Ta Wet och Operation Flashpoint som exempel, tog över tio arbetsdagar att få hem från releasedatum trots att de var förbokade veckor innan release.
Posta gärna en länk till var du läst om svenskar som fått spel från zavvi på releasedagen.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Aktuella inbyteskampanjer
Startad av
Unregisteredddb310e6
, Oct 02 2009 14:04
1067 svar till detta ämne
Postad 31 January 2010 - 02:30
Har förbokat flertalet spel samt har kompisar som förbokat spel från zavvi
Ta Wet och Operation Flashpoint som exempel, tog över tio arbetsdagar att få hem från releasedatum trots att de var förbokade veckor innan release. Posta gärna en länk till var du läst om svenskar som fått spel från zavvi på releasedagen. Postad 31 January 2010 - 10:30
På tal om inbyteskampanjer.
Är det någon som kommit över exkluderingslistan för februari? Brukar vara en vänlig själ som postar den här innan den börjat gälla, så man har möjlighet att byta in spelen som ligger och skräpar. Postad 31 January 2010 - 12:57
Någon som vet om Fracture (cdon.com) har rätt PEGI märkning? Är en felaktig PEGI märkning som syns på bilden på deras hemsida men just de bilderna tycks sällan vara helt korrekta.
Postad 01 February 2010 - 12:56
Nya exkl listan känns låååååååååång.
Glömde dock att ta kort på den. Postad 01 February 2010 - 13:02
finns inte den nya exluderlingslistan på GS hemsida? eller har dom inte uppdaterat den?
Postad 01 February 2010 - 13:18 Ehrrrr. Den gamla var ju fan redan lång, så den nya måste ju vara sjukt lång i sånna fall Segt att dom är så sega på att uppdatera hemsidan Redigerat av whopp, 01 February 2010 - 13:18. Postad 01 February 2010 - 14:11
De har dock shape`at upp den nya!
Så de står med radbrytning mellan varje i bokstavsordning så de kanske bara såg ut o va lååååååååång (fast de va ju den gamla med) Postad 01 February 2010 - 15:05 Då kan man slänga exceldokumentet man uppdaterade varje månad för att ens orka titta på exkluderingslistan... Postad 01 February 2010 - 18:26
Far åt helvette vilken ###### lista. Ska man orka jaga spel som inte finns med på listan för och byta in 2 st + 199:-. Nej fy fan, the good old days är över tyvärr.
Postad 01 February 2010 - 18:32 Ja, det verkar tyvärr så. Får bli till att beställa från utlandet hädanefter och vänta på 2+1kr-deals igen. Postad 01 February 2010 - 18:35
Det finns från utlandet. Du har Nhl 2k10 för ca 100 kr inkl frakt och Eat Lead för samma pris. Tror att dem ska funka (är osäker på eat lead, den finns inte med på exkluderingslistan men är osäker på PEGI märkningen. Märket syns på bilden) http://www.zavvi.com...tforms/ps3.dept Postad 01 February 2010 - 18:39
T ex har Ratchet & Clank A Crack In Time PEGI-märkning på bilden på Zavvi, men det ex jag fick hem från dem i brevlådan idag har annan märkning och funkar inte för inbyte. Likadant var det med Brütal Legend (play.com) och Killzone 2 som jag köpte på Dustin. Bilderna går inte att lita på. Postad 01 February 2010 - 21:32
Surt, har beställt två av vardera =) Postad 01 February 2010 - 22:13
Noterade att Gamestops erbjudanden inkluderade Alan Wake till PS3. Är det någon som sett något om att det inte längre är exklusivt till Xbox 360? Hittar ingen sådan information själv, och jag kan inte komma ihåg att jag hört något liknande heller.
Postad 01 February 2010 - 23:01 Oj, nu kommer inbyten inte ta 2-3 minuter i kassan, utan 8-10 minuter...hoppas dem bakom i kön har överseende! Hoppas verkligen att deras kassaregister känner av exkluderade titlar redan när dem scannar EANkoden (?), eller ska (helgpersonalen) stå och 'rada' upp och ner hela listan medans kön växer...vilket kaos, tur att julrushen är slut. Postad 02 February 2010 - 07:37 Då det finns många olika versioner av varje spel=många olika EAN, så är det nog ingen större chans att det känns av automatiskt. Postad 02 February 2010 - 10:07
Jo, men det skulle underlätta för Gamestop/Game om EAN nummer för "spel X" med PEGI rating "EAN xxx Vanlig version" och "EAN xxx Collectors" automatiskt godkändes, medans "EAN xxx Vanlig version ENGELSK (alltså inte PEGI)" ratades av kassan. Säg att det tar 1 minut att lägga in detta centralt på produktserien och att det spar sammanslaget flera timmar i kassan vid hundratals inbyten? Men man kan ju anta att då detta inte sker, är deras system inte anpassade för detta. Eller så har dem själva inte tyckt det var värt besväret, men det var så länge exkluderingslistan var en handfull spel, vilket inte längre är fallet. Långt därifrån faktiskt med Feb listan som facit... Redigerat av Vapo, 02 February 2010 - 10:08. Postad 02 February 2010 - 10:34
Fast iom att listan är alfabetisk så går de ju ganska snabbt säg 2 sekunder o se om ett spel är med på listan eller ej.
Postad 02 February 2010 - 10:51
De kan man alltid önska, men verkligheten med stressa helgpersonal som försöker multitaska ser nog annorlunda ut? Man kan ju hoppas att det är butikschefen eller ordinarie personal med stenkoll på listan, som man betjänas av... Postad 02 February 2010 - 12:56
Kan man byta in flera exemplar av ett spel tex 2x LBP för att få Battelfield 2 för 1kr. ??
Postad 02 February 2010 - 13:03
Verkar inte som det.
Postad 02 February 2010 - 15:44
Var tvungen att jämföra listan ifrån januari, och ja, den är faktiskt bra mycket längre den här månaden. Jag får det till 18 nya ps3-spel som finns med + att sportspel har ändrats ifrån 08 till 09. Nya spel på exluderingslistan (PS3): Alone in the dark Blacksite Bourne Conspiracy Condemned 2 DBZ Burst Limit Darkness Dead Space Fracture Golden Compass Hellboy James Bond: Quantum of Solace Kane & Lynch Narnia Nascar 08 Spiderman 2 Stranglehold Turok Vampire Rain Postad 02 February 2010 - 17:02
Hur många av dem är titlar som folk systematiskt har utnyttjat? Alone in the Dark, Darkness, Golden Compass, Naria och Stronghold har väl iallafall diskuterats här som "lämpliga" inbytesspel. Det är rätt uppenbart att deras lager fylls på snabbt av lågpristitlarna och således exkluderas till nästa uppdatering. Men det är klart, system är väl till för att utnyttjas maximalt. Postad 02 February 2010 - 17:37
shit! vad exkluderingslistan har växt sen jag sist bytte in spel (tror det var i november)
Postad 02 February 2010 - 23:32 Ehh harkel ursäkta. Men om du inte märkt det så säljer faktiskt gamestop helt vanliga spel från hyllan utan inbyte och de flesta i kön ligger nog i den här kategorin. Det finns en alternativ värld utanför jag-ägnar-all-min-fritid-till-att-hitta-perfekta-inbytes-dealen-på-gamestop-världen P.S. Jag har själv gjort "fulinbyten" på gamestop någon gång.... Postad 03 February 2010 - 08:54
Postad 03 February 2010 - 10:21
Kram och tack för omtanken, den värmer i vintermörkret - men hur jag spenderar min fritid är väl ialla fall min egen huvudvärk? Sen har jag, utan att gå in på detaljer, tillgång till i stort sett obegränsat antal inbytesspel. Dessutom gratis... Gratis e gott... Postad 09 February 2010 - 11:20
Funkar spelen Transformers: Revenge of the Fallen och FIFA Street 3 som inbyten?
Redigerat av uberking, 09 February 2010 - 11:23. Postad 09 February 2010 - 12:25 Seriöst, liiite kan du väl kolla själv? Februaris exkluderingslista finns ju till och med länkat till längre upp på den sidan ditt inlägg ligger... Redigerat av Unregisteredddb310e6, 09 February 2010 - 12:27. Postad 09 February 2010 - 20:23 Fast den där listan är ju lite lurig. Fifa Street är ju inte med men det är ju möjligt att de tar det som EA Sports-spel. Eller är det ett EA BIG-spel? Hursomhelst så kan dem vara lite luriga. Postad 09 February 2010 - 20:46 Dom verkar göra lite som dom vill.... Har blivit nekad för andra sporspel än just dom som heter t ex NHL 08 och 2k8, dvs spel som Skate (innan det var på listan) och Fifa street 3 har jag blivit nekad med hänvisning "för gammalt sportspel"... Postad 10 February 2010 - 11:50
Rätt label på BIG spelen är väl "EA Sports BIG" - så de är nog exkluderade. Postad 10 February 2010 - 12:34
Finns det ens några billiga spel som man kan byta in nu förtiden?
Känns som dom har slängt in allt på den listan nu btw... såg att Bionic Commando gick att köpa på Webhallen för 149 kr. Det billigaste jag kunde hitta som inte var med på listan. Redigerat av lacunaz, 10 February 2010 - 12:47. Postad 10 February 2010 - 16:43
såg även att hanna montana spelet fanns på cdon för 149kr det är inte heller med på listan, men det kanske räknas som typ sing it eller nåt,
bionic comando va ett bra tips annars,, ska nog köpa det och byta in , behöver ett spel till för inbyte, men det är svårt att itta billiga spel som inte är med på listan Postad 10 February 2010 - 17:53
Ja, Bionic Commando är nog de billigaste, synd att man inte kan byta in 2 =P
Själv har jag Uncharted 1 & UFC 2009 jag ska byta in mot God Of War 3 tänkte jag. =P Saken är, köper man 2 spel för ca 300 kr för att sen betala 199 kr för att få god of war tex... Då tjänar man mer på att bara beställa det från England för ca 450 kr totalt utan inbyteskampanjer. Det är gött när det är 2 för 1 kr dock. =) Postad 10 February 2010 - 18:21
Är det ingen som har game's exkluderingslista?
Transformers som cdon säljer för 149kr går att byta in också annars. edit: nvm hitta deras "sköna" lista med årets "bästa" dealar på deras hemida. Redigerat av Unregistered1232, 10 February 2010 - 18:30. Postad 10 February 2010 - 18:41
Eller så gör du såhär.. boka Battlefield.. 2 (kostnad 200-300kr) När du fått den, sälj den i obruten förpackning på blocket för 450kr (alltid någon som hakar på för att tjäna 50kr jämfört med orignal priset.. jag har själv hakat på flera gånger). Nu har du tjänat 150kr.. lägg till en 50 lapp och så köper du god of war 3 på release dagen i butik (elgiganten eller mediamarkt) för 499kr. Total kostnad för dig: 350kr. Med lite jobb så kan man tjäna 150kr Postad 10 February 2010 - 20:01
Hehe, jo jag har faktist tänkt på detta.
Men det känns lite väl overkill, så lite pengar har jag inte, dock vill man ju lägga så lite som möjligt självklart men men, har Killzone 2 och Street Fighter 4 också, men det är ju inte rätt PEGI på dom Postad 10 February 2010 - 21:32
Köper man spel ofta så är det ju inte overkill men köper man då och då.. ah då är det en riktig overkill hehe. Postad 10 February 2010 - 23:03
Jo precis, håller med dig.
Dock dröjjer det nog flera månader oftast mellan jag köper spel så ja lämnar nog in de 2 spelen o kör på god of war 3. Kommer bli ett jäligt grymt game. Man tjänar ju knappt nått på 2 + 199kr om man skall köpa spelen dock. Då handlar jag hellre från england. Postad 13 February 2010 - 19:38
Nej, det är det inte. Det beskriver samma sak, men det är inte samma märkning. Anledningen till att GAME/Gamestop inte längre tar emot spel som inte är PEGI-märkta är högst sannolikt för att strypa införseln av billiga importspel. Att dölja det bakom ett "vi säljer bara PEGI-märkta spel för våra kunders skull" är ju... praktiskt. Postad 13 February 2010 - 19:58
Jag var inne en vända hos Game Stop i Göteborg och fick nej på Bionic Commando som var märkt med "15", vilket tydligen inte är en korrekt PEGI-märkning. Spelet är köpt i Sverige & är PAL-märkt. Svaret jag fick var att spelet är importerat (England). Att det egentligen funkar som vilket spel som helst spelar alltså ingen som helst roll.
Hur har Game det med inbyten? Postad 13 February 2010 - 20:05
Kolla ifall det står www.pegi.info under nuffran. Om det gör det, då har nog Game Stop gjort fel. Annars har nog spelet den gamla åldersmärkningen.
Postad 13 February 2010 - 21:09
Ingen pegi-märkning under nuffran. Men nu vet man vilka regler som gäller. Även om det verkar lite luddigt om varför. Att det är ett importspel låter mest som en ursäkt. Jag kommer å byta in spelet i en annan affär, så att jag i alla fall får nått för det.
Postad 13 February 2010 - 21:34
Fick en fet nej på ett spel idag med PG.. köpte den hos Cdon men jag antar att Cdon importerar en massa grejer istället för att använda lokala distributörer i Sverige.. typ min xbox 360 hade en tysk kartong. Som tur så bröt man aldrig förpackningen så på måndag skickas den tillbaka.
Förstår dock inte varför Gamestop envisas med den där märkningen då de båda märkningarna representerar samma sak... import eller ej import sålänge det är samma region så borde det inte spela någon större roll tycker man aja... kanske är Pegi mer tillförlitlig än de andra märkena Postad 13 February 2010 - 23:16 Står åldersmärkningen med röda siffror med en röd ring som detta http://img.game.co.u...7093ps_500h.jpg så är det ett importerat spel....oftast från UK. Även om det är ett PAL spel så tar Gamestop inte emot dom längre, tyvärr. Men ser det dock ut så här så tar dom det.. http://www.curiouson...niccommando.jpg Redigerat av Goyt, 13 February 2010 - 23:17. Postad 14 February 2010 - 15:32
Mitt exemplar ser ut som spelet på första länken. Så visst är det fel märkning enligt GameStop. Det är väl mest skälet som luktar fis. Lite sur kundvård kan man tycka. Men det är ju bara att hitta sina spel nån annanstans.
1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |