Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

LG 2011 LED Plus med Cinema3D

1495 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
LG LW550W 47" (TV) 5 8.555554 (8) Inga priser
LG LW550W 55" (TV) 5 9.499998 (13) Inga priser
LG LW5500 55" (TV) 1 (0) Inga priser
LG LW5500 42" (TV) 1 (0) Inga priser
LG LW5500 47" (TV) 1 (0) Inga priser
LG LW4500 47" TV - 47LW4500 (TV) 1 (0) Inga priser
LG LW4500 55" (TV) 1 (0) Inga priser
LG LW550W (TV) 5 8.333332 (2) Inga priser
LG LW4500 42" TV - 42LW4500 (TV) 1 6.5 (1) Inga priser
LG LW450N (TV) 4 6.749998 (3) Inga priser
LG LW450N - 47LW450N (TV) 4 6.5 (1) Inga priser
LG 55LW450N TV (TV) 4 9.299998 (9) Inga priser
LG LW650W 55" (TV) 6 9.375 (7) Inga priser
LG 47" TV - 47LW650W (TV) 6 7.90909 (10) Inga priser
LG LW980W 47" TV - 47LW980W (TV) 5 7.666666 (2) Inga priser
LG LW980W - 55LW980W (TV) 2 8.333332 (2) Inga priser
LG LW540N (TV) 1 (0) Inga priser
LG LW540N 47" (TV) 1 (0) Inga priser
19 relaterade trådar
Värt att byta min TV? (6 inlägg) 7 år sedan
Hur svårt kan det va..55” B7 VS 65” LED (6 inlägg) 8 år sedan
1080p/24 (575 inlägg) 12 år sedan
LG Plasma-lineup 2011 (998 inlägg) 12 år sedan
Servicemeny i LG led 2011 (lista?) (1 inlägg) 12 år sedan
Hur eliminera input lag? (7 inlägg) 13 år sedan
3D som kommer nu - Bra eller Dåligt (265 inlägg) 13 år sedan
DLNA-problem med min LG 47LW550W (1 inlägg) 13 år sedan
LG TV Hackande ljud på HD-kanaler. (5 inlägg) 13 år sedan
LG 47LW540N (17 inlägg) 14 år sedan
Philips 55PFL7606T/LG 55LW550W, snarlika (93 inlägg) 14 år sedan
LG LW9800 - Här samlar vi alla info om denna! (226 inlägg) 14 år sedan
Har köpt ny TV och har lite frågor LG 3d (22 inlägg) 14 år sedan
Proiblem med att spela in via usb på min nya LG TV (0 inlägg) 14 år sedan
LG 55LW650W vs Samsung UE55D7005? (17 inlägg) 14 år sedan
Ingen bild på tv när dator kopplas via hembiosystem (2 inlägg) 14 år sedan
MellandagsREA 2011 - Här samlar vi allt (95 inlägg) 14 år sedan
LG 47LW550W alt LG 50PZ 550N alt P 50GT30Y (14 inlägg) 14 år sedan
NY TV! MAX 20.000 CA 50 ". (76 inlägg) 14 år sedan

Postad 02 November 2011 - 22:08

tollen88
  • tollen88
  • Forumräv

• 824 inlägg
  • 0
Ska lw650w vara så här ojämn i kanterna``?
Bifogad fil  20111031_000709.jpg   419.64K   43 Antal nerladdningar

Postad 02 November 2011 - 22:15

andermas
  • andermas
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0

Ska lw650w vara så här ojämn i kanterna``?
Bifogad fil  20111031_000709.jpg   419.64K   43 Antal nerladdningar

Samsung och LG har ju rykte om sig att ha mycket problem med jämn ljusfördelning (clouding + bleeding). Det är något man får räkna med när man köper en LED TV av dessa märken idag. Själv var jag sugen på en LG, men köpte en Philips TV istället för att slippa just detta. Det stör mig otroligt mycket och jag returnerade en Samsung i 7000 serien p.g.a. detta. Det blev en Philips 47" PFL7606T till slut om någon är nyfiken. Sjukt nöjd med denna TV.

MEN, jag tycker att du har fått ett exemplar med extremt mycket ljusläckage. Speciellt nere till höger på panelen. Om du har öppet köp skulle jag returnera och eventuellt byta ut denna TV. Om den är vägghängd kan det hjälpa att ställa TVn med bordsstativ istället. Det ska tydligen kunna hjälpa mot denna typ av problem.

Redigerat av andermas, 02 November 2011 - 22:16.

Postad 02 November 2011 - 22:57

Unregistered2068f764
  • Unregistered2068f764
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

Ja, gissar på att 650'n kör på samma som 550'n och där är det 04.04.10 för tillfället.

Du råkar inte ha den på datorn och kan maila mig?
LG support är ju typ obefintlig.. :/

Postad 02 November 2011 - 23:01

tollen88
  • tollen88
  • Forumräv

• 824 inlägg
  • 0
Ljusläkaget har var obefintligt från början men har blivit som bilden visar efter några månader :/

Postad 02 November 2011 - 23:05

Unregistered2c7ac7de
  • Unregistered2c7ac7de
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0

Enligt manualen så ska det finnas hörlursutgång på fler modeller bl.a. 550.

Det finns på 550, jag fick min reparerad efter det att jag testat den, reparatören sa att man nog inte skulle använda den...

Modulen som hörlursutgången sitter på verkar vara lite racklig, som helhet är det dock en grym tv. Har inga problem som jag lider av, har märkt att ljudet är efter på en del kanaler när jag använder tv-högtalarna, men det är ingen issue för mig eftersom jag alltid använder receivern.

Postad 03 November 2011 - 12:03

evil_nike
  • evil_nike
  • Forumräv

• 702 inlägg
  • 0
Ni som har problem med ljus blödning m.m. Kan ni inte prova "massagetekniken" eller att lätta på skruvarana till höljet en aning.
Folk på avs har fått sina aparater felfria med denna metod. Det är ju värt ett försök iaf.

/Niklas

EDIT. Lägger upp edn igen ifall någon missade det tidigare.

I just want acknowledge that this actually *works*. I've learned that a combination of 'adjusting screw tightness / screen massaging' technique can actually eliminate of any uniformity or side flashlighting in these LCD panels. Props and recognition to mchaney and jltbravo for discovering this.

Techniques for achieving screen uniformity:
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
- My initial screen uniformity out of the box was initially pretty decent. When I started playing around with the 'screw adjustment / massage' techniques I actually made things look worse. Then I learned with a little practice how to use the techniques correctly to control flash lighting and now my screen is *completely uniform*, and I'm confident how to reproduce it.

- Testing conditions: dark screen, full backlighting on (e.g. channel with no signal, just LG cube moving around)

- First thing to understand is the screen is actually flexible and acts as a light guide for the edge LEDs. When you use a piece of tissue and 'massage' the screen (as if wiping clean), you'll notice that you can easily create clouds and move them around(!) as you change the hills/valleys of the flexible screen.

- Best results I finally found for my set were obtained by: 1) Slightly loosening all screws in the side (for me, right side) to release pressure on the side of the screen. 2) Wiping up/down along the right edge, then broad/uniform strokes across (and alternating). The key to getting rid of any edge clouding (most of which I caused) was to relieve pressure by un-tightening *all* of the right bezel screws (instead of just some of the screws), combined with the wiping up/down along the right edge + across the screen.

- RESULT: The LG set's uniformity is very impressive both in local dimming situations as well as edgelit dark screens. Another nice thing is that the edges look significantly darker/cleaner than before when full edge lighting is on. With darker edges (with edge lighting on) the panel's (static) contrast looks even better now (of course dynamic CR continues to look great).

- The good thing is now I feel comfortable if the screen is ever knocked out of 'alignment' (from moving, accidental bumping, etc) resulting in flashlighting, corrections can be easily made to restore the screen's uniformity.

Redigerat av evil_nike, 03 November 2011 - 12:07.

Postad 03 November 2011 - 13:31

NordisFalun
  • NordisFalun
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Ni som har problem med ljus blödning m.m. Kan ni inte prova "massagetekniken" eller att lätta på skruvarana till höljet en aning.
Folk på avs har fått sina aparater felfria med denna metod. Det är ju värt ett försök iaf.

/Niklas

EDIT. Lägger upp edn igen ifall någon missade det tidigare.

Bra tips, det ska jag absolut testa! :)

Postad 03 November 2011 - 13:48

Unregistered2068f764
  • Unregistered2068f764
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Tänkte bara återkoppla till mitt Internet problem om det är nån som är nyfiken.
Har felsökt sjlv och pratat med både LG och Glocalnet och är nu rätt säker på hur det ligger till.

Så här gjorde jag.
Tog hjälp av en polare som kan lite mer om nätverk än mig. Laddade ned WireShark som är ett gratisprogram som analyseras paketen som skickas i nätverket.
Vi såg där att TVn skickar ett broadcast om att få en IP. Det kommer ett svar direkt att du kan ta denna IP.
TVn skickar sedan ut ett nytt broadcast om förfrågan av IP, (vill tydligen inte ha den som den fick)..
Det här startar om 3ggr innan TVn ger upp och tilldelar sig själv en IP av formatet 169.254.xxx.xx som tydligen är en fallback IP som inte går att komma ut på nätet med.

Problemet ligger i att modemet jag har (XAVI 5258 P2) Är låst i bryggat läge och bara skickar info vidare.. Så Glocalnet tycker att en IP av formatet 92.32.xxx.xx är bra för mig TV (vilket är en extern IP, offentlig) . Routern skickar detta vidare. Men TVn kräver en Intern, local IP av formatet 192.168.xxx.xx. Därför försöker TVn att få en ny tills den ger upp.

P.g.a. att routerfunktionen i mitt modem är avstängd (av glocalnet) så kan jag inte heller tilldela en statisk IP av formatet 192.168.xxx.xx eftersom den inte kommer att fungera ute på nätet.

Lösningen är alltså att byta modem, till en med routerfunktion eller koppla in en router mellan modemet och TV som kan skicka en IP som 192.168.xxx.xx.

Så om nån var intresserad och/eller har råkat ut för samma sak så vet ni nu:)

Fortfarande irriterad på både LG och Glocalnet Support som inte ens försökte felsöka saken, utan jag fick göra det själv för att kunna ställa "rätt" frågor innan de brydde sig.

Annars, Bra TV än så länge=)

Postad 04 November 2011 - 00:50

Unregistered1008
  • Unregistered1008
  • Veteran

• 1703 inlägg
  • 0
det verkar som jag blir den första här på Minhembio/Sverige att skaffa en LG 55LEX8 ?
eller är det nån som redan sitter med en sån?

i vilketfall så köper jag tvn härifrån
http://www.alternate...55LEX8/890820/?

allt som allt blir det 2251€ inkl frakt vilket blir strax över 20k

info på tyska
http://www.lg.com/de...d-tv-55LEX8.jsp

det följer med 2st olika längder på flatkabeln som kopplar ihopp tvn med boxen.
en längre för väggmontering och en kortare för standard fästet.
jag kommer att montera tvn på väggen den här gången.
iom att den är så fruktansvärt tunn(0.88cm) så kommer nog en väggmontering bli riktigt snyggt tror jag
+ att boxen inte blir en del av tvn.
("kröken" på fotfästet monteras bort vid väggmontering)

man får hoppa man blir nöjd
det känns lite riskabelt att köpa en tv man inte har sett live men jag tar en chansning.
problemet nu är att man har suttit med en 100% korrekt kalibrerad bild så det skulle inte förvåna mig om man tycker LEX8an har sämre bild än vad man har haft nu.
det blir till att köpa Chroma Pure och en i1 Display PRO igen då så man får även den här tvn kalibrerad.
man har höjt kraven rejält tror jag :)

postar lite kommentarer och givetvis bilder när LEX8an levereras (max 2 veckor)

Redigerat av Unregistered1008, 04 November 2011 - 01:05.

Postad 04 November 2011 - 09:13

flovv
  • flovv
  • Användare

• 231 inlägg
  • 0

det verkar som jag blir den första här på Minhembio/Sverige att skaffa en LG 55LEX8 ?
eller är det nån som redan sitter med en sån?

i vilketfall så köper jag tvn härifrån
http://www.alternate...55LEX8/890820/?

allt som allt blir det 2251€ inkl frakt vilket blir strax över 20k

info på tyska
http://www.lg.com/de...d-tv-55LEX8.jsp

det följer med 2st olika längder på flatkabeln som kopplar ihopp tvn med boxen.
en längre för väggmontering och en kortare för standard fästet.
jag kommer att montera tvn på väggen den här gången.
iom att den är så fruktansvärt tunn(0.88cm) så kommer nog en väggmontering bli riktigt snyggt tror jag
+ att boxen inte blir en del av tvn.
("kröken" på fotfästet monteras bort vid väggmontering)

man får hoppa man blir nöjd
det känns lite riskabelt att köpa en tv man inte har sett live men jag tar en chansning.
problemet nu är att man har suttit med en 100% korrekt kalibrerad bild så det skulle inte förvåna mig om man tycker LEX8an har sämre bild än vad man har haft nu.
det blir till att köpa Chroma Pure och en i1 Display PRO igen då så man får även den här tvn kalibrerad.
man har höjt kraven rejält tror jag :)

postar lite kommentarer och givetvis bilder när LEX8an levereras (max 2 veckor)

Skall bli intressant att se vad du tycker om den.
Undrar dock om du är medveten om att det är aktiv 3d på denna och inte passiv?
Har inte funderat på den alls innan, men den går bort pga det för mig, gillar inte aktiv, får ju bara ont i skallen.
/f

Postad 04 November 2011 - 14:07

Unregistered1008
  • Unregistered1008
  • Veteran

• 1703 inlägg
  • 0

Skall bli intressant att se vad du tycker om den.
Undrar dock om du är medveten om att det är aktiv 3d på denna och inte passiv?
Har inte funderat på den alls innan, men den går bort pga det för mig, gillar inte aktiv, får ju bara ont i skallen.
/f

japp
3dn ser jag bara som en bonus
börjar tröttna på 3d överlag förutom i animerade filmer eller spel där 3D passar bättre.
ont i skallen av Aktiv 3d får man mest om det är mycket crosstalk(dubbelbilder) tycker jag.
får hoppas crosstalk är bättre på den här.

20920 SEK betalt
det är billigt för toppmodellen i 55"!
som ex så gav jag 30000:- för den första 42" Plasman år 2004 :)

Redigerat av Unregistered1008, 04 November 2011 - 14:09.

Postad 04 November 2011 - 15:46

NordisFalun
  • NordisFalun
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

japp
3dn ser jag bara som en bonus
börjar tröttna på 3d överlag förutom i animerade filmer eller spel där 3D passar bättre.
ont i skallen av Aktiv 3d får man mest om det är mycket crosstalk(dubbelbilder) tycker jag.
får hoppas crosstalk är bättre på den här.

20920 SEK betalt
det är billigt för toppmodellen i 55"!
som ex så gav jag 30000:- för den första 42" Plasman år 2004 :)

Sjukt cool TV. Blir spännande att se vad du tycker om den när du har fått den! :)

Postad 05 November 2011 - 00:43

Unregistered1008
  • Unregistered1008
  • Veteran

• 1703 inlägg
  • 0

Sjukt cool TV. Blir spännande att se vad du tycker om den när du har fått den! :)

ett orosmoment finns det
jag börjar nästan fundera på om dom inte har gjort en Snik verision av LEX8an och släppt den i EU
precis som med LW9800 modellen där dom drog ner på antalet LED block till 96
är det samma snåla skit på LEX8an så skickar jag tillbaka den.

är det en snik verision man får så kommer jag att märka det direkt
Halos/Clouding och dassig Svärta ska inte existera på LEX8an.
gör det det så är det inte samma modell man har läst tester om.

om det minsta lilla av det jag nämnde ovan existerar på den modellen jag får så kommer jag att ångra köpet.

varför man är lite skeptisk är att det rekomenderade priset för 55LEX8 i dec 2010 var över 4000€
nu är priset kapat med nästan hälften till 2200€
av vilken anledning undrar man ?

ni förstår att man är orolig :)

läs det här så börjar man ju undra
http://www.digitalve...news-17194.html

Redigerat av Unregistered1008, 05 November 2011 - 00:57.

Postad 05 November 2011 - 03:08

Unregistered1008
  • Unregistered1008
  • Veteran

• 1703 inlägg
  • 0
efter frenetiskt letande på nätet efter kommentarer från LEX8an så visar det sig att tvn är totalt skit.
värst är 3d läget där localdimming fortfarande inte är aktiv vilket gör att svärtan blir grå i 3d.

hittade ett forum från tyskland där dom diskuterar LEX8an och det är skrämmande att se att dom låvande specsen inte håller i praktiken.

saxade problem med LEX8 (översatt så ha översyn ;))

Min LEX är tillbaka igen på tisdag. I Star Wars har vi sett massiva belysning problem. Bilden var hemskt. Dessutom stör belysningen vid kanten mig. Jag kan inte vänja sig

Tyvärr inte. I 3D-läge (från AP) kan ses med mig i varje hörn av ficklampan. Tyvärr är den svarta nivån så illa att du har absolut ingenting att se i mörka filmer. Priest och Thor var ungeniesbar. Sammy å andra sidan såg bra ut.

I standardläget (LD på) bilden ser riktigt bra ut. 16:09 Staplarna är nedtonade anständigt. Jag skulle kunna leva med 2D-bilden när ljusreglering i mörka scener (t.ex. stjärnhimmel på natten) inte skulle vara så roligt. Man ser då varje zon individuellt fördelade i hela bilden helt svart. Små svarta fyrkanter. Min LH 90 har inte nedtonade så perverst.

Tja, det finns saker som jag. Grader av himlen i Star Wars var helt perversa och jag hade en enhet i prisklass förväntas inte. Jag har till slut fick honom att skicka tillbaka. Jag ska nog gå nu direkt till VT30.

svarta fyrkanter från led zonerna och perverst dålig himmel i starwars eller hur ska man översätta? haha

och det med en tv som ska var toppmodellen!?
det var väl det utalandet om fyrkanter från LED zonerna som syns som gjorde att jag nu kastade överföringen på 20900:- i papperskorgen
det blir inget köp här tyvärr.

bläää för nya LG TVs "Lokal Dimma" ;)

länken till HIFI-Forum.de
(dom hanterar det svenska språket bra dom där tyskarna! ;))
http://translate.goo...45-3480-19.html

Redigerat av Unregistered1008, 05 November 2011 - 03:33.

Postad 05 November 2011 - 06:37

Krokodilen31
  • Krokodilen31
  • Användare

• 192 inlägg
  • 0

efter frenetiskt letande på nätet efter kommentarer från LEX8an så visar det sig att tvn är totalt skit.
värst är 3d läget där localdimming fortfarande inte är aktiv vilket gör att svärtan blir grå i 3d.

hittade ett forum från tyskland där dom diskuterar LEX8an och det är skrämmande att se att dom låvande specsen inte håller i praktiken.

svarta fyrkanter från led zonerna och perverst dålig himmel i starwars eller hur ska man översätta? haha

det var väl det utalandet om fyrkanter från LED zonerna som syns som gjorde att jag nu kastade överföringen på 20900:- i papperskorgen

Ok jag jar inte ens funderat på att köpa den där. ej ens läst något test, jag förvånas bara över att du först är så eld och lågor att du beställer den, sen börjar kolla fakta om den och plötsligt går över till läget att LG:n är bara skit, du skulle ju ta hem den och prova själv från början ju om det var något att ha......rätt kul resonemang.......för den kan ju vara en rätt ok tv after all...... eller så är den bara skit som du skriver ovan......

Postad 05 November 2011 - 12:30

NordisFalun
  • NordisFalun
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Du gör nog rätt i att skippa den då. Synd med problemen, för utseendemässigt är det utan tvekan den snyggaste tvn jag har sett!

Postad 05 November 2011 - 12:44

Unregistered1008
  • Unregistered1008
  • Veteran

• 1703 inlägg
  • 0

Ok jag jar inte ens funderat på att köpa den där.

fundera inte äns på LG
det är ju samma skit allting från 2011
nu är det ju nästan gränsfall att även Samsung är bättre ;)

så här ligger det till och det borde alla lära sig av
det spelar ingen roll om 100st bönner lovordar en tv.

dom flesta som är nöjda med sina tv apparater har inga krav och vet inte vad en bra bild är.
dit hör ca 70% av alla kommentarer.
leta fel och avikande kommentarer om en tv om ni ska köpa den,det är oftast dom som stämmer irl

varför jag skulle slå till på LEX8an var ju för att Halos skulle vara borta på LEX8an enligt den här pellejönsen.
http://www.youtube.com/watch?v=U8KZh2NQj90
han påstår att problemen med HALOS ska nu vara helt borta tack vare NANO teknologin.
tokfan står alltså och ljuger.
undra hur mycket han får betalt för att göra det?

när en 55"+ OLED tv ligger under 30k då blir det ett byte inte förr.
LED är på väg nerför och det är LG som leder den nergången

Redigerat av Unregistered1008, 05 November 2011 - 12:59.

Postad 05 November 2011 - 12:56

Evelon
  • Evelon
  • Forumräv

• 515 inlägg
  • 0
Snackade igår med en väl insatt tvhandlare. Frågade då angående returer de haft flest av under 2010/2011. Samsung hade visst väldigt mkt returer pga av cloudingproblem. Han sa att samtliga förra årets paneler innehöll detta problem. LGS passiva 3d skärmar var något bättre men fortfarande relativt mkt returer. De hade än så länge inte haft en enda retur av märket Sharp. Kan kanske bero på att Sharp inte säljs i samma utsträckning? Men de faller ju åndra sidan bort på sin aktiva 3d.

Postad 05 November 2011 - 19:18

pinussen
  • pinussen
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Just införskaffat en 47LW550W, trevlig tv :) Aningen bättre än vår 5 år gamla 36 tums Diboss hehe.. Lite lätt bleeding nere till vänster, kanske går att massera bort om man skulle bry sig för mycket.

Dum fråga, hur får man tag på firmware, enligt LGs hemsida ska 04.04.11 finnas men det finns ingen länk att få ner den på... Samma på tyska supportsidan. TVn har 4.0.nått nu..

//Björn

Postad 06 November 2011 - 12:47

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 0

Just införskaffat en 47LW550W, trevlig tv :) Aningen bättre än vår 5 år gamla 36 tums Diboss hehe.. Lite lätt bleeding nere till vänster, kanske går att massera bort om man skulle bry sig för mycket.

Dum fråga, hur får man tag på firmware, enligt LGs hemsida ska 04.04.11 finnas men det finns ingen länk att få ner den på... Samma på tyska supportsidan. TVn har 4.0.nått nu..

//Björn

Kan du inte koppla in en nätverkskabel i tvn? Klart enklaste sättet. Verkar inte som om 04.04.11 har kommit än. Mycket möjligt att den finns i andra länder,

Postad 06 November 2011 - 13:20

pinussen
  • pinussen
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Jodå, är nätverkad, tänkte att det måste ju fungera så. Men det sättet nämns inte i sätt man kan uppdatera FW. Testade i alla fall att köra uppdateringen via GUIt men den hittar inget.

Fick ner en 04.04.11 från ett italienskt forum men man vet ju inte riktigt om den är generisk :) Får se om man vågar lägga på den..

Postad 07 November 2011 - 11:52

King of Sand
  • King of Sand
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0
Har suktat ett bra tag efter LG 47LW550 och var "tvungen" att slå till när Expert hade 20% rabatt här i Östersund. Kunde inte motstå en prislapp på 8.800:- istället för lägsta pris som just nu är 10.500:- på nätet.

Hur som helst verkar det vara en kompetent sak som tar tid att lära sig. Blev väldigt överraskad t.ex. när jag satt och lekte med min Adroid-platta med ett DLNA-program och irriterade mig på att filmen inte kom upp på plattan när jag klickade på dem. Efter ett tag undrade sambon var TV-programmet tog vägen som hon såg på och då hade alltså filmen startat på TV:n istället! Coolt!

Upptäckte då att TV:n var jättebra på att visa 1080p-material från min NAS men att däremot inte ljudet fungerade på de flesta filmerna. Har ännu inte kollat vilket format som TV:n inte klarar av men det kanske ni andra är haj på. Kommer det någon uppdatering som fixar detta?? Känns ju otroligt korkat att ha en TV som är skitbra på att agera mediaspelare men som inte fixar ljudet.

Clouding / Bleeding hade TV:n problem med från början. Ska kika lite på det där med att lossa skruvar.

3D har jag provat med side-by-side filmer och det ser väldigt bra ut!! Har ännu inte provat "riktig" 3D. Det jag märkt med SBS är att det ser lite pixligt ut om man sitter nära men det gäller ju alla TV-apparater och har inget med LG att göra. Har stört mig mycket på andra TV (aktiv 3D) som visat spökbilder och det har varit svårt att fokusera men LG fixar det där bra tycker jag!

Postad 07 November 2011 - 18:56

waconda
  • waconda
  • Beroende

• 1026 inlägg
  • 0

fundera inte äns på LG
det är ju samma skit allting från 2011
nu är det ju nästan gränsfall att även Samsung är bättre ;)

så här ligger det till och det borde alla lära sig av
det spelar ingen roll om 100st bönner lovordar en tv.

dom flesta som är nöjda med sina tv apparater har inga krav och vet inte vad en bra bild är.
dit hör ca 70% av alla kommentarer.
leta fel och avikande kommentarer om en tv om ni ska köpa den,det är oftast dom som stämmer irl

varför jag skulle slå till på LEX8an var ju för att Halos skulle vara borta på LEX8an enligt den här pellejönsen.
http://www.youtube.com/watch?v=U8KZh2NQj90
han påstår att problemen med HALOS ska nu vara helt borta tack vare NANO teknologin.
tokfan står alltså och ljuger.
undra hur mycket han får betalt för att göra det?

när en 55"+ OLED tv ligger under 30k då blir det ett byte inte förr.
LED är på väg nerför och det är LG som leder den nergången

Ja du, liiite krav har jag allt när jag köper TV och jag är mycket nöjd med min 55LW550W. Jag är framför allt nöjd med att TV:n inte visar upp någon clouding än så länge. Det enda - jag hittat var ett smärre problem med lipsynk som jag hade med min Onkyo förstärkare men som nu är borta. Förstod jag dig rätt när du aldrig köpte en LG efter att ha varit väldigt ivrig och nu helt plötsligt efter att ha läst en del negativt på vissa fora totaldissar samma TV?. Du har alltså inte själv sett TVn i verkligheten??

Jag är helt säker på att det finns LG-apparater därute som inte alls är bra. Cloudingen på TVn några inlägg upp visar på det men att dra alla LG över en kam vore att ta kan jag tycka, särskilt som du inte sett TVn med egna ögon ens i butik :). Själv är jag fortfarande lite orolig över om clouding kan komma smygande med tiden. Det enda jag vet om min nästa TV är att det kommer att vara större än 55", vilken teknik den kommer att ha struntar jag i bara mina ögon mår bra av att kolla in sport och film på den. ^_^

Postad 07 November 2011 - 19:03

Unregistereda04d67fb
  • Unregistereda04d67fb
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Är i valet och kvalet mellan LG och samsung, och en undran är om lg:s nya tv-s (tex lv550w, lw550w), klarar att köra ut 5.1-ljud på optisk?

Förhoppningen är att köra ut ljudet från tv-n till min 5.1-förstärkare med optisk anslutning.
Kommer köra boxer-kort (dig.tv) direkt i tv-n, och sedan köra en ps3 till tv-n med HDMI.
Frågan är dock om tv-n klarar att skicka ut ljudet i 5.1 om det kommer med HDMI till tv-n? Vad jag förstått på äldre lg-s så har de bara gett ut 2.0 ljud i dessa fall?

Att köra ljudet till förstärkaren optiskt från tv-n i alla lägen är för att inte behöva välja "source" på förstärkaren varje gång man ändrar källa.

Vore jättekul om någon kan svara på detta! :)

Redigerat av Unregistereda04d67fb, 07 November 2011 - 19:04.

Postad 07 November 2011 - 19:11

King of Sand
  • King of Sand
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0

Är i valet och kvalet mellan LG och samsung, och en undran är om lg:s nya tv-s (tex lv550w, lw550w), klarar att köra ut 5.1-ljud på optisk?

Förhoppningen är att köra ut ljudet från tv-n till min 5.1-förstärkare med optisk anslutning.
Kommer köra boxer-kort (dig.tv) direkt i tv-n, och sedan köra en ps3 till tv-n med HDMI.
Frågan är dock om tv-n klarar att skicka ut ljudet i 5.1 om det kommer med HDMI till tv-n? Vad jag förstått på äldre lg-s så har de bara gett ut 2.0 ljud i dessa fall?

Att köra ljudet till förstärkaren optiskt från tv-n i alla lägen är för att inte behöva välja "source" på förstärkaren varje gång man ändrar källa.

Vore jättekul om någon kan svara på detta! :)

Jag kör HDMI från dekoder och dator till TV:n (lw550) och skickar sedan ljudet optiskt till stärkaren. När man valt rätt inställning på TV:n (surround auto) så skickas rätt ljudsignal till stärkaren, dvs 5.1 när det är sån signal och vanlig PCM när det är det som gäller.

Postad 07 November 2011 - 19:16

Unregistered2068f764
  • Unregistered2068f764
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Jahapp, har börjat "testa" TVn (LW650W) lite mer nu och inser att input lag är riktigt dåligt. Har mätt upp det till 100ms jämfört med min ViewSonic skärm.
Enligt rykten ska en av LGs tidigare uppdateringar sänkt input lag till 25-30ms i bildläge "Spel". Tyvärr är ju denna förbättring inget jag upplevt. Kö nu med programvara 04.04.10
Har ni andra märkt samma sak eller har ni fått det att funka bra?
Här kan ni testa input lag: http://tft.vanity.dk/
Är det nåt mer jag måste göra än sätta bildläge = Spel och se till så allt bild lull lull är av?

Postad 07 November 2011 - 19:48

Unregistereda04d67fb
  • Unregistereda04d67fb
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

Jag kör HDMI från dekoder och dator till TV:n (lw550) och skickar sedan ljudet optiskt till stärkaren. När man valt rätt inställning på TV:n (surround auto) så skickas rätt ljudsignal till stärkaren, dvs 5.1 när det är sån signal och vanlig PCM när det är det som gäller.

Tack för denna input! Kanon, då kan jag släppa den frågeställningen! :)

Postad 07 November 2011 - 23:47

Unregistered33aea5f7
  • Unregistered33aea5f7
  • Veteran

• 1610 inlägg
  • 0
Detta har visst inte kommit upp tidigare så här kommer instruktioner för hur man kommer in i service- och EZAdjust-menyerna.

I EZAdjust kan man bl a aktivera THX-inställningar för bild och 3D, MYCKET trevligt. De viktigaste valen i den menyn är beskrivna på

http://www.avsforum....84#post21146684

http://openlgtv.org....e_menus_/_modes

finns instruktioner. Man kan använda en vanlig billig universalfjärr för att skicka de IR-koder som krävs, har man en Harmony är det enkelt att programmera in koderna i den, instruktioner finns här:

http://openlgtv.org....paces.com.2F.29

(ursäkta de långa URL-erna, det går inte att göra avancerad formatering i Androids webbläsare)

Redigerat av Unregistered33aea5f7, 07 November 2011 - 23:58.

Postad 08 November 2011 - 06:09

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 0

Jahapp, har börjat "testa" TVn (LW650W) lite mer nu och inser att input lag är riktigt dåligt. Har mätt upp det till 100ms jämfört med min ViewSonic skärm. Enligt rykten ska en av LGs tidigare uppdateringar sänkt input lag till 25-30ms i bildläge "Spel". Tyvärr är ju denna förbättring inget jag upplevt. Kö nu med programvara 04.04.10 Har ni andra märkt samma sak eller har ni fått det att funka bra? Här kan ni testa input lag: http://tft.vanity.dk/ är det nåt mer jag måste göra än sätta bildläge = Spel och se till så allt bild lull lull är av?

Hur gör man för att testa? Fattar inget...plus att jag har en stor reklambanner mitt i all text som jag inte får bort på sidan

Postad 08 November 2011 - 09:15

Unregistered2068f764
  • Unregistered2068f764
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

Hur gör man för att testa? Fattar inget...plus att jag har en stor reklambanner mitt i all text som jag inte får bort på sidan

Du får ladda ned "programmet" på sidan som är en klocka som räknar. Meningen är att du ska ha två skärmar i klonat läge. Starta klockan och ta ett kort med en kamera.
Skillnaden i tid är skillnad i input lag. Alltså mäter den skillnad mellan två skärmar.
Min vanliga datorskärm vs TVn gav en skillnad på 100ms. D.v.s att inputlag är 100ms sämre på LGn än på skärmen. Antagligen har jag några ms på skärmen också.. Så 120-130ms input lag på LW650W är vad jag uppmätt. Inte alls i linje med vad "uppdateringen" sägs ha gjort. nedåt 20-30ms..

Postad 08 November 2011 - 11:42

evil_nike
  • evil_nike
  • Forumräv

• 702 inlägg
  • 0

Har suktat ett bra tag efter LG 47LW550 och var "tvungen" att slå till när Expert hade 20% rabatt här i Östersund. Kunde inte motstå en prislapp på 8.800:- istället för lägsta pris som just nu är 10.500:- på nätet.

Hur som helst verkar det vara en kompetent sak som tar tid att lära sig. Blev väldigt överraskad t.ex. när jag satt och lekte med min Adroid-platta med ett DLNA-program och irriterade mig på att filmen inte kom upp på plattan när jag klickade på dem. Efter ett tag undrade sambon var TV-programmet tog vägen som hon såg på och då hade alltså filmen startat på TV:n istället! Coolt!

Upptäckte då att TV:n var jättebra på att visa 1080p-material från min NAS men att däremot inte ljudet fungerade på de flesta filmerna. Har ännu inte kollat vilket format som TV:n inte klarar av men det kanske ni andra är haj på. Kommer det någon uppdatering som fixar detta?? Känns ju otroligt korkat att ha en TV som är skitbra på att agera mediaspelare men som inte fixar ljudet.

Clouding / Bleeding hade TV:n problem med från början. Ska kika lite på det där med att lossa skruvar.

3D har jag provat med side-by-side filmer och det ser väldigt bra ut!! Har ännu inte provat "riktig" 3D. Det jag märkt med SBS är att det ser lite pixligt ut om man sitter nära men det gäller ju alla TV-apparater och har inget med LG att göra. Har stört mig mycket på andra TV (aktiv 3D) som visat spökbilder och det har varit svårt att fokusera men LG fixar det där bra tycker jag!

Det lät spännande. Kan du förklara lite mer? Kan man tex. via youtube appen streama till tvn? Nu har jag iof iPad men det kanske funkar med den med.

/Niklas

Postad 08 November 2011 - 13:07

Paganmoon
  • Paganmoon
  • Beroende

• 1111 inlägg
  • 0

Jahapp, har börjat "testa" TVn (LW650W) lite mer nu och inser att input lag är riktigt dåligt. Har mätt upp det till 100ms jämfört med min ViewSonic skärm.
Enligt rykten ska en av LGs tidigare uppdateringar sänkt input lag till 25-30ms i bildläge "Spel". Tyvärr är ju denna förbättring inget jag upplevt. Kö nu med programvara 04.04.10
Har ni andra märkt samma sak eller har ni fått det att funka bra?
Här kan ni testa input lag: http://tft.vanity.dk/
Är det nåt mer jag måste göra än sätta bildläge = Spel och se till så allt bild lull lull är av?

Har själv en LW550W och inte märkt av någon input lag.
Jag hade läst på några forum att det blir en hel del lag om man kör på HDMI 1 (ingången med ARC), men att det funkar bättre på de andra 3 ingångarna, så jag kör på HDMI 3 för PS3:an just nu, och som sagt så funkar det fint för min del.

/P

Postad 08 November 2011 - 15:28

Unregistered2068f764
  • Unregistered2068f764
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

Jag hade läst på några forum att det blir en hel del lag om man kör på HDMI 1 (ingången med ARC), men att det funkar bättre på de andra 3 ingångarna, så jag kör på HDMI 3 för PS3:an just nu, och som sagt så funkar det fint för min del.

/P

Aha!! Tack för den infon. Ska defintivt testa de andra ingångarna när jag kommer hem. Kör på HDMI1 just nu. Förhoppningsvis är det som stökar till det.

Återkommer med resultat!!

Följdfråga, nån som fått LG app till iphone att fungera? (LGTV Remote). Jag får nämligen kontakt med TVn men parningsnyckeln är antingen bara fylld med prickar eller helt tom.

/Tenn

Postad 08 November 2011 - 15:37

evil_nike
  • evil_nike
  • Forumräv

• 702 inlägg
  • 0
Ett annat tips angående laggen. Döp om HDMI ingången (ettan) till PC så ska det oxå bli bättre. Det kanske är samma som att använda en annan ingång, vet ej, men jag kommer att köra allt på en hdmi och då är det bättre att döpa om den.

/Niklas

Postad 08 November 2011 - 15:46

King of Sand
  • King of Sand
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0

Det lät spännande. Kan du förklara lite mer? Kan man tex. via youtube appen streama till tvn? Nu har jag iof iPad men det kanske funkar med den med.

/Niklas

Tror inte att det finns något program som kan köra youtube på detta sätt. Det enda det här programmet gör är att man kan klicka på önskad fil och välja till vilken dlna-spelare den ska spelas upp på. Lite av en fjärrkontroll alltså. Detta hade jag dock ingen aning om när jag micklade med det så jag blev som lite förvånad.

Postad 08 November 2011 - 15:51

King of Sand
  • King of Sand
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0

Citerar min egen post. Efter att ha läst lite i tråden har jag sett att det är DTS som inte stöds av TV:n men det visste ni nog redan. Om LG lyckas göra en "passtrough" så vore ju det toppen, för då är det en riktigt kompetent mediaspelare. Den enda som saknas då är att den ska lyckas titta i *.rar-filer men det är väl att begära för mycket.. Inte är det väl så bra att Plex fixar det? Tänkte på att Plex är en XBMC-variant och att XBMC klarar det så kanske det är så?!

Postad 08 November 2011 - 16:33

Unregistered2068f764
  • Unregistered2068f764
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

Ett annat tips angående laggen. Döp om HDMI ingången (ettan) till PC så ska det oxå bli bättre. Det kanske är samma som att använda en annan ingång, vet ej, men jag kommer att köra allt på en hdmi och då är det bättre att döpa om den.

/Niklas

PC eller Spel på HDMI1 fungerar inte. Det testade jag igår. Men ska testa på en annan ingång ikväll..

Postad 08 November 2011 - 18:14

Tigerofsweden
  • Tigerofsweden
  • Beroende

• 1356 inlägg
  • 0
@Patrik_G
va inte du GALET nöjd med din LX950 ? hur kommer det sig att du ska köpa en ny ...

är det många här som handlat något av de nyare LCD-LED apparaterna eller ? tycker inte man ser sååå mkt om dom ännu ...

Postad 08 November 2011 - 20:30

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 0

/P

Själv märker jag inte av något input lag och jag använder HDMI 1. Hade ju varit kul och testa ifall man nu skulle märka av någon skillnad iom att byta ingång men det känns drygt eftersom jag använder ARC via recievern.

Postad 09 November 2011 - 11:50

evil_nike
  • evil_nike
  • Forumräv

• 702 inlägg
  • 0

PC eller Spel på HDMI1 fungerar inte. Det testade jag igår. Men ska testa på en annan ingång ikväll..

Vad menar du med, fungerar inte? Att döpa om eller att koppla in? Låter skumt hur som helst.

/Niklas

Postad 09 November 2011 - 14:30

Unregistereda04d67fb
  • Unregistereda04d67fb
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

Måste bara dubbelkolla innan man handlar, du menar alltså att man kan sätta "Digital ljudutgång" till Surround Auto?

När jag kikade i manualen på nätet så såg jag att det även fanns en variant under "Ljudläge" som heter Infinite 3D Sorround, men den omvandlar vad jag kan förstå vanligt 2.0-ljud till surround-ljud vilket man inte vill ha.

Postad 09 November 2011 - 21:46

Unregistered2068f764
  • Unregistered2068f764
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

Vad menar du med, fungerar inte? Att döpa om eller att koppla in? Låter skumt hur som helst.

/Niklas

Menade bara att lagget inte blev bättre fastän jag satte etikett på ingången till PC eller SPEL=)
Testade de andra hdmi ingångarna också och input-lag är lika kasst där. Så tyvärr verkar det som att LG inte förbättrat nånting gällande input lag. Lite besviken att de går ut med sån info å sen visar det sig att det inte stämmer. Varför har man ett SPEL läge om det är lika långsamt de andra?

En annan sak som en del kanske funderat på. Upplösningen i 3d är inte bättre än förut. du ser fortfarande 540 linjer per öga. Det LG gjorde var att göra om algoritmen så att de fick använda stämpel 3D HD elöler vad den heter..
För visst är det väl så att polariseringsfiltret som sitter i TVn är statiskt. D.v.s det finns inget LG kan göra för att "öka" upplösning per öga. Det är statiskt 540 rader med en polarisation och 540 med en annan. Det finns väl ingen "shutter" funktion i LGs polarisationsfilter ?? Eller har jag fel?

Postad 09 November 2011 - 22:11

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 0

Menade bara att lagget inte blev bättre fastän jag satte etikett på ingången till PC eller SPEL=)
Testade de andra hdmi ingångarna också och input-lag är lika kasst där. Så tyvärr verkar det som att LG inte förbättrat nånting gällande input lag. Lite besviken att de går ut med sån info å sen visar det sig att det inte stämmer. Varför har man ett SPEL läge om det är lika långsamt de andra?

En annan sak som en del kanske funderat på. Upplösningen i 3d är inte bättre än förut. du ser fortfarande 540 linjer per öga. Det LG gjorde var att göra om algoritmen så att de fick använda stämpel 3D HD elöler vad den heter..
För visst är det väl så att polariseringsfiltret som sitter i TVn är statiskt. D.v.s det finns inget LG kan göra för att "öka" upplösning per öga. Det är statiskt 540 rader med en polarisation och 540 med en annan. Det finns väl ingen "shutter" funktion i LGs polarisationsfilter ?? Eller har jag fel?

Testa byt HDMI-kabel, var ju någon här som hade input lag problem och det var visst kabeln som spökade.
Annars är det ju något fel på din tv, ingen annan verkar ha så kraftigt input lag så det märks av.

Vad är det för 3D material du tittar på? Spel i side-by-side ser ganska dåligt ut i jämförelse med t.ex Avatar 3D. Är själv lite sugen på att se hur det nya Batman-spelet ser ut i 3D eftersom det ska använda sig av stereoskopisk 3D.

Postad 09 November 2011 - 22:13

pinussen
  • pinussen
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Har inte märkt av nån lagg när jag spelat, har iofs bara kört lite GT5 än så länge. Maila supporten, fick faktiskt support på andra försöket :)

Frågade efter FW som de hade på sin hemsida, 04.04.11, fick tillbaks en länk till 04.00.39... Frågade igen och fick tillbaka en länk till 04.04.10 samt att de meddelade hemsideansvariga att det var fel på nedladdning av 04.04.11, blev tom cc:ad :)

Får testa att spela lite på 04.04.10.

//Björn

Postad 09 November 2011 - 23:06

Unregistered2068f764
  • Unregistered2068f764
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

Testa byt HDMI-kabel, var ju någon här som hade input lag problem och det var visst kabeln som spökade.
Annars är det ju något fel på din tv, ingen annan verkar ha så kraftigt input lag så det märks av.

Vad är det för 3D material du tittar på? Spel i side-by-side ser ganska dåligt ut i jämförelse med t.ex Avatar 3D. Är själv lite sugen på att se hur det nya Batman-spelet ser ut i 3D eftersom det ska använda sig av stereoskopisk 3D.

Va? Kan HDMI kablen göra så? Intresant, kommer testa det så fort jag får en ny hdmi-kabel=) Måste ju skaffa en 3d-Blueray spelare också. och med den en till hdmi kabel.

Har inte kollat på nåt speciellt 3d material, men du ser det tydligt direkt du sätter på dig glasögonen och kollar på TVn. Ställ dig nära så syns det direkt=)
Det jag menar är att Det jag menar är att polarisationsfiltret är väl statiskt så du kommer alltid se 540 linjer per öga. Alltså tycker jag LG's försök till att hävda full HD 3D är lite kryphålsfiske eftersom det ff är 540 linjer per öga, inte 1080 som man gärna tror när man läse Full HD=)

Postad 10 November 2011 - 13:55

Paganmoon
  • Paganmoon
  • Beroende

• 1111 inlägg
  • 0

Kan det vara nån skillnad i skärmarna eller bildbehandlingen mellan LW550 och LW650 då isåfall? Eller är jag inte lika kräsen när det gäller laggen kanske. Ska testa senare idag med att köra min datorskärm bredvid tv:n och jämföra, så får vi se om jag också egengtligen har 100ms lagg men inte märker av det.

Samtidigt verkar det lite skumt om HDMI kabeln skulle spöka med laggen, hur isåfall?

Ingen shutter funktion i skärmen heller (det ryktas dock att Samsung kommer med nått sånt nästa år), så det är fortfarande 540 per öga. Förstår inte riktigt hur dom får till det till 1080 per öga i sina beräkningar.

/P

Postad 10 November 2011 - 14:13

andypandyswe
  • andypandyswe
  • Lärjunge

• 415 inlägg
  • 0

Kan det vara nån skillnad i skärmarna eller bildbehandlingen mellan LW550 och LW650 då isåfall? Eller är jag inte lika kräsen när det gäller laggen kanske. Ska testa senare idag med att köra min datorskärm bredvid tv:n och jämföra, så får vi se om jag också egengtligen har 100ms lagg men inte märker av det.

Samtidigt verkar det lite skumt om HDMI kabeln skulle spöka med laggen, hur isåfall?

Ingen shutter funktion i skärmen heller (det ryktas dock att Samsung kommer med nått sånt nästa år), så det är fortfarande 540 per öga. Förstår inte riktigt hur dom får till det till 1080 per öga i sina beräkningar.

/P

Tror att ändringen av algoritmen var att istället för att visa 2 bilder under en period på 1/200 sekund (540 linjer på varje bild) så visas nu 4 bilder under samma intervall, 2 x 540 för vänster öga och 2 x 540 för höger öga. Dvs 1080i per öga.

Postad bild

Postad 10 November 2011 - 15:16

Paganmoon
  • Paganmoon
  • Beroende

• 1111 inlägg
  • 0

Tror att ändringen av algoritmen var att istället för att visa 2 bilder under en period på 1/200 sekund (540 linjer på varje bild) så visas nu 4 bilder under samma intervall, 2 x 540 för vänster öga och 2 x 540 för höger öga. Dvs 1080i per öga.

Postad bild

Det är ju samma bild, på exakt samma rader, det blir ju inte 1080 linjer för det? med den logiken (visa samma bild 4 gånger) så borde ju dom kunna säga att dom visar 2160 linjer. Den bilden är väl förresten från flatpanelshd.dk, och inte officiellt från LG?
Hursom, nu dissar jag inte LG's passiva 3D, tycker det ser utmärkt ut, utan att göra mina ögon trötta, men fattar inte riktigt hur dom kan få till 1080 linjer per öga, det dom däremot kan syfta på med full HD 3D är att 540 linjer per öga tolkas av hjärnan som 1080 rader, men det var ju sant innan ändringen av algoritmen också.

/P

Postad 10 November 2011 - 15:43

andypandyswe
  • andypandyswe
  • Lärjunge

• 415 inlägg
  • 0

Det är ju samma bild, på exakt samma rader, det blir ju inte 1080 linjer för det? med den logiken (visa samma bild 4 gånger) så borde ju dom kunna säga att dom visar 2160 linjer. Den bilden är väl förresten från flatpanelshd.dk, och inte officiellt från LG?
Hursom, nu dissar jag inte LG's passiva 3D, tycker det ser utmärkt ut, utan att göra mina ögon trötta, men fattar inte riktigt hur dom kan få till 1080 linjer per öga, det dom däremot kan syfta på med full HD 3D är att 540 linjer per öga tolkas av hjärnan som 1080 rader, men det var ju sant innan ändringen av algoritmen också.

/P

Som jag tolkar det (och jag är hyfsat övertygad om att jag har rätt) så visas
först: rad 1, 3, 5, 7... av 1080p -bilden som ska till vänster öga. Dessa visas alltså på polarisationsfiltrets vänster-öga-rader.
sedan rad 2, 4, 6, 8... av 1080p -bilden som ska till vänster öga Dessa visas också på polarisationsfiltrets vänster-öga-rader.
sedan rad 1, 3, 5, 7... av 1080p -bilden som ska till höger öga. Dessa visas på polarisationsfiltrets höger-öga-rader.
sedan rad 2, 4, 6, 8 av 1080p -bilden som ska till höger öga. Dessa visas också på polarisationsfiltrets höger-öga-rader.

mao får du en 1080i -bild till varje öga. Observera i'et i 1080i = interlaced = du får den i två steg, men det är inte samma bild 2ggr.

Postad 10 November 2011 - 16:25

Paganmoon
  • Paganmoon
  • Beroende

• 1111 inlägg
  • 0

Som jag tolkar det (och jag är hyfsat övertygad om att jag har rätt) så visas
först: rad 1, 3, 5, 7... av 1080p -bilden som ska till vänster öga. Dessa visas alltså på polarisationsfiltrets vänster-öga-rader.
sedan rad 2, 4, 6, 8... av 1080p -bilden som ska till vänster öga Dessa visas också på polarisationsfiltrets vänster-öga-rader.
sedan rad 1, 3, 5, 7... av 1080p -bilden som ska till höger öga. Dessa visas på polarisationsfiltrets höger-öga-rader.
sedan rad 2, 4, 6, 8 av 1080p -bilden som ska till höger öga. Dessa visas också på polarisationsfiltrets höger-öga-rader.

mao får du en 1080i -bild till varje öga. Observera i'et i 1080i = interlaced = du får den i två steg, men det är inte samma bild 2ggr.

isåfall borde ju bilden hoppa en pixel upp och ner 2 gånger per uppdatering, och isåfall ge en antingen suddig bild, eller en bild som hoppar? din hjärna vet ju inte att nästa uppdaterings pixelrad (för t.ex. höger öga), ska vara ovanför eller under förra uppdateringen, när den visas på samma rad.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.