Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - HK AVR155, 255, 355 *

1737 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Harman Kardon AVR 155 (Surroundförstärkare) 1 7 (5) Inga priser
Harman Kardon AVR 255 (Surroundförstärkare) 1 8,14 (116) Inga priser
Harman Kardon AVR 355 (Surroundförstärkare) 1 8,82 (32) Inga priser
59 relaterade trådar
Köpråd - Surroundförstärkare 5-15000 (673 inlägg) 1 år sedan
Harman/Kardon AVR-255 delvis död :o. Hur hände detta? (18 inlägg) 8 år sedan
Samsung UHD TV till gammal Harmar/Kardon förstärkare - hur koppla? (7 inlägg) 9 år sedan
Dali Hemmabio (4 inlägg) 9 år sedan
LG 55LB870 DTS Problem med Plex, Optisk (0 inlägg) 9 år sedan
Harman/Kardon - klubben (269 inlägg) 10 år sedan
Köpråd av begagnad surroundförstärkare (3 inlägg) 10 år sedan
Subwoofer nybörjare. (15 inlägg) 11 år sedan
Autokalibrering HK Avr-255 som gör det sämre (1 inlägg) 12 år sedan
Harman Kardon AVR 255 HDMI problem med projektor (3 inlägg) 12 år sedan
Harman kardon avr 255 vs yamaha rx v 671 (9 inlägg) 12 år sedan
Behålla H/K AVR255 eller köpa ny Denon AVR-1912?? (22 inlägg) 12 år sedan
Bara 2,1 i H/K AVR255 (2 inlägg) 13 år sedan
Byta H/K 255 mot Samsung Galaxy S? (3 inlägg) 13 år sedan
Coaxial kabel samt optisk kabel , hjälp fort! (0 inlägg) 13 år sedan
H/K avr 255 hängt sig (1 inlägg) 13 år sedan
Reciever med HDMI som funkar bra med projektor (1 inlägg) 13 år sedan
Köpt mig hk avr 255 men får inget ljud? (2 inlägg) 13 år sedan
AVR255 ljudformat (2 inlägg) 13 år sedan
Problem med AVR 255 (0 inlägg) 14 år sedan
Canton Chrono SL580 och H/K AVR255 (2 inlägg) 14 år sedan
Val av förstärkare inte lätt... HK AVR255 vs V767 vs 608 vs 920? (17 inlägg) 14 år sedan
Hembiobutiken kör en fuling (7 inlägg) 14 år sedan
Snälla hjälp mig! Vilken? (5 inlägg) 14 år sedan
Vilken receiver: Onkyo TX-SR707 vs. Denon AVR-2310 till mitt Canton-system (21 inlägg) 14 år sedan
Onkyo TX-SR607 eller HK AVR 255? (8 inlägg) 15 år sedan
Bra Ljudpaket under 10 000Kr ? (16 inlägg) 15 år sedan
H/K 980 vs. H/K AVR 255 (1 inlägg) 15 år sedan
DTS via PS3 Media Server (3 inlägg) 15 år sedan
Uppgradera reciver (15 inlägg) 15 år sedan
Harman Kardon AVR 255 för 4990:- (2 inlägg) 15 år sedan
Vilken AV-receiver rekommenderar du? (16 inlägg) 15 år sedan
Harman Kardon AVR 255 Front + sub? (5 inlägg) 15 år sedan
Förslag på ersättningshögtalare (8 inlägg) 15 år sedan
Nytt från Harman/kardon (848 inlägg) 15 år sedan
Onkyo TX-SR606 mot Harman Kardon AVR 255 (169 inlägg) 15 år sedan
tips och tankar runt Surroundförstärkare (14 inlägg) 15 år sedan
Ny förstärkare tips & råd (3 inlägg) 15 år sedan
Surroundförstärkare (1 inlägg) 15 år sedan
hur påverkas ljudkaraktären av att hänga på externt slutsteg (5 inlägg) 15 år sedan
Skall köpa en hembioförstärkare - vilken? (3 inlägg) 16 år sedan
Problem med HTPC och AVR-255 (4 inlägg) 16 år sedan
Hur långt kommer man med H/K AVR 255? (12 inlägg) 16 år sedan
Prisutveckling H/K AVR 355 (3 inlägg) 16 år sedan
Golvare till H/K AVR 255. Max 7000:- (19 inlägg) 16 år sedan
Lyssningsrunda, Nya frontar och center (12 inlägg) 16 år sedan
Uppgradera systemet - funderingar (2 inlägg) 16 år sedan
Mätningar på h/k, Denon, Yamaha och Onkyo. (24 inlägg) 16 år sedan
AVR 255 och Xbox 360 (3 inlägg) 16 år sedan
HK avr 255 till dynavoice m-65? (4 inlägg) 16 år sedan
HK AVR255 + System One VH3, VH3S/C, VAS-10B - Bra/prisvärd kombination? (1 inlägg) 16 år sedan
Onkyo TX-SR606, Marantz SR6003, H/K 355 + Black Diamond V.2 (5 inlägg) 16 år sedan
Hk avr 255 (30 inlägg) 16 år sedan
Harman Kardon avr 355 eller onkyo 805an? (5 inlägg) 16 år sedan
Bildproblem AVR 255 (5 inlägg) 16 år sedan
H/K Avr 355 vs Onkyo 875 (2 inlägg) 16 år sedan
Harman Kardon AVR445 / AVR255 (6 inlägg) 16 år sedan
Min Onkyo - Dåligt köp? (30 inlägg) 16 år sedan
hjälp mig välja mellan följande recivrar (8 inlägg) 16 år sedan

Postad 20 augusti 2009 - 11:04

MrPeasley
  • MrPeasley
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Jag får snart hjärnblödning....
Jag hade tänkt att uppdatera min AVR255 men...
Jag har äntligen lyckats att få min Deltaco USB till Seriell Adapter att lira med min Laptop. En Asus med Vista 64. Adaptern hamnar under Com14. Jag kan även välja Com14 i HK´s program för uppdatering. (De val jag kan göra är com3 eller com14). Men sen när jag trycker på "Upgrade" får jag följande meddelande:

"Connecting to AVR unit.
Please enter a valid Flash Image File Upgrade failed.
Please check the connection between the computer and your AVR.
Make certain that the correct Serial Port has been selected, that the AVR is in
standby, that the rear panel Download switch is in the Download mode and then
press the rear panel 'Reset' button once again.
Press the “Upgrade Button” when ready."

Förslag någon? Tacksam för råd.
Jag har läst tråden men inte hittat något svar för mitt problem..

Postad 20 augusti 2009 - 12:07

ILARDO
  • ILARDO
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Har precis införskaffat mig en AVR-255 och är ganska nöjd men har ett stort problem gällande de högupplösta ljudformatet. Förhoppningsvis så kan någon här reda ut problemet.

Kör min PS3 som Blu-Ray spelare kopplad med HDMI till min AVR-255. Då jag kör Blu-Ray filmer sätter på Dolby TrueHD alt. DTS HD Master Audio så kör min AVR-255 konstant något som heter Multi-CH PCM. Vad är detta? Och varför spelas inte de högupplösta formaten upp? Är det någon inställning jag har missat hos förstärkaren? Detta sker i det läge då utskick av ljud genom HDMI är inställt på "Linjär-PCM" i PS3.

Väljer jag att istället skicka ljudet som "Bitström" från min PS3 så spelar stärkaren endast upp de vanliga Dolby Digital 5.1 samt DTS 5.1 trots att de högupplösta välj i filmerna. Lösning någon på detta?

Tack
(/:) :(

Postad 20 augusti 2009 - 12:14

Unregistereda4c12829
  • Unregistereda4c12829
  • Användare

• 171 inlägg
  • 0
@ILARDO

Hej, det är som det skall vara. PS3 an avkodar HD ljudformaten själv och därmed se du bara multi channel PCM i förstärkarfönstret.

Som du har upptäckt själv vill inte PS3 an skicka HD formaten som bitstream. Finns mer info om detta samt hur man optimerar PS3 an optimalt i tråden om PS3.

Mvh
HJ

Postad 20 augusti 2009 - 14:45

ILARDO
  • ILARDO
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Så vad du menar är alltså att det är de höupplösta ljudformaten jag lyssnar till, då dessa är valda, och det står Multi-Channel PCM i förstärkarfönstret? Tycker inte det låter ett dugg bättre än de gamla hederliga lågupplösta formaten. Mycket märkligt...

Har även en till fråga. PS3 skickade tidigare 1080p/24 till min Pioneer plasma PDP-507 som tog emot/stödjer 1080p/24 på ett bra sätt. När jag nu skickar bilden genom min AVR-255 så får jag endast upplösningen 1080i trots att PS3 skickar 1080p/24.

Innebär detta att AVR-255 inte förstår/stödjer detta format och att jag måste koppla bild direkt till plasma för att kunna njuta av 1080p/24? Mycket trist isf....

Postad 20 augusti 2009 - 15:11

Unregistereda4c12829
  • Unregistereda4c12829
  • Användare

• 171 inlägg
  • 0
Nej, den skall stödja 1080p. Kolla i förstärkarens meny på de separata justeringarna du kan göra på respektive ingång om inte just den ingången är begränsad till 1080i.

Jag skalar upp min CD box från 1080i till 1080p t.e.x.

Vad avser ljuden så måste du kolla att du verkligen väljer HD formatet i filmmenyn. Jag har upptäckt att ibland är det inte det formatet som väljs som standard av någon märklig anledning.

Postad 20 augusti 2009 - 15:19

Auron
  • Auron
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0

Jag hade tänkt att uppdatera min AVR255 men...
Jag har äntligen lyckats att få min Deltaco USB till Seriell Adapter att lira med min Laptop. En Asus med Vista 64. Adaptern hamnar under Com14. Jag kan även välja Com14 i HK´s program för uppdatering. (De val jag kan göra är com3 eller com14). Men sen när jag trycker på "Upgrade" får jag följande meddelande:

Förslag någon? Tacksam för råd.
Jag har läst tråden men inte hittat något svar för mitt problem..

Testa en annan usb-port. Har för mig att jag hade samma problem men bara att testa en annan usb-port så fungerade det utmärkt. Ingen aning om varför men värt att testa iaf!

Angående HD-ljud så är det som de andra säger, men angående att du inte hör skillnad. Vad har du gör högtalare till, det lär ju delvis avgöra om du kan höra någon skillnad?

Svara gärna på min fråga här ovan med om ni kan :(

Postad 20 augusti 2009 - 17:56

MrPeasley
  • MrPeasley
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Testa en annan usb-port. Har för mig att jag hade samma problem men bara att testa en annan usb-port så fungerade det utmärkt. Ingen aning om varför men värt att testa iaf!

Tack för svaret. Jag testar. Återkommer.

Postad 20 augusti 2009 - 22:24

AjjeA
  • AjjeA
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
Läste lite bakåt i tråden om problem med fjärrkontrollen till 355an, har själv groteska problem att få in något i huvudtaget till fjärrkontrollen. Hur lyckas man??? Source - > Learn - > sifferkod. Var missar jag? Tvn stängs inte av. Tack för hjälp.

Postad 20 augusti 2009 - 23:17

Auron
  • Auron
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0

Läste lite bakåt i tråden om problem med fjärrkontrollen till 355an, har själv groteska problem att få in något i huvudtaget till fjärrkontrollen. Hur lyckas man??? Source - > Learn - > sifferkod. Var missar jag? Tvn stängs inte av. Tack för hjälp.

Jag kommer inte ihåg hur man gjorde men du har nog fel kod. Själv har jag 255 och koden som skulle fungera till tvn gjorde det inte så fick sitta och testa mig fram, tog ca 20-30min innan jag hitta rätt B) Finns något sätt att öka kodnummret med +1 så sen är det bara att göra allt om och om igen, tror jag gjorde det 90+ gånger-.-

Men nu går det iaf att sätta igång o stänga av samt upp/ner i kanallistan...

Postad 22 augusti 2009 - 11:29

Unregisteredbc26db6b
  • Unregisteredbc26db6b
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Hej!
Första gången på detta forumet. Köpte mig en AVR-255 för 1 månad sedan och har varit ganska nöjd. Betydligt mycket bättre än min gamla...

Nu till problemet, varför i helskota går det inte använda auto kalebreringen?? När jag har gjort en så slutar ljudet att funka.. Måste stänga av EQ'n för att få nåt ljud.. MYCKET störande.
Kollade på H/K's hemsida och såg att jag hade den gamla firmwaren. jaha?? Hur ska jag göra då?
Ska jag behöva uppgradera skiten oxå, va fan.. Den är ju helt jäkla ny!

Detta börjar kännas som ett stort misstag att köpa H/K.

Men ni H/K frälsta kanske kan hjälpa mig innan jag börjar titta på andra märken.

Just nu orkar jag inte kolla i genom 35 sidor i denna tråden, så är det nån som vet vart jag ska titta så skriv gärna det..

Mvh//Anders

Postad 23 augusti 2009 - 11:43

Jacobsson
  • Jacobsson
  • Lärjunge

• 483 inlägg
  • 0

Hej!
Första gången på detta forumet. Köpte mig en AVR-255 för 1 månad sedan och har varit ganska nöjd. Betydligt mycket bättre än min gamla...

Nu till problemet, varför i helskota går det inte använda auto kalebreringen?? När jag har gjort en så slutar ljudet att funka.. Måste stänga av EQ'n för att få nåt ljud.. MYCKET störande.
Kollade på H/K's hemsida och såg att jag hade den gamla firmwaren. jaha?? Hur ska jag göra då?

Men ni H/K frälsta kanske kan hjälpa mig innan jag börjar titta på andra märken.

Just nu orkar jag inte kolla i genom 35 sidor i denna tråden, så är det nån som vet vart jag ska titta så skriv gärna det..

Mvh//Anders

Om du skriver ut vart du bor så kanske någon vänlig själ kan hjälpa till med FW update.

Postad 23 augusti 2009 - 11:55

yabbah
  • yabbah
  • Användare

• 188 inlägg
  • 0

Hej!

Mvh//Anders

Du skulle ju kunna vara nöjd med att du KAN uppgradera den istället, annars hade du fått skicka in den för att få ny fw, eller i värta fall aldrig fått någon uppdatering.

Själva uppgraderingsprocessen är inte alls speciellt svår, du tar hem programmet från HKs hemsida och sen finns alla instruktioner på skärmen. Det du behöver är en dator med seriellport, och en serielkabel (EJ nollmodemkabel).

Hoppas det löser sig för dig.

Postad 23 augusti 2009 - 12:15

Unregisteredbc26db6b
  • Unregisteredbc26db6b
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
oki. men en går det köpa en sån kabel på typ elgiganten eller är det bara data affärer som har dem?

Postad 23 augusti 2009 - 13:01

yabbah
  • yabbah
  • Användare

• 188 inlägg
  • 0

oki. men en går det köpa en sån kabel på typ elgiganten eller är det bara data affärer som har dem?

Bör finns på elgiganten, men är inte säker. Annars finns det på en dataaffär.
Annars kan du beställa en här: http://www.misco.se/...SectionId=39459

Postad 23 augusti 2009 - 21:02

Tompa123
  • Tompa123
  • Forumräv

• 524 inlägg
  • 0
Bor du där Webhallen finns, så finns de där också.

Finns i olika längder.

Har du någonting emot datorbutiker?

Redigerat av Tompa123, 23 augusti 2009 - 21:02.

Postad 24 augusti 2009 - 21:32

Svengunnars
  • Svengunnars
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Har nyss införskaffat 355an, kör BD via en LG BD370 och jag undrar vilka inställningar jag bör köra på för att få hd ljud? HDMI och ställa in BDn på Primary Pass Through? Vilken Sampling Freq ska man använda?, 48khz, 96khz, 192khz? Någon inställning på HKn jag bör göra?

Sen undrar jag om någon lyckats lära fjärren lgs BD?

Fler vars Ipod docka är jääääkligt seg att manövrera?

Mvh

Någon?

Postad 26 augusti 2009 - 10:00

burzum
  • burzum
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Trassel... uppdaterade min255 med ny firmware (Software release Mar 09; Version 02-03-2009 01 / AFW v0.96.1.1) några dagar sedan. Har efter det haft problem med min Canal Digital HD-box.

Om CD-boxen (ansluten till 255 via HDMI) är på när förstärkaren slås igång går CD-boxen in i menyläge och stänger av HD-signalen. Detta resulterar i att jag fick koppla in en Scart mellan box och TV för att få bild igen och kunna välja tillbaka HD-signal.

Inget problem om CD-boxen slås igång efter 255an. Men med barn i familjen och en fru med teknkiktolerans på 0 så förstår ni att problemet måste lösas. :)

Någon som har föregående firmware liggands? Om det nu är möjligt att gå tillbaka? Eller övriga tips?

Postad 27 augusti 2009 - 17:18

Falcy
  • Falcy
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 2 850 inlägg
  • 0

Om CD-boxen (ansluten till 255 via HDMI) är på när förstärkaren slås igång går CD-boxen in i menyläge och stänger av HD-signalen. Detta resulterar i att jag fick koppla in en Scart mellan box och TV för att få bild igen och kunna välja tillbaka HD-signal.

Om du väljer en annan, valfri, signal från förstärkaren, t.ex en DVD-spelare och sedan tillbaka till CD-boxen så borde bilden komma.
Jag känner igen det där, bilden är helt svart. Då ändrar jag bara till Input Media(som är min PS3) och sen tillbaka till input TV som då är CD-boxen. Sen funkar det, lite lätt störigt, men inget som driver mig eller övriga familjemedlemmar till vansinne än :(

Redigerat av Falcy, 27 augusti 2009 - 17:19.

Postad 28 augusti 2009 - 01:20

Unregisteredccc4d785
  • Unregisteredccc4d785
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Nu börjar jag bli lite orolig.

Har den senaste tiden spelat mycket Mass Effect på min Xbox 360. Xbox 360-enhten är kopplad till HDMI port 1 på min AVR 255. Till den har jag kopplat högtalarpaketet HKTS11.

Två gånger på senare tid har Centerhögtalaren sonika lagt av. Inte bara i spelet, utan går jag in i menyn för högtalarinställningar och spelar testsignalen så hörs det inget ur centern. Lägger jag örat direkt på högtalaren så hörs ett väldigt svagt brus, inte mer.

Förra gången gick högtalaren igång igen efter att receivern stått avstängd i någon timme eller två. Dock har jag svårt att tro att det skulle röra sig om överhettning av receivern då det fungerar bra annars och problemet uppstått direkt vid start av receivern. Jag vet inte om det är sladdarna heller, eftersom de gick igång sist utan åtgärd.

Har ni hört om det här problemet innan, att centerhögtalaren helt och hållet vägrar spela upp ljud? Kan det vara risk för garantiärende på högtalare eller receiver?

Postad 28 augusti 2009 - 12:10

matte2
  • matte2
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0

Har ni hört om det här problemet innan, att centerhögtalaren helt och hållet vägrar spela upp ljud? Kan det vara risk för garantiärende på högtalare eller receiver?

Låter som ett klassiskt H/K problem, MEN jag trodde inte att de problemen fanns kvar.

För flera år sedan hade jag en H/K som stängde av sig när den blev för varm. Jag skickade in den på service och fick tillbaka en som fungerade bättre.

Postad 28 augusti 2009 - 15:21

Unregisteredbc26db6b
  • Unregisteredbc26db6b
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Har du någonting emot datorbutiker?

nej nej! bara att jag bor en bit ifrån dem och har kolla på komplett och inet, men det är så svårt att hitta rätt kabel. finns rätt många..

ska försöka köpa en sån kabel i helgen och sen uppdatera.

Om du skriver ut vart du bor så kanske någon vänlig själ kan hjälpa till med FW update.

såg ditt inlägg först nu??! :)

Jag bor i Mellerud, ca 12 mil norr om Göteborg..
Ja, är det nån i närheten som vill hjälpa till så är ingen gladare än jag!! :)

Postad 28 augusti 2009 - 22:33

Unregistered074fe17f
  • Unregistered074fe17f
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0

Två gånger på senare tid har Centerhögtalaren sonika lagt av. Inte bara i spelet, utan går jag in i menyn för högtalarinställningar och spelar testsignalen så hörs det inget ur centern. Lägger jag örat direkt på högtalaren så hörs ett väldigt svagt brus, inte mer.

Förra gången gick högtalaren igång igen efter att receivern stått avstängd i någon timme eller två. Dock har jag svårt att tro att det skulle röra sig om överhettning av receivern då det fungerar bra annars och problemet uppstått direkt vid start av receivern. Jag vet inte om det är sladdarna heller, eftersom de gick igång sist utan åtgärd.

Hej, har liknande problem med min 255:a.När man kör igång en dvd, tv eller ps3:an hör inget ljud från centern, från frontarna kommer det ljud men det låter illa och konstigt, bakhögtalarna kommer det ett svagt "kvitter" ifrån.
Funderade också på om det kunde vara mina billiga hdmi sladdar, men tror inte det eftersom det blir likadant från alla källor.Nu är den ivägskickad till hk, så vi får se om dom hittar något.(två veckor nu med endast tv-ljud, ganska surt.)

Postad 29 augusti 2009 - 01:43

Unregisteredccc4d785
  • Unregisteredccc4d785
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

Hej, har liknande problem med min 255:a.När man kör igång en dvd, tv eller ps3:an hör inget ljud från centern, från frontarna kommer det ljud men det låter illa och konstigt, bakhögtalarna kommer det ett svagt "kvitter" ifrån.
Funderade också på om det kunde vara mina billiga hdmi sladdar, men tror inte det eftersom det blir likadant från alla källor.Nu är den ivägskickad till hk, så vi får se om dom hittar något.(två veckor nu med endast tv-ljud, ganska surt.)

Oj, har du haft problem med centern ofta innan du skickade iväg den? Vid varje uppstart tom.? Försvann det eller var centern konstant död i slutet?

Jag vet inte bara om jag ska reklamera högtalarna, receivern eller både ock. :)

De är förvisso köpta på Media Markt båda två, dock i två olika butiker. (Barkarby + Heron City, varsin ände om Stockholm, typ.)

Nåväl, får kolla sladdarna senare och hoppas på det bästa. Annars får jag ta med hela packet till Media Markt och låta de sköta funderandet.

Redigerat av Unregisteredccc4d785, 29 augusti 2009 - 01:45.

Postad 29 augusti 2009 - 09:13

Unregistered074fe17f
  • Unregistered074fe17f
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0

Oj, har du haft problem med centern ofta innan du skickade iväg den? Vid varje uppstart tom.? Försvann det eller var centern konstant död i slutet?

Jag vet inte bara om jag ska reklamera högtalarna, receivern eller både ock. :)

De är förvisso köpta på Media Markt båda två, dock i två olika butiker. (Barkarby + Heron City, varsin ände om Stockholm, typ.)

Nåväl, får kolla sladdarna senare och hoppas på det bästa. Annars får jag ta med hela packet till Media Markt och låta de sköta funderandet.

Det har varit vid varje uppstart men om jag har växlat över till tex 2 kanals stereo och kört där ca 5-10 min och sen växlat över till autoselect igen så har det funkat som det ska.

Har köpt min på BRL i jönköping, lämnade in den där så skickade dom vidare den till HK, inga som helst problem.
Mycket bra och trevlig personal att ha och göra med.

Tror inte att det är något fel på din center,felet ligger nog i recivern.
Bara att lämna in skulle jag tro, lycka till !!

Postad 29 augusti 2009 - 11:03

Anteee
  • Anteee
  • Användare

• 190 inlägg
  • 0
Hur stark är en AVR 355 egentligen..? Klarar den av svårdrivna högtalare som tex B&W DM683 utan slutsteg..? Självklart låter det bättre med steg men går det att klara sig utan eller blir det inget vidare...?

Postad 29 augusti 2009 - 15:48

robertsa
  • robertsa
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Hur uppdaterar man firmware till Harman Kardon AVR-255?

Någon som kan berätta?

Tacksam isåfall B)

Postad 29 augusti 2009 - 15:53

robertsa
  • robertsa
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Borde Googlat bättre innan inlägg, hehe. Hittade nu...

Postad 31 augusti 2009 - 22:33

goalie_35
  • goalie_35
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
blir inte riktigt klok på det här med Dolby TrueHD och DTS HD-ljud. om jag spelar blu ray filmer på min psa 3a som är kopplad med hdmi till min 255a, kan jag då inte få ut lika bra ljud som om jag haft en "vanlig" blu ray spelare?

Postad 01 september 2009 - 06:45

tonpaa
  • tonpaa
  • Lärjunge

• 324 inlägg
  • 0
Det är ingen skillnad på ljudet. Det skickas som PCM från din PS3 till receivern. Det enda som vissa kan störa sig på är att det står Multi-channel PCM istället för DTS-HD MSTR och Dolby True-HD på receiverdisplayen.

Redigerat av tonpaa, 01 september 2009 - 06:47.

Postad 01 september 2009 - 06:54

yabbah
  • yabbah
  • Användare

• 188 inlägg
  • 0
Med nya ps3 slim så får man trueHD osv i displayen, eftersom den kan skicka hd-ljud via bitstream.

Postad 01 september 2009 - 16:18

odysee
  • odysee
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Har fått tillbaka min 255:a efter krasch men jag tycker inte att det låter så bra som tidigare:

Någon vänlig själ med HKTS11 som kan delge sina inställningar???

Edra T.

Postad 01 september 2009 - 17:32

goalie_35
  • goalie_35
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

Det är ingen skillnad på ljudet. Det skickas som PCM från din PS3 till receivern. Det enda som vissa kan störa sig på är att det står Multi-channel PCM istället för DTS-HD MSTR och Dolby True-HD på receiverdisplayen.

så jag får alltså så bra ljud det går att få från en bluray film men min ps3a o avr 255?

Postad 01 september 2009 - 18:01

Auron
  • Auron
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0

så jag får alltså så bra ljud det går att få från en bluray film men min ps3a o avr 255?

Japp, men kom ihåg att ställa på rätt format när du är i filmen

Postad 02 september 2009 - 00:05

ROCA
  • ROCA
  • Beroende

• 1 298 inlägg
  • 0
Jag har en fråga. Jag har en avr255 och det är en sak jag undrar om den har.
Enligt Prisjakt så har avr255 HSMI-CEC, men jag hittar inget om det varken i tråden eller nån annanstans.
Verkar som om den inte har CEC.

Någon vänlig själ som kan bekräfta detta?

mvh

Roca

Postad 04 september 2009 - 09:01

Dirkschneider
  • Dirkschneider
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Hej, köpte en 355:a i veckan. Driver Dali Lektor 6, 1 och LCR med den. Men har haft lite strul. Först ville den bara köra Dolby PLII från DVD39. Efter ett par omstarter blev det Dolby Digital. (Kör via HDMI)

Och av någon konstig anledning kan jag inte bara köra 5.0 setupen. Gör jag det så försvinner bakhögtalarna. Måste köra 7.0 för att få ljud i bakhögtalarna... Vad kan det bero på?

Sen tycker jag det är dåligt tryck i förstärkaren. Volym? Visst. Men dåligt tryck i basen trots att jag gjort en massa olika inställningar. Vad gör man fel? Eller är det bara ny FW som gäller???

Tacksam för hjälp.

Postad 04 september 2009 - 09:34

Unregisteredccc4d785
  • Unregisteredccc4d785
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

Och av någon konstig anledning kan jag inte bara köra 5.0 setupen. Gör jag det så försvinner bakhögtalarna. Måste köra 7.0 för att få ljud i bakhögtalarna... Vad kan det bero på?

Kanske en alldeles för simpel lösning, men kan du ha råkat koppla bakhögtalarna till de utgångarna som endast används till 7.1-setuppen/Zon 2, istället för de vanliga bakhögtalar-kontakterna, på receivern?

Postad 04 september 2009 - 10:40

luka
  • luka
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Hej!

Jag ska åka iväg nu och hämta en AVR355. Firman som säljer dom har dock meddelat att originalmikrofonen för autokalibrering saknas, men de har en till AVR255. Min fråga nu är om det är samma mikrofon så att det funkar att använda den? Även om det inte funkar så är det värt ett köp med tanke på priset! Men man vill ju veta ändå!

MVH

Martin

Postad 04 september 2009 - 10:57

Dirkschneider
  • Dirkschneider
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Kanske en alldeles för simpel lösning, men kan du ha råkat koppla bakhögtalarna till de utgångarna som endast används till 7.1-setuppen/Zon 2, istället för de vanliga bakhögtalar-kontakterna, på receivern?

Har testat på bägge ingångarna. Dom sitter rätt men när jag aktiverar bakhögtalarna så får jag inget ljud, endast när jag kör på 7.0...

Postad 05 september 2009 - 22:24

luka
  • luka
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Hej!

Har nu hämtat den AVR355 som jag nämnde här ovan i tråden och har ett par frågor. Micken jag frågade om i tidigare post fungerar förresten utmärkt till både 255 och 355 om nån undrar.

Till saken hör att exet jag köpt är ett "service-ex". Alltså en maskin som varit servad och säljs igen med full garanti. Dock så saknas en del saker i "lådan", dett var jag medveten om vid leverans. Jag ska nu försöka reda ut vad som saknas från en ordinarie leverans och försöka jaga reda på sakerna! Så om någon som har köpt en AVR355 och vet vad som följde i originalkartongen skulle kunna skriva ned detta så vore jag tacksam! Följande fick jag med:

Huvudenheten (såklart)
Huvudfjärkontrollen
Strömkabel
Autoinställningsmicken

Följande vet jag saknas:

Instruktionsbok
Zon 2 fjärrkontroll

Är det något mer? Antar att det ska finnas någon slags kabel till ett IR-öga för zon 2 fjärren? Är det något mer som saknas sen eller är det allt?

MVH

Martin

Postad 07 september 2009 - 15:23

Unregistered4232f8c0
  • Unregistered4232f8c0
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Hej.

Köpte AVR255 i förra veckan med H/K HKTS11 högtalar paket.
Har försökt köra EzSet/EQ nu ett par gånger, men får alltid upp en varning efter att tag att den inte hittar någon bas.
Detta trots att basen slår så soffan skakar när jag kör testet.
Har kopplat in miken på framsidan och har den stående på ett kamerastativ i öronhöjd på min sweetspot.
Jag vet att basen är inkopplad genom med att den slår och låter när EzSet/EQ körs, men varför hittas ingen bas?
Någon som har haft samma problem eller har någon lösning förutom att ställa in allt manuellt?

Tacksam för hjälp.

//Robbz

Postad 07 september 2009 - 18:17

yabbah
  • yabbah
  • Användare

• 188 inlägg
  • 0

Hej!

Har nu hämtat den AVR355 som jag nämnde här ovan i tråden och har ett par frågor. Micken jag frågade om i tidigare post fungerar förresten utmärkt till både 255 och 355 om nån undrar.

Till saken hör att exet jag köpt är ett "service-ex". Alltså en maskin som varit servad och säljs igen med full garanti. Dock så saknas en del saker i "lådan", dett var jag medveten om vid leverans. Jag ska nu försöka reda ut vad som saknas från en ordinarie leverans och försöka jaga reda på sakerna! Så om någon som har köpt en AVR355 och vet vad som följde i originalkartongen skulle kunna skriva ned detta så vore jag tacksam! Följande fick jag med:

Huvudenheten (såklart)
Huvudfjärkontrollen
Strömkabel
Autoinställningsmicken

Följande vet jag saknas:

Instruktionsbok
Zon 2 fjärrkontroll

Är det något mer? Antar att det ska finnas någon slags kabel till ett IR-öga för zon 2 fjärren? Är det något mer som saknas sen eller är det allt?

MVH

Martin

Finns instruktionsbok här: http://manuals.harma..._355swedish.pdf

Står inget exakt vad som ska vara med. :)

Redigerat av yabbah, 07 september 2009 - 18:17.

Postad 07 september 2009 - 18:20

luka
  • luka
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

Finns instruktionsbok här: http://manuals.harma..._355swedish.pdf

Står inget exakt vad som ska vara med. :)

Hej!

Jag hittade den också, men som sagt står det inget om vad som ska följa med... Synd!

Postad 07 september 2009 - 18:22

yabbah
  • yabbah
  • Användare

• 188 inlägg
  • 0

Hej!

Jag hittade den också, men som sagt står det inget om vad som ska följa med... Synd!

Prova att ringa dom och fråga, dom är väldigt bra att ha att göra med (även om dom pratar danska) :)
031 161 700

Postad 08 september 2009 - 14:10

Unregistereda7dc5ece
  • Unregistereda7dc5ece
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
Se min e-post konversation med HK ang huruvida AVR-255 stödjer CEC standarden:
------------------------------
Hi, I have a AVR255 and i am wondering if it supports the HDMI-CEC standard. For more info on HDMI-CEC, see http://en.wikipedia....a_Interface#CEC. If it does not, will it be supportet in the future through a firmware update? When will the next firmware update arrive?

Regards,
Henrik
-----------------------
Hej Henrik!

AVR-255 stödjer inte CEC. Det kommer tyvärr inte komma någon ny firmware för det som det ser ut nu.

Hälsningar / Best regards
Joakim Malm
-------------------------------

Postad 08 september 2009 - 20:06

Unregistered4232f8c0
  • Unregistered4232f8c0
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Var nere på Media Markt där jag köpte min avr255 och pratade med dom angående mitt problem med miken.
Dom påstod att detta var ganska vanligt, att förstärkaren ej hittade vissa högtalare väg kalibrering tex bas eller center.
Dom menade också att H/K kalibrering EzSet/EQ var värdelös, och tyckte man skulle ställa in den manuellt.
Tror detta är rent skit snack för att slippa få en reklamation, men tänkte kolla mer er vad ni säger?
Kör ni manuell eller automatisk kalibrering?
Hur som kommer jag nog gå ner imorgon igen, vill ju inte ha en defekt vara även om det nu skulle vara så att kalibreringen inte är mycket att ha....

Postad 08 september 2009 - 20:09

tonpaa
  • tonpaa
  • Lärjunge

• 324 inlägg
  • 0
Jag kör manuell inställning, tycker det ger klart bättre ljud. Låter som om det blir något skumt ljudfilter med autokaliberingen, ljudet är inte lika ljust och klart. Så är det iaf hos mig.

Postad 08 september 2009 - 20:31

Auron
  • Auron
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0

Jag kör manuell inställning, tycker det ger klart bättre ljud. Låter som om det blir något skumt ljudfilter med autokaliberingen, ljudet är inte lika ljust och klart. Så är det iaf hos mig.

Håller tyvärr med....

Men beställde precis en ny center så när jag väl får den så blir det nya test och inställningar och hoppas autoEQ blivit bättre tills då :unsure:

Postad 08 september 2009 - 20:35

Unregistered4232f8c0
  • Unregistered4232f8c0
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Okey, kanske ska ta och köra manuellt då.
Ställer ni in med hjälp av en SPL mätare eller tar ni bara öronen till hjälp?

Postad 09 september 2009 - 02:25

Unregistered29af8ed6
  • Unregistered29af8ed6
  • Beroende

• 1 073 inlägg
  • 0
Autokalibreringen är helt värdelös ja, ställ in manuellt. Jag ställde in med öronen först men fick skruva mycket beroende på film då man ju inte vet hur olika filmer är mixade i surroundljudet. Mest skruvande blev det på surrarna.

Lånade senare mätutrustning & finjusterade men skillnaden blev inte stor & jag har faktiskt återgått till ungefär den inställning jag hade innan.

Enklast är nog att mäta upp inställningarna först & sen utifrån det finjustera med öronen under en längre tid genom att testa olika filmer. Man måste vara medveten om att filmerna är oerhört ojämna i detta med surroundeffekter & det är svårt att veta hur det är tänkt att låta.

Finns testskivor för surroundinställning men jag har aldrig testat en sådan.

Postad 09 september 2009 - 11:02

Auron
  • Auron
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0

Enklast är nog att mäta upp inställningarna först & sen utifrån det finjustera med öronen under en längre tid genom att testa olika filmer.

Detta är vad jag försökt mig på. Nu har jag dock kopplat bort subwoofern samt ny center på gång så måste göra om allt, men tror det är det bästa sättet ändå. Kör på action filmer på BD och hoppas de har så bra och rätt ljud som behövs för att göra rätt inställningar.

Tagit hjälp av kompisar som är intresserade med vilket nog är att föredra så man inte sitter där själv!

3 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-16 13:46:51
  • Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.