Denon DP-47F
(Skivspelare)
|
1
|
(4)
|
Inga priser | |
Simply Black Magic RIAA-Dynavox-TPR-2
(Försteg)
|
0
|
(0)
|
Inga priser |
Postad 24 July 2010 - 14:23
Postad 24 July 2010 - 14:56
Välkommen till vinyl-nörderis-träsket. Här sjunker vi sakta men säkert och fastnar i obskyra lyxproblem som t.ex:
Är det skillnad på drivremmar i gummi eller av fiskelina?
Vilken skivpuck skall jag använda till min spelare?
Spelar underlaget roll för en Rega?
Måste jag ha en anti-stat pistol till min skivor?
Köp ett enklare regörings-kit från Ljudmakarn eller Svalander. Jag kommer köpa mitt begagnat i veckan.
Det är bara hoppa i diskussionerna, men det gäller att bibehålla en lite ironisk distans ha,ha.
Redigerat av Glidtassen, 24 July 2010 - 14:58.
Postad 24 July 2010 - 15:32
Postad 24 July 2010 - 17:58
Postad 24 July 2010 - 19:54
RIAA-steg är känsliga produkter då det handlar om en extrem signalförstärkning. Signalen från en LP-spelare måste förstärkas via ett RIAA några hundra gånger då signalen är så svag. Processen kräver därför finare komponenter för att återge musiken på ett tillfredsställande sätt.
Mitt HEED Questar kostade mig ca: 3000:- och jag ångrar mig inte en sekund, samtidigt som jag givetvis medger att det är massor av pengar. Jag har lagt mer pengar på mitt RIAA än vad många människor lägger på hela sina anläggningar. Men när jag slår mig ned i soffan och lyssnar inser jag emellertid att det är pengar väl spenderade.
Testa ett nytt RIAA, låna genom en butik och kolla om du hör någon skillnad? Jag har byggt på min vinylrigg under en längre tid med: ny puppa, RIAA samt lite estetiska företräden som min skivpuck. Det är därför det är så tacksamt att hålla på med en vinylspelare, det finns hela tiden saker och ting man kan tweaka.
Är pick-up är rätt kopplad?
Har du ställt in nåltrycket?
Skapar någon extern transformator jordbrum då du kanske råkat lägga högtalarkablar/signalkablar över den?
Vad har du för puppa MM/MC vad är RIAAT inställt på?
Redigerat av Glidtassen, 24 July 2010 - 19:57.
Postad 24 July 2010 - 20:53
Vill bara dela med mig av lite av mina efarenheter ang Riaa och av dom jag lysnnat på kan jag bara hålla med Schweppes att ett Musical fidelity X-lps v3 eller v8 är ett sjukt bra alternativ till mycket dyra o fina riaa om man lägger på en riktig nätdel till dessa. Det nya V-lps har jag inte provat men det sägs ju innehålla samma saker i en billigare låda, och då ännu mer konkurenskraftigt och i min smak.
Mitt senaste inköp av riaa som är ett B.M.C och kan säkert av många anses som något över budget och det var så för mig också men efter har lyssnat på det KUNDE jag bara inte släppa hur ruggigt bra det var även om det kostade en slant för mycket.
Men för er som tvekar på era riaa kan jag bara råda er att prova på lite finare nätdelar till era riaa så kommer det att blomma ut musik därefter.
Ha det gött mvh Jas
Postad 24 July 2010 - 22:27
BMC RIIA, kul upptäckt utanför min nuvarande nivå dock. Föräldrar ledigheter må vara trevliga men ekonomin tillåter inte allt för stora utsvävningar. Men jag är lite intresserad av balanserade mc RIIA.
Vilka finns mer, har sneglat lite på det här CEC PH53.
Vi får se vad det blir men svarv blir mitt nästa steg ...
Och apropå strömförsörjning, jag hade elektriker hos mig och satte stereon på en helt egen säkring, tycker mig ha fått ett lyft i just vinylavspelningen av detta. Känns som om den svaga strömsignalen från puppan är känslig och kan må bra av lite extra stöd.
Postad 25 July 2010 - 08:35
Det kan röra sig om allt från en defekt pick-up till ett för billigt RIAA.
Är pick-up är rätt kopplad?
vad är en pic up?
Har du ställt in nåltrycket?
jag tror det men vet inte om ja gjorde det rätt
Skapar någon extern transformator jordbrum då du kanske råkat lägga högtalarkablar/signalkablar över den?
eeeehhhh.......
Vad har du för puppa MM/MC vad är RIAAT inställt på?
va?
Postad 25 July 2010 - 08:37
Enligt Regas hemsidan skall man byta minst en gång vart 5:e år. Min spelare firade 5 år i juni månad detta år.
Jag snubblade över en annons på blocket där en kille hade köpt extra remmar till sin Rega och sålde en oanvänd för
150:-
Skönt, för att en ny rem kostar annars 250:-
Det känns fint att pyssla om sin skivspelare.
Redigerat av Glidtassen, 25 July 2010 - 08:44.
Postad 25 July 2010 - 08:41
En del nätdelar kan vara av sämre kvalite.
Om känsliga kablar kommer i kontakt med en sådan så kan anläggningen börja brumma, svar ja. Jag försöker alltid att hålla isär kablar på baksidan efter bästa förmåga och så dom inte ligger i nystan.
På en del RIAA finns det inställningsmöjligheter om du använder en MM eller en MC-puppa.
Den ena står för "Moving Magnet" och den andra står för "Moving Coil".
Om du köpte TC-750 är det ett RIAA avsett för MM-puppor.
Untitled_1.jpg 42.46K
1 Antal nerladdningar
Redigerat av Glidtassen, 25 July 2010 - 09:14.
Postad 25 July 2010 - 09:30
En pick-up är enheten med nål och microfon som sänks ned mot skivan.
Nåltrycket kan du läsa dig till hur man ställer in via Svalander Audio
MC och MM är olika varianter för hur en puppa (pick-up) är konstruerad.
Kolla så att kablarna mellan tonarmen och puppan är korrekt anslutna.
Redigerat av Glidtassen, 25 July 2010 - 09:55.
Postad 25 July 2010 - 12:48
Jas74 grym anläggning! Ser att du har en sitter på en Benz Micro Ace och det gör mig lite nyfiken, har den själv i en betydligt enklare rigg, känner du att den hänger med övriga topp-produkter i din rigg? Tror själv att jag kan kräma ur mer av den i en mer avancerad rigg.
BMC RIIA, kul upptäckt utanför min nuvarande nivå dock. Föräldrar ledigheter må vara trevliga men ekonomin tillåter inte allt för stora utsvävningar. Men jag är lite intresserad av balanserade mc RIIA.
Vilka finns mer, har sneglat lite på det här CEC PH53.
Vi får se vad det blir men svarv blir mitt nästa steg ...
Och apropå strömförsörjning, jag hade elektriker hos mig och satte stereon på en helt egen säkring, tycker mig ha fått ett lyft i just vinylavspelningen av detta. Känns som om den svaga strömsignalen från puppan är känslig och kan må bra av lite extra stöd.
Hej Barrman o andra
Ang min Benz puppa så kan jag väl säga att det finns många välspelande pickuper och jag kommer troligen att prova några andra för jag kan tycka att den är lite för klinisk i karraktären vilket jag inte föredrar. Det är ju alltid frågan om tycke o smak så jag säger inte att puppan är dålig, absolut inte den är riktigt bra med tanke på priset.
Så med tanke på din fråga och att jag inte vet vad du har för övrig utr så om du gillar karraktären på den så tycker jag inte det finns anledning att leta efter något annat.
Och för alla som gillar vinyl så måste ni besöka någon som saluför bmc för det är något utöver vanligheten, man måste inte köpa allt som är bra men jag höjer ändå ett varningens finger för det kan komma att bli lite väl mycket av välbehag och det kan faktiskt räcka ibland att bara få lyssna.
Postad 25 July 2010 - 12:56
Har du lite tips på BÄTTRE nätdelarMen för er som tvekar på era riaa kan jag bara råda er att prova på lite finare nätdelar till era riaa så kommer det att blomma ut musik därefter.
Var man köper och vad man slkall titta efter
Postad 25 July 2010 - 18:28
Har du lite tips på BÄTTRE nätdelar
Var man köper och vad man slkall titta efter
Ja du det finns ibland externa nätdelar till riaasteg men dom jag använder har jag gjort själv och vill du veta vad den bör innehålla så kan du titta på min sida under skivspelare the diabas där jag gjorde en egen till hanss riaat och jag gjorde ett till mitt MF v3 som jag inte har tagit något kort på men jag kan göra det och lägga upp en kort beskrivning på hur jag gjort trots att du troligen inte får tag på den typen av kondingar som jag lyckades med till mitt.
mvh Jas
Har lagt upp ett snabbkort på MF nätdel på mitt album.
Redigerat av Jas 74, 25 July 2010 - 18:59.
Postad 26 July 2010 - 14:25
Tänkte inflika när det gäller skivtvättning som det skrivits om tidigare i tråden
Jag upplever en fantastisk skillnad även på vinyler som ser helt perfekta ut efter en tvätt.
Spelar de bra innan, är det inget emot vad de gör efter en tvätt.
Postad 26 July 2010 - 18:22
Svar till Aven Zivo
En pick-up är enheten med nål och microfon som sänks ned mot skivan.
Nåltrycket kan du läsa dig till hur man ställer in via Svalander Audio
MC och MM är olika varianter för hur en puppa (pick-up) är konstruerad.
Kolla så att kablarna mellan tonarmen och puppan är korrekt anslutna.
kollade på svalander o fixade nåltrycket med "ögon metoden" och idag va ja iväg på ett litet "skiv äventyr" med en kompis och köpte 7 nya skivor oooohååå va skojj
edit: gjorde förresten glidtassens muffins igår. tvär goa !
Redigerat av alen_zivo, 26 July 2010 - 18:28.
Postad 27 July 2010 - 05:28
Skriver mitt ex-arbete i skolan till hösten och är sedan färdig med skolan. Jag har en serie av andra åtaganden innan jag kan köpa spelaren. Vi får se hur mycket jag orkar arbeta till hösten?
Postad 27 July 2010 - 09:07
Du har väl sett P5'an på hifimagasinetDet känns som om uppdatering av skivspelare får vänta.
Skriver mitt ex-arbete i skolan till hösten och är sedan färdig med skolan. Jag har en serie av andra åtaganden innan jag kan köpa spelaren. Vi får se hur mycket jag orkar arbeta till hösten?
Postad 27 July 2010 - 13:28
Men jag kommer att arbeta extra sista terminen och vi får se hur många pass jag orkar dra igång.
Jag skall även åka till Grekland i oktober och måste avsätta pengar för det också. Just nu vill jag komma bort lite ifrån det klassiska Rega soundet och pröva någonting nytt. Regas spelare svänger: ett lekfullt ljud med en kvittrande diskant, men saknar det sista i botten.
Postad 27 July 2010 - 16:45
dödsbon, insamlingar, förmedlingar och allt vad de kallar det.
Jag gjorde superfynden idag, då jag på en prylmarknad hittade 21 nästan ospelade Vinyl
som samtliga skulle kosta ca 100-300 kr styck på tradera
För alla 21 st betalade jag 210 kr
Postad 27 July 2010 - 17:21
Jag tror att jag kommer att testa Knosti skivtvätt när jag får råd.
Men sedan finns det alternativa tvätt lösningar som man kan använda. Jag läste om denna i ett annat forum:
7 delar destillerat vatten
1 del isopropolalkohol
1 droppe YES diskmedel.
Men vad skall man använda för sorts flaska för förvaring eller applicering av denna vätska?
Om man i framtiden skulle vilja köra OKKI NOKKI så skall man låta vätskan rinna över skivan, men finns det inte speciella flaskor med en längre pip för detta ändamål?
Testar "Glidtassens tinktur" just nu.
Det luktar betydligt mindre än den medföljande vätskan till Knosti Disco Antistat. Den luktar som en blanding mellan kräftspad som legat varmt ett veckor månader blandat med ren alkohol. Riktigt illa med andra ord.
Blandningen ovan verkar fungera bra att rengöra skivorna med men avrinningen är sämre och avdustning tar mycket längre tid. Kanske blir bättre om man ökar mängden isoprolpylalkohol. Vågar mig inte riktigt på det. Försöker hitta andra blandingar och se vad folk rapporterar. Om ni känner till flera så tipsa gärna i tråden.
Postad 27 July 2010 - 17:31
Knostis blandning verkar vara nästan 100% alkohol + något de inte redovisar
Jag skall köra 50 % destilerat vatten och 50% isopropylalkohol
Alkoholen skadar inte vinylskivorna och framför allt inte om man kanske tvättar dom
två gånger under hela deras livstid. Har man väl tvättat en skiva man köpt begnad, så lär det dröja
mycket länge tills att man gör det igen. Man sköter väl sina skivor, eller hur
Postad 27 July 2010 - 17:41
Testar "Glidtassens tinktur" just nu.
Det luktar betydligt mindre än den medföljande vätskan till Knosti Disco Antistat. Den luktar som en blanding mellan kräftspad som legat varmt ett veckor månader blandat med ren alkohol. Riktigt illa med andra ord.
Blandningen ovan verkar fungera bra att rengöra skivorna med men avrinningen är sämre och avdustning tar mycket längre tid. Kanske blir bättre om man ökar mängden isoprolpylalkohol. Vågar mig inte riktigt på det. Försöker hitta andra blandingar och se vad folk rapporterar. Om ni känner till flera så tipsa gärna i tråden.
Tack så mycket boys.
Jag har längtat efter svar på den frågan under en längre tid nu. Tanto har du testat blandningen som jag lade ut?
Hur var resultatet? Jag kommer att hämta min Knosti imorgon och ser fram emot att börja nörda in mig rejält.
Hur mycket luktade blandningen som jag lade in i tråden?
Tanka på tråden med fler blandningar.
Redigerat av Glidtassen, 27 July 2010 - 17:48.
Postad 27 July 2010 - 17:54
Vad jag förstår av denna video är att han använder: 330 ml Isoproanol, resten destillerat vatten upp till 1 liter+ några droppar diskmedel?
Hur man blandar video
Han förklarar frågeställningen: Måste man köpa rengöringsvätska, eller kan man blanda den själv?
Postad 27 July 2010 - 18:10
Tack så mycket boys.
Jag har längtat efter svar på den frågan under en längre tid nu. Tanto har du testat blandningen som jag lade ut?
Hur var resultatet? Jag kommer att hämta min Knosti imorgon och ser fram emot att börja nörda in mig rejält.
Hur mycket luktade blandningen som jag lade in i tråden?
Tanka på tråden med fler blandningar.
Testade exakt den blandningen du lade ut. 7 delar destilerat vatten, 1 del isopropylalkohol och en droppe yes. 700ml vatten, 100ml isopropylalkohol och 1 (liten) droppe YES för att vara exakt.
Din blandning luktar lätt alkohol, löddrar nästan inte alls. Avdustning och avrinning är ganska bra jämfört med vanligt vatten. Men det tenderar bli en 1-3 små droppar lösning kvar på varje skiva som tar över 30 min att torka bort.
Vill tillägga att jag använder en tandborste och såpa för att göra rent borsten i knosti'n. Gör det mellan varje batch på 7 skivor. Dom har troligen aldrig blivigt rengjorda ordentligt tidigare och det sitter så pass mycket jox i borsten att man med bara ögat kan se skiten och att borsten ändrar lätt färg mot brunt/gult.
Redigerat av Unregistered0b8c7f7c, 27 July 2010 - 18:43.
Postad 27 July 2010 - 18:17
har också testat den blandningen och det tar minst 10 gånger längre tid att torka
Knostis blandning verkar vara nästan 100% alkohol + något de inte redovisar
Jag skall köra 50 % destilerat vatten och 50% isopropylalkohol
Det har du säkert rätt i. Dom har något annat i blandningen som gör att det luktar riktigt illla. Prova lukta på deras blandning och ren isopropylalkohol så märker du skillnaden. Är väldigt nyfiken på vad den/dom magiska ingrediensen/erna är.
Alkoholen skadar inte vinylskivorna och framför allt inte om man kanske tvättar dom
två gånger under hela deras livstid. Har man väl tvättat en skiva man köpt begnad, så lär det dröja
mycket länge tills att man gör det igen. Man sköter väl sina skivor, eller hur
Jo, så är det tänkt iaf.
Vill göra så liten inverkan på skivorna som möjligt. Vart är den obligatoriska forummedlemmen med ingående kemikunskaper i området när man behöver den?
Efterfrågar också mer ekonomiska alternativ till apoteken. Just nu betalar jag 20kr för 500ml destilerat vatten och 47kr för 100ml isopopylalkohol på medstop.
Redigerat av Unregistered0b8c7f7c, 27 July 2010 - 18:44.
Postad 27 July 2010 - 18:22
Men hur är resultaten i jämförelse, vilket är anser du är det bättre alternativet?
Jag tycker det verkar roligare att mixa själv, och så är det billigare också.
Hur stora är skillnaderna mellan före och efter rengöring, och hur återspeglas detta på ljudkvaliten?
Das german video
Redigerat av Glidtassen, 27 July 2010 - 18:26.
Postad 27 July 2010 - 19:32
Ingen yta på pvc har någonsin tagit skada av alkohol. För att lösa pvc behöver man helt andra lösningsmedel.
Vad som kan hända är att man torkar ur pvc'n men som sagt då skall man tvätta ofta och mycket ofta
Vad gäller alkohol, har det nog skett ett missförtånd vad gäller vinylskivor och att det skulle vara skadligt
Det är skadligt och direkt förstörande när det gäller stenkakor. Vinyl är INTE stenkakor.
Jag känner många som använt alkohol i många år på sina vinyl och ingen har någonsin sagt att deras
vinyl tagit minsta skada av detta.
Postad 27 July 2010 - 20:11
Så Knostis originalvätska luktar väldigt illa, men avdunstar snabbare?
Precis. Gissar att det beror på den större delen alkohol som gör att blandningen har lägre viskositet (rinner lättare av & bildar mindre ansamlingar) och avdunstar snabbare.
Men hur är resultaten i jämförelse, vilket är anser du är det bättre alternativet?
Jag tycker det verkar roligare att mixa själv, och så är det billigare också.
Skall testa med 50/50 destillerat vatten och isopropylalkohol. Om det förbättrar väntetiden så vinner den egna blandningen pga. den påträngande lukten och minskad kostnad. Måste hitta ett billigare alternativ till medstop's små 100ml flaskor på 47kr st.
Hur stora är skillnaderna mellan före och efter rengöring, och hur återspeglas detta på ljudkvaliten?
Das german video
Stor skillnad på äldre skivor där det byggts på skit under åren. Hittar inte riktigt rätt ord att beskriva skillnaden just nu.
Behövs två skivor i liknande skick med samma typ och mängd nedsmutsning för att göra en mer noga jämförelse mellan blandningarna. Har inte märkt av någon betydande skillnad dock.
...
Tack för informationen.
Redigerat av Unregistered0b8c7f7c, 27 July 2010 - 20:15.
Postad 27 July 2010 - 20:31
Jag kommer att börja testa imorgon.
Jag har legat och halvslumrat till "Camels - The Snow Goose" ikväll och hoppar ur min koma varje gång jag upptäcker ett parti i musiken som tjänar på att reproduceras på vinyl, det låter sååå bra hemma hos mig.Vi har fått en serie av olika apotek att välja mellan: - Tanto, vart sade du att du köpte din alkohol för vinyltvätt?
Det finns Kronans Droghandel nu också. Men jag kanske skall besöka det vanliga apoteket också. Jag behöver vilket som införskaffa en mindre plastdunk för min nya tvättvätska. Jag drar nog förbi Claes Ohlsson och köper lite tillbringare och dunkar osv.
För er som har sett mina vinylbackar och undrar så heter dom "Trissa" och har inhandlats på IKEA. Men jag var i Kungens Kurva för några dagar sedan och just nu är dom slut. Om dom kommer in igen så kommer dom nog inte finnas i svart, det blir vita istället.
Untitled_1.jpg 163.33K
0 Antal nerladdningar
Untiatled_1.jpg 264.24K
0 Antal nerladdningar
Redigerat av Glidtassen, 27 July 2010 - 20:41.
Postad 28 July 2010 - 16:19
Det står ingenting om att det destillerats, men om det duger till sårrengöring torde det duga till vinyltvätt med?
Men för säkerhets skulle kontaktade jag en pharmaceut via Kronans Droghandel och dom hävdade att det var samma sak.
Redigerat av Glidtassen, 28 July 2010 - 17:49.
Postad 28 July 2010 - 19:53
Har köpt min skivtvätt och är löjligt glad över det.
Välkommen och kolla in mitt album
Knosti
Grattis till världens bästa manuella skivtvätt
Vad gäller vätska, så har jag pratat med några som hållt på med detta sedan jag själv var barn
De säger som så
Destillerat vatten till 60-70%
Några "stänk"Vätmedel och då är Illford att föredra framför Yes
Isopropylalkohol 30-40%
Vatten måste till för att skjölja bort det som alcholen löser bort och vätmedlet gör
att vatten flyter ut bättre. Att bara använda vatten, rengör ingen skiva på djupet
Mina skivor har blivit rena på detta vis, så det lär även era bli
Redigerat av Schweppes, 28 July 2010 - 19:57.
Postad 28 July 2010 - 19:57
Har köpt min skivtvätt och är löjligt glad över det.
Välkommen och kolla in mitt album
Knosti
Försvinner verkligen allt vatten och alkohol om det får lufttorka sådär? På min VPI HW-16.5 så var det vakuumsug som tog bort det direkt.
Postad 28 July 2010 - 19:59
Det tar mellan 20-30 minuter innan allt är borta, och sedan kanske det sitter några droppar på ytterkanten efter det att stället varit vått, men annars går det fint.
Redigerat av Glidtassen, 28 July 2010 - 19:59.
Postad 28 July 2010 - 19:59
Det avdunstarFörsvinner verkligen allt vatten och alkohol om det får lufttorka sådär? På min VPI HW-16.5 så var det vakuumsug som tog bort det direkt.
Var skulle det annnars ta vägen tror du ?
Har man myket bråttom, kan man ta de sista dropparna med en luddfri duk
men 30 minuter räcker gott och väl
Vill man köra många skivor på löpande band, kan man köpa "mammas lufttork" som man hade förr
i köket ( innan diskmaskinen ) för att torka disk. Det finns många sådana som passar bra till vinyler
ICA har säkert någon modell som passar bra
Använder man Knostis egen vätska så torkar skivorna mycket fort, men så är det nästan bara etanol i den.
De vätskorna som vi pratat om här tidigare torkar mycket långsamt. Men med lite mer vätmedel och isopropylalkohol i så rinner vätskan av snabbare
Redigerat av Schweppes, 28 July 2010 - 20:04.
Postad 28 July 2010 - 20:00
Det avdunstar
Var skulle det annnars ta vägen tror du ?
En del fastna kvar. Det är därför stort sett alla dyrare skivtvättar har vakuumsug.
Postad 28 July 2010 - 20:02
Jag älskar denna tråd och den har vari helt konfilkfri under en låång tid ( 7:e Mars 2009) Jag önskar verkligen att det förblir så. Alla som har ett intresse av musikreproduktion genom vinyl är givetvis välkomna, men tråden syftar inte till att stångas med varandra. Så därför, håll en civiliserad ton och lägg prestigen åt sidan.
Redigerat av Glidtassen, 28 July 2010 - 20:04.
Postad 28 July 2010 - 20:15
Jag känner mig som storpappan nu för denna tråd som jag startade för ett tag sedan, och jag är väldigt glad över att den tagit skruv. Jag håller med dig fullt ut beträffande att inte mata konflikten, utan låta den ebba ut.
Jag kommer över till en cd-tråd snart igen, jag lär mig alltid lika mycket och får mina egna fördomar bekräftade. Jag läser många trådar med intresse. Återigen, stort av dig och många tack.
Kram Tassen
Redigerat av Glidtassen, 28 July 2010 - 20:17.
Postad 28 July 2010 - 20:33
Dock blir ju just tillbehörslistan snabbt lång. Riaa-steg, pick-uper, hastighetsregleringar och efter Tantos film och Glidtassens bilder tydligen överkomliga (även för mig) tvättmaskiner, tar det slut någonstans...
Nu ska Bob Hunds singel Fantastiskt få snurra runt...
Postad 28 July 2010 - 20:36
Fasen vad jag gillar detta nyväckta intresse, förstår inte varför jag väntat så länge på att köpa en vettig spelare bara... Dock blir ju just tillbehörslistan snabbt lång. Riaa-steg, pick-uper, hastighetsregleringar och efter Tantos film och Glidtassens bilder tydligen överkomliga (även för mig) tvättmaskiner, tar det slut någonstans...
Stor risk att jag kommer grotta ner mig ordentligt i det här.
Nu ska Bob Hunds singel Fantastiskt få snurra runt...
Jag betalade bara 300:- för denna begagnade tvätt. Bongo skickade med mig lite extra isopropylalkohol vid köpet, det tackar vi för. Jag är en sucker på ditt album med, verkligen fina bilder.
Redigerat av Glidtassen, 28 July 2010 - 20:38.
Postad 28 July 2010 - 20:46
Jag betalade bara 300:- för denna begagnade tvätt. Bongo skickade med mig lite extra isopropylalkohol vid köpet, det tackar vi för. Jag är en sucker på ditt album med, verkligen fina bilder.
Jag får pausa skivköpandet och investera i lite rengöringssaker, tar emot att spela högen man "lånat" av föräldrarna för att de är just skitiga. Behöver något vettigt till nålen också, är det en sån där gelklump man lägger nålen på som man ska satsa på på en gång? (är nog lite lat och behöver något smidigt).
Och tackar.
Postad 28 July 2010 - 21:05
Detta är fortfarande en tråd som får mig dumflina varje dag, kram på eär!
Postad 29 July 2010 - 08:24
Har lite funderingar angående RIAA-steg. Hur pass stor skillnad gör det egentligen? För mig som inte tjänar så mycket känns det inte så självklart att köpa ett om jag inte vet att jag är garanterad bättre ljud :- )
Kör just nu en Rega P1 genom en Kenwood förstärkare(kommer inom kort att bytas ut mot en klassisk Sonab 90-tals-pjäs.
Är det värt att köpa ett? I sådana fall, vilken prisklass skall man lägga sig på med min utrustning? Har sett att det finns priset från allt mellan 1000;- till magiska summor.
Mvh
Johan
Redigerat av frogeyes, 29 July 2010 - 08:35.
Postad 29 July 2010 - 09:58
bra Riaa-delar i sig att det inte lönar sig att köpa ett separat
"budgetriaa". Prova först.
Postad 29 July 2010 - 10:54
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
8 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler