Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Företagstråd: Tele 2 (fd Com Hem AB) - Tv-relaterade frågor

5753 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 30 januari 2011 - 14:46

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0
http://www.kuriren.n...ticleid=5770681

kartan över störningar visar då rött i hela länet .

Postad 30 januari 2011 - 16:32

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0
äntligen nu funkar det :)

Postad 30 januari 2011 - 16:34

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7 299 inlägg
  • 0
Även Tele2 funkar igen nu :)

Postad 30 januari 2011 - 17:34

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0
http://www.kuriren.n...ticleid=5770806

inte lätt att stjäla koppar i en fiber kabel haha snacka om att va dumma i huvudet

Postad 30 januari 2011 - 17:52

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2 520 inlägg
  • 0

förstår inte att du inte såg det liksom står klart o tydligt i första spalt på NSD

Jag följde bara den ursprungliga länken och läste de länkade artiklar som fanns. Den där var inte en av dem.

Postad 30 januari 2011 - 17:54

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0

Jag följde bara den ursprungliga länken och läste de länkade artiklar som fanns. Den där var inte en av dem.

jaja och jag gav ingen ursprunglig länk haha skrev bara att de finns på NSD första som kom upp typ :)

Postad 30 januari 2011 - 20:37

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

• 2 479 inlägg
  • 0

Synd att dom inte grävde strömkabeln lite mer så dom vart rejält grillade.

Jag tänkte precis samma tanke när jag läste artikeln. Det finns ingen rättvisa i den här världen. Ju fler vinnare av Darwinpriset desto bättre. :)

Redigerat av Zacabeb, 30 januari 2011 - 20:38.

Postad 31 januari 2011 - 12:55

hlundin
  • hlundin
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Har ställt följande krav till Kundservice med anledning av utebliven tjänst SVT Play. Eftersom inte Com Hem verkar tycka att det är en "Big Deal" måste vi konsumenter reagera. Grundprincipen borde väl ändå vara att leverera det man utlovar.

Inklippt från mitt krav på Com Hem via Kundservice:

"Hej!

Har en On Demand-box och abonnerar på TV XL i vilket det ingår Play-tjänster. Eftersom SVT Play står för det mesta av det utbud som jag är intresserad av, och jag inte har tillgång til SVT Play under pågående konflikt med Copyswede reklamerar jag härmed tjänsten och kräver prisreduktion till dess att ni åter tillhandahåller SVT Play."

Redigerat av hlundin, 31 januari 2011 - 13:07.

Postad 31 januari 2011 - 16:01

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0

Har ställt följande krav till Kundservice med anledning av utebliven tjänst SVT Play. Eftersom inte Com Hem verkar tycka att det är en "Big Deal" måste vi konsumenter reagera. Grundprincipen borde väl ändå vara att leverera det man utlovar.

"Hej!

Har en On Demand-box och abonnerar på TV XL i vilket det ingår Play-tjänster. Eftersom SVT Play står för det mesta av det utbud som jag är intresserad av, och jag inte har tillgång til SVT Play under pågående konflikt med Copyswede reklamerar jag härmed tjänsten och kräver prisreduktion till dess att ni åter tillhandahåller SVT Play."

Lycka till med det, då vi alla som har någpt paket numera får betala för den tjänsten.Vi som inte ens HAR en ondemand box fick iom prishöjningen vara med o betala bla playtjänsterna som dom så snällt bakat in.

Postad 31 januari 2011 - 16:21

gaffakungen
  • gaffakungen
  • Lärjunge

• 313 inlägg
  • 0
Borde man då inte teoretiskt kunna kräva en on-demand box så man kan använda de tjänsterna man tvingas betala för?

Postad 31 januari 2011 - 17:21

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0
Säger en sak HTPC då finns alla play kanaler ;)

Postad 31 januari 2011 - 20:04

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0

"Hej!

Hej,

Vi är ledsna över att en sådan här fråga går ut över våra kunder. SVT Play är en omtyckt tjänst som vi verkligen beklagar att vi inte kan erbjuda just nu. Vi kommer göra vårt yttersta för att lösa frågan, och hoppas naturligtvis att vi ska kunna erbjuda SVT Play i framtiden. Dock är SVT bara en del av On Demand utbudet, och det finns fortfarande tillgång till nästan 2000 filmer och över 1600 program från 14 kanaler. Vi kommer inte att erbjuda kompensation eller prisjusteringar med anledning av pågående tvist med Copyswede.

Med vänlig hälsning
Johan Åström
Kundservice

Postad 01 februari 2011 - 11:19

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0
http://www.e24.se/pe...van_2588095.e24
Kommentarer överflödiga...
VINSTREKORD FÖR COMHEM. Kabel-tv-operatören är lönsammast i sin bransch i Sverige, men räknar med att kunna lyfta marginalerna ytterligare. (DI)
Gött o veta var våra höjda avgifter går.

Redigerat av Unregistered40562de1, 01 februari 2011 - 11:38.

Postad 01 februari 2011 - 13:15

stickan08
  • stickan08
  • Användare

• 186 inlägg
  • 0
Nu kommer fler HD-kanaler i från VIASAT förutom TV3HD så kommer Viasat Fotboll HD och Viasat Motor HD. Men som vanligt så släpps dessa kanaler bara till Viasats parabol kunder.Jag är väl medveten om att önska nya kanaler av Com Hem resulterar bara i standardsvaren men jag måste iallafall försöka.
Så snälla Com hem för att ni ska kunna försvara era höjningar av paket och kortavgifter så kan väl försöka att ta in dessa kanaler!
PS.. även Kanal5 HD skulle vara bra att ha..

Postad 01 februari 2011 - 14:16

ROCA
  • ROCA
  • Beroende

• 1 298 inlägg
  • 0
Dom kan börja med att ta in Viasats Xtra kanalerna! Många gånger så går det Premier League och Champions League matcher man gärna vill se på dessa kanaler!

Postad 01 februari 2011 - 17:54

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0
http://www.e24.se/pe...van_2588095.e24
inte konstigt att de höjer priset då tjänar de ju så mycket..
för de pengarna kan de ge oss fler kanaler utan pris höjning

Redigerat av Duckface21, 01 februari 2011 - 17:56.

Postad 01 februari 2011 - 18:03

hlundin
  • hlundin
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

... Dock är SVT bara en del av On Demand utbudet, och det finns fortfarande tillgång till nästan 2000 filmer och över 1600 program från 14 kanaler. Vi kommer inte att erbjuda kompensation eller prisjusteringar med anledning av pågående tvist med Copyswede....

De där 2000 filmerna kostar extra att streama, så det är inte dem jag refererar till. Flera av de 14 kanalerna kostar också extra att prenumerera på, så det är inte dem refererar till heller.

Kvar är åtta Play-kanaler som ingår i XL, varav SVT Play står för merparten av programmen. Detta är enligt er marknadsföring värt 80,-/månad. Alltså borde jag få minst 10,-/månad i prisavdrag eftersom kostnaden är inbakad i abonnemanget.

Om tvisten med Copyswede drar ut längre än februari månads utgång och jag inte erbjuds kompensation för bortfallet i ert tjänsteutbud kommer jag att anmäla fallet till ARN.

Postad 01 februari 2011 - 18:12

hlundin
  • hlundin
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

Lycka till med det, då vi alla som har någpt paket numera får betala för den tjänsten.Vi som inte ens HAR en ondemand box fick iom prishöjningen vara med o betala bla playtjänsterna som dom så snällt bakat in.

Det är dig fritt att köpa en OnDemand-box, då har du tillgång till alla Playtjänster.
Betänk att även SVT1 HD och SVT2 HD ingår i abonnemanget. Dem kan du inte heller se om du inte har en HDTV samt en HDTV-box/HDTV CA-modul trots att du betalar för dessa kanaler.

Redigerat av hlundin, 01 februari 2011 - 18:15.

Postad 01 februari 2011 - 18:52

jan_bananberg
  • jan_bananberg
  • Lärjunge

• 335 inlägg
  • 0

Om tvisten med Copyswede drar ut längre än februari månads utgång och jag inte erbjuds kompensation för bortfallet i ert tjänsteutbud kommer jag att anmäla fallet till ARN.

Dem får väl redan ersättning av SVT för SVT Play via datorn så jag fattar inte varför dem ska ha ersättning för samma tjänst en gång till. Är inte digitalbox med internetanslutning samma som en uppkopplad dator? Samma med att SVT ska behöva betala ersättning via marknätet och parabol. Räcker väl också med en gång där med.

Trodde inte att vi lät lobbyister stifta lagar här i landet. Men tydligen har dem lika stor makt som riksdagen och regeringen.

Redigerat av jan_bananberg, 01 februari 2011 - 19:59.

Postad 01 februari 2011 - 19:29

hlundin
  • hlundin
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Du har så rätt så.
Copyswede säger sig bevaka kulturskaparnas intressen, men det känns mera som att det är sina egna ekonomiska intressen de bevakar.
De utnyttjar en lucka i lagen och försöker klämma åt programdistributörerna. Tidigare har SVT betalat en summa för Play oavsett om programmen sänts via webben eller via digitalbox. Nu vill Copyswede ha betalt av bägge parter.
Däremot kan jag i det här läget bara ställa krav på Com Hem eftersom det är de som säljer tjänsten till mig.

Postad 02 februari 2011 - 00:28

clarkbones
  • clarkbones
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Hej, jag undrar hur det fungerar med följande kombination:
En HD-TV (comhem godkänd HD mottagare) i vardagsrummet
En HD-TV (comhem godkänd HD mottagare) i sovrummet

Låt oss anta att jag har ett abonnemang Medium 8 favoriter HD, utan tvillingkort. Om jag först ser på TV i soffan, och sedan vill titta i sovrummet istället, behövs det då några ingrepp för att "växla"?

Obs: Jag har inget behov av att kunna visa två olika program samtidigt på respektive TV.

Postad 02 februari 2011 - 01:02

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2 520 inlägg
  • 0

Hej, jag undrar hur det fungerar med följande kombination:
En HD-TV (comhem godkänd HD mottagare) i vardagsrummet
En HD-TV (comhem godkänd HD mottagare) i sovrummet

Låt oss anta att jag har ett abonnemang Medium 8 favoriter HD, utan tvillingkort. Om jag först ser på TV i soffan, och sedan vill titta i sovrummet istället, behövs det då några ingrepp för att "växla"?

Obs: Jag har inget behov av att kunna visa två olika program samtidigt på respektive TV.

Det ska vara helt ok att paira ditt programkort till 2 st HD-mottagare, bara att ringa ComHem. Åtminstone tycker jag mig minnas att det skrivits så här tidigare, har inte provat själv.

Postad 02 februari 2011 - 09:28

gaffakungen
  • gaffakungen
  • Lärjunge

• 313 inlägg
  • 0

De där 2000 filmerna kostar extra att streama, så det är inte dem jag refererar till. Flera av de 14 kanalerna kostar också extra att prenumerera på, så det är inte dem refererar till heller.

Det lär inte kosta många kronor att stream eftersom det handler om internt i Comhems egna nät.

Postad 02 februari 2011 - 12:34

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0

Kvar är åtta Play-kanaler som ingår i XL, varav SVT Play står för merparten av programmen. Detta är enligt er marknadsföring värt 80,-/månad. Alltså borde jag få minst 10,-/månad i prisavdrag eftersom kostnaden är inbakad i abonnemanget.

Hej,

Tack för dina synpunkter, vi vill bara bekräfta att vi sett ditt inlägg och att tidigare besked kvarstår.

Med vänlig hälsning
Michael Hansson
Kundservice

Postad 02 februari 2011 - 17:42

hlundin
  • hlundin
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

Det lär inte kosta många kronor att stream eftersom det handler om internt i Comhems egna nät.

Kanske slarvigt uttryckt av mig. Det jag menar är att jag måste betala Com Hem en summa för varje film jag vill titta på via Play-tjänsten.

Postad 02 februari 2011 - 17:52

Lo-Fi Heroes
  • Lo-Fi Heroes
  • Forumräv

• 576 inlägg
  • 0
Hej!

När släpps den nya PVR HD boxen från Samsung? Samt kommer man kunna ställa in så man kan skicka RGB genom HDMI på den, nåt man inte kan vare sig med Humaxboxen el Motorolaboxen?

Redigerat av Lo-Fi Heroes, 02 februari 2011 - 17:53.

Postad 02 februari 2011 - 18:06

Latman
  • Latman
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

Nu när Boxer kommer med HD blir det dags att ta sej en rejäl funderare på om Comhem skall vara kvar i hushållet.

Hade i december ett samtal med en snubbe på Boxers kundtjänst gällande eventuellt intåg på hyres-bostadsrätt-marknaden.

Nu råkade sig så att mannen i fråga satt med i någon grupp, kommer ej ihåg benämning, och han ansåg att mitt förslag att ge bostadsrättsinnehavarna ett konkurerande anbud gällande digitaltv var intressant.

Hur många kunder kan det ev gälla-- 1,5 miljoner bostäder/hushåll eller något ? Kan det vara intresssant för bostadsrättsförening att byta ut Comhem mot en Boxervariant om villkoren är betydligt bättre.

Boxer-mix plus HD-kanalerna för samma summa som analoghistorian från Combort...skulle det kunna vara något tro.

http://www.boxer.se/?page=1

Redigerat av Latman, 02 februari 2011 - 18:20.

Postad 02 februari 2011 - 18:28

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7 299 inlägg
  • 0
Glöm inte bort att Boxer inte sänder alla kanalerna dygnet runt.
Ett exempel är att Discovery Science bara sänder på nätterna.
Skulle hellre då fått till ett avtal med nån IPTV leverantör istället då.

Redigerat av Leatherface, 02 februari 2011 - 18:30.

Postad 02 februari 2011 - 18:44

Flash78
  • Flash78
  • Forumräv

• 784 inlägg
  • 0
Hmm varför gör dom inte det? Har dom olika avtal så det ena kabelbolaget får sända 24/7 medans boxer bara får sända till en viss tid?

Postad 02 februari 2011 - 18:58

Latman
  • Latman
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0
Skulle hellre då fått till ett avtal med nån IPTV leverantör istället då.

Enkelt ska det vara..de flesta TV-apparater är nära? utrustade med mottagare för DVB-T och DVB-C.

Bara att skaffa rätt modul samt kort...apropå Boxer som alernativ på hyresbostadsmarknaden.

Provade på Boxer då förra sommaren då tre månader erbjöds fritt, kortet in i HDD-inspelaren. HD fattades dock

Tog emot hela härligheten ( signalen alltså) med en lite bordsantenn---även tidigare SVT-HD, till min DVB-S/DVB-T mottagare och ---spelade in ( allt ) till USB-disken

Redigerat av Latman, 02 februari 2011 - 19:00.

Postad 02 februari 2011 - 19:09

Phunky
  • Phunky
  • Forumräv

• 675 inlägg
  • 0

Hade i december ett samtal med en snubbe på Boxers kundtjänst gällande eventuellt intåg på hyres-bostadsrätt-marknaden.

Nu råkade sig så att mannen i fråga satt med i någon grupp, kommer ej ihåg benämning, och han ansåg att mitt förslag att ge bostadsrättsinnehavarna ett konkurerande anbud gällande digitaltv var intressant.

Hur många kunder kan det ev gälla-- 1,5 miljoner bostäder/hushåll eller något ? Kan det vara intresssant för bostadsrättsförening att byta ut Comhem mot en Boxervariant om villkoren är betydligt bättre.

Boxer-mix plus HD-kanalerna för samma summa som analoghistorian från Combort...skulle det kunna vara något tro.

http://www.boxer.se/?page=1

Tveksam lösning om du menar via befintligt kabeltvnät i huset. Färre kanaler, ingen möjlighet till bredband och telefoni via samma nät. Alla har inte möjlighet att få tex 100mbit via annat än koaxen heller. Då får man ju tv från boxer via koax och får oftast max 24/1 adsl paralellt...

Postad 02 februari 2011 - 19:19

jan_bananberg
  • jan_bananberg
  • Lärjunge

• 335 inlägg
  • 0

Hej!

När släpps den nya PVR HD boxen från Samsung? Samt kommer man kunna ställa in så man kan skicka RGB genom HDMI på den, nåt man inte kan vare sig med Humaxboxen el Motorolaboxen?

RGB har du istort sett alltid oavsett om det är via SCART, HDMI osv. RGB=RedGreenBlue->RödGrönBlå är en teknik där man separerar de tre färgerna för sig. Antar att du syftar på att ansluta en video eller liknande och sedan skicka den via boxen på HDMI. Vet inte men jag tror inte att den klarar av det. Kan bara spekulera angående den boxen men på en Humax jag har är man tvungen och använda en SCART då. Ingen aning om det funkar via komponenten. Tror bara den skickar vidare tv-sändningen.

Redigerat av jan_bananberg, 02 februari 2011 - 19:25.

Postad 02 februari 2011 - 19:27

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7 299 inlägg
  • 0

Hmm varför gör dom inte det? Har dom olika avtal så det ena kabelbolaget får sända 24/7 medans boxer bara får sända till en viss tid?

Nej det är pga platsbrist så dom dom kör med "shared slots" på en del kanaler.
Hade gått att lösas genom att köra fler kanaler i MPEG4 men dom har valt att inte göra det.

Redigerat av Leatherface, 02 februari 2011 - 19:27.

Postad 02 februari 2011 - 20:52

Latman
  • Latman
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0
Tveksam lösning om du menar via befintligt kabeltvnät i huset.

Nix, jag menar naturligtvis mottagning med egen antenn, som i mitt fall med en liten bordsantenn.

Kollade nyss igenom USB-disken där jag har en del avsnitt av "Packat och klart" inspelat från SVT-HD/marknätet.
Ett avsnitt var från 9 mars 2009. Det krävdes ej kort eller kortavgifter för koll. Har många avsnittt av Packat o klart sparat...å melodifestivalen från 2009 ...HD-mottagning aldeles gratis...va via en lite sketen antenn.

Alltså antennkabel in i burken sedan klart...kanske numera krävs lite kort från nån leverantör. Har kortet från Boxer kvar i Kombomottagaren..och ett kort från Canal Digita i burken också...det är ett "must carry kort" som fås för en engångskostnad på 795 kr. Det kodade av även andra kanaler ( två veckors fritittning ) såsom Canal + , BBC-HD,
Diskovery HD och alla deras SD-kanaler.

Redigerat av Latman, 02 februari 2011 - 20:55.

Postad 02 februari 2011 - 21:04

clarkbones
  • clarkbones
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

Det ska vara helt ok att paira ditt programkort till 2 st HD-mottagare, bara att ringa ComHem. Åtminstone tycker jag mig minnas att det skrivits så här tidigare, har inte provat själv.

Ringde till Comhem nu och kom faktiskt fram snabbt. Det "ska" fungera säger de. Men det kan bli ett glapp när man byter TV. Sedan svävade snubben på målet om hur långt glappet skulle bli. Jag frågade om det låg närmare en minut än två timmar och då svarade han "Mer åt en minut". Det känns knappast som en garanti att det hela ska fungera smärtfritt. Någon som har praktiska erfarenheter?

Postad 03 februari 2011 - 00:25

Unregisteredaae0ed5a
  • Unregisteredaae0ed5a
  • Användare

• 218 inlägg
  • 0

De digitala paketen som kunderna tecknar med Com Hem är individuella avtal och kan inte förväxlas med fastighetsägaravtalet. Fastighetsägaren betalar en summa för service och underhåll, samt det analoga tv-utbudet som sänds till hela fastigheten. Innehållet i det utbudet är bestämt via förhandlning mellan Com Hem och fastighetsägaren.

Har du frågor om utbudet i er fastighet så hänvisar vi dig till din fastighetsägare. Har fastighetsägaren frågor så tar han dem med sin kontaktperson hos fastighetsägarkundservice.

Med vänlig hälsning
Stefan Wallman
Kundservice

Här är ju då viktigt att påpeka att det inte går att säga upp det analoga grundutbudet. Jag har vid ett flertal tillfällen varit i kontakt med fastighetskundtjänsten i egenskap av kassör och tekniskt ansvarig i föreningen. Antingen har man Comhem och då betalar du också för grundutbudet, eller så har man inte comhem alls.

Så att det går att förhandla med comhem om innehållet är ren och skär bullshit!

Om du har en annan åsikt om det Stefan så ber jag dig ta kontakt med mig så ska du få hjälpa mig att förhandla bort grundutbudet i vår förening.

/David

Postad 03 februari 2011 - 01:06

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0

Här är ju då viktigt att påpeka att det inte går att säga upp det analoga grundutbudet. Jag har vid ett flertal tillfällen varit i kontakt med fastighetskundtjänsten i egenskap av kassör och tekniskt ansvarig i föreningen. Antingen har man Comhem och då betalar du också för grundutbudet, eller så har man inte comhem alls.

Så att det går att förhandla med comhem om innehållet är ren och skär bullshit!

Om du har en annan åsikt om det Stefan så ber jag dig ta kontakt med mig så ska du få hjälpa mig att förhandla bort grundutbudet i vår förening.

/David

sant du kan inte säga upp hela analoga men du kan säga upp alla kanaler utom mustcary kanalerna vill säga från tv3 till tv11.. vilket de har gjort här i luleå här har comhem inget analogt utbud bara de kanaler som regeringen lagfört måste finns sk Mustcary

Postad 03 februari 2011 - 06:59

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0

sant du kan inte säga upp hela analoga men du kan säga upp alla kanaler utom mustcary kanalerna vill säga från tv3 till tv11.. vilket de har gjort här i luleå här har comhem inget analogt utbud bara de kanaler som regeringen lagfört måste finns sk Mustcary

Hmm så du har alltså några kanaler analogt fortfarande och betalar en summa för dem?

Postad 03 februari 2011 - 08:46

xrs99
  • xrs99
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0

Hmm så du har alltså några kanaler analogt fortfarande och betalar en summa för dem?

De får inte ta betalt för kanaler som omfattas av vidaresändningsplikten, och det är bara de som finns kvar i Lulebo.

Borttaget av det analoga grundutbudet i Luleå gäller alltså bara i det stora bostadsbolaget Lulebo, vi som bor i bostadsrättsföreningar betalar fortfarande för det analoga skräpet.

Postad 03 februari 2011 - 11:09

gaffakungen
  • gaffakungen
  • Lärjunge

• 313 inlägg
  • 0
Dvs man kan inte förhandla bort det analoga utbudet, men man kan förhandla bort alla kanaler utom must carry, vilket innebär att teoretiskt skulle det åtminstone bli billigare (för föreningen)?

Postad 03 februari 2011 - 12:43

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0

Hej!

Hej,

Information om nya kanaler och ny utrustning publiceras på vår hemsida comhem.se. Gällande boxar så publiceras även teknisk information I samband med detta.

Med vänlig hälsning
Michael Hansson
Kundservice

Postad 03 februari 2011 - 14:30

Sambuccashake
  • Sambuccashake
  • Forumräv

• 943 inlägg
  • 0

Hej,

Information om nya kanaler och ny utrustning publiceras på vår hemsida comhem.se. Gällande boxar så publiceras även teknisk information I samband med detta.

Du har inte lite mer konkret information att delge tro?

Redigerat av Sambuccashake, 03 februari 2011 - 14:32.

Postad 03 februari 2011 - 18:47

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0

Dvs man kan inte förhandla bort det analoga utbudet, men man kan förhandla bort alla kanaler utom must carry, vilket innebär att teoretiskt skulle det åtminstone bli billigare (för föreningen)?

du kan aldrig ta bort analoga helt men du kan få bort alla kanaler som kostar vilket gör att de inte kan ta ut en avgift så ja det blir billigare för föreningen.

Postad 03 februari 2011 - 19:02

Lo-Fi Heroes
  • Lo-Fi Heroes
  • Forumräv

• 576 inlägg
  • 0

Du har inte lite mer konkret information att delge tro?

He he, ja vad hade man väntat sig, att får ett någorlunda konkret svar i comhems EGENskapade tråd? Welcome to fantasy disco.

Postad 03 februari 2011 - 19:17

sphenisciformes
  • sphenisciformes
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Nu när ni höjer kortavgiften så kraftigt, kan ni inte börja fakturera den månadsvis eller bättre inkludera/lägga till den i era övriga abonnemang, så den verkliga kostnaden syns direkt. Man kan ju inte på något sätt komma undan kortavgiften!!

Kanalpaketen faktureras ju månadsvis och inte halvårsvis, så jag ser inte som konstigt att kortavgiften också faktureras månadsvis??!

min tanke bara.

Postad 03 februari 2011 - 20:30

Brel
  • Brel
  • Användare

• 247 inlägg
  • 0

Nu när ni höjer kortavgiften så kraftigt, kan ni inte börja fakturera den månadsvis eller bättre inkludera/lägga till den i era övriga abonnemang, så den verkliga kostnaden syns direkt. Man kan ju inte på något sätt komma undan kortavgiften!!

Kanalpaketen faktureras ju månadsvis och inte halvårsvis, så jag ser inte som konstigt att kortavgiften också faktureras månadsvis??!

min tanke bara.

Håller med, då skulle jag till och med överväga ett annat paket än Small.

Postad 03 februari 2011 - 20:52

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0

min tanke bara.

Den 1 augusti 2005 höjs priset för ditt abonnemang 8 Favoriter med 13,50 per månad. Det är den första prishöjningen sedan 8 Favoriter lanserades för 5 år sedan. På mångas begäran passar vi samtidigt på att baka in kortavgiften som du tidigare betalade årsvis, i månadsavgiften. Kortavgiften har varit 198:-/år, du betalar från och med augusti istället 16:50 per månad.

Det nya priset för 8 Favoriter blir:
Tidigare pris 129:-
Prishöjning 13:50:-
Kortavgift månadsvis 16:50:-
-----------------------------
Nytt pris 159:-/månad

Lite uppfriskning från comborts karusell av kortavgifter i forna dagar.
2009 trollade dom fram en ny kortavgift igen på 30kr/mån pga av att alla andra hade det.
2011 petade dom in lite ved i brasan så det blev 49kr/mån,måste hålla värdet uppe för försäljningen.
Tack o bock detta var dagens combort historia.

Redigerat av Unregistered40562de1, 03 februari 2011 - 21:03.

Postad 03 februari 2011 - 22:52

stickan08
  • stickan08
  • Användare

• 186 inlägg
  • 0
Nu lanserar Com Hem ett nytt VIASAT sport HD paket och jag tänkte direkt att det måste innehålla VIASAT Motor HD men icke sa nicke. men dyrare blir det. SKÄRPNING COM HEM!!!!

Postad 03 februari 2011 - 23:42

Unregistered74d4d0b1
  • Unregistered74d4d0b1
  • Veteran

• 2 219 inlägg
  • 0
Riktigt ruttet av er att höja priset för small för andra året i rad.... Det blir till att avboka small för många kunder nu. Ni lär bara förlora en massa pengar på detta och få ökade administrationskostnader (kundservice) för alla som vill boka på och av small i parti och minut nu när det är för dyrt för att ha det stående påbokat av ren bekvämlighet. Total härdsmälta.

Postad 04 februari 2011 - 05:12

jan_bananberg
  • jan_bananberg
  • Lärjunge

• 335 inlägg
  • 0

Nu lanserar Com Hem ett nytt VIASAT sport HD paket och jag tänkte direkt att det måste innehålla VIASAT Motor HD men icke sa nicke. men dyrare blir det. SKÄRPNING COM HEM!!!!

Det är väl Viasat som tycker att det ska höjas för att man ska ta det från Viasat istället för Com Hem?

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• JBL 708i Surround + Surround Back
    Anton
    2025-05-21 19:42:26
  • JBL 705i Atmos
    Anton
    2025-05-20 10:45:14
  • Vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-16 13:46:51
  • Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.