Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiell tråd - HDI Dune Base/Prime/Center

1515 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Dune BD Prime (Blu-ray-spelare) 2 6 (1) Inga priser
Dune HD Center (Mediaspelare) 4 7 (1) Inga priser
Dune HD Base 3.0 (Mediaspelare) 1 8,44 (8) Inga priser
Dune BD Prime 3.0 (Blu-ray-spelare) 2 7 (6) Inga priser
Dune BD Prime 3.0 500GB (Blu-ray-spelare) 2 (0) Inga priser
Dune HD Smart H1 (Mediaspelare) 1 7,75 (3) Inga priser
Dune HD Smart D1 (Mediaspelare) 3 9,25 (11) Inga priser
Dune HD Smart B1 (Mediaspelare) 1 7,5 (3) Inga priser
Dune HD Max (Mediaspelare) 4 8,71 (6) Inga priser
Dune HD Duo (Mediaspelare) 3 7 (1) Inga priser
Dune HD TV-303D (Mediaspelare) 4 8 (3) Inga priser
Dune HD Base 3D (Mediaspelare) 4 8,36 (27) Inga priser
8 relaterade trådar

Postad 05 februari 2012 - 21:19

Roadkillz
  • Roadkillz
  • Lärjunge

• 300 inlägg
  • 0
Dunes BD spelare till Smart har väl fått lite klagomål på att den håller ojämn kvalitet? Har för mig jag läst det på MPC forum.

Skulle kolla på sagan om ringen blui-ray extended idag och efter ca 25 min så slutade ljudet att funka + att bilden gick lite fortare.
Fick det inte att funka utan fick byta till PS3 och kolla klart där.
Har en Dune HD Smart B1

Är det bugg i mjukvaran eller hårdvaruproblem??

Update: Kom en ny mjukvara idag, men ingen skillnad.
Lade dock märke till att läsaren hackar till/ låter konstigt, typ dunk, dunk, dunk tre gånger och då försvinner ljudet med kommer tillbaka igen efter det, inte alla gånger ljudet försvinner men ibland.
Antar ju att det inte ska vara så =)
Borde jag ta kontakt med dom jag köpte den utav för reklamation?

Postad 05 februari 2012 - 21:47

Sir Mix Alot
  • Sir Mix Alot
  • Forumräv

• 705 inlägg
  • 0
Ny betafirmware till BD Prime 3.0 och Base 3.0

http://www.mpcclub.c...ead.php?t=28327

Postad 05 februari 2012 - 23:42

Tomanista
  • Tomanista
  • Veteran

• 2 396 inlägg
  • 0
Till de modeller som man kan montera en egen BD-läsare, vet någon om den stödjer LG's Komboläsare med HD-DVD?

Postad 06 februari 2012 - 09:05

bjornsson81
  • bjornsson81
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0
Går det byta BD spelare i smart också?
Är det standard 5,25" mått så det bara är att byta mot en annan?

Postad 07 februari 2012 - 10:35

Zhentro
  • Zhentro
  • Användare

• 211 inlägg
  • 0

Köpte en Dune HD Max för några dagar sedan, allt har fungerat över förväntan, dock har jag läst att Blu-Ray spelaren kan glitcha emellanåt, och nu började Avatar strula ca 36 minuter in i filmen. Hur har Blu-Ray uppspelningen funkar för er? Är detta problem med BD:n lika vanligt som det sägs?

Fortsätter det att strula, så får det bli att byta mot den lösa mediacenter modellen istället, och gå tillbaks till min gamla BD spelare.

Har en Smart B1. På någon blu-ray film har jag fått problem att ljudet bitvis försvunnit, andra har funkat utan problem. De gånger det strulat tror jag är när jag pausat filmen någon minut innan jag fortsatt se igen. Jag har funderat på om spelaren blivit för varm, har den inne i en mediabänk. Har dock flyttat den till en hylla som har en fläkt på sidan och efter det har jag bara sett ett timmesavsnítt utan problem.

Om man kollar på info när filmen spelas har jag ibland sett att det stått "Buffer underruns" när problemen uppstått.

Känns ju dock som blu-ray spelaren verkligen är ganska buggig tyvärr. Frågan är om det är något de kan fixa via FW eller om det beror på andra problem?

Postad 07 februari 2012 - 11:00

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 755 inlägg
  • 0

Frågan är om det är något de kan fixa via FW eller om det beror på andra problem?

Efter att ha tömt minnet på spelaren så fungerade Avatar rakt igenom, dock med två ljud dropouts på 1 sekund var.
Det verkar som det är på filmer med DTS HD Master Audio spår som detta inträffar mest. Men enligt vad jag läst på diverse forum, så fanns inte detta problem tidigare, utan dök upp i nån av firmware uppdateringarna efter feb förra året.

Nu kan jag väl leva med att det dyker upp en eller två drop outs under en film tills vidare, men HDI borde helt klart fixa detta snart.

Postad 07 februari 2012 - 12:03

Unregistered1425
  • Unregistered1425
  • Användare

• 139 inlägg
  • 0

Jag har idag en D-Link DIR 655 router, har du tips på brygga som skulle funka bra med den?

Vill du vara D-Link-anhängare så rekommenderar de DAP-1522. Jag har kört den själv tillsammans med DIR-855 och det funkar okej. Sedan en tid tillbaka kör jag dock TRENDnet TEW-680MB (med TRENDnet TEW-692GR) då de presterar bättre i min fastighet.

Postad 09 februari 2012 - 11:08

bjornsson81
  • bjornsson81
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0
Så vad tror ni min spelare har, är det mjukvarufel eller hårdvarufel?
Kollade på avtar en snabbis och på ca 40 min hade jag ca 5-6 drop- outs på ljudet som varade mellan 0,5 och 1 sec.
Och testade sagan om ringen extenden Blu-ray innan och där försvann ljudet helt och läsaren lät illa, testade samma skiva igen senare samma dag och då hade jag endast ljud drop outs ungefär samma som på avatar.

Pratade med webhallen där jag köpt den och skulle få skicka tillbaka den, men hittar de inga fel får ju jag stå för kostnaderna, och som alla vet så kan ju mjukvarufel uppstå väldigt slumpartat och känns som att chansa lite.

Postad 09 februari 2012 - 11:46

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3 845 inlägg
  • 0
ni som har problem med audio drop outs. streamar ni filmerna eller kör ni med Blu-ray spelaren?

min polare har haft lite drop outs i ljudet när han streamar och bitraten är uppe i 70-75 mb. kan det vara så att Dunens hårdvara inte riktigt pallar bitrate högre än säg 70 typ? nu är det ju inget stort problem då de flesta filmerna ligger runt 40-45

Postad 09 februari 2012 - 13:06

bjornsson81
  • bjornsson81
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0
Kör Blu-ray skiva direkt i spelaren, ligger på ca 40-45 bitrate då jag har dropp på ljudet.
Och det är på BD50 som jag har problemen.

Redigerat av bjornsson81, 09 februari 2012 - 13:07.

Postad 09 februari 2012 - 20:53

Erik_N
  • Erik_N
  • Veteran

• 1 536 inlägg
  • 0
Jag har upplevt med problem med min HD Max när jag spelar Blu-ray skiva än Blu-ray iso-fil över nätverk. Med skiva har både bild och ljud hackat flera gånger, från fil bara några enstaka kort avbrott i ljudet. Finns ju en hel del på nätet om att BD-läsarna i de här apparaterna inte håller riktigt toppklass.

En annan här på forumet upplevde att det blev bättre när han rensat minnet på sin spelare. Står lite om det i denna tråd.

Postad 10 februari 2012 - 12:53

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 755 inlägg
  • 0
Jag gick in i setup, miscallaneus, system storage och rensade flashminnet. Efter det flöt Avatar rakt igenom, dock glömde jag nämna i den andra tråden att jag fortfarande fick jag EN ljuddrop på en sekund.
Jag har sett ett antal filmer med DTS-HD MA spår och jag får ca en ljuddrop på ca en till två sekunder under de filmer som ligger på dubbel lager skivor, vilket är betydligt lindrigare än vad bjornsson81 verkar ha.

Testa att rensa "Flash Storage" och pröva filmerna igen. BD-Live är ofta boven emellanåt då det ibland läggs in data från detta i minnet på BD spelarna. BD Live är även det som oftast ställer till problem som kräver firmware uppdateringar på de flesta BD spelare. Ett skit tillägg som ingen vill ha och som borde skrotats för länge sen.

Jag KAN leva med 1 sekunds dropparna i ljudet tills vidare om man visste att det skulle komma en fix på detta. Ett problem som är lite större är att jag har några Hong Kong import filmer på BD, och ca 6 av de 8 skivor jag har, vill inte spelaren ta emot alls, den bara tuggar i några sekunder, sen ger den upp och registrerar inte att det ligger en skiva i släden.
Att den inte vill ta emot skivorna överhuvudtaget är ändå ett tecken på att driven inte är som den ska, och kanske att jag får en bättre drive om jag byter ut spelaren, men jag är lite skeptisk...
Riktigt tråkigt då BD spelaren är så jäkla lätt att göra regionsfri för BD. Men det var kanske lite FÖR enkelt ;)

Förutom problem med BD läsaren så älskar jag maskinen i övrigt då mediauppspelningen funkat kanon hittills, och YaDis gör det hela extra bekvämt. Önskar att det fanns ett liknande bra program för min musik samling.

Redigerat av Svante Skoog, 10 februari 2012 - 13:56.

Postad 10 februari 2012 - 15:12

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3 845 inlägg
  • 0
ni som har problem med ljudet och kör BD live. har ni installerat ett USB minne eller HDD för system storage? eller kör ni på det inbyggda flashminnet?

Postad 10 februari 2012 - 15:46

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 755 inlägg
  • 0
Det inbyggda flashminnet. Använder dock inte BD Live, men jag antar att vissa delar av det körs ändå i bakgrunden.

Postad 10 februari 2012 - 15:58

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 755 inlägg
  • 0
Såg just detta nu i ett Dune forum, ang system storage:

"Starting with the firmware version 081226_1216_update1, the System Storage is required to use the following player functions:
  • So called "Blu-ray Local Storage" utilized by some Blu-ray discs.
  • Some Blu-ray discs (e.g. those using Blu-ray Profile 1.1/2.0, BD Live, Bonus View, BD-J) may require the presence of the Blu-ray Local Storage (especially when BD-Live functions are used and bonus content from Internet is downloaded).
  • Since it may not be easy to predict in advance whether particular Blu-ray discs require the Blu-ray Local Storage, it is recommended to ensure that the System Storage is available when playback of Blu-ray discs is performed."

Kan detta alltså vara en del av problemet? Speciellt som det är just dessa BD Live skivor som verkar strula mest?
Ska installera ett USB minne för system storage och se om det blir nån ändring på det hela.

Postad 10 februari 2012 - 16:52

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3 845 inlägg
  • 0
Ja, jag tror faktiskt att det är det som är problemet.

Postad 10 februari 2012 - 17:25

Göktytan
  • Göktytan
  • Användare

• 185 inlägg
  • 0

Hur gör du när du skapar mapparna.
När jag skapar en ny mapp så går jag in på inställningar och väljer fliken mappar. Väljer sedan "Lägg till".
Tryck på välj mapp och leta redan på Dunen i nätverk. Under dunen ser du din hårddisk. Bläddra fram till mappen
där dina filmer eller serier ligger. I mitt fall heter t.ex. filmmappen filmer. Tryck OK.
Nu skapas "Dune Path " automatiskt.

Detta förutsätter att du har Dunen på nätverk synlig från datorn.

Felet många gör är att mappa dunens hårddisk på datorn och pekar på den mappen.

Det är precis så jag gör men tyvärr så står det please enter dune path i dialog rutan.

Postad 10 februari 2012 - 18:00

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 755 inlägg
  • 0

Ja, jag tror faktiskt att det är det som är problemet.

Tyvärr, jag installerade om firmware med USB stickan som system storage, men jag fick fortfarande dropout på DTS ljudet nyss. :(

Var värt ett försök iallafall...

Postad 10 februari 2012 - 19:29

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3 845 inlägg
  • 0
aaah segt!

det hade varit intressant att veta exakt vad bitraten ligger på när ljudet droppar.

Postad 10 februari 2012 - 20:23

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 755 inlägg
  • 0
Ja det är synd. Det verkar inte som att detta problem fanns på första revisionen av spelaren (detta är s.k. 2.0), antingen slängde dom in en sämre spelare, eller så är det nåt på moderkortet som spökar. Antingen väntar jag och ser om det blir en lösning på det hela framöver, eller så byter jag mot en Dune HD Duo istället och skippar BD spelaren. Jag har ändå en stationär BD spelare, men hade varit gött att ha allt i ett istället.

Postad 10 februari 2012 - 20:26

bjornsson81
  • bjornsson81
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0
Jag har kollat det när jag kollade på avatar, och då den droppat ligger bitraten på runt 40mbit.

Har lagt till ett 2gb usb minne som system storage och kollat på sagan om de två tornen extenden, har haft ca 12-15 dropouts på ljudet på 1 timma och 45 min.
Gjorde även en paus i filmen och då var den jätte tjurig att få igång igen.

Postad 11 februari 2012 - 00:30

Roadkillz
  • Roadkillz
  • Lärjunge

• 300 inlägg
  • 0
Öhh hmm 70-75MBit? Har aldrig hört talas om nån film som har så hög bitrate, vet inte ens om BD stöder det.
Det högsta jag vet om är en scen i "planet earth" som ska ligga på runt 50-55Mbit/s.

Det Högsta jag sett själv är väl Avatar på snitt 35Mbit/s med korta max på 45Mbit eller så. De flesta filmer har inte så hög bitrate som du säger. De flesta ligger nog mer på 25Mbit som max.

Jag streamar själv full bd , Avatar har aldrig glitchat i ljudet för mig och jag kör det bästa ljudet jag kan välja.
Har inte haft problem med varken DTS HD 7.1 eller DD HD.

Har kört Avatar, Green Lantern, The Expendables, Fifth Element, Pirates... On stranger tides, Thor, Tron Legacy.
De av dom har DTS HD 7.1 ljud har aldrig varit problem med dropouts på..

ni som har problem med audio drop outs. streamar ni filmerna eller kör ni med Blu-ray spelaren?

min polare har haft lite drop outs i ljudet när han streamar och bitraten är uppe i 70-75 mb. kan det vara så att Dunens hårdvara inte riktigt pallar bitrate högre än säg 70 typ? nu är det ju inget stort problem då de flesta filmerna ligger runt 40-45

Redigerat av Roadkillz, 11 februari 2012 - 00:45.

Postad 11 februari 2012 - 00:42

Roadkillz
  • Roadkillz
  • Lärjunge

• 300 inlägg
  • 0
Jag har börjat få problem med min Dune D1. Jag tror det är den som felar i alla fall.

Rätt som det är tappar förstärkaren signalen i nån sekund. Men displayen på Dune'n fortsätter räkna även under avbrottet.
Jag trodde den var för varm, men så är inte fallet.

Så jag tänkte jag provar att uppdatera till den senaste betan som man nu kan se i firmware listan på dune'n. Jag körde den från i somras 110606_1315 och den har fungerat hittills ju.

Satt o kolla då på en avi ripp av mr bean, mitt i så frös bilden och displayen men ljudet fortsatte. Tryckte på stopp och försökte kolla på några andra
filer då. Men varken mkv eller avi fungerar "filen kan ej spelas" säger den då. Gör en soft off o väljer filerna igen, men samma fel "kan ej spelas".
Gör en hard off och sätter på igen , då går de att spela igen.

Verkar nästan som min spelare håller på att ge upp? Den är köpt i oktober 2011.

Postad 11 februari 2012 - 07:14

bjornsson81
  • bjornsson81
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0

Öhh hmm 70-75MBit? Har aldrig hört talas om nån film som har så hög bitrate, vet inte ens om BD stöder det.
Det högsta jag vet om är en scen i "planet earth" som ska ligga på runt 50-55Mbit/s.

Det Högsta jag sett själv är väl Avatar på snitt 35Mbit/s med korta max på 45Mbit eller så. De flesta filmer har inte så hög bitrate som du säger. De flesta ligger nog mer på 25Mbit som max.

Jag streamar själv full bd , Avatar har aldrig glitchat i ljudet för mig och jag kör det bästa ljudet jag kan välja.

Har kört Avatar, Green Lantern, The Expendables, Fifth Element, Pirates... On stranger tides, Thor, Tron Legacy.

Jag streamar också utan problem, endast vid uppspelning från BD50 Blu-ray skivor jag haft problem.

Postad 11 februari 2012 - 09:19

Unregistered1425
  • Unregistered1425
  • Användare

• 139 inlägg
  • 0

Har aldrig sett en BD-ISO/-skiva med högre bitrate än 57 mbps så det vore intressant att testa med någon av de skivor du refererar till som har 75 mbps?

Postad 11 februari 2012 - 15:54

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3 845 inlägg
  • 0

när jag nämner höga bitrates är det inte medelbitraten jag pratar om. vet inte om Dunen visar fel i infon men så hög bitrate har faktiskt förekommit enligt dunen. om än väldigt väldigt sällan. tror det var i någon scen från senaste fast five rullen samt star wars.

Postad 11 februari 2012 - 20:57

Unregistered1425
  • Unregistered1425
  • Användare

• 139 inlägg
  • 0

när jag nämner höga bitrates är det inte medelbitraten jag pratar om. vet inte om Dunen visar fel i infon men så hög bitrate har faktiskt förekommit enligt dunen. om än väldigt väldigt sällan. tror det var i någon scen från senaste fast five rullen samt star wars.

Enligt Bluray-specifikationen är max bitrate 54 Mbps för hela dataströmmen. Spännande att producenter kan/vill överskrida detta :).

Postad 12 februari 2012 - 21:22

Unregistered1d33b6c9
  • Unregistered1d33b6c9
  • Användare

• 244 inlägg
  • 0
Kan man välja SRT fil manuellt i Dune D1 eller måste denna ha samma filnamn som filmen?

Redigerat av Unregistered1d33b6c9, 12 februari 2012 - 22:00.

Postad 13 februari 2012 - 13:00

Göktytan
  • Göktytan
  • Användare

• 185 inlägg
  • 0

Kan man välja SRT fil manuellt i Dune D1 eller måste denna ha samma filnamn som filmen?

Tyvärr så måste man döpa om den.

Postad 13 februari 2012 - 13:46

Sir Mix Alot
  • Sir Mix Alot
  • Forumräv

• 705 inlägg
  • 0

Om du vill att den ska starta automatiskt med filmen så behöver den heta identiskt, men du kan välja andra undertextfiler manuellt via menyn för subtitles på fjärrkontrollen.

Postad 13 februari 2012 - 14:38

Göktytan
  • Göktytan
  • Användare

• 185 inlägg
  • 0

Om du vill att den ska starta automatiskt med filmen så behöver den heta identiskt, men du kan välja andra undertextfiler manuellt via menyn för subtitles på fjärrkontrollen.

Ok går det ?
Det visste jag inte, isåfall suvve.

Postad 13 februari 2012 - 18:19

Unregistered1d33b6c9
  • Unregistered1d33b6c9
  • Användare

• 244 inlägg
  • 0

Ahhh, guld värt. Hatade det faktum att det inte gick på min med8er eller ac ryan. Tack.

Postad 14 februari 2012 - 08:28

Unregistered1d33b6c9
  • Unregistered1d33b6c9
  • Användare

• 244 inlägg
  • 0
Jag har precis som många andra det klassiska problemet med att spelaren klagar på URL när man försöker starta en film inifrån YADIS. Jag kör filmer över nätverket medan Dune interface location ligger på en USB sticka som är kopplad till min Dune.

Ser ut så här under mappar:

E:\Movies\Action
storage_label://FREECOM HDD/Movies/Action

Finns ju en massa andra alternativ under Dune Path som man kan använda istället för storage label. Behöver det vara någon av dessa istället kanske?

Någon som vet vad problemet kan vara?

Redigerat av Unregistered1d33b6c9, 14 februari 2012 - 08:30.

Postad 14 februari 2012 - 08:43

Unregistered1d33b6c9
  • Unregistered1d33b6c9
  • Användare

• 244 inlägg
  • 0

jag kör yadis på min dune. jag har 1 problem. vi säger att jag har 10 filmer på yadis. allt funkar klockrent, sen laddar jag ner 1 film till och vill ha den till yadis. hur gör jag då för att få in den i programmet utan att jag måste ladda om alla filmerna igen. d tar fett lång tid när man har över 100filmer..

Alltså. alla filmerna jag har fixat på yadis har jag ju redan programerat in till usb minnet. men när jag ska ha 1 film till blir det cp, så jag måste ta bort alla filerna och sen gå in i yadis och ladda om allt från början. kan man bara inte ladda in bara 1 film på den ursprungliga listan?

Vet inte om du fått svar redan men det du gör om du bara vill lägga till en film i ett redan existerande bibliotek i Dune är att du markerar den aktuella mappen i Dune, klickar redigera och sedan bara OK. Då kommer den nya filmen in i Yadis så du kan processa den. Klart :)

Postad 14 februari 2012 - 11:35

Unregistered1d33b6c9
  • Unregistered1d33b6c9
  • Användare

• 244 inlägg
  • 0

Jag har precis som många andra det klassiska problemet med att spelaren klagar på URL när man försöker starta en film inifrån YADIS. Jag kör filmer över nätverket medan Dune interface location ligger på en USB sticka som är kopplad till min Dune.

Ser ut så här under mappar:

E:\Movies\Action
storage_label://FREECOM HDD/Movies/Action

Finns ju en massa andra alternativ under Dune Path som man kan använda istället för storage label. Behöver det vara någon av dessa istället kanske?

Någon som vet vad problemet kan vara?

Fixat. Problemet var att jag var tvungen till att ändra till SMB under Dune Path. Efter det så funkade det.

Postad 14 februari 2012 - 21:22

Göktytan
  • Göktytan
  • Användare

• 185 inlägg
  • 0

Du får gärna förklara hur du gör för jag provade i kväll men fick det inte att fungera.

Postad 15 februari 2012 - 07:59

bjornsson81
  • bjornsson81
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0
Fick svar från tillverkaren och de sa att det var dålig bluray läsare eller dålig skiva, men skivorna är helt nya och tror inte fyra st skulle vara trasig.
Så de ville jag skulle returnera den dit jag köpte den ochcfå läsaren/spelaren utbytt.

Så får hoppas den nya funkar bättre :)

Postad 15 februari 2012 - 11:16

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 755 inlägg
  • 0
Hojta till när du fått den nya och testat. :)

Ska själv returnera min till Hembiobutiken. Men jag har inte bestämt mig än om jag vågar ta en ny Max, eller om jag skaffar en Duo istället och skiter i BD delen tills vidare.

Postad 15 februari 2012 - 13:57

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 755 inlägg
  • 0
Jag har efter lite skummande på forum och funderingar bestämt mig att köra vidare med en Max.
DTS-HD MA buggen blev tydligen löst för streaming/ISO´s under nån av de senaste firmwaren, så förhoppningsvis blir det även fixat från skiva också snart. Och det vore surt att ha bytt till en Duo, och sen få höra att BD delen fått en fix ;)

Dock ska jag byta in min maskin mot en ny då det uppenbart är ett fel på driven när det gäller att den inte kan ta emot vissa skivor överhuvudtaget.

Postad 16 februari 2012 - 08:54

bjornsson81
  • bjornsson81
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0
Ok, så det kan vara en mjukvarubugg trots allt.
Få se vad dom gör hos webhallen då.

Postad 16 februari 2012 - 09:11

de_dave
  • de_dave
  • Lärjunge

• 260 inlägg
  • 0
Jag har kollat upp Dune-maskinerna på Prisjakt, men har lite svårt att se vad det är för skillnad (förutom BD-spealre)?

Vad är det för skillnad mellan HD Smart x / HD max/dune Base 3.0?

Postad 16 februari 2012 - 15:09

Unregistered1d33b6c9
  • Unregistered1d33b6c9
  • Användare

• 244 inlägg
  • 0

Jag har kollat upp Dune-maskinerna på Prisjakt, men har lite svårt att se vad det är för skillnad (förutom BD-spealre)?

Vad är det för skillnad mellan HD Smart x / HD max/dune Base 3.0?

Smart D1 har display, H1 har hotswap disk, Duo har plats för två diskar. Base 3.0 är en äldre modell om jag inte missminner mig. Tror att det är Smart modellerna som gäller.

Du får gärna förklara hur du gör för jag provade i kväll men fick det inte att fungera.

Lägg textfilerna i samma mapp som filmen. När du trycker på subtitle knappen så ser du dom textfiler som finns att välja förutsatt att textfilerna stöds av Dune.

Postad 16 februari 2012 - 16:39

de_dave
  • de_dave
  • Lärjunge

• 260 inlägg
  • 0
Vad är det för skillnad mellan HD MAx och Smart?

Postad 16 februari 2012 - 18:40

Marcus_TheRock
  • Marcus_TheRock
  • Mästare

• 3 068 inlägg
  • 0

Vad är det för skillnad mellan HD MAx och Smart?

HD Max har både HDD plats och inbyggd blurayspelare samt kortexpansionsplats. Sen kan HD Max avkoda 5.1/7.1 ljud till PCM, om man har en förstärkare som inte avkodar själv, tex äldre hemmabioreceiver eller Meridian HD621. (Smart klarar bara att avkoda ner till 2 kanaler PCM.)

MVH
Marcus, The Rock Hemmabio i Lund

Postad 16 februari 2012 - 23:13

de_dave
  • de_dave
  • Lärjunge

• 260 inlägg
  • 0

HD Max har både HDD plats och inbyggd blurayspelare samt kortexpansionsplats. Sen kan HD Max avkoda 5.1/7.1 ljud till PCM, om man har en förstärkare som inte avkodar själv, tex äldre hemmabioreceiver eller Meridian HD621. (Smart klarar bara att avkoda ner till 2 kanaler PCM.)

MVH
Marcus, The Rock Hemmabio i Lund

Tack! :)

Postad 21 februari 2012 - 17:18

bjornsson81
  • bjornsson81
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0
Nu är en min spelare på väg tillbaka, vet dock inte om det är en ny eller vad de har gjort.
Återstår att se på torsdag.
Återkommer med rapport hur det gått.

Postad 23 februari 2012 - 09:47

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 755 inlägg
  • 0
Hoppas dom löst problemen :)

Postad 23 februari 2012 - 23:40

WiggiWest
  • WiggiWest
  • Användare

• 122 inlägg
  • 0
Är det några kända problem med Dune HD Smart D1? Spelar den upp allt vad den lovar?

Postad 24 februari 2012 - 22:52

WiggiWest
  • WiggiWest
  • Användare

• 122 inlägg
  • 0
Kan man utan problem streama Blu-Ray iso etc via nätverket med Dune D1?

Postad 24 februari 2012 - 23:10

Erik_N
  • Erik_N
  • Veteran

• 1 536 inlägg
  • 0
Jag har visserligen en HD Max, men det är inga problem att köra BD-iso över nätverket (LAN). Kör SMB från en dator med WHS 2011 på våningen ovanför.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Ny surround JTR Noesis 110HT
    mange87a
    2025-05-14 12:44:27
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.