Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

**Officiell tråd - Samsung Galaxy S2 i9100***

3171 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 12 May 2011 - 07:35

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Nu är min beställd hos Tre med Pott 499 abb..

499+99 för mobilen i 18 månader..inte så tokigt.
Grämer mig dock att jag inte ens försökte pruta lite.
Men tjejen i telefon var så trevlig så de kändes fattigt å försöka pruta eller hota med uppsägning :P

Postad 12 May 2011 - 07:38

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

• 616 inlägg
  • 0

Pocketnow recenserar

en del matnyttig info

ni som fått eran. hur länge är batteritiden? (hur ofta måste ni ladda?)

när ni spelar in video eller ljud, får ni med blåsljud och det är blåsigt ute -> det finns på galaxy s och det gör den nästan omöjligt att prata i telefonen om det är blåsigt ute.(omöjligt för den andre att höra)

Postad 12 May 2011 - 08:30

Unregistered0417a23d
  • Unregistered0417a23d
  • Användare

• 179 inlägg
  • 0
Från pocketnow-recensionen:
"For example, pressing the home button often resulted in a 1-2 second display before the homescreen appeared. Then, once on the homescreen, some widgets had trouble redrawing. This was easily fixed with a third party launcher, confirming our suspicion that TouchWiz 4.0 on the homescreen is a bit resource intensive."

Arghh!! Vad är det här? Super-lagg?

Är det så här verkar S2 bli en kortvarig bekantskap för mig - innan jag hoppar på S3 (om ryktet stämmer).

Får givetvis också överväga att byta launcher, men jag tycker Touchwiz 4 verkar bra!

Postad 12 May 2011 - 08:42

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Mysko..
Tror inte jag läst nån klaga över det tidigare.
Och de på xda brukar vara bra på att klaga.

Men som sagt..Byta launcher i värsta fall,är ju inte så farligt.

Edit

Galaxy S II Overclocked to 1.5GHz: 4000+ in Quadrant!
:P

http://forum.xda-dev...d.php?t=1075061

Redigerat av moparman, 12 May 2011 - 09:05.

Postad 12 May 2011 - 09:12

klauzer
  • klauzer
  • Lärjunge

• 459 inlägg
  • 0
Kan någon berätta lite mer om batteritiden?

Hur länge räcker den?

Postad 12 May 2011 - 09:17

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Byebye LG 2x

Bifogad fil  SGS2.HOLY1305186552791.jpg   26.55K   0 Antal nerladdningar

Postad 12 May 2011 - 09:29

Unregisteredf68ca3cd
  • Unregisteredf68ca3cd
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Kan någon berätta lite mer om batteritiden?

Hur länge räcker den?

Ingen som har haft en tillräckligt länge för att ladda och ladda ur batteriet några gånger och därför ingen som kan ge ett vettigt svar på frågan.

Redigerat av Unregisteredf68ca3cd, 12 May 2011 - 09:32.

Postad 12 May 2011 - 09:41

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Finns en del som skrivit om det på swedroid.
Verkar var riktigt bra batteritid redan från början för en sån här telefon.
Men vi får nog vänta nån vecka innan vi vet mer säkert.
Enligt alla recensioner iaf så ska den ligga riktigt bra till när de gäller strömförbrukning.

Läste dock nå om en bugg som vissa fått som drar ut batteriet fortare än vad de ska göra

Postad 12 May 2011 - 09:47

Unregistered0650da58
  • Unregistered0650da58
  • Beroende

• 1220 inlägg
  • 0

Från pocketnow-recensionen:
"For example, pressing the home button often resulted in a 1-2 second display before the homescreen appeared. Then, once on the homescreen, some widgets had trouble redrawing. This was easily fixed with a third party launcher, confirming our suspicion that TouchWiz 4.0 on the homescreen is a bit resource intensive."

Arghh!! Vad är det här? Super-lagg?

Är det så här verkar S2 bli en kortvarig bekantskap för mig - innan jag hoppar på S3 (om ryktet stämmer).

Får givetvis också överväga att byta launcher, men jag tycker Touchwiz 4 verkar bra!

Låter konstigt... ALLA andra rescenioner säger att detta är den snabbaste telefonen någonsin och att dom hur dom än gör inte får den att lagga.

Finns en del som skrivit om det på swedroid.
Verkar var riktigt bra batteritid redan från början för en sån här telefon.
Men vi får nog vänta nån vecka innan vi vet mer säkert.
Enligt alla recensioner iaf så ska den ligga riktigt bra till när de gäller strömförbrukning.

Läste dock nå om en bugg som vissa fått som drar ut batteriet fortare än vad de ska göra

Kommer bli kul att se Swedroid rescension eftersom dom brukar vara rätt så bra. Gissar på att den dyker upp imorgon lagom till helgen.

Postad 12 May 2011 - 09:49

Unregisteredf68ca3cd
  • Unregisteredf68ca3cd
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Låter konstigt... ALLA andra rescenioner säger att detta är den snabbaste telefonen någonsin och att dom hur dom än gör inte får den att lagga.

Där är ett "lagg" när man trycker på homeknappen, men det verkar vara medvetet ditlagt (för att emulera iPhones som alla har just den delayn) eftersom när du trycker på "back" så är det instant. Givetvis sker det andra saker bakom kulisserna men den upplevda hastigheten skiljer rätt markant.

Testa att starta vilken liten app som helst, Clock t.ex.
Tryck på homeknappen och jämför med att trycka på backknappen, skulle tippa på nästan dubbelt så lång tid vid home.

Postad 12 May 2011 - 10:03

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Tack för svaret...
Lite trist att de gjort så...Jaja tror inte de är nå ja bryr mg om

Postad 12 May 2011 - 10:38

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0
Tror det blir så för att om man trycker home så är programmet igång i bakgrunden, om man trycker bakåt så stängs det ner direkt, lite beroende på app.

Postad 12 May 2011 - 11:33

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

• 616 inlägg
  • 0

Tror det blir så för att om man trycker home så är programmet igång i bakgrunden, om man trycker bakåt så stängs det ner direkt, lite beroende på app.

Är det verifierat att det medvetet lagt in lagg?
(de borde de åtminstone ha gjort en snygg animation som tex att fönstret zoomades ut och minimerades så man vet att det fortfarande körs i minnet)

fast jag gillar inte riktigt när man råkar komma åt backknappen så programmet avslutas. (att deklarera med skatteverkets app var inte kul när man stängde programmet istället för att backa).
Det är en designmiss. ibland skulle man vilja stänga av den när man är i program och istället ha en knapp på skärmen.
(det är ofta man kommer åt den oavsiktligt)

Postad 12 May 2011 - 12:26

Unregistered0417a23d
  • Unregistered0417a23d
  • Användare

• 179 inlägg
  • 0

Där är ett "lagg" när man trycker på homeknappen, men det verkar vara medvetet ditlagt (för att emulera iPhones som alla har just den delayn) eftersom när du trycker på "back" så är det instant. Givetvis sker det andra saker bakom kulisserna men den upplevda hastigheten skiljer rätt markant.

Testa att starta vilken liten app som helst, Clock t.ex.
Tryck på homeknappen och jämför med att trycka på backknappen, skulle tippa på nästan dubbelt så lång tid vid home.

Om de lagt till en fördröjning på upp till två sekunder för att emulera iPhone, vilket i sig verkar udda, har de misslyckats... Min hemknapp på iP4 har inte en lagg på 1-2 sekunder.

Postad 12 May 2011 - 12:45

Unregistered8b705007
  • Unregistered8b705007
  • Lärjunge

• 474 inlägg
  • 0

(det är ofta man kommer åt den oavsiktligt)

Nackdelen med touch-knappar helt klart. Jag har faktiskt aldrig förstått varför någon vill ha såna knappar alls. Det kryllar ju av dem på plattskärmar, spisar etc. Trots att de suger rejält och det inte är någon som helst wow-faktor längre. Det behövs uppenbarligen fler ergonomer hos de flesta tillverkare.. :-P

Postad 12 May 2011 - 12:50

daniel.l
  • daniel.l
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0
Sant, där föredrar jag de fysiska knapparna på Sony Ericsson Arc.

Tycker borde det är en designmiss med "backknappen" samt även också för volymregleraren. Borde suttit på motsatt sida i båda fallen!

Postad 12 May 2011 - 13:00

igranit
  • igranit
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Jag köpte precis telefonen från OnOff Mobilia i Malmö. Tydligen har de 10% rabatt på ALLA varor från torsdag till söndag.
Fick den för 5102 kr och det var den enda de hade i lagret... :-(

Hade bokat ett exemplar från Elgiganten men fick veta senare att de inte får in telefonen förrän på tisdag!
Gick förbi OnOff och tänkte att det inte skadar att fråga :-)

Postad 12 May 2011 - 13:19

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
lite halv-OT här. min galaxy 2'a är "postad" från cdon, det var den igår också. dock så har jag inte fått ett bekräftelsemail med kolli-id eller något annat sånt. ska jag höra av mig till kundtjänst, eller kommer det att komma en avisering när mobilen är framme?

Postad 12 May 2011 - 13:35

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

• 616 inlägg
  • 0

Sant, där föredrar jag de fysiska knapparna på Sony Ericsson Arc.

Tycker borde det är en designmiss med "backknappen" samt även också för volymregleraren. Borde suttit på motsatt sida i båda fallen!

Håller med att design mässigt är arcen nästan perfect.
Men det skulle kunna lösas om man kunde deaktivera backknappen och istället lägga en knapp i skärmen. alt använda homeknappen för att stänga program. (nu kan man backa sig ur ett program vilket inte är bra, tänk om webbbläsaen stängde sig om man tryckte en gång för mycket på tillbaka knappen.

Postad 12 May 2011 - 13:45

Mike Xand
  • Mike Xand
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Så, har nu lagt en order hos Katshing, 5036kr kostade kalaset med förlängt Telia vänner surf.
Tur att man väntade en dag så man fick den 90kr billigare :P

Väntar med spänning!!!!!!!!!!!!!

Postad 12 May 2011 - 14:40

Unregisteredf68ca3cd
  • Unregisteredf68ca3cd
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Om de lagt till en fördröjning på upp till två sekunder för att emulera iPhone, vilket i sig verkar udda, har de misslyckats... Min hemknapp på iP4 har inte en lagg på 1-2 sekunder.

Jag har sett det på 3, 3Gs och 4 iaf. 1-2 Sekunder är ju bara ett värde recensenten tagit ur luften för att ha något att skriva, det har inget med den verkliga telefonen att göra :P

Postad 12 May 2011 - 14:42

TheGun
  • TheGun
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0
Jag har en iPhone 4 32 GB att byta med om någon ångrar sitt Galaxy S2 inköp :P

Postad 12 May 2011 - 15:13

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

Håller med att design mässigt är arcen nästan perfect.
Men det skulle kunna lösas om man kunde deaktivera backknappen och istället lägga en knapp i skärmen. alt använda homeknappen för att stänga program. (nu kan man backa sig ur ett program vilket inte är bra, tänk om webbbläsaen stängde sig om man tryckte en gång för mycket på tillbaka knappen.

Om du rootar bör du kunna använda Tasker för att ändra funktion på knapparna, inte helt 100 då den funkar olika på olika enheter. Man skulle ju tex kunna lägga in så att man backar med longpress på bakåtknappen istället. Kan ju vara värt att kolla.
Har inte testat tasker själv än, men folk lovordar det i omdömena.

Tasker

Postad 12 May 2011 - 15:49

MTD
  • MTD
  • Lärjunge

• 393 inlägg
  • 0
Nu har jag använt telefonen sen jag fick den igår och mitt första ord är: Snabbhet.
Allt går väldigt, väldigt snabbt och det tar inte lång tid att ladda en sida via browsern.
Inte ens när man gör vanligt 3g anslutning, så går det fortfarande riktigt, riktigt fort.

Ljudet i handsfreen kunde dock bara bättre.
Samtalskvallitén via det är inte den bästa - Men får godkänt.
Det är samma med musik via handsfreen - får godkänt.
Min gamla Nokia N900 har tex bättre ljud.

Att det skulle vara något "lagg" när man trycker på hemknappen tycker jag är löjligt.
Från det att man har tryckt på den tills man är där tar inte ens 1 sekund.

Kameran är riktigt bra! Det är nog en av dom bästa kameror jag har haft i en mobil.
Jag kan inte riktigt jämföra med SE Arc, då jag inte har tillgång till nån. Men kameran är riktigt, riktigt bra!

Jag har egentligen ingenting negativt att säga om telefonen.
Men så är det väl alltid när man får hem nånting som man är ivrig till att få?
Det negativa kommer alltid senare....

Men som läget är nu så är jag som sagt grymt nöjd!
Via WIFI så laddar sidor lika snabbt som min PC.

Jo, jag har en negativ sak att säga. Men det kan lika gärna vara min router.
Men det tar en bra stund för den att ansluta till det trådlösa nätverket.
När jag kom hem från jobbet idag så gick det inte, men när jag startade om routern så gick det ansluta.
Som sagt, det har inte hänt med någon telefon jag haft tidigare (samma router) eller med någon av
min vänners telefoner när dom är här.
Så jag kan inte riktigt avgöra om det är telefonen eller routern.
Men efter omstart av router så gick det väldigt snabbt.

Grym telefon!

Postad 12 May 2011 - 16:12

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

Ljudet i handsfreen kunde dock bara bättre.
Samtalskvallitén via det är inte den bästa - Men får godkänt.
Det är samma med musik via handsfreen - får godkänt.
Min gamla Nokia N900 har tex bättre ljud.

Jag använder sånna här om man nu inte vill ha BT. Är lång inspelningstid på dem dock, lät skit de första 50-60 timmarna.
Finns det inte dsp/eq i samsungen, om det saknas så prova att dra hem poweramp så kanske du kan bättra på musikljudet.

Postad 12 May 2011 - 17:24

Marlow
  • Marlow
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0
Körde igång Kies 2.0 och den meddelar att det redan finns en uppdatering:
aktuell version PDA:KDD, PHONE:KDH CSC:KDC (NEE) - senaste version PDA:KE1, PHONE:KDJ,CSC:KE1 (NEE).

Någon som testat uppgradera sin Galaxy 2?

Postad 12 May 2011 - 17:49

Unregisteredf68ca3cd
  • Unregisteredf68ca3cd
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Körde igång Kies 2.0 och den meddelar att det redan finns en uppdatering:
aktuell version PDA:KDD, PHONE:KDH CSC:KDC (NEE) - senaste version PDA:KE1, PHONE:KDJ,CSC:KE1 (NEE).

Någon som testat uppgradera sin Galaxy 2?

Jag fick hem någon Camera Firmware update som gick bra att installera, kom via Samsung Apps eller vad det nu kallas :P

Postad 12 May 2011 - 19:05

phnoll
  • phnoll
  • Användare

• 232 inlägg
  • 0
Hittade min lur igår på eftermiddagen och har använt den sedan dess. Den är SNABB! Härlig skärm och touch. Allt är riktigt bra faktiskt :-)

Postad 12 May 2011 - 19:14

tazzi
  • tazzi
  • Forumräv

• 512 inlägg
  • 0

Nu är min beställd hos Tre med Pott 499 abb..

499+99 för mobilen i 18 månader..inte så tokigt.
Grämer mig dock att jag inte ens försökte pruta lite.
Men tjejen i telefon var så trevlig så de kändes fattigt å försöka pruta eller hota med uppsägning :P

säljer själv bla 3 och undrar ifall du har tänkt på att du betalar 18*99kr för mobilen vilket blir ca1800kr. vilket skulle motsvara ca 4månader på ett 499pott. alltså så har 18mån vipps blivit som 22månader och skulle det ändå bli så att du har abonnemanget 24mån har du ju förlorat 1800kr eftersom den ingår på 499pott utan förhöjd på 24mån :P

Postad 12 May 2011 - 19:52

fizz
  • fizz
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0
och nu ligger min från Halebop hos Posten .. jag tror jag blir tokig .. :)

Postad 12 May 2011 - 19:58

Peak76
  • Peak76
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

säljer själv bla 3 och undrar ifall du har tänkt på att du betalar 18*99kr för mobilen vilket blir ca1800kr. vilket skulle motsvara ca 4månader på ett 499pott. alltså så har 18mån vipps blivit som 22månader och skulle det ändå bli så att du har abonnemanget 24mån har du ju förlorat 1800kr eftersom den ingår på 499pott utan förhöjd på 24mån :)

Beställde även jag en på 3 och tog surf max för 299/månad(ringer för 39 öre/minut obs 99öre i öppningsavg per samtal)då jag ringer väldigt lite per månad men gick o byta upp sig senare om man ville. Tog på 24mån men så var det också 3 månader gratis så var ju rätt ok. Ska bli skönt o prova något annat än min X10i. Såg ävan att du som tog 18 månader kunde ha tagit 24 månader och få 3 månader gratis :)

Redigerat av Peak76, 12 May 2011 - 20:00.

Postad 12 May 2011 - 19:59

Perb
  • Perb
  • Användare

• 163 inlägg
  • 0
Damn, sorterad i Göteborg klockan 20.00, hinner den fram till Falun tills imorgon tror ni?

Postad 12 May 2011 - 21:03

Johan_Larsson
  • Johan_Larsson
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Jaha. Nu köpte jag en Galaxy S2 till min son. Handhavandet känns sjukt jobbigt jämfört med iOs. Det känns inte som att något hänger med fullt lika bra som på iPhonen, men det kanske är inbillning? Hur som helst; vad ska man ladda hem för att visa vilken fantastisk telefon jag köpt till en 11-åring? Finns det några coola spel? I marketplace så kändes det som att de flesta spelen var gjorda för typ de där mini-telefonerna från sony-ericson. Tips?

Postad 12 May 2011 - 21:26

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

Jaha. Nu köpte jag en Galaxy S2 till min son. Handhavandet känns sjukt jobbigt jämfört med iOs. Det känns inte som att något hänger med fullt lika bra som på iPhonen, men det kanske är inbillning? Hur som helst; vad ska man ladda hem för att visa vilken fantastisk telefon jag köpt till en 11-åring? Finns det några coola spel? I marketplace så kändes det som att de flesta spelen var gjorda för typ de där mini-telefonerna från sony-ericson. Tips?

Lite beroende på vad du saknar i handhavandet så är det ju oftast konfigurerbart, sen som alltid så är det ju viss tillvänjning.
På vilket sätt tycker du inte den hänger med?

Spel vet jag inget om, har aldrig varit någon mobilspelare :)

Postad 12 May 2011 - 21:26

Unregisteredfbdb34a6
  • Unregisteredfbdb34a6
  • Forumräv

• 510 inlägg
  • 0
Nu har jag pillat på min telefon några timmar och kan säga lite kort vad jag tycker.

1. kvalitetsintrycket är det inget fel på.
2. snabb
3. för stor för byxfickan.
4. grym skärm.
5. 70% batteri kvar efter ca 3 timmars aktivt användande.
6. Lätt och tunn fast det visste ni redan.

Postad 12 May 2011 - 22:09

roggeber
  • roggeber
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Varför går man och köper en high tec pryl till en 11:a åring, för mig helt obegripligt. Det finns enkla och bra mobiler som tillgodoser en 11:a årings behov. Men du har väl tänkt igenom ditt köp ordentligt hoppas jag.

Postad 12 May 2011 - 22:14

Arbu11
  • Arbu11
  • Lärjunge

• 321 inlägg
  • 0
Lite delade tankar, men verkar vara allra mest positivt! :)

För er om funderar på om ni vill ha NFC-versionen eller ej så kan ni kolla här lite om hur framtiden ser ut för NFC: (Är mest intressant mellan 5:30, där länken startar, till 17:00 ungefär) för er som orkar lyssna! Väldigt smarta lösningar! Tror nog jag faktiskt väntar på den med NFC :)

http://www.youtube.c...tailpage#t=332s

Varför går man och köper en high tec pryl till en 11:a åring, för mig helt obegripligt. Det finns enkla och bra mobiler som tillgodoser en 11:a årings behov. Men du har väl tänkt igenom ditt köp ordentligt hoppas jag.

Håller faktiskt med om att det är lite överdrivet för en 11-åring!

Redigerat av Arbu11, 12 May 2011 - 22:17.

Postad 12 May 2011 - 22:19

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

Varför behöll han inte sin iPhone..?

Damn, sorterad i Göteborg klockan 20.00, hinner den fram till Falun tills imorgon tror ni?

Japps, det borde väl vara lugnt? :)

Postad 12 May 2011 - 22:20

MTD
  • MTD
  • Lärjunge

• 393 inlägg
  • 0
Behöver man något displayskydd tro?
Tex coopter eller vad det kallas?

Postad 12 May 2011 - 22:20

Johan_Larsson
  • Johan_Larsson
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Det beror på vad 11-åringen har för behov, inte sant? Om då tiden det tar att försöka få en billig mobil att spela film med undertexter är större än tiden det tar att tjäna 5 000 spänn så blir det ju en ekonomisk vinning att köpa den dyrare mobilen. Dessutom är jag en tekniknörd och han likaledes...

När jag var i hans ålder fick jag en Amiga 500. Den var inte billigare och det var ju en lyckad investering så här i efterhand.

Men det var jävligt OT. Min upplevelse hittills av android är hur som helst att det är sjukt jobbigt att hitta applikationer jämfört med app store. Men, det hör inte hit. Skärmen är ju stor och perfekt för filmtittande, det måste man erkänna. Rappheten vet jag inte. Den kändes inte rappare än ungens gamla Samsung Spica, vad jag märkt hittills - förutom att den spelar 720p-mkv:er utan att svettas.

Det blir kul att se hur batteritiden är. Och tipps på snygga/roliga spel mottages tacksamt.

Postad 12 May 2011 - 22:26

Johan_Larsson
  • Johan_Larsson
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Varför behöll han inte sin iPhone..?

För att iphonen är min och den släpper jag inte ifrån mig förrän 5:an kommer...

Postad 12 May 2011 - 22:36

pixarens
  • pixarens
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0

och nu ligger min från Halebop hos Posten .. jag tror jag blir tokig .. :)

Ska vi gissa? i Alvesta kanske...

Postad 12 May 2011 - 22:44

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

Lite delade tankar, men verkar vara allra mest positivt! :)

För er om funderar på om ni vill ha NFC-versionen eller ej så kan ni kolla här lite om hur framtiden ser ut för NFC: (Är mest intressant mellan 5:30, där länken startar, till 17:00 ungefär) för er som orkar lyssna! Väldigt smarta lösningar! Tror nog jag faktiskt väntar på den med NFC :)

http://www.youtube.c...tailpage#t=332s

Det går att göra mycket kul med nfc frågan är ju bara hur lång tid det tar innan det blir så stort att man har någon praktisk nytta av det.Tekniken kommer ju inte att finnas ute i samhället bara över en natt. Jag tror det kommer att ta minst 1-2 år förmodligen närmare 2 innan man har nån större nytta av det. Kollade inte på hela filmen men på de minuter jag kollade såg jag inte en enda sak som jag saknat tidigare.

Postad 12 May 2011 - 22:48

Unregistered0417a23d
  • Unregistered0417a23d
  • Användare

• 179 inlägg
  • 0

Jag har sett det på 3, 3Gs och 4 iaf. 1-2 Sekunder är ju bara ett värde recensenten tagit ur luften för att ha något att skriva, det har inget med den verkliga telefonen att göra :)

Från det att man har tryckt på den tills man är där tar inte ens 1 sekund.

Skönt! Är det inte värre än iPhone 4 så är det ju hel-lugnt!

Handhavandet känns sjukt jobbigt jämfört med iOs. Det känns inte som att något hänger med fullt lika bra som på iPhonen, men det kanske är inbillning?

Gulp...! ;) Riktigt oroväckande...!!

Tror nog jag faktiskt väntar på den med NFC ;)

NFC är helt klart intressant - personligen vill jag ha det till att betala med och lämna plånboken hemma. Men dit är det långt! :) Vänta på att lokala butiker ska byta ut sina kassor... och när de väl gör det, välja en modell med stöd för NFC. Tror (tyvärr) att det dröjer länge. Minst 5-10 år på mindre orter. Sedan beror det ju på hur länge man tänkt ha telefonen. Planerar man att ha den i typ fem år (eller för att utbyta kontakter) kanske det kan vara idé att invänta NFC-modellen.

Edit: Ops! Såg att Goldstar hade hunnit före med en mer optimistisk tidsbild.

Redigerat av Unregistered0417a23d, 12 May 2011 - 22:50.

Postad 12 May 2011 - 22:53

Johan_Larsson
  • Johan_Larsson
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Gulp...! :) Riktigt oroväckande...!!

Det där handlar ju lite om att i iOs sitter saker liksom "klistrade" under fingret när man skrollar. På android känns det mer som att skrollen har en maxfart, så att när man drar lite gran så åker fingret snabbare än skärmen, om du förstår vad jag menar. När man skrollar mellan sidorna bland applikationerna tycker jag fortfarande att det hackar, men det kanske är pga. den annorlunda skrollen. Hur som helst hade jag det lite jobbigt att surfa, van som jag är vid iphon/ipad.

Jag är ju en mac-geek sen 2000, så jag kanske är partisk. :) Kameran kändes som att den var väldigt känslig för ljus. Och när man zoomar i bilden sedan så blir det bara stora pixlar. Nja. Ovana, kanske? För att se film är den ju bättre än iphone pga. aspect ration på skärmen. 16:9 är ganska skönt ibland...

Postad 12 May 2011 - 22:59

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Du kanske har nått fel med den..
Låter underligt att den skulle vara så trött ?

Postad 12 May 2011 - 23:08

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

Det där handlar ju lite om att i iOs sitter saker liksom "klistrade" under fingret när man skrollar. På android känns det mer som att skrollen har en maxfart, så att när man drar lite gran så åker fingret snabbare än skärmen, om du förstår vad jag menar. När man skrollar mellan sidorna bland applikationerna tycker jag fortfarande att det hackar, men det kanske är pga. den annorlunda skrollen. Hur som helst hade jag det lite jobbigt att surfa, van som jag är vid iphon/ipad.

Jag är ju en mac-geek sen 2000, så jag kanske är partisk. :) Kameran kändes som att den var väldigt känslig för ljus. Och när man zoomar i bilden sedan så blir det bara stora pixlar. Nja. Ovana, kanske? För att se film är den ju bättre än iphone pga. aspect ration på skärmen. 16:9 är ganska skönt ibland...

Nu skiljer det ju från telefon till telefon och mycket beroende på vilken launcher man använder men jag rör sällan mitt finger mer än 1cm när jag scrollar, hastigheten man rör fingret med avgör hur snabb scrollen blir på tex hemsidor och låtlistor. Dock är det sällan jag använder programhanteraren jag tycker det är smidigare med apporganizer sen lägger man den på startskärmen, då slipper man scrolla bland appzen alls när man ska starta något, man lägger dem i kategorier istället

Postad 12 May 2011 - 23:18

Arbu11
  • Arbu11
  • Lärjunge

• 321 inlägg
  • 0

Det går att göra mycket kul med nfc frågan är ju bara hur lång tid det tar innan det blir så stort att man har någon praktisk nytta av det.Tekniken kommer ju inte att finnas ute i samhället bara över en natt. Jag tror det kommer att ta minst 1-2 år förmodligen närmare 2 innan man har nån större nytta av det. Kollade inte på hela filmen men på de minuter jag kollade såg jag inte en enda sak som jag saknat tidigare.

Jag tyckte det var häftigt att kunna bara röra någon annans mobil samtidigt som man har en app igång så connectar de till varandra och man kan möta varandra. Att kunna dela kontakter, appar, info etc. låter ju bara det användbart! :) Är väl en smakfråga såklart, men allt fler mobiler lär ju få NFC redan inom ett år, kanske? :P

NFC är helt klart intressant - personligen vill jag ha det till att betala med och lämna plånboken hemma. Men dit är det långt! :) Vänta på att lokala butiker ska byta ut sina kassor... och när de väl gör det, välja en modell med stöd för NFC.

Tror aldrig riktigt att jag skulle våga lägga in betalkortet på mobilen faktiskt... Känns nog aldrig som att det kommer bli säkrare än att ha ett plastkort... Får väl se hur tekniken utvecklas! ;) De kanske hittar på någon revolutionerande teknik som gör NFC väldigt säkert i den frågan! ;)

Finns väl ingen ny info om när Samsung SGS2 versionen med NFC kommer? Och om den kommer ha 32gb?

Postad 12 May 2011 - 23:30

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0
Finns en tråd om NFC här för den som vill fördjupa sig i ämnet, finns redan en del även i Sverige som testar nfc, men även om ett chip för att tex dela reklam inte kostar många kronor så lär ju lösningar för tex att kunna låsa upp hotellrum, bordingkort och betalning vara dyrare iom att det krävs en säker och stabil lösning. Delvis för betalning så går det säkert till stor del att vidareutveckla dagens lösningar. Men butiker och kiosker måste köpa eller hyra en ny låda och få den installerad, så antagligen kan inte byten ske förrän de ändå ska byta.

Postad 12 May 2011 - 23:51

Plasmapojken
  • Plasmapojken
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0
Jag köpte min på Tele2-store. Jag är helt otroligt imponerad över snabbheten samt alla inbyggda funktioner. Det enda 2 negativa sakerna jag kan säga om den är att plastkåpan på baksidan sitter väldigt hårt och är omöjlig att få av utan någon typ av tillhygge. Lyckligtvis ingen operation som man utför speciellt ofta, så det spelar ingen roll. Den saknar också en dedikerad kameraknapp, så det är väldigt svårt att ta bra bilder. Bytte från en SE Satio, så kameran är en klar nergradering.
I övrigt kan jag bara säga att om ni går i köptankar så är det bara att slå till! Den var rätt svår att få tag i dock, kollade både Elgiganten, Siba och Onoff där de inte fanns. På Mediamarkt finns den men är rätt dyr, cirka 5600.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.