HahaHan kanske tog en Eko-öl och föll död ner på marken...
Postad 21 March 2011 - 00:31
Dagens inköp - ska bli spännande att prova Ephemere då den är bryggd med äpplen.
Postad 21 March 2011 - 04:12
Drack Double Wide IPA till middagen (kötbit, klyftpotatis och hemgjord bea) och den var alldeles utmärkt! Mycket humle, vacker bärnstensfärg och lite lagom kolsyra.
Provar just nu Ephemere och det är en spännande upplevelse - när jag korkade upp luktade det torr cider. Väl i glaset har den en frisk doft med mycket äpple och en liten del kryddigt. Smaken är otroligt frisk - syrlig med äpple (såklart) men även citrus och koriander. Påminner lite om Kronenbourg Blanc (hur den nu stavas), men med mer "ljus lagersmak".
Postad 21 March 2011 - 08:57
Har BrittBastard druckit lite för mycket eller vart har han tagit vägen?
Haha, jag har varit i Åre. Då åker man skidor och dricker bira och jäger. Då har man inte tid med sånt här trams!
Men nu är jag tillbaka.
Ahh, gratulerar till bra köp Squeeze! Rasputin kommer jag ärligt talat inte riktigt ihåg hur den smakar men dom har Lavan på fat på O'Connors här i Uppsala. Suverän! En riktig smakupplevelse!
@Mats: Hör av dig till mig när du vill ha dina öl.
Redigerat av BrittBastard, 21 March 2011 - 08:57.
Postad 21 March 2011 - 09:16
Kul! Finns dessa på systemet?Kan svara mig själv
Drack Double Wide IPA till middagen (kötbit, klyftpotatis och hemgjord bea) och den var alldeles utmärkt! Mycket humle, vacker bärnstensfärg och lite lagom kolsyra.
Provar just nu Ephemere och det är en spännande upplevelse - när jag korkade upp luktade det torr cider. Väl i glaset har den en frisk doft med mycket äpple och en liten del kryddigt. Smaken är otroligt frisk - syrlig med äpple (såklart) men även citrus och koriander. Påminner lite om Kronenbourg Blanc (hur den nu stavas), men med mer "ljus lagersmak".
Postad 21 March 2011 - 16:01
Jaha! Skönt att du är tillbaka i alla fall, så du kan hålla ordning och reda på alla härHaha, jag har varit i Åre. Då åker man skidor och dricker bira och jäger. Då har man inte tid med sånt här trams!
Men nu är jag tillbaka.
Postad 21 March 2011 - 16:57
Kul! Finns dessa på systemet?
Satt precis och tittade genom alla öl från USA i systembolagets sortiment, och det enda som jag kände igen från affären här (förutom alla Sam Adams) var en öl som heter "Three Philosophers". Det får bli ett test av denna "bara för att".
Däremot var det ju klart deppigt hur litet utbudet faktiskt var på Amerikanska mikroöl. Det finns ju såklart fantastiskt många bra öl ändå, men det hade varit roligt om jag kunde få tag i några stycken man provat här när jag är tillbaka i Sverige igen.
Postad 21 March 2011 - 17:13
Har ett tips till dig. Köp med dig så mkt öl du bara kanSatt precis och tittade genom alla öl från USA i systembolagets sortiment, och det enda som jag kände igen från affären här (förutom alla Sam Adams) var en öl som heter "Three Philosophers". Det får bli ett test av denna "bara för att".
Däremot var det ju klart deppigt hur litet utbudet faktiskt var på Amerikanska mikroöl. Det finns ju såklart fantastiskt många bra öl ändå, men det hade varit roligt om jag kunde få tag i några stycken man provat här när jag är tillbaka i Sverige igen.
Postad 21 March 2011 - 17:39
Det skulle ju varit grymt bra med en tjänst som skulle kunna heta "öljakt" som listar vilka sorter som finns hos vilka importörer/bolaget.
Postad 22 March 2011 - 10:14
Kan bli en sån faktiskt! För jag vill nog dricka fler såna till sommaren XDFinns att köpa här.
Postad 22 March 2011 - 18:51
Seattleområdet.
Det skulle ju varit grymt bra med en tjänst som skulle kunna heta "öljakt" som listar vilka sorter som finns hos vilka importörer/bolaget.
Det finns redan
Enjoy världens bästa systemet-scraper: http://agent.nocrew.org/
Postad 22 March 2011 - 20:50
Det bästa med systembevakaren tycker jag är att kolla lagersaldo. Dock ska man akta sig för att lita på det fullt ut för det stämmer inte alltid. Men det är en bra fingervisning.Det finns redan
Enjoy världens bästa systemet-scraper: http://agent.nocrew.org/
Postad 22 March 2011 - 21:16
Postad 22 March 2011 - 21:24
Modus Hopperandi - IPA
Funkar, drack den lite för varm, påminner mycket om Punk IPA, men lite lugnare? Kommer dricka den igen
Brooklyn - IPA
Herre jefflar. Borde kallas Cirtus IPA. Hatar citrussmak i öl, inte bara luktar piss utan smakar även piss. Nej tack säger jag.
Postad 23 March 2011 - 10:26
På ratebeer kan du åtminståne se vart andra fått tag på sina om nu folk har angett det. Jag gissar att du är ute efter en världssträckande sida isåfall?Den verkar användbar, men det jag menade var en som även kollade andra importörer (som Wicked Wine tex). Om jag till exempel skulle söka på "Samuel Adams Noble Pils" så skulle man få upp vilket bryggeri den kommer ifrån, vilken importör och om den finns på bolaget. Om den inte finns på bolaget så kan man ju i så fall "privatimportera" som Squeeze visat ovan.
Postad 24 March 2011 - 06:01

Jag läste dock inte så noga innan jag köpte den, tydligen är det en blandad öl med en liten del kriek - ska bli spännande att se hur mycket körsbär den smakar.
Postad 25 March 2011 - 16:56
namnl_s.JPG 48.88K
1 Antal nerladdningarSka spara en till nästa vecka och testa hälla lite vodka i den, kan nog bli bra
Postad 25 March 2011 - 19:14
Postad 25 March 2011 - 19:20
Postad 25 March 2011 - 21:46
Postad 25 March 2011 - 21:55
Postad 25 March 2011 - 21:59
Sorry, jag brukar faktiskt länka både systemet och ratebeer men ikväll var det lite brådis så struntade i detSom en nils oscar fantast så måste jag ta och testa denna också. Saknar prisuppgifter på din blogg Sgart, hade uppskattats av mig i alla fall annars trevlig läsning och en rolig blogg.
Edit: Länkat både Ratebeer och Systemet nu.
35kr kostar den på systemet. Generellt kostar Nils Oscar väldigt lite. Detta är deras näst dyraste öl. Bara en julöl är aningen dyrare. Det får anses väldigt överkomligt. Jag har inte blivit jätteimpad av detta bryggeri förrän denna öl faktiskt. Deras Lager smakade tråkigt tyckte jag. Och deras stout var för rökig och dessutom endast, just rökig. Denna var bra.
för 35 kr är den en väldigt billig barley för sin slant. Jag fick dock vänta 2 veckor eller nått på den.
Benny: Jag tycker du ska testa det då. Var dock beredd på att det inte smakar som "vanlig" öl. Det är en säregen smak hos barleys.
Redigerat av Sgart, 25 March 2011 - 22:05.
Postad 29 March 2011 - 17:30
Några sådana blir det absolutPå fredag släpps Gonzo på bolaget, missa inte!
http://www.flyingdog...alty-Gonzo.aspx
/Mats
Postad 29 March 2011 - 21:03
Postad 29 March 2011 - 21:05
Man får ta o gratulera givetvisDå så vänner, nykterhetsperioden är över och firade tillskottet i familjen med en maredsous bruin. Inget för mig om jag skall vara ärlig, absolut inte äcklig men inte vad jag letar efter i ölväg.
Postad 30 March 2011 - 07:39
Då så vänner, nykterhetsperioden är över och firade tillskottet i familjen med en maredsous bruin. Inget för mig om jag skall vara ärlig, absolut inte äcklig men inte vad jag letar efter i ölväg.
Grattis!
Har inte blivit speciellt mycket här heller p g a lägenhetsrenovering men måste hämta mina Tokyo senast på fredag så det blir nog att fira med en sån i helgen. Passar nog på att köpa ett par Gonzo också.
Sen ska ju Mats äntligen få hämta sina öl ikväll.
Postad 30 March 2011 - 18:24
IMG_2401.JPG 80.06K
0 Antal nerladdningarSagolikt god öl denna 5
/Mats
Postad 30 March 2011 - 18:29
Släng dig i bilen och kom överJag vill osså ha en!!!
/Mats
Postad 30 March 2011 - 18:32
Jag vill osså ha en!!!
Jag har bara 6st kvar så jag kanske beställer en låda till sen. Då kan du få vara med och dela.
Tack Britta
med sådanna härliga forum kompisar som låter en vara med och dela på en låda...
Sagolikt god öl denna 5utav 5
/Mats
Kul att du gillade den. Ja, den är riktigt nice.
Postad 30 March 2011 - 18:33
Men jag håller till godo med mina Lava och Rasputin så länge
Postad 30 March 2011 - 18:53
Är gärna med
Får bli nästa månad dock... blev tvungen att laga bilen för 24k denna månad så ekonomin är inte på topp
Men jag håller till godo med mina Lava och Rasputin så länge
Ja, dom "duger" ju.
Ja, det dröjer nog ett tag för mig också. Flytt i början på maj först.
Postad 30 March 2011 - 19:58
Postad 30 March 2011 - 20:12
Postad 30 March 2011 - 21:48
22572.jpg 26.63K
0 Antal nerladdningarHåller inte med om beskrivningen "smakrik". Ganska blaskig.
Redigerat av Ageve, 31 March 2011 - 19:24.
Postad 31 March 2011 - 09:46
Redigerat av Johan_i_burken, 31 March 2011 - 10:31.
Postad 31 March 2011 - 10:12
Jag har bara 6st kvar så jag kanske beställer en låda till sen. Då kan du få vara med och dela.
Jag skulle kunna tänka mig att haka på Corne du diable.
Är det någon i Uppland som ska beställa ?
Postad 31 March 2011 - 11:24
Kan tyvärr inte pga utbildning. Men annars hade jag nog åkt.Snart dags för Beer Expo i Linköping (8-9 april)!
Några fler som ska dit?
(Länk: www.beerexpo.se )
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1 film
6 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?