Jag tror det är lugnt, visst 3 flashar ibland om telefoner, men det är ju för att "branda" dom, har aldrig hört talas om att 3 SIM i Sverige skulle ha något annat format än andra SIM. Och 3 själva skall ju sälja N900, så jag är inte ett dugg orolig (har 3 och förbeställt en 15%-rabatterad telefon från Nokia).Jaha, då var det bekräftat att den inte fungerar med 3. Se post #10 här: talk.maemo.org . Det ända jag kan göra nu är att vänta och hoppas på att den slutgiltliga mjukvaran har stöd för 3s SIM-kort.
Nokia N900 256MB RAM 32GB
(Mobiltelefoner)
|
7
|
(74)
|
Inga priser |
nokia n900 (1 inlägg)
|
15 år sedan |
Program och spel till Nokia N900 (19 inlägg)
|
16 år sedan |
Samköp Mobilfickor Nokia N900 (30 inlägg)
|
16 år sedan |
vAR äR MiN nOkia N900? >: (173 inlägg)
|
16 år sedan |
N900, feedback från användarna (330 inlägg)
|
16 år sedan |
Postad 16 October 2009 - 08:23
Postad 16 October 2009 - 08:26
Men som sagt så är den ju inte klar..
Så ja räknar kallt med att det är fixat när den släpps...
Allt annat vore ju extremt konstigt
Postad 16 October 2009 - 08:34
Har du någon Officiell källa på det? Bortsett från vissa "klåpare" som gjort Youtube-filmer?Det är rapporterat som bugg sen länge på N900 som finns ute nu..
Postad 16 October 2009 - 08:51
Har du någon Officiell källa på det? Bortsett från vissa "klåpare" som gjort Youtube-filmer?
Här är buggrapporten: Bug
//Martin
Postad 16 October 2009 - 08:56
Ok, gäller 3 UK, frågan är om det gäller 3's SIM i andra länder med...Här är buggrapporten: Bug
Postad 16 October 2009 - 09:01
Ok, gäller 3 UK, frågan är om det gäller 3's SIM i andra länder med...
Enligt inlägg #10 här: talk.maemo.com så är det samma fel med svenskt SIM från 3. Men detta vet ju Nokia och de kommer säkerligen att åtgärda det innan den släpps. Jag hoppas det i alla fall då jag med har beställt en på shop.nokia.se med 15 % rabatt. :-)
//Martin
Postad 16 October 2009 - 09:35
Postad 16 October 2009 - 09:57
Rykten idag om Nokia N920...
http://www.gsmarena....e-news-1185.php
OJ! Hoppas att det stämmer. Den kommer ju lösa alla problem med N900(enligt mig). Större skärm, smalare, kapacitiv skärm och mer portrait mode(roligt att bilden inte visar det). Fast tangentbordet kanske kommer saknas. Men skulle bli förvånad om det stämmer... Maemo 6? Det lär ju inte hända iaf och skulle den göra det så kommer väl den om ett år vilket inte heller är troligt. Rykten brukar väl inte komma så tidigt?
Men eftersom det är micro-usb som ställer till problemen för usb-host. Tror ni det kommer att lösas fort eller är det viktigare för nokia att satsa på andra saker?
Varför följer inte Nokia megapixelracet? Finns ju hur många som helst som påpekat att nokia har de sämsta kamerorna eftersom de "bara" har 5mp på sina mobiler(ej N86).
Postad 16 October 2009 - 10:13
Problemet med usb-host kan nog dröja bra länge innan det blir löst.
För att många pixlar i sig är inte ett självändamål, bättre att uppdatera optiken och där ligger nokia hyfsat till. Av vad jag hört så anses nokias kameror relativt bra, dom som klagar är nog pixelfanatiker.
Postad 16 October 2009 - 10:21
Håller med....Tycker 3.5 är precis lagom...
Porträttläge skulle ju komma till jul..
Tycker Nokias kamera är klart godkänd...
Grym videoinspelning..
Den skulle nog bli på tok för tjock om de skulle sitta bättre optik i den..
Ska komma ut fler Maemo 5 telefoner innan Meamo 6...
Postad 16 October 2009 - 10:21
Okej surt ang usb-host... Men men!
Jo nokias kameror ska vara bra, nokia jämförde bland annat satio och N86 och enligt mig så var de jämt(bra på olika saker) och då e N86 gammal också. Men att tro att det bara är pixelfanatiker som tycker så lär inte stämma(beroende på hur du definierar pixelfanatiker). Men de flesta vet nog inte änns vad en megapixel betyder och har en annan mer så borde den därför vara bättre.
Edit: jo det kommer det självklart att göra. Men hur mkt stämmer, om något?
Redigerat av Lullenn, 16 October 2009 - 10:23.
Postad 16 October 2009 - 10:26
Svaret var ja!
Det innebär att om man har firma och vill både ha garanti enligt konsumentköpslagen och kan dra momsen (om man ej fyller i sitt momsnummer och beställer i eget namn på deras beställningsformulär).
Redigerat av Clob, 16 October 2009 - 10:27.
Postad 16 October 2009 - 11:24
Efter att ha pratat med komplett om att dom är ca 600kr dyrare än den blligaste(bortsett från nokias erbjudande) och dom sagt att dom inte kan göra något åt det så släpper jag min reservation och beställer från nokia istället. Visst det är kul att få mobilen tidigt men 600 är det fan inte värt.
Vad är det som säger att komplett ska få den tidigare? Nokias egna shop borde va först? Och komplett bara ljuger om sina leveranstider!
Och jag tog en från nokia shop jag med
Postad 16 October 2009 - 11:45
Ingenting, men jag hade en väldigt tidig köplats där. Från nokia borde man dock få den på en gång kan man ju tycka.Vad är det som säger att komplett ska få den tidigare? Nokias egna shop borde va först? Och komplett bara ljuger om sina leveranstider!
Postad 16 October 2009 - 11:46
Ingenting, men jag hade en väldigt tidig köplats där. Från nokia borde man dock få den på en gång kan man ju tycka.
Inget dumt menat mot dig men komplett och inwarehus deras taktik med att flytta på datum blie så lack på sånt!
Postad 16 October 2009 - 12:08
Nee som sagt deras datum bryr jag mig inte så mkt om det var mer den tidiga reservationsplatsen, jämfört med om man skulle reservera hos någon annan återförsäljare nu, som var relevant.Inget dumt menat mot dig men komplett och inwarehus deras taktik med att flytta på datum blie så lack på sånt!
Postad 16 October 2009 - 12:53
- Finns det något datum ännu när 3 börjar sälja Nokia N900?
Svaret blev:
- Nej, inte idag. Nokia har valt att skjuta på lanseringen av N900. Jag vet inte hur mycket jag kan säga. Det är egentligen Nokia som ska uttala sig. Men den blir sen.
Postad 16 October 2009 - 13:10
Kan ju vara så att detta är för just 3 det gäller. Men är det generellt så är det nog dags att se sig om efter alternativ som snart är ute på marknaden. Svenska nokia har dock fortfarande v44.På Facebook fick 3 frågan:
- Finns det något datum ännu när 3 börjar sälja Nokia N900?
Svaret blev:
- Nej, inte idag. Nokia har valt att skjuta på lanseringen av N900. Jag vet inte hur mycket jag kan säga. Det är egentligen Nokia som ska uttala sig. Men den blir sen.
Redigerat av Unregistered291b33b4, 16 October 2009 - 13:10.
Postad 16 October 2009 - 13:25
Det tråkiga är att 3 säger att det är lanseringen som blivit försenad - inte leveranserna till 3, och att det är egentligen Nokia som borde uttala sig.Kan ju vara så att detta är för just 3 det gäller. Men är det generellt så är det nog dags att se sig om efter alternativ som snart är ute på marknaden. Svenska nokia har dock fortfarande v44.
Vilket kan innebära kanske dröjer någon eller några veckor till.
Fast vem vet? Nokia kanske har kvar vecka 44 som preliminär försäljningsstart i Sverige och vill inte skjuta upp datumet ännu om det fortfarande "hänger i luften."
Redigerat av crest, 16 October 2009 - 13:27.
Postad 16 October 2009 - 13:41
Postad 16 October 2009 - 13:52
Postad 16 October 2009 - 14:45
Nokia Shop säljer, om inget annat anges, olåsta mobiltelefoner utan SIM-kort och utan någon form av abonnemang. Samtliga sorters SIM-kort för GSM-telefoner, vare sig det handlar om kontantkort eller SIM-kort knutna till något abonnemang, kan användas. Du sätter bara i SIM-kortet i din nya telefon och gör några inställningar för att sedan kunna få maximal nytta av telefonen.
Då är det Nokia som garanterar att SIM-kortet skall fungera. Skönt att veta i alla fall.
//Martin
Redigerat av molm, 16 October 2009 - 14:46.
Postad 16 October 2009 - 15:33
Njae, dom nämner ju enbart sim-kort för GSM telefoner. 3 använder väl 3G sim-kort?Saxat från Nokias Kundtjänst:
Då är det Nokia som garanterar att SIM-kortet skall fungera. Skönt att veta i alla fall.
//Martin
Postad 16 October 2009 - 15:40
Kan vara 3s grejer som dom lägger in på simkorten som strular?
"elektroniskt kort avsett att sättas in i en mobiltelefon (GSM, 3G) eller ett modem. Kortet är utfärdat av en mobiloperatör och innehåller en elektronisk krets, som programmerats med information om telefonnummer, vilka tjänster som ingår i abonnemanget och innehåller även teknik för att kryptera samtal. Kortet kan även uppdateras via telefonen från operatören. Även delar av den personliga telefonboken och annan information kan sparas på kortet."
Redigerat av Toivanen, 16 October 2009 - 15:42.
Postad 16 October 2009 - 16:11
Postad 16 October 2009 - 16:30
Stöd för javascript,Hmmm....stödjer den inte Java? Om inte...så utgår jag ifrån att det kan åtgärdas med en uppdatering...eller?
- AJAX-stöd (Javascript 1.8, XML)
Utöver det tror jag itne är något de fokuserat på.
Postad 16 October 2009 - 17:21
Njae, dom nämner ju enbart sim-kort för GSM telefoner. 3 använder väl 3G sim-kort?
Så sant! Det hade jag helt missat. GSM... Tss tss
//Martin
Postad 16 October 2009 - 18:32
Nokia delade ju ut 300st N900 på Maemo Summit som var för ett tag sen..
Michal Jerz admin på www.my-symbian.com verkar iaf övertygad om att Maemo 5 kommer att gå att uppgradera till Maemo 6 minus multitouch
Will a firmware update to Maemo6 be possible on the N900?
Yes, the N900 will be upgradeable to Maemo 6, but obviously without new HARDWARE-based features like multitouch.
http://my-symbian.co...pic.php?t=40488
Redigerat av moparman, 16 October 2009 - 18:47.
Postad 16 October 2009 - 23:45
http://www.mobymemor...C-PRE-ORDER.asp
Underbart att stoppa in i våra N900:or som är på väg! Bara ett litet tips!
Bifogad fil(er)
Redigerat av Unregistered201eff61, 16 October 2009 - 23:47.
Postad 16 October 2009 - 23:50
Sandisk 32GB MicroSDHC-kort på ingående...går att förbeställa nu!
http://www.mobymemor...C-PRE-ORDER.asp
Underbart att stoppa in i våra N900:or som är på väg! Bara ett litet tips!
Wow, den var billig.
Edit: Okej, var visst inte det slutgiltiga priset. Tänkte väl...
Redigerat av Tocator, 16 October 2009 - 23:53.
Postad 17 October 2009 - 01:07
Postad 17 October 2009 - 07:53
Med större skärm, bättre processor och en hel del surfande mm, så misstänker jag att batteritiden kan bli kort...
Postad 17 October 2009 - 08:16
Vore intressant att veta hur batteritiden är...är samma batteri som i 5800 och batteritiden på den är ju inte direkt bra.
Med större skärm, bättre processor och en hel del surfande mm, så misstänker jag att batteritiden kan bli kort...
Det är ju likadant som med en laptop, håller inte länge,måste laddas dagligen.
N900 är betydligt mer lik en laptop än tex 5800, så personligen har jag inga problem med att få ladda den dagligen.
Postad 17 October 2009 - 09:05
Ultraclear screenprotector: http://www.pdair.com...oducts_id=16930
Rubber hardcase: http://cgi.ebay.co.u...3#ht_1780wt_802
/Trancedancer
Bifogad fil(er)
Postad 17 October 2009 - 09:28
Det är ju likadant som med en laptop, håller inte länge,måste laddas dagligen.
N900 är betydligt mer lik en laptop än tex 5800, så personligen har jag inga problem med att få ladda den dagligen.
Håller med. Dock så är det väl tveksamt om man flyttar runt laptopen lika mycket som en telefon/laptop. Kanske behöver ytterligare en telefon om man ska ha den här.
Postad 17 October 2009 - 09:44
jag tror ändå att man kommer att klar en dag med "normal användning
Postad 17 October 2009 - 10:31
själv köper jag den för att kunna läs maila och läsa attachments.
Redigerat av theclone, 17 October 2009 - 10:33.
Postad 17 October 2009 - 10:49
Helt fel...
Inte så konstigt att det inte finns massor med program redan..Telefonen är ju inte ens släppt..
Dock så ska det vara rätt lätt att porta program...
Edit
tror inte alls man kommer att stöta på många problem om man inte själv vill...
i previewn på my-symbian så har han använt den i flera veckor..
Rock solid...Inga problem
Redigerat av moparman, 17 October 2009 - 10:50.
Postad 17 October 2009 - 10:53
Håller med. Dock så är det väl tveksamt om man flyttar runt laptopen lika mycket som en telefon/laptop. Kanske behöver ytterligare en telefon om man ska ha den här.
Dock finns ju uttag alltid i närheten.
Gissar på att den är mer gjord för dom som har tillgång till uttag ofta.
tex tågresor, finns alltid (dom gånger jag åkt)
sen finns ju extra batteri, nöd-laddare.
Så denna mobil är riktigt smidigt verktyg i många fall så slipper man laptopen på 2-3kg =)
Mina starkaste anledningar till denna nalle är:
Prova nytt
TV-out (lira snes med polarna osv)
Smidigt verktyg att surfa,se film, blogga på resande fot osv osv.
Sen att man gillar prylar gör inte saken bättre =P man vill ju ha så mycket grejer för pengarna som möjligt.
Redigerat av Toivanen, 17 October 2009 - 10:54.
Postad 17 October 2009 - 11:05
Postad 17 October 2009 - 11:10
allting är nytt första gången för alla, även dom som kan linux, då måste ha varit nybörjare dom med.
Postad 17 October 2009 - 11:15
allting går att läsa sig till gubbar =)
allting är nytt första gången för alla, även dom som kan linux, då måste ha varit nybörjare dom med.
HaHa...sant.
flashpps och actionsript ska inte vara några problem va. någon som vet?
Postad 17 October 2009 - 11:21

Edit:
Heh, sedär. Första inlägget.
Då måste jag väl passa på och tacka för alla länkar och info som dykt upp i den här tråden, följt den sedan dag 1 typ.
Redigerat av Tobbe Nukem, 17 October 2009 - 11:22.
Postad 17 October 2009 - 11:24
Att själv kunna tanka hem det jag vill och inte det nån annan bestämt
Att inte nån spärrar åtkomst till program..
Att utvecklare själv har frihet att utveckla det dom vill...
Att kunna surfa som på en vanlig dator..
Att kunna använda plugin till webbläsaren.
Att kunna multitaska
Att man inte kan Linux spelar ingen roll...
Men det spelar stor roll för de som utvecklar program
edit
i am planning on getting the n900 when it comes out. does anyone know if the gameboy and snes emulators will be ported for it, as thats the main reason i want to get the phone. i saw they are on os2008 and i dont know whether they will be available for maemo 5 or not. also does anyone know the uk release date?
Yes, those apps are already in extras-devel and extras-testing.
najs
edit
Välkommen hit
Redigerat av moparman, 17 October 2009 - 11:27.
Postad 17 October 2009 - 11:28
Sen även om något skulle skita sig så kan man med stor sannolikhet återställa utan att installera om då det är fritt fram att ändra allt vilket är mer än vad man kan säga om andra OS
Postad 17 October 2009 - 11:42
Men känns som att många kommer köpa den här utan att kunna ta del av den firheten ni beskriver.
Postad 17 October 2009 - 13:05
Säger inte emot er där.
Men känns som att många kommer köpa den här utan att kunna ta del av den firheten ni beskriver.
Jag tror faktiskt du har helt rätt, möjligtvis med varianten att "svenssons" inte alls köper denna telefon just av de skäl du beskriver. Tror många på forum som detta ibland glömmer bort att medparten av de som som är med i dessa diskussioner är power users och inte är represendativa för de vanliga konsumenterna. Personligen tror jag att detta är en av de främsta anledningarna till Apples succe med iPhonen, dom har lyckats skapa möjligheter även för icke telefonnördar som oss att få vara med och leka, utan att för den sakens skull viga sina liv åt det.
Redigerat av Unregistered1413, 17 October 2009 - 13:07.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
7
nokia n900
457 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?