Netflix!
3898 svar till detta ämne
Postad 27 November 2012 - 20:07
Unregistered2206
-
Unregistered2206
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
du behöver inte skaffa US-konto ;-) du blir inte blockad!
Har du någon källa på det? Kör du med den svenska och VPN? Någon annan som gör det? Edit: Den svenska versionen saknar instant queue vilket jag gillar. Hoppas det kommer hit.
Redigerat av Unregistered2206, 27 November 2012 - 20:21.
Postad 27 November 2012 - 21:28
fristil
-
fristil
-
Mästare
-
-
3279 inlägg
Har du någon källa på det?
Kör du med den svenska och VPN?
Någon annan som gör det?
Edit: Den svenska versionen saknar instant queue vilket jag gillar. Hoppas det kommer hit.
kör med svenska och unblock-us har svårt att se om du reser till danmark och bor på hotell och har gratis internet och har med dig din dator och loggar in på netflix och de ser att du inte är i sverige och då blockar de dig.
Postad 27 November 2012 - 21:37
Unregistered2206
-
Unregistered2206
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
kör med svenska och unblock-us
har svårt att se om du reser till danmark och bor på hotell och har gratis internet och har med dig din dator och loggar in på netflix och de ser att du inte är i sverige och då blockar de dig.
Tänkte mer på att man får kontot avstängt. Finns det inget smidigare sätt än Unblock Us? Att behöva ändra DNS varje gång man ska kolla på Netflix känns bökigt. Vill inte gå genom Unblock US DNS när jag gör bankaffärer etc.
Postad 27 November 2012 - 21:48
fristil
-
fristil
-
Mästare
-
-
3279 inlägg
Tänkte mer på att man får kontot avstängt.
Finns det inget smidigare sätt än Unblock Us? Att behöva ändra DNS varje gång man ska kolla på Netflix känns bökigt. Vill inte gå genom Unblock US DNS när jag gör bankaffärer etc.
men hallå e ju bara DNS det handlar om! Har inget med säkerhet att göra. Men hur kollar du Netflix? (datorn, PS3, ATV osv)
Postad 27 November 2012 - 22:13
Unregistered2206
-
Unregistered2206
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
men hallå e ju bara DNS det handlar om! Har inget med säkerhet att göra. Men hur kollar du Netflix? (datorn, PS3, ATV osv)
Okej, känns trots det lite olustigt. Tittar via Mac.
Postad 27 November 2012 - 22:43
Unregistered1aa3c9f9
-
Unregistered1aa3c9f9
-
Forumräv
-
-
796 inlägg
Okej, känns trots det lite olustigt. Tittar via Mac.
Det är inte olagligt och verkar inte bryta mot avtalet du har med Netflix. Geoblockeringen grundar sig i de avtal som de har med de olika produktionsbolagen, inte i att de vill hindra dig från att ta del av så mycket innehåll som möjligt. Redan det att ens Netflix-konto är regionsokänsligt är en tydlig indikation på att de inte bryr sig om att deras användare kringgår begränsningen. Oavsett vad får de ju fortfarande sina 79 kronor i månaden, och det är ju det de vill. Har inte hört talas om att de skulle stänga av någon. Här är en artikel: http://computerswede...lmer-pa-netflixOm du bara använder Netflix via din webläsare är kanske Media Hint något för dig? För mig som använder Apple TV och iPad är dock Unblock US ett måste.
Postad 27 November 2012 - 22:58
The 4 Rings
-
The 4 Rings
-
Forumräv
-
-
511 inlägg
Kul när man bara får SD bild kvalité,är det ingen annan som har problem med det?
Postad 27 November 2012 - 23:06
Unregistered5deb0b1d
-
Unregistered5deb0b1d
-
Guru
-
-
4329 inlägg
Finns det inget smidigare sätt än Unblock Us? Att behöva ändra DNS varje gång man ska kolla på Netflix känns bökigt. Vill inte gå genom Unblock US DNS när jag gör bankaffärer etc.
Från wikipedia: Varje dator i ett IP-nätverk har en egen IP-adress i sifferform, och med hjälp av DNS kan man koppla en sådan adress, till en adress i textformat. Så istället för att skriva in IP-adressen 145.97.39.155 i sin webbläsare när man vill komma till svenska Wikipedia kan man använda sig av domännamnet sv.wikipedia.org. Man kan alltså förenklat säga, att DNS "översätter" till och från sifferbaserade nätadresser, som är lämpliga när datorer och servrar kommunicerar med varandra, och textbaserade nätadresser, som är enklare att hantera för oss människor.
DNS fungerar som internets telefonkatalog om du så vill.
Postad 28 November 2012 - 07:46
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7926 inlägg
Fick ok från min kollega så här har ni. Detta kommer i slutet av december (med sedvanliga disclaimers om att datumen är preliminära och kan ändras)
Twin Peaks säsong 1 och 2 Mad Men säsong 2 Californication säsong 1-3 The Borgias säsong 1 Förhäxad säsong 1-8 Being Human säsong 1-4 Sherlock Holmes: A Game of Shadows Draktränaren
Googlar Being Human, som jag inte har sett och konstaterar att det finns en orginal BBS-version och en amerikansk version. Vilken är det som Netflix har tagit in? Moreflicks listar att både UK och US-versionerna går i USA.
Redigerat av agpath, 28 November 2012 - 07:48.
Postad 28 November 2012 - 08:18
Unregistered5deb0b1d
-
Unregistered5deb0b1d
-
Guru
-
-
4329 inlägg
Googlar Being Human, som jag inte har sett och konstaterar att det finns en orginal BBS-version och en amerikansk version. Vilken är det som Netflix har tagit in?
Moreflicks listar att både UK och US-versionerna går i USA.
Den brittiska. Den amerikansk finns det bara tre säsonger av.
Postad 28 November 2012 - 11:38
satch
-
satch
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
Jag följde den här guiden, http://support.unblo...articles/291549, på min Apple Tv3, och det går inte att öppna Netflix. Den går bara tillbaka till Apples meny. Vad gör jag för fel?
Postad 28 November 2012 - 12:00
Unregistered1aa3c9f9
-
Unregistered1aa3c9f9
-
Forumräv
-
-
796 inlägg
Jag följde den här guiden, http://support.unblo...articles/291549, på min Apple Tv3, och det går inte att öppna Netflix. Den går bara tillbaka till Apples meny. Vad gör jag för fel?
Svårt att säga. Det finns två olika guider beroende på din programvara. Förmodar att du har den senaste programvaran, i så fall är det den översta du ska följa. Har du följt rätt guide? Om så: Har du startat om din ATV enligt anvisningarna? Om inget fungerar rekommenderar jag att du kontaktar deras support. Det går att maila dem eller lägga upp en fråga i forumet, alternativt göra en sökning och se om någon annan redan har ställt samma fråga.
Postad 01 December 2012 - 16:12
Trhuster
-
Trhuster
-
Lärjunge
-
-
311 inlägg
Sen Netflix kom ut har jag använt mig av Nintendo Wii och har letat efter en bättre lösning, köpte mig efter mycket om och men en Western Digital Live Gen 3. Bilden är kanon men den är ganska seg och har en del att önska.
Postad 01 December 2012 - 22:47
SC-Zap
-
SC-Zap
-
Guru
-
-
6963 inlägg
Fungerar bra via Xbox 360, men tyvärr kan den inte skicka 24p, vilket medför en del 60 Hz-hackande.
Postad 02 December 2012 - 20:54
Mentos
-
Mentos
-
Mästare
-
-
3993 inlägg
Precis testat Unblock Us och det funkar helt perfekt! Väldigt smidigt att bara kunna byta mellan länderna via Unblock Us hemsida. För $5 per månad tycker jag det kan vara värt att ha det här tillägget.
Kollat igenom USA & Mexikos utbud än så länge och det skiljer sig en hel del från vårat utbud.
Redigerat av Mentos, 02 December 2012 - 22:55.
Postad 03 December 2012 - 01:40
oqvist
-
oqvist
-
Über-Guru
-
-
10547 inlägg
Kul när man bara får SD bild kvalité,är det ingen annan som har problem med det?
Det är väl när de har för hög belastning. Fast jag fick HD idag trots att det hackade något förbannat. Bara att logga in på netflix tog 3 gånger normal tid. Det här är det sämsta med streamingtjänster man kan aldrig bli garanterad en bra och smärtfri upplevelse. Har gett upp DLNA också av samma anledning.
Postad 03 December 2012 - 06:45
Trhuster
-
Trhuster
-
Lärjunge
-
-
311 inlägg
Det är väl när de har för hög belastning. Fast jag fick HD idag trots att det hackade något förbannat. Bara att logga in på netflix tog 3 gånger normal tid. Det här är det sämsta med streamingtjänster man kan aldrig bli garanterad en bra och smärtfri upplevelse.
Har gett upp DLNA också av samma anledning.
Jag tycker det är konstigt att så många verkar ha problem, tittar på Netflix varje dag och jag har inte haft några problem med dålig bild. Såg tre avsnitt av 24 igår mellan 19-22 och det buffrade hd på runt 10 sec. Har Telia adsl, ligger på runt 10 mbit med bredbandskollen.
Postad 03 December 2012 - 08:21
Unregistered2206
-
Unregistered2206
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Jag tycker det är konstigt att så många verkar ha problem, tittar på Netflix varje dag och jag har inte haft några problem med dålig bild. Såg tre avsnitt av 24 igår mellan 19-22 och det buffrade hd på runt 10 sec..
Samma här.
Postad 03 December 2012 - 09:36
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7926 inlägg
Det är väl när de har för hög belastning. Fast jag fick HD idag trots att det hackade något förbannat. Bara att logga in på netflix tog 3 gånger normal tid. Det här är det sämsta med streamingtjänster man kan aldrig bli garanterad en bra och smärtfri upplevelse.
Har gett upp DLNA också av samma anledning.
Nej, Netflix är oberoende av hög belastning. Strular det så är hos dig eller din operatör. Lite bakgrund: Netflix lagrar ett antal versioner av varje titel, allt från lägsta iphone-upplösning till Full HD så belastningen fördelas på ett antal filer. Tjänsten driftas av Amazons molntjänst som har extrem kapacitet fördelade på kluster över hela världen. Netflix lagrar totalt 1 PetaByte.
Postad 03 December 2012 - 19:49
Unregistered883bce2a
-
Unregistered883bce2a
-
Forumräv
-
-
737 inlägg
Kör du med apple tv? Verkar som väldigt många har problem med att få HD via den. Ps3 och pc levererar klockren hd hos mig med apple tv är sunkig sd. Om man bryter strömen och startar den igen så kan den sedan ibland hålla hd ett tag innan den slår om till sd igen. Jag är inte ensam om detta problem. Tyvärr verkar ingen lösning finnas dock.
Postad 03 December 2012 - 22:40
Unregistered1aa3c9f9
-
Unregistered1aa3c9f9
-
Forumräv
-
-
796 inlägg
Kör du med apple tv? Verkar som väldigt många har problem med att få HD via den. Ps3 och pc levererar klockren hd hos mig med apple tv är sunkig sd. Om man bryter strömen och startar den igen så kan den sedan ibland hålla hd ett tag innan den slår om till sd igen. Jag är inte ensam om detta problem. Tyvärr verkar ingen lösning finnas dock.
De flesta kommentarer som jag har läst menar att ATV är det bästa sättet att se Netflix på. Själv använder jag både en ATV3 och en ATV2 och det fungerar strålande. HD fungerar alltid med en gång, behöver aldrig ens buffra. Men det stämmer ju att vissa har problem med Netflix, oklart om det finns en enda orsak dock. Jag har i alla fall svårt att tro att det skulle vara just ATV:n som är den felande länken, med tanke på alla positiva kommentarer.
Postad 03 December 2012 - 22:45
Munkee
-
Munkee
-
Lärjunge
-
-
328 inlägg
Jag tycker att jag får bättre kvalitet på ATV än ps3.
Postad 03 December 2012 - 23:01
Centimeter
-
Centimeter
-
Lärjunge
-
-
473 inlägg
Eftersom PS3 fungerar bättre hos en del och ATV hos andra beror skillnaderna förmodligen på hemnätverket.
Postad 03 December 2012 - 23:10
Unregistered1413
-
Unregistered1413
-
Mästare
-
-
2741 inlägg
Kanske lite OT för just denna diskussion om NetFlix, men som de med lite koll på säkerhet vet så har DNS:er i själva verket en hel del med säkerhet att göra. Jag skulle t.ex. aldrig köra min vanliga dator genom en osäker DNS, specillt inte när jag inte vet vem som eg står bakom den. Däremot kör jag min HTPC genom UnblockUs.
Postad 05 December 2012 - 08:43
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7926 inlägg
De flesta kommentarer som jag har läst menar att ATV är det bästa sättet att se Netflix på. Själv använder jag både en ATV3 och en ATV2 och det fungerar strålande. HD fungerar alltid med en gång, behöver aldrig ens buffra. Men det stämmer ju att vissa har problem med Netflix, oklart om det finns en enda orsak dock. Jag har i alla fall svårt att tro att det skulle vara just ATV:n som är den felande länken, med tanke på alla positiva kommentarer.
Det finns ju ett kännt DNS-problem när man kör Apple TV mot vissa operatörer. Löses genom att i ATV hårt sätta DNS till Google på 8.8.8.8. Ska funka då. Via Lunds stadsnät Perspektiv funkar det dock klockrent med ATV mot 100 meg fiber.
Postad 05 December 2012 - 08:51
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7926 inlägg
Detta ser ju lysande ut, men undras om det kommer att komma Norden-tjänsten tillgodo? http://www.iclarifie...ent-with-disney
Redigerat av agpath, 05 December 2012 - 08:51.
Postad 05 December 2012 - 12:26
Christopher_A
-
Christopher_A
-
Veteran
-
-
1590 inlägg
Detta ser ju lysande ut, men undras om det kommer att komma Norden-tjänsten tillgodo? http://www.iclarifie...ent-with-disney
mycket tillgängligt redan om man väljer nåt sydamerikanskt land i content selector på unblock-us. http://forums.digita....php?p=59658319kan också vara så redan nu att vi har tillgång till mer Disney än USA då det är olika avtal för olika regioner, men jag har inte kollat. viaplay har en del disney också såg jag sist jag var på (tror jag)
Postad 06 December 2012 - 14:52
Unregistered5deb0b1d
-
Unregistered5deb0b1d
-
Guru
-
-
4329 inlägg
Fick tips om http://filmz.se/ som jämför vilka filmer som finns på de olika tjänsterna. Har inte hunnit djupdyka i den ännu men det verkar lovande.
Postad 06 December 2012 - 15:16
MartinAberg
-
MartinAberg
-
Veteran
-
-
2318 inlägg
Sådärja, då har man skrivit upp sig på en gratismånad till slut.
Hoppas att jag blir nöjdare med denna tjänsten än vad jag blev med Viaplay.
Postad 06 December 2012 - 15:29
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7926 inlägg
Sådärja, då har man skrivit upp sig på en gratismånad till slut. Hoppas att jag blir nöjdare med denna tjänsten än vad jag blev med Viaplay.
Rent tekniskt i varje fall, får man förmoda.
Postad 06 December 2012 - 15:46
fristil
-
fristil
-
Mästare
-
-
3279 inlägg
önskar Netflix hade lika som Spotify att man kunde tanka ner lokalt också, det hade varit ultimatum asså om man ska ut och resa.
//Mike
Postad 07 December 2012 - 08:14
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7926 inlägg
önskar Netflix hade lika som Spotify att man kunde tanka ner lokalt också, det hade varit ultimatum asså om man ska ut och resa.
//Mike
Vad är du ute efter? Så länge man är i Sverige kan man alltid titta via 3G eller wifi. Utomlands funkar kontot i alla länder där Netflix finns och wifi brukar man alltid kunna fixa. Ser inte poängen med att tanka ned. Sedan är det en kostnadsfråga. På iTunes får du betala lika mycket som att köpa dvdn för att tanka ned en film.
Postad 07 December 2012 - 08:29
fristil
-
fristil
-
Mästare
-
-
3279 inlägg
Vad är du ute efter? Så länge man är i Sverige kan man alltid titta via 3G eller wifi. Utomlands funkar kontot i alla länder där Netflix finns och wifi brukar man alltid kunna fixa. Ser inte poängen med att tanka ned. Sedan är det en kostnadsfråga. På iTunes får du betala lika mycket som att köpa dvdn för att tanka ned en film.
typ ut och åka båt där det inte finns wifi och man har en Nexus7 som inte har 3G. Dvs ingen konstig situation alls //Mike
Postad 07 December 2012 - 08:35
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7926 inlägg
typ ut och åka båt där det inte finns wifi och man har en Nexus7 som inte har 3G. Dvs ingen konstig situation alls
//Mike
Fast har man en platta utan 3G, så är det nog inte tänkt att man ska vara ute med den.
Postad 07 December 2012 - 08:50
fristil
-
fristil
-
Mästare
-
-
3279 inlägg
Fast har man en platta utan 3G, så är det nog inte tänkt att man ska vara ute med den. 
E ju inte så billigt att streama via 3G när man befinner sig i andra nät heller ;-) drar ju ganska mycket datatrafik då. Säger bara att det skulle vara en skön feature om man kunde ladda ner det lokalt och ha det tillgängligt en viss tid, typ som spotify. Nu måste man ju iallafall ladda ner lite från PB, rippa filmer, böka och krångla när man ska iväg på resor //Mike
Postad 07 December 2012 - 09:09
Unregistered522aea83
-
Unregistered522aea83
-
Användare
-
-
117 inlägg
E ju inte så billigt att streama via 3G när man befinner sig i andra nät heller ;-) drar ju ganska mycket datatrafik då. Säger bara att det skulle vara en skön feature om man kunde ladda ner det lokalt och ha det tillgängligt en viss tid, typ som spotify. Nu måste man ju iallafall ladda ner lite från PB, rippa filmer, böka och krångla när man ska iväg på resor
//Mike
Det är nog inte lönt att argumentera med/mot "agpath". Du får nöja dig med Stenmarks visdomsord. "Det är svårt och förklara för nån som int begrip"// Peter
Postad 07 December 2012 - 09:10
fristil
-
fristil
-
Mästare
-
-
3279 inlägg
Det är nog inte lönt att argumentera med/mot "agpath". Du får nöja dig med Stenmarks visdomsord. "Det är svårt och förklara för nån som int begrip"
// Peter
hehe.. eller de e ba å åk
Postad 07 December 2012 - 09:15
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7926 inlägg
Det är nog inte lönt att argumentera med/mot "agpath". Du får nöja dig med Stenmarks visdomsord. "Det är svårt och förklara för nån som int begrip"
// Peter
Jag begriper utmärkt, men blir bara lite trött på alla som vill ha allting för bara 79 per månad. Det är ju orimligt att för den summan få alla nya titlar och därtill kunna ladda ned den. Men det blir väl den attityden om man har PB som referens när man egentligen bör jämföra med kommersiella TV-kanaler och inget annat.
Postad 07 December 2012 - 09:27
Askungen
-
Askungen
-
Mästare
-
-
2810 inlägg
Har inte voddler en sån feature?
Postad 07 December 2012 - 09:34
fristil
-
fristil
-
Mästare
-
-
3279 inlägg
Jag begriper utmärkt, men blir bara lite trött på alla som vill ha allting för bara 79 per månad. Det är ju orimligt att för den summan få alla nya titlar och därtill kunna ladda ned den. Men det blir väl den attityden om man har PB som referens när man egentligen bör jämföra med kommersiella TV-kanaler och inget annat.
förutom alla nya titlar varför skulle det vara omöjligt att kunna ladda ner film lokalt? Jag betalar ju för att se filmen? Jag är helt nöjd med utbudet på Netflix och har inget behov av alla nya titlar, köper dem på BD. Kanske är nått avtal eller nått varför man inte kan göra det? Synd i alla fall tycker jag. Men jag e troget fan till Netflix och älskar tjänsten. //Mike
Redigerat av fristil, 07 December 2012 - 09:35.
Postad 07 December 2012 - 10:33
Libell
-
Libell
-
Lärjunge
-
-
285 inlägg
Kan tänka mig att Netflix har sjukt hårda krav från filmbolagens sida att de som konsumerar filmen inte ska kunna föra den vidare på något sätt, vilket lokal lagring skulle underlätta väldigt mycket.
Postad 07 December 2012 - 10:38
fristil
-
fristil
-
Mästare
-
-
3279 inlägg
Kan tänka mig att Netflix har sjukt hårda krav från filmbolagens sida att de som konsumerar filmen inte ska kunna föra den vidare på något sätt, vilket lokal lagring skulle underlätta väldigt mycket.
Det är nog där skon klämmer skulle jag tro. Vi får väll se om några år om filmbolagen tänker om hur saker och ting distribueras //Mike
Postad 07 December 2012 - 10:40
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7926 inlägg
Har inte voddler en sån feature?
Voddler Plus har det. Men det kräver att man installerar deras egen spelare. Sedan har du tillgång till filmen under max 30 dagar.
Postad 07 December 2012 - 10:45
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7926 inlägg
Det är nog där skon klämmer skulle jag tro. Vi får väll se om några år om filmbolagen tänker om hur saker och ting distribueras //Mike
Jo och det är förmodligen därför som Voddler, som exempel, låser download-möjligheten till deras egen spelare. Funkar då dessutom bara på datorer och inte på mobila enheter.
Postad 07 December 2012 - 10:53
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7926 inlägg
förutom alla nya titlar varför skulle det vara omöjligt att kunna ladda ner film lokalt? Jag betalar ju för att se filmen? Jag är helt nöjd med utbudet på Netflix och har inget behov av alla nya titlar, köper dem på BD.
Kanske är nått avtal eller nått varför man inte kan göra det? Synd i alla fall tycker jag. Men jag e troget fan till Netflix och älskar tjänsten.
//Mike
Det verkar inte vara avtalen i sig utan det faktum att behovet av off-line är så pass litet i förhållande till det strömmade innehållet, vilket inte skulle göra det värt priset: http://www.techradar...content-1068354
Postad 07 December 2012 - 10:58
fristil
-
fristil
-
Mästare
-
-
3279 inlägg
Det verkar inte vara avtalen i sig utan det faktum att behovet av off-line är så pass litet i förhållande till det strömmade innehållet, vilket inte skulle göra det värt priset: http://www.techradar...content-1068354
Det där var innan det kom til Sverige ;-) Capital of the world :-) nu är det andra spelregler ;-) ju fler de når ut till ju större blir ju behovet? //Mike
Postad 07 December 2012 - 12:28
Christopher_A
-
Christopher_A
-
Veteran
-
-
1590 inlägg
det går att ladda ner en del av innehållet på viaplay
Postad 07 December 2012 - 23:59
homery
-
homery
-
Lärjunge
-
-
416 inlägg
3st Sagan om ringen filmer finns nu på netflix,tillgängliga tom 31dec...
Postad 08 December 2012 - 00:17
MartinAberg
-
MartinAberg
-
Veteran
-
-
2318 inlägg
3st Sagan om ringen filmer finns nu på netflix,tillgängliga tom 31dec...
Finns väll bara 3?
Postad 08 December 2012 - 09:30
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4002 inlägg
Finns väll bara 3?
rent krasst finns det någon gammal tecknad variant med samt om de fick upp The Hobbit också så ...
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
TV-Program
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|