Red Dead Redemption
956 svar till detta ämne
Postad 05 augusti 2010 - 23:39
Unregistered48e18f8c
-
Unregistered48e18f8c
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Ngn som vill boosta "The Quick And Everyone else" ?
Hjälper gärna till med övriga trophys.
psn : pabo77a
mic : ja
Postad 11 augusti 2010 - 12:08
jarre008
-
jarre008
-
Beroende
-
-
1 166 inlägg
Någon mer som har hiskeliga problem med ljudnivån på ps3an när ni spelar red dead?
Min låter som ett jetplan, kan ha något med att hela sverige är överhettat också iofs men förbannat störande. Den har aldrig låtit så här mycket någonsin förut.
Min gamla låter så efter att jag fixade YLOD själv, antagligen för dålig kylning till CPU/GPU. Om jag var dig så skulle jag göra en back-up snarast
Postad 15 augusti 2010 - 17:20
perperub
-
perperub
-
Användare
-
-
186 inlägg
Tjena!
Någon som är sugen på lite multiplayer ikväll? Jag har bara lirat pyttelite och hoppas på att komma igång nu sedan jag klarat SP. Är level 6-7 någonting om det spelar någon roll. Hör av er!
PSN-id: perperub
Har tyvärr inget headset, än.
/Pär
Postad 15 augusti 2010 - 19:46
userapan
-
userapan
-
Amatör
-
-
67 inlägg
Någon som provat nya Legends and Killers pack? 90 spänn liksom hmm? Fast tanken att få köra shootouts i Blackwater osv är lockande. Undrar om det är värt det?
Postad 21 augusti 2010 - 17:11
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
Fråga angående slutet av spelet..
Postad 22 augusti 2010 - 08:49
Evelon
-
Evelon
-
Forumräv
-
-
515 inlägg
Jag har börjat spela en del multiplayer men det är en sak gör funderar över. Om jag tex får ett pris på mitt huvud efter att jag råkat skjuta ihjäl någon oskyldig stackare. Får då mina medspelare extrapengar om de lyckas skjuta mig? Kan man utfästa en belöning på någon annan som spelar multiplayer?
Postad 26 augusti 2010 - 09:35
Senjin
-
Senjin
-
Lärjunge
-
-
295 inlägg
Blev ett köp igår och spelade ett par timmar på kvällen, stort, ganska snyggt och roligt.
Har inte spelat något spel på minst ett halvår så det är kul att äntligen sätta sig ner med ett nytt spel.
Postad 12 september 2010 - 21:41
no16
-
no16
-
Amatör
-
-
77 inlägg
Fattar ingenting. Har väl i princip aldrig haft problem med nåt spel, förutom något som inte funkade efter nån firmware-skit nån gång, men det åtgärdade Sony ganska omgående. MEN NU när jag väl har RDR - funkar ju inte!? Får inte ens igång det. Den säger att jag måste ladda ner nån uppdatering, vilket jag gjort, sedan startar PS3 om såm vanligt, man får den där sköna RDR bakgrunden > men när man trycker igång skiten så tänker den typ 10 sekunder sedan startas maskinen om?!? Jävligt störigt och konstigt. NÅN SOM VET? EDIT: Såg att fler haft/har problem: http://www.gamespot....pic_id=27325369Men hittar fan ingen lösning Danke, JOnas
Redigerat av no16, 13 september 2010 - 15:48.
Postad 21 september 2010 - 22:59
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3 166 inlägg
En fråga om ett mission: Gubben med "flygplanet" man ska ge 5 bävrar, 10 blommor och 20 fjädrar. Varför accepterar han/spelet inte min 5 bävrar och 10 blommor och 20 fjädrar? Jag gick t o m på jakt efter 20st av samma typ fjädrar men det hjälpte inte
Nån som råkat ut för samma?
Postad 22 september 2010 - 14:16
Unregisteredab1b829f
-
Unregisteredab1b829f
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
har du plockat rätt "blommor"???
Postad 22 september 2010 - 18:38
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3 166 inlägg
Ja jag har plockat som det står "Red sage" eller nåt, jag har 11 men behöver 10. Det är helskumt, jag fattar inte varför. Ikväll ska jag plocka dom andra blommorna oxå så jag har 10 av varje så får vi se vad han säger då.
Postad 26 oktober 2010 - 14:43
Widar
-
Widar
-
Lärjunge
-
-
310 inlägg
Vem mer än jag är glada att de inte orkat sälja RDR och kommer handla direkt?  Så underbar 70-talszombiefilmskänsla! Releasetrailer för Red Dead Redemption: Undead Nightmare http://www.viddler.c...iq/videos/4714/
Postad 26 oktober 2010 - 15:14
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlägg
Vem mer än jag är glada att de inte orkat sälja RDR och kommer handla direkt? 
Hmm? Den är väl standalone?
Postad 26 oktober 2010 - 18:21
Unregisteredc9faabc2
-
Unregisteredc9faabc2
-
Användare
-
-
128 inlägg
Vem mer än jag ... kommer handla direkt? 
Det var det första jag gjorde när jag kom hem från skolan idag  dessvärre hann jag bara spela ett par minuter på första uppdraget innan jag var tvungen att sticka till jobbet  Nu lär det dröja tills imorrn eftermiddag innan jag kan fortsätta. Jag diggar!
Postad 26 oktober 2010 - 18:39
Widar
-
Widar
-
Lärjunge
-
-
310 inlägg
Hmm? Den är väl standalone?
Släpps som DLC för 90kr (72kr PSN+), tror att det var allt DLC som skulle släppas som standalone också.
Postad 26 oktober 2010 - 19:08
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlägg
Jo fast man kan köpa den som standalone också, blir dyrare dock: http://www.webhallen...ndead_nightmareSläpps zombiegrejen tidigare på PSN alltså? Idag?
Redigerat av Zoiler, 26 oktober 2010 - 19:09.
Postad 26 oktober 2010 - 22:05
Widar
-
Widar
-
Lärjunge
-
-
310 inlägg
Jo fast man kan köpa den som standalone också, blir dyrare dock:
http://www.webhallen...ndead_nightmare
Släpps zombiegrejen tidigare på PSN alltså? Idag?
Precis som jag skrev, allt DLC släppts på standalone.  Kanske uttryckte mig lite otydligt, menade de tre DLC-packen. Att de släpps i en och samma standalone. Japp, det är släppt på PSN idag och fantastiskt är det!
Postad 27 oktober 2010 - 11:52
Unregistered50fe2819
-
Unregistered50fe2819
-
Veteran
-
-
1 833 inlägg
Postad 27 oktober 2010 - 12:14
Widar
-
Widar
-
Lärjunge
-
-
310 inlägg
Släpps som DLC för 90kr (72kr PSN+), tror att det var allt DLC som skulle släppas som standalone också.
Tydligen 20% för oss med plus!
http://blog.eu.plays...war-collection/
Postad 27 oktober 2010 - 13:26
Unregistered50fe2819
-
Unregistered50fe2819
-
Veteran
-
-
1 833 inlägg
Sorry... Blev lite ivrig.
Postad 29 oktober 2010 - 10:04
Unregistered50fe2819
-
Unregistered50fe2819
-
Veteran
-
-
1 833 inlägg
Red_Dead_Redemption_Undead_Nightmare_Pack_Screenshots_.jpg 61,3K
1 Antal nerladdningarKan varmt rekommendera Undead Nightmare!Riktigt skoj och Zombie Overrun mode är minst lika hektiskt som i Call of Duty. För en prislapp på under hundringen så är det här en "no brainer"  87% på Metacritic dessutom: http://www.metacriti...-nightmare-packKÖP!
Redigerat av Unregistered50fe2819, 29 oktober 2010 - 10:07.
Postad 30 oktober 2010 - 11:55
Widar
-
Widar
-
Lärjunge
-
-
310 inlägg
Kan varmt rekommendera Undead Nightmare!
Håller verkligen med, det är fantastiskt!
Postad 02 november 2010 - 21:35
Unregisteredf6ea3cff
-
Unregisteredf6ea3cff
-
Veteran
-
-
2 097 inlägg
Min kopia av Read Dead Redemption har inget ljud på någonting... har dom glömt lägga ljud på just min skiva? Det finns ps3 märkningen på skivans lässida också så det är nog ingen piratkopia heller som det verkar även om jag köpt på ebay. I ps3 menyn där man startar spelet från så är det ljud, men inte när man väl kör igång.
Har någon annan haft detta problem? Finns det nåt att göra?
Postad 02 november 2010 - 23:11
userapan
-
userapan
-
Amatör
-
-
67 inlägg
Nån mer än jag som tyckte slutet på Undead Nightmare var lika skumt som i vanliga RDR? :S Har klarat ut spelet (tror jag) på 58%? Vad mer finns att göra förutom att rädda städer?
Postad 03 november 2010 - 12:38
Widar
-
Widar
-
Lärjunge
-
-
310 inlägg
Nån mer än jag som tyckte slutet på Undead Nightmare var lika skumt som i vanliga RDR? :S Har klarat ut spelet (tror jag) på 58%? Vad mer finns att göra förutom att rädda städer?
Alla challenges, klara nivå fem på allt bland annat, hitta alla kläder, skattjakter o.s.v. Min kopia av Read Dead Redemption har inget ljud på någonting... har dom glömt lägga ljud på just min skiva? Det finns ps3 märkningen på skivans lässida också så det är nog ingen piratkopia heller som det verkar även om jag köpt på ebay. I ps3 menyn där man startar spelet från så är det ljud, men inte när man väl kör igång.
Har någon annan haft detta problem? Finns det nåt att göra?
Det finns inga piratkopior till PS3 (underförstått: som fungerar på en vanlig o-JB'ad PS3), så det behöver du inte oroa dig för. Det är nog någon inställning i spelet bara.
Postad 18 december 2010 - 21:11
UTBMF
-
UTBMF
-
Lärjunge
-
-
276 inlägg
Hur länge (ungefär) varar Undead Nightmare i enspelarläget?
Postad 20 december 2010 - 14:25
Unregistered4e6af80a
-
Unregistered4e6af80a
-
Användare
-
-
236 inlägg
Hur funkar det, vill ha undead men har inte red dead. Antar att jag kan köpa spelet i affären men går det att tanka på playstation store? Verkar bara som det är patcher till red där och att man då måste ha det också. Eller?
Postad 21 december 2010 - 15:47
Evelon
-
Evelon
-
Forumräv
-
-
515 inlägg
Nu är jag fast i RDR. Jag får inga mer uppdrag att göra, jag har ännu inte kommit till den norra delen men får inga fler uppdrag. Det sista uppdraget jag gjorde var att rädda en kvinna i en grotta, efter detta så träffade jag på killen som ska flyga men jag måste hitta 20 fjädrar, red sage och bävrar.
Postad 22 december 2010 - 20:20
userapan
-
userapan
-
Amatör
-
-
67 inlägg
Hur funkar det, vill ha undead men har inte red dead. Antar att jag kan köpa spelet i affären men går det att tanka på playstation store? Verkar bara som det är patcher till red där och att man då måste ha det också. Eller?
Ja alltså antingen köper du undead-skivan eller så köper du red dead, o sedan undead från playstation store. Du kan alltså inte köpa undead från ps store utan att ha orginalet  Men tycker du ska satsa på att köpa orginalet först alltså. Snyggare spel finns inte!  Btw är undeadstoryn på ca 6-7h vilket det tog för mig, medan orginalet är på omkring 20 underbara timmar
Postad 03 april 2011 - 01:12
Unregistered883bce2a
-
Unregistered883bce2a
-
Forumräv
-
-
737 inlägg
Förstår inte tjusningen med det här spelet. Vansinnigt enformigt. Rida galet långt mellan uppdrag som ofta är väldigt lika. Alla hästar känns i stort sett likadana så det är ju inte nå vidare kul att leta hästar som det kan vara att med bilar i GTA. Har spelat några timmar men vet inte om jag kommer orka spela klart det. Fortsätter det på samma sätt resten av spelet eller? Ge mig något som gör att jag vill spela vidare.
Postad 03 april 2011 - 01:29
threnode81
-
threnode81
-
Lärjunge
-
-
388 inlägg
Har du missat att du kan teleportera dig till olika ställen?
Postad 03 april 2011 - 09:57
Unregistered883bce2a
-
Unregistered883bce2a
-
Forumräv
-
-
737 inlägg
oj.. ja  Hur gör man det?
Postad 03 april 2011 - 10:54
ColinZeal
-
ColinZeal
-
Veteran
-
-
1 509 inlägg
Slå upp läger, därifrån kan du välja fast travel.
Postad 04 april 2011 - 15:10
Unregisteredf6ea3cff
-
Unregisteredf6ea3cff
-
Veteran
-
-
2 097 inlägg
oj.. ja Hur gör man det?
Eller så kan du gå till diligensen och åka med den direkt via "skip to destination". Förvisso älskar jag att rida runt men när jag återvänt från Mexico bara för att läsa i tidningen i Armadillo att det fanns nytt skjutjärn att handla i Escalera så satte jag mig och sov i baksätet på diligensen dit
Postad 04 april 2011 - 22:14
belzebubb
-
belzebubb
-
Veteran
-
-
1 866 inlägg
Förstår inte tjusningen med det här spelet. Vansinnigt enformigt. Rida galet långt mellan uppdrag som ofta är väldigt lika. Alla hästar känns i stort sett likadana så det är ju inte nå vidare kul att leta hästar som det kan vara att med bilar i GTA. Har spelat några timmar men vet inte om jag kommer orka spela klart det. Fortsätter det på samma sätt resten av spelet eller? Ge mig något som gör att jag vill spela vidare.
Det är ett enda stort mästerverk och har vunnit otaliga game of the year utmärkelser. Räcker inte det? Tycker synd om dig som inte verkar verkar kunna uppskatta det. Jag blev fast från första stund, även om det tar ett tag att verkligen komma in i spelet. Men när man väl har gjort det så är det förtrollande och man blir nästan ett med karaktären. Man lider med honom genom alla motgångar och gläds med honom i spelets få glada stunder. Storyn och stämningen är helt fantastisk spelet igenom. Grafiken och vyerna är fantastiska. Alla karaktärer som du kommer lära känna genom spelet är fantastiska och unika. "Rida galet långt"? Är du trött på att rida efter bara någon timme? Isåfall kan du nog lägga ner och återgå till COD eller något annat hjärndött.. Att rida runt och bara njuta av omgivningarna och stämningen samt utforska är ju bland det bästa i hela spelet. Rida upp på något berg och bara titta ut över landskapet och njuta. Rida ut på slätten mitt i ingenstans och spana efter något roligt djur att skjuta. Rida till områden där det finns rovdjur och ha ett ständigt pirr i kroppen för att det när som helst kan hoppa fram ett rovdjur och skrämma skiten ur dig. Rida och spana och leta upp banditnästen och betrakta deras verksamhet. Rida ut mitt i mörkaste natten och upptäcka helt nya sidor av landskapet. Bara fantasin sätter gränser för vad man kan uppleva på hästryggen. Jag kan också upplysa dig om att du kommer att komma till andra platser och miljöer framöver i spelet. Du kommer alltså inte att spela hela spelet i den miljön som finns runt Armadillo/MacFarlane's Ranch
Redigerat av belzebubb, 04 april 2011 - 22:55.
Postad 04 april 2011 - 22:56
Unregistered883bce2a
-
Unregistered883bce2a
-
Forumräv
-
-
737 inlägg
uhhmm.. ok. Känns som om jag ska be om ursäkt för jag inte gillar spelet så mycke än. Spelar inte bara COD osv och även om man gör det så är det väl inget fel med det.
Kan väl säga att jag inte spelat det i några längre sträckspelningar utan 1 timme då och då. Finns inte alltid så mycke tid över.
Tycker det är så synd bara för jag gillade GTA och tycker stämningen osv är underbar i detta spel men förmår mig inte att ha kul när jag spelar. Kanske ska sätta mig in lite mer i vad man kan göra utöver storyn. Skjuter lixom lite djur då och då osv men vet inte riktigt varför 
Någon annan som inte är så överförtjust i detta eller är det något fel på mig? 
Som sagt.. jag skrev inte inlägget för att berätta hur dåligt jag tycker det är utan för att få tips på hur det ska bli kul. Och nu har jag ju fått några så jag får ge det lite mer tid
Redigerat av Unregistered883bce2a, 04 april 2011 - 23:03.
Postad 05 april 2011 - 00:52
MattEng76
-
MattEng76
-
Användare
-
-
225 inlägg
Det är nog så att det är något fel på dig  , seriöst så är spelet en upplevelse, särskilt om man gillar western.
Ett enformigt spel är ju något som medför att varje spelrunda är densamma, ex som en runda av valfritt FPS (som nämnda COD), men det är väl kanske upp till betraktaren (eller mer coolt sagt eye of the beholder). En öppen värld där man i egentlig mening kan göra det mesta man kunde göra på westerntiden är ju inte helt fel och i min mening inte enformigt. Dock tycker jag det bara är skoj att rida runt och leva som en gunslinger.
Att jaga djur gör du för att slutföra olika trophies (ex döda 10 wolfs etc etc) och låsa upp lite extra bling som kläder etc.
För att ge spelet lite mer krydda kan du ju inhandla det excellenta tillägget Undead Nightmare (bland de bästa expansioner som gjorts i spelväg, 6 extra timmar lir, zombies av alla de slag, coola hästar etc etc) .
Postad 05 april 2011 - 07:01
Unregisteredc2d1da48
-
Unregisteredc2d1da48
-
Veteran
-
-
1 687 inlägg
Har bara kört lite Multiplayer på Red Dead, kan vara dags att lira igenom Single Player..
Postad 05 april 2011 - 08:13
Unregistered50fe2819
-
Unregistered50fe2819
-
Veteran
-
-
1 833 inlägg
En fråga för er som klarat Undead Nightmare:
Redigerat av Unregistered50fe2819, 05 april 2011 - 08:44.
Postad 05 april 2011 - 10:50
Unregisteredf6ea3cff
-
Unregisteredf6ea3cff
-
Veteran
-
-
2 097 inlägg
Någon annan som inte är så överförtjust i detta eller är det något fel på mig? 
Folk tycker olika och tur är väl det, annars skulle aldrig spel med låga betyg få chansen. Man ska ta vad alla andra tycker och olika recensenter tycker med en nypa salt. Spela det du vill om det så fått 5/10 i betyg så länge du tycker det är kul.
Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 05 april 2011 - 11:10.
Postad 05 april 2011 - 11:14
Unregistered883bce2a
-
Unregistered883bce2a
-
Forumräv
-
-
737 inlägg
Ska ge det både en och två chanser till. Tror jagbehöver lite längre spelsessioner för att komma in i den rätta westernkänslan
Postad 05 april 2011 - 12:11
Unregisteredf6ea3cff
-
Unregisteredf6ea3cff
-
Veteran
-
-
2 097 inlägg
Ska ge det både en och två chanser till. Tror jagbehöver lite längre spelsessioner för att komma in i den rätta westernkänslan 
Om inget annat hjälper så åk till Thieves Landing och gå ut på kajen och knuffa i någon i vattnet. Dom försvinner ljudlöst och det blir lite bubblor hahaha sånt livar alltid upp
Postad 07 april 2011 - 15:48
Unregisteredb92a947c
-
Unregisteredb92a947c
-
Forumräv
-
-
702 inlägg
Håller med. Gillade Far Cry 2 och trodde jag skulle uppskatta detta spel men blir bara förbannad över att det är så segt, man har ju trots allt begränsad speltid som vuxen. Har väl inte kommit så långt men orkar inte mer så min lösning är att låta grabben spela på sin konsol och se hur långt han kommer och då prova om det blir roligare. Verkar det då kul så får man väl ge det en chans till.
Postad 07 april 2011 - 20:50
MattEng76
-
MattEng76
-
Användare
-
-
225 inlägg
Hmm vad har Far Cry 2 gemensamt med Red dead redemption, förutom att det kanske är open world? .. Tror nog du skulle satsat på något som inte är så tungt story-drivet som RdR är som ex Just Cause 2.
Redigerat av MattEng76, 07 april 2011 - 20:52.
Postad 29 maj 2012 - 14:54
Unregistered36021db2
-
Unregistered36021db2
-
Lärjunge
-
-
458 inlägg
Hejsan, har en lite fråga angående RDR. Har spelat spelet stundvis och även låtit min grabb spela spelet en hel del. så jag vet inte riktigt vad som hänt när jag inte har varit med. Nu är det så här att jag gärna skulle vilja spela om spelet helt från början och göra ett försök att ta mig igenom det helt och hållet själv! Hur går man till väga då? Måste man radera all speldata som hör till spelet från Ps3an eller hur gör man det smidigast?
Tack på förhand!
Postad 29 maj 2012 - 15:01
Unregisteredf6ea3cff
-
Unregisteredf6ea3cff
-
Veteran
-
-
2 097 inlägg
Uh va? Det är väl bara välja "New game" och använda ny sparfil som vanligt. Hejsan, har en lite fråga angående RDR. Har spelat spelet stundvis och även låtit min grabb spela spelet en hel del. så jag vet inte riktigt vad som hänt när jag inte har varit med. Nu är det så här att jag gärna skulle vilja spela om spelet helt från början och göra ett försök att ta mig igenom det helt och hållet själv! Hur går man till väga då? Måste man radera all speldata som hör till spelet från Ps3an eller hur gör man det smidigast?
Tack på förhand!
Välj "New game" och använd ny sparfil.
Postad 29 maj 2012 - 15:14
Unregistered36021db2
-
Unregistered36021db2
-
Lärjunge
-
-
458 inlägg
Uh va? Det är väl bara välja "New game" och använda ny sparfil som vanligt.
Välj "New game" och använd ny sparfil.
Det enda jag kan göra när jag startar upp spelet är att välja mellan tre alternativ. Det är förljande, Multiplayer, Singleplayer och något med nedladdningsbart matreal! Får helt enkelt starta spelet igen och försöka hitta det du föreslår. Självklart trodde jag oxå att det skulle se ut så för det gör ju de allra flesta spelen!
Postad 29 maj 2012 - 15:36
Unregisteredf2a7f9fd
-
Unregisteredf2a7f9fd
-
Mästare
-
-
3 989 inlägg
Det enda jag kan göra när jag startar upp spelet är att välja mellan tre alternativ. Det är förljande, Multiplayer, Singleplayer och något med nedladdningsbart matreal!
Får helt enkelt starta spelet igen och försöka hitta det du föreslår. Självklart trodde jag oxå att det skulle se ut så för det gör ju de allra flesta spelen!
Alternativt får du väl logga in med en annan playstation profil som inte har några savegames i spelet.
Postad 29 maj 2012 - 19:12
Unregistered36021db2
-
Unregistered36021db2
-
Lärjunge
-
-
458 inlägg
Hittade det till slut. Det var när man kommit in i spelet som man spelat förrut och där trycka start och sedan game! Tack för hjälpen i alla fall!
Postad 29 maj 2012 - 22:14
MartinAberg
-
MartinAberg
-
Veteran
-
-
2 318 inlägg
Sålde tyvärr mitt RDR p.g.a. att något inte ville inte fungera som det skulle.
2 gånger av 3 när jag startade spelet så stängdes bilden av och istället för "Signal saknas" som det bruakr stå om man t.ex. stänger av sin PS3 så fick jag upp "Format stöds ej" (har för mig det stod så).
Hade många andra spel liggandes och orkade inte gräva i det så fick bli att jag sålde det...
Någon mer som haft det problemet?
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
→
Playstation
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|