Ja nu höjdes pulsen. Det är nära nu!
Postad 12 April 2016 - 20:55
Tror att Jon Snow är för viktig för att inte komma tillbaka. Men vem vet, seriemakarna har kanske andra planer? Och han är ju absolut inte lika trist som hans brorsa Robb var. Tycker att han var stentuff i avsnittet där de räddade vildingar från Nights King och hans mannar.
Postad 23 April 2016 - 05:26
Säsongspremiär imorgon kväll 21:00 Eastern i USA, alltså måndag morgon 03:00 svensk tid. Visas den i HBO Nordic vid den tiden också, någon som säkert vet?
Postad 23 April 2016 - 08:16
På Cmore visas den ivartfall 03:00...
Dvs rimligen borde den finnas även på HBO om du vill nattuggla.
Postad 23 April 2016 - 09:26
På Cmore visas den ivartfall 03:00...
Dvs rimligen borde den finnas även på HBO om du vill nattuggla.
Tack!
Postad 23 April 2016 - 09:35
Hoppas innerligt denna säsong är bättre än den förra. Riktigt bottennapp var det då och hoppas på så mkt mer nu.
Postad 25 April 2016 - 06:17
Tycker alla säsonger varit skitbraHoppas innerligt denna säsong är bättre än den förra. Riktigt bottennapp var det då och hoppas på så mkt mer nu.
Kom igen nu... kom upp med s6e1 HBO Nordic! Jobbar eftermiddag och sitter och äter frukost och avnjuter några koppar kaffe!
Får väl se Fear The Walking dead så länge
Edit: nu ligger s6e1 ute!
Redigerat av frollic, 26 April 2016 - 09:50.
Postad 25 April 2016 - 07:49
Postad 25 April 2016 - 08:03
Håller med, serien har varit riktigt bra hittills. Får se men väntar nog med att se säsong 6 tills den släpps på Blu-ray, som jag gjort med dom övriga säsongerna.
Gött om man har den karaktären att kunna vänta in BD. HBO sänder inte så bra kvalitet... bästa bilden får jag genom ps3/ps4ans app... men kolla på projektorn är inge rolig... blir mycket så kallade artefakter(?), typ jättepixligt, eller vad man ska säg i mörka/gråa partier, är det dålig bitrate då?
Vilket sätt är det bästa att streama det på? En kompis säger dom har jättebra bild på sin teliabox... men dom har dock en 45" TV... vi har 60" TV eller 104" på duk... ![]()
När vi kollar netflix så funkar det ok att slänga iväg på projektorn... mycket bättre bild och ljud där...
Avsnittet va bra... bara det, alla dessa namn att komma ihåg igen... får nästan googla på telefonen samtidigt när dom pratar om andra som inte är med i bild nu i början på säsongen...
![]()
Redigerat av Garrett, 25 April 2016 - 08:11.
Postad 25 April 2016 - 08:16
Kommer vänta in BD:n då jag inte har C-More nu. Surt att de väntar en evighet innan de släpper på skiva.
Postad 25 April 2016 - 09:00
har precis börjat kolla på denna serie nu i helgen. snart klar med säsong 1. riktigt bra. ser fram emot dom andra säsongerna också ![]()
Postad 25 April 2016 - 10:41
Avsnittet va bra... bara det, alla dessa namn att komma ihåg igen... får nästan googla på telefonen samtidigt när dom pratar om andra som inte är med i bild nu i början på säsongen...
![]()
Jag kollade de sista tre avsnitten i förra säsongen igen, annars skulle inte heller jag ha koll ![]()
Jag såg det första avsnittet av säsong sex på HBO Nordic.
Varför har HBO Nordic så dålig bildkvalitet? Jag förstår inte. Jag kollar via mobilen och Chromecast och har runt 200 Mbit/s uppkoppling via mobilen, det borde väl räcka? Bilden småhackar och har rejäl pixlighet och annat otrevligt.
Bildkvaliteten på Netflix är en helt annan, även det via Chromecast. Riktigt bra.
Ännu bättre bild på Netflix får jag via min TIVO-box. Perfekt.
... men varför det ska skilja så mycket på HBO Nordic och Netflix förstår jag inte.
Hur som helst, det var en lovande start på den sjätte säsongen av Game of Thrones ![]()
har precis börjat kolla på denna serie nu i helgen. snart klar med säsong 1. riktigt bra. ser fram emot dom andra säsongerna också
Jag började kolla i julas. Du har verkligen något att se fram emot ![]()
Tänk bara på att det tar nästan en säsong innan det tar ordentlig fart och alla karaktärer 'sätter sig'.
Postad 25 April 2016 - 12:33
Jag vill se GoT i bion och då är HD-sändingar via parabol det sämsta jag accepterar. BD är mycket bättre. Netflix är lite för dåligt och HBO Nordic helt otänkbart.
Postad 25 April 2016 - 12:59
Netflix är lite för dåligt och HBO Nordic helt otänkbart.
Om du råkar ha TIVO är mitt tips att ställa in 1080p-genomsläpp i bildmenyn så får du perfekt bild på Netflix ![]()
(5.1 ljud jobbar Com Hem fortfarande med att fixa)
Postad 25 April 2016 - 13:01
Jag har netflix via PS4 i bion och där är bilden inte perfekt på 109". Dessutom är ljudet mycket sämre än på BD. På 46" TV i vardagrummet ser det bra ut.
Redigerat av hassesolo, 25 April 2016 - 13:02.
Postad 25 April 2016 - 13:05
Jag kollade de sista tre avsnitten i förra säsongen igen, annars skulle inte heller jag ha koll
Jag såg det första avsnittet av säsong sex på HBO Nordic.
Varför har HBO Nordic så dålig bildkvalitet? Jag förstår inte. Jag kollar via mobilen och Chromecast och har runt 200 Mbit/s uppkoppling via mobilen, det borde väl räcka? Bilden småhackar och har rejäl pixlighet och annat otrevligt.
Bildkvaliteten på Netflix är en helt annan, även det via Chromecast. Riktigt bra.
Ännu bättre bild på Netflix får jag via min TIVO-box. Perfekt.
... men varför det ska skilja så mycket på HBO Nordic och Netflix förstår jag inte.
Hur som helst, det var en lovande start på den sjätte säsongen av Game of Thrones
Jag började kolla i julas. Du har verkligen något att se fram emot
Tänk bara på att det tar nästan en säsong innan det tar ordentlig fart och alla karaktärer 'sätter sig'.
Därför jag la ner HBO. Bildkvalitén är klart underväldigande framförallt via PS3-appen, men även genom iPad och Airplay. Cmore däremot sänder ju med hög kvalitet.
Postad 25 April 2016 - 13:50
Är HBO fortfarande lika dåligt? Har ett två månaders gratis erbjudande.
Postad 26 April 2016 - 05:42
Postad 26 April 2016 - 09:03
Dugligt avsnitt men fick inte HBO Nordic att funka via varken PS3 eller Telia-box. Det fick bli att titta på Ipadden istället, vilket väl var helt ok ändå. Kul att serien är igång igen i alla fall.
Postad 26 April 2016 - 09:49
Dugligt avsnitt men fick inte HBO Nordic att funka via varken PS3 eller Telia-box. Det fick bli att titta på Ipadden istället, vilket väl var helt ok ändå. Kul att serien är igång igen i alla fall.
Får du bättre bild på teliaboxen än ps3?
Postad 26 April 2016 - 10:59
Det var överbelasting på HBO Nordic igår så i princip kunde ingen titta sent på kvällen. Jag han se S6E1 vid 21-tiden, strax innan problemen började.
Gött om man har den karaktären att kunna vänta in BD. HBO sänder inte så bra kvalitet... bästa bilden får jag genom ps3/ps4ans app... men kolla på projektorn är inge rolig... blir mycket så kallade artefakter(?), typ jättepixligt, eller vad man ska säg i mörka/gråa partier, är det dålig bitrate då?
Jag tittade via Apple TV 3. Från iPad via Airplay. Samma kvalitet som Netflix. Bra 1080p-bild och DD 5.1-ljud. Inga pixlar eller artefakter.
Men, detta var innan överbelastningen senare på kvällen. Jag gissar att HBO har så pass dålig kapacitet så att under prime time om kvällarna så går det ut över kvaliteten på bilden.
Postad 26 April 2016 - 11:42
Får du bättre bild på teliaboxen än ps3?
Har inte gjort jämförelsen så jag vet faktiskt inte.
Postad 26 April 2016 - 13:00
...och när du väl skaffat dig några favoritkaraktärer så...*poff*
Postad 03 May 2016 - 20:48
Tycker denna säsong har startat fantastiskt bra, över förväntan. Har ju hänt mer på 2 avsnitt än tidigare 2 säsonger.
Postad 04 May 2016 - 07:26
Kan säga, jag vill läsa BOKEN nu!!!!!!!!!
Ok, fast TV-serien har kommit längre än böckerna nu!
Postad 04 May 2016 - 12:14
Det har blivit en minst sagt märklig situation. Manusförfattarna till TV-serien skriver sin egen berättelse som skiljer sig mot författarens. Tydligen är slutet på hela historien den samma, men händelserna på vägen dit kommer att skilja sig åt.
Postad 04 May 2016 - 19:03
Det har blivit en minst sagt märklig situation. Manusförfattarna till TV-serien skriver sin egen berättelse som skiljer sig mot författarens. Tydligen är slutet på hela historien den samma, men händelserna på vägen dit kommer att skilja sig åt.
Jo, det är ganska mycket som skiljer sig åt i fråga om vem som lever och inte mellan böckerna och serien. Vissa personer från böckerna är inte med över huvud taget heller. Själv tycker jag att det är rätt bra eftersom jag då inte stör mig på små saker som inte blir riktigt som i böckerna och dessutom får man nöjet av att både läsa och se utan att veta vad som händer
Postad 04 May 2016 - 19:42
Ok, fast TV-serien har kommit längre än böckerna nu!
Jo, jag vet, jag vill ha de där detaljerna som TV-serien missar. (och möjlighet att fortsätta läsa när jag vill).
Postad 17 May 2016 - 07:57
Avsnitt 4 igår. Denna säsong är förbannat bra hittills. Mother of Dragons säger jag bara <3
Postad 17 May 2016 - 10:18
Avsnitt 4 igår. Denna säsong är förbannat bra hittills. Mother of Dragons säger jag bara <3
Jag älskar såna mäktiga (slut)scener, underbart!
Postad 17 May 2016 - 20:19
Riktigt mäktigt slut måste man säga.
Postad 22 May 2016 - 19:11
Måndagar (på HBO Nordic).
Hittills runt 03:00 svensk tid.
Den nya frukost-TVn med andra ord ![]()
Redigerat av FEA, 22 May 2016 - 19:12.
Postad 24 May 2016 - 05:34
Så krystat var det väl inte? Känns som om att denna säsong blir bättre och bättre för varje avsnitt som går, vilket ju lovar gott.
Postad 24 May 2016 - 05:41
Så krystat var det väl inte? Känns som om att denna säsong blir bättre och bättre för varje avsnitt som går, vilket ju lovar gott.
Agree...
Postad 24 May 2016 - 06:28
Vilket jäkla avsnitt, håller detta bland de bättre avsnitten man sett... Vilka rysningar sista 10 min! ![]()
Postad 24 May 2016 - 07:22
Lite känslan av att de försöker trycka in så mycket händelser de bara kan utan någon vidare dialog i denna säsong.
Det var väl avsnitt 3(?) som var lite på sparlåga, med mycket dialog och så men annars är det full gas hela tiden.
Och jag är evigt trött på att "a girl" aldrig blir no-one. Never ending story.
Även taggad med Game of Thrones, Tv-serie, HBO, Canal+, George R R Martin
|
Media & Mediauppspelning →
High Definition →
Blu-ray →
Game of Thrones blu-ray i Sverige, finns engelska undertexter?Startad av Jettz , 06 Sep 2016 |
|
|
|
|
Media & Mediauppspelning →
HTPC →
Allmänna datorfrågor →
Dolby Digital HBO NordicStartad av groggpappa , 14 Apr 2015 |
|
|
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar