Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Humax BXR-HD

2479 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Humax BXR-HD (Digitalboxar) 3 6,85 (12) Inga priser
Humax BXR-HD+ 500GB (Digitalboxar) 2 7 (37) Inga priser
Humax BXR-HD2 (Digitalboxar) 2 2,83 (11) Inga priser
Humax BXR-HD+2 500GB (Digitalboxar) 1 6,7 (9) Inga priser
4 relaterade trådar

Postad 26 november 2011 - 00:43

echotuva
  • echotuva
  • Lärjunge

• 287 inlägg
  • 0
Samma version här...

Postad 01 december 2011 - 09:51

tombox
  • tombox
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0

Enligt telefonsamtal med Anovo, serviceansvarig för Humax, så är en uppdatering för Humax BXR-HD+ (den med hårddisk) klar från Humax sida. Uppdateringen ska tydligen bl.a. rätta till problemen med att timerinställda inspelningar och serieinspelningar inte startar.

Uppdateringen finns nu hos Boxer för slutlig genomgång och han på Anovo trodde att det borde vara klart inom ett par veckor. Vi håller tummarna och hoppas det blir så. En uppdatering är efterlängtad.

Har det kommit någon uppdatering, löste det problemen?

Postad 01 december 2011 - 14:59

harrborg2
  • harrborg2
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0
Nej. I tråden som handlar om Boxers nya OnDemand-box nämner någon att det kommer innan årets slut.

// Richard

Postad 01 december 2011 - 18:14

DanC
  • DanC
  • Användare

• 103 inlägg
  • 0
Hoppas att "Boxer Teknik" läser även i denna tråd! Jag har sett att dom läser i Pace On Demandbox-tråden nämligen. Då kan dom kanske ge lite info om ev. firmwareuppdateringar, buggfixar osv även till oss som har Humaxboxar! Fast dom verkar ju ha fullt upp med den där Paceboxen just nu.... Kanske tur att man inte valde den trots allt...

Redigerat av DanC, 01 december 2011 - 18:16.

Postad 02 december 2011 - 01:31

echotuva
  • echotuva
  • Lärjunge

• 287 inlägg
  • 0
BoxerTeknik:
Jag tycker att när man trycker på OK-knappen för att spela in så ska "spela in" alltid hamna överst och inte som nu att ifall det går att göra en serieinspelning att alternativet "spela in hela serien" istället hamnar överst. Mer konsekvent och lättare för oss som är snabba på att trycka för inspelning...

Redigerat av echotuva, 02 december 2011 - 01:32.

Postad 02 december 2011 - 10:19

Boxer Teknik
  • Boxer Teknik
  • Amatör

• 86 inlägg
  • 0
Hej,

Som ni redan hört rykten om så planerar vi att spela ut en ny mjukvara för Humax BXR-HD+, (PVR-boxen) före årsskiftet. Vi kan tyvärr inte specificera något datum ännu för utspelning, men återkommer så snart vi fått ett bekräftat datum.

Mjukvaran kommer bla. att rätta till följande buggar:

* Serieinspelning fungerar nu som det ska, även när boxen är i standby-läge.

* Play-baren har nu en time-out på 3s. Vi vet att många retat sig på att den fn är ca 30s och man måste trycka på "BACK" för att den ska försvinna.

* Syncen för undertextningen på inspelat material är klart förbättrad, men inte perfekt. Detta är ett väldigt komplicerat problem att lösa och det kommer att krävas ytterligare analyser för att komma tillrätta med grundproblematiken.

* EIT-informationen, (programinformationen) ser klart mycket bättre ut nu i videomenyn.

* Boxen hängde sig även tidigare vid upprepade tillfällen. Vi har inte noterat några hängningar på de testboxar vi kör med den nya mjukvaran installerad.

Boxer har nu godkänt mjukvaran, men den ligger hos vår säkerhetsleverantör för certifiering. Denna process kan ibland vara utdragen, därav de långa ledtiderna för mjukvaruuppdateringar. Vi återkommer så snart vi fått ett bekräftat datum för utspelning av nya mjukvaran och hoppas att ni iom den uppgraderingen upplever att er box fungerar enligt era förväntningar.

Vi uppskattar även era synpunkter och kommentarer i denna tråd. Det ger oss möjlighet att få in än bättre features i kommande boxar.

Tack för ert tålamod!

Hälsningar
Boxer Teknik

Postad 02 december 2011 - 11:24

Corrigap
  • Corrigap
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Tack så mkt Boxer Teknik för den här informationen!

Har själv en BXR-HD så jag undrar således om och när det kommer en ny mjukvara till den också.

Tack på förhand!

Corrigap

Redigerat av Corrigap, 02 december 2011 - 11:31.

Postad 02 december 2011 - 11:41

DanC
  • DanC
  • Användare

• 103 inlägg
  • 0
Jag undrar en sak på min BXR-HD. När jag ställer upplösningen på "original" i boxen, så verkar den alltid skicka
ut 1080i signal, oavsett vilken upplösning kanalen sänder i. Ska det vara så? Jag trodde den skulle skicka ut den signal
som aktuell kanal har, tex när jag väljer SVT1 så skickar den ut 576i, när jag väljer SVT2 HD så skickar den ut 720p osv.
Men så verkar det inte vara på min box som sagt...

Postad 02 december 2011 - 11:49

Joppe Apa
  • Joppe Apa
  • Användare

• 165 inlägg
  • 0
Tack för det, Boxer! Jag blir så glad när trådar på Internet leder till resultat; det är precis så det ska fungera.
Kommer man att bli informerad om att ny programvara finns tillgänglig via boxen själv, typ "ny uppdatering finns tillgänglig" vid start?

Postad 02 december 2011 - 13:31

Boxer Teknik
  • Boxer Teknik
  • Amatör

• 86 inlägg
  • 0
Hej,

Uppgradering av zapperboxen BXR-HD: I dagsläget finns det inga planer på uppgradering av BXR-HD. Vi kontrollerar detta med Humax och återkommer.

Upplösning: Om man ställer boxen i ”Original” så ska den skicka ut signalen i originalupplösningen. Precis som du nämner alltså 576i för SD-kanalerna och 720p för HD-kanalerna. Vi testade detta precis på BXR-HD+ och det funkar som det ska. Kontrollera att din TV är inställd på ”Auto”. Beroende på TV-modell så kan det heta något annat, men vanligtvis är det ”Auto”.

Uppgradering av mjukvara för BXR-HD+: Alldeles riktigt. När ny mjukvara spelas ut så får du en notifikation om att boxen har hittat en ny mjukvara och då är det bara att köra igång installationen.

Boxer Teknik

Postad 02 december 2011 - 14:24

DanC
  • DanC
  • Användare

• 103 inlägg
  • 0

Upplösning: Om man ställer boxen i ”Original” så ska den skicka ut signalen i originalupplösningen. Precis som du nämner alltså 576i för SD-kanalerna och 720p för HD-kanalerna. Vi testade detta precis på BXR-HD+ och det funkar som det ska. Kontrollera att din TV är inställd på ”Auto”. Beroende på TV-modell så kan det heta något annat, men vanligtvis är det ”Auto”.

Boxer Teknik

OK! Skulle ni kunna testa detta på BXR-HD oxså? Alltså på den utan "+" ?

ett tillägg: När jag väljer tex 576i på boxen, så blir det 576i även på TV'n.
Samma sak för 720p, då blir det 720p på TV'n.

Redigerat av DanC, 02 december 2011 - 14:34.

Postad 02 december 2011 - 15:13

Boxer Teknik
  • Boxer Teknik
  • Amatör

• 86 inlägg
  • 0
Hej,

Vi testade precis även på BXR-HD. Ställer man boxen på läge "Original" så får du 576i på din TV om du tittar på en SD-kanal och 720p om du tittar på en HD-kanal. Det fungerar alltså precis som det ska.

Väljer du 576i så blir det 576i på TV:n.

Väljer du 720p så blir det 720p på TV:n. Många väljer detta format då boxen skalar upp originalupplösningen, (576i på SD-kanalerna) till 720p.

Boxer Teknik

Postad 02 december 2011 - 15:30

DanC
  • DanC
  • Användare

• 103 inlägg
  • 0

Hej,

Vi testade precis även på BXR-HD. Ställer man boxen på läge "Original" så får du 576i på din TV om du tittar på en SD-kanal och 720p om du tittar på en HD-kanal. Det fungerar alltså precis som det ska.

OK, tackar för att ni testade! Då är det nog nått knas med min box, för det funkar inte så på min :(

Postad 03 december 2011 - 00:34

kentrj
  • kentrj
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

Uppgradering av zapperboxen BXR-HD: I dagsläget finns det inga planer på uppgradering av BXR-HD. Vi kontrollerar detta med Humax och återkommer.

Boxer Teknik

Även BXR-HD skulle behöva en uppdatering, möjlighet att stänga av den irriterande rullande texten i displayen, och att den startar med mediapanelen om en HD är ansluten etc ...

Postad 03 december 2011 - 07:38

Corrigap
  • Corrigap
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Även BXR-HD skulle behöva en uppdatering, möjlighet att stänga av den irriterande rullande texten i displayen, och att den startar med mediapanelen om en HD är ansluten etc ...

Förutom ovannämnda fel så blir jag också irriterad av hur långa programbeskrivningar i EPG:n delas upp i två bitar. Har haft ett tiotal olika boxar under åren och samtliga har haft regelbundna uppdateringar utom just denna. Har haft den i ca 9 månader med samma mjukvara som när jag köpte den.

Redigerat av Corrigap, 03 december 2011 - 09:15.

Postad 03 december 2011 - 13:48

ljudnisse
  • ljudnisse
  • Veteran

• 2 129 inlägg
  • 0
utspelning var ett roligt ord för OTA ;)

Postad 03 december 2011 - 15:35

osvanberg
  • osvanberg
  • Lärjunge

• 285 inlägg
  • 0

Tack för det, Boxer! Jag blir så glad när trådar på Internet leder till resultat; det är precis så det ska fungera.
Kommer man att bli informerad om att ny programvara finns tillgänglig via boxen själv, typ "ny uppdatering finns tillgänglig" vid start?

Instämmer! Tack Boxer! för feedbacken och att att ni lyssnar och agerar därefter!

Postad 04 december 2011 - 22:27

Kabukiman
  • Kabukiman
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0
Hej!

Börjar bli lite sugen på denna box (den med 500g hårdisk) och lämna parabol träsket.

Klarar denna box av att göra egna favorit kanal listor?
Har för mig att det inte gick att ändra platserna på kanalerna när denna box kom ut...

Och så undrar jag även en liten övrigt fråga över Tv3HD och Kanal5HD.
Visar dom mycket av sitt material i just HD, tex långfilmer och serier?
Eller är det som med SVTHD och 4anHD, att bara dom riktigt stora produktionerna visas i HD...

Postad 05 december 2011 - 16:14

echotuva
  • echotuva
  • Lärjunge

• 287 inlägg
  • 0
Hej på er alla!

Måste lägga in en liten varning angående Boxers handhavande med uppsägningar av avtal. Via en telefonförsäljare utökade jag mitt abbonemang för en tid sedan (2011-11-24) och ringde idag (2011-11-05) och sa upp det enligt 14 dagars returrätt (distansavtalslagen). Sagt och gjort, hon säger att nu är det uppsagt. Och jag frågar hur jag får bekräftelse på uppsägningen så att jag vet att det verkligen är uppsagt. Du har ju pratat med mig säger kvinnan som svar. Jo men det hjälper nog föga svarar jag. Jag vill då ha en referens på vem det jag har talat med men hon vill inte ens säga vad hon heter.

Verkar detta seriöst??? Kvinnan säger att det finns inga rutiner för att bekräfta uppsägningar vilket jag tycker låter väldigt konstigt i mina öron. Representant (ej anonym) för boxer får gärna svara här i forumet angående detta.

Är det lagligt att inte vilja medverka till att ge konsumenter en bekräftelse på en uppsägning? Hur skall jag annars kunna hävda att jag verkligen har sagt upp en tjänst?

/Fredrik

Postad 05 december 2011 - 21:01

tamias
  • tamias
  • Lärjunge

• 258 inlägg
  • 0
@echtuva

Skumt, de brukar ju presentera sig med både för- och efternamn annars. Jag har pratat med kundtjänsten 2 ggr senaste veckan och då har de gjort det. Det kanske är andra regler för den mystiska uppsägningsavdelningen??

Postad 06 december 2011 - 10:28

matbl
  • matbl
  • Forumräv

• 840 inlägg
  • 0

Hej,

Som ni redan hört rykten om så planerar vi att spela ut en ny mjukvara för Humax BXR-HD+, (PVR-boxen) före årsskiftet. Vi kan tyvärr inte specificera något datum ännu för utspelning, men återkommer så snart vi fått ett bekräftat datum.

Mjukvaran kommer bla. att rätta till följande buggar:

Vi uppskattar även era synpunkter och kommentarer i denna tråd. Det ger oss möjlighet att få in än bättre features i kommande boxar.

Tack för ert tålamod!

Hälsningar
Boxer Teknik

Kommer uppdateringen att ge oss med BXR-HD+ en del av de features som finns i den brittiska motsvarigheten från humax, HDR-FOX T2?
Det är teknisk sett samma box inkl samma huvudchip m.m. så rent tekniskt finns inget som hindrar det.
Jag syftar på saker som humax tv portal med youtube, internet radio, m.m. samt mediauppspelning från nätverk.
Länk till HDR-FOX T2: http://www.humaxdigi...l_hdrfoxt2.asp#

Om svaret är nej. Varför?

Postad 06 december 2011 - 12:30

mangeP
  • mangeP
  • Lärjunge

• 369 inlägg
  • 0

Hej!

Börjar bli lite sugen på denna box (den med 500g hårdisk) och lämna parabol träsket.

Klarar denna box av att göra egna favorit kanal listor?
Har för mig att det inte gick att ändra platserna på kanalerna när denna box kom ut...

..

det undrar jag med....

Postad 06 december 2011 - 13:28

frk gas
  • frk gas
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0
Funkar bra att göra favoritlistor . Går även att sortera valfritt. Däremot så ligger kanalerna kvar på ordinarie kanalnr , så vill man slå nr nr till kanal 3 hd, så måste man skriva 63 eller stega i listan. Man lär sig ganska snabbt så jag tycker inte att det är nåt större problem. Gillar boxen jättemycket.

Postad 06 december 2011 - 14:07

Boxer Teknik
  • Boxer Teknik
  • Amatör

• 86 inlägg
  • 0
Hej,

Kul att läsa era synpunkter och kommenterar på produkten i detta forum.

Som frk gas nämner här ovan så går det bra att skapa favoritlistor med sin Humax BXR-HD, däremot är det lite omständigt att hantera dem. Detta är inte helt genomtänkt och något som kan förbättras iom kommande produktreleaser. Dock är det ingen ändring planerad avseende favoritlistor i den SW release som släpps nu i december.

Ang. HD-kanalerna så sänds fler och fler filmer och serier ut i HD i takt med att programbolagen i större utsträckning går över till HD-formatet.

Ang. jämförelsen med Humax brittiska variant så finns det inga planer från Humax på införande av de funktioner du nämner. Som jag tolkar det är det heller ännu inte implementerat i HDR-FOX T2:

"
Internet TV Portal (Sky Player, Catch Up TV, Internet Radio and etc are available) future upgrade*
* Not available at launch, in development."

Boxer Teknik

Postad 06 december 2011 - 14:19

echotuva
  • echotuva
  • Lärjunge

• 287 inlägg
  • 0
Boxer Teknik!

Trevligt att ni tar er tid och svarar i denna tråd!

Då kanske ni eller någon av era kollegor kan kommentera varför man inte kan få en bekräftelse på en uppsägning när det fullkomligen ramlar in kopior på ingångna avtal hos er? Har fått två olika brev plus mail med bifogade avtal/bekräftelser från er bara för denna uppgradering av paket som jag nyligen gjort och nu har sagt upp mha distansavtalslagen. Vari ligger problemet eller dess avsikt?

/Fredrik

Redigerat av echotuva, 06 december 2011 - 14:20.

Postad 06 december 2011 - 14:38

_gardis_
  • _gardis_
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Jag tycker verkligen det är kul att Boxer Teknik hör av sig - synd bara att deras kundtjänst är totalt värdelösa och trots mängder av samtal så vågar ingen erkänna att det är problem med Humax BXR HD+. De har t.o.m lovat att ringa upp men struntar även i detta så jag tolkar det hela som om kundtjänsten ger fan i oss kunder. Kanske en utbildning i "kundvård" skulle hjälpa?

När ändå Boxer Teknik är på tråden så undrar jag varför så många av Humax-boxarna har problem med MPEG4-kanalerna och då speciellt Animal Planet. Det kan ni läsa på många ställen här i forumet, man får först gå in på en MPEG4 kanal för att få ett meddelande i rutan om att man inte har rättigheter att se kanalen för att sedan gå in på nästa kanal och sedan stega tillbaka med fjärrisen så funkar det igen.

Tacksam för svar!

_gardis_

Postad 06 december 2011 - 14:58

mangeP
  • mangeP
  • Lärjunge

• 369 inlägg
  • 0

Funkar bra att göra favoritlistor . Går även att sortera valfritt. Däremot så ligger kanalerna kvar på ordinarie kanalnr , så vill man slå nr nr till kanal 3 hd, så måste man skriva 63 eller stega i listan. Man lär sig ganska snabbt så jag tycker inte att det är nåt större problem. Gillar boxen jättemycket.

Men detta är för mig en showstopper.
Då blir det till att behålla den box jag har idag, om jag inte kan lägga en kanal på en kanalplats och trycka på det kanalnumret jag gett den, då funkar det bara inte.
Jag vill jättegärna byta till en HD box men jag kan aldrig byta ut min välfungerande box med hårddisk till en box som ger bättre bild, men är sämre på basfunktioner, för det skulle varken jag eller resten av familjen gå med på.

Postad 06 december 2011 - 15:49

Frestar
  • Frestar
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Kommer man att kunna se på gamla inspelningar efter uppdateringen? Har för mig att det inte gått vid tidigare uppdateringar..

Postad 06 december 2011 - 18:10

Unregisterede8729a39
  • Unregisterede8729a39
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0

Kommer man att kunna se på gamla inspelningar efter uppdateringen? Har för mig att det inte gått vid tidigare uppdateringar..

Det hoppas jag. Var inga problem att se gamla inspelningar efter förra uppdateringen.

Postad 06 december 2011 - 18:25

martiin82
  • martiin82
  • Forumräv

• 565 inlägg
  • 0
Har en undran riktad mot boxer teknik,

När tror ni man kan se tv3HD och tv4HD även på extrakortet? Idag är det spärrat av någon, för mig, oförståelig anledning... Alla andra sd/hd-kanaler fungerar ju.

Tycker f.ö att boxen är kanon. Snabb, smidig och kanonbild. Dock var nog kvaliteten på hd-sändningar bättre via comhem.

Postad 06 december 2011 - 19:43

matbl
  • matbl
  • Forumräv

• 840 inlägg
  • 0

Ang. jämförelsen med Humax brittiska variant så finns det inga planer från Humax på införande av de funktioner du nämner. Som jag tolkar det är det heller ännu inte implementerat i HDR-FOX T2:

"
Internet TV Portal (Sky Player, Catch Up TV, Internet Radio and etc are available) future upgrade*
* Not available at launch, in development."

Boxer Teknik

Ja så var det när den boxen kom ut. Men de har haft relativt täta mjukvaruupggraderingar och de har nu full funtionalitet med t.ex. portal, play-kanaler, mediaspelning, osv.

Är det helt säkert att det är upp till humax om de vill göra liknande mjukvara för BXR-HD+ ?
Så det är inte boxer som sätter stopp för det?

Postad 07 december 2011 - 10:36

OlaCa
  • OlaCa
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Min Humax-box (utan hårddisk) säger endast att ingen ny programvara finns. Min version är fortfarande från 6 okt 2010 och jag har läst att det kommit nyare versioner sedan dess. Vad ska jag göra för att uppdatera boxen. Som det är nu så häver jag snart köpet. Den stänger av sig sporadiskt, måste dra ur strömkabeln för att få igång den från viloläge och hamnar alltid i media-läge. Pause funktion fungerar sporadiskt. Ibland blinkar det bara till och programmet fortsätter. Ringt till Boxer och de hänvisar bara till Humax-supporten vilket är konstigt eftersom jag köpt boxen av Boxer. Akta er för denna box!!!

Postad 07 december 2011 - 11:09

Corrigap
  • Corrigap
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Min Humax-box (utan hårddisk) säger endast att ingen ny programvara finns. Min version är fortfarande från 6 okt 2010 och jag har läst att det kommit nyare versioner sedan dess. Vad ska jag göra för att uppdatera boxen. Som det är nu så häver jag snart köpet. Den stänger av sig sporadiskt, måste dra ur strömkabeln för att få igång den från viloläge och hamnar alltid i media-läge. Pause funktion fungerar sporadiskt. Ibland blinkar det bara till och programmet fortsätter. Ringt till Boxer och de hänvisar bara till Humax-supporten vilket är konstigt eftersom jag köpt boxen av Boxer. Akta er för denna box!!!

Tidigare i denna tråd lovade Boxer Teknik att återkomma om en fråga (ställd av mig) om det finns en uppdatering för just denna box (som heter BXR-HD förresten). Detta var 2/12 men hittills har inget svar kommit, dom kanske väntar på besked från Humax.

Postad 07 december 2011 - 12:48

pes7
  • pes7
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Har precis köpt och installerat Humax BXR-HD+500GB och även bytt antenn till Nedis DAT-HD. Men bilden på SVT2HD är ryckig. Ser ut som om var tredje bildruta saknas ungefär. Men inte alltid, delar av program som sänds i SD-kvalité (exempelvis Sportnytt i går kväll) verkar ok. Bilden från studion var ok, men inga inslag. Har 100% signalstyrka och cirka 90% kvailté. Andra kanaler funkar perfekt, exempelvis SVT1HD. Vad kan vara fel?

Postad 07 december 2011 - 13:11

Unregistered508e5cf4
  • Unregistered508e5cf4
  • Användare

• 153 inlägg
  • 0

Har precis köpt och installerat Humax BXR-HD+500GB och även bytt antenn till Nedis DAT-HD. Men bilden på SVT2HD är ryckig. Ser ut som om var tredje bildruta saknas ungefär. Men inte alltid, delar av program som sänds i SD-kvalité (exempelvis Sportnytt i går kväll) verkar ok. Bilden från studion var ok, men inga inslag. Har 100% signalstyrka och cirka 90% kvailté. Andra kanaler funkar perfekt, exempelvis SVT1HD. Vad kan vara fel?

Det här med ryckig bild har diskuterats tidigare, men verkar inte vara många som har problem med det. Jag har det ibland och då alltid i HD-sändningar. Inte alls ofta men ibland som sagt. Det luriga är att man då kan få bort det genom att pausa sändningen typ 1 sekund och sen trycka play, då försvinner det. Så det verkar som att problemet försvinner när man kollar inspelat material och jag ser det heller aldrig på inspelat material.

Postad 07 december 2011 - 13:51

pes7
  • pes7
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Tack för tipset. Ska testa att pausa när jag får ryckigt igen. Slog över till SVT2 i går kväll, och för Sportnytt är det ju ok. Värre om det rycker i filmer som man ju gärna vill se i HD.

Postad 07 december 2011 - 18:29

Unregistereddceea937
  • Unregistereddceea937
  • Användare

• 132 inlägg
  • 0

Tidigare i denna tråd lovade Boxer Teknik att återkomma om en fråga (ställd av mig) om det finns en uppdatering för just denna box (som heter BXR-HD förresten). Detta var 2/12 men hittills har inget svar kommit, dom kanske väntar på besked från Humax.

Läs inlägg 910 så får du svaret.....

Postad 07 december 2011 - 21:25

Corrigap
  • Corrigap
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Förstår inte riktigt vitsen med att du citerar mig när jag försöker upplysa någon annan om något som skrevs tidigare i tråden ....

Det relevanta i inlägg 910 är sista satsen ...

Redigerat av Corrigap, 07 december 2011 - 21:25.

Postad 07 december 2011 - 23:44

Mike N
  • Mike N
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

Instämmer också i ovanstående. Min programvara är också från 6 okt 2010. (1.00.02 L7.43) När jag läser Boxer tekniks inlägg #912 ovan om "orginal" inställning i menyn börjar jag tro att andra har en senare version. Är det så någon?

Postad 08 december 2011 - 00:27

OlaCa
  • OlaCa
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Instämmer också i ovanstående. Min programvara är också från 6 okt 2010. (1.00.02 L7.43) När jag läser Boxer tekniks inlägg #912 ovan om "orginal" inställning i menyn börjar jag tro att andra har en senare version. är det så någon?

Har idag pratat med Humax som säger att detta är den senaste versionen och det finns inga planer på att släppa en ny.
Mina fel hade han inte hört talas om så om några fler ringer dem och påpekar fel kanske det finns hopp att de börjar bry sig lite om denna boxen också. Han ville att jag testade lite inställningar innan de tog in min box. Tex inte låta den gå ner i djupaste viloläget, stänga av auto sleep m m.

Postad 08 december 2011 - 11:26

Unregistereddceea937
  • Unregistereddceea937
  • Användare

• 132 inlägg
  • 0

Förstår inte riktigt vitsen med att du citerar mig när jag försöker upplysa någon annan om något som skrevs tidigare i tråden ....

Det relevanta i inlägg 910 är sista satsen ...

Nä tyckte bara att du svarade fel när du skrev att du inte fått något svar på din fråga

Postad 08 december 2011 - 11:55

Corrigap
  • Corrigap
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Nä tyckte bara att du svarade fel när du skrev att du inte fått något svar på din fråga

Huh?? Frågan var/är inte helt besvarad i och med att Boxer Teknik hade lovat att kolla saken (med Humax) och återkomma, vilket de ännu inte har gjort. Du får nog läsa inläggen lite försiktigare :rolleyes:

Postad 08 december 2011 - 12:00

DanC
  • DanC
  • Användare

• 103 inlägg
  • 0

Instämmer också i ovanstående. Min programvara är också från 6 okt 2010. (1.00.02 L7.43) När jag läser Boxer tekniks inlägg #912 ovan om "orginal" inställning i menyn börjar jag tro att andra har en senare version. Är det så någon?

Det var jag som inte fick det att funka med "original" upplösning. Boxer Teknik har testat och säger att det funkar som det ska. Hur är det på din box? Funkar det för dig?

Postad 08 december 2011 - 12:54

Boxer Teknik
  • Boxer Teknik
  • Amatör

• 86 inlägg
  • 0
Hej,

För att förtydliga så kommer vi enbart att besvara frågor i denna forumtråd som har med de här specifika produkterna att göra, vi kommer alltså inte att besvara frågor i denna tråd ang. programinnehåll, programutbud, reklamationer, uppsägningar osv. I de fallen hänvisar vi till vår kundservice.

Ang. mjukvara till BXR-HD, så stämmer det att den senaste versionen är från 6 okt 2010 och där har Humax inga planer att uppgradera till ny version. Detta eftersom inga specifika buggar är identifierade. Problemen som nämns gällande hängningar och att timeshift inte fungerar som det ska har vi inte hört något om tidigare. Är det fler som har de problemen?

Ang. funktionalitet i BXR-HD+, (playtjänster m.m) så är det helt upp till Humax vad de vill implementera för funktionalitet i sina boxar, givet att det inte på något sätt inte strider mot programbolagens kravställning. De kraven skiljer sig från land till land. Det är en av anledningarna till att boxarnas funktionalitet inte är samma i Sverige jämfört med England.

Ang. uppdatering av mjukvara så ska inte dina gamla inspelningar försvinna när du uppgraderar till ny mjukvara.

Ang. problemet med MPEG-4 kanaler så har vi faktiskt själva sett det på en utav våra testboxar, dock ej på övriga. Ett märkligt problem som måste analyseras vidare och felsökningen försvåras iom bara vissa drabbas av problemet.

Hälsningar
Boxer Teknik

Postad 08 december 2011 - 13:18

_gardis_
  • _gardis_
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Hej Boxer!
Ni borde ha sett problemet med MPEG4-kanaler i betydligt flera Humax-boxar. Vi fick vår utbytt p.g.a alla problem men även den nya vi fick (kollade serienummret) har exakt samma problem med MPEG4-kanalerna. Detta är väldigt irreterande eftersom det står att "Du har inte rättighet att se denna kanal" och så måste man börja backa fram och tillbaka med fjärrkontrollen. Vi har alltså testat två fabriksnya boxar och det är samma problem på båda. Det kan ju knappast vara en slump! Jag som hoppades att den kommande uppdateringen skulle lösa detta!

Redigerat av _gardis_, 08 december 2011 - 13:20.

Postad 08 december 2011 - 13:46

Mike N
  • Mike N
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Jag har samma problem som gardis ovan på min BXR-HD (utan hårddisk) box.
Jag har dessutom, som jag skrivit tidigare, följande två fel på min:

2. Volymkontrollen fungarar bara på mpeg2 kanaler. Mpeg4 ger max volym som ej går att reglera.
3. Det går ej att snabbspola med bild på inspelningar av kodade kanaler typ kanal 5. "Fria" kanaler typ SVT funkar helt OK.
Boxer Teknik (och gardis) är detta fel på min box eller upplever ni samma på er?

Postad 08 december 2011 - 14:26

Unregisterede8729a39
  • Unregisterede8729a39
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0
Boxer Teknik:
Min box (BXR HD+) tappar väldigt ofta bild på kodade kanaler. Detta gäller inte enbart MPEG4 kanaler, utan alla utom HD-kanalerna. Det enda som hjälper är att stänga av boxen i standby och sen sätta på den igen, att enbart växla mellan olika kanaler funkar inte, ibland får detta upprepas flera gånger för att jag ska kunna se klart programmet jag tittar på.

Har skrivit om det tidigare och citerar mina tidigare inlägg. Är det fel på min box?

Jaha, då har min box blivit ännu sämre och nästintill oanvändbar. Boxen tappar ständigt bild på betalkanalerna (endast SD-kanalerna, kodade HD-kanaler funkar dock). Detta kan hända när man byter kanal, har tittat klart på ett inspelat program eller bara om boxen varit på under en tid. Genom att sätta boxen i standby och sen sätta på den igen brukar man kunna få tillbaka bilden tillfälligt, men ofta får man göra det några gånger eftersom bilden snabbt försvinner igen. Felkoden som boxen visar är oftast 007, men även 001 och 004 kan dyka upp. Såg att någon annan postat en tråd om detta tidigare utan att ha fått hjälp och jag har samma problem (https://www.minhembi...howtopic=284329).

Vet att boxen haft problem med detta tidigare, men att det kom ny mjukvara som skulle lösa det (jag har senaste). Har testat fabriksåterställning, hjälper inte. Har 2 kort (original och extrakort), samma problem med båda. Korten funkar perfekt i Sagem och Topfield boxen, så dem verkar det inte vara något fel på. Boxer support har ingen aning och ger ingen hjälp.

Börjar misstänka att min box är trasig, en box som inte kan visa tv-kanaler är ju helt oduglig. Ingen annan som har detta problem? Ska kontakta Humax nästa vecka och se vad dem har att säga...

Ingen annan som har problem med att BXR HD+ ständigt tappar bild på kodade kanaler (jag har senaste mjukvaran)? Händer ofta när man byter kanal eller boxen stått på ett tag. Lösningen är då att stänga av boxen eller dra ur och sätta i kortet igen, så funkar det ett tag igen, ibland får man upprepa detta flera gånger för att kunna se klart på det program man vill se. Kortet funkar utan problem i andra boxar och Boxer säger att det inte är något fel hos dem. Börjar bli alltmer trött på denna box, bara massa problem. Serieinspelning funkar ju inte heller.

Har även kontaktat Humax och de tror felet tappad bild ligger hos boxer, men har erbjudit sig att byta ut boxen om problemet fortsätter. Angående serieinspelningsbuggen jobbar de tydligen på en ny mjukvara som ska fixa den, men när den kommer kunde han inte svara på tyvärr.

Redigerat av Unregisterede8729a39, 08 december 2011 - 14:28.

Postad 08 december 2011 - 14:42

DanC
  • DanC
  • Användare

• 103 inlägg
  • 0

Hej Boxer!
Ni borde ha sett problemet med MPEG4-kanaler i betydligt flera Humax-boxar. Vi fick vår utbytt p.g.a alla problem men även den nya vi fick (kollade serienummret) har exakt samma problem med MPEG4-kanalerna. Detta är väldigt irreterande eftersom det står att "Du har inte rättighet att se denna kanal" och så måste man börja backa fram och tillbaka med fjärrkontrollen. Vi har alltså testat två fabriksnya boxar och det är samma problem på båda. Det kan ju knappast vara en slump! Jag som hoppades att den kommande uppdateringen skulle lösa detta!

Jag har precis samma fenomen på min BXR-HD. Iallafall på Animalplanet, man får byta till en annan kanal en gång och sedan tillbaka, så kommer bilden.

Postad 08 december 2011 - 14:50

_gardis_
  • _gardis_
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Jag har precis samma fenomen på min BXR-HD. Iallafall på Animalplanet, man får byta till en annan kanal en gång och sedan tillbaka, så kommer bilden.

Exakt Dan, vi har precis samma fel som jag vill hitta en lösning på.
Mike, du kan ha helt rätt - jag har faktiskt aldrig kollat detta, men kan göra det under kvällen.

Postad 08 december 2011 - 16:25

harrborg2
  • harrborg2
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0

Stämmer här med (BXR HD+), fast jag har fått för mig att det är när boxen startas och står inställd på Nickelodeon så är bilden svart och då måste jag stega upp och ner med P+ och P- för att få bild.

// Richard

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.