Veckans uppdatering är påbörjad men inte avslutad, kommer antagligen upp imorgon.
Postad 09 maj 2010 - 22:44 ![]() Veckans uppdatering är påbörjad men inte avslutad, kommer antagligen upp imorgon. Postad 10 maj 2010 - 08:12 ![]() Postad 11 maj 2010 - 22:32 För min del blir det inte mkt trophy-jagande för tillfället (och en bit framåt). FF13 har gett mig 10 brons och 1 guld på 38 timmars spelande, men det är ett riktigt roligt spel och då är ju trophys bara en bonus ![]() Postad 12 maj 2010 - 04:49 Får se du kommer nog fortfarande tycker det efter du klarat storyn, jag körde runt 10 timmar efter storyn och sen orkade jag helt enkelt inte mer... Får gå tillbaka när lusten faller på, linjäriteten tär på mig. Postad 12 maj 2010 - 12:52 Recensionen på minhembio stämmer väl rätt bra men jag hade nog gett det en 7:a ![]() Postad 12 maj 2010 - 14:26 Gratulerar! Vi byter plats du och jag. ![]() Postad 12 maj 2010 - 16:51
Grattis! Hur pass svårt var det? Hört att vissa haft jobbigt med att få guld på alla banor.
Tackar! Vi gör ju det, skoj med lite tävling! ![]() Postad 12 maj 2010 - 17:13 Tack! Det är väl ändå rätt så medelsvårt ta platinum i skulle jag säga. Jobbigaste var väl förutom spela igenom det på hard, som du sa få guldbricka på alla banor. Man ska ju dels köra banorna snabbt och samtidigt inte dö för att få maximal bonuspoäng, helst även på hard för att få X1,5 multiplier också ![]() Postad 13 maj 2010 - 08:57 Tror jag har 2-4 spel där de bara behövs någon enstaka för platinum. SSF4/SF4's fel att det inte blivit av på länge. Hur som helst.. vart tvungen att köpa med GoW3 när jag köpte ny ps3a förra månaden och körde igenom det på svåraste möjliga av de som va tillgängligt från början. Efter det kikade jag igenom listan på nätet och märkte att det inte finns någon trophy för att klara på svåraste som man låser upp, stämmer det? Isåfall är de ju lika bra att ta kvarvarande på easy. Postad 13 maj 2010 - 09:10
Det stämmer men jag tror inte att du kan få 999 combon (eller vad de nu var) om du spelar på easy, fienderna dör för fort. Postad 13 maj 2010 - 13:01
Jag har gjort en sammanställning på hur mycket poäng top 25 tagit sedan den 17e Jan tills den senaste uppdateringen och det ser ut som såhär
Postad 13 maj 2010 - 13:13 Kul att du sparar så mycket info! Intressant att se. Synd att varken jag eller min ärkefiende muteme ( ![]() Postad 13 maj 2010 - 13:21 och du var inte på listan alls då så det blir svårt ska se om jag kan göra månads sammanställningar för feb, mars, april Postad 13 maj 2010 - 17:22 ![]() Postad 13 maj 2010 - 17:44
jag har alla sedan den 24/1 sparade så det är lugnt Redigerat av kerren, 13 maj 2010 - 18:02. Postad 14 maj 2010 - 22:18 Vad gäller ligan sen årsskiftet så syns rätt tydligt att Rickards MW2-vanor har satt sina spår medan några verkligen har lagt i en växel (ja jag tittar på dig JockeSan och din Hanna Montana platinium) ![]() Postad 15 maj 2010 - 00:57 Ja, l2ickard och morlock har verkligen varit MW2 trogna ![]() Så du menar att ditt FF13-platinum är lite creddigare? Kan nog hålla med om det haha ![]() Postad 15 maj 2010 - 09:48 HAHA det är fina grejjer det, vill du köpa ![]() Postad 15 maj 2010 - 11:47 Ja det måste man nog säga. Samtidigt så är ju det inte direkt svårt att platta FF13, handlar ju bara om att lägga tiden. Mitt nya projekt dock sätter verkligen ens skills på prov, att platta MAG. Jag hade nästan gett upp tanken på det men lyckades ta en riktigt svår ribbon igår. För att få platinium måste man ta alla ribbons och medaljer och ni som spelar MAG vet hur jobbigt det är. Ni som inte spelat det kan jämföra med att ta alla callsigns/ikoner på MW2 eller att ta alla rewards/maxa ut allt på Bad Company 2. Igår lyckades jag som sagt med en riktigt jobbig en, att spränga fiendens AAA-gun tre gånger på en match.Det finns så många variabler som gör just den uppgiften svår. Det är spelets viktigaste pjäs både ur anfall och försvars synpunkt. Således så är den välförsvarad och om det finns en möjlighet att ta sig fram till den så kommer konkurrensen om att vara den som apterar laddningen vara hård eftersom alla anfallare vill åt den. Till och med så hård att folk teamkillar för att få planta (hände mig en annan match när jag redan plantat två, jag bara skrek rätt ut när det hände). Igår var dock förutsättningarna bra och det gick vägen. Jag spelar som S.V.E.R och vi anföll Raven på deras dominationkarta, en stor hamn med en megabåt som ligger i kanalen som skär igenom hela kartan. Jag hade min ljuddämpsförsedda SMG i högsta hugg när jag begav mig mot båten där AAA-kanonen står. Kommer upp på däck hukandes med fiendens turreteld vinande om öronen. Dödar två snipers med uppmärksamheten åt annat håll och beger mig raskt fram till kanonen och plantar. Det tar en stund för en laddning att smälla och för att fi inte ska kunna desarmera så lägger jag mig och övervakar från trappan som leder ner till underdäck. Allt går som smort och jag har sprängt en AAA-gun efter bara nån minut. Jag beslutar mig för att satsa på att ta tre så jag går upp på övre däck, längst bak på båten och lägger mig mellan några lådor och hoppas att Ravens ingenjörer raskt reparerar kanonen. Jag ser rörelser över hela båten på radarn, både S.V.E.R och Raven-soldater. Efter att en AAA-gunen går ner blir det i regel alltid ett litet krig runt den. Anfallarna vill försäkra sig om att den är safe medan försvararna försöker ta tillbaka området och bygga upp den igen. Efter en stund verkar det lugna ner sig så jag rör mig mot kanonen och ser hur ett par Raveningenjörer håller på att reparera kanonen medan en annan står uppe på mitt däck och övervakar. Jag fäller honom och ser nöjt hur de två Raveningenjörerna inte märker något utan rusar tillbaka till fronten efter att kanonen är uppe. Jag apterar laddningen, sätter mig på min övervakningsplats och denna gång kommer en Ravensoldat för att desarmera men han får käka bly för besväret. Nummer två satt där den skulle så nu var bara sista kvar. Jag försökte köra samma grej igen som förra och allt gick vägen tills själva apteringsögonblicket då en av mina squadkamrater tog sig fram med någon hundradels marginal framför mig och plantade. Jag hade inte hjärta att döda honom men det var bra lockande eftersom jag vet att många andra inte drar sig för det. Nåväl, jag lägger mig på min vanliga plats och tänker att nästa ska bli min. Ungefär samtidigt som den sprängs så blir jag dock dödad av en Ravensoldat som tagit sig upp på båten från de lägre ingångarna och kommit upp i rygg på mig i trappan (I det här skedet av matchen så är Raven såpass tillbakapressade att de inte längre spawnar i sina bunkrar på sidorna om AAA-gun utan många spawnar i basen som ligger bakom). Nu börjar det osa katt, matchen är snart över (medan jag har lekt James Bond på båten så har 255 andra spelare krigat för kung och fosterland och S.V.E.R har skadat pumparna till ungefär 75%). Jag spawnar längst bak och springer mot båten. Jag ser att Raven blixtsnabbt har fått upp kanonen igen och av radarn att döma så ser det ut att vara hårda strider på däck. När jag kommer upp så ser det ut som mina stridskamrater har fi under kontroll så jag ber dom om att jag ska få planta. Jag vet inte om dom lyssnar eller om dom helt enkelt är fokuserade på fi men ingen rör sig mot kanonen så jag springer upp och plantar. I ögonvrån ser jag hur nya Raven-soldater kommer upp på däck och jag segnar ner i ett stort kulregn och hoppas att mina squadmates kan hålla dom borta. Så sker också och jag andas ut när kanonen sprängs. Några minuter senare är matchen över med S.V.E.R som segrare och jag inkasserar min ribbon. Stänger av PS3:an och känner mig oerhört tillfreds med mig själv. Så tillfreds att jag dagen efter loggar in på MHB och skriver det här inlägget ![]() Postad 15 maj 2010 - 12:34 Postad 15 maj 2010 - 14:03 ![]() Tack Widar. Klurigt minst sagt och vissa medaljer känns väldigt dryga (jag tycker min jämförelse med MW2/BC2s callsigns/rewards säger det ganska bra). Jag har nu ca 190 timmars spelande och jag såg en kille på youtube som plattat det på 336 timmar så jag har en bit kvar ![]() Postad 16 maj 2010 - 16:34 Det jag gillar med denna listan är att ingen sitter och spelar barnspel för trophies utan är någorlunda hederliga. Postad 16 maj 2010 - 18:31 Jag såg dig logga in idag men inget hände på listan här. Postad 16 maj 2010 - 20:58 har tyvärr inte varit hemma på hela dagen förutom en liten snabbis när jag mottog filen från rangwald Postad 17 maj 2010 - 10:56 ![]() ![]() Postad 17 maj 2010 - 14:30 Kan med glädje rekommendera spelet till er som inte spelat det!! Nu blir det till och nöta Tekken 6. Redigerat av Unregistered1552, 17 maj 2010 - 14:30. Postad 17 maj 2010 - 14:35
Ouff. Troféhorandet i detta spel förstörde faktiskt en hel del av detta ananrs utomordentliga spelet. Men det beror inte på att det är korkade trofeér utan för att campaignläget är uruselt och är typ samma sak som att köra 3D cage match i Cod MW2 online. Postad 17 maj 2010 - 17:38 MEN.. sen visar det sig att för att få alla titles trophyn så va man tvungen att klara spelet på hardest med alla karaktärer.. som tur är så hann jag se det när jag BARA hade klarat med en 22-26st ![]() Och inte nog med det så visade det sig att 6 av karaktärerna hade två styck rival matches så dessa va man ju tvungen att spela igenom arcade minst två ggr med. Alla trials är avklarade iaf, tog inte så lång tid. Ibland fattar jag inte varför man orkar bry sig ens... ![]() Postad 18 maj 2010 - 07:44
Herregud, kan inte annat än att hålla med. Det är ju rent horribelt. Är det ens möjligt att göra combos, eller är det meningen att man ska sparka typ 4 gånger och upprepa det spelet igenom? Postad 18 maj 2010 - 11:10 Nu drar du ifrån mig rätt rejält.. Grattis till både platinan och poängplockarplatsen. ![]() Postad 18 maj 2010 - 12:42
Tackar! Det gäller att hänga med! Du kommer väl ihåg hur vi måste prioritera våran tid, framför PS3an? ![]() Postad 20 maj 2010 - 12:34 Haha, där fick jag! ![]() ![]() Postad 20 maj 2010 - 20:23
Du e lite gud på SF4. Förstår inte hur du klarar trailsen så "lätt". Ja plöjde faktiskt rätt många timmar i sf4 men fy va svårt just trialsen var. Det ska du ha en riktigt eloge för & ett stort grattis =). Ja du måste va riktigt fingerfärdig ![]() Postad 21 maj 2010 - 00:37
Tack ![]() Ligger väl en 550h bakom det hela dock.. ![]() Riktigt skönt att kunna sätta delar ur trials som man hade skitmycket problem med förut nu i matcher utan större problem. Grejen är ju dock att man har en lång lång väg kvar tills man kan mäta sig med de lite bättre i sverige. Kan ju säga att hittills har ingen platinum varit så skön att få som SF4an och snart den till SSF4. Så vill ni vara nöjda med er sjäv så försök er på dom. Postad 21 maj 2010 - 21:15 Postad 23 maj 2010 - 17:39
Vill bara tipsa att man kan skapa ett PS3 trophy card på åtskilliga ställen, man kan även adda en gadget till WIndows sidpanel....
Postad 24 maj 2010 - 13:10
http://se.playstation.com/registration/;PD...Z!483436540 Så trycker du där nere på "Ta reda på mer" och loggar in med ditt PSN-konto, sedan "Redigera portabelt ID för mig"-länken ![]() Redigerat av Unregistered1552, 24 maj 2010 - 13:12. Postad 25 maj 2010 - 11:32 ![]() Men bara en liten shoutout till alla nu: Vi vill INTE ha massa trophy-cards i tråden nu igen. Vi har haft det en gång och det blir bara jobbigt ![]() Postad 25 maj 2010 - 13:09 ![]() Postad 05 juni 2010 - 17:58 ![]() Själv tog jag nyss en i Gudfadern 2, nästan löjligt enkelt. Man fick inte den där sköna känslan efter man tog platina-bucklan. Men spelet var förvånansvärt okej, poor mans GTA. Postad 05 juni 2010 - 22:08 Mmm! Började på Gudfadern, men gav upp, tyckte det var för tråkigt. :/ Lägger hellre min tid på något jag inte platinar men tycker är kul att spela.. Ja jag vet, jag skäms över min prioritering. ![]() 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |