Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiell tråd - D-link Boxee

8094 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 27 December 2010 - 19:19

Munkee
  • Munkee
  • Lärjunge

• 328 inlägg
  • 0
Jag är supernöjd med min.
Den hittade dom flesta filmerna direkt och resten fick jag lägga till för hand då dom hette lite konstiga namn, när jag får hem nått nytt så går jag in och lägger in dom själv istället för att scanna hela hårddisken.

Postad 27 December 2010 - 19:54

meridian
  • meridian
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0

Beror på om du kan vänta någon vecka på DTS-HDMA buggen fixas. TrueHD skickas ut som PCM pga Intelbugg
I övrigt spelar den i princip allt förutom udda filer som progressive mp4.
Måste säga att Intel sköter hantering av kantutjämning bättre än nya Sigma på Bluray ISO så jag kommer dumpa min Netgear NeoTV550 så fort Boxee får fullmenyer i BD.

Ok, jag kanske formulerade mig lite hårt. Vill bara inte köpa en beta-produkt som man aldrig riktigt får fason på och som det måste fixas med konstant. Tråden skiftade ju karaktär en hel del skulle man kunna säga. Från guld och gröna skogar vid första specsen till mer konkreta problem vid leverans :)

Nån vecka får jag nog vänta hur som helst, just nu är den nämligen slut överallt :o

Postad 27 December 2010 - 20:41

trekis
  • trekis
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
Har bara pillat på den ett par timmar men är rätt nörd med den och hoppas på de bugar som jag störde mig på blir fixade. Köpte min på jmedata i dag och skulle koppla in den så var det amerikansk elkontakt :) så till affären igen och fråga vad det var för skit dom säljer. Men han hade glömt skicka med en konverter vilket jag tycker är ganska dåligt av d-link att inte anpassa till eu.

Har en WHS och hade förväntat att det skulle vara mer strul som man har läst här. Tex att skilja på film och serier för jag har dom i samma map men här funkade det perfekt. Gillar att den läser rar filer så att man slipper att packa upp allt och så sparar det plats. DTS-HDMA hackar ljudet för mycket så att det inte går att se på och att dom fixar svtplay och bokmärke sen är jag rätt nöjd. Skulle vara optimalt att kunna ha Sveriges play kanaler som appar.

Jag tror att om boxee vill jobba så att den blir bättre så kan denna mediaspelaren bli ett kap och inte skiter i den efter par månader.

Redigerat av trekis, 27 December 2010 - 20:43.

Postad 27 December 2010 - 21:05

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

• 857 inlägg
  • 0

Har bara pillat på den ett par timmar men är rätt nörd med den och hoppas på de bugar som jag störde mig på blir fixade. Köpte min på jmedata i dag och skulle koppla in den så var det amerikansk elkontakt :) så till affären igen och fråga vad det var för skit dom säljer. Men han hade glömt skicka med en konverter vilket jag tycker är ganska dåligt av d-link att inte anpassa till eu.

Skyll inte på D-link att din affär fulimporterar sina Boxeesar! :o

Kul problem.. första gången jag startade boxen så funkade allt klockrent... nu hittar den inte servern automatiskt längre, men alla andra datorer hittar den!? Men ändå funkar det att spela upp filerna?!
Trodde först att det var brandväggen som spökade, men det var det inte.

Tyckte även att det hackade nått fruktansvärt (i vissa mkv filmer) då det panorerar. Precis som på en dålig LCD-TV. Är detta något som är allmänt känt?

Postad 27 December 2010 - 21:08

nazurro
  • nazurro
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

Ok, jag kanske formulerade mig lite hårt. Vill bara inte köpa en beta-produkt som man aldrig riktigt får fason på och som det måste fixas med konstant. Tråden skiftade ju karaktär en hel del skulle man kunna säga. Från guld och gröna skogar vid första specsen till mer konkreta problem vid leverans :)

Jag vill påstå att den fortfarande är en betaprodukt. Det betyder dock inte att jag är missnöjd - tvärtom, jag gillar Boxeen skarpt och den kommer bara bli bättre. Vilka buggar man upptäcker och fastnar på beror på hur man använder den. Sedan är det extremt viktigt hur mycket som läggs på utveckling och hur teamet lyssnar på användarna, och det är där som boxee-teamet glänser, än så länge.

För mig har allting funkat direkt, smidigt och utan problem out-of-the-box. Bara att koppla in, uppdatera och köra igång. Det finns ett gäng småbuggar men de är inte värre än att jag kan "jobba runt" dem om. Jag inväntade två firmwareuppdateringar innan jag skaffade den för att få de allra grövsta felen bortslipade och det var nog bra.

Det verkar finnas en hel del åsikter om gränssnittets utseende. Jag kan bara säga att jag tycker det håller absolut världsklass. Det viktigaste är inte att det ser vrålsnyggt ut och stilrent till max, utan att det är fräscht, enkelt och funkar på sikt. Så det är kanon.

De buggar som jag går runt i mitt användande är:

- För vissa filer, om jag laddar hem subtitles medans filmen är pausad, så ballar ljudet ur och jag får starta om filmen. Det kan dock hända också att ljudet funkar men att boxen då hänger sig istället. Den enkla lösningen här är att inte pausa när jag laddar hem subtitles :o

- Om jag har varit inne i Apps-menyn måste boxen stängas av två gånger

- Jag använder inte libraryt, utan browsar bara filsystemet/shares rakt av. Inte för att library:t buggar, utan för att konceptet inte riktigt passar mig då jag kanske vill se en film direkt efter jag laddat hem den.

- Lite småryckigt i gui:t till och från men inget som stör direkt.

- Att spola i filmer känns inte 100%, man flaxar och flimrar lite och man vet inte vad den gör, men det hoppas jag blir bättre.

Annars är det inget mer som jag upptäcker. Jag tycker bildkvaliteten är jättebra, den är tyst och den blir inte varm.

Bara lite kort om hur jag uppfattar den.

Postad 27 December 2010 - 21:30

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0
Kanske jag som missat men en kille jobbar på SVT Play App:

http://boxee.hypernode.se/

Postad 27 December 2010 - 21:43

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Root är samma sak som hemkatalog dvs hårddisken eller motsvarande mappning som du gjort i nätverket.
tex "c:\". Undermapp är första mappen i root "c:\mapp1\".
Möjligt att den inte scrapar i långa mapstrukturer i SMB.
Genom att gå in i System och aktivera debug, kan man se felmeddelanden, tex att att klienten loopar information... och sedan jämföra mot om det funkar när man scrapar USB.
Jag är som sagt inte säker på hurvida boxee sparar scapad data på sina egna servrar kopplat till din userdata information. Har för mig att den gör det på PC-versionen så därför kanske det inte hjälper att reseta alla gånger... men det är bara spekulering från min sida.
http://support.boxee...ow-do-i-do-that
http://forums.boxee....ead.php?t=22815

Får ut följande:

Query: insert into version (id, iVersion) values (NULL, 0)
21:31:43.0704 T:3073185568 M:579256320 DEBUG: Boxee: 27/12/10 20:31:43.7044#DEBUG#bxmediadatabase.cpp:36(TablesExist)#File exists, check if tables are created
21:31:43.0705 T:3073185568 M:579256320 ERROR: SQLite: Some kind of disk I/O error occurred
Query: select distinct 1 from sqlite_master where tbl_name='media_folders'
21:31:43.0705 T:3073185568 M:579256320 DEBUG: Boxee: 27/12/10 20:31:43.7058#ERROR#bxdatabase.cpp:161(QuotedQuery)#Exception caught, could not execute query. Error = disk I/O error, msg= SQLite: Some kind of disk I/O error occurred

INDEX watched_srtPath_idx ON watched(strPath);
21:31:44.0046 T:3073185568 M:579260416 DEBUG: Boxee: 27/12/10 20:31:44.459#ERROR#bxdatabase.cpp:304(Create)#Exception caught, could not execute query. Error = disk I/O error, msg= SQLite: Some kind of disk I/O error occurred
Query: CREATE INDEX watched_srtPath_idx ON watched(strPath);
21:31:44.0046 T:3073185568 M:579260416 ERROR: SQLite: Some kind of disk I/O error occurred

Postad 27 December 2010 - 22:52

Raskus
  • Raskus
  • Forumräv

• 804 inlägg
  • 0
Damn, igår när jag startade min lät fläkten som den var på väg ut ur lådan!
Tystnade när jag lade Boxeen på sidan.

Någon som vet om D-link har världsgaranti? Har USA-importerat min.

Postad 27 December 2010 - 23:10

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

• 857 inlägg
  • 0

Damn, igår när jag startade min lät fläkten som den var på väg ut ur lådan!
Tystnade när jag lade Boxeen på sidan.

Någon som vet om D-link har världsgaranti? Har USA-importerat min.

Hehe.. hade jag på min Tvix, men den tystnade alltid (något) efter en liten stund. Skruvade upp den och tog lite mått för fläktbeställning men det blev aldrig av att beställa så jag levde med oljudet ett par år. :)
Boxeen verkar inte lika lättöppnad. Inge kul när den låter som ett reaplan... undra om det är en standardfläkt i den för övrigt? Isf är det lätt åtgärdat bara man får upp den.

Postad 27 December 2010 - 23:19

grebo11
  • grebo11
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Fick ett nytt problem. När jag startade om burken tappade den all information (identiferade filer) om filmer och tv-avsnitt den tidigare hade identiferat. Försöker att manuellt identifera dem, men även det misslyckas (kör igenom guiden - men identifikationen fäster inte). Någon med en ledtråd?

/G

Postad 28 December 2010 - 11:24

Paddy2005
  • Paddy2005
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Kan ni testa att lägga alla filer i root eller undermapp 1 och se om det gör någon skillnad.
För över samma struktur till USB och se om den gör skillnad.
Kör de debug och kolla skillnaden, så vet vi kanske vad vi ska rapportera.
Möjligt att man måste få något raderat via boxee.tv också... undrar om den inte har någon userdat där med.

Jag lyckas få den att scanna mina filer igen om jag bara har 1 share uppkopplad. Tidigare hade jag 3 share. Alla filer ligger dock i kataloger, snyggt strukturerat efter vad det är.

Skall se om jag lyckas köra debug med 3 shares.

Postad 28 December 2010 - 11:33

mukitelan
  • mukitelan
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Hej,

jag ska åka och hämta min Boxee Box idag och har en nybörjarfråga:

Sitter på en MacBookPro med all min media på. Filmer, tv-serier och musik ligger i en mapp med namn "Media"
Hur delar jag ut denna mappen så att Boxee Boxen hittar den, eller kommer Boxee Boxen in på min dator eftersom de är inkopplade på samma nätverk?

Ytterligare en fråga är om det kommer att bli några konstigheter om jag köper en Time Capsule och kopplar in på nätverket? Boxee Boxen kommer att hitta denna också antar jag?

Förlåt för min okunnighet, men det hade varit skönt att ha koll på frågorna innan jag startar boxen.

Postad 28 December 2010 - 11:48

robertk
  • robertk
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0

Tack för tipset! Ska kollas in med omsorg ikväll :)

Postad 28 December 2010 - 13:00

Raskus
  • Raskus
  • Forumräv

• 804 inlägg
  • 0

Funkar fint för mig, går dock inte spola/pausa med fjärren, men det kanske kommer.

Postad 28 December 2010 - 14:28

Sanion
  • Sanion
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Toppen ! Den hade jag missat .

Postad 28 December 2010 - 14:39

liqwid1985
  • liqwid1985
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0
Kan man kolla någonstans på interwebben vad det finns för apps tillgängliga för Boxee? Typ som appstore för apple?

Postad 28 December 2010 - 15:32

Unregisterede7f15a42
  • Unregisterede7f15a42
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Är det bara jag eller någon mer som blir "utslängd" med följd av den stora Boxee loggan samt connecting... Har hänt vid flera tillfällen och inte bara vid avstängnig av boxen. Mycket irriterande då det har hänt när man pysslat med inställningar och måste göra om allt.

Postad 28 December 2010 - 15:33

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

• 857 inlägg
  • 0

Kan man kolla någonstans på interwebben vad det finns för apps tillgängliga för Boxee? Typ som appstore för apple?

Google! :)
Såg att det på Boxee-forumet fanns en lista, men hur komplett den är vet jag inte. Har inte länken dit.

Edit: Fanns även lista över 3'e parts appar...

Edit 2: Oops.. här var den! :)
http://support.boxee...3322-boxee-apps

Redigerat av _Lucifer_, 28 December 2010 - 15:38.

Postad 28 December 2010 - 15:38

liqwid1985
  • liqwid1985
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0

Google! :)
Såg att det på Boxee-forumet fanns en lista, men hur komplett den är vet jag inte. Har inte länken dit.

Edit: Fanns även lista över 3'e parts appar...

Googlade lite tidigare, men hittade ingen bra utförlig sida med förklaringar osv. Men det kommer kanske.

Postad 28 December 2010 - 17:28

Unregisterede7f15a42
  • Unregisterede7f15a42
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0

Är det bara jag eller någon mer som blir "utslängd" med följd av den stora Boxee loggan samt connecting... Har hänt vid flera tillfällen och inte bara vid avstängnig av boxen. Mycket irriterande då det har hänt när man pysslat med inställningar och måste göra om allt.

Efter lite googlande så har jag kanske hittat en lösning http://forums.boxee....ead.php?t=24822

Postad 28 December 2010 - 17:46

motif
  • motif
  • Lärjunge

• 461 inlägg
  • 0

Hej,

jag ska åka och hämta min Boxee Box idag och har en nybörjarfråga:

Sitter på en MacBookPro med all min media på. Filmer, tv-serier och musik ligger i en mapp med namn "Media"
Hur delar jag ut denna mappen så att Boxee Boxen hittar den, eller kommer Boxee Boxen in på min dator eftersom de är inkopplade på samma nätverk?

Ytterligare en fråga är om det kommer att bli några konstigheter om jag köper en Time Capsule och kopplar in på nätverket? Boxee Boxen kommer att hitta denna också antar jag?

Förlåt för min okunnighet, men det hade varit skönt att ha koll på frågorna innan jag startar boxen.

Räcker du delar ut den mappen via Fildelning så kommer den upp i Boxee.

Postad 28 December 2010 - 19:18

mukitelan
  • mukitelan
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

Räcker du delar ut den mappen via Fildelning så kommer den upp i Boxee.

Tack så mycket, det visade sig vara skitlätt såklart.

Jag har installerat alltihop och det funkar fantastiskt smidigt och lätt. Jag förstår inte hur jag kunde vara utan Boxee Box. Det enda jag inte testat än är om det funkar att kolla live sport från myp2p eller liknande, men det känns förhoppningsfullt!

Postad 28 December 2010 - 19:22

Raskus
  • Raskus
  • Forumräv

• 804 inlägg
  • 0

Hehe.. hade jag på min Tvix, men den tystnade alltid (något) efter en liten stund. Skruvade upp den och tog lite mått för fläktbeställning men det blev aldrig av att beställa så jag levde med oljudet ett par år. :)
Boxeen verkar inte lika lättöppnad. Inge kul när den låter som ett reaplan... undra om det är en standardfläkt i den för övrigt? Isf är det lätt åtgärdat bara man får upp den.

Det är ganska enkel att byta fläkten, men det känns surt att behöva skuva isär den

http://www.ifixit.co...Teardown/4109/1

Postad 28 December 2010 - 19:39

meridian
  • meridian
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0
Hur pass mycket låter den?

Jag kommer ha den stånde vid tv:n, förmodligen tillsammans med en NAS och man vill ju inte ha för mycket som potentiellt kan dra igång och låta i vardagsrummet.

Postad 28 December 2010 - 20:50

Munkee
  • Munkee
  • Lärjunge

• 328 inlägg
  • 0

Hur pass mycket låter den?

Jag kommer ha den stånde vid tv:n, förmodligen tillsammans med en NAS och man vill ju inte ha för mycket som potentiellt kan dra igång och låta i vardagsrummet.

Jag hör den inte alls, kanske om jag lägger örat på den men det har jag inte provat.

Postad 28 December 2010 - 21:24

trekis
  • trekis
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
Är där tyst i rummet så hör men den svagt men inget störande.

Postad 28 December 2010 - 22:11

mukitelan
  • mukitelan
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Nu har jag testat runt lite med min Boxee Box och undrar om det går att titta på datorns (MacBook Pro) DVD. Jag har delat ut DVD-läsaren på det vanliga sättet i OS:et men får inte upp DVDn i Boxee Box:en.

Någon som försökt/listat ut det här?

Postad 28 December 2010 - 22:13

liqwid1985
  • liqwid1985
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0
Sjukt glad jag blev när jag fick hem boxen idag... och ser att det är en US-transformator till den. Skrattade mig harmynt av lycka. Var bara att beställa en adapter från kabelgiganten det. :)

Postad 28 December 2010 - 23:09

drivers
  • drivers
  • Användare

• 189 inlägg
  • 0
Jag tryckte av min box, och nu tryckte jag på den igen. Men nu så står det att jag måste lägga till ett nätverk eller en mapp med filmer i. Och min server som var addad förut, står som disconnected med rött. Och om jag försöker lägga till den igen så måste jag ange användarnamn och lösenord. Jag har provat med samma som finns på servern men det funkar inte. Fattar inget...

Har haft min box sen releasen och aldrig haft nåt sånt här problem. Sen nu helt plötsligt...

hoppas nån kan hjälpa...

Tacksam för svar

EDIT:

Haha... alldeles efter att jag tryckt på svara-knappen här. Så kollade jag igen och nu stod min server som scanning, istället för disconnected. Och nu finns materialet där :S...Skitkonstigt, men funkar det så är jag nöjd.

Redigerat av drivers, 28 December 2010 - 23:11.

Postad 29 December 2010 - 03:07

sjobas
  • sjobas
  • Lärjunge

• 291 inlägg
  • 0
oj här stod det mycket, orkar inte läsa igenom alla sidor så jag frågar, kan man ansluta trådlöst tangentbord och mus?
samt kan man surfa som vanligt tex på blocket och facebook?

Postad 29 December 2010 - 07:23

Göktytan
  • Göktytan
  • Användare

• 185 inlägg
  • 0

oj här stod det mycket, orkar inte läsa igenom alla sidor så jag frågar, kan man ansluta trådlöst tangentbord och mus?

Vad jag vet så ska det fungera.

Postad 29 December 2010 - 09:47

Hillborg
  • Hillborg
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Finns en post om att Logitech Dinovo mini skall fungera, så det är nog bara att köra! :)
/Johan

Redigerat av Hillborg, 29 December 2010 - 09:47.

Postad 29 December 2010 - 10:06

Unregistereddbe56a93
  • Unregistereddbe56a93
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0
Nån som vet ifall den finns nånstans i stockholm o köpa?

Postad 29 December 2010 - 10:56

Unregistered9c2c5781
  • Unregistered9c2c5781
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0

Sjukt glad jag blev när jag fick hem boxen idag... och ser att det är en US-transformator till den. Skrattade mig harmynt av lycka. Var bara att beställa en adapter från kabelgiganten det. :)

Fick du inte med en adapter till kontakten? Det fixk jag och sedan var det bara att plugga in den eftersom transformatorn var en som klarade 100-260V.

Postad 29 December 2010 - 11:23

sjobas
  • sjobas
  • Lärjunge

• 291 inlägg
  • 0

hade vart kul om nån som har en kunde vara snäll och testa detta, menar alltså en vanlig trådlös usb mus/tangentbord, och sen om det går att surfa runt med den på enklare sidor, fan så grymt om det fanns en msn app till den med :)

Postad 29 December 2010 - 11:29

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Finns en post om att Logitech Dinovo mini skall fungera, så det är nog bara att köra! :)
/Johan

Yes den funkar klockrent!

Knapparna:

Vänsterklick/klick/enter = Mittenknappen på Boxee Box
Play/Pause = Play/Pause
Högertryck= Meny kanppen på Boxee Box

Sen så trackpaden kan användas dels som upp/ner vänster/höger så som Boxee Box kontrollen eller som en fristående mus så du har en pekare glidandes runt.

Att surfa är helt ok men inte mer, samma upplevelse som på en PS3 typ. Ingen ersättare till dator dock.

Postad 29 December 2010 - 14:43

liqwid1985
  • liqwid1985
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0

Fick du inte med en adapter till kontakten? Det fixk jag och sedan var det bara att plugga in den eftersom transformatorn var en som klarade 100-260V.

Nej fick inte med någon adapter som omvandlar från USA till EU. Var bara en us-kontakt. Men adaptern tar ju 110-240v som det såg ut, så jag beställde bara en USA till EU-adapter på kabelgiganten. http://kabelgiganten...lar.asp?id=3315

Postad 29 December 2010 - 16:31

Unregistered508c65ab
  • Unregistered508c65ab
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
TV4Play nu adderat till http://boxee.hypernode.se

Postad 29 December 2010 - 18:39

mukitelan
  • mukitelan
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

Nån som vet ifall den finns nånstans i stockholm o köpa?

Jag köpte min på Elgiganten i Kungens Kurva igår. Jag ringde till deras kundservice och kollade så att den verkligen fanns på lagret, och sen la de undan en i mitt namn.

Det är värt att ringa till Kundtjänst. Det stod på Elgigantens hemsida att den fanns i Häggvik också men när jag ringde kundtjänst så såg de att den inte fanns i deras system.

Postad 29 December 2010 - 19:48

grebo11
  • grebo11
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

Fick ett nytt problem. När jag startade om burken tappade den all information (identiferade filer) om filmer och tv-avsnitt den tidigare hade identiferat. Försöker att manuellt identifera dem, men även det misslyckas (kör igenom guiden - men identifikationen fäster inte). Någon med en ledtråd?

/G

Svarar nig själv. UNDVIK UPnP. När jag hängde in NASen via SMB istället för UPnP så fungerade identifikationen alldeles utmärkt.

Så om någon har samma problem, anslut via SMB istället för UPnP och testa det först.

/G

Postad 29 December 2010 - 23:21

liqwid1985
  • liqwid1985
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0
Hej hej,
Har fått igång boxeen nu, men jag har ett irriterande problem. Jag har delat ut dom mappar och allt som jag vill komma åt. Kan även spela upp grejer om jag går in på files osv. Nu kommer det oundvikliga och stora MEN. Jag kan inte scanna mappen. Det står bara disconnected samt "0 items found, 0 items identified, 0 items remaining..." frågan är vad gör jag för fel, den kan inte scanna, men som sagt, jag hittar allting via nätverket.

Postad 29 December 2010 - 23:54

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

• 857 inlägg
  • 0
Jag har gett upp scannandet... funkar ändå inte som jag vill när det väl fungerar. Går enklare och snabbare att bläddra på nätverket.

Blir mer och mer impad av den lilla rackarn! En kul liten pryl... precis det här har jag väntat på sedan min X-Box med XBMC tog pension för ett par år sedan. Enkelt, snabbt och det bara fungerar (för det mesta)!

Postad 30 December 2010 - 00:09

liqwid1985
  • liqwid1985
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0

Jag har gett upp scannandet... funkar ändå inte som jag vill när det väl fungerar. Går enklare och snabbare att bläddra på nätverket.

Blir mer och mer impad av den lilla rackarn! En kul liten pryl... precis det här har jag väntat på sedan min X-Box med XBMC tog pension för ett par år sedan. Enkelt, snabbt och det bara fungerar (för det mesta)!

Fast jag vill ju få det att fungera! Vill få igång scanningen ordentligt. Verkar inte som att jag är ensam med problemet när jag kollat boxee's forum heller. Hoppas verkligen att dom skiter ur sig en firmware som fixar problemet... jävligt snart!

Redigerat av liqwid1985, 30 December 2010 - 01:38.

Postad 30 December 2010 - 07:18

mukitelan
  • mukitelan
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

Vad är det somm är problemet vid scanningen då? Här funkar det helt perfekt. Först och främst så gäller det att döpa filerna på hårddisken enligt Boxee naming convention sen är det bara att sätta igång scanningen.

Jag har väl en 500 filer och det tar någon halvtimme innan scanningen är klar. Men efter det så är allt sorterat med bilder och allt.

Postad 30 December 2010 - 08:55

norman_84
  • norman_84
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Fråga,
Kan man på någotvis lägga till en egen mapp under Film /Serier om man har filmer / serier som inte hittas av boxee i stället för att det hamnar i "undefined files". Borde inte den funktionen finns att man definerar själv vad det är, så man kan få in hela sitt bibliotek på samma ställe eller är det bara aceptera att man får hitta delar av sitt bibliotek under "undefined files" eller använda "dir" och bläddra direkt i sin media mapp?

Hur har ni löst det?

Postad 30 December 2010 - 09:01

mukitelan
  • mukitelan
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

Fråga,
Kan man på någotvis lägga till en egen mapp under Film /Serier om man har filmer / serier som inte hittas av boxee i stället för att det hamnar i "undefined files". Borde inte den funktionen finns att man definerar själv vad det är, så man kan få in hela sitt bibliotek på samma ställe eller är det bara aceptera att man får hitta delar av sitt bibliotek under "undefined files" eller använda "dir" och bläddra direkt i sin media mapp?

Hur har ni löst det?

jag kanske inte svarar på frågan då jag inte vet om det funkar att lägga till undermappar manuellt. Men Boxee Boxen hittar alla serier som ligger på IMDB.com om du bara namnger filerna på rätt sätt på hårddisken.

Redigerat av mukitelan, 30 December 2010 - 09:04.

Postad 30 December 2010 - 10:04

nazurro
  • nazurro
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

Fråga,

Hur har ni löst det?

Jag har haft filer både direkt i share:n och i undermappar i share:n, den indexerar upp lika fint oavsett.

Postad 30 December 2010 - 10:21

Axelmannen
  • Axelmannen
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Har idag en Xtreamer, men funferar på att byta till Boxee Box. Skulle bara vilja veta om Boxee Box klarar att spela upp DV-avi? Alltså gamla DV-band som är överförda till fil. Xtreamer stödjer inte detta och kommer inte att göra det framöver heller (enligt deras forum). Orkar inte koda om 25 timmar film...

Postad 30 December 2010 - 10:41

Hillborg
  • Hillborg
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Fast jag vill ju få det att fungera! Vill få igång scanningen ordentligt. Verkar inte som att jag är ensam med problemet när jag kollat boxee's forum heller. Hoppas verkligen att dom skiter ur sig en firmware som fixar problemet... jävligt snart!

Jag hade samma problem. (share:n stod som disconnected). Då hämtar jag vårt material från en synology nas. Det jag gjorde för att lösa problemet var att aktivera "Local Master Browser" i nas:en (under windows-delning). Det betyder att gästkonto:t också aktiveras!! Innan dess hadew jag även stängt av brandväggen (på nas:en).
Efter detta dök alla utdelningar upp i Boxee:n och scanningen fungerar ypperligt!

Så min workaround (för det är vad det är) var att köra på ett guest-konto. Enligt en boxee utvecklare så skall boxee själv hitta dina källor. Att manuellt lägga till källorna var bara ok i enstaka fall.

I början hade jag lagt till mina share:s manuellt. Därmed kunde jag bläddra bland filmerna (och spela), men skanningen fungerade inte!

/Johan

Postad 30 December 2010 - 11:01

liqwid1985
  • liqwid1985
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0

Jag hade samma problem. (share:n stod som disconnected). Då hämtar jag vårt material från en synology nas. Det jag gjorde för att lösa problemet var att aktivera "Local Master Browser" i nas:en (under windows-delning). Det betyder att gästkonto:t också aktiveras!! Innan dess hadew jag även stängt av brandväggen (på nas:en).
Efter detta dök alla utdelningar upp i Boxee:n och scanningen fungerar ypperligt!

Så min workaround (för det är vad det är) var att köra på ett guest-konto. Enligt en boxee utvecklare så skall boxee själv hitta dina källor. Att manuellt lägga till källorna var bara ok i enstaka fall.

I början hade jag lagt till mina share:s manuellt. Därmed kunde jag bläddra bland filmerna (och spela), men skanningen fungerade inte!

/Johan

Jag har provat att aktivera gästkontot också, men det verkar inte fungera ändå. Mapparna som jag har delat ut har både läs och skrivrättigheter på alla. Så jag tycker inte att det borde vara något problem.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.