn en ny utmaning. Jag tror att Gomi klarar sig bra stående, Gomi är den bättre boxaren men Kenflo är å andra sidan mer komplett med riktigt bra sparkar. Men jag tror att Florian kommer att submitta Gomi, kanske så tidigt som i första ronden. Jag hoppas på Gomi, men tror på vinst för Florian.
Sedan är det några andra matcher av mindre intresse. Roy Nelsson vinner säkert som vanligt.
Postad 31 March 2010 - 11:28
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Appropå Nelson... Kolla hans mullet:   Hyfsad längdskillnad mellan dessa herrar! Hoppas att Roy blir slagen medvetslös. Knappast troligt dock. Angående Gomi så tror jag (tyvärr  ) inte att han kommer räcka till, Florian tar det via TKO/submission i slutet på andra.
Redigerat av Kamui, 31 March 2010 - 11:28.
Postad 31 March 2010 - 15:09
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Förresten, helgens gala fick mig att inse vem jag vill se GSP möta om han vågar sig upp i mellanvikten (tycker han ska få förtjäna att möta Silva). Palhares! Jag tror den lille stubben skulle göra livet riktigt surt för GSP faktiskt. Han har en riktig stabil haka (stod emot Hendo) samt sjuk BJJ. Nog sa ju i någon intervju att Palhares fick honom att klappa när dom rullade.
GSP:s patenterade lay and pray skulle bli oerhört svårt mot "Paul Harris" eftersom han är så ###### explosiv. Dessutom tvivlar jag på att GSP skulle vara särskilt intresserad av att låta den fighten nå mattan.
Titta bara hur han stundtals kastade runt Hendo som en trasdocka, Hendo kom ju undan med blotta förskräckelsen i den fighten.
Vad tror ni? Min gissning är att Palhares förmodligen kommer submitta GSP. GSPs chans är att cirkla runt och göra som Bisping, peta in jabbar och vinna på poäng.
För övrigt tycker jag att hela Palhares-grejen har överdrivits på grund av Rogans räknande av slow motion-reprisen... Visst ge honom 90 dagar då, men vad spelar det för roll?
Redigerat av Kamui, 31 March 2010 - 15:11.
Postad 31 March 2010 - 19:04
Unregistered9d110ebc
-
Unregistered9d110ebc
-
Rookie
-
2 inlägg
Förresten, helgens gala fick mig att inse vem jag vill se GSP möta om han vågar sig upp i mellanvikten (tycker han ska få förtjäna att möta Silva). Palhares! Jag tror den lille stubben skulle göra livet riktigt surt för GSP faktiskt. Han har en riktig stabil haka (stod emot Hendo) samt sjuk BJJ. Nog sa ju i någon intervju att Palhares fick honom att klappa när dom rullade. GSP:s patenterade lay and pray skulle bli oerhört svårt mot "Paul Harris" eftersom han är så ###### explosiv. Dessutom tvivlar jag på att GSP skulle vara särskilt intresserad av att låta den fighten nå mattan.
Titta bara hur han stundtals kastade runt Hendo som en trasdocka, Hendo kom ju undan med blotta förskräckelsen i den fighten.
Vad tror ni? Min gissning är att Palhares förmodligen kommer submitta GSP. GSPs chans är att cirkla runt och göra som Bisping, peta in jabbar och vinna på poäng.
För övrigt tycker jag att hela Palhares-grejen har överdrivits på grund av Rogans räknande av slow motion-reprisen... Visst ge honom 90 dagar då, men vad spelar det för roll?
GSP tar ner alla på marken som han vet att han har en stor fördel att lägga på rygg, som alla standup-experter och brottare som inte är vana vid det. GSP's standup är ju riktigt bra, så han hade spöat Palhares stående. Ganska lik Hendo-matchen troligtvis, men GSP är bättre taktiskt så han hade aldrig följt med ner på marken. Palhares hade inte fått ner GSP. Antingen TKO eller 30-27 (26 kanske). Jag tror att GSP-Hardy hade varit en jämn match om det hade varit thaiboxningsregler. Ja det är löjligt att räkna på slowmo, men han höll kvar ett av dom allra farligaste greppen efter att domaren sa till honom.
Postad 31 March 2010 - 19:45
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
GSP tar ner alla på marken som han vet att han har en stor fördel att lägga på rygg, som alla standup-experter och brottare som inte är vana vid det. GSP's standup är ju riktigt bra, så han hade spöat Palhares stående. Ganska lik Hendo-matchen troligtvis, men GSP är bättre taktiskt så han hade aldrig följt med ner på marken. Palhares hade inte fått ner GSP. Antingen TKO eller 30-27 (26 kanske). Jag tror att GSP-Hardy hade varit en jämn match om det hade varit thaiboxningsregler.
Ja det är löjligt att räkna på slowmo, men han höll kvar ett av dom allra farligaste greppen efter att domaren sa till honom.
Jag känner bara att han har en väldigt god chans att faktiskt ta ner GSP, titta bara på vad han gör med den större Hendo:  GSP:s striking förresten, den är ju helt ok - men inte fantastisk. Visserligen klart bättre än Palhares, men frågan är om han fixar att slå ut honom innan han får tag på GSP? Jag tvivlar! Jag tror ju han skulle vinna genom att backa och pricka in poäng, men att han skulle få svårt att avsluta stubben. Sjukt intressant fight iaf!
Postad 31 March 2010 - 20:36
Unregistered9d110ebc
-
Unregistered9d110ebc
-
Rookie
-
2 inlägg
Jag känner bara att han har en väldigt god chans att faktiskt ta ner GSP, titta bara på vad han gör med den större Hendo:

GSP:s striking förresten, den är ju helt ok - men inte fantastisk. Visserligen klart bättre än Palhares, men frågan är om han fixar att slå ut honom innan han får tag på GSP? Jag tvivlar! Jag tror ju han skulle vinna genom att backa och pricka in poäng, men att han skulle få svårt att avsluta stubben. Sjukt intressant fight iaf!
Hendo är inte lika taktisk som GSP. Han står upprätt och svingar vildsint. Efter han blev nedtagen i matchen och hamnade i svårigheter mot Palhares ändrade han taktik och körde en försiktigare stil. Hendo är en av världens bästa fighters/brottare, men han har blivit nedtagen många gånger. GSP har väl bara blivit nedtagen 1 gång (Hughes), förutom att Hardy "svepte" honom. Det verkar som om Brock Lesnar-Carwin galan i Juli har fått en co-main event, Randy Couture mot James Toney. Randy vinner detta garanterat på under 30 sekunder, GnP eller submission. Enda räddningen för att Toney skall överleva första minuten skulle vara att Randy får order om att vara snäll. Josh Gross var det som sa att matchen var klar. Jag vet inte om det är sant ännu, bara läst på forum. Börjar bli tveksam, eftersom det inte står någonstans...
Redigerat av Unregistered9d110ebc, 31 March 2010 - 21:00.
Postad 31 March 2010 - 21:18
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Hendo är inte lika taktisk som GSP. Han står upprätt och svingar vildsint. Efter han blev nedtagen i matchen och hamnade i svårigheter mot Palhares ändrade han taktik och körde en försiktigare stil. Hendo är en av världens bästa fighters/brottare, men han har blivit nedtagen många gånger. GSP har väl bara blivit nedtagen 1 gång (Hughes), förutom att Hardy "svepte" honom.
Det verkar som om Brock Lesnar-Carwin galan i Juli har fått en co-main event, Randy Couture mot James Toney. Randy vinner detta garanterat på under 30 sekunder, GnP eller submission. Enda räddningen för att Toney skall överleva första minuten skulle vara att Randy får order om att vara snäll. Josh Gross var det som sa att matchen var klar.
Jag tror ju helt klart att Palhares har potential till att slå GSP, så jag hoppas och tror att du har fel! Men visst är det sannolikt att GSP vinner på domslut  En fight jag ännu hellre skulle se är Palhares - Maia. Även här tror jag på Palhares. Palhares ger ju intrycket av att vara en mindre version av Jeff Monson, dvs en riktigt stark dvärg - med andra ord EXTREMT svårstoppad på marken. Så min tanke är att han musklar sig till en topposition och sen vinner via domslut, för han får nog svårt att subba Maia. Toney...  Jag måste säga att jag gillade honom som boxare, trots en inte alltför imponerande fysik så var han riktigt vass och hade snabba händer. Fighten mot Holyfield var riktigt bra. Därför hoppas jag han knockar "Handy", men det är väl ungefär lika troligt som att Brock Lesnar skulle förlora mot Corey Hill.
Redigerat av Kamui, 31 March 2010 - 21:19.
Postad 01 April 2010 - 07:29
Unregistered9d110ebc
-
Unregistered9d110ebc
-
Rookie
-
2 inlägg
Jag tror ju helt klart att Palhares har potential till att slå GSP, så jag hoppas och tror att du har fel! Men visst är det sannolikt att GSP vinner på domslut 
En fight jag ännu hellre skulle se är Palhares - Maia. Även här tror jag på Palhares. Palhares ger ju intrycket av att vara en mindre version av Jeff Monson, dvs en riktigt stark dvärg - med andra ord EXTREMT svårstoppad på marken. Så min tanke är att han musklar sig till en topposition och sen vinner via domslut, för han får nog svårt att subba Maia.
Toney... Jag måste säga att jag gillade honom som boxare, trots en inte alltför imponerande fysik så var han riktigt vass och hade snabba händer. Fighten mot Holyfield var riktigt bra. Därför hoppas jag han knockar "Handy", men det är väl ungefär lika troligt som att Brock Lesnar skulle förlora mot Corey Hill.
Ja Palhares och andra 185-poundare med rätt stil (starka brottare/BJJ fighters) har nog chans mot GSP. GSP sa ju att han kommer väga 190-192 pounds i matchen mot Hardy, han håller på att lägga på sig muskelmassa. Om han kommer upp i 200+ tror jag han blir svårstoppad i UFC's 185 pound division. Enligt min åsikt har han den perfekta stilen för att spöa Anderson, sämsta möjliga stilen för Anderson. Han kommer åka ner på marken ungefär lika snabbt som Hardy, Anderson är ju bättre på att förhindra nedtagningar men jag tror inte det räcker. Maia är mycket bättre på marken än Palhares, men det är ju klart att det kan vara svårt att försvara sig mot dvärg-leglocks även för en av världens bästa BJJ-fighters. Toney har en enda chans att knocka Randy, när Randy kommer gå in för nedtagningen. Sedan är det slut. 1 match av 1000 tror jag att Toney kan vinna. Man jag har inte läst att matchen skall bli av ännu, så troligtvis var det väl ett skämt. Toney behöver möta en standup-fighter, om inte Dana White vill statuera ett exempel på hur värdelösa boxare är.
Postad 01 April 2010 - 08:03
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Har nu sett Gomi-Florian och Nelsons fight. Gomi gjorde inte bort sig, men han är ju inte alls lika vass som förr... Tråkigt att han förlorade men han stod ändå emot Kenny bra.
Nelson gjorde väl vad han skulle, men han vann inte på det sätt jag trodde han skulle göra.
Jag tror på Silva om han möter GSP, han är svår att kontrollera under en hel match. Silvas BJJ>GSP:s. vilket gör att om GSP missar så sitter han i en triangel.
Och eftersom varje rond inleds stående tror jag han kommer slå ut GSP i andra eller tredje när han har siktat in sig lite
Postad 04 April 2010 - 19:28
Unregistered9d110ebc
-
Unregistered9d110ebc
-
Rookie
-
2 inlägg
Har nu sett Gomi-Florian och Nelsons fight. Gomi gjorde inte bort sig, men han är ju inte alls lika vass som förr... Tråkigt att han förlorade men han stod ändå emot Kenny bra. 
Nelson gjorde väl vad han skulle, men han vann inte på det sätt jag trodde han skulle göra.
Jag tror på Silva om han möter GSP, han är svår att kontrollera under en hel match. Silvas BJJ>GSP:s. vilket gör att om GSP missar så sitter han i en triangel. Och eftersom varje rond inleds stående tror jag han kommer slå ut GSP i andra eller tredje när han har siktat in sig lite 
Nej, det var samma Gomi som vi har sett de senaste 2 åren. Matchen var ganska jämn, tills Gomi började bli trött. Nelson var bra, han hör egentligen till toppskiktet i tungvikt och hoppas han får en bättre motståndare nästa gång.Han hade ett roligt svar på frågan om vem han vill möta nu, Toney var det självklara svaret med ett hånskratt efter. Joe Rogan skrattade också. Håller just nu på att se på K1 GP som gick härom dagen. Otroligt bra matcher, Tyrone Sponge mot Le Banner och Overeem (han kommer bli ett monster i MMA igen och Brett Rogers kommer vara chanslös mot honom). Snart skall matcher med Aerts, Schilt och Badr Heri komma.
Postad 05 April 2010 - 14:03
Unregistered8147b14e
-
Unregistered8147b14e
-
Veteran
-
-
2473 inlägg
Nej, det var samma Gomi som vi har sett de senaste 2 åren. Matchen var ganska jämn, tills Gomi började bli trött.
Då såg vi nog inte samma match  Kenflo utjabbade honom och Gomis rallarsvingar från ap-stancen var ju inte ens nära. (förutom en då) 
Redigerat av Unregistered8147b14e, 05 April 2010 - 14:04.
Postad 05 April 2010 - 15:24
Unregistered9d110ebc
-
Unregistered9d110ebc
-
Rookie
-
2 inlägg
Då såg vi nog inte samma match 
Kenflo utjabbade honom och Gomis rallarsvingar från ap-stancen var ju inte ens nära. (förutom en då) 
Jag sa att matchen var ganska jämn fram tills Gomi tröttnade, det var ju fortfarande Kenflo som vann på poäng. Det var ingen dominans av Kenflo, förrän miten av andra ronden då Gomi började bli rejält trött. Men du tyckte alltså att Kenflo var fullständigt överlägsen förutom ett slag?  I vilket fall som helst är det helt otroligt att Gomi inte kan träna upp sin cardio, eller ens studera sin motståndare. Gomi sa ju innan matchen att han i princip inte visste något om sin motståndare, Kenyy sa att han och hans team hade studerat dom flesta av Gomis matcher. K1-galan var verkligen superbra i alla fall. Aerts såg märklig ut, när han bara vägde ungefär 210 pounds. Det överlägset lättaste i hans karriär, tror han brukar väga 250 pounds.
Postad 05 April 2010 - 17:33
Unregistered8147b14e
-
Unregistered8147b14e
-
Veteran
-
-
2473 inlägg
Nä inte dominerad, Gomi hade några fina kroppsslag under matchen men Kenflo var verkligen crisp, så jag tycker matchen var ganska ensidig. Pride-dagarna är förbi, mot sub-par strikers så var Gomi grym, men det verkar inte räcka hela vägen fram mot duktiga strikers. Compustrike nuffrorna är roliga att titta på: Florian dominated the standing combat, outlanding Gomi 57-38 in arm strikes and 80-41 in total strikes landed.
Postad 05 April 2010 - 19:22
Unregistered9d110ebc
-
Unregistered9d110ebc
-
Rookie
-
2 inlägg
Nä inte dominerad, Gomi hade några fina kroppsslag under matchen men Kenflo var verkligen crisp, så jag tycker matchen var ganska ensidig. Pride-dagarna är förbi, mot sub-par strikers så var Gomi grym, men det verkar inte räcka hela vägen fram mot duktiga strikers.
Compustrike nuffrorna är roliga att titta på:
Jag förstår inte riktigt vad du menar. Gomi var bäst i världen för några år sedan, men har sedan dess helt tappat stinget. Han blev totalt utklassad av Kitaoka för ungefär 1 år sedan. Kitaoka är en 145 pounds fighter (som skulle kunna fightas i 135 pound) och han submittade Gomi på under 2 minuter, så den gamle Gomi finns inte längre. Tidigare, när han fortfarande var bra, har Gomi spöat fighters som har varit framgångsrika i K1. Så att säga att han bara mött sub-par strikers är ju extremt överdrivet. Alla fighters utvecklas, antingen positivt eller negativt, det finns ingen som ligger på exakt samma nivå genom hela sin karriär. Hålller på att se på K1-max just nu. Nagashimas entrance är helt otroligt, man måste ha extremt bra självförtroende om man går till ringen i klänning och kvast. haha...
Redigerat av Unregistered9d110ebc, 05 April 2010 - 19:27.
Postad 05 April 2010 - 22:08
Unregistered8147b14e
-
Unregistered8147b14e
-
Veteran
-
-
2473 inlägg
Vi får väl enas om att inte enas antar jag, jag tycker att det bara har varit en tidsfråga innan Gomi ertappas och hyllningarna angående "the fireball kid's" Standup (under pridetiden) varit helt ogrundade. För att förstå Nagashima lär man nog vara Japan tror jag...   Med det sagt så lär jag förtydliga att jag tycker Gomi är (var) en riktigt duktig fighter, speciellt under Pride-tiden, men hans senaste matcher där hans cardio varit minst sagt dålig har gjort att jag glömt hans tidiga matcher där han stundtals dominerade. Jag fräschade upp mitt minne med http://www.youtube.c...w0&feature=fvst
Redigerat av Unregistered8147b14e, 05 April 2010 - 23:40.
Postad 06 April 2010 - 06:57
Unregistered9d110ebc
-
Unregistered9d110ebc
-
Rookie
-
2 inlägg
Vi får väl enas om att inte enas antar jag, jag tycker att det bara har varit en tidsfråga innan Gomi ertappas och hyllningarna angående "the fireball kid's" Standup (under pridetiden) varit helt ogrundade.
För att förstå Nagashima lär man nog vara Japan tror jag... 
Med det sagt så lär jag förtydliga att jag tycker Gomi är (var) en riktigt duktig fighter, speciellt under Pride-tiden, men hans senaste matcher där hans cardio varit minst sagt dålig har gjort att jag glömt hans tidiga matcher där han stundtals dominerade.
Jag fräschade upp mitt minne med http://www.youtube.c...w0&feature=fvst

Finalen i K1-Max Japan som gick i helgen var riktigt bra. Nagashima mot Nagajima (tror jag), med Nagashimas något speciella fanclub i publiken. Nagashima själv har väl sagt att syftet med hans cosplay-klädsel är att sprida animens storhet till resten av världen.
Redigerat av Unregistered9d110ebc, 06 April 2010 - 06:57.
Postad 07 April 2010 - 08:14
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Angående Overeem... Han har ju inte gått särskilt mycket mma på senare tid, hur är hans tdd? För alltså om den killen kan stoppa nedtagningar kommer ju INGEN inom mma kunna stå emot honom - den strikingen han har är fantastiskt bra.
Dopningsnack undanbedes...
Postad 07 April 2010 - 16:11
Unregistered9d110ebc
-
Unregistered9d110ebc
-
Rookie
-
2 inlägg
Angående Overeem... Han har ju inte gått särskilt mycket mma på senare tid, hur är hans tdd? För alltså om den killen kan stoppa nedtagningar kommer ju INGEN inom mma kunna stå emot honom - den strikingen han har är fantastiskt bra.
Dopningsnack undanbedes...
Overeems tdd såg ju väldigt bra ut mot Fujita, men hanhar ju sett sina bästa dagar. Men Overeem är ju så atletisk och rör sig så bra i ringen så han borde klara av att försvara de flesta td. Skoj att se reportaget om Overeem från K1 på påsken, hans fys-pass verkade ju vara rätt tuffa. Han tränade med någon sorts strongman-tränare och sprang runt med sådana där jättetunga tuber. 8 ggr om dagen åt Alistair en jätteportion mat, antingen en stor bit ox-kött eller en lika stor bit häst. Någon sorts potatisblandning till det. Han åt otroliga mängder.
Postad 07 April 2010 - 17:38
Unregistered8147b14e
-
Unregistered8147b14e
-
Veteran
-
-
2473 inlägg
Med tanke på Knäet han levererade nu i helgen så är den nog många som tänker till innan de dyker in på en doubleleg på honom iallafall! 
Redigerat av Unregistered8147b14e, 07 April 2010 - 17:42.
Postad 07 April 2010 - 18:45
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Mmm, det ska bli oerhört intressant att se honom mot killarna i Strikeforce. Om inte annat har ju killen den överlägset mest imponerande fysiken inom mma (inom alla andra idrotter jag kommer på också för den delen)...
Postad 07 April 2010 - 21:08
Unregistered8147b14e
-
Unregistered8147b14e
-
Veteran
-
-
2473 inlägg
Fedor - Overeem borde ju inte vara en omöjlighet?
Postad 09 April 2010 - 10:05
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Fedor - Overeem borde ju inte vara en omöjlighet?
Fedor vill väl inte möta honom om dom inte får genomgå mängder med tester innan?
Postad 09 April 2010 - 14:14
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
vad tror ni nu om helgens matcher?
silva och penn känns ju säkra..
tror även hughes vinner över gracie..
tror dock våran svensk för det tugnt i sin match
Postad 09 April 2010 - 14:44
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
silva och penn känns ju säkra.. tror även hughes vinner över gracie..
Hughes är nog en snudd på lika stor favorit som Penn och Silva, Renzos "standup" är ju löjeväckande dålig och han är MYCKET svagare än Hughes. Penn kommer krossa, helt klart. Omöjlig att ta ner och brutalt bra boxning kombinerat med ett haka i klass med Hendos.  Silva kan förlora om Maia gör en Chonan eller om Silva är lika otaggad som mot Cote - annars knockar han Maia. Jag tror Gustafsson kommer bli överkörd, jag ser framför mig samma utgång som mellan GSP och Hardy. Men om Gustafsson har bättre tdd än vad jag tror så har han nog fina chanser med tanke på hans boxning. För övrigt hoppas jag lite på Kendall Grove. DAGGER!
Postad 09 April 2010 - 15:17
Unregistered8147b14e
-
Unregistered8147b14e
-
Veteran
-
-
2473 inlägg
Är det nån match där jag verkligen hoppas underdogen vinner så är det i Hughes-Graciematchen, "Bible boy" måste åka på stryk, tål inte karlns attityd! Riktigt häftigt att galan kommer hållas utomhus! (eller semi-utomhus iallafall, arena med öppet tak är det va?)  DA-GRRRR! (jag gillar bilder, blir mera "fart" i forumet med mera bilder. Och ingen sitter väl med modemuppkopplingar idag?)
Postad 09 April 2010 - 15:30
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Jag gillar Hughes, gillar hans överlägsna "jock"-attityd  Däremot stör jag mig givetvis på det kristna, men det är ju många nissar som snackar om gud och så....
Skön bild!
Postad 09 April 2010 - 18:15
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Efter att ha sett Countdown så stör jag mig mycket mer på Renzo
Postad 09 April 2010 - 18:21
Unregistered8147b14e
-
Unregistered8147b14e
-
Veteran
-
-
2473 inlägg
Kommer alltid att hålla Renzo högt, speciellt när han inte klappade ur när Sakuraba's kimura slet sönder hans arm. Har inte sett så mycket intervjuer osv med Renzo så jag vet inte om hans attityd är så där eller om det är "trash talk" för att generera hype. Sakuraba's kimura Lägger vi i spoilertaggar, så väljer du själv om du vill se eländet
Redigerat av Unregistered8147b14e, 09 April 2010 - 18:21.
Postad 10 April 2010 - 08:59
caj
-
caj
-
Användare
-
-
148 inlägg
Någon som har koll på när dom sänder UFC:112?
På Tv4 Sports reklam inför galan så har jag för mig att det står 04.00 men tittar man på deras tablå på nätet så står det 00.30.
Postad 10 April 2010 - 09:49
Unregistered8147b14e
-
Unregistered8147b14e
-
Veteran
-
-
2473 inlägg
jag tror att den går 00:30.
Tidsskillnaden till Abu Dhabi är ju inte alltför extrem. Kanske trodde folket på Tv4sport att den skulle gå i USA och därmed antog att det var 04:00 som gällde i vanlig ordning.
Postad 10 April 2010 - 11:39
caj
-
caj
-
Användare
-
-
148 inlägg
Ja 00.30 låter ju mest troligt, upplagt för en riktigt trevlig kväll i vilket fall som helst! först El Clásico sedan UFC
Redigerat av caj, 10 April 2010 - 11:39.
Postad 10 April 2010 - 12:58
Unregisteredf4fc9dc9
-
Unregisteredf4fc9dc9
-
Användare
-
-
190 inlägg
silva och penn känns ju säkra.. tror även hughes vinner över gracie..
Nu är det äntligen dags igen!!! Håller med att Silva och Penn är rätt säkra. Ska bli intressant att se hur deras respektive motståndare kommer använda sig av för gameplan för att försöka besegra dessa champions. Jag tror dock på Alex, han har bra nedtagningsförsvar, och hoppas på att han kan ground and pounda sig till seger. Hughes-Gracie kommer bli en kamp utan dess like, tror det kommer svänga fram och tillbaka i 3 ronder. Hur som helst, galan kommer bli grym.
Postad 10 April 2010 - 19:10
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Mitt bet blev
Silva.
Penn.
Hughes.
Alexander..
Tror dock Alexander kommer att torska men..
kan ju inte bara satsa mot en av det våra
edit
Tror att Maia kommer att försöka sig på att ta ner Silva på mattan..
Försöker Maia på dubbel leg takedown så tror jag han får smaka knä..
Försöker Maia gå i clinch och ta ner Silva så tror jag även han blir straffad hårt .
Lyckas väl Maia få ner Silva utan att själv ha fått större skador så kanske han har en chans..
Penn vs Edgar
Tjaa...Här tror jag inte att Edgar har en chans hur han än bär sig åt..
Nu har ju Penn bevisat att det inte är nått fel på hans cardio så...
Kanske att Edgar trots allt försöker trada med Penn..
Fast jag tror det är en väldigt dålig ide..
Såg ju hur det gick för Diego
Hughes lär väl köra sin vanliga stil..
tycker han bör vinna men ..
Redigerat av moparman, 10 April 2010 - 19:19.
Postad 10 April 2010 - 20:34
Unregistered13588716
-
Unregistered13588716
-
Användare
-
-
218 inlägg
Vad är det som säger att Phil Davis är bättre än Alexander Gustafsson? visst att det är en wrestler mot en boxare och att wrestlers oftast vinner i sånnahär matchups. Men varför är det så många som tror på davis istälet Alex?
Båda är ju ganska "okända" inom sporten än så länge så man har ju inte sett specialet mycket av vad dom kan.
Jag har kollar in Alex tränning på kimura.se och jag tycker det ser väldigt bra ut så därför tror jag på honom.
Postad 10 April 2010 - 21:15
nickeskbg
-
nickeskbg
-
Användare
-
-
200 inlägg
Har en hel del förväntningar på kvällens gala...
Prio ett är att BJ mosar Edgar 
Prio två är att om nu Silva ska vinna så får han banne mig göra det genom en bra kamp där han verkligen visar hur bra han kan vara..
Prio tre är att Alexander ska vinna sin kamp, tror han får det svårt men än har den lätt mulliga tanten inte börjat sjunga..
För övrigt så tror jag Hughes vs Gracie går tiden ut, Hughes tar det på poäng...rädd för att denna match kommer att bli seg historia..
Resten är en transportsträcka
Vill inte gärna bygga upp allt för stora förväntningar då det allt som oftast slutar med ett visst antiklimax..
Fram till UFC112 så blir det till att hålla tummarna för att Zlatan inte kommer in på planen, dock så ska Barcelona vinna
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Övrigt
-
→
Off Topic
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|