Postad 15 mars 2014 - 19:10
Tycker ni också att Netflix-appen är riktigt seg?
Har bara testat den 1 gång. Var lite seg att ladda men annars så var den som vanligt
Postad 15 mars 2014 - 21:05
Nu när jag är hemma igen ser jag att How I Met Your Mother S9E8 (The Lighthouse) går på TV3. Den har Tivo spelat in åt mig (serieinspelning) under veckan och nu spelar den alltså INTE in när den går i repris. Verkar ju fungera ganska bra.
Postad 15 mars 2014 - 21:58
Satt på krogen och åt för en stund sen. Satte igång inspelning av en film när jag var där. Det är ju riktigt smidigt.
Nu när jag är hemma igen ser jag att How I Met Your Mother S9E8 (The Lighthouse) går på TV3. Den har Tivo spelat in åt mig (serieinspelning) under veckan och nu spelar den alltså INTE in när den går i repris. Verkar ju fungera ganska bra.
hur fungerar ditt tivotogo när du är uppkopplad på ditt nätvärk? när jag är på mobilnätverket verkar det fungera men inte när jag har wifi på
nu verkar det funka ;-)
Postad 17 mars 2014 - 18:03
Postad 17 mars 2014 - 19:51
Postad 01 april 2014 - 14:06
Tivo to go är rätt bra. Trist att alla kanaler inte finns med (TV10, TV6 och TV3 finns t ex inte med, alltså Comhem har ju problem att komma överens med Viasat…). Men det är bra att kunna programmera inspelningar och till och med titta på sina TV-kanaler när man är hemifrån. Inga funktioner jag egentligen använder men det är ju mer ett val från min sida, möjligheten är ju bra.
Boxen är ok. Surrar en del från fläkten (eller hårdisken) men jag kan överleva det. Tre videohuvuden (heter det så) ger möjlighet att spela in tre program, sägs det. Inget jag har haft behov av. Men det gör också att den funktionen som fanns på min gamla Humax box, ”föregående” där man kunde hoppa mellan de två senast valda kanalerna blir lite annorlunda.
Istället för att hoppa mellan två kanaler så cirkulerar den mellan tre. Och det är inte riktigt de tre senaste valen, utan de tre som ligger i de tre videohuvudena. Det var lite meckigt att lista ut hur man ska göra för att byta ut alla tre så att den går mellan tre utvalda alternativ.
Det ska gå att spela in ”retroaktivt” dvs om du tittat på ett program (timeshift) och efter en stund vill spara det du sett så går ska det gå. Har inte testat dock. Men det fanns inte på Humax boxen och kan vara användbart. Funktionen att kunna se ett program från början, dvs backa till starten som man kan för vissa kanaler är också användbart.
Men vad är då dåligt?
Det absolut sämsta är att det inte går att byta plats på kanaler i favoritlistan. Man får dem i kanalordning eller bokstavsordning men inte den ordning man själv vill (varför få välja själv, det gör ju Comhem för oss!). Det här är riktigt dåligt och lite skandalöst att de inte har med från början. Svagt Comhem.
Jag saknar också ett enklare sätt att radera flera inspelningar. Nu måste man radera fil för fil och särskilt vid serieinspelningar kan det blir mycket jobb. Det hade varit bra om man kunna markera ett antal inspelningar och radera dem med en knapptryckning.
Jag hade dessutom gärna haft möjlighet att ha mer än en favoritlista.
En annan sak jag saknar är en stopp knapp. Om jag tittar på ett inspelat program så kan jag inte bara trycka stopp utan måste trycka på Tivo knappen.
Postad 15 april 2014 - 11:37
Stoppa kan man göra med vänsterpil. Det är lite jobbigt att lära sig men allt i boxen känns uppbyggt enligt navigera in eller ut med höger vänsterpil.
Postad 15 april 2014 - 12:40
Postad 15 april 2014 - 13:37
Jag tycker boxen funkar ok. Det är riktigt irriterande att inte kunna sortera kanalerna. Skulle även vilja kunna ställa in inledande och avslutande vakttid vid inspelning som man kunde på den förra samsungboxen.
Generellt är tivoboxen ganska svår att lära sig tyvärr. Bara en sån sak som att byta kanal ifrån tablån kan vara riktigt irriterande iom att boxen frågar om man vill spela in om man väljer ett program som inte är pågående sas.
Funktionerna i boxen är bra men handhavandet är jobbigt. Hoppas på att det kommer en bättre firmware snart.
Postad 30 april 2014 - 13:33
Postad 01 maj 2014 - 10:29
Pratade med kundservice idag och det var något fel med någon retursignal eftersom boxen hade två IP-adresser. Så dom skulle skicka hem något filter som skulle lösa detta.
Detta filter borde ingå i paketet eftersom det verkar va ett vanligt problem och pågått ett tag.
Postad 01 maj 2014 - 18:57
Det brukar ingå, men den där grejen är det väldigt många som tappar bort tydligen.Fick felkod C133 igår.
Pratade med kundservice idag och det var något fel med någon retursignal eftersom boxen hade två IP-adresser. Så dom skulle skicka hem något filter som skulle lösa detta.
Detta filter borde ingå i paketet eftersom det verkar va ett vanligt problem och pågått ett tag.
Sitter man i ett äldre hus eller där det är många anslutna kan det tydligen bli sådana där saker som du säger. Sambon som nu slutat på ComHem tyckte vi skulle stoppa in filtret, men det behövdes inte:)
Postad 03 maj 2014 - 06:26
Sen är min tivo lite seg då & då. Som när man tittat på ett inspelat program och ska radera det då kan det komma upp en gul snurra som ibland låser sig å då brukar jag få starta om den igen.
Kom på en grej till, ibland om man tex ska kolla tv guiden så de ända som händer är att minitv:n uppe i högra hörnet kommer fram och resten blir svart. Då får jag med starta om boxen för det inte går att göra annat.
Postad 03 maj 2014 - 08:43
Kom på en grej till, ibland om man tex ska kolla tv guiden så de ända som händer är att minitv:n uppe i högra hörnet kommer fram och resten blir svart. Då får jag med starta om boxen för det inte går att göra annat.
Postad 06 maj 2014 - 07:03
Postad 06 maj 2014 - 07:09
Någon som vet om TiVO boxen klarar ethernet över hdmi? Samt om någon lyckats styra den genom hdmi cec (samsung anynet i det här fallet) ?
Nej, inget stöd för Ethernet via HDMI samt anynet funkar inte heller konstigt nog, då det är Samsung. Hoppas vi slipper tivo-konsoll inom snar framtid och kör allt i molnet istället. Tivo tillverkar väl inga boxar längre sedan ett tag tillbaka väl?
Postad 06 maj 2014 - 07:22

Postad 06 maj 2014 - 20:19
Okey, det var synd. Men tack för svaret nu slipper jag lägga tid på att prova. Får istället dra nätverkskabel
Det finns ju en dongel om det är trådlöst en är ute efter. Jag har en till salu om intresse finns. En helt oanvänd (jag testade den bara)...
//Stefan
Postad 06 maj 2014 - 20:49
Har inte ens testat att styra Tivo med min Samsung-fjärr. Åt andra hållet (Samsung-TVn med Tivo-fjärren) fungerar bra, däremot.Någon som vet om TiVO boxen klarar ethernet över hdmi? Samt om någon lyckats styra den genom hdmi cec (samsung anynet i det här fallet) ?
Postad 06 maj 2014 - 21:17
Postad 07 maj 2014 - 10:24
Jag har testat enl. manualen att koppla så jag kan styra vår Samsung TV av 2013 års modell och vår Soundbar av 2013 år modell (också samsung) utan resultat. Är det någon som fått det att funka?
Är det ingen av dem som fungerar att styra eller bara en av dem?
Redigerat av improwise, 07 maj 2014 - 10:25.
Postad 07 maj 2014 - 10:34
Tack för svaret. Tvn går att stänga av och på med TiVo-fjärren, men inget mer. Soundbaren reagerar bara med sin egen fjärr. Vilken fjärr jag använder spelar mig ingen roll. Bara jag slipper fler än en. Alla grejer är samsung från 2013. Om jag kunde använda TiVo-fjärren till att växla källa på TV:n, styra tvns NAS-funktioner (play, stop och spola filmer) och soundbaren vore det guld.Är det ingen av dem som fungerar att styra eller bara en av dem?
Redigerat av Dockland, 07 maj 2014 - 10:35.
Postad 07 maj 2014 - 18:29
sortera kanalerna med den eftersom det inte går att göra det i boxen
någon som vet?
Postad 08 maj 2014 - 07:44
Funkar TIVO-boxen Med Harmony Touch och om det funkar kan man
sortera kanalerna med den eftersom det inte går att göra det i boxen
någon som vet?
Jag tror det. Jag har varken Tivo eller Harmony fjärr, men funderar på att skaffa. Här är länken till ett annat forum:
http://www.comhit.ne...?highlight=tivo
Lycka till!
Postad 10 maj 2014 - 18:46
Postad 10 maj 2014 - 19:47
Är det någon som har ett bra tips på en billig USB-adapter till Tivo-boxen från Comhem? Vore kul att testa TiVo ToGo.
Varför behöver du en USB-adapter för TiVo ToGo? Den går ju via nätverket. Ditt eller det du, för närvarande, är uppkopplad mot. Dock funkar långt ifrån alla kanaler i ditt utbud den vägen. Rättigheter, har jag för mig det handlar om...
//Stefan ☕️
Postad 13 maj 2014 - 07:23

Hur ska jag lyckas aktivera 1080p på tivoboxen? Den säger att det inte stöds, vill ha det från netflix!
Postad 13 maj 2014 - 08:13
Han menar nog en usb wifi adapter
Hur ska jag lyckas aktivera 1080p på tivoboxen? Den säger att det inte stöds, vill ha det från netflix!
Den har väl 1080p throug put eller vad det heter. Native har den inget stöd för 1080p. Så det funkar. Du kommer inte se någon skillnad.
Postad 13 maj 2014 - 12:23
Kolla sid 15-16 i denna tråd för diskussionen om TiVo 1080p pass-through mode.Den har väl 1080p throug put eller vad det heter. Native har den inget stöd för 1080p. Så det funkar. Du kommer inte se någon skillnad.
Jag har ingen egen TiVo så jag vet inte om 1080p fungerar. Det verkar ju också vara ett generellt problem med TiVo när det gäller växlingen mellan 720p och 1080i på vanliga tv-kanaler i HD.
Kolla även här om Netflix 1080p SuperHD och TiVo:
http://www.cableforu...hd-out-put.html
Postad 13 maj 2014 - 12:41
Kolla sid 15-16 i denna tråd för diskussionen om TiVo 1080p pass-through mode.
Jag har ingen egen TiVo så jag vet inte om 1080p fungerar. Det verkar ju också vara ett generellt problem med TiVo när det gäller växlingen mellan 720p och 1080i på vanliga tv-kanaler i HD.
Kolla även här om Netflix 1080p SuperHD och TiVo:
http://www.cableforu...hd-out-put.html
Okej, tack. Dock syns ingen skillnad på vår 46" mellan 720p eller 1080i eller 1080p.
Kanske syns/märks på större tv.
Postad 14 maj 2014 - 15:22
Bifogad fil(er)
Postad 14 maj 2014 - 16:31
Postad 14 maj 2014 - 17:28
Den där problematiken med filtret har varit känd från lanseringen av TiVo men har skötts lite valhänt av Com hem:Har haft felkoden c133 kommit å gått. Fick ett filter (vänster på bilden) av com hem. Undra hur de tänkte då man blev tvungen å köpa en adapter också(höger på bild). I vilket fall så fungerade inte filtret för då började internetlampan blinka ist? Så man får väl helt enkelt dras med lite småfel som gör att man får starta om tivon ibland.
https://www.facebook...613794925333452
Postad 16 maj 2014 - 23:40
Lite senare i inlägget skriver jag om mina erfarenheter så långt men vill börja med fjärrkontrollen. Om man har en box som spelar in så är väl en grundläggande funktion att spela upp och stoppa uppspelningen? Knapparna för detta bör vara centralt placerade och stora och det är fallet med Play-knappen. När man så vill stoppa uppspelningen så vill man väl trycka på en Stopp-knapp? Men....det finns ingen Stopp-knapp? VAAAAAA???!!! Det är lugnt säger Comhem, för så här står det i manualen om Paus-knappen " Då det inte finns en Stopp-knapp
använder du Paus för att stoppa." VAAAAAAA???!!! Detta måste vara världsunikt och en sensation, Paus-knappen kan både stoppa och pausa???!!! Men så är det naturligtvis inte, med Paus-knappen pausar man och kan inte stoppa en uppspelning. Man har väl betatestat boxen? Har man inte haft åsikter om detta? Har inte manualen ( som jag inte ger många ruttna lingon för) kontrollerats och rättats till? Har man bara tagit den Engelska manualen och översatt den utan någon kontroll? Det verkar så av döma av alla fel i den. Man borde väl sätta manualen i händerna på ett antal personer och låta dessa göra de knapptryckningar som beskrivs i den och kontrollera resultatet som boxen ger?
Någon här menade att man kan använda pil vänster för att stoppa uppspelning och det fungerar IBLAND, jag önskar samma resultat ALLTID för att stoppa uppspelning. Fann att man kan stoppa uppspelning med Exit/TV och då får man även en tidsmarkering där uppspelningen kan återupptas. På Humaxen kom man när man stoppade en uppspelning tillbaka till listan med inspelade program. För att lösa problemet med den saknade Stopp-knappen i TiVon så la jag in ett makro i en universalfjärr som fixade detta problemet. Makrot gör alltså följande: 1 Exit/TV, 2 TiVo start, 3 Mitt TiVo. Då hamnar man alltså på Mitt TiVo med listan på inspelade program när man trycker på STOPP- knappen på universalfjärren. Här kan man då välja att ta bort inspelningen med Clear-knappen eller välja ett annat program att spela upp.
Märker att detta inlägg blir väldigt långt så skriver mer om mina erfarenheter i ett senare inlägg men måste kolla med er om boxen går över till Standby efter en viss tids inaktivitet? Någon här sa att man inte ska sätta boxen i Standby men när jag låter den vara påslagen på kvällen så är den i Standby på morgonen. Synpunkter på detta önskas.
Postad 17 maj 2014 - 10:11
Har inte skrivit här på några år då Humaxen har fungerat bra. Har nu fallit till föga och beställt en TiVo box. Tack vare detta forum var inte förväntningarna så höga och man var förberedd på diverse konstigheter. Har haft boxen i lite över en vecka nu.
Lite senare i inlägget skriver jag om mina erfarenheter så långt men vill börja med fjärrkontrollen. Om man har en box som spelar in så är väl en grundläggande funktion att spela upp och stoppa uppspelningen? Knapparna för detta bör vara centralt placerade och stora och det är fallet med Play-knappen. När man så vill stoppa uppspelningen så vill man väl trycka på en Stopp-knapp? Men....det finns ingen Stopp-knapp? VAAAAAA???!!! Det är lugnt säger Comhem, för så här står det i manualen om Paus-knappen " Då det inte finns en Stopp-knapp
använder du Paus för att stoppa." VAAAAAAA???!!! Detta måste vara världsunikt och en sensation, Paus-knappen kan både stoppa och pausa???!!! Men så är det naturligtvis inte, med Paus-knappen pausar man och kan inte stoppa en uppspelning. Man har väl betatestat boxen? Har man inte haft åsikter om detta? Har inte manualen ( som jag inte ger många ruttna lingon för) kontrollerats och rättats till? Har man bara tagit den Engelska manualen och översatt den utan någon kontroll? Det verkar så av döma av alla fel i den. Man borde väl sätta manualen i händerna på ett antal personer och låta dessa göra de knapptryckningar som beskrivs i den och kontrollera resultatet som boxen ger?
Någon här menade att man kan använda pil vänster för att stoppa uppspelning och det fungerar IBLAND, jag önskar samma resultat ALLTID för att stoppa uppspelning. Fann att man kan stoppa uppspelning med Exit/TV och då får man även en tidsmarkering där uppspelningen kan återupptas. På Humaxen kom man när man stoppade en uppspelning tillbaka till listan med inspelade program. För att lösa problemet med den saknade Stopp-knappen i TiVon så la jag in ett makro i en universalfjärr som fixade detta problemet. Makrot gör alltså följande: 1 Exit/TV, 2 TiVo start, 3 Mitt TiVo. Då hamnar man alltså på Mitt TiVo med listan på inspelade program när man trycker på STOPP- knappen på universalfjärren. Här kan man då välja att ta bort inspelningen med Clear-knappen eller välja ett annat program att spela upp.
Märker att detta inlägg blir väldigt långt så skriver mer om mina erfarenheter i ett senare inlägg men måste kolla med er om boxen går över till Standby efter en viss tids inaktivitet? Någon här sa att man inte ska sätta boxen i Standby men när jag låter den vara påslagen på kvällen så är den i Standby på morgonen. Synpunkter på detta önskas.
Vad skall man med en stopknapp till? Det är ju bara att trycka pil vänster så kommer man tillbaka i menyn. Standby och allt det andra funkar väl bra, men är det något som inte fungerar är det väl bara reklamera TiVo-boxen.
Stoppknapp, jag förstår inte.
Postad 17 maj 2014 - 13:23
Vad skall man med en stopknapp till? Det är ju bara att trycka pil vänster så kommer man tillbaka i menyn. Standby och allt det andra funkar väl bra, men är det något som inte fungerar är det väl bara reklamera TiVo-boxen.
Stoppknapp, jag förstår inte.
Ur rent användbarhetsperspektiv är det säkert rätt dumt att inte ha en stopp-knapp. Powerusers har så klart inget problem med det, men så kanske dom (vi) inte använder TiVo heller, som väl mer är en produkt för Svenssons (som väl utgör 90%+ av marknaden).
Postad 17 maj 2014 - 22:46
Man backar/stänger av med pil vänster. Jag förstår inte problemet?
Som sagt

Postad 22 maj 2014 - 13:35
"– Problemet blir bara större för konsumenterna - att hitta det innehåll man verkligen vill se, säger Anders Nilsson.
För egen del tycker jag det aldrig varit enklare att hitta det jag vill se, däremot att hitta det hos/genom ComHem har blivit svårare för att inte säga omöjligt.
Redigerat av improwise, 22 maj 2014 - 13:37.
Postad 24 maj 2014 - 13:37
Men vad är då dåligt?
Det absolut sämsta är att det inte går att byta plats på kanaler i favoritlistan. Man får dem i kanalordning eller bokstavsordning men inte den ordning man själv vill (varför få välja själv, det gör ju Comhem för oss!). Det här är riktigt dåligt och lite skandalöst att de inte har med från början. Svagt Comhem.
De kommer nog inte att byta den funktionen,, antagligen teknik från USA TIvo som de inte vill ändra på..
Katastrofalt dåligt.
Redigerat av Neond13, 24 maj 2014 - 13:37.
Postad 24 maj 2014 - 21:42
Postad 25 maj 2014 - 11:20
Att sortera kanaler är en sak Com Hem håller hårt om!!!... har en Sony tv som är Com Hem godkänd där får man heller inte sortera kanaler för det har Com Hem spärrat, väljer jag dock i inställningarna att tv inte finns i Sverige så blir de helt plötsligt möjligt att sortera kanaler... att Com Hem inte vill att folk ska sortera kanaler beror på att Com Hem slipper själv förvållade problem då man t.ex. ringer support om saknade kanaler osv
Jo, och säkert vid kanalomläggningar också. Ännu ett skäl att skippa kanaltv i allmänhet och ComHem i synnerhet.
Postad 25 maj 2014 - 13:28
Postad 25 maj 2014 - 15:02
Jo, och säkert vid kanalomläggningar också. Ännu ett skäl att skippa kanaltv i allmänhet och ComHem i synnerhet.
har alltid kört med sorterad lista med att jag valt england som system språk på tv och vid kanal omläggningen så har den helt enkelt lagt till nya kanaler sist i listan eller så har kanalen bara flyttat på sig automatiskt
Postad 28 maj 2014 - 09:24
Pratade precis med ComHem-supporten och där var det tvärnej, men samtidigt har jag läst på andra ställen att det ska funka? Att ComHem-supporten inte får säga det kan jag förstå, såklart, men jag vill veta vad som gäller i praktiken.
Postad 28 maj 2014 - 15:15
Funkar det att koppla in t.ex. en DVD-recorder mellan TiVon och TVn och på så vis spela av sånt man har liggandes på TiVon?
Pratade precis med ComHem-supporten och där var det tvärnej, men samtidigt har jag läst på andra ställen att det ska funka? Att ComHem-supporten inte får säga det kan jag förstå, såklart, men jag vill veta vad som gäller i praktiken.
Det kan gå att koppla in en DVD-inspelare på SCART-uttaget, men jag vet inte om TiVo matar ut genom både HDMI och SCART samtidigt.
Om den gör det borde det gå att spela in på DVD därifrån, med undantag för evenemangs- och filmtjänster eftersom de aktiverar Rovi ACP (f.d. Macrovision) och förhindrar inspelning.
Postad 28 maj 2014 - 15:26
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar