Spekulationer om Sonys kommande fotoprodukter
1481 svar till detta ämne
Postad 17 February 2010 - 10:14
Supernaut77
-
Supernaut77
-
Guru
-
-
4148 inlägg
Det var ingen rykteskvarn inblandad i det där med att blanda/förstärka EVF, i alla fall ingen jag känner till. Det var bara jag som spekulerade utifrån mina nyfunna kunskaper om pellicla speglar. Fast när jag läser ditt inlägg igen... rykteskvarnen kan nog ha malt in EVF till att börja med... sedan malde jag vidare med kvarnen med mina fantasier om att ljusa upp OVF m h a EVF. Se där... nu har vi nästan en ny spec att lägga upp på SonyAlphaRumors. Fast först behövs det nog ett par extra varv på kvarnen för att krydda till det lite mer, vad sägs om en DVB-T mottagare i vertikalgreppet med full HD (måste det ju vara) screen capture i ISO 12 500? 
Dax att gå ut och fota lite kanske?  Eller åtminstone lägga en handfull snö innanför underbyxorna
Postad 17 February 2010 - 11:19
Dennis_hembio
-
Dennis_hembio
-
Forumräv
-
-
986 inlägg
Dax att gå ut och fota lite kanske?  Eller åtminstone lägga en handfull snö innanför underbyxorna 
Håller på och integrerar f n, så jag får några minuters dödtid medan systemet kompileras upp. Vi har tyvärr fotoförbud på jobbet och det tar för lång tid att bege sig ut. Tråkig väntan ger upphov till en massa funderingar och några klick i närmaste internetbrowser. Fast snart är det dags att bege sig ut i snöfallet och leta upp en lunchrestaurang... då kanske hjärnan kyls ned några grader Kelvin. Okej, en DVB-T-mottagare kanske var lite dumt. Blir ju så klatrigt med antenn om man ska få hyfsad bild. Bättre i så fall att slänga in en mediaspelare i greppet... eller en mobiltelefon... eller en 3D-modul som kopplas till en annan alpha-kamera för tjusiga 3D-bilder.... eller en... titta det snöar!
Postad 17 February 2010 - 11:23
Supernaut77
-
Supernaut77
-
Guru
-
-
4148 inlägg

Alltid samma höga stämning inför ryktade kamerasläpp. Känner igen mig
Postad 18 February 2010 - 09:05
Explorer45
-
Explorer45
-
Guru
-
-
4558 inlägg
Jag har satt mina förväntningar lågt för att inte bli besviken...
EN DAG KVAR NU!!!
Postad 18 February 2010 - 10:10
Dennis_hembio
-
Dennis_hembio
-
Forumräv
-
-
986 inlägg
(...) EN DAG KVAR NU!!! 
Och för att fylla ut väntetiden kommer lite mer rykten... På PMA ska de tre nya i E-serien bara visas i en glasmonter, så de är inte riktigt färdiga ännu. Sedan ska det komma en ny kamera i a3xx-serien i juni där det "gamla" greppet får göra comeback. Det senare känns som ett mycket klokt beslut av Sony! Rykteskälla: http://translate.goo...v...44&start=20Dock förstår jag inte riktigt det där om sökaren och "optional" och varför det är värt så många utropstecken, någon som kan holländska eller har bättre koll på Pen EP 1 kanske begriper bättre... En annan sak förresten... Jag tyckte att jag fläskade på överdrivet mycket med fantiserandet om en 3D-modul i ett vertikalgrepp... men antingen finns det fler med livlig fantasi eller så är det som med drömmar - det finns ofta ett korn av verklighet där någonstans: http://translate.goo...ZB6ZvX8IJShiO9g
Postad 19 February 2010 - 15:42
Dennis_hembio
-
Dennis_hembio
-
Forumräv
-
-
986 inlägg
Det är snarare två dagar kvar nu... Utdrag från tråden http://www.dyxum.com/dforum/no-new-dslr-annoucments-from-sony-pma_topic59300_page3.html"Sony will hold a press conference early Sunday. The P&S cameras have already been announced, so I would expect that there will be something else. The best bet seems to be two or three E-mount cameras ans some lenses. "Så det är väl bara att koppla av med lite OS och kika in på webben på söndagskvällen
Postad 20 February 2010 - 10:59
fastson
-
fastson
-
Lärjunge
-
-
470 inlägg
Ja nu börjar det bli spännande.
Faktiskt väldigt nyfiken på Sonys "E-mount". Btw, Gustav verkar hinta åt något annat nu på Dyxum, verkar ganska uppspelt.
Postad 20 February 2010 - 12:33
Explorer45
-
Explorer45
-
Guru
-
-
4558 inlägg
Ja nu börjar det bli spännande. 
Faktiskt väldigt nyfiken på Sonys "E-mount". Btw, Gustav verkar hinta åt något annat nu på Dyxum, verkar ganska uppspelt. 
Har suttit och letat lite nu på dyxum och hittar inte var Gustav hintar. Lust att posta en länk fastson?
Postad 20 February 2010 - 12:50
fastson
-
fastson
-
Lärjunge
-
-
470 inlägg
Har suttit och letat lite nu på dyxum och hittar inte var Gustav hintar. Lust att posta en länk fastson? 
Han är mer "Vänta så får ni se" och "read between the lines" typ.  Skriver dock i tråden som handlar om att ingen Alpha spegelreflex ska visas vid PMA. http://www.dyxum.com...9300_page2.htmlTredje inlägget från botten. http://www.dyxum.com...9300_page3.htmlAndra inlägget från botten. Vi får se, han hade ju fel ang. Exmor-R och A500/550. Sista chansen nu.  Edit: Din och min favoritsida (not, ogillar den lika mycket som du) Alpharumors har lagt upp en nyhet. http://sonyalpharumo...ccessor-at-pma/For what its worth.  Förhoppningsvis har Sony hört det missnöje som finns bland en del entusiaster och visar/annonserar en ny 7-serie, även om den kommer släppas senare i år.
Redigerat av fastson, 20 February 2010 - 12:56.
Postad 20 February 2010 - 13:08
Explorer45
-
Explorer45
-
Guru
-
-
4558 inlägg
Tack för länkarna. 
Såg också AlphaRumors.. Tror det när jag ser det. Blir kanske en spännande dag imorgon för Sony lägret.
Postad 21 February 2010 - 13:17
fastson
-
fastson
-
Lärjunge
-
-
470 inlägg
En pressrelease finns på Sony Electronics press center. SONY HIGHLIGHTS ALPHA CONCEPT MODELS AND OTHER NEW DIGITAL IMAGING PRODUCTS AT PMA 2010
Sony is exhibiting an array of innovative digital imaging products at the Photo Marketing Association (PMA) 2010 International Convention, including a concept model of the new compact α (alpha) DSLR camera system that employs an Exmor™ APS HD CMOS sensor, which provides full AVCHD video capability.
ANAHEIM, CALIF. (PMA #2220), Feb. 21, 2010 – Sony is exhibiting an array of innovative digital imaging products at the Photo Marketing Association (PMA) 2010 International Convention, including a concept model of the new compact α (alpha) DSLR camera system that employs an Exmor™ APS HD CMOS sensor, which provides full AVCHD video capability.
New concept α products being shown include an ultra compact model with interchangeable lenses, additions to the α family (including a successor to the α700), along with new TX5 and H55 Cyber-shot® cameras, new printers and other accessories.
α DSLR Camera
In addition to the current DSLR-A230, A330, A380, A500, A550, A850 and A900 digital SLR cameras, the following concept camera bodies and interchangeable lenses will be exhibited. Current interchange lenses, including Carl Zeiss® and G lens products will also be on display.
- Concept model of an ultra-compact interchangeable lens digital camera system that packs the quality of a DSLR camera in an extraordinarily small body, along with interchangeable lenses
- Mid-range concept camera for advanced users (a successor to the α700) as well as concept mainstream models
- Prototype of a Super Telephoto Lens (500mm F4 G) with class-leading optical performance
- Prototype of a Distagon T 24mm F2 ZA SSM, new Carl Zeiss wide angle lens for superior shots of landscapes and sweeping vistas
Cyber-shot Digital Still Cameras
In addition to its α line of DSLR cameras, Sony will also showcase its new Cyber-shot digital still cameras. These models include the recently announced TX5 certified waterproof camera and H55 high-zoom, compact camera.
The DIMA award-winning TX5, which can be used in depths up to 10 feet for up to one hour, is the world’s thinnest and smallest waterproof digital still camera with Optical SteadyShot™ image stabilization and touch-screen operation. Additionally, the 10.2 megapixel model is Sony’s first digital still camera with an “Exmor R” CMOS sensor that is also certified to be freeze-proof down to 14 degrees Fahrenheit, shockproof (up to about a 5-foot drop) and dust proof. The TX5 also offers outstanding low-light performance, high speed, Intelligent Sweep Panorama, 720p high definition video recording and in-camera Backlight Correction High Dynamic Range features.
The 14.1 MP H55 camera’s 10x optical zoom Sony G lens with 25mm (equivalent) wide angle is designed for shots from greater distances and of wider landscapes. Featuring 720p HD movie recording, the H55 model also offers Optical SteadyShot™ image stabilization to help reduce blur in photos without compromising image quality. It also adds Optical SteadyShot™ with Active Mode, which lets you shoot smoother movie footage even if you are walking while shooting.
Photofinishing Solutions and Digital Imaging Accessories
One retail photofinishing system and one professional printer along with four new digital imaging accessories will also be on display. The new PictureStation™ retail instant photo kiosk solution is simple to maintain while offering small to large-scale stores a cost-effective way to drive additional revenue. Event photographers will also want to take a look at the DIMA award-winning UP-DR80. Sony’s dye-sub printer is fully portable; with world-class speed and versatility professional event photographers need on the go.
Digital Imaging accessories include sports and marine packs, a floating strap (model STP-FSA) for the TX5 camera, a photo printer/frame, Party-shot™ automatic photographer, DVDirect® recorder, as well as a full line of fashionable and functional cases and camera bags for Cyber-shot cameras and Handycam® camcorders.
Handycam High-Definition Camcorders
As the leader in the high-definition camcorder category, Sony offers superior technology in its HD models, even at entry level. Now all 2010 HD Handycam models will feature the “Exmor R” CMOS sensor with a new algorithm to realize 2x faster "Quick AF,” Face Priority to prioritize a specified face for focus, color, exposure and Smile Shutter™ technology, and Highlight Playback for quick video slideshow generation. The new HD Handycam camcorder lineup will also offer iAuto, 60p output, and a new user interface, in addition to capturing content in full1920 x 1080 high-definition video recording at up to 24Mbps, the highest bit-rate offered by the AVCHD format.
The portfolio includes the top-of-the-line HDR-XR550V unit featuring a 240GB hard disk drive that holds up to 101 hours of HD video (LP mode) and a Wide Angle G-lens that captures approximately 2x larger shooting area than previous models. Sony improves Optical SteadyShot™ image stabilization with Active Mode by expanding the 3-Way Shake Canceling feature across the full zoom range - from wide to telephoto end, and adds a new feature called Golf Shot to the high end camcorders. This function renders two seconds of motion (golf swing) into a sequence of up to 22 still images. In addition, the camcorder can take 12-megapixel still photos and has advanced features including an assignable dial for manual control (Iris/Shutter/Exposure/WB//Focus/AE shift).
Also on display is the new HDR-CX150 Flash Memory Handycam camcorder offered in black and red. For around $550, this model can capture 3.1-megapixel still photos and includes 16GB of embedded memory, a Carl Zeiss® Vario-Tessar® 25X optical zoom lens, and SteadyShot® image stabilization with Active Mode — all in a compact design.
In addition to the hard disk drive or built-in flash memory, all of Sony’s new camcorders can record video and still images directly to Memory Stick PRO Duo™ media, Secure Digital (SD), or SDHC media card (all sold separately). http://news.sel.sony...ease/56463.htmlOm Sony presenterar specs osv. så måste jag säga att jag är grymt nöjd.
Postad 21 February 2010 - 13:50
Explorer45
-
Explorer45
-
Guru
-
-
4558 inlägg
Mycket spännande! Undrar dock vad de menar med koncept.. Blir väl kanske ett släpp efter sommaren då?
Postad 21 February 2010 - 14:01
fastson
-
fastson
-
Lärjunge
-
-
470 inlägg
A700 hette "prototype" första gången den visades och då var det i Mars 2007 vid samma mässa (PMA). http://news.sel.sony....html?archive=1Exhibited Prototypes
New camera model (body) targeting high-end amateur users
- Positioned higher than the current DSLR-A100 digital SLR camera
- Achieves high level of overall picture quality through development of new image sensor and
- Bionz™ image processing engine
- Super SteadyShot® image stabilization inside
- Realizes high performance that meets expectations of high-end amateur users
A700 släpptes som bekant i september 2007. Gissar att 7xx kommer få en liknande utveckling, kanske något tidigare släpp? Vill veta specsen!
Postad 21 February 2010 - 14:03
Explorer45
-
Explorer45
-
Guru
-
-
4558 inlägg
Jo, det blir väl något sådant då. Skönt iaf att veta att det händer nåt på Sony kontoret.
Jag vill också veta lite specs!
Postad 21 February 2010 - 14:25
Unregistered05a7d42c
-
Unregistered05a7d42c
-
Beroende
-
-
1345 inlägg
Med koncept brukar menas en modell på hur något kan komma att se ut, typ om man vill visa upp något innan utvecklingen kommit så långt att man har en fungerande prototyp.
Tycker det känns lite desperat av Sony att behöva visa upp prylarna så tidigt i utvecklingskedjan.
Lite märkligt också att de inte verkar kommit längre i utvecklingen av efterföljaren till A700.
Postad 21 February 2010 - 14:54
fastson
-
fastson
-
Lärjunge
-
-
470 inlägg
Med tanke på att A7XX är så pass efterlängtad och att en del ADHD-fotografer har fått för sig att Sony bara kommer släppa instegskameror i framtiden så förstår jag varför de visar den nu. De vill lätta lite på trycket och visa att de fortfarande satsar på de högre segmenten (om nu någon på allvar inte trodde det). Sedan vet jag inte om den är så "långt från färdig". En del "insiders" verkar sitta på en hel del information om den även om de inte får snacka pga. NDAs ( och glöm inte denna: http://www.bobkrist....e-1-610x412.jpg ). Man ska nog inte hänga upp sig så mycket på ordet "concept", det kan vara ett sätt för Sony att gardera sig om något (specs, utseende) skulle behöva ändras på kameran. Q4 2010 är den här, det tror jag. Möjligtvis Q3.
Redigerat av fastson, 21 February 2010 - 14:55.
Postad 21 February 2010 - 18:13
fastson
-
fastson
-
Lärjunge
-
-
470 inlägg
Postad 21 February 2010 - 18:15
Explorer45
-
Explorer45
-
Guru
-
-
4558 inlägg
Postad 21 February 2010 - 18:16
fastson
-
fastson
-
Lärjunge
-
-
470 inlägg
Nya 7an där?  Top LCD + video enligt loggan. Noooo @ On/Off knappen Den utan LCD, vad vara? Ny instegare? 9:19 Sony still sharply focused on DSLR business - we will reinforce this business too. For mainstream working on fastest response in class, also using Exmor APS HD CMOS with its AVCHD Full HD shooting. Prototypes will shown shortly.
APS HD CMOS, ny sensor eller bara ett marknadsföringsnamn för redan existerande? Hade varit gutt om de vore relaterade till patenten som jag lade upp i tråden tidigare, AF direkt på sensorn för video.
Redigerat av fastson, 21 February 2010 - 18:20.
Postad 21 February 2010 - 18:26
Supernaut77
-
Supernaut77
-
Guru
-
-
4148 inlägg
Ser ut som 3D-modeller och inga foton? Är det officiella bilder?
Kul att den lilla spegelreflexen har ett utrymme som kunde rymma en fin top-lcd men nu fått loggan "AVCHD HD" istället...
Onekligen ett smidigt format på evilsen om bilden stämmer
Redigerat av Supernaut77, 21 February 2010 - 18:30.
Postad 21 February 2010 - 18:32
fastson
-
fastson
-
Lärjunge
-
-
470 inlägg
Det är officiella foton.. Kamerorna finns "in the flesh" vid PMA. 
Postad 21 February 2010 - 18:37
Supernaut77
-
Supernaut77
-
Guru
-
-
4148 inlägg
Det är officiella foton.. Kamerorna finns "in the flesh" vid PMA. 
Ah, där ser man. Jag trodde det skulle bli något mer likt panasonics med blixtsko osv, men här går man loss på kompaktkunderna. Ska bli intressant
Postad 21 February 2010 - 18:49
fastson
-
fastson
-
Lärjunge
-
-
470 inlägg
Fler bilder 
Redigerat av fastson, 21 February 2010 - 18:49.
Postad 21 February 2010 - 18:51
Supernaut77
-
Supernaut77
-
Guru
-
-
4148 inlägg
Är det nån 600-modell? Hade inte 700:an flera knappar på ovansidan och var har de isf hamnat?
Kul detta, som julkalender, men när alla bilder visas får man inga klappar
Postad 21 February 2010 - 18:53
fastson
-
fastson
-
Lärjunge
-
-
470 inlägg
Den stora är med största sannolikhet en 7:a. Ingen aning vilken den lilla kan vara. Håller med om knapparna, förhoppningsvis sitter de på baksidan av kameran (Vill ha bild!). De kanske har gjort som på KM 7D, fler knappar på baksidan.  Edit: Första suddiga bilden på baksidan http://3.bp.blogspot...0928-774788.jpgGår inte att säga vilka knappar som finns.
Redigerat av fastson, 21 February 2010 - 19:07.
Postad 21 February 2010 - 19:56
mayro
-
mayro
-
Mästare
-
-
3556 inlägg
Undrar om det är en vinklingsbar skärm jag ser där bak....Kanske min drömkamera i så fall finns nu.. En A550 på sereoider.. " A7XX med A550 funktioner.... I så fall blir jag en glad kamera-användare...
Postad 21 February 2010 - 20:01
Supernaut77
-
Supernaut77
-
Guru
-
-
4148 inlägg
Ser ut att vara fast på spegelbilden fastson länkat till.
Postad 21 February 2010 - 20:03
Unregistered05a7d42c
-
Unregistered05a7d42c
-
Beroende
-
-
1345 inlägg
Det ser ut som A7x0:an saknar bakre kontrollhjul och ingen av DSLR:erna ser ut att ha dubbla typer av LV (knappen för växling mellan de två saknas iaf). A7x0:an verkar ha fast skärm och färre knappar än A700.
Det är iofs saker som kan ändras till de färdiga kamerorna.
Postad 21 February 2010 - 20:12
Explorer45
-
Explorer45
-
Guru
-
-
4558 inlägg
Det ser ut som A7x0:an saknar bakre kontrollhjul och ingen av DSLR:erna ser ut att ha dubbla typer av LV (knappen för växling mellan de två saknas iaf). A7x0:an verkar ha fast skärm och färre knappar än A700.
Vad jag kan se så har den ett kontrollhjul på baksidan också. Ställer mig dock tveksam till ergonomin och designen. Förstår inte varför de inte kan köra på med ett mycket lätt modifierat A700 hus. Bästa ergonomin på marknaden för under 20k!
Postad 21 February 2010 - 20:13
fastson
-
fastson
-
Lärjunge
-
-
470 inlägg
7an har ett bakre kontrollhjul, kolla noga  Sitter lite på sidan. Fast skärm, japp. Färre knappar, jo. En del kanske har fått dubbel funktionalitet.
Postad 21 February 2010 - 20:15
Supernaut77
-
Supernaut77
-
Guru
-
-
4148 inlägg
Hjulet sitter på "åsen" som sitter utanför tummen.
Är det bara jag som tycker att gamla a700 framstår som allt snyggare? Lite canon-stil med sluttande "axel" på top-lcdsidan.
Postad 21 February 2010 - 20:31
mayro
-
mayro
-
Mästare
-
-
3556 inlägg
Jag skrev just en åsikt på Fotosidan om den design Sony verkar valt . Kopierar in texten här.. Den ända nackdelen jag ser med det stora kamerahuset är att Sony verkar byggt en Canikondesign tyvärr.. Och detta är en miss. Canikonernas kameror är ju så tradigt fula samt likformiga.. A700 A850 A900 har haft sin egen design som jag uppskattat hårt.. Men jag gillar det mer stridsvagnsliknande i designen i dessa kameror än den fjölstilsdesign min A550 eller Canikoner har...
fegt av Sony att släppa sin egna design... :-(
Postad 21 February 2010 - 20:32
Unregistered05a7d42c
-
Unregistered05a7d42c
-
Beroende
-
-
1345 inlägg
Haha, nu ser jag hjulet, det var väl kamouflerat.
Lite märklig placering för det gör ju att man nästan tappar greppet om kameran när man ska använda hjulet.
Postad 21 February 2010 - 20:36
fastson
-
fastson
-
Lärjunge
-
-
470 inlägg
Fogel: Ganska svårt att avgöra redan nu.
Mayro: Håller med, A700/850/900 är grymt stiliga. Denna har gått för mycket åt Canons håll känns det som. Nu är det bara Pentax som kan designa kameror.
Postad 21 February 2010 - 21:27
ekke
-
ekke
-
Veteran
-
-
2466 inlägg
Dräggel! Zeiss Distagon 24mm f2 ssm!!! .... mmmmmmmmmm
Postad 22 February 2010 - 10:21
Dennis_hembio
-
Dennis_hembio
-
Forumräv
-
-
986 inlägg
Dpreview livebloggar: http://www.dpreview....sconference.asp (...)
Antar att de där tre färggranna kompakterna är de beryktade EVIL-kamerorna som Sony skulle visa upp. Men jag undrar hur det blev med E-mount egentligen. De där tre har ju ett orange "alpha" i övre högra hörnet, det borde väl betyda att de har A-mount... En mycket spännande mojäng verkar det vara i alla fall, undrar bara hur det står till på belysningsfronten, ingen blixtsko och det ser ut som en lysdiod ungefär där högra pekfingret (edit: öh... högra långfingret blir det ju, pekfingret används vanligen till avtryckaren...) hamnar och skymmer. En annan mycket spännande pryl tycker jag är den ruggade kompakten. Har spanat på sådana ett tag i väntan på ekonomiskt utrymme för en sådan investering. Hittills har Panasonics variant legat högst på listan, ska bli intressant att kolla upp Sonys motdrag närmare framöver!
Redigerat av Dennis_hembio, 22 February 2010 - 10:44.
Postad 22 February 2010 - 10:44
ekke
-
ekke
-
Veteran
-
-
2466 inlägg
Antar att de där tre färggranna kompakterna är de beryktade EVIL-kamerorna som Sony skulle visa upp. Men jag undrar hur det blev med E-mount egentligen. De där tre har ju ett orange "alpha" i övre högra hörnet, det borde väl betyda att de har A-mount... En mycket spännande mojäng verkar det vara i alla fall, undrar bara hur det står till på belysningsfronten, ingen blixtsko och det ser ut som en lysdiod ungefär där högra pekfingret hamnar och skymmer...
En annan mycket spännande pryl tycker jag är den ruggade kompakten. Har spanat på sådana ett tag i väntan på ekonomiskt utrymme för en sådan investering. Hittills har Panasonics variant legat högst på listan, ska bli intressant att kolla upp Sonys motdrag närmare framöver!
Det där _är_ emount.
Postad 22 February 2010 - 10:48
Supernaut77
-
Supernaut77
-
Guru
-
-
4148 inlägg
Det måste vara en ny fattning eftersom avståndet mellan fattning och sensor är mkt mindre (precis som m4/3 t.ex).
Det är nog en pop-up blixt i den rektangulära "rutan" på uvansidan.
Postad 22 February 2010 - 12:50
Dennis_hembio
-
Dennis_hembio
-
Forumräv
-
-
986 inlägg
Bilder på flickr från PMA 2010 som en dyxum-användare tagit: http://www.flickr.co...ith/4377699064/
Postad 22 February 2010 - 13:39
(SiC)
-
(SiC)
-
Beroende
-
-
1025 inlägg
och glöm inte denna: http://www.bobkrist....e-1-610x412.jpg ).
Men det var Nikon han fotade med... se härWell, I can finally talk about those two lenses, the 24mm f/1.4 and 16-35mm f/4 VR, I was shooting for Nikon’s Japanese ad agency back in Miami a while ago. First, I’d like to apologize to the DPReviewers and Nikonians whom I upset with my passing mention of new gear I couldn’t identify until it was announced.
Guys, I’m sorry. Didn’t mean to rile you up that much…. although it’s pretty much a truism that at any given time, camera manufacturers are testing new stuff, so I’m still not really sure why everybody got so, um, exercised.
Postad 22 February 2010 - 14:12
mayro
-
mayro
-
Mästare
-
-
3556 inlägg
Bilder på flickr från PMA 2010 som en dyxum-användare tagit: http://www.flickr.co...ith/4377699064/
Den där kameran som sägs vara A700áns efterträdare ser rätt "kal" ut.. Undrar hur många knappar som inte visas på den där kameran som sedan bör tillkomma på en klar efterträdare..? Kanske dom inte vill visa riktigt hur efterträdaren kommer se ut mer exakt då den är klar .....
Postad 22 February 2010 - 14:17
Dennis_hembio
-
Dennis_hembio
-
Forumräv
-
-
986 inlägg
Sköldpaddan och hararnaPhotoclub Alpha har i dag publicerat en artikel med funderingar kring Sonys nyheter på PMA: http://www.photoclub...-and-the-hares/
Postad 22 February 2010 - 14:32
Unregistered05a7d42c
-
Unregistered05a7d42c
-
Beroende
-
-
1345 inlägg
Den där kameran som sägs vara A700áns efterträdare ser rätt "kal" ut.. Undrar hur många knappar som inte visas på den där kameran som sedan bör tillkomma på en klar efterträdare..? Kanske dom inte vill visa riktigt hur efterträdaren kommer se ut mer exakt då den är klar .....
Skulle gissa att många förväntar sig åtminstone fyra till knappar. ISO, vitbalans, Live-view och en konfigurerbar knapp. Är rätt förvånad att de saknas öht, för det är ju inga "hemliga" funktioner direkt.
Postad 22 February 2010 - 14:47
Dennis_hembio
-
Dennis_hembio
-
Forumräv
-
-
986 inlägg
Skulle gissa att många förväntar sig åtminstone fyra till knappar. ISO, vitbalans, Live-view och en konfigurerbar knapp. Är rätt förvånad att de saknas öht, för det är ju inga "hemliga" funktioner direkt.
En annan knapp som saknas är den för att aktivera videofunktionen. Eller kan det vara så att "Drive" växlar mellan enbildstagning, seriebildstagning och video? Jag har ingen aning om hur de andra tillverkarna har löst den biten eftersom jag ej varit intresserad av att ta reda på sådana detaljer. Retfullt av Sony att presentera så många prototyper men så få specar. Det kommer att bli mycket spekulerande framöver. I o f s rätt kul men man vill ju lusläsa tekniska specar också! Risken är att när kamerorna väl släpps så är de så sönderspekulerade att man inte kommer att bry sig om att läsa specarna... på några dagar i alla fall...
Postad 22 February 2010 - 14:53
Unregistered05a7d42c
-
Unregistered05a7d42c
-
Beroende
-
-
1345 inlägg
En annan knapp som saknas är den för att aktivera videofunktionen. Eller kan det vara så att "Drive" växlar mellan enbildstagning, seriebildstagning och video? Jag har ingen aning om hur de andra tillverkarna har löst den biten eftersom jag ej varit intresserad av att ta reda på sådana detaljer.
Det är den röda knappen märkt "Movie" (snett ovanför AEL-knappen).
Postad 22 February 2010 - 15:01
Dennis_hembio
-
Dennis_hembio
-
Forumräv
-
-
986 inlägg
Det är den röda knappen märkt "Movie" (snett ovanför AEL-knappen).
Ja, har man sett! Jag satt och tittade på bilden på denna sida: http://www.dyxum.com...403_page23.htmlDen är tagen snett bakifrån från vänster och där skymmer den optiska sökaren videoknappen. Men på en bild från det där flickr-albumet (som jag själv postade här ovan  ) syns den lilla röda. http://www.flickr.co...57623482706276/Tack Fogel!
Postad 22 February 2010 - 15:06
mayro
-
mayro
-
Mästare
-
-
3556 inlägg
Jag tror detta är en "tankekamera" som inte riktigt är klar... Det finns ju inte ens plats för alla knappar som saknas väl?...Här föreligger nog nått lurt tror jag...
Postad 22 February 2010 - 15:16
Dennis_hembio
-
Dennis_hembio
-
Forumräv
-
-
986 inlägg
Haha, nu ser jag hjulet, det var väl kamouflerat. Lite märklig placering för det gör ju att man nästan tappar greppet om kameran när man ska använda hjulet.
+1
Postad 22 February 2010 - 16:32
fastson
-
fastson
-
Lärjunge
-
-
470 inlägg
Håller med Dennis, man borde snackat lite specs. Såg fö. en liten teaser/reklamvideo som Sony Europe lagt upp på Youtube som handlar om EVF-modellerna, ska se om jag hittar den igen. Tagline var i alla fall "Anytime-Anywhere DSLR Quality."  Here we go: http://www.youtube.c...h?v=Yge-drK3aiMTror dessa mini-Alphas kan bli riktigt populära. Men det var Nikon han fotade med... se här
Det kände jag inte till, tack. Objektivet är på pricken likt 24-70, tycker även att man ser Zeiss-logon.
Redigerat av fastson, 22 February 2010 - 16:34.
Postad 22 February 2010 - 16:55
Explorer45
-
Explorer45
-
Guru
-
-
4558 inlägg
Jag är i alla fall glad att de sätter in en top LCD i den nya kameran. Saknar det på min A700. Hade dock mycket hellre sett ett A700 hus där de har satt på en. Det finns ju plats på A700 om man bara ändrar om knapparna ytterst lite.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Digitalkameror & Videokameror
-
→
Specialämne: Systemkameror & Optik
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|